موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

تعیین تکلیف رشته های بدون مجوز دکتری آزاد تا اردیبهشت 94

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

وزیر علوم به دنبال آن است که با تشکیل یک هیئت، رشته های بدون مجوز دکتری آزاد تا اردیبهشت 94 تعیین تکلیف شوند.

قاسم جعفری در گفتگو با خبرگزاری مهر، با اشاره به جلسه روز گذشته این کمیسیون با فرهادی وزیر علوم و میرزاده رئیس دانشگاه آزاد گفت: در جلسه روز گذشته موضوع پذیرش دکترا در دانشگاه آزاد مطرح بود و دغدغه نمایندگان این بود که پذیرش در رشته هایی صورت گرفته که مجوزی ندارند و استانداردهای لازم در آنها وجود ندارد و نهایت صحبت این شد که رئیس دانشگاه پذیرفت و گفت که هدفشان این است در چهار چوب استانداردهای موجود و قوانین و مقررات شورای گسترش حرکت کنند و اعلام کرد که خودشان در حال بررسی رشته هایی هستند که باید پالایش بشود.

وی افزود: وزیر علوم هم اعلام کرد که هیئتی تشکیل شده و نمایندگان دانشگاه آزاد و وزارت علوم در آن حضور دارند و تا اردیبهشت ماه باید نتیجه نهایی مشخص شود و در رشته هایی دانشجو گرفته شود که مجوز خاص را دریافت کرده باشند. در سال آینده در رشته های بدون مجوز نباید دانشجو بگیرند.

سخنگوی کمیسیون آموزش گفت: کمیسیون تاکید دارد که توسعه تحصیلات تکمیلی حتما خوب و مهم است ولی باید روشمند و در چهارچوب قانون و متوازن با میزان امکانات مانند فضای آموزشی و آزمایشگاهی و تعداد اساتید باشد.