اطلاعیه سازمان سنجش در خصوص وضعیت نظام وظیفه داوطلبان دکتری 92

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

سازمان سنجش آموزش کشور با انتشار اطلاعیه ای مقررات وظیفه عمومی برای متقاضیان ثبت‌نام در آزمون دکتری سال 1392 را اعلام کرد.

به گزارش پی اچ دی تست ، متن اطلاعیه سازمان سنجش در خصوص شرایط شرکت مشمولین در آزمون دکتری 92 نیمه متمرکز سراسری به شرح زیر است :

بر اساس اعلام رسمی سازمان وظیفه عمومی ناجا، طی نامه شماره 2/2/2692-23 مورخ 91/9/7 مقررات وظیفه عمومی برای متقاضیان ثبت‌نام در آزمون دکتری سال 1392 به شرح ذیل اعلام می‌گردد.
کد 1) دارا بودن کارت پایان خدمت.
کد 2) دارا بودن کارت معافیت دایم (کفالت، پزشکی، مواردخاص).
کد 3) متولدین سال 1352 و قبل از آن. این قبیل مشمولان باید پس از اعلام قبولی در زمان ثبت‌نام کارت معافیت دائم (معافیت سنی عنایت مقام معظم رهبری) را ارائه نمایند.
کد 4) متولدین سال 1342 و قبل از آن بشرط اینکه تغییر سن نداشته باشند.
کد 5) مشمولان دارای برگ آماده به خدمت بدون غیبت که زمان پذیرش و ثبت‌نام آنان در دانشگاه قبل از تاریخ اعزام به خدمت (مندرج در برگ اعزام) باشد، مضافاً مشروط به اینکه از تاریخ فراغت در مقطع کارشناسی ارشد تا زمان پذیرش در مقطع دکتری بیش از یک سال سپری نشده باشد.
تبصره: افرادی که تاریخ اعزام به خدمت آنان قبل از اعلام قبولی دانشگاه می‌باشد، لازم است در تاریخ مقرر (مندرج در برگ اعزام) به خدمت اعزام شوند. بدیهی است در صورت قبولی در دانشگاه و دارا بودن سایر شرایط و ضوابط، جهت ادامه تحصیل از خدمت ترخیص خواهند شد. درغیراینصورت غایب محسوب شده و مجاز به ادامه تحصیل نخواهند بود.
کد 6) دانشجویان سال آخر مقطع کارشناسی ارشد که تا تاریخ 1392/6/31 در سنوات مجاز تحصیلی فارغ‌التحصیل می‌شوند.
کد 7) فارغ‌التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد که در سقف سنوات مجاز فارغ‌التحصیل شده‌ و از تاریخ فراغت از تحصیل تا زمان پذیرش در مقطع دکتری بیش از یک سال سپری نشده و همچنین قبل از ثبت‌نام در دانشگاه نیز وارد غیبت نشده باشند.
کد 8) کارکنان متعهد خدمت در سازمان‌ها و یا وزارتخانه‌ها با ارائه گواهی اشتغال به خدمت و موافقت بالاترین مقام اجرایی سازمان مربوط برای ادامه تحصیل.
کد 9) کارکنان پایور شاغل در نیروهای مسلح با ارائه گواهی اشتغال به خدمت و موافقت سازمان مربوط برای ادامه تحصیل.
کد 10) طلاب علوم دینی دارنده مدرک معادل کارشناسی ارشد مورد تأیید و دارای معافیت تحصیلی حوزه، به شرطی که شورای مدیریت حوزه‌های علمیه یا مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان و اصفهان تایید نمایند که طلبه قادر است ضمن اشتغال به تحصیل در حوزه به موازات آن در دانشگاه نیز تحصیل کند، با همان معافیت تحصیلی حوزه، اشتغال به تحصیل وی در دانشگاه بلامانع است. بدیهی است هر موقع حوزه علمیه معافیت تحصیلی طلبه‌ای را خاتمه یافته اعلام کند، مشمول دیگر نمی‌تواند به‌ عنوان دانشجو از معافیت تحصیلی دانشگاه استفاده نماید و باید خود را در موعد مقرر جهت انجام خدمت معرفی نماید. اینگونه دانشجویان برای ثبت‌نام در هر ترم تحصیلی باید موافقتنامه حوزه علمیه را ارائه نمایند.
کد 11) مشمولان دارای برگه معافیت موقت (پزشکی، کفالت و یا ….) در مدت اعتبار آن (بدون غیبت) که در صورت انقضای مدت اعتبار، حداکثر بیش از یک ماه از تاریخ خاتمه معافیت موقت سپری نشده باشد. مضافاً مشروط به اینکه بیش از یک سال از تاریخ فراغت آنان در مقطع کارشناسی ارشد نیز سپری نشده باشد.
کد 12) کارکنان وظیفه (در حال خدمت) فارغ‌التحصیل در مقطع کارشناسی ارشد بدون غیبت اولیه. این دسته از کارکنان پس از اعلام قبولی از سوی دانشگاه،‌ با ارائه گواهی اشتغال به خدمت از یگان مربوط و صدور مجوز تحصیل از سوی وظیفه عمومی به شرط اینکه دانشجوی اخراجی نبوده باشند برای ادامه تحصیل، از خدمت ترخیص خواهند شد.
کد 13) دانشجویان انصرافی سایر دانشگاه‌ها در صورتی که در سقف سنوات مجاز انصراف داده و همچنین از تاریخ انصراف آنان در دانشگاه و رشته قبلی تا زمان پذیرش در دانشگاه و رشته جدید، بیش از یک سال سپری نشده باشد.
تذکرات مهم:
الف) مشمولان غایب مجاز به ادامه تحصیل نمی‌باشند و در صورت شرکت در آزمون و قبولی در دانشگاه، مجوز تحصیلی برای آنان صادر نگردیده و دانشگاه‌ها مجاز به ثبت‌نام از آنان نمی‌باشند.
ب) فارغ‌التحصیلان دوره دکتری مجاز به شرکت مجدد در این آزمون نمی‌باشند.
ج) دانشجویان اخراجی دانشگاه‌ها تا پایان خدمت دوره ضرورت و یا اخذ معافیت دائم، مجاز به ادامه تحصیل نمی‌باشند.
د) سقف سنوات مجاز برای صدور معافیت تحصیلی، در مقطع دکتری (Ph.D) حداکثر شش سال می‌باشد.
ثبت‌نام
باخبرم کن!

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها