مدرسان شریف
پارسه
وکیلی
نوگام
استعداد تحصیلی طورانی
کاکایی
کاکایی
مدرسان شریف
آنالیز آکادمی
نوگولرن
عالم زاده
یازدهمین کنگره سالانه ملی عمران، معماری، هنر و توسعه شهری
مدرسان شریف
وکیلی
نوگام
آنالیز آکادمی
نوگولرن
عالم زاده
یازدهمین کنگره سالانه ملی عمران، معماری، هنر و توسعه شهری

آیین نامه جدید پذیرش دکتری بدون آزمون استعدادهای درخشان

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

آیین نامه جدید پذیرش بدون آزمون داوطلبان استعداد درخشان در مقطع دکتری تخصصی اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، آیین‌نامه استعدادهای درخشان دکتری که به تأیید و امضای وزیر علوم، تحقیقات و فناوری رسیده، جایگزین ماده 8 «آیین‌نامه ارائه تسهیلات به برگزیدگان علمی برای ورود به دوره‌های تحصیلی بالاتر» و سایرمصوبات مربوط به پذیرش بدون آزمون در دوره دکتری می‌شود و از سال تحصیلی 95-1394 نیز لازم‌الاجراست.

براساس آیین‌نامه جدید دانشگاه اختیار دارد حداکثر معادل 20 درصد از ظرفیت پذیرش با آزمون شیوه آموزشی- پژوهشی دوره‌ روزانه دکتری خود در هر کد رشته محل تحصیل را از بین دانش‌آموختگان دوره کارشناسی‌ارشد داخل کشور و مورد تأیید وزارت به صورت مازاد بر ظرفیت، بارعایت شرایط زیر، پذیرش کند:

1. داشتن میانگین کل 16 و بالاتر در دوره کارشناسی و میانگین کل 17 و بالاتر بدون احتساب نمره پایان‌نامه در دوره کارشناسی ارشد

2. بیش از دو سال از تاریخ دانش‌آموختگی متقاضی نگذشته باشد.

3. کسب حداقل 70 امتیاز از فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و مصاحبه مطابق جدول ارزشیابی پیوست (کسب حداقل 10 امتیاز از ردیف شماره 1 بخش امتیازات پژوهشی و کسب حداقل 4 امتیاز از ردیف شماره 11 مربوط به مدرک زبان، بخش امتیازات آموزشی الزامی است.)

این قانون شامل دو تبصره به شرح زیر است:

تبصره 1: دانشگاه پیام نور، آزاد اسلامی، غیردولتی- غیرانتفاعی و پردیس‌های بین‌الملل (خودگردان) مجاز به استفاده از این آیین‌نامه برای پذیرش استعداد درخشان در دوره دکتری نیستند.

تبصره 2: پذیرش دانش‌آموختگان حائز شرایط این آیین‌نامه بدون پرداخت شهریه تحصیلی است.

همچنین براساس آیین‌نامه جدید دانشگاه می‌تواند فقط یک بار تا اول شهریور ماه هر سال نسبت به پذیرش حائزین شرایط، اقدام نماید. اسامی پذیرفته‌شدگان باید توسط معاون آموزشی دانشگاه برای تأیید صلاحیت عمومی به سازمان سنجش ارسال شود و قطعی شدن ثبت نام منوط به تأیید سازمان مذکور است.

امکان‌پذیر بودن پذیرش افراد مشمول این آیین‌نامه، در همان رشته تحصیلی یا رشته‌های تحصیلی مرتبط با رشته تحصیلی دوره کارشناسی‌ارشد متقاضی، به تشخیص گروه آموزشی و تأیید شورای آموزشی دانشگاه از دیگر موارد این آیین‌نامه است.

لازم به ذکر است تغییر رشته یا محل تحصیل افراد پذیرفته شده بر اساس این آیین‌نامه، مجاز نیست و همچنین مسئولیت حسن اجرای این آیین‌نامه و هرگونه پاسخگویی قانونی مترتب بر آن بر عهده دانشگاه پذیرنده است، نظارت بر اجرا بر عهده سازمان سنجش و شرح و تفسیر مفاد آن بر عهده معاونت آموزشی وزارت خواهد بود.

جداول ارزشیابی داوطلبان بدون آزمون دکتری (Ph.D) عبارتند از:

جدول 1- نحوه محاسبه امتیازات پژوهشی (حداکثر40 امتیاز)

ردیف

نوع فعالیت

حداقل امتیاز

حداکثر امتیاز

نحوه ارزیابی (طبق نظر کمیته مصاحبه‌کننده)

امتیاز مکتسبه

1

1-1- مقالات علمی – پژوهشی (داخلی و خارجی) مرتبط با پایان نامه

1-2- گواهی ثبت اختراع مورد تأیید سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران

1-3- برگزیدگی در جشنواره های علمی معتبر بین المللی (خوارزمی، فارابی، رازی و ابن سینا)

10 امتیاز

22 امتیاز

–  هر مقاله تا 7 امتیاز مطابق آیین‌نامه ارتقاء

– گواهی ثبت اختراع بین‌المللی تا 7 و داخلی تا 5 امتیاز

–  برگزیدگی داخلی تا 3 و خارجی تا 7 امتیاز

2

مقالات علمی – ترویجی مرتبط با پایان نامه

6 امتیاز

هر مقاله تا 3 امتیاز مطابق آیین‌نامه ارتقاء

3

مقالات چاپ شده در کنفرانس‌های معتبر (داخلی یا خارجی)

4 امتیاز

خارجی تا 2 و داخلی 1 امتیاز

4

تألیف یا ترجمه کتاب مرتبط با رشته تحصیلی

4 امتیاز

5

کیفیت پایان‌نامه کارشناسی‌ارشد

4 امتیاز

عالی تا 4 و بسیار خوب تا 2 امتیاز

10 امتیاز

40

 

جدول 2- نحوه محاسبه امتیازات آموزشی (حداکثر30 امتیاز)

ردیف

نوع فعالیت

حداقل امتیاز

حداکثر امتیاز

نحوه ارزیابی (طبق نظر کمیته مصاحبه‌کننده)

امتیاز مکتسبه

6

معدل و کیفیت دانشگاه محل تحصیل دوره کارشناسی

تا 6 امتیاز

7

معدل و کیفیت دانشگاه محل تحصیل دوره کارشناسی‌ارشد ناپیوسته

تا 5 امتیاز

8

طول مدت تحصیل در دوره کارشناسی

3 امتیاز

6 نیمسال 3 امتیاز، 7 نیمسال 2 امتیاز و 8 نیمسال 1 امتیاز

9

طول مدت تحصیل در دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته

3 امتیاز

2 نیمسال 3 امتیاز، 3 نیمسال 2 امتیاز و 4 نیمسال 1 امتیاز

10

برگزیدگان المپیادهای علمی دانشجویی

5 امتیاز

رتبه 1 تا 3، 5 امتیاز، رتبه 4 تا 6 ، 4 امتیاز، رتبه 7 تا 9، 3 امتیاز، رتبه 10 تا 12، 2 امتیاز و رتبه 13 تا 15، 1 امتیاز

11

داشتن مدرک زبان معتبر

4

8 امتیاز

طبق جدول شماره 4

جمع

4

30

*رشته‌هایی که طبق مصوبه شورای برنامه‌ریزی آموزش عالی در دوره کارشناسی برای 9 نیمسال و کارشناسی‌ارشد ناپیوسته برای 5 نیمسال تصویب شده‌اند و دانش آموختگان دوره کارشناسی‌ارشد پیوسته (با حداکثر سنوات تحصیلی)، با نظر کمیته مصاحبه‌کننده می‌توانند از مجموع امتیاز بندهای 8 و 9 بهره‌مند شوند.

 

جدول 3- نحوه محاسبه امتیازات مصاحبه (حداکثر30 امتیاز)

ردیف

شاخص ارزیابی

حداکثر امتیاز

امتیاز مکتسبه طبق نظر کمیته مصاحبه‌کننده

12

تسلط در تجزیه و تحلیل مسائل علمی و پاسخگویی به سؤالات

3 امتیاز

13

وسعت نظر، نوآوری و کارآفرینی

3 امتیاز

14

شخصیت، متانت و نحوه تعامل

3 امتیاز

15

نگرش و اطلاعات فناورانه مرتبط با رشته تحصیلی

3 امتیاز

16

توانایی فن بیان و انتقال مطالب

3 امتیاز

17

همراستایی زمینه پژوهشی داوطلب با اولویت‌های علمی اعضای گروه

15 امتیاز

جمع

30

 

جدول شماره 4- همترازی نمرات آزمونهای ملی و بینالملی زبان انگلیسی

MSRT (MCHE)

IELTS Equivalent

TOEFL IBT

TOEFL Computer

TOEFL PAPER+ TOLIMO

حداکثر امتیاز

100-95

7/5-9/0

120-113

263-300

625-680

8

90

7/0

100

250

600

8

85

6/5

90-91

232

575

7

80

6/0

79-80

213

550

6

75

5/5

69-70

196

525

5

70

5/0

56-60

173

500

4

65

4/5

49-50

152

475

امتیازی تعلق نمی‌گیرد.

55

4/0

39-40

133

450

امتیازی تعلق نمی‌گیرد.

45

3/5

29-30

113

425

امتیازی تعلق نمی‌گیرد.

 

ثبت‌نام
باخبرم کن!

249 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکترا
فروردین ۱۵, ۱۳۹۷ ۱:۴۶ ب٫ظ

دوستان سلام. یک سوال داشتم. من کارشناسی ناپیوسته هستم. یعنی اول کاردانی بعد کارشناسی بعد ارشد خوندم.برای من سهمیه استعداد درخشان تعلق نمیگیره؟؟؟

دکترا
فروردین ۲۲, ۱۳۹۷ ۲:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  دکترا

کسی نیست جواب منو بده لطفا

ن بابا
بهمن ۱۴, ۱۳۹۶ ۷:۰۲ ب٫ظ

تو همه نظرات بچه های سراسری به خودشون میبالن ، فک میکنن دوتا درس حفظ میکنن خدایی هستن ، مقاله ای که در سراسری دادی با مقاله ای که یکی در دانشگاه ازاد داره فرقی نداره چون داور ازاد و سراسری نمیشناسه و براساس با علمی اون رای میده.

محمدرضا
مرداد ۲۰, ۱۳۹۶ ۱۱:۵۲ ق٫ظ

به نظر من شرط معدل بالای ۱۶برای کارشناسی سخت گیرانه هست و بایستی بیشتر بر معدل کارشناسی ارشد و سابقه پژوهشی و ریزنمرات مرتبط و تخصصی در رشته صنایع تمرکز شود.

