اطلاعیه پژوهشکده علوم شناختی جهت پذیرش دانشجوی دکتری نیمسال دوم تحصیلی93-94

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

پژوهشکده علوم شناختی با همکاری دانشگاه باقرالعلوم(علیه السلام) و مجمع عالی حکمت اسلامی از میان طلاب و محصلین حوزوی واجد شرایط با حداقل داشتن پایه10، برای تحصیل در رشته دکتری تخصصی علوم شناختی- فلسفه ذهن برای نیمسال دوم94-1393 دانشجومی‌پذیرد.

به گزارش پی اچ دی تست، شرایط ثبت نام در آزمون به شرح ذیل است:

*ستاد راهبری توسعه علوم و فناوری های شناختی شهریه تعدادی از دانشجویان دوره دکتری فلسفه ذهن را پرداخت می کند

مهلت ثبت نام: سه شنبه 25  آذر ماه1393 – تاریخ برگزاری آزمون: جمعه 26 دی ماه 1393

 1-    شرایط عمومی و اختصاصی داوطلبان:

داوطلبان لازم است دارای شرایط عمومی و اختصاصی به شرح ذیل بوده و از لحاظ مقررات وظیفه عمومی منعی نداشته باشند

الف) شرایط عمومی:

–         ملتزم بودن به احکام عملی اسلام .

–         نداشتن سابقه عضویت در ساواک و فراماسونری و اعقاب آن بر اساس استعلام انجام شده.

–         عدم اشتهار به ارتکاب اعمال خلاف شئونات شغلی و تحصیلی در طول تحصیل یا زمان اشتغال ( در صورت اشتغال فعلی)

–         برخورداری از توانائی جسمی و عدم اعتیاد به مواد مخدر

ب) شرایط اختصاصی:

–         داشتن مدرک کارشناسی ارشد (فوق لیسانس) یا دکتری یا اشتغال به تحصیل در سال آخر مقطع کارشناسی ارشد یا دکتری که مدرک مذکور مورد تائید شورای عالی انقلاب فرهنگی یا وزارت علوم و فناوری باشدو یا داشتن مدرک حوزوی (سطح سه معادل فوق لیسانس)

–  بر اساس مصوبه جلسه 368 مورخ 3/11/1374 شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد مدارک تحصیلی صادر شده توسط مدیریت یکی از حوزه های علمیه قم و خراسان، فضلا و طلاب حوزه های علمیه که بر اساس مدرک صادر شده توسط مدیریت یکی از حوزه های علمیه قم و خراسان دوره سطح 3 را گذرانده اند و یا تا تاریخ 31/6/1391 فارغ التحصیل می شوند منحصرا می توانند در این رشته ثبت نام و در آزمون آن شرکت نمایند و در صورت پذیرفته شدن مشروط به گذراندن دروس پیش نیاز به تشخیص گروه آموزشی ادامه تحصیل دهند. بدیهی است این گروه از داوطلبان باید تصویر مدرک فراغت از تحصیل خود را که توسط مدیریت حوزه های علمیه صادرگردیده است در اختیار داشته باشند.

– هیچیک از پذیرفته شدگان نهائی آزمون دکتری((ph.D سال 1390 حتی در صورت انصراف قطعی از تحصیل، حق ثبت نام و شرکت در این آزمون را ندارند.

تذکر 1: داوطلب باید در زمان قبولی نهائی، معدل خود را با مدرک معتبر به پژوهشکده علوم شناختی  ارائه دهد و لازم است مغایرتی بین معدل اعلام شده به این پژوهشکده با معدل مدرک ارائه شده وجود نداشته باشد. بدیهی است مغایرت معدل, قبولی فردپذیرفته شده در هرمرحله ازتحصیل که باشد لغو وبه درخواست وی ترتیب اثرداده نخواهد شد وحق هرگونه اعتراضی از داوطلب سلب خواهد شد.

تذکر 2: حضور داوطلب در کلیه جلسات آزمون الزامی بوده و عدم حضور در یکی از جلسات آزمون، باعث حذف داوطلب از گزینش نهائی خواهد شد.

