انتشار اطلاعیه سازمان سنجش درباره نتایج اولیه آزمون دکتری پردیس‌

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

سازمان سنجش آموزش کشور با انتشار اطلاعیه ای جزییات برگزاری بخش مصاحبه آزمون دکتری تخصصی پردیس را اعلام کرد.

به گزارش پی اچ دی تست در این گزارش آمده است :

بدین‌وسیله به اطلاع کلیه شرکت‌کنندگان آزمون نیمه‌‌متمرکز پذیرش دوره پردیس‌های خودگردان دانشگاهها و موسسات آموزش عالی در مقطع دکتری «Ph.D» سال 1393 ، می‌رساند باتوجه به اطلاعات کارنامه (مندرج در سایت سازمان سنجش آموزش کشور) و نکات زیر می‌توانند در کدرشته محل‌های معرفی‌شده برای بررسی سوابق علمی، پژوهشی، آموزشی، (مصاحبه) و پذیرش به دانشگاهها و یا موسسات ذیربط مراجعه نمایند.

1- کلیه‌ معرفی‌شدگان ملزم‌ می‌باشند منحصراً از تاریخ 9/7/1393 تا 15/7/1393 ‌برای انجام مصاحبه ‌به‌ دانشگاه و یا موسسه آموزش‌ عالی‌ ذیربط مراجعه ‌نمایند. لذا ضرورت دارد با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی که برای مصاحبه معرفی شده‌اند از زمان دقیق مصاحبه و مدارک لازم مطلع شوند. بدیهی‌ است‌ عدم ‌مراجعه ‌در زمانهای ‌مقرر به ‌‌منزله ‌انصراف‌ از شرکت در مصاحبه و پذیرش تلقی‌گردیده‌ و اقدامی درخصوص این‌دسته از داوطلبان ‌میسر نخواهد بود.

2- چنانچه داوطلبی به یکی از موسسات آموزش عالی معرفی‌شده، مراجعه و در مصاحبه آن شرکت نماید و نام داوطلب از سوی دانشگاه به این سازمان به عنوان قبول اعلام گردد امکان اعلام قبولی همان داوطلب، برای سایر دانشگاهها و موسسات که داوطلب به آنها معرفی‌شده، به این سازمان وجود نخواهد داشت. چنانچه داوطلب به قبولی صورت گرفته، معترض باشد می‌بایست در بازه زمانی انجام مصاحبه (9/7/1393 تا 15/7/1393)، به دانشگاهی که قبولی وی را ثبت کرده، مراجعه و مراتب انصراف خود را کتباً به دانشگاه ذیربط اعلام نماید تا پس از حذف نام ایشان از پرتال توسط دانشگاه مربوط، این امکان برای دانشگاه دیگری که داوطلب متقاضی است، ایجاد گردد. لذا داوطلبان ضرورت دارد موضوع قبولی خود را از دانشگاههایی که برای مصاحبه معرفی می‌شوند پیگیری نموده و در این خصوص دقت کافی را به عمل آورند.

3- با توجه به هماهنگی به عمل‌آمده، نتیجه قبولی داوطلبان (بصورت مشروط)، حداکثر تا تاریخ 15/7/1393 از طریق دانشگاههای معرفی‌شده که در مصاحبه آن شرکت نموده‌اند، به طریق مقتضی (تلفن، پیامک و …) به داوطلبان ذینفع اعلام خواهد شد.

4- کلیه داوطلبان بایستی واجد شرایط و ضوابط عمومی و اختصاصی اعلام شده در دفترچه آزمون فوق‌الذکر باشند، درغیراینصورت از ثبت‌نام آنان ممانعت خواهد شد.

5- در رشته های آزمون دار هر داوطلب باتوجه به 80درصد نمره آزمون و 20 درصد معدل مؤثر حاصل از معدل تراز مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و در رشته های بدون آزمون براساس معدل مؤثر حاصل از معدل تراز مقطع کارشناسی وکارشناسی ارشد گزینش علمی تا چند برابر ظرفیت هر کد رشته محل انجام شده است و هر داوطلب حداکثر تا 5 کد رشته محل براساس موارد فوق برای سایر مراحل و انجام پذیرش دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی معرفی شده اند.

6- داوطلبان سهمیه مربی یا رزمندگان در صورت دارابودن 80 درصد حدنصاب آخرین نفر معرفی شده در گزینش آزاد در هر کد رشته محل و داوطلبان سهمیه های ایثارگران در صورت کسب 70 درصد حدنصاب آخرین نفر معرفی شده در گزینش آزاد برای انجام سایر مراحل مصاحبه و پذیرش نهایی به دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی در هر کد رشته محل (حداکثر در 5 کد) معرفی شده اند.

مدارک مورد نیاز که می‌بایست معرفی‌شدگان برای انجام مراحل مصاحبه همراه خود داشته باشند: 

1ـ اصل مدرک کارشناسی ارشد (فوق‌لیسانس).