عباس
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۶ ۸:۲۰ ق٫ظ

دوستان سلام بنده همه شرایط رو داشتم اما دعوت به مصاحبه نشدم. خودتون و گول نزنید تازه اگر هم به مصاحبه دعوت بشید، به خاطر ظرفیت کم پذیرش استعداد معمولا” یک نفر در هر رشه از بچه های همون دانشگاه پذیرش میشند و برای بقیه فقط حکم رفع تکلیف و داره

پارسا
فروردین ۹, ۱۳۹۶ ۱:۰۲ ق٫ظ

من نمی دونم چرا همیشه همه انقدر معترض به معدل و کیفیت دانشگاه هستید. باور کنید حتی اگه حائز این شرایط هم بودید، مانع بزرگتری وجود داشت و اون هم عبارت ( مطابق با آیین نامه ارتقا اساتید ) در پذیرش مقالات شما بود. قانونی که برای پذیرش دانشجوی دکتری عادی هم گذاشته شده ولی هیچ دانشگاهی اعمال نمی کنه اما اونو برای دانشجوی استعداد اعمال می کنند. اونایی که مقاله دادن می دونن که هر رشته ای IF خاص خودشو داره، اون وقت اونایی که تیم مصاحبه کننده ان هیچ چی نمی دونن و فکر می کنن همه مقالات با IF سه یا چهار برتره. در حالی که تو بعضی گرایشا IF چهار حتی کار استاد راهنما هم نیست. اون وقت بر طبق IF و اینکه اسمت نفر چندم مقاله اس و یا مقاله چند نویسنده داره میان بهت امتیاز می دن. در نتیجه ممکنه ۲ تا مقاله یا بیشتر داشته باشی و به خاطر عدم آگاهی اساتیدِ استاد نما، اصلا به ۷ امتیاز هم نرسی تا شرط مصاحبه رو بگیری!! استادنماها می گن این قانونه، اما کدوم قانونی که وقتی به دانشجوی عادی دکتری می رسه گاهی یهو تو هوا ۷۰ امتیاز بهش می دن در حالی که ۱ کنفرانسو به زور داره. در کل نصیحت من به عنوان کسی که تجربه کردم این صحنه ها رو، اینه که اگه هدفتون دکتری است و می خواین تو همین کشور درس بخونین، همونجوری باشین که استاد می خوان ، کنکور بدین و خودتونو درگیر این قانون نکنبن.

دکتر محسن محمدی
فروردین ۱, ۱۳۹۶ ۴:۱۹ ق٫ظ

واقعا خیلی مسخره است که دوستان ما در دانشگاه ازاد نمی تونند شرکت کنند.

اسد
آبان ۷, ۱۳۹۵ ۱۱:۱۱ ب٫ظ

اینکه فقط دانشجویان دانشگاه دولتی میتونن شرکت کنن از انصاف و عدالت به دوره اگه دانشگاه های غیر دولتی، آازد و پیام نور را قبول ندارند این مسئولین محترم، پس چرا مجوز یه ادامه کار این مراکز میدن. انصافا نقش پیام نور و آزاد در تولید علم کشور کمتر از دانشگاه های دولتی نیست و تراز علمی بعضی از همین مراکز از بسیاری از مراکز دولتی بالاتره…….. دانشجویی که برای هر امتحانی باید یک کتاب کامل را بخونه (بعضی منابع ارشد پیام نور بیش از ۵۰۰ صفحه هست که باید از آن امتحان تشریحی داده بشه یعنی باید کل کتاب را فهمیده باشی تا به سوالات پاسخ بدی) و بفهمه و امتحان سراسری بده و استاد هم در نمره دادن نقشی نداره و با این وجود معدلش بالای ۱۷ بشه خیلی توفیر داره با کسی که در هر امتحانش با یه جزوه نچندان زیاد زحمت میکشه و نمره میگیره….

مریم
اسفند ۱۱, ۱۳۹۵ ۹:۲۷ ق٫ظ
پاسخ به  اسد

منم با نظر شما موافقم واقعا به دور از انصاف و عدالته!!! باید فرصت رو به همه افراد بدن ! خرجش یک مصاحبه هست. اگر دیدن توانایی و استعداد کافی رو ندارن بعد ردش کنن. من کارشناسی دانشگاه دولتی شیراز قبول شدم اما بخاطر مریضی مادرم موندم توی شهر خودم و علمی کاربردی خوندم چون رشته من رو نداشت دانشگاه دولتی اما ارشدم رو دولتی با معدل ۱۹/۳۰ خوندم. واقعا به دور از انصافه که اجازه ندن حتی شرکت بکنم.

سامان
شهریور ۱۴, ۱۳۹۵ ۱۰:۴۴ ق٫ظ

سلام.واقعا استثنا کردن یکسری از دانشگاهها از این قانون ، رسما آپارتاید علمیه.من دارم دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات تهران درس میخونم که از لحاظ علمی چیزی از صنعتی شریف کم نداره و در خیلی از موارد ، بویژه تولید علم ، شونه به شونه ی صنعتی شریف پیش میره.
لطفا مسئولین ، این موارد ظالمانه ی استثنا کردن دانشگاهها رو بردارن.یا دانشگاهی کیفیت و اعتبار داره یا نداره.اگر نداره کلا منحلش کنید

جوجه
شهریور ۱۴, ۱۳۹۵ ۸:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  سامان

صنعتی شریف با آزاد یکیه آخه؟

کنکور اقتصاد ۹۶
اردیبهشت ۲, ۱۳۹۶ ۶:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  جوجه

شریف با ازاد؟ یکی ان؟

دانشجو
تیر ۹, ۱۳۹۵ ۳:۳۶ ب٫ظ

سلام
من یه سوال دارم این کنکور دکتری اصلا تاثیری در پذیرش برای مصاحبه نداره؟یه چیز دیگه اگه یکی استعداد درخشان باشه و کنکور هم بده هیچ تاثیری تو پذیرش نداره؟

جوجه
شهریور ۱۴, ۱۳۹۵ ۸:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  دانشجو

نه

tta..
تیر ۸, ۱۳۹۵ ۳:۵۸ ب٫ظ

سلام دوستان. اگه کارشناسی غیرانتفاعی باشه ولی ارشد دولتی.نمیشه بدون آزمون دکتری شرکت کرد؟؟؟؟؟؟؟؟؟ یا اصلاح شده؟؟؟؟

yas
خرداد ۲۱, ۱۳۹۵ ۱۰:۴۶ ق٫ظ

سلام
واقعا منصفانه نیست که دانشگاه پیام نور جز استعداد درخشان نیست با وجودیکه امتحاناش خیلی سختتر از دانشگاه های دیگه هست و منابع امتحانیش جامع تر از دانشگاه های دولتیه.لطفا در حذف پیام نور تجدید نظر کنید

دانشجو
تیر ۹, ۱۳۹۵ ۳:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  yas

چرا منصفانه نیست من خودم به شخصه تا الان واقعا برای حفظ دانشگاه دولتی بودن زحمت کشیدم چه برای ورود به دانشگاه چه برای ارشد .اینطوری نگید بالاخره یه تفاوتی باید باشه .

کنکور اقتصاد ۹۶
اردیبهشت ۲, ۱۳۹۶ ۶:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  دانشجو

این که تبعیض قایل هستن واقعا منصفانه است. چطور یکی میباشد. من خودم. برا دولتی هر کنکوری چند ماه وقت گذاشتم ایا قبولی در ارشد ازاد یا پیامنور خوندن میخواد.،.؟چطور یکیه؟

سید رضا
بهمن ۴, ۱۳۹۵ ۲:۵۴ ق٫ظ
پاسخ به  yas

با سلام وقتی من تجربه پیامنور رو ندارم و شما تجربه سراسری رو نمیتونین به راحتی قضاوت کنین و این که اگه درستون خوبه و استعداد درخشان هستین حتما میتونین با ازمون از هر جایی که میخاین قبول شین

بی انصافی
خرداد ۲۰, ۱۳۹۵ ۱:۱۴ ق٫ظ

آخه چرا ماهایی که بیش از دو سال از ارشدمون گذشته حق شرکت نداریم.خوب اون زمانی که ما ارشد گرفتیم از این قانون های دکتری بدون کنکور نبود حالا هم که این دو ساله دکتری بدون آزمون گذاشتن شامل ما نمیشه. کاش این تبصره دوسال حذف میشد

بینام
خرداد ۱۹, ۱۳۹۵ ۱:۵۴ ب٫ظ

سلام به نظر منم معدل کارشناسی خیلی بی عدالتیه من معدلم ۱۵/۸۰ هس حالا نمیتونم شرکت کنم ارشدم پیام نور بودم جالبه این دانشگاه که اینقد هم سخت میگیره جز استعداد درخشان نیس بی عدالتیه

من
شهریور ۱۷, ۱۳۹۵ ۱۰:۳۴ ق٫ظ
پاسخ به  بینام

چرا بی عدالتیه…معدل نباشه…پیام نورم بی انصافیه…خوب پس چی ملاک باشه مثلا؟؟؟

دنیا
فروردین ۲۶, ۱۳۹۵ ۱۰:۴۶ ق٫ظ

اینکه گفتن معدل کارشناسی باید بالای ۱۶ باشه واقعا غیر منصفانه است. از مسولان خواهش داریم که اصلاح فرمایند. مخصوصا برای کسانی که از دانشگاهای برتر مدرک گرفتن

یونس
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۶:۳۵ ب٫ظ

سلام خدمت دوستان عزیز
به نظر من توی ایین نامه جدید عدالت به تمام معنا برقرار شده و اونایی که تو دوره کارشناسی داشتن خودشونو باد میزدن الان باید یکم بیشتر به خودشون زحمت بدن ….

کنکور اقتصاد ۹۶
اردیبهشت ۲, ۱۳۹۶ ۶:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  یونس

دقیقا اقا یونس. من موندم چطور میگن دولتی و ازاد و پیامنور یکیه. والا ما دانشگاه تهرانیا میمیریم برای پایان نامه. ازاد فقطط خودشونو باد میزنن. چطور میکی یکیه؟

ن بابا
بهمن ۱۴, ۱۳۹۶ ۶:۵۸ ب٫ظ

با مردنتون کاری ندارم ولی ندیدی میگی ازاد این و اونه
بعدم مقاله isi ازاد و سراسری نمیشناسه ،

الهه
فروردین ۱۷, ۱۳۹۵ ۴:۳۳ ب٫ظ

با سلام به قول خیلی از دوستان ای کاش معدل کارشناسی رو لحاظ نمی کردید . من همه شرایط رو دارم فقط معدل کارشناسیم کمتر از ۱۶ است . چون دانشگاه پیام نور بودم و با شرایط سختی کارشناسی رو گذروندم اما معدل ارشدم بالای ۱۸ است و جزء رتبه های اول تا سوم بودم . الان تکلیفم چیه ؟

ardashir
فروردین ۱۱, ۱۳۹۵ ۱:۰۱ ب٫ظ

با سلام
من کاردانی رو تو دانشگاه آزاد خوندم کارشناسی و ارشد دانشگاه دولتی بنظرتون میتونم شرکت کنم؟
ترازبندی دانشگاه واسه معدل چه طوری محاسبه میشه. دانش آموخته دانشگاه شیراز در دوره کارشناسی هستم

امیرصارم
بهمن ۱۱, ۱۳۹۴ ۲:۳۵ ب٫ظ

من معدل کارشناسیم ۱۴.۷۵ دانشگاه اصفهانه و ارشدم ۱۷.۳۲ ۱۳ علمی پژوهشی و دومتاب و ۳مقاله ترویجی دارم، بنظرتون اگه معدل کارشناسیم ترازبندی شه شانسی هست؟

نهال
شهریور ۱۴, ۱۳۹۴ ۰:۵۵ ق٫ظ

بنظر من معدل کارشناسی نباید لحاظ بشه. تو دوره کارشناسی مخصوصارشته های علوم پایه سطح معدل خیلی پایینه و افرادی که واسه ارشد تغییر رشته میدن ، این شرط خیلی محدود کننده اس.

