پذیرش دکتری بدون آزمون نیمسال دوم تحصیلی 93-92 در دانشگاه فردوسی مشهد

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

به گزارش پی اچ دی تست،دانشگاه فردوسی مشهد جهت ادامه تحصیل متقاضیان ورود به دوره دکتری رشته مترجمی زبان انگلیسی، بدون آزمون و با استناد به ماده 8 آیین‌نامه “ارائه تسهیلات به برگزیدگان علمی برای ورود به دوره های تحصیلی بالاتر” (آیین‌نامه شماره 22354 مورخ 2/3/91 وزارت علوم، تحقیقات و فناوری) از طریق بررسی و ارزیابی سوابق علمی و پژوهشی واجدین شرایط، در قالب تکمیل ظرفیت و با رعایت شرایط ذیل برای سال تحصیلی 93-92 دانشجو می‌پذیرد. دانشجویان و دانش آموختگان دوره کارشناسی ارشد رشته مترجمی زبان انگلیسی (ورودی سال 1387 به بعد) صرفا” از دانشگاه های دولتی که واجد یک یا چند شرط از شرایط ذیل باشند میتواننند نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

شرایط پذیرش: 1- دانش آموختگانی که به لحاظ میانگین کل دوره بدون احتساب نمره پایان نامه جزء رتبه های اول تا سوم دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود باشند، در صورت داشتن یکی از شرایط زیر:

الف) دارای حداقل دو مقاله مستخرج از پایان نامه، پذیرفته شده یا چاپ شده در مجلات علمی – پژوهشی با نمایه معتبر ملی یا بین المللی یا طرح های پژوهشی (انجام شده توسط دانشجوبه عنوان مجری) در دوره تحصیلی کارشناسی ارشد.

تبصره1 : چنانچه تنها یکی از مقالات متقاضی به چاپ رسیده باشد، درخواست وی در صورتی قابل بررسی خواهد بود که مقاله دیگر وی دارای پذیرش قطعی برای چاپ باشد. در موارد زیر که تنها یک مقاله مورد نیاز است نیز این تبصره لحاظ شده و پذیرش مشروط (به اعمال اصلاحات نهایی یا پرداخت هزینه چاپ یا page charge) ملاک عمل نخواهد بود.

ب) دانشجویان نمونه کشوری در دوره کارشناسی ارشد دارای حداقل یک مقاله مستخرج از پایان نامه، پذیرفته شده یا چاپ شده در مجلات علمی – پژوهشی با نمایه معتبر ملی یا بین المللی یا طرح های پژوهشی (انجام شده توسط دانشجوبه عنوان مجری) در دوره تحصیلی کارشناسی ارشد.

پ) رتبه اول المپیادهای علمی – دانشجویی یا آزمون سراسری کارشناسی ارشد دارای حداقل یک مقاله مستخرج از پایان نامه، پذیرفته شده یا چاپ شده در مجلات علمی – پژوهشی با نمایه معتبر ملی یا بین المللی یا طرح های پژوهشی (انجام شده توسط دانشجوبه عنوان مجری) در دوره تحصیلی کارشناسی ارشد.

ت) دانش آموخته رتبه اول درهر دو دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد دارای حداقل یک مقاله مستخرج از پایان نامه، پذیرفته شده یا چاپ شده در مجلات علمی – پژوهشی با نمایه معتبر ملی یا بین المللی یا طرح های پژوهشی (انجام شده توسط دانشجوبه عنوان مجری) در دوره تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد.

ث) دارندگان نشان طلای کشوری المپیادهای دانش آموزی دارای حداقل یک مقاله مستخرج از پایان نامه، پذیرفته شده یا چاپ شده در مجلات علمی – پژوهشی با نمایه معتبر ملی یا بین المللی یا طرح های پژوهشی (انجام شده توسط دانشجوبه عنوان مجری). ج)

