مدرسان شریف
پارسه
وکیلی
نوگام
استعداد تحصیلی طورانی
کاکایی
کاکایی
مدرسان شریف
آنالیز آکادمی
نوگولرن
عالم زاده
یازدهمین کنگره سالانه ملی عمران، معماری، هنر و توسعه شهری
مدرسان شریف
وکیلی
نوگام
آنالیز آکادمی
نوگولرن
عالم زاده
یازدهمین کنگره سالانه ملی عمران، معماری، هنر و توسعه شهری

دانلود سوالات زبان دکتری گروه فنی و مهندسی 94

ثبت‌نام
باخبرم کن!

121 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
امین
فروردین ۲۳, ۱۳۹۴ ۲:۰۲ ب٫ظ

دوستان به نظرتون درصد ۵۰ چطوره با توجه به سطح سوالات؟

مهندسی صنایع به دکترای اینده
فروردین ۲۳, ۱۳۹۴ ۱:۰۱ ب٫ظ

سلام خدمت دوستان،
لطفا در قسمت عمومی سازمان سنجش به کلید اعتراض بزنید.
سوالات ١٣١،١٣٨،١۶٠
با تشکر

سارا
اسفند ۲۸, ۱۳۹۳ ۹:۱۱ ق٫ظ

سلام. بچه ها لطفا سوال ۱۳۱ زبان را در پاسخ تشریحی ببینید.گفته در صورتی گزینه ۲ درسته که ارتش امپراتوری روم الان وجود داشته باشه. در صورتی که ما در سوال کلمه امپراتوری میتونیم ارتش کنونی را در نظر بگیریم.

مهندسی صنایع به دکترای اینده
اسفند ۲۸, ۱۳۹۳ ۲:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  سارا

سلام،به نظر من هم گرینه ٢ درسته.

روانشناس
فروردین ۲۲, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  سارا

Roman که میگه فقط به روم قدیم برمیگرده. الان که دیگه روم نیست که بخواد ارتش داشته باشه

میلاد70
اسفند ۲۷, ۱۳۹۳ ۱۱:۴۶ ق٫ظ

دوستان یه سوال واسه رشته های مختلف ترتیب گزینه ها فرق داره یا فقط یه کلید وجود داره؟ ضمنا هنوز کسی نتونسته کلید رو از سایت سنجش دانلود کنه؟

انسی- الکترونیک
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۱:۱۴ ق٫ظ

دوستانی که رشته برق-الکترونیک هستن طبق نظر اساتید سوال ۳۲و۴۴و۴۵ درس تئوری قابل اعتراض هست، اگه کسی خواست برای استناد به یک منبع درسی خاص کمک بگیره ، من می تونم کمکتون کنم، سوال ۳۲ ، ۲ جواب درست داره گزینه ۱ و ۲، سوال ۴۴ گزینه ۴ میشه و سوال ۴۵ گزینه ۳ میشه

حسن
اسفند ۲۵, ۱۳۹۳ ۴:۴۳ ب٫ظ

دوستان کلید زبان و استعداد رو نذاشته سایت سنجش؟! ما که هر چه بیشتر میجوییم کمتر می یابیم…!!!

تبدیل
اسفند ۲۵, ۱۳۹۳ ۴:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  حسن

منم نتونستم. دپستان لطفا راهنمایی کنن

علی(حسابداری)
اسفند ۲۵, ۱۳۹۳ ۶:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  تبدیل

دلمون به شما بچه های فنی خوش بود بابا
شما هم که نتونستید پیدا کنید.
:)

به فرزانه
اسفند ۲۴, ۱۳۹۳ ۶:۱۴ ب٫ظ

سلام فرزانه خانوم
به نظر شما مدرک تولیمو بهتره یا msrt؟
و آیا سئوالات این دو امتحان با هم فرق داره؟
کدوم راحت تره؟

mekanic
فروردین ۱۰, ۱۳۹۴ ۰:۲۴ ق٫ظ
پاسخ به  به فرزانه

MSRT

فرزانه
اسفند ۲۳, ۱۳۹۳ ۰:۱۶ ق٫ظ

سلام
در مورد سوال ۱۳۸ هم که دوستان میگن جواب میشه ۲ اشتباه هست!
چون در گزینه ۲ so اومده و جایگاهش در اول جمله هست !و نقش قید رو اینجا داره نمی تونه درست باشه در این حالت بایستی حالت وارورنگی اتفاق بیوفته ولی چنین چیزی نیست.
گزینه ۴ هم که ساختار تفضیلی ولی باز این ساختار مطابقت با جمله نمی کنه در ادامه!
و می مونه گزینه ۱ که تا حدودی بهترین گزینه است.
موفق باشید

محسن
اسفند ۲۴, ۱۳۹۳ ۷:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  فرزانه

سلام
در مورد سوال ۱۳۸ هم قبلا در صفحه علوم پایه عرض کردم که هیچ کدوم از گزینه ها صحیح نیست. گزینه اول باید اینطور باشه تا جمله صحیحی بسازه:
I found him so contentious
گزینه ۲ هم باید به این صورت باشه:
So contentious did I find him