امنه
شهریور ۱, ۱۳۹۴ ۲:۵۵ ب٫ظ

احتساب معدل کارشناسی با توجه به تفاوت های چشمگیر در رشته تحصیلی و دانشگاه محل تحصیل بنظر میرسه عادلانه نیست.

..............
مرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۲:۴۸ ب٫ظ

آخه چرا بیش از دوسال نگذشته باشه؟؟؟؟
تا قبل دوسال ک مقاله و رزومه نداریم. بعد دوسال هم ………

zoha
تیر ۲۶, ۱۳۹۴ ۶:۵۱ ب٫ظ

سلام دوستان.
میگما دانشگاه فردوسی مشهد برا رشته مدیریت شهری پذیرش بدون ازمون داشته. خواهش میکنم راهنمایی بفرمایید. مخصوصا دوستانی که متقاضی این رشته در این دانشگاه بودن.
خیلی ممنون

حسین
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۵ ق٫ظ

سلام.این ناعادلانه است ک دانشگاه پیام نور ک یک دانشگاه دولتی محصوب شده وامتحانات سراسری دارد جز استعدادهای درخشان نیست.

شیمیست
تیر ۱۱, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۶ ب٫ظ

این آیین نامه، عادلانه نیست، یکی مثل من در دوره کارشناسی معدلم ۱۵ و خورده ای شد و با استعداد درخشان وارد دوره ارشد شدم، چون دانشکده علوم پایه و گروه شیمی معدل ها بهتر از این نمیشه و معدل ارشدم بالای ۱۷ هست، شرط معدل کارشناسی واقعا نا عادلانه است!!!!

shimeest
خرداد ۱۷, ۱۳۹۴ ۱۲:۰۱ ب٫ظ

به نظر من خیلی هم منطقیه که معدل کارشناسی لحاظ بشه..چون کسی که میخواد دکترا بخونه باید پایش قوی باشه..پایه هم تو دوره ی کارشناسی قوی میشه.
و معدل کارشناسی ارشد هم همون بالای ۱۷. منطقی تره از این که جزوه رتبه های بالای کلاس باشی.مگه چن تا واحد تو ارشد پاس میکنیم که بخواد رتبه اول و دوم تعیین بشه..مثلا کافیه تو نمره ی یک درس فقط دو نفر با هم فرق داشته باشن..همون باعث میشه که رتبه ی کلاسیشون کلی فرق کنه ..که این منطقی نیست.

مهران
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۴ ۱۲:۴۰ ب٫ظ

سلام. با تصویب هر آیین نامه ای عده ی خیلی زیادی فدا میشن. لطفا یکبار برای همیشه اصلاح کنید هر روز یک آیین نامه میاد اصلا ما نمی دونیم چی کار کنیم تکلیفمون با خدمون مشخص نیست. این همه تأکید روی مقاله در مصاحبه دکتری به خاطر چیه همه که می دونند، نوشتن مقاله پولی شده. اگر آیین نامه جدیدی هم در دست تدوین است زود منتشر کنید تا بتونیم بهتر برنامه ریزی کنیم.

احمد
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۴ ۱۲:۲۸ ب٫ظ

با عرض سلام. این آیین نامه احتیاج به اصلاحات اساسی دارد و دارای ضعف هاو مشکلاتی است. برای مثال در دانشکده هایی مثل علوم پایه و فنی مهندسی به زحمت معدلشون در کارشناسی بالای ۱۶ و بالای ۱۷ در کارشناسی ارشد باشد. در دانشکده های علوم انسانی اکثریت معدلشون بالای ۱۷ است و اونایی که زحمت کشیدن جزء ۱۰ درصد ورودی خودشون باشند نادیده گرفته شده است. بعضی دانشگاهها معدلشون بالا است این دلیلی بر با کیفیت بودن این دانشگاها ندارد.

سید
فروردین ۲۸, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۴ ب٫ظ

سلام ایا معدل کارشناسی پیام نور هم همون از ۱۶ حساب میشه؟

سعید
فروردین ۱۸, ۱۳۹۴ ۶:۴۵ ب٫ظ

اینجور منه رتبه اول و رتبه آخر هردو شامل این آیین نامه میشیم چون هردو معدل مون بالا ۱۷ است با این تفاوت ک معدل من ۲۰ و اون ۱۷.۱ است واقعا نباید بین ما فرق باشه ؟؟؟؟!!!!!

سعید
فروردین ۱۸, ۱۳۹۴ ۶:۴۱ ب٫ظ

این آیین نامه عادلانه نیست. باید همون آیین نامه قبلی ها لحاظ بشه رتبه باید لحاظ بشه

سحر
فروردین ۱۸, ۱۳۹۴ ۲:۳۶ ب٫ظ

سلام واقعا با چه منطقی معدل کارشناسی رو جز شرایط اصلی قرار دادن اصلا شاید یکی توی کارشناسی توی یه گرایش ضعیف بوده و نمره هاش کم شده و ارشد هم اون گرایش رو انتخاب نکرده و تونسته توی ارشد معدل خوبی کسب کنه مگه غیر از اینه که توی دکتری باید گرایش ارشد رو ادامه بده واقعا بده که معدل کارشناسی جز شرایط اصلیه

saba
اسفند ۲۱, ۱۳۹۳ ۱:۵۶ ب٫ظ

این واقعا منصفانه نیست که معدل کارشناسی را مدنظر دارند اصلا چه ربطی داره؟؟؟

بی نام
اسفند ۱۷, ۱۳۹۳ ۶:۴۸ ب٫ظ

این آیین نامه اتفاقا خیلی هم از ایین نامه ی قبلی که رتبه های یک تا سه رو بیش از انداره بهشون بها می داد بهتره. رتبه های یک تا سه هیچ کاری نکردن جز پاچه خواری.

ایدا
اسفند ۱۷, ۱۳۹۳ ۹:۳۷ ق٫ظ

یعنی هنوز زبان ٧٠میخوان برای msrt????

نسیم
اسفند ۹, ۱۳۹۳ ۵:۵۷ ب٫ظ

سلام واقعاااااااااا خیلی شرایط رو سخت کردن چرا باید معدل کارشناسی لحاظ بشه ؟باز مدرک زبان رو میشه ی کاریش کرد اما معدل کارشناسی رو حداقل امتیاز محسوب کنند…

شیرین
اسفند ۸, ۱۳۹۳ ۳:۳۲ ب٫ظ

به نظر منم رتبه حتما باید لحاظ بشه این آیین نامه نهایت بی انصافی است.

دانشجو
اسفند ۵, ۱۳۹۳ ۰:۲۹ ق٫ظ

سلام. این آیین نامه دیگه آخر بی عدالتیه!!!

اتنه
اسفند ۲, ۱۳۹۳ ۵:۵۵ ب٫ظ

چند اشکال عمده دارد
معدل کارشناسی باتوجه به دانشگاه محل تحصیل و رشته تحصیلی خیلی منطقی نیست
صرف معدل بالای هفده در ارشد کافی نیست و بهتر است رتبه نیز لحاظ شود

مریم
بهمن ۲۹, ۱۳۹۳ ۴:۴۶ ب٫ظ

پس طبق این آیین نامه رتبه اول دو دوره بودن دیگه هیچ امتیازی نداره؟؟! بچها ارشد کلاس ما ک همه ۱۷ اند یعنی نباید بین معدل ۱۹ ک اینقد صدمه خورده و معدل ۱۷ ها فرق بذارن این انصاف نیست

ستمدیده
بهمن ۲۹, ۱۳۹۳ ۴:۳۷ ب٫ظ

من نمیدونم آخه برا چی اینقدر ناگهانی آیین نامه تغییر میدن تو دوره کارشناسی ک بودم بعد ک ترم ۶ گذروندم فهمیدم آیین نامه جدید اومده ک باید تا ترم ۶ حتما ۱۰۰ واحد میگذرونیم و من نمیدونسم و…حالاهم ک دیگه مطمین بودم طبق آیین نامه قبلی دانشجو رتبه اول دو دوره ارشد و کارشناسی دکترا قبوله باز این آیین نامه…. ولی به نظرم این طبق این آیین نامه ها رقابت دیگه معنی نداره

مریم
بهمن ۲۹, ۱۳۹۳ ۴:۲۰ ب٫ظ

کسی که تو دو دوره ارشد و کارشناسی معدلش میشه ۱۹ با کسی که بالا ۱۶ است ظاهرا فرقی نداره چون همه میتوانند دکتری قبول شن اگه مدرک زبان داشته باشند.

دکتری بدون آزمون
بهمن ۲۹, ۱۳۹۳ ۲:۳۲ ق٫ظ

سلام لطفا مسئولان آیین نامه تجدیدنظر کنند هم در مورد معدل کارشناسی وهم ارشد حداقل ارشد رو با پایان نامه ۱۷ بزارن این واقعا بی انصافیه.

فاطمه
بهمن ۱۵, ۱۳۹۳ ۱:۴۳ ب٫ظ

اگر همه در یک دانشگاه درس خونده بودن میشد معدل دوره ی کارشناسی رو معیار خوبی در نطر گرفت ولی وقتی یکی شیمی دانشگاه اصفهان بوده با یکی که مثلا شیمی پیام نور مشهد بوده از نظر معدل با هم قابل مقایسه نیستند.با اینکه اونی که دانشگاه اصفهان بوده خییییییلی بیشتر درس خونده ولی معدلش پایینتره.