دانشجویان مندرج در بند «ث» بخش 2-2 ماده 2 (آیین‌نامه شماره 22354 مورخ 2/3/91 وزارت علوم، تحقیقات و فناوری)٭ دارای حداقل یک مقاله مستخرج از پایان نامه، پذیرفته شده یا چاپ شده در مجلات علمی – پژوهشی با نمایه معتبر ملی یا بین المللی یا طرح های پژوهشی انجام شده توسط دانشجوبه عنوان مجری) ٭ بند «ث» بخش 2-2 ماده 2: دانشجویان دوره کارشناسی پیوسته، که پس از گذراندن شش نیمسال تحصیلی (با گذراندن حداقل 100 واحد درسی) به لحاظ میانگین کل جزء بیست درصد برتر دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود بوده و حداکثر در مدت هشت نیمسال تحصیلی دانش آموخته شوند و دارای رتبه کمتر از 20 در گروه آزمایشی زبان در آزمون سراسری سازمان سنجش باشند.

چ) رتبه های اول تا سوم نهایی جشنواره های معتبر علمی (از قبیل خوارزمی، جوان خوارزمی، رازی و فارابی) در دوره کارشناسی ارشد با مشارکت حداقل 35%، دارای حداقل یک مقاله مستخرج از پایان نامه، پذیرفته شده یا چاپ شده در مجلات علمی – پژوهشی با نمایه معتبر ملی یا بین المللی یا طرح های پژوهشی (انجام شده توسط دانشجوبه عنوان مجری) در دوره تحصیلی کارشناسی ارشد.

تبصره 2: طرح ملی، اثر بدیع یا تالیف کتاب (تالیف و چاپ شده توسط دانشجو بدون نام سایرین و مرتبط با تخصص یا گرایش متقاضی) و طرح پژوهشی تقاضا محور (براساس نیاز یک دستگاه و انجام شده توسط دانشجو) با تایید معاونت پژوهشی و فناوری وزارت، می تواند به جای یک مقاله در هر یک از بندهای فوق جایگزین شود.

تبصره3 : پذیرش افراد مشمول این آیین نامه به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش دانشجویان آزاد و به عنوان تکمیل ظرفیت و بر اساس دستورالعمل اجرایی مصوب شورای استعداد های درخشان دانشگاه خواهد بود. توضیح: تعداد پذیرش از این طریق به میزان 20% تعداد پذیرش از طریق آزمون (موجود در دفترچه «راهنمای انتخاب رشته های تحصیلی آزمون ورودی دوره دکتری سال 1392» سازمان سنجش) که 10% آن از میان دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد و تا 10% باقیمانده از میان دانشجویان سایر دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی خواهد بود.

2- دانش آموختگانی که مشمول مقررات دریافت بورس بنیاد ملی نخبگان در دوره تحصیلی دکتری تخصصی هستند، براساس ضوابط و معیارهای مصوب وزارت به دانشگاهها معرفی می شوند تا در صورت قبولی در مصاحبه تخصصی، به صورت مازاد بر ظرفیت تعیین شده پذیرفته و مورد حمایت بنیاد مذکور قرار گیرند.

توجه: لازم به ذکر است که اسامی متقاضیان پس از بررسی اولیه و کنترل مدارک توسط دفتر استعدادهای درخشان دانشگاه (ظرف 10 روز پس از اتمام مهلت ارسال مدارک) به گروه آموزشی زبان اعلام می گردد گروه آموزشی مربوطه نیز از طریق تماس تلفنی، از کلیه افراد منتخب جهت انجام مصاحبه دعوت به عمل خواهد آورد. پس از انجام مصاحبه و انتخاب نهایی، اسامی پذیرفته شدگان از طریق سایت دانشگاه اعلام و به سازمان سنجش آموزش کشور نیز گزارش می شود تا به عنوان پذیرفته شده نهایی اعلام گردد.

مهلت ارسال مدارک از روز  شنبه 11 آبان ماه لغایت ساعت 24 روز شنبه 25 آبان ماه 1392 می باشد و مهلت مذکور قابل تمدید نیست.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

17 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
طوبی
آبان ۲۲, ۱۳۹۲ ۸:۰۸ ب٫ظ

سلام من همه شرایطا دارم فقط فارق التحصیل دانشگاه ازادم می تونم ثبت نام کنم؟ممنون میشم اگه جواب بدین

——-
همانطور که در اطلاعیه میبینید صرفا از دانشگاه های دولتی پذیرش صورت میگیرد.