معرفی‌شدگانی که دانشجوی سال آخر دوره کارشناسی ارشد و یا دکتری حرفه‌ای هستند، می‌بایست حداکثر تا تاریخ 31/6/1393 فارغ‌التحصیل شوند (اصل گواهی تأیید شده توسط دانشگاه یا مؤسسه آموزش عالی محل اخذ مدرک مطابق فرم مندرج در صفحه 29 دفترچه راهنمای ثبت‌نام و شرکت در آزمون).

تبصره- آن‌دسته از دانشجویانی که حداکثر تا تاریخ 30/11/1393 در یکی از مقاطع کارشناسی ارشد و یا دکتری حرفه‌ای فارغ‌التحصیل خواهند شد منحصراً مجاز به شرکت در مصاحبه کدرشته محل‌های تحصیلی نیمسال دوم (بهمن‌ماه) می‌باشند.

2ـ اصل مدرک کارشناسی (لیسانس)

آن‌دسته از معرفی‌شدگانی که فارغ‌التحصیل دوره کارشناسی ناپیوسته می‌باشند علاوه بر اصل مدرک کارشناسی ناپیوسته، می‌بایست اصل مدرک کاردانی را نیز ارائه نمایند.

توجه: معرفی‌شدگانی که به دلائلی قادر به ارائه اصل مدرک یا مدارک مندرج در بندهای 1 و 2 فوق نمی‌باشند، لازم است اصل گواهی فارغ‌التحصیلی تأیید شده توسط دانشگاه یا مؤسسه آموزش عالی محل اخذ مدرک را به همراه داشته باشند.

3ـ اصل شناسنامه و یا کارت ملی

برای تطبیق مشخصات شناسنامه‌ای معرفی‌شده با مشخصات اطلاعات ارسالی از سوی این سازمان.

4ـ اصل گواهی مبنی بر اینکه عضو هیأت علمی رسمی قطعی و یا رسمی آزمایشی وزارت متبوع بوده که به تأیید بالاترین مقام مسئول نیز رسیده باشد.

(آن‌دسته از معرفی‌شدگان برای مصاحبه که بر اساس مندرجات کارنامه آزمون و همچنین مندرجات فایل اطلاعات ارسالی که توسط این سازمان از طریق پرتال در اختیار مؤسسه قرار گرفته، متقاضی استفاده از سهمیه مربی گردیده‌اند، موظف به ارائه گواهی معتبر در این خصوص می‌باشند). لازم به توضیح است مطابق ضوابط مربوط، منحصراً مربیان رسمی (آزمایش ی یا قطعی) دانشگاه‌ها، مؤسسات آموزش عالی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فنّآوری یا سایر دانشگاه‌هایی که دارای هیأت ممیزه مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فنّآوری باشند، مجاز به استفاده از سهمیه «مربی» در آزمون نیمه‌‌متمرکز پذیرش دوره پردیس‌های خودگردان دانشگاهها و موسسات آموزش عالی در مقطع دکتری «Ph.D» سال 1393 می‌باشند به عبارت دیگر مدرسان و اعضاء هیأت علمی پیمانی، قراردادی، حق‌التدریس، دستیاران آموزشی و … اجازه استفاده از این سهمیه را ندارند.

توجه: در صورتیکه برای بررسی مدارک، تعیین صلاحیت علمی و اعلام نمره مصاحبه نیاز به ارائه مدارکی علاوه بر مدارک فوق می‌باشد، مقتضی است موارد مورد نظر در وب‌سایت مؤسسه درج گردد. به داوطلبان توصیه شده است قبل از مراجعه برای انجام مصاحبه، برای اطلاع از نحوه مراجعه و مدارک مورد نیاز هر مؤسسه به وب‌سایت اطلاع‌رسانی مؤسسه ذیربط مراجعه نماید.

تذکرات مهم:

1- کلیه معرفی‌شدگان لازم است در بازه زمانی مجاز (8/7/1393 تا 14/7/1393)، فرم صلاحیتهای عمومی مندرج در سایت سازمان سنجش آموزش کشور را تکمیل نمایند. بدیهی است در صورت عدم تکمیل فرم مربوط به صلاحیتهای عمومی، وضعیت علمی آنان بررسی نخواهد شد.

2- پذیرش نهایی توسط دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی با توجه به ظرفیت موجود و نتیجه بررسی سوابق علمی، پژوهشی، آموزشی(مصاحبه) صورت می پذیرد و دانشگاهها نسبت به انجام ثبت نام و پذیرش مشروط داوطلبان مستقیماً اقدام می نمایند و نتایج نهایی پذیرش به سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می شود.

3- در رشته محل هایی که تعداد قبولین به حد نصاب تشکیل کلاس نرسد تصمیم گیری درخصوص تشکیل کلاس با دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی مربوط خواهد بود .