پژوهشگر
بهمن ۲۷, ۱۳۹۳ ۱:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  فاطمه

سلام به همه بچه های با استعداد بنظرتون نمره زبان گرفتن ۵۰ شدنیه تو این مدت کم؟؟
کسی خبر داره تولیمو راحت تره یا msrt؟

نانا
بهمن ۱۲, ۱۳۹۳ ۴:۱۶ ب٫ظ

واقعااخر بی انصافیه اینجوری که اینامیگن مث این میشه که برا پذیرش ارشد معدل دیپلمم شرط باشه – میتونستن براش امتیاز میزاشتن نه اینکه حتما باید ۱۶ باشه

؟
دی ۲۶, ۱۳۹۳ ۷:۲۵ ب٫ظ

من رتبه دوم رشته خودم هستم و ۲مقاله رو دارم.معدل ارشدم ۱۹هست.اما معدل لیسانسم پایینه
این انصاف نیست که معدل کارشناسی لحاظ بشه

میلاد
بهمن ۴, ۱۳۹۳ ۱۰:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  ؟

عین انصافه. چهارسال درس خوندیم بقیه داشتن تفریح میکردن .بیاید فقط به فکر خودمون نباشیم

لیدا
بهمن ۵, ۱۳۹۳ ۶:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  میلاد

چهار سال درس خوندین ارشد استفاده کردین. انقد خودخواه نباشید

تارا
بهمن ۷, ۱۳۹۳ ۰:۱۵ ق٫ظ
پاسخ به  لیدا

تا حدودی با میلاد موافقم. هرچند معدل همیشه میزان سواد رو نشون نمیده اما به هر حال یه معیاره.از یه طرف دوره لیسانس پایه و اساسه و خیلی مهمه و از طرف دیگه در دوره ارشد اغلب معدلا بالاست و مثلا در یک کلاس خیلیا معدلشون بالا میشه پس بازم معدل کارشناسی ملاک بهتری به نظر میرسه.

دنیا
بهمن ۱۰, ۱۳۹۳ ۱۰:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  تارا

با تارا موافقم…

سیستماتیک گیاهی
دی ۸, ۱۳۹۳ ۷:۰۱ ب٫ظ

سلام دوستان آگه کسی میدونه جواب بده لطفا
برای استفاده از این سهمیه باید جزو سه نفر اول کلاس هم باشی یا نه
مرسی

مهسا
دی ۱۴, ۱۳۹۳ ۹:۰۹ ق٫ظ

طبق ایین نامه ی جدید خیر! نیازی نیست!

adel به نسترن
دی ۳, ۱۳۹۳ ۱۱:۰۶ ق٫ظ

سلام.
محض اطلاع شما دوست گرامی! با دو نظر شما کاملا مخالفم.
در جواب نظر اولتون باید بگم که معدل چیزی نیست که آدم بخواد انکار کنه و بگه که تو ورود به ارشد لحاظ شده. اگه این طوریه که شما میگید پس چرا طرف میبینید فوق لیسانسه، ولی تو فرم مثلا استخدام نوشتن معدل دیپلم هم نوشته بشه!! پس این رزومه که شامل معدل هم میشه کل زندگیتون همراهتونه و نباید انکار کنید.
در پاسخ نظر دومتون که گفتید یه ترم ارشد با یه سوال کارشناسی برابری میکنه!! هم باید بگم که ۱۴۴ واحد لیسانس رو من نمیدونم چطور شما با سی و اندی واحد ارشد برابر میدونید. به نظر من ارزش معدل لیسانس خیلی بیشتر از معدل ارشده. چرا!؟ چون دوره لیسانس مثل دو ماراتن هست که آدمایی موفق هستن که تا آخر خط نای دویدن داشته باشن. ولی دوره ارشد مثل دو سرعته و …
موفق باشید.

نسترن
دی ۳, ۱۳۹۳ ۱۰:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  adel به نسترن

۱-۲۰ درصد در ارشد لحاظ شده
خدممتون باید بگم شاگرد اول ما تا ترم آخر معدلش ۱۶ هم نشد!!چون ما رشتمون ریاضیه و این بحث نباید عمومیت داشته باشه.در ثانی دانشگاه به دانشگاه معدل تفاوت می کنه.مثلا یک نفر از دانشگاه علم و صنعت جبر۱ مهمان ما شد وقتی ۱۲ گرفت با چشمان گریان گفت واقعا این دانشگاه چرا این جوری نمره میده!درصورتیکه من چون ۱۳ شدم با افتخار راه میرفتم چون نمرم خیلی خیلی بالا شده بود!!دانشگاه خودم یکی از دانشگاهای دولتی در تهران بودو بنده یکی از ۵ معدل بالای کلاس بودم.
۲-قبلا هم عرض کردم نوع درس خوندن در ارشد فرق میکنه.درس خوندن تو ارشد پژوهش محوره نه اینکه مثه کارشناسی جزوه بنویسی و ۲-۳ تا کتاب بخونی و تمرینهاشو حل کنی.کسانی که معدل ارشد را با کارشناسی قیاس میکنن بطور حتم با همون سیستم جزوه ای کارشناسی ،تو ارشد درس خوندن.باز هم عرض می کنم نوع خوندن خیلی فرق داره.
۳-وقتی در کارشناسی درس میخوندیم فکرمون متمرکز درس بود نه اینکه پایان نامه داشته باشی و مجبور بشی حداقل ۱۰۰تا!! پی دی اف رو اونهم به زبان لاتین بخونی همراه با درس.

adel به نسترن
دی ۴, ۱۳۹۳ ۱۰:۰۰ ق٫ظ
پاسخ به  نسترن

موفق باشید نسترن خانم.
من دیگه چیزی نمیگم. نه شما میتونید نظر منو عوض کنید و نه من نظر شما رو.

نسرین
دی ۱۹, ۱۳۹۳ ۱:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  نسترن

سلام،من هم با نظر شما موافقم.من خودم شاگرد اول کلاسمونم ولی معدلم ۱۵ و خورده ایه.کلا تو رشته های ما مباحث سخته شرط معدل نباید لحاظ میشد!!!

رضا
دی ۸, ۱۳۹۳ ۱۰:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  adel به نسترن

به نظر رمن معدل ارشد خیلی مهمتر، استعداد دانشجو تو ارشد سنجیده میشه
من کارشناسیم ۱۴.۵ شده ولی ارشد شده ۱۸.۵ ، دو کتاب هم تو ارشد نوشتم فقط به خاطر اینکه دکتری دیگه آزمون ندم
واقعا که من حالا استعداد نیستم

تارا
بهمن ۷, ۱۳۹۳ ۰:۲۵ ق٫ظ
پاسخ به  رضا

شاید باشید و شایدم نه! صرف معدل بالا تو ارشد و کتاب نوشتن که دلیل بر استعداد بودن نیست. باید کتابا رو دید و داوری کرد تا بشه قضاوت کرد اونم از سوی کسانی که در رشته شماواقعا متخصصن!!
شایدم واقعا باشید کسی چه میدونه:-)

آرش
دی ۱, ۱۳۹۳ ۰:۱۹ ق٫ظ

با سلام
معدل لیسانس برای همه دانشگاه ضریب یکسان داره یا هر دانشگاه فرق می کنه؟

مهسا
دی ۱, ۱۳۹۳ ۷:۳۵ ق٫ظ
پاسخ به  آرش

در ایین نامه جدید، هیچ ضریبی برای معدل با توجه به سطح دانشگاه ها لحاظ نشده. تنها به صورت مجزا به سطح دانشگاه ها امتیاز داده میشه.

امین
دی ۱, ۱۳۹۳ ۹:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

یعنی کسی که بقیه شرایط رو بسیار بالاتر از حداقلها ی تعریف شده داشته باشه ولی معدل کارشناسیش زیر ۱۶ باشه، شامل دکتری بدون کنکور و استعداد درخشان نمیشه؟
از کدوم مرجع میگید که دانشگاهها ضریبشون در معدل تاثیر ندارند؟
ممنون میشم در این زمینه بیشتر اطلاعاتتون رو در اختیارم قرار بدهید.

مهسا
دی ۱۴, ۱۳۹۳ ۹:۱۰ ق٫ظ
پاسخ به  امین

ایین نامه فوق رو مطالعه بفرمایید. حرفی از ضریب نیست. ضمن این که معدل شرط لازم هستش!

S.R
آذر ۲۸, ۱۳۹۳ ۱۰:۳۰ ب٫ظ

بچه ها ؟؟ من همه شرایط رو دارم فقط برای مدرک زبان پارسال آزمون زبان دانشگاه تهران رو شرکت کردم(UTEPT)… نمره هم ۷۰ شد. حالا یعنی الان مدرکم قبول نیست؟ حتما باید مدرک آزمونایی که تو جدول ۴ هست رو داشته باشیم؟؟؟؟؟

مهسا
آذر ۲۹, ۱۳۹۳ ۸:۳۱ ق٫ظ
پاسخ به  S.R

این مدرک زبان کفایت نمیکنه. اصولا بعضی دانشگاه ها اصلا مدرک زبان دانشگاه تهران رو قبول ندارند. شما میتونید تولیمو یا msrt شرکت کنید. حتما میتونید حد نصاب رو کسب کنید.

S.R
آذر ۳۰, ۱۳۹۳ ۱۱:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

به نظر شما در آزمون تولیمو احتمال نمره بالا آوردن بیشتره یا msrt؟

مهسا
دی ۱, ۱۳۹۳ ۷:۳۶ ق٫ظ
پاسخ به  S.R

با توجه به همترازی صورت گرفته (به نظر من اصلا منطقی نیست)، نمره تولیموی مدنظر آیین نامه راحت تر بدست میاد. نمره ۷۰ msrt کمی و فقط کمی سخته! اما ۵۲۵ تولیمو رو خیلی راحت میتونید کسب کنید.

ملیحه السادات
آذر ۲۸, ۱۳۹۳ ۱۰:۲۲ ب٫ظ

بچه ها اگر کسی دراین مورد میدونه این تبصره که نوشته پیام نور یا ازاد یا … نمیتونه دراین شرکت کنه یعنی هر دو دانشگاه لیسانس وارشد رومیگه ؟؟؟

دکتر
آذر ۲۸, ۱۳۹۳ ۰:۲۲ ق٫ظ

سلام.من معدل کارشناسیم بالای ۱۷ هست و ارشد رو بدون آزمون رفتم و معدل ارشدم هم بالای ۱۷ است من جزء بچه های استعداد درخشانم .اما مدرک زبان ندارم.این بی انصافی نیست که به خاطر شرطی که من میتونم مثل بچه های که وقتی دانشجوی دکترا دکترا هستند مدرک زبان رو می گیرن من هم مدرک زبانم رو بگیرم ولی چون الان مدرک زبان ندارم نمیتونم از چی که حق من است استفاده کنم.لطفا اعتراض ما رو به جایی برسونید که عدالت رو در مورد ما اجرا کنند

mina
آذر ۲۷, ۱۳۹۳ ۱۲:۲۵ ب٫ظ

به نظر من آیین نامه پارسال بهتر بود. چون با این شرایطی که برای معدل گذاشتن همه میتونن شرکت کنن به نظر من فقط باید رتبه های برتر شرکت کنند. مدرک زبان هم نباید ضروری باشه بلکه امتیاز داشته باشه.

سعید
آذر ۲۲, ۱۳۹۳ ۴:۳۷ ب٫ظ

با سلام.معدل کارشناسی ده برابر با ارزشتر از ارشد هست،همه هم خوب میدونند،۸ترم برابر نیست با ۲ یا ۳ ترم تئوری خوندن.باید تفاوت باشد.

