عضو کمیسیون آموزش مجلس: شیوه پذیرش دکتری دانشگاه آزاد شفاف نیست

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

از آنجایی که براساس توافق وزارت علوم مقرر شده است دانشگاه آزاد تا اردیبهشت 94 مجوز رشته محل‌های خود را از شورای گسترش اخذ کند این سؤال پیش می‌آید اگر مجوز آن رشته محل اخذ نشد تکلیف دانشجویی که هزینه ثبت نام در آزمون را پرداخته چه می‌شود.

رضا‌ صابری عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: متأسفانه در خصوص روند پذیرش رشته محل‌های بدون مجوز دانشگاه آزاد این سؤال پیش می‌آید که اگر این دانشگاه نتواند مجوز‌های لازم را برای هر رشته محل تا اردیبهشت 94 اخذ کند تکلیف آن دانشجویی که هزینه ثبت نام در آزمون را داده است چه خواهد شد.
وی گفت: اگر چه وزارت علوم با جدیت پیگیر این موضوع است و دانشگاه آزاد نیز قول داده است بر اساس خواسته وزارت علوم گام بردارد اما این نوع اقدام در شیوه پذیرش دانشجو آن‌ هم در مقطع مهمی همچون دکتری صحیح نیست.
وی افزود: در واقع اگر مجوز یک رشته محل اخذ نشود دانشجو مجبور است همان رشته را در رشته محلی دیگر انتخاب کند و در واقع در کار انجام شده قرار می‌گیرد، که درست نیست.
ثبت‌نام
باخبرم کن!

8 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مانی
بهمن ۱۱, ۱۳۹۳ ۵:۳۲ ب٫ظ

بنظر من تیتر این متن درست نیست! بله برای پذیرش دانشگاه آزاد در برخی رشته محل های جدید نیاز به پیش نیازهایی بوده است که شاید هنوز فراهم نشده باشد ولی این موضوع ارتباطی به عدم شفافیت در پذیرش ندارد؟ دانشگاه آزاد از طریق آزمون دکتری و مصاحبه و بر اساس نمره و رتبه کسب شده داوطلبان پذیرش دانشجو کرده است که اصولی و صحیح بوده است پس عدم شفافیت در شیوه پذیرش نبوده است. افزایش ظرفیت بحث دیگری است و ارتباطی به شیوه پذیرش ندارد

محمد
بهمن ۱۰, ۱۳۹۳ ۱:۳۱ ب٫ظ

منم با علی جان موافقم از خیلی جاهای دیگه بهتر است.در سراسری پنج جا معرفی می شوی برای مصاحبه و اگر در این پنج جا قبول نشدی دیگه تمام است. مثلا با رتبه ۳۰ هیچ کدام از پنج رشته-محل را قبول نشدی. آزاد حداقل رتبه بندی برای همه انتخابها هست. هنوز اولین کنکور دکتری سراسری یادمون نرفته که از همه فنی مهندسی ها درسهای ریاضی و فیزیک امتحان گرفتند!!؟؟هرکسی در کنکور آزاد شرکت کرده در انتخابهایش فقط رشته های بی مجوز را انتخاب نکرده که درصورت عدم دریافت مجوز آن رشته هزینه پرداختی از بین رود. نکنه همه رشته های آزاد بی مجوز شدند؟

مهران
بهمن ۱۰, ۱۳۹۳ ۱۲:۳۱ ب٫ظ

ما دو سال هست تو مقطع ارشد فارغ التحصیل شدیم،یکی از دانشگاههای آزاد علوم و تحقیقات،و تا الان هیچ مدرکی ندادند حتی مدرک موقت هم ندادند. چرا گیر دادن به امسال؟ من و امثال من زیاد هستند که مدرک نداریم اول تکلیف اینا رو مشخص کنند بنده واسه دکترا می خواستم برم خارج از کشور ۲ سال مدرک ندادند این خسارت رو هم قبول می کنند؟۲ سال عمرمون تلف شد خسارت عمر خیلی بالاتر از این حرفاست.

محمد 1
بهمن ۱۰, ۱۳۹۳ ۲:۲۵ ق٫ظ

شیوه پذیرس دانسگاه ازاد کاملا صحیح میباشد

علیرضا
بهمن ۹, ۱۳۹۳ ۱۱:۰۵ ب٫ظ

خدا رو شکر که پذیرش بی رویه رو متوقف میکنند.

علی
بهمن ۹, ۱۳۹۳ ۱۰:۲۰ ب٫ظ

سلام خدا رو شکر همه دست به دست هم دادن و دارن دانشگاه ازاد رو مکلف به رعایت قانون میکنن

مجتبی
بهمن ۹, ۱۳۹۳ ۱۰:۱۳ ب٫ظ

به نظر من پذیرش تو دانشگاه ازاد روشن نیست از اینجا که پذیرش های انها بدون قانون بوده

علی
بهمن ۹, ۱۳۹۳ ۹:۳۶ ب٫ظ

درسته دانشگاه آزاداینجوری اما خداییش شیوه پذیرشش از خیلی جاها خیلی بهتره!