نازنین
آبان ۱۸, ۱۳۹۲ ۵:۳۷ ب٫ظ

عجب واقعا جالبه پس دیگه بهشون بگیم قبول نکنن کسیو تا ایشالا واسه همتون کار جور شه!!!!!!!!!!!! اخه از شما بعیده خودتونم میدونید همه چی به پارتیه نه به قبولی ادمای دیگه چی بگم والا …. شما درست میفرمایید اما بازم میگم هر کی زحمت میکشه حقشه قبول شه چه گناهی کرده که اشباع شده…

عباس
آبان ۱۸, ۱۳۹۲ ۲:۲۷ ب٫ظ

متاسفم که اینقد در مقابل حرف حق موضع گیری میکنید. من خودم دومین سالیه که شرکت میکنم قبول نمیشم امسال مصاحبه رد شدم ولی کاملا با نظرات خانم رها موافقم. مطمئنا پذیرش بی رویه در هر رشته ای اون رشته رو اشباع می کنه فقط قبول شدن شرط نیست حتی بهترین دانشجوای دوره دکتری که بسیارهم با سواد و معلوماتن اذعان میکنن که فکرشون درگیر استخدام و پشت در هیات علمی موندنه. بد نیست کمی فکر کنیم.

محمود
آبان ۱۹, ۱۳۹۲ ۱۱:۱۵ ق٫ظ
پاسخ به  عباس

با عرض سلام. ممنون میشم اگر به من بگید که چه منابعی رو شما برای نظریه های ترجمه و روش تحقیق در ترجمه و نقد ترجمه خوندید که مرحله اول قبول شدید.

salehinasab
آبان ۱۸, ۱۳۹۲ ۲:۰۶ ب٫ظ

خوب معلومه با این وضعیت که دارن دانشجوهای تحصیلات تکمیلی رو زیاد میکنن جز اینکه درس رو به یک وسیله برای سرگرم کردن جوونا تبدیل کنن و از اون طرف یک عالمه فارغ التحصیل بیکار به جامعه تحویل بدن چیز دیگه نیست. من خودم حاضر بودم پشت کنکور بمونم ولی لا اقل وقتی که به سختی قبول شدم حداقل به دلیل کم بودن تعدادمون مطمئن باشم که میتونم در زمینه رشته فعالیت کنم. این که ظرفیتا رو زیاد میکنن یعنی فاجعه.. با مدرک ارشد بیکار بودن قابل تحمل تر از بیکار بودن با مدرک دکتراست. دیگه از فکر و خیال آینده نامعلوم خسته شدیم. هر روز هم که ظرفیتا رو زیاد میکنن و درس خوندن رو بی اعتبار. اوج فاجعه دانشگاههای پولی و بدون کنکور هستن که دیگه همه فقط میخوان اسم خانوم دکتر و آقای دکتر رو یدک بکشن… خدا عاقبتمون رو بخیر کنه..

نسیم
آبان ۱۸, ۱۳۹۲ ۳:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  salehinasab

مرحبا کاملا موافقم با شما

نسترن
آبان ۱۶, ۱۳۹۲ ۲:۳۶ ب٫ظ

سلام برای رشته زبان در هر مقطعی و با هر گرایشی کار وجود داره. یکم دیدمون رو باز کنیم و به همدیگه ارزش بدیم. لطفا هم جبهه در مقابل هم نگیریم. شما که قبول شدید، عوض اینکه دنبال این باشید که کی دیگه داره قبول میشه یا نمیشه، برو دنبال کار بگرد که فعلا از بقیه جلوتری. در هر حال، اول شغل مطرحه دیگه. درس میخونیم که آینده خوبی داشته باشیم. بعضی هامونم میخونیم چون دوست داریم یاد بگیریم. عوض اینکه وقتتون رو اینجا صرف کنید بروید و سایتهای خوب رو برای فرصتهای شغلی عالی بگردید. انشاالله موفق باشید.

آلما
آبان ۱۸, ۱۳۹۲ ۳:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  نسترن

اتفاقا صحبتشون خیلی متین و بجاست که معظل امروز جامعه ی علمی کشور رو مطرح کردن …………………

سپهر
آبان ۱۵, ۱۳۹۲ ۹:۵۲ ب٫ظ

این خیلی واضحه که وقتی نیازی در کشور نیست، نباید همینجوری بی حساب کتاب پذیرش کنن.
نمی دونم دارین از چی دفاع می کنین!؟؟؟

حمید
آبان ۱۵, ۱۳۹۲ ۲:۴۲ ب٫ظ

به رها
حالا شما چون دکتری این رشته را می خونید نباید دانشگاه های دیگر دکتری این رشته را به صورت های مختلف برگزار کنند ؟
اگه امکان داره فکر و ذهنتونو عوض کنید
واقعا باید به حال افراد تحصیل کرده ای مثل شما ، آن هم در مقطع دکتری باید گریه کرد
من خودم سال اخر دکتری هستم ولی عقیده ام اینه که همه باید درس بخوانند و آنهای که شایسته هستند و بهترین هستند باید استخدام شوند نه امثال ….. که ترس از اشباع شدن رشته هاشون و اشتغالشون.

نازنین
آبان ۱۵, ۱۳۹۲ ۳:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  حمید

افرین اقا حمید واقعا خوشحالم که هنوزم انسان هایی مثل شما وجود دارند امیدوارم که همیشه موفق باشید
رها خانم یک کم به حرفای حمید فکر کنید. ممنون

رها
آبان ۱۶, ۱۳۹۲ ۱۰:۱۸ ق٫ظ
پاسخ به  حمید

به حمید
فکر کنم نفست از جای گرم بلند میشه و جایی هم استخدام شدید که اینقدر راحت حرف می زنید در ضمن رعایت ادب از شمایی که ادعا میکنید سال آخر هستید انتظار میره. من به هیچ عنوان مخالف ورود دانشجویان با استعداد به دانشگاه نیستم . فقط اگه توجه کنید دیگه تحصیلات تکمیلی داره ارزش و اعتبارشو از دست میده با خودمون روراس باشیم ماها که فقط عشق این نیستیم که بهمون بگن دکتر . فکر نان هم باید کرد الان گرایش های دیگه زبان رو نگاه کنید دیگه کسی تره هم براشون خورد نمیکنه پس منطقی باشید . نازنین خانم هم گویا فقط به فکر خانم دکتر شدنن. از سپهر هم ممنونم که اینقد منطقی برخورد کردند. حرف من اینه که حداقل پذیرش هارو متناسب با بازار کار پیش ببرن که ما ها از همون ترم اول با ترس شروع به درس خوندن نکنیم.

رها
آبان ۱۴, ۱۳۹۲ ۴:۰۷ ب٫ظ

آقای محترم بنده تک رقمی امسال هستم و الان هن ترم اول دکتری.

محمود
آبان ۱۷, ۱۳۹۲ ۱۱:۲۲ ق٫ظ
پاسخ به  رها

با عرض سلام. ممنون میشم اگر به من بگید که چه منابعی رو شما برای نظریه های ترجمه و روش تحقیق در ترجمه و نقد ترجمه خوندید که قبول شدید.

نسترن
آبان ۲۴, ۱۳۹۲ ۸:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  محمود

سلام آقا محمود . دیدم کسی براتون جوابی ننوشته، گفتم من بنویسم:
encyclopedia : Mona Baker
Map: Chesterman
Translation Studies (new) : Munday
منابع را میتوانید به طور کامل در سایت دانشگاه علامه بگیرید. اما اینها مهمترین ها هستند.

رها
آبان ۱۳, ۱۳۹۲ ۱۱:۰۰ ب٫ظ

ممنون از دانشگاه فردوسی که داره رشته ی ترجمه رو هم دچار آشفته بازار پذیرش بالای دانشجو میکنه که فرصت های شغلی هم محو بشن. ممنون جنابان

سجاد
آبان ۱۴, ۱۳۹۲ ۱:۲۲ ق٫ظ
پاسخ به  رها

سلام- حالا شما از کجا میدونید که با این ظرفیت کم جاهای دیکه قبول میشید؟