2-    مقررات وظیفه عمومی :

بر اساس اعلام رسمی سازمان وظیفه عمومی نیروهای انتظامی، داوطلب مرد لازم است یکی از شرایط زیر را دارا بوده و یکی از کدهای 10 گانه ذیل را در بخش مربوط به تقاضانامه ثبت نام درج نمایند.

کد 1) دارا بودن کارت پایان خدمت.

کد 2) دارا بودن برگ معافیت دایم (کفالت، پزشکی و موارد خاص)

کد 3) دارا بودن معافیت موقت پزشکی بدون غیبت در مدت اعتبار آن.

کد 4) متولدین سال 1352 و قبل از آن، برای دارندگان دانشنامه کارشناسی ارشد.

کد 5) داشتن برگه اعزام به خدمت بدون غیبت که مهلت اعزام مندرج در ان، در زمان ثبت نام سپری نشده باشد.

     تبصره 1: این افراد لازم است در تاریخی که توسط سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی اعلام می‌شود، به خدمت اعزام شوند. بدیهی است در صورت پذیرفته و دارا بودن سایر شراط و ضوابط، در هر مرحله‌ای از خدمت وظیفه عمومی ترخیص خواهند شد. در غیر اینصورت غایب محسوب شده و قبولی آنان ملغی می‌گردد.

     تبصره 2: پذیرفته شدگانی که به هنگام ثبت نام در پژوهشکده مدت 6 ماه از تاریخ فراغت از تحصیل آنان در دوره کارشناسی ارشد سپری نشده باشد و تحصیل آنها در سنوات مجاز پایان یافته باشد، نیازی به ارائه برگ اعزام به خدمت ندارند.

کد 6) دانشجوی سال اخر مقطع کارشناسی ارشد که تا تاریخ 31/6/1391 در سنوات مجاز فارغ التحصیل می شود.

کد 7)کارکنان شاغل رسمی در نیروهای نظامی و انتظامی جمهوری اسلامی ایران با ارائه گواهی موافقت از یگان مربوط.

کد 8)فارغ التحصیلان دوره های کارشناسی ارشد متعهد خدمت در سازمان ها یا وزارتخانه ها با ارائه گواهی از ارگان مربوط.

کد 9) فارغالتحصیلاندوره کارشناسی ارشد که حداکثر تا تاریخ 31/6/1391 دوران خدمت آنان به پایان برسد با ارائه کارت پایان خدمت به هنگام قبولی در پژوهشکده.

کد 10) شرکت طلاب دارنده مدرک معادل کارشناسی ارشد ( فوق لیسانس) مورد تائید، به شرطی که شورای مدیریت حوزه های علمیه یاشورای حوزه علمیه خراسان ویا اصفهان تائید نمایند، طلبه قادر است ضمن اشتغال به تحصیل در حوزه، به موازات آن درپژوهشکده نیز تحصیل کند، با همان معافیت تحصیلی حوزه، اشتغال به تحصیل وی در پژوهشکده بلامانع است. بدیهی است هرموقع حوزه علمیه معافیت تحصیلی طلبه ای را خاتمه یافته اعلام کند، مشمول دیگر نمی تواند به عنوان دانشجو از معافیت تحصیلی پژوهشکده استفاده نماید و باید به خدمت اعزام شود.

تبصره: افراد مشمول بند فوق قبل از ثبت نام در آزمون باید موافقت نامه مذکور را از شورای مدیریت یکی از حوزه‌های علمیه فوق الذکر دریافت و به هنگام ثبت نام در پژوهشکده ارائه نمایند.

تذکرات مهم:

–         داوطلبانی که مدت تحصیل آنان در مقطع کارشناسی ارشد، بیش از سقف مجاز سنوات تحصیل به طول انجامیده، مجاز به تحصیل در مقطع بالاتر نیستند.

–         دانشجویان اخراجی، انصرافی، ترک تحصیل تا پایان خدمت دوره ضرورت مجاز به شرکت در آزمون و تحصیل در پژوهشکده نیستند.

–         سقف سنوات دوره دکتری حداکثر 5 سال می‌باشد و دانشجویانی که طی این مدت موفق به اتمام تحصیل نشوند، شرایط ادامه تحصیل را از دست خواهند داد.