نسترن
دی ۱, ۱۳۹۳ ۰:۲۱ ق٫ظ
پاسخ به  سعید

اول:معدل کارشناسی قبلا برای ورود به ارشد لحاظ شده….
در ثانی نمره آوردن تو ارشد خیلی سخت تر از کارشناسیه…اونهمه پروژه و تمرینها و کنفرانسهای سخت تو یک ترم ارشد با یک سال درس تو کارشناسی برابری می کنه..

دنیا
دی ۳۰, ۱۳۹۳ ۲:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  نسترن

نسترن جون حرف شما درسته. ارشد هم به انداره کارشناسی سخته. اما وقتی تمایز بین رتبه های اول و دوم و سوم رو ۱ صدم مشخص می کنه این بی انصافیه.
به نظر شما کسی که معدل کارشناسیش ۱۵ و معدل ارشدش ۱۷.۵۴هست حق استفاده از این آیین نامه رو داره یا کسی که معدل کارشناسیش ۱۶.۷۰ و معدل ارشدش ۱۷.۵۴ هست؟

دنیا
دی ۳۰, ۱۳۹۳ ۲:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  دنیا

نسترن جون حرف شما درسته. ارشد هم به انداره کارشناسی سخته. اما وقتی تمایز بین رتبه های اول و دوم و سوم رو ۱ صدم مشخص می کنه این بی انصافیه.
به نظر شما کسی که معدل کارشناسیش ۱۵ و معدل ارشدش ۱۷٫۵۴هست حق استفاده از این آیین نامه رو داره یا کسی که معدل کارشناسیش ۱۶٫۷۰ و معدل ارشدش ۱۷٫۵۳ هست؟

نسترن
دی ۱, ۱۳۹۳ ۰:۲۵ ق٫ظ
پاسخ به  سعید

اول:معدل کارشناسی قبلا برای ورود به ارشد لحاظ شده….
در ثانی نمره آوردن تو ارشد خیلی سخت تر از کارشناسیه…اونهمه پروژه و تمرینها و کنفرانسهای سخت تو یک ترم ارشد(که اصلا تئوری نیست) با یک سال درس تو کارشناسی برابری می کنه..من خودم برای هر درس تو ارشد نزدیک به ۵۰ پی دی اف و ۵-۱۰ کتاب مطالعه دارم.
این بستگی به سطح درس خوندن تو ارشد داره!!!

آیلین
آذر ۲۱, ۱۳۹۳ ۱:۱۵ ب٫ظ

سلام به نظر من معدل کارشناسی باید موقع ورود به ارشد لحاظ شه نه الان … این یک بی انصافیه لطفا در این مورد و نمره مدرک زبان تجدید نظر شود.

adel
آذر ۲۶, ۱۳۹۳ ۹:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  آیلین

چرا ایلین خانم این طوری فکر میکنید!! سابقه هر شخص تو دوره کارشناسی و ارشد و دکتری تا آخر عمرش همراهشه. اون وقت شما چطور میگید که باید لحاظ نشه !؟!؟

مرجان
آذر ۱۹, ۱۳۹۳ ۱۰:۲۰ ب٫ظ

چرا معدل کارشناسی باید تاثیر داشته باشه؟!؟!!؟! این همه زحمت که توی این دو سال کشیدیم الکی بوده یعنی؟ این دیگه چه وضعشه اخه؟
اصلا چه ربطی داره من نمیدونم؟

هلیا-
آذر ۱۵, ۱۳۹۳ ۷:۵۰ ب٫ظ

سلام ، منم به تاثیر معدل کارشناسی اعتراض دارم رشته کارشناسی من با رشته ارشدم یکی نیست و معل کارشناسیم کم هست ،این تاثیر معدل در مورد من صدق میکنه ؟

علی
آذر ۷, ۱۳۹۳ ۱۰:۰۱ ب٫ظ

دوستان به نظرم یکم بی انصافی شده. دوستانی هستند که مثل بنده بینهایت زحمت کشیدند، بیشمار مقاله و کار پژوهشی دارند، معدلشون کارشناسی ارشدشون هم بالاست اما به دلیل معدل کارشناسی نمیتونن تو رقابت شرکت کنند.

مریم
آذر ۵, ۱۳۹۳ ۱۰:۳۴ ب٫ظ

بچه ها لطفا کسانی که به معدل کارشناسی اعتراض دارند، هرچه زودتر اعتراض کنید، ممکن است با آمدن وزیر جدید، به اعتراضات رسیدگی شود

علی
آبان ۲۸, ۱۳۹۳ ۴:۴۹ ب٫ظ

با سلام به همه دوستان عزیز
لطفا همه کسانی که اعتراض دارن هم به اون شماره زنگ بزنن هم ایمیل بدن درسالهای قبل هم بوده مواردی که با اعتراض دانشجویان روبه رو شده و اونارو برداشتن پس لطفا ساکت نمونید و به آیین نامه جدید اعتراض کنید.
با تشکر از همگی

متین
آبان ۲۷, ۱۳۹۳ ۵:۵۹ ب٫ظ

بچه ها برای اعتراض به آیین نامه استعداد درخشان دکتری و مخصوسا شرط معدل کارشناسی به آقای دکتر نوه ابراهیم ابمبل بزنید
امیبل: naveh1954@yahoo.com
ایمیل ها را می خوانند

رضا
دی ۸, ۱۳۹۳ ۱۰:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  متین

بسیار متشکر
یعنی اعتراض تأثیر گذار هست؟

سلام
مهر ۲۹, ۱۳۹۳ ۴:۴۴ ب٫ظ

معدل لیسانس نباید اعمال شود .چون مربوط به یک مقطع پایینتر است و باید برای ورود به ارشد اعمال شود

sepah
مهر ۲۹, ۱۳۹۳ ۴:۲۸ ب٫ظ

به نظر من معدل لیسانس نباید لحاظ شود،یا از شرطهای اصلی نباشد،چون کسیکه امتحان ارشد داده دوباره درسهای اختصاصی لیسانس را مطالعه و از آنها نمره ورود به ارشد را کسب کرده. باید بیشتر به معدل ارشد و مقالات امتیاز داده شود

متین
آبان ۱۰, ۱۳۹۳ ۸:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  sepah

سلام بچه ها بیایید دسته جعی به ایین نامه استعداد درخشان دکتری اعتراض کنیم. این شرط لیسانس خیلی بی انصافیه. من فقط به خاطر این شرط باید دکتری را بذارم کنار. این همه کار پژوهشی، حیف….

آخه چرا فکر نمی کنند با این همه کارشناس. بین رشته ها اصلا تمایز قایل نشدند. من پیشنهاد می دهم برای معدل نمره در نطر بگیرند ، کسایی که بالای ۱۶ نیستند نمره ۰ بدهند . نمیشه که کلا ماها را بذارند کنار

رضا
دی ۸, ۱۳۹۳ ۱۰:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  متین

موافقم

سلام
مهر ۲۷, ۱۳۹۳ ۸:۴۰ ب٫ظ

دوستان منظور از معدل ارشد بدون احتساب پایان نامه همون معدل موثر هست که با توجه به ضریب هر داشنگاه تعریف میشه؟ مثلا کسی که ارشدشو شریف گرفته و ۱۶.۸۰ هست با کسی که از شهرستان گرفته و مثلا ۱۷.۵ هست یکیه؟ یا همسان سازی معدل صورت میگیره؟

احمد
مهر ۱۷, ۱۳۹۳ ۷:۴۶ ب٫ظ

۰۲۱۸۲۲۳۳۸۶۱-۳
سلام
خواهشمندم از دوستان که به شماره بالا زنگ بزنن و بگن که شرط معدل لیسانسو بردارن از استعداد درخشان………

مریم
مهر ۲۸, ۱۳۹۳ ۱۰:۱۸ ق٫ظ
پاسخ به  احمد

سلام
من هم با معدل کارشناسی مشکل داارم و با شماره که شما گذاشتید تماس گرفتم، گفتند تغییر نمی کند. من پیشنهاد می دهم یک نامه کتپی تهیه کنیم و امضا کنیم تا به دست مسئولین برسد

محسن ف
آبان ۲, ۱۳۹۳ ۶:۳۸ ق٫ظ
پاسخ به  مریم

سلام
من هم با نامه کتبی موافقم
کلا این قانون اگرم قراره اجرا بشه برای ورودی های امسال به بعد باید باشه.

رضا
دی ۸, ۱۳۹۳ ۱۰:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  احمد

من که حتما پیگیری میکنم

رویا
مهر ۲, ۱۳۹۳ ۱:۵۳ ب٫ظ

یعنی دانشجویان پردیس نمیتونن با استعداد درخشان برن دانشگاه؟؟
پردیسیا که استاداشون همون استادان و فرقی نمیکنه از نظر کارایی. فقط شهریه پردیس بالاست!!!

باید این آیین نامه عوض شه.
لطفا همگی دانشجویان پردیس اعتراض خودتونو اعلام کنید.

رویا
مهر ۲, ۱۳۹۳ ۱:۵۲ ب٫ظ

سلام به همگی
یعنی دانشجویان پردیس نمیتونن با استعداد درخشان برن دانشگاه؟؟
پردیسیا که استاداشون همون استادان و فرقی نمیکنه از نظر کارایی. فقط شهریه پردیس بالاست!!!

باید این آیین نامه عوض شه.
لطفا همگی داشجویان پردیس اعتراض خودشونو اعلام کنید.

