موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

راه اندازی سامانه جامع انتقال خارج به داخل دانشجویان

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

مدیر کل امور دانشجویان داخل وزارت علوم از آغاز فعالیت سامانه جامع انتقال خارج به داخل دانشجویان از روز سه‌شنبه 28 خرداد ماه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ، محمد حسن یوسفی در نشستی خبری، با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 90 درصد خدمات اداره کل دانشجویان داخل وزارت علوم به صورت الکترونیکی انجام می‌شود، گفت: 10 درصد باقی‌مانده بخشی از مراجعاتی است که دانشجو ناچار است بابت آن به سازمان دانشجویان مراجعه کند، همچنین قسمتی از آن نیز متعلق به افرادی است که از روند عادی درخواست‌هایشان به پاسخ مورد نظر نرسیده است.

وی افزود: بر اساس این برنامه حداکثر در دو ماه آینده این درصد از مراجعات حضوری را نیز به صورت سامانه‌ای پاسخگو هستیم که اگر این کار انجام شود، حداکثر تا پایان سال 92، تنها مراجعات حضوری معطوف به پنج درصد درخواست‌ها خواهد بود.

یوسفی همچنین با بیان اینکه سامانه جامع انتقال دانشجویان خارج به داخل از 28 خردادماه فعالیت خود را آغاز می‌کند، گفت: در حال حاضر پذیرش این دانشجویان از دو طریق مراجعه حضوری به خود دانشگاه مورد نظر و مراجعه به اداره کل دانشجویان داخل وزارت علوم انجام می‌شود که با راه‌اندازی این سامانه دانشجویان تا پایان تیرماه فرصت خواهند داشت که تقاضاهایشان را در سامانه مورد نظر ثبت کنند.

وی خاطرنشان کرد: دانشجویانی که واجد شرایط هستند، می‌توانند حداکثر 9 دانشگاه یا موسسه آموزش عالی را به عنوان دانشگاه مقصد انتخاب کرده که از انتخاب ششم به بعد مراکز موردنظر باید یا پیام‌نور و یا غیرانتفاعی باشد.

مدیر کل امور دانشجویان داخل وزارت علوم تاکید کرد که متقاضیان انتقال به واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی فعلا اجازه ثبت‌نام در این سامانه را ندارند و باید مستقیما به خود دانشگاه آزاد مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه پس از انتخاب دانشگاه‌ها توسط دانشجویان دانشگاه‌ها در فاصله مردادماه تا دهم شهریور ماه بررسی‌های لازم را انجام خواهند داد، اظهار کرد: پس از بررسی‌های انجام شده نتیجه موافقت یا مخالفت اعلام خواهد شد که چنانچه با درخواست فرد موافقت شده باشد دانشجو باید یکی از گزینه‌های مورد موافقت را به عنوان مقصد نهایی انتخاب کند.

یوسفی افزود: چنانچه هیچکدام از دانشگاه‌های مقصد فرد موردنظر را قبول نکنند، دبیرخانه شورای انتقال پنج دانشگاه جدید را به عنوان مقصد انتخاب خواهد کرد که اگر بازهم پاسخ منفی از سوی دانشگاه‌ها داده شد، این پرونده به شورای انتقال ارجاع داده شده و توسط آنها پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به دو هدف عمده سامانه‌ای کردن انتقالات دانشجویان خارج به داخل کشور، گفت: هدف اول تجمیع آمار دانشجویان وارد شده به کشور هستند که در حال حاضر با توجه به اینکه برخی از مراجعات مستقیما به خود دانشگاه انجام می‌شود، آمار دقیقی از آن نداریم، همچنین با سامانه‌ای کردن این درخواست‌ها می‌توانیم نظارت مناسبی را بر نحوه عملکرد دانشگاه‌ها در این زمینه داشته باشیم.

یوسفی با اشاره به آمار عملکردی شورای انتقال خارج به داخل کشور در سال 90 و 91، تصریح کرد: آمار در سال 91 حدود 50 درصد نسبت به سال 90 رشد داشته است که این نشان دهنده رشد میزان مراجعه دانشجویان شاغل به تحصیل در خارج کشور برای تحصیل در دانشگاه‌های داخلی است.

مدیر کل امور دانشجویان داخل وزارت علوم با بیان اینکه در سه ماهه اول سال 91، 7818 مدرک جهت تایید برای ترجمه به سازمان دانشجویان رسیده است، گفت: این رقم در سه ماهه اول سال 92، 6453 بوده است که حکایت از کاهش 20 درصدی درخواست‌ها دارد و این به این معنی است که متقاضیان ترجمه برای خروج از کشور کاهش پیدا کرده‌اند.

وی همچنین با اشاره به یکی از تغییرات آیین‌نامه جدید نقل و انتقالات و مهمانی، گفت: در آیین‌نامه قبلی دانشجوی مهمان پس از چهار نیمسال باید منتقل یا مهمان دائم می‌شد یا به دانشگاه مبدا باز می‌گشت، اما در آیین‌نامه جدید در صورت موافقت دانشگاه می‌تواند تا پایان تحصیل در دانشگاه مقصد مهمان باشد.

یوسفی درباره نحوه پرداخت شهریه دانشجوی منتقل شده از خارج به داخل، گفت: رایزنی‌ها و پیگیری‌های صورت گرفته تا به حال منتهی به نتیجه خاصی نشده و تغییری در نوع شهریه پرداختی خارج به داخل صورت نگرفته است، البته تنها توافق اعلام شده به این شکل است که صندوق رفاه دانشجویی اعلام آمادگی کرده که به این دسته از دانشجویان همانند دانشجویان دوره نوبت دوم وام پرداخت کند.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
گلناز
خرداد ۲۷, ۱۳۹۲ ۹:۳۸ ق٫ظ

دانشجویان رشته های پزشکی چگونه باید اقدام کنند؟