ابلاغ آیین‌نامه جدید استعداد درخشان دکتری 94 به دانشگاه‌ها

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از ابلاغ آیین‌نامه دکتری استعداد درخشان در چند روز آینده خبر داد.

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

مجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس  با اشاره به ابلاغ آیین‌نامه جدید استعدادهای درخشان به دانشگاه‌ها اظهار داشت : آیین‌نامه‌ استعداد درخشان که مدتی پیش ابلاغ شده بود، مورد اعتراض برخی دانشجویان واقع شد و به همین دلیل نیاز به بازنگری داشت که پس از بازنگری تغییراتی دادیم و مصوبات جدید آئین‌نامه به زودی ابلاغ می‌شود.

وی افزود: در آیین‌نامه قبلی میانگین معدل کارشناسی 16 بود که بر اساس تغییرات صورت گرفته، قرار شد دانشگاه‌ها نمرات را تراز بندی کنند و معدل کارشناسی با توجه به تفاوت نظام نمره‌دهی دانشگاه‌های مختلف ترازبندی شود.

شریعتی نیاسر خاطرنشان کرد: همچنین شیوه امتیازدهی به مقالات بر اساس آیین‌نامه، ارتقای دانشگاه بود که این مسئله نیز حذف و مقرر شد جدولی تعبیه شود که متناسب با خود دانش‌آموختگان امتیازدهی صورت گیرد.

معاون آموزشی وزارت علوم در پایان تصریح کرد: نمره زبان در آیین‌نامه قبلی حداقل 70 بود که در آیین‌نامه جدید این نمره به 50 کاهش داده شد.