–         دانشجویان شاغل به تحصیل مجاز به شرکت در آزمون مجدد نیستند و در صورت انصراف از تحصیل در پژوهشکده، چهار ماه فرصت دارند برای رسیدگی به وضعیت مشمولیت، خود را به سازمان وظیفه عمومی معرفی نمایند.

–         سربازان در حال انجام خدمت، مجاز به تحصیل همزمان با انجام خدمت دوره ضرورت نیستند و در صورت قبولی در پژ‍وهشکده و نداشتن غیبت، برای برخورداری از معافیت تحصیلی، از خدمت ترخیص خواهند شد.

–         مشمولان غایب به هیچ وجه حق شرکت در این آزمون را نداشته و در صورت شرکت و قبولی، مجوز تحصیل برای آنان صادر نخواهد شد و پژوهشکده مجاز به ثبت نام از آنان نمی‌باشد.

3-    سهمیه‌ها:

کلیه قوانین و مصوبات مربوط به اعمال سهمیه‌های مختلف کماکان همانند گذشته به قوت خود باقی است و گزینش داوطلبان واجد شرایط بر اساس مصوبات مربوط صورت می‌گیرد ولی شرکت کلیه داوطلبان در این آزمون الزامی می‌باشد بر اساس مقررات و مصوبات مربوط به 20 درصد از ظرفیت پذیرش با ایثارگران انقلاب اسلامی، به شرط کسب حد نصاب علمی اختصاص دارد.

تبصره: داوطلبان واجد شرایط بایستی در ازمون شرکت نموده و حداقل 80درصد نمره اخرین فرد پذیرفته شده در سهمیه آزاد را کسب نمایند.

سهمیه رزمندگان:

هر یک از داوطلبان متقاضی سهمیه رزمندگان می توانند بر اساس شرایط خود که در بندهای ” الف” تا “ج” ذیل آمده است متقاضی این سهمیه شوند.

الف) رزمندگانی که بر اساس ماده 1 و تبصره های چهارگانه ماده مذکور در آیین نامه اجرائی قانون ایجاد تسهیلات برای ورود رزمندگان و جهادگران داوطلب بسیجی به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی از تاریخ 31/6/1359 لغایت 31/6/1367 حداقل شش (6) ماه متوالی یا متناوب داوطلبانه در مناطق عملیاتی جبهه‌های نبرد حق علیه باطل حضور داشته اند، لازم است ضمن مراجعه به ارگان ذیربط (سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یا وزارت جهاد سازندگی) نسبت به تکمیل فرم مخصوص استفاده از سهمیه رزمندگان اقدام نمایند تا آمار و اطلاعات آنان بعد از زمان ثبت نام توسط ستاد مشترک سپاه پاسداران (سازمان بسیج مستضعفین) یا وزارت جهاد کشاورزی مورد تائید قرار گیرد.

تذکر مهم: داوطلبان متقاضی استفاده از سهمیه رزمندگان ارگان سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی لازم است پس از تکمیل     فرم مخصوص استفاده از سهمیه رزمندگان نسبت به دریافت کد رهگیری 12 رقمی از واحد مربوط اقدام وان را درزمان ثبت نام درمحلی که در تقاضانامه در نظرگرفته شده درج نمایند.

تبصره 1: کد رهگیری 12 رقمی برای هز آزمون در هر سال متفاوت می باشد. لذا داوطلبان ضرورت دارد برای ثبت نام در هر آزمون با مراجعه به واحد مربوط نسبت به دریافت کد رهگیری 12 رقمی مخصوص همان آزمون اقدام نمایند.

تبصره2: مناطق عملیاتی بر اساس مصوبات شورای عالی دفاع تعیین می شود.

تبصره3: مدت حضور یا خدمت در جبهه سربازان و پاسداران وظیفه و همچنین تعهدات و مأموریت‌های خدمتی پرسنل وزارتخانه‌ها،‌ سازمان‌ها و ارگان‌های نظامی در جبهه و نیز طرح 6 ماهه دانشجویان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی،‌ حضور داوطلبانه تلقی نمی‌شود.

تبصره4: نیروهای فعال بسیجی و بسیجیان عادی پایگاه‌های مقاومت بسیج مشمول استفاده از این سهمیه نخواهند بود.

تبصره5: فرزندان و همسران رزمندگانی که منحصراً‌ مدت حضور در جبهه را دارند،‌ مشمول استفاده از این سهمیه نخواهند بود.

ب) جانبازان 25% و بالاتر،‌آزادگان و فرزندان و همسران آنان،‌ و همچنین فرزندان و همسران شهدا،‌ مفقودین و اسرا برای استفاده از سهمیه رزمندگان باید بر اساس ضوابط مندرج در بند ذیل اقدام کنند.

این قبیل داوطلبان ضمن مراجعه به سایت اینترنتی ایثار به آدرس: www.isaar.ir با درج کد ملی و کد ایثارگری و اطلاعات لازم در لینک مربوط کد 12 رقمی رهگیری دریافت دارند و آن را در بند 12 تقاضانامه ثبت نام اینترنتی درج نمایند. پس از آن ضمن مراجعه به سایت ایثار در قسمت پیگیری سهمیه از وضعیت تأیید یا عدم تأیید سهمیه خود مطلع شوند و در صورت هر گونه مشکل با شماره تلفن‌های مندرج در سایت ایثار (سامانه تأیید سهمیه) تماس حاصل نمایند. با توجه به متفاوت بودن کد رهگیری 12 رقمی در هر آزمون و در هر سال داوطلبان ضرورت دارد برای ثبت نام در هر آزمون با مراجعه به این سایت نسبت به دریافت کد رهگیری 12 رقمی مخصوص آن آزمون اقدام کنند.

تذکر مهم: جانبازان با درصد جانبازی حداقل 25% و آزادگان در صورت دارا بودن مدت حضور در جبهه،‌ضمن درج کد رهگیری در تقاضانامه ثبت نام،‌ به ارگان ذیربط (سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یا وزارت جهاد کشاورزی) مراجعه و با ارائه کارت جانبازی و یا آزادگی، فرم مخصوص استفاده از مدت حضور در جبهه را تکمیل نمایند، تا آمار و اطلاعات آنان بعد از زمان ثبت نام،‌ توسط ستاد مشترک سپاه پاسداران (سازمان بسیج مستضعفین) و یا وزارت جهادکشاورزی مورد تأیید نهائی قرارگیرد و درگزینش نهائی به مدت جبهه معادل شده با درصد جانبازی و مدت اسارت اضافه گردد. (این قبیل داوطلبان نیازی به دریافت کد رهگیری مجدد از ارگان مذکور را ندارند و بر اساس کد رهگیری سایت ایثار شناسایی می‌شوند).

ج) براساس تبصره 2 ماده 10 آیین نامه اجرایی قانون ایجاد تسهیلات برای ورود رزمندگان و جهادگران داوطلب بسیجی به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی مصوب 18/2/1368 هیأت محترم وزیران و قانون مذکور مصوب 11/9/71 مجلس محترم شورای اسلامی،‌ داوطلبانی که از سال 1368 به بعد با سهمیه رزمندگان در آزمون‌های ورودی کارشناسی وکارشناسی ارشد پذیرفته شده‌اند،‌ در صورتی که دارای حداقل مدت 18 ماه حضور داوطلبانه درجبهه های نبرد حق علیه باطل باشند، با توجه به تذکر مهم فوق می‌توانند در این آزمون با سهمیه رزمندگان شرکت نمایند. در غیر این صورت حق استفاده از سهمیه رزمندگان در آزمون ورودی دکتری (Ph.D)سال 1391 دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور را نخواهند داشت. به عبارتی به ازای هر 6 ماه حضور کامل اضافی داوطلبانه در جبهه‌های حق علیه باطل،‌ حداکثر دو بار استفاده از سهمیه مذکور در یک مقطع بالاتر شرکت نمایند.

تبصره6: آن دسته از داوطلبانی که با استفاده از سهمیه رزمندگان یک بار در آزمون دکتری (Ph.D)پذیرفته شده باشند،‌ طبق ضوابط حق استفاده از سهمیه رزمندگان در آزمون ورودی دکتری (Ph.D) سال 1391 را نخواهند داشت.

4-    مراحل آزمون:

الف) ثبت نام:

–         ثبت نام برای آزمون ورودی از روز  اول آبان ماه 1393آغاز ودرساعت 24 روز سه شنبه 25 آذر ماه1393 ازطریق سامانه پژوهشکده علوم شناختی پایان می‌پذیرد.

–         ثبت نام برای شرکت در آزمون سال 1393،‌ فقط از طریق سامانه پژوهشکده امکان پذیر می باشد.

–         داوطلبان لازم است مبلغ 800،000 ریال( هشتصد هزار ریال)  بهعنوانوجه ثبت نام برای شرکت در آزمون به حساب بانکی پژوهشکده به شرح ذیل پرداخت واطلاعات آنرا در تقاضانامه ثبت نام آزمون درج نمایند.

            بانک سامان- نام شعبه دکترفاطمی- ‌کدشعبه 810- نام صاحب حساب: پژوهشکده علوم شناختی

            شماره حساب: 1-719367-810-810 شماره شبا:  070560081081000719367001 IR

          ب ) تاریخ برگزاری آزمون:

           آزمون ورودی دوره دکتری علوم شناختی–فلسفه ذهن (ph.D) سال 1393در ساعت 9 صبح روز جمعه 26 دی ماه 1393 برگزار خواهد شد.

–         کارت ورود به جلسه آزمون از روز چهارشنبه 24 دی ماه از ساعت 8:30 تا 15 و در روز جمعه 26   آبان ماه  ازساعت 7:30 تا 8:30 توزیع میشود.

    ج)  محل برگزاری آزمون و دریافت کارت ورود به جلسه آزمون: قم، شهرک پردیسان، دانشگاه    باقرالعلوم

    د) مدارک لازم برای دریافت کارت ورود به جلسه آزمون:

–        اصل و یک نسخه روگرفت از شناسنامه و یا کارت ملی.

–        اصل برگه پرداخت بانکی مبلغ 800،000 ریال وجه ثبت نام به حساب بانکی پژوهشکده علوم شناختی.

    ه) مدارک لازم برای ثبت نام وشرکت در آزمون:

مدارکی که داوطلب برای ثبت نام و شرکت در آزمون به آن نیازمند است به شرح ذیل می‌باشد:

–         تقاضانامه ثبت نام آزمون رشته دکتری تخصصی علوم شناختی – فلسفه ذهن را تکمیل وآن را اسکن نموده و از طریق رایانامه پژوهشکده به نشانی : phd@iricss.org ارسال نماید. ضروری است نام خانوادگی متقاضی در قسمت موضوع (Subject) صفحه ارسال رایانامه درج شود.

–         داوطلب باید یک قطعه عکس پرسنلی جدید خود را با مشخصات (220×300 پیکسل) اسکن نموده و آن را از طریق رایانامه پژوهشکده به نشانی : phd@iricss.org ارسال نماید. ضروری است نام خانوادگی متقاضی در قسمت موضوع (Subject) صفحه ارسال رایانامه درج شود.

تبصره: عکس خواهران باید با حجاب و صورت کامل آنان مشخص باشد.

–          اصل فرم تکمیل شده معدل برای دانشجویان سال آخر دوره کارشناسی ارشد و یا دکترای حرفه‌ای که حداکثر تا تاریخ 31/6/1391 فارغ‌التحصیل خواهندشد. این دسته از داوطلبان باید فرم مخصوص در دفترچه راهنما را تکمیل و فرم تکمیل شده را به تأیید مؤسسه آموزش عالی محل فارغ‌التحصیلی برسانند و پس از تطبیق با معدل مندرج در کارت ورود به جلسه و در صورت داشتن مغایرت معدل طبق اطلاعات ارائه شده در سایت سازمان اقدام نمایند. ضمناً لازم است تصویر فرم مذکور را حداقل به مدت یکسال نزد خود نگهداری نموده و در فرم تقاضانامه ثبت‌نام نیز میانگین   

تذکرات مهم:

–         مندرجات فرم تقاضانامه باید دقیق و صادقانه تکمیل شود.