مجید
شهریور ۳۰, ۱۳۹۳ ۹:۰۴ ق٫ظ

سلام بهتره وقتی این ایین نامه ها تنظیم میشه کمی هم از نظر کارشناسی روشون کار بشه!!! مهمترین موضوع رتبه هست نه معدل بله دانشگاههایی هستن که تو یک دوره ورودی ۵ تا ۶ نفر معدل بالای ۱۷ دارن یعنی تا رتبه ۶ میتونه شرکت کنه اما دانشگاه شیراز این حرفا نیست که نهایتا دو نفر بالای ۱۷ میشن مهمتر از معدل رتبه فرد در ورودی هست که این ایین نامه بهش هیچ توجهی نکرده!!! موضوع بعد مثلا من مهندسی برق خوندم شیراز فوقم مدیریت بوده چجوری معدل لیسانسم با لیسانس مدیریت مقایسه میشه تازه اگه دانشگاه (معدل های خروجی) رو در نظر نگیریم!!! خدا به هممون کمک کنه تا حقی ضایع نکنیم

ساجی
شهریور ۲۲, ۱۳۹۳ ۲:۵۹ ب٫ظ

سلام به همه،یعنی واقعا من نمیتونم با معدل کارشناسیه ۱۵.۸۲و ارشد ۱۹.۲۷ از استعداد استفاده کنم؟

نرگس
شهریور ۱۶, ۱۳۹۳ ۱۰:۱۴ ق٫ظ

۰۲۱۸۲۲۳۳۸۶۱-۳
این شماره دفتر استعداد درخشان وزارت علومه تماس بگیرید مشکلاتو بگید بهشون
لطفا بگید که این شرط معدل لیسانس رو بر دارن :(((((
واقعا بی انصافیه

نگین
شهریور ۱۲, ۱۳۹۳ ۱:۳۰ ب٫ظ

جدول ارزشیابی پیوست که در شرط سوم ماده یک آمده را باید از کجا ببینم؟!

fatemeh
شهریور ۱۰, ۱۳۹۳ ۱۱:۱۳ ب٫ظ

با سلام منظور از این بند که ۲ سال از دانش آموختگی ارشد نگزره چیه؟ من که بهمن ۹۱ فارغ التحصیل شدم واسه دکتری بون کنکور ۹۴ نمی تونم شرکت کنم

fatemeh
شهریور ۱۰, ۱۳۹۳ ۱۱:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  fatemeh

منظورم فاصله زمانی که برای استعداد های درخشان لحاظ میشه
از بهمن ۹۱ تا بهمن ۹۲ میشه یک سال
و از بهمن ۹۲تا ۹۳ میشه ۲ سال .بعدش استعداد های درخشان زمان مصاحبشون تقریبا اوخر تیر و اوایل مرداد ماه ست که تا این زمان من که بهمن ۹۱ فارغ التحصیل شدم دیگه نمیتونم از این فرصت استفاده کنم

fatemeh
شهریور ۱۰, ۱۳۹۳ ۱۱:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  fatemeh

منظورم فاصله زمانی که برای استعداد های درخشان لحاظ میشه (۲سال)
از بهمن ۹۱ تا بهمن ۹۲ میشه یک سال
و از بهمن ۹۲تا ۹۳ میشه ۲ سال .بعدش استعداد های درخشان زمان مصاحبشون تقریبا اوخر تیر و اوایل مرداد ماه ست که تا این زمان من که بهمن ۹۱ فارغ التحصیل شدم دیگه نمیتونم از این فرصت استفاده کنم

نسیم
شهریور ۵, ۱۳۹۳ ۳:۳۲ ب٫ظ

سلام دوستان
یک سوال دارم
ایا سالهای گذشته دانشگاهی برای ترم بهمن هم فراخوان استعداد درخشان زده؟

نسرین
شهریور ۴, ۱۳۹۳ ۰:۱۱ ق٫ظ

من معدل ارشدم بالای ۱۹ است اما کارشناسیم به ۱۶ نمیرسه. واقعا برای افرادی که رشته ارشد و کارشناسیشون متفاوته تبصره نداره؟؟؟ خیلی بده.. واقعا معدل کارشناسی چه اهمیتی داره وقتی تغییر رشته دادی؟؟؟؟؟؟؟؟؟

سعید
شهریور ۱۳, ۱۳۹۳ ۱۲:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  نسرین

من هم همه شرایطو دارم الا معدل لیسانس. چرا باید از گذشته دور شرطی بیارن که تحقق اون امکان ناپذیره؟؟؟؟؟؟؟؟؟//

میلاد
بهمن ۴, ۱۳۹۳ ۱۰:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  سعید

خوب عزیز من پس تکلیف کسی که چهار سال لیسانسو شبو روز درس خونده چی میشه. به نظر من عدالت همینه

مریم
مرداد ۲۷, ۱۳۹۳ ۱:۱۹ ب٫ظ

سلام و خسته نباشید به تمامی دوستان.
آخه این کجاش عدالته؟دانشجوی کارشناسی دانشگاه پیام نور که ورودی ۸۵ بوده و با وجود نمره منفی تو امتحانا،چطور میتونست معدل بالا بیاره؟خودتون بررسی کنین خیلی کمه تعداد نفراتی که از دانشگاه های پیام نور معدل ۱۶ به بالا بیارن.من که تو ارشد معدلم ۵/۱۹ بوده چرا نباید جز استعداد درخشان باشم؟فقط به خاطر اینکه کارشناسیمو دانش
گاه پیام نور خوندم و نتونستم مث دانشجویان دانشگاه آزاد و سراسری به راحتی نمره بیارم؟
تورو خدا انصاف داشته باشین

رضا
مرداد ۱۴, ۱۳۹۳ ۲:۲۲ ب٫ظ

واقعاً شرط معدل کارشناسی درست نیست ، کسیکه تغییر رشته اده و از رشته علوم پایه به رشته علوم انسانی آمده و معدل ارشدش بالای ۱۸/۵ هست و شاگرد اول هم هستم فقط بخاطر معدل کارشناسی مشمول این ایین نامه نشود واقعا بی عدالتیه ، پیشنهاد می کنم که این شرط در جدول امتیازات ۱۰۰ امتیازی برای معدل بالای ۱۶ کارشناسی و ۱۸ کارشناسی ارشد حداقل برای هر کدام ۵ امتیاز در نظر بگیرند تا کسیکه شامل اش می شود از آن بهره مند شود نه اینکه بعنوان یک شرط اصلی لحاظ گردد . خواهشمند است ترتیب اثر فرمائید. با تشکر

متقاضی
مرداد ۱۴, ۱۳۹۳ ۱۲:۲۷ ب٫ظ

سلام
از بچه ها درخواست راهنمایی دارم .
من یک بار نفر اول دوره کارشناسی (در دانشگاه غیر انتفاعی ) شدم و از پذیرش بدون آزمون برای رفتن به مقطع ارشد ( بازم یه دانشگاه غیر انتفاعی ) استفاده کردم . الان دوباره نفر اول ارشد ( در موسسه غیر انتفاعی ) شدم . طبق آیین نامه دانشگاه های دولتی فقط یک بار می تونم از این سهمیه استفاده کنم .
سوالم اینه که :
آیا نمی تونم برای پذیرش در مقطع دکترا در دانشگاه آزاد از سهمیه نفر اولیم استفاده کنم ؟ با توجه به این که من در دانشگاه غیر انتفاعی در مقطع ارشد نفر اول شدم ؟
آیا دانشگاه آزاد هم شرطش این نیست که یک بار از سهمیه نفر اولی استفاده کردی . ولو این که در دانشگاه غیر انتفاعی بوده باشه ؟
با تشکر از راهنمایی شما .

یاسمین
مرداد ۱, ۱۳۹۳ ۵:۳۷ ب٫ظ

تکلیف کسی که کلی درس خونده تا رتبه ی اول شه تو دوره ی ارشد چیه؟ تو این آئین نامه هیچ حقی واسه رتبه اول ارشد منظور نشده؟؟؟ اینطور که معدل بالای ۱۷ فقط ملاک باشه راه واسه ی استفاده از بند «پ» خیلی زیاد می شه. دیگه معدل دوره کارشناسی رو چرااز جمله ی شرایط قرار دادن. آخه کی می تونه معدل گذشته اش رو جبران کنه!!!شاید اصلا کسی رشته ی ارشدش متفاوت با کارشناسیش باشه. تکلیف چیه؟؟؟؟؟؟؟

سیما
تیر ۳۱, ۱۳۹۳ ۲:۰۳ ب٫ظ

دوستان
الان دیدم که امروز دانشگاه علامه اسامی استعداد درخشانهای پذیرفته شده ش رو زده توی سایتش

امیدوارم دوستانی که پذیرفته شدن به صلاحشون بوده خوشحال بشن و دوستانی هم که پذیرفته نشدن هرگز ناامید نشن.

http://atu.ac.ir/
قسمت اخبار و رویدادها

فاطمه
تیر ۳۰, ۱۳۹۳ ۵:۴۳ ب٫ظ

سلام فاطمه به سحرجان
نه عزیز با نتایج با آزمون نمیاد
بعد از مصاحبه هر دانشگاه معمولا حداکثر تا ۳-۴ هفته بعد اگه پذیرفته شده باشید باهاتون تماس میگیرن تا اسمتون رو وارد پررتال سنجش کنن.

رضا - مهندسی شیمی
مرداد ۱, ۱۳۹۳ ۶:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  فاطمه

دانشگاه علامه طباطبایی ضمن تبریک به پذیرفته شدگان گرامی و آرزوی توفیق روزافزون در تمامی مراحل تحصیل در دوره دکتری ، این مهم را یاددآوری می نماید که اسامی اعلام شده فقط پس از تایید نهایی سازمان سنجش آموزش کشور و هیات مرکزی گزینش دانشجو وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری رسمیت می یابد…. “اسامی پذیرفته شدگان قطعی همزمان با پذیرفته شدگان آزمون سراسری دوره دکتری از طریق پایگاه اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام خواهد شد….”

رضا - مهندسی شیمی به سحر خانم
تیر ۲۹, ۱۳۹۳ ۱:۴۴ ب٫ظ

سلام
من همون روزی که پرسیدین توی همون پیج مربوط به “اعلام جدول امتیازات پذیرش دکتری …” جوابتون رو دادم که ظاهرا شما ندیدین:
رضا – مهندسی شیمی
تیر ۲۷, ۱۳۹۳ در ۱۱:۲۳ ب.ظ
سحرخانم اگر گفته بودید چه رشته ای هستید براتون لینک مستقیم میگذاشتم اما با این حال به کمک لینک زیر میتونید با رفتن به صفحات بعدی که پایین صفحه لینکش موجود هست توی رشته ها بگردید و رشته خودتون رو پیدا کیند، امیدوارم موفق باشید، رضا
https://phdtest.ir/1392/

سحر به رضا-مهندسی شیمی
تیر ۲۹, ۱۳۹۳ ۳:۵۸ ب٫ظ

سلام
خیلی ممنونم از لطفتون. امیدوارم موفق باشید. لطف بزرگی کردین.

میلاد
بهمن ۴, ۱۳۹۳ ۱۰:۰۴ ب٫ظ

چطور باید دوسال زحمت کشیدن اثر داشته باشه اما چهارسال کارشناسی اثر نداشته باشه. عین عدالته تاثیر معدل کارشناسی

خارج
تیر ۲۹, ۱۳۹۳ ۱:۳۸ ب٫ظ

حالا لگه به نفر معدل کارشناسیش ۱۶ نباشه اما معدل کارشناسی ارشدش بالا باشه چی؟

اگه کسی کارشناسی ارشد را از خارج گرفته باشه چطور معدلش حساب میشه؟ اصلا می تونه استعداد درخشان شرکت کنه؟

فاطمه
تیر ۲۷, ۱۳۹۳ ۴:۵۴ ب٫ظ

سلام دوستان عزیزم
من اکثر کامنتها رو خوندم
من خودم سال ۹۲ با شرط استعداد دکتری رفتم ولی متاسفانه کلا انگیزم رو واسه ادامه از دست دادم به نحوی که پیگیر انصراف هستم
دوستان متاسفانه اساتید برخی دانشگاهها فکر میکنن چون با این شرط شمارو پذیرش کردند لابد باید غلام حلقه به گوششون باشید و کارخانه مقاله نویسی براشون. بین من و همکلاسیام کلی فرق میذارن و مدام ادعا میکنن ماشمارو برداشتیم. بااینکه شاگرداول معدل ۱۸/۵ ۵مقاله علمیپژوهشی و ۲۰ همایشی داشتم.۳دانشگاه پیام نور تدریس میکردم و تنها یکسال از فراغتم گذشته بود تو کنکورم رتبم ۶۰ بود و همکلاسیام با رتبه ۵۳ قبول شدن اما من تنها شبانه دعوت شده بود
بچه ها بخدا حیفه
بشینید با کنکور قبول شید تا اینقد مثل من زجر نکشید
اینام قانوناشون تنها به نفع فرزندان خودشونه وگرنه استعداد درخشان کسی هست که نه تنها از لحاظ علمی بااستعداد باشه نه خرخون و هم از لحاظ اخلاقی نمونه باشه
اینو کسی میگه تموم شرایط آمده رو داشته اما متاسفانه دانشجوهای دکترایی رو دیدم و اساتیدی که از ادامه دادن خودم و گرفتن نام دکتر جداپشیمون شدم
حق نگهدارتون دوستان

سحر
تیر ۲۹, ۱۳۹۳ ۱:۵۱ ق٫ظ
پاسخ به  فاطمه

سلام فاطمه جان
یه سوالی داشتم، نتایج دکتری بدون آزمون همزمان با نتایج کنکور دکتری میاد؟ یا زودتر؟
ممنون میشم جوابمو بدین

سنجش
تیر ۲۷, ۱۳۹۳ ۱۰:۵۳ ق٫ظ

تصور کنین تو به رشته ای در مقطع ارشد ۷ نفر معدل بالای ۱۷ داشته باشن و معدل وارشناسیشونم یالای ۱۶، هیچکدوم شاگرد اول نباشن اینجاست که باید نتیجه گرفت ایین نامه وقعا جای بحث داره
به نظرم تا دیر نشده باید شرط شاگرد اول تا سومی را طبق ایین نامه قبل وارد کنن تا هرکسی ادعا نکنه برای قبولی. البته دانشگاهها هم دستشون بازه و مث روال قبل دانشجوهای ممتاز خودشونو رو میگیرن
دوستان نگرانیتون قابل درکه ایشالا همیشه سربلند باشید

امین
تیر ۲۶, ۱۳۹۳ ۱۰:۴۱ ب٫ظ

با سلام
نگاه ۰ و یکی به معدل کارشناسی درست نیست ، منی که معدل ارشدم بالای ۱۸ هست و دارم توی دانشگاهی که همه ۵ و ۶ ترمه دفاع می کنند ۴ ترمه دفاع می کنم و شاگرد اول هم هستم فقط بخاطر معدل کارشناسی مشمول این ایین نامه نشم واقعا بی عدالتیه ، دو ساله که تمام وقت دارم درس می خونم ، حالا یکباره با این ایین نامه زیر پای امثال من خالی میشه ، من که قید تحصیل دکتری در داخل رو زدم ، ان شاء الله یه چند ماه دیگه اپلای می کنم ، به دوستانی که شرایط من رو دارند هم توصیه می کنم وقت و اعصابشون رو در گیر ایین نامه بازی وزارت علومیا نکنن ، مطمئنا برای کسانی که در دوره ارشد موفق بودند امکان تحصیل با فاند خوب در دانشگاه های خیلی بهتر از دانشگا های اینجا هست
با ارزوی موفقیت برای همه دوستان

نسترن
تیر ۲۶, ۱۳۹۳ ۲:۰۹ ب٫ظ

چند نکته هم متذکر میشوم:
۱-از همه مهمتر اینکه ما در قانون عطف به ماسبق نداریم(مفهوم واقعی عدالت)یعنی هر قانونی که وضع میشه مربوط به قبل نمیشه.در زمانی که ما در لیسانس درس می خوندیم این شرایط نبود که خودمون رو تطبیق بدیم.پس اینجا هم نباید شامل حال ما بشه که سالهاست از کارشناسیمون می گذره!!
۲-بدلیل اینکه معدل کارشناسی رشته به رشته و حتی دانشگاه به دانشگاه بسیار متفاوت است بهتر است برای آن ضریب امتیازی قائل شوند و حد نصاب تعیین نکنند.
۳-معدلین بالای کارشناسی یکبار برای استعداد درخشان ارشد از این امتیاز استفاده کردند.استفاده مجدد از آن بی عدالتی است.
۳-گاهی افرادی هستند که در دوره کارشناسی ممعدل بالایی کسب نکردند ولی با تلاش و پشتکار جدی در دوره ارشد بسیار موفق بوده اند که حتی موفقیتشون بالاتر از بچه های معدل بالای کارشناسیه(معدل بسیار بالا و داشتن مقالات متعدد)و حتی استعداد بیشتری دارند.نتیجه تلاشهای آنها چه می شود؟
۴-و در آخر اینکه معدل در یک دوره ۴ ساله دستخوش خیلی مسائل می شود.یک سال معدل خوب.یکسال بد!برخی ها با اینکه دانشجویان درس خوانی بودند اما به دلیل شرایط بد فرادرسی که براشون بوجود آمد نتونستند معدل بالایی کسب کنند.

رها
تیر ۲۶, ۱۳۹۳ ۱۰:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  نسترن

بسیار عالی…کاش متنتان را در اعتراض ایمیل کنید. بله آنهایی که معدل کارشناسی بالا داشتند، یکبار از این سهمیه استفاده کردند. و آنهایی که معدل بالا نداشتند، از طریق امتحان کنکور ارشد وارد مقطع بعد شدند. انصاف نیست دوباره معدل کارشناسی مانعشان شود.

محمد
تیر ۲۶, ۱۳۹۳ ۱:۳۹ ب٫ظ

نظرم دفاع کردن در ترم ۵ نباید ملاک باشه. من ۳ مقاله پژوهشی در کمتر از ۶ ماه از پایان نامم در آوردم و پذیرش گرفتن . بخاطر همین ترم ۵ واقعا انصاف نیس با چاپ دو کتاب و شرکت در همایشای بین المللی و ملی حتی به مصاحبه دعوت نشم. واقعا نامردیه. چه ربطی داره استعداد درخشان ب ترم ۴ دفاع کردن. ملاک درستیه بنظرتون!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

سیما
تیر ۲۹, ۱۳۹۳ ۱:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

در آیین نامه که نگفته حتما ۴ ترمه باید دفاع کنید

سیما
تیر ۲۹, ۱۳۹۳ ۱:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

درسته که امتیاز داره ۴ ترمه دفاع کردن ولی جزو شرایط الزامی نیست ( مثل زبان و مقاله عملی پژوهشی داشتن)

محمد
تیر ۲۶, ۱۳۹۳ ۱:۳۱ ب٫ظ

دوستان سلام. لطفا کمک کنید. حتما باید ترم ۴ دفاع کرده باشیم برای پذیرش دراستعداد درخشان دکتری سال ۹۳. من که پایان نامم طرح ملی ایران بوده و کار سنگینی بوده چیکار باید بکنم؟ یعنی قبول نمیشم. لطفا ج بدین.

لیلا
تیر ۲۶, ۱۳۹۳ ۲:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

سلام
اگه منظورتون اینکه مهر ۹۳ دانشجوی دکتری باشید که اون منعی نداره، یعنی بستگی داره به دانشگاهی که پذیرش میشید اگه دانشگاه محدودیت ترمی براش مطرح نباشه که پذیرش میشید. خوب تاالان رفتید مصاحبه دیگه؟ پس تعهد دفاع تا شهریور رو دادید. باید دفاع کنید تا بتونید ثبت نام کنید.
اما اگه منظورتون اینکه مهر ۹۴ دانشجوی دکتری باشید که باید طبق این آیین نامه چهار ترمه دفاع کرده باشید(اگه قانونشون تغییر نکنه تا زمان مصاحبه های سال بعد…) وگرنه شما بخاطر پنج ترمه بودن استعداد درخشان به حساب نمیاین حالا کارتون هرچه قدر هم عالی باشه، نمیتونید تقاضا بدید و مدارک ارسال کنید چه برسه به اینکه مصاحبه برید(حالا دست دانشگاههای بزرگ کشور بازتره شاید براشون چهار ترمه بودن مهم نباشه) اما نمیشه به این اما اگرها اعتماد کرد.
بنظرم شما توی این دو ماه مطالبتونو جمع و جور کنید و با استاد راهنماتون مشکلتون رو درمیون بگذارید تا اجازه بدن دفاع رو انجام بدید بعدا مثلا پایان نامه اصلاحات بخوره و…
موفق باشید.

رها
تیر ۲۶, ۱۳۹۳ ۷:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

کجای این آیین نامه نوشته چهار ترم باید دفاع کرد؟

سیما
تیر ۲۹, ۱۳۹۳ ۱:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  رها

والا هیچ جاش ننوشته!
دوستان دیگه خودشونم دارن یه چیزایی به آیین نامه اضافه میکنن!!!!!

محمد
تیر ۲۶, ۱۳۹۳ ۰:۰۵ ق٫ظ

بالاخره یک فرقی باید بین یک دانشجوی استعداد درخشان و معمولی باشه دیگه. به نظر که ایین نامه بخوبی تنظیم شده است.
تشکر از هیئت تنظیم آن

فاطمه
تیر ۲۵, ۱۳۹۳ ۷:۴۱ ب٫ظ

سلام والا شرایط خارج درس خوندن آسون تره انگار بهتره ثروت ملی و انسانی از کشور خارج شند

نسترن
تیر ۲۵, ۱۳۹۳ ۵:۴۹ ب٫ظ

سلام بچه ها:
کسی می دونه بین آیین نامه استعداد درخشان با شاگرد اول(دانش آموخته نخست) فرقی هست؟
برای شاگرد اولا انگار قانون دیگه ای هم هست؟!
کسی می دونه؟!

حسین
تیر ۲۵, ۱۳۹۳ ۷:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  نسترن

سلام قانون عوض شده دیگه به جز این آیین نامه ، آیین نامه دیگه ای نیست.

حسین
تیر ۲۴, ۱۳۹۳ ۴:۳۹ ب٫ظ

الان که آیین نامه تصویب شده کدوم دانشجو میتونه معدل کارشناسیش رو جبران کنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ در ضمن توی دو ترم با احتساب ۱۲واحد در هر ترم میشه ۳۲واحد با پایان نامه را تمام کرد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

mohammad
تیر ۲۴, ۱۳۹۳ ۱۰:۲۶ ق٫ظ

راضیم ازتون بخاطر این همه تلاش برای این ایین نامه.عالی شده

marjan
تیر ۲۴, ۱۳۹۳ ۳:۳۰ ق٫ظ

جناب دکتر معدل ۱۷ برا ی دانشجویان ارشد بدون احتساب نمره پایانامه مشکله .

