رییس جهاد دانشگاهی: تربیت دکتری پژوهش محور گام مهمی در بهبود اقتصاد کشور است

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

رییس جهاد دانشگاهی با بیان اینکه دوره‌های دکتری پژوهش محور در جهت تبدیل علم به محصول و فناوری بومی است، گفت: تربیت دکتری پژوهش محور می‌تواند گام مهمی در بهبود اقتصاد کشور باشد.

به گزارش  خبرگزاری دانشجویان ایران، دکتر محمدحسین یادگاری در نخستین همایش ملی «بررسی چالش‌ها و راهکارهای توسعه تحصیلات تکمیلی پژوهش محور در ایران»، جایگاه جهاد دانشگاهی را در تربیت دوره‌های دکتری پژوهش محور یک جایگاه برتر دانست و اظهار کرد: در این دوره‌ها پژوهش تبدیل به فناوری و محصول می‌شود و ما در صدد آنیم که دانش بومی ایران را تبدیل به فناوری بومی کنیم.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه دستاوردهای جهاد دانشگاهی تصریح کرد: این نمایشگاه علاوه بر آنکه باعث آشنا شدن خود جهادگران با دستاوردها و فعالیت‌های خود می‌شود، مسئولان کشور را نیز از توانایی‌های جهاد در بومی سازی دانش در کشور ایران مطلع خواهد کرد، در این راستا تربیت دانشجویان دکتری پژوهش محور در این بستر می‌تواند نقطه امیدی برای ایران باشد.

یادگاری با اشاره به بررسی چالش‌ها و راهکارهای مفید برای برنامه‌ریزی و استفاده از صاحب نظران دوره‌های پژوهش محور به عنوان هدف‌های برگزاری این همایش، گفت: امیدواریم وظیفه جهاد برای تربیت این دانشجویان نقطه خوبی برای وزارتخانه‌های علوم، بهداشت و آموزش و پرورش باشد تا اعتماد بیشتری به جهاد دانشگاهی پیدا کرده و زمینه‌ای فراهم شود که جهاد دانشگاهی در آینده یک مرجع برای تربیت دکتری پژوهش محور باشد.

وی با بیان اینکه دوره‌های آموزش محور را نیز رد نمی‌کنیم، اظهار کرد: در این دوره‌ها نیز باید در همه مقاطع تحصیلی فعال باشیم با توجه به اینکه به گفته وزیر علوم در حال حاضر هرم آموزشی کشور به گونه‌ای شده که تحصیلات تکمیلی بیشتر از کارشناسان و تکنیسین‌ها شده است بنابراین یکی دیگر از کارهای جهاد نیز تربیت تکنیسین و کارشناسان برای رفع نیاز فنی و مهندسی کشور است.

وی افزود:‌در این زمینه با دانشگاه علمی کاربردی صحبت کرده‌ایم که جهاد می‌تواند غیر از دوره‌های پژوهش محور برای تربیت کارشناسان و تکنیسین‌ها وارد شود.

رییس جهاددانشگاهی با اشاره به برگزاری دوره‌های دکتری پژوهش محور در جهاددانشگاهی گفت: چون این دوره‌ها برای اولین بار است که برگزار می‌شود مشکلاتی در این زمینه وجود دارد بنابراین باید نظر صاحبنظران نیز گرفته شود تا این موانع و معضلات از پیشرو برداشته شود.

یادگاری در خاتمه افزود: ما نیز در دفتر مرکزی جهاددانشگاهی پشتیبان همه فعالیت‌هایی هستیم که بتواند نیازهایی را از نظام جمهوری اسلامی ایران رفع کند.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها