افزایش دو برابری ظرفیت دکتری دانشگاه آزاد اسلامی

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: با تجمیع واحدهای علوم تحقیقات این دانشگاه، ظرفیت دوره دکتری  تنها 1/77برابر افزایش یافته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از  مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه آزاد اسلامی، جلسه نمایندگان تام الاختیار دانشگاه آزاد اسلامی عصر دیروز به ریاست حمید میرزاده، برگزار شد.
در این جلسه میرزاده با اشاره به موفقیت اخیر دانشگاه آزاد اسلامی در دریافت مجوز رشته محل‌های جدید در دو مقطع ارشد و دکتری از وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری گفت: افزایش رشته محل‌های دکتری تخصصی در چارچوب مقررات وزارت علوم و نتیجه هم‌افزایی ناشی از تجمیع واحدهای علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی با واحدهای همجوار دانشگاه است که در نتیجه ظرفیت دوره‌های دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی از 344 رشته محل در 32 سال گذشته به یک هزار و 260 رشته محل افزایش یافته است.
وی افزود: در مقطع کارشناسی ارشد نیز از دو هزار و 408 رشته محل به 4 هزار 740 رشته محل ارتقا یافتیم که این دستاورد برای دانشگاه آزاد اسلامی موفقیتی قابل توجه و مبارک است.
میرزاده با بیان اینکه توزیع این رشته محل‌ها در سراسر کشور موجب بومی گزینی و تحقق عدالت آموزشی مورد نظر برنامه پنجم توسعه شده است، افزود: در سنوات گذشته در رشته محل های یاد شده به طور میانگین 20 نفر جذب می شد، اما در دوره اخیر با توجه به تاکید بر روند کیفی سازی دانشگاه آزاد اسلامی، میانگین جذب دانشجو به 10 نفر کاهش یافته است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه سالانه نزدیک به هزاران دانشجو تنها به دلیل ماندن در پشت درهای دانشگاه برای ادامه تحصیل در مقاطع دکتری و کارشناسی ارشد از کشور مهاجرت می کنند، گفت: حرکت اخیر دانشگاه آزاد اسلامی نه تنها در راستای مصالح کشور در حوزه آموزش عالی بلکه الزام قانونی بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه بوده است.
وی تصریح کرد: کسانی که امروز از افزایش رشته محل های دانشگاه آزاد اسلامی در مقطع دکتری دلواپس شدند به الزام قانونی برنامه پنجم توسعه برای رشد سالانه 20 درصدی توسعه تکمیلی توجه ندارند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به جذب سالانه 5 هزار عضو هیات علمی جدید در دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: خوشبختانه با برنامه ریزی‌های انجام شده تا سه سال آینده سالانه 5 هزار عضو جدید به عنوان هیات علمی جذب دانشگاه آزاد اسلامی می شود که این میزان اعضای هیات علمی در کنار 5 هزار بورسیه دکتری این دانشگاه احتیاجات دانشگاه آزاد اسلامی را در حوزه تامین هیات علمی مرتفع خواهد کرد.
میرزاده با تکذیب خبر افزایش 8 برابری ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی در مقطع دکتری تخصصی گفت: متاسفانه عده‌ای تنها با غوغاسالاری به دنبال تخریب دانشگاه آزاد اسلامی هستند و انتشار این خبر نیز کذب محض بوده و تکذیب می شود زیرا ظرفیت دوره دکتری تخصصی تنها 1.77 برابر افزایش یافته است.
وی با تاکید بر رعایت قانون و مقررات در دانشگاه آزاد اسلامی خواستار توجه جدی تمامی نمایندگان تام الاختیار در زمینه اجرای دقیق قانون در تمامی واحدهای دانشگاه شد و گفت: تمامی واحدهای دانشگاه آزاد از ثبت نام افرادی که سابقه قبولی در هیچ یک از آزمونهای دانشگاه آزاد اسلامی را ندارند، جلوگیری کنند.