من هر مدرک زبان دارم هم دوتا مقاله isc و هم یه مقاله علمی پژوهشی از پایانامه. و سه تا کتاب هم دارم اما متاسفانه معدلم بدون احتساب پایانامه ۱۶/۹۵ است و با این قانون جدید من با این شرایطی که دارم اما به خاطر فقط پنج صدم نمیتونم واجد شرایط باشم. مطمئن باشید افراد دیگری هم ماند من وجود دارند.
لذا عاجزانه از شما خواهشمندم پیگیری فرمایید.

ali
تیر ۲۴, ۱۳۹۳ ۷:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  marjan

موافقم.کاش معدلها فقط به جدول امتیازدهی اضافه شوند و شرط ورودی نباشند

نسترن
تیر ۲۵, ۱۳۹۳ ۵:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  ali

موافقم………بهتره همه همین رو از به آقای ابراهیم نوه ایمیل کنیم.
همه………ایمیل کنند……

حسین
تیر ۲۴, ۱۳۹۳ ۲:۰۹ ق٫ظ

سلام این واقعا بی انصافی محضه کسی معدل لیسانسش نزدیک ۱۶باشه ولی معدل ارشدش ۱۹ باشه و نتونه شرکت کنه؟ درضمن با این امتیاز زبان هم در عمل کسی نیست شرکت بکنه

somayeh
تیر ۲۳, ۱۳۹۳ ۴:۵۸ ب٫ظ

با سلام.کسب ۷۰ امتیاز از ۱۰۰ امتیاز واقعا امکان پذیر نیست. حتی اگه نمره زبان را هم کامل بشی (که جزء محالات است) باز هم نمی تونیم ۷۰ بشی. لطفا پیگیری کنید.

مرتضی
تیر ۲۳, ۱۳۹۳ ۴:۴۸ ب٫ظ

استعداد درخشان باید برای کسی باشه که با بقیه فرق داشته باشه و یه سرو گردن بالاتر باشه مطمینا کسی استعداد باشه توی هر دانشگاهی باشه و هر رشته ای معدل لیسانسش از ۱۶ بالاتره اگر قرار باشه شرایط استعداد درخشان یه طوری باشه همه بتونن شرکت کنن دیگه میشه اسمش کنکور

امیر
تیر ۲۳, ۱۳۹۳ ۲:۴۸ ب٫ظ

بچه ها این ایمیل دکتر فرجی داناست لطفا” کسانی که با معدل کارشناسی و نحوه تنظیم امتیازات جدول ارزشیابی مشکل دارند، به ایشون ایمیل بزنند. reza@ut.ac.ir

Bahar
تیر ۲۳, ۱۳۹۳ ۴:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  امیر

امیدوارم حداقل ایشون پیگیری کنن….

مرتضی
تیر ۲۳, ۱۳۹۳ ۱:۱۵ ب٫ظ

یه نکته ای که کسی در موردش صحبتی نکرده اینه که دیگه توی این ایین نامه اشاره ای به ده درصد برتر یا شاگرد اول بودن توی مقطع ارشد نشده یعنی این شرط حذف شده؟؟؟؟

عدالت خواه
تیر ۲۳, ۱۳۹۳ ۱۲:۱۸ ب٫ظ

دوستان عزیز.
این که بخوایم واسه رشته های فنی شرط معدل کارشناسی کمتر بشه، نوعی بی احترامی به رشته های ارزشمند علوم پایه و علوم انسانی هستش. واعلام این تفاوت هاست که باعث عدم رشد این علوم در کشور ما می شه.به نظر من بهترین راه اینه که در جدول محاسبه امتیازات برای معدل کارشناسی امتیاز قرار بدن.مثلاً تا سقف ۳ امتیاز که اگه شخصی معدلش زیر ۱۶ بود دیگه بهش امتیازی تعلق نگیره ولی بتونه در این رقابت شرکت کنه و به وسیله ی موارد دیگه امتیاز کسب کنه.کارگزاران محترم تصویب این آئین نامه لطفاصدای ما رو بشنوید…

Bahar
تیر ۲۳, ۱۳۹۳ ۱۲:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  عدالت خواه

یعنی منظورتون اینه که کسب معدل بالای ۱۵ مثلا در رشته ریاضی آسونه؟؟؟؟؟ بنظرتون بعید نیست؟
کلا تو خیلی از دانشگاهها واسه بعضی رشته ها میشه گفت معدل بالای ۱۶ تعریف شده نیست٬ چون تعریف شده نیست دانشجوهای این رشته ها استعداد درخشان نیستن؟
همینجوریش هم خیلی از امتیازها خودبخود میپره٬ مثلا ۲ امتیاز از تعداد ترمهای ارشد٬ چندین امتیاز از آزمون زبان و … طبق چیزی که شما میگید ثبت نام کردن فقط پول خرج کردنه….چون حد نصاب ۷۰ شدن خیلی بعیده….

Bahar
تیر ۲۳, ۱۳۹۳ ۱۲:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  Bahar

ببخشید اصلاح میکنم معدل بالای ۱۶ نه ۱۵
دانشجوی هر رشته ای رو باید با همون رشته بسنجند٬ از دوستای خودم بودن کساییکه با معدل ۱۸.۶۳ شاگرد ۱۰ام٬ ۱۱ام بود
حالا چون رنج معدل این رشته بالاست باید کف معدل رو مثلا ۱۸ بزنن؟
در عوض بعضی رشته ها شاگرد اول هم معدلش بالای ۱۶ نیست…..

سیما
تیر ۲۳, ۱۳۹۳ ۱۲:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  عدالت خواه

فرمایشتون بسیار متینه

مرتضی
تیر ۲۳, ۱۳۹۳ ۱:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  عدالت خواه

کس که معدل لیسانسش زیر ۱۶ هست استعداد نیست یه دانشجوی معمولیه اگر قرار باشه شرط معدل و ۱۵ کنن دیگه همه میتونن شرکت کنن این که استعداد درخشان نمیشه باز میشه مثل کنکور

شیما
تیر ۲۳, ۱۳۹۳ ۲:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  مرتضی

ببخشید پس با توجه به این ایین نامه و فرمایش شما نود درصد بچه های رشته های علوم انسانی چون معدل کارشناسیشون بالای ۱۶ است استعداد درخشان محسوب میشن؟

Bahar
تیر ۲۳, ۱۳۹۳ ۲:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  شیما

شما کامنت من رو درست خوندید؟؟؟؟
من گفتم که هر رشته ای رو باید با همون رشته سنجید نه همه رو با هم٬ بعضی از رشته ها که کلا پایین ترین معدل بالای ۱۷ است٬ بعضی از رشته ها هم بالاترین معدل پایین تر از ۱۶ است ٬ اینجور که شما میگید پایین ترین معدلی رشته ای که همه بالای ۱۷ هستن استعداد درخشانه٬ ولی شاگرد اولی که معدلش پایین‌تر از ۱۶ است استعداد درخشان نیست!!!!!!!
هر رشته رو باید با همون رشته سنجیییییییییید٬ قانون کلی جوابگو نیست…

مرتضی
تیر ۲۳, ۱۳۹۳ ۴:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  شیما

دییگه سخت گیر تر از رشته های برق شریف و تهران که نداریم ؟؟؟تو این دانشگاه ها و رشته ها که به سختگیری معروفن رتبه های یک تا سه همیشه بالای ۱۶ شایدم ۱۷ باشن

Bahar
تیر ۲۳, ۱۳۹۳ ۵:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  مرتضی

بعضی از دانشگاهها معدل بالاتر از یه رنجی تعریف نشده است٬ مثلا بالاتر از ۱۶ حتی اگه امتحانت خیلی هم خوب باشه٬
در ضمن لزومی نداره شاگرد اول کارشناسی شاگرد اول ارشد هم باشه …..اتفاقا کسیکه دوره ارشد کارشناسیشو رو جبران کنه کار مهمی انجام میده….. و ممکنه یکی رتبه دوم باشه با رزومه خیلی بهتره….
شرایط جامع رو درنظر بگیرید خیلی بهتره

رها
تیر ۲۳, ۱۳۹۳ ۶:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  مرتضی

معدل میانگین دانشکده فنی تهران و شریف تو اکثر رشته ها ۱۴ و اندی است. اگه هم یه برق شریف و تهران معدل لیسانسش بالای ۱۶ باشه، الان اصلا ایران نیست که پیرو این آیین نامه باشه، داره تو ام آی تی و استنفورد درس میخونه. این آیین نامه علنا طوریه که تو خیلی رشته هااز خیلی دانشگاهها هیچ کس نتونه شرکت کنه.

Bahar
تیر ۲۳, ۱۳۹۳ ۲:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  مرتضی

واسه خیلی از رشته ها حتی معدل بالای ۱۷ هم معدل حتی در حد متوسطی هم نیست٬ ولی بعضی دیگه اینطور نیست٬ شما شرایط خودتونو درنظر میگیرید٬ من دانشگاه کارشناسی و دانشگاه ارشد خودم و دوستام رو درنظر گرفتم که اینو میگم٬ بعضی از رشته ها اگه معدل کارشناسی نزدیک ۱۶ هم باشه میگن ترکونده٬ این معدل نشون دهنده ی ضعف طرف نیست٬ بلکه خیلی از اساتید با نمره بالا دادن مخالفند٬ استاد راهنمای خودم میگفت اگر مثلا کسی حتی ۱۹ میگیره باید در مورد اون درس از هر منبع و هر مدل سوالی ازش بپرسی بلد باشه نه فقط منابع معرفی شده٬حتی اساتید هم ۱۹ نمیگیرند٬ تفکر اساتید ما اینجوری بود….
من میگم باید رشته ها رو جدا در نظر گرفت٬ ممکنه یه رشته ای همه بالای ۱۷ باشن٬ پس استعداد درخشان اون رشته قطعا باید نمره اش از نمرات بالا باشه٬ ولی واسه رشته ای که نمره شاگرد اول …/۱۵ هست٬ پس همین ۱۵ استعداد درخشان اون رشته حساب میشه….
در ضمن کسیکه تو کارشناسی استعداد درخشان بوده بدون کنکور اومده ارشد٬ این قوانین برای دکتراست٬ باید ارشد رو درنظر بگیرند و امتیازاتی از کارشناسی که کارشناسی نادیده گرفته نشه نه کلا خیلیا با این معدل حذف بشن…..با وجود اینکه حتی رتبه اول کارشناسی بودن….

mohammad
تیر ۲۳, ۱۳۹۳ ۱۲:۰۶ ب٫ظ

یک سوال:
آیا امکان دارد فردی از نظر نمراتی که اساتید داده اند نفر اول مصاحبه شدگان باشد و اسم او به سنجش اعلام شود ولی سنجش به هر دلیل صلاحیت او را رد کند؟
یا اینکه این احتمال وجود ندارد و انتخاب همان انتخاب دانشگاه ها است؟!