حذف سقف تعداد دانشجوی دکتری برای هر استاد

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

در راستای افزایش ظرفیت دوره های دکتری ضمن پرداخت حق التدریس تشویقی به اساتید ،  محدودیت مربوط به تعداد دانشجوی دکتری  برداشته شد.

معاون آموزشی وزارت علوم درباره وضعیت ظرفیت اساتید برای تعداد دانشجویان دکتری گفت: ما در آیین نامه ای به دانشگاه ها اعلام کردیم که برای تربیت دانشجویان دکتری محدودیت خاصی به جز محدودیت کیفیت قائل نشوند.

دکتر حسین نادری منش در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: دانشگاه موظف است که کیفیت عام دانشگاه را رعایت و بر آن نظارت کند.

وی افزود: البته از نظر بحث پرداخت نکاتی مطرح بود. گرچه در دنیا به جز حقوق، حق التدریس خاص دیگری به استاد به منظور تربیت دانشجوی دکتری پرداخت نمی شود اما برای حل این مشکل دانشگاه ها می توانند با تصویب هیات امنای هر دانشگاه، 10 واحد مازاد بر واحدهای قبلی به صورت حق التدریس به استاد پرداخت کنند.

نادری منش تاکید کرد: این موضوع منوط به تایید هیات امنای هر دانشگاه است.

معاون وزیر علوم خاطرنشان کرد: به هر حال هم آیین نامه اصلاح شد و هم امتیاز ویژه به اساتیدی که جدی تر کار می کنند، داده شد.

وی گفت: از نظر وزارت علوم محدودیتی وجود ندارد. بحث ما کیفیت است. بررسی کردیم که یک استاد اگر وقت اش را تنظیم کند چقدر برای دانشجو می تواند وقت بگذارد، طبیعی است انتظار داریم که یک دانشجوی دکتری هفته ای چند جلسه بتواند با استادش صحبت کند.

 

ثبت‌نام
باخبرم کن!

1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
S.S
خرداد ۲۰, ۱۳۹۲ ۱:۱۶ ق٫ظ

این مطلب در مورد دانشگاه آزاد هم صدق می کنه؟