–         مسئولیت صحت کلیه مندرجات تکمیل شده (مندرجات فرم تقاضانامه) به عهده داوطلب خواهد بود.

–         پس از پایان مهلت ثبت نام(25 آذرماه 1393)،‌ اعمال هیچگونه تغییری در مندرجات فرم تقاضانامه ثبت نام امکان پذیر نمی‌باشد، بنابر این داوطلب باید در زمان تکمیل اطلاعات تقاضانامه نهایت دقت را بکار گیرد.

–         هر موقع مشخص شود که داوطلب، حقایق را کتمان نموده یا واجد یکی از شرایط و ضوابط نمی‌باشد، در هر مرحله‌ای از آزمون (ثبت نام، شرکت در آزمون،‌ پذیرفته شدن،‌ حین تحصیل در پژوهشکده ) محروم خواهد شد.

و) شرایط دیگر:

–         آزمون در دو مرحله کتبی و مصاحبه برگزار می شود.

–         نتیجه آزمون کتبی از طریق سامانه پژوهشکده علوم شناختی حداکثر تا پایان وقت اداری 14 بهمن ماه اعلام و پس از آن از پذیرفته شدگان آزمون کتبی برای شرکت در مصاحبه دعوت بعمل خواهد آمد.

–         20 درصد ظرفیت پذیرش شدگان طبق قوانین و مقررات جاری به ایثارگران انقلاب اسلامی ( رزمندگانی که حداقل شش ماه از تاریخ 31/6/59 تا 31/6/67 در مناطق عملیاتی جضور     داشته­اند، جانبازان 25 درصد و بالاتر، فرزند و همسر جانبازان 50 درصد و بالاتر، آزادگان و فرزندان و همسران آنها، همچنین فرزندان و همسران شهدا، مفقودین و اسرا) اختصاص دارد.

–         20 درصد ظرفیت پذیرش به مربیان رسمی یا آزمایشی اختصاص دارد.

–         متقاضیان استفاده از سهمیه باید گواهی معتبر برای استفاده از سهمیه ایثارگران و تصویر آن  را قبل از آزمون به نماینده پژوهشکده در دانشگاه باقرالعلوم تحویل دهند.

–         مربیان و استادان متقاضی استفاده از سهمیه مزبور باید معرفی نامه معتبر از موسسه پژوهشی یا دانشگاه محل خدمت ارائه کند.

–         پذیرفته شدگان مشمول دو بند بالا باید حداقل 80 درصد امتیاز آخرین فرد پذیرفته شده آزاد را احراز نمایند.

–         شرایط تحصیل منطبق بر ضوابط و مقررات آموزشی دوره دکترای مصوب وزارت علوم، تحقیقات وفناوری است.

–         داوطلبان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره تلفن 76291130 داخلی 2 دفتر آموزش پ‍ژوهشکده علوم شناختی تماس حاصل نمایند.

5- منابع امتحان و ضرایب مربوط:

سئوالات آزمون مطابق فهرست برنامه مصوب شورای عالی برنامه ریزی و بر اساس مواد امتحانی و ضرایب زیر می باشد:

1-    فلسفه اسلامی ( ضریب 2)

–         کتاب نهایت الحکمه- علامه طباطبایی

2-    فلسفه غرب ( ضریب 2)

–         کتاب درآمدی بر فلسفه معاصر غرب، نویسنده : آنتونی آپیا ترجمه حسین واله انتشارات گام نو

3-    فلسفه ذهن ( ضریب 3)

–         کتاب درآمدی به فلسفه ذهن، نویسنده: کیت مسلین ترجمه هادی ذاکری انتشارات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی

4-    علم و نفس اسلامی ( ضریب 4)

–         اسفار اربعه جلد 8 – ملا صدرا

–         کتاب نفس شفا- ابن سینا

–         کتاب علم النفس فلسفی، نویسنده غلامرضا فیاضی انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی

5-    زبان عمومی انگلیسی ( ضریب 3)

6-    منطق جدید کتاب دکتر نبوی (ضریب 2)

دریافت برگه تقاضا نامه ثبت نام در آزمون رشته دکترای تخصصی علوم شناختی- فلسفه ذهن