هیچ کدوم از این گزینه ها به صورتی در آزمون اومدن نمیتونه صحیح باشه.
در مورد غلط بودن گزینه ۱ به این منبع رجوع کنید:
Longman Dictionary Of Common Errors, Page 325

حالا اگه فرض کنیم بین گزینه ۱ و ۲ ، اشتباه یکی عمدی بوده و یکی سهوی. به نظر من گزینه ای که به احتمال زیاد مد نظر طراح سوال بوده و اشتباه سهوی در اون رخ داده، گزینه ۲ هست. چون اگر این گزینه ها رو در حالت صحیحشون در نظر بگیریم گزینه ۱ تست رو بسیار ساده میکنه در حد معلومات دبیرستان. اما گزینه ۲ (در حالت صحیحش) یک تست گرامری بسیار خوب در سطح آزمون دکتری میسازه.
اما در هر صورت مهم اینه که این تست در حالت فعلیش گزینه کاملا صحیح نداره و حتما بعد از اومدن کلید اولیه که امکان اعتراض هست، به این تست اعتراض کنید تا تاثیرش در نمره نهایی حذف بشه.
موفق باشید

محسن
اسفند ۲۱, ۱۳۹۳ ۱۰:۱۷ ب٫ظ

* قابل توجه دوستان *

سوال ۱۵۳ گزینه ۳ درسته

اسفند ۲۲, ۱۳۹۳ ۷:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  محسن

تشکر

فرزانه
اسفند ۲۳, ۱۳۹۳ ۰:۱۱ ق٫ظ
پاسخ به  محسن

سلام
آقای محسن،شما بر چه اساسی میگید ۱۵۳ میشه ۳!
اگه طبق همین سوالات سایت که برای دانلود کردن گذاشته می گید ۱۵۳ جواب میشه۱ .

محسن
اسفند ۲۴, ۱۳۹۳ ۶:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  فرزانه

سلام فرزانه بعضی سوالات درک مطلب امسال یا خیلی هوشمندانه و با نکته سنجی طراحی شده (شبیه سوالات استعداد تحصیلی یا سوالات وربال جی آر ای) یا اینکه با کمی مسامحه و بی دقتی. من بر اساس فرض اول به سوالات جواب دادم. در مورد سوال ۱۵۳ سوال: نویسنده بطور ضمنی این مطلب را بیان میکنه که اگر سعی کنیم مسائل را بر اساس این اصل حل کنیم که همه حد و مرزهای مانع نوآوری باید شکسته شوند، آنگاه شما… گزینه ۱: به شماری نقشه عملی و غیرعملی میرسید که نمیتونید تفاوت اونها رو از هم تشخیص بدید. مشکل این گزینه از نظر من بخش دومش هست که میگه نمیتونید تفاوت راه حلهای عملی و غیرعملی رو تشخیص بدید. در متن چیزی دال بر این مطلب وجود نداره. این سوال ناظر به پاراگراف دوم متن هست. مفهوم کلی این پاراگراف این هست که شما از هر راهی که به یک سری راه حل برسید، باید همیشه نهایتا از بین اونها راههای عملی و غیرعملی رو از هم سوا کنید. حالا اگه بیایید از همون ابتدا محدودیتهایی که ضروری و لازم الاتباع هستند رو بشناسید و روی جستجوها اعمال کنید، یعنی جستجوی خودتون رو کانالیزه کنید، میتونید راه حلهای نامربوط و غیرعملی رو فیلتر کنید. به عبارت دیگه به جای اینکه درها رو باز کنید تا همه جور راه حل خوب و بد وارد بشه و بعد اونها رو از هم جدا کنید، از ابتدا فیلترهایی بگذارید که فقط راه حل های خوب وارد بشه. گزینه ۳ بهتر منظور نویسنده رو… ادامه نظر»

سلام
اسفند ۲۱, ۱۳۹۳ ۱۰:۱۶ ب٫ظ

* قابل توجه دوستان *

سوال ۱۵۳ گزینه ۳ درسته

قدرت
اسفند ۲۰, ۱۳۹۳ ۵:۰۰ ب٫ظ

من با توجه به جواب سوالا که دیدم دقیقا ۴۰ درصد زدم

محسن به سعیده و Mechanic
اسفند ۱۹, ۱۳۹۳ ۹:۳۳ ب٫ظ

سلام.

سعیده:
Controversy برای اشاره به اختلاف بین افراد بکار میره
Discrepancy برای اشاره به اختلاف و ناهمخوانی میان داده ها، ارقام، گزارش ها، نتایج تحقیقات و..
به تعریف دیکشنری های تک زبانه مراجعه کنید

Mechanic:
در سوال ۱۳۱ تشخیص زمان صحیح مهمه. فکر کنم اگر به ترجمه فارسی دقت کنید چیز پیچیده ای نباشه:
با گزینه ۳:
Women are thought to have had no official role in Roman army activities
چنین تصور می‌شود که زنان هیچ‌گونه نقش رسمی در فعالیت‌های ارتش روم نداشته اند.

با گزینه ۲:
Women are thought to have had no official role in Roman army activities
چنین تصور می‌