تمدید مهلت ثبت‌نام دکتری بدون آزمون 1393 دانشگاه ادیان و مذاهب

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

مهلت ثبت‌نام پذیرش دانشجوی بدون آزمون در مقطع دکتری در دانشگاه ادیان و مذاهب تا 30 مرداد ماه 1393 تمدید شده است.

به گزارش پی‌اچ‌دی تست ثبت‌نام پذیرش بدون آزمون مقطع دکتری 1393 بر طبق آیین‌نامه شماره 22354/د  وزارت علوم تحقیقات و فناوری در قالب طرح ارائه تسهیلات به برگزیدگان علمی برای ورود به دوره‌های تحصیلی بالاتر از سوی دانشگاه ادیان و مذاهب از 10 تیر آغاز شده است.

به گفته عرفانی در این طرح دانشجویانی که بر اساس آیین‌نامه شماره 22354/د ـ وزارت علوم تحقیقات و فناوری مشمول استعدادهای درخشان کشوری هستند می‌توانند بدون شرکت در آزمون دکترای متمرکز تنها با مصاحبه علمی و ارائه مستنداتی دال بر قرار داشتن خود در زمره استعدادهای درخشان مذکور در این آیین‌نامه در این دانشگاه ثبت‌نام نمایند.

مهلت ثبت نام بر اساس مجوز  سازمان سنجش آموزش کشور تا 30/05/93 تمدید شده است و مشمولان می‌توانند با مراجعه به لینک  http://azmoon.urd.ac.ir  برای ثبت نام اقدام کنند.

گفتنی است متن کامل آیین نامه وزارت علوم در این باره به شرح ذیل است:

آیین‌نامه شماره 22354/د ـ وزارت علوم تحقیقات و فناوری

ارائه تسهیلات به برگزیدگان علمی برای ورود به دوره‌های تحصیلی بالاتر

ماده 8: دانش آموختگان دوره کارشناسی ارشد بدون شرکت درآزمون نیمه متمرکز دوره دکترای تخصصی از یکی از دو طریق ذیل می‌توانند به دانشگاه‌ها معرفی شوند:

8-1- دانش آموختگانی که به لحاظ میانگین کل دوره با احتساب نمره پایان‌نامه (دفاع از پایان‌نامه با درجه عالی) جزء رتبه‌های اول تا سوم دانشجویان هم‌رشته و هم‌ورودی خود باشند، در صورت داشتن یکی از شرایط زیر، بدون شرکت در آزمون کتبی نیمه متمرکز دوره دکترای تخصصی، از سوی سازمان سنجش در قالب چند برابر ظرفیت به دانشگاه‌ها معرفی می‌شوند.

الف) دارای حداقل دو مقاله مستخرج از پایان‌نامه، پذیرفته شده یا چاپ شده در مجلات علمی ـ پژوهشی با نمایه معتبر ملی یا بین‌‌المللی یا طرح‌های پژوهشی (انجام شده توسط دانشجو) در دوره تحصیلی کارشناسی ارشد.

ب) دانشجویان نمونه کشوری در دوره کارشناسی ارشد دارای حداقل یک مقاله مستخرج از پایان‌نامه، پذیرفته شده یا چاپ شده در مجلات علمی ـ پژوهشی با نمایه معتبر ملی یا بین‌المللی یا طرح‌های پژوهشی (انجام شده توسط دانشجو) در دوره تحصیلی کارشناسی ارشد.

پ) رتبه اول المپیادهای علمی ـ دانشجویی یا آزمون سراسری کارشناسی ارشد دارای حداقل یک مقاله مستخرج از پایان‌نامه، پذیرفته شده یا چاپ شده در ملات علمی ـ پژوهشی با نمایه معتبر ملی یا بین‌المللی یا طرح‌های پژوهشی انام شده توسط دانشجو در دوره تحصیلی کارشناسی ارشد.

ت) دانش‌آموخته رتبه اول در دو دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد دارای حداقل یک مقاله مستخرج از پایان‌نامه، پذیرفته شده یا چاپ شده در مجلات علمی ـ پژوهشی با نمایه معتبر ملی یا بین‌المللی یا طرح‌های پژوهشی انجام شده توسط دانشجو در دوره‌ تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد.

ث) دارندگان نشان طلای کشوری المپیادهای دانش آموزی (موضوع مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی) دارای حداقل یک مقاله مستخرج از پایان‌نامه، پذیرفته شده یا چاپ شده در مجلات علمی ـ پژوهشی با نمایه معتبر ملی یا بین‌المللی یا طرح‌های پژوهشی انجام شده توسط دانشجو.

ج) دانشجویان مندرج در بند «ث» بخش 2-2 ماده 2 دارای حداقل یک مقاله مستخرج از پایان‌نامه، پذیرفته شده یا چاپ شده در مجلات علمی ـ پژوهشی با نمایه معتبر ملی یا بین‌المللی یا طرح‌های پژوهشی انجام شده توسط دانشجو.

چ) رتبه‌های اول تا سوم نهایی جشنواره‌های معتبر علمی ( از قبیل خوارزمی، جوان خوارزمی، رازی و فارابی) در دوره کارشناسی ارشد با مشارکت حداقل سی و پنج درصد، دارای حداقل یک مقاله مقاله مستخرج از پایان‌نامه، پذیرفته شده یا چاپ شده در مجلات علمی ـ پژوهشی با نمایه معتبر ملی یا بین‌المللی، با رعایت مفاد تبصره 10 ماده 2 یا طرح‌های پژوهشی (انجام شده توسط دانشجو) در دوره تحصیلی کارشناسی ارشد.

تبصره 1- پذیرش افراد مشمول ماده 8 مازاد بر ظرفیت پذیرش دانشجویان آزاد و طبق شیوه‌نامه اجرایی مصوب شورای آموزشی دانشگاه انجام می‌شود.

تبصره 2- طرح ملی، اثر بدیع یا تألیف و طرح پژوهشی تقاضا محور (بر اساس نیاز کی دستگاه) با تأیید معاونت پژوهشی و فناوری وزارت، می‌تواند به جای یک مقاله در هر یک از بندهای ماده 8 جایگزین شود.

8-2- دانش آموختگانی که مشمول مقررات دریافت بورس بنیاد ملی نخبگان در دوره تحصیلی دکترای تخصصی هستند، بر اساس ظوابط و معیارهای مصوب وزارت به دانشگاه‌ها معرفی می‌شوند تا در صورت قبولی در مصاحبه تخصصی، به صورت مازاد بر ظرفیت تعیین شده پذیرفته و مورد حمایت بنیاد مذکور قرار گیرند.

ماده 9: مسئولیت حسن اجرا و نظارت بر اجرای این آیین‌نامه بر عهده معاونت آموزشی وزارت است و در شرح و تفسیر مفاد، نظر آن معاونت مورد استناد خواهد بود.

ماده 10: این آیین‌نامه مشتمل بر یک مقدمه، ده ماده و پانزده تبصره در تاریخ 5/2/90 به تصویب شورای هدایت استعدادهای درخشان در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری رسید و جایگزین مصوبه «آیین‌نامه ارائه تسهیلات به برگزیدگان علمی برای ورود به دوره‌های تحصیلی بالاتر» (ابلاغیه شماره 3536/21 مورخ 31/6/86) و تمام مصوبات مربوط به پذیرش بدون آزمون و با آزمون برگزیدگان علمی می‌شود و برای پذیرش دانشجو از سال تحصیلی 92 – 91 قابل اجراست.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها