برگزاری آزمون دکتری حوزه‌های علمیه خواهران

آزمون ورودی نخستین دوره تحصیلی مقطع سطح چهار (دکتری) حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد.

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

به گزارش خبرنگار مهر، بیش از 400 نفر از دارندگان مقطع سطح سه (کارشناسی ارشد) حوزه‌های علمیه خواهران برای شرکت در این آزمون نام‌نویسی کرده بودند.

این آزمون در دو نوبت صبح و عصر برگزار شد و داوطلبان در آزمون نوبت صبح در مدت 120 دقیقه به سئوالات چهارگزینه‌ای پاسخ دادند و در نوبت عصر در 150 دقیقه به سئوالات تشریحی پاسخ گفتند.

ظرفیت پذیرش در این مقطع تحصیلی حوزه‌های علمیه خواهران 50 نفر خواهد بود که مراحل پذیرش شامل آزمون کتبی و مصاحبه علمی – رفتاری می‌شود.

زمان تحصیل در این مقطع حداقل هشت و حداکثر 12 نیمسال تعیین شده است؛ همچنین دروس پایه و تخصصی به ارزش 60 واحد و رساله علمی به ارزش 20 واحد، عناوین کلی درسی مقطع سطح چهار را تشکیل می‌دهند.

آزمون کتبی که از منابع تخصصی و زبان تخصصی به عمل می‌آید، 75 درصد و معدل مقطع سطح سه، 25 درصد امتیاز آزمون را تشکیل می‌دهند.

در همین حال فعالیت‌های علمی، پژوهشی و تربیتی داوطلبان شامل سابقه تدریس، تالیف کتاب، مقاله و … و مدیریت موفق اجرایی امور آموزشی،‌ پژوهشی و فرهنگی در مراکز حوزوی، دارای امتیاز در معرفی داوطلبان به مصاحبه است.

قرار است نخستین دوره مقطع دکتری حوزه های علمیه خواهران در سال تحصیلی 93-94 در رشته فقه و اصول با گرایش فقه خانواده و رشته تفسیر و علوم قرآنی با گرایش تفسیر تطبیقی برپا شود.

این دوره در شهر قم در مدرسه علمیه معصومیه و مرکز تربیت مدرس صدیقه کبری(س) ویژه هر دو گرایش، در شهر اصفهان در مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) ویژه گرایش تفسیر تطبیقی و مدرسه مجتهده امین ویژه گرایش فقه خانواده و در شهر تهران در مدرسه علمیه رفیعه المصطفی ویژه هر دو گرایش اجرا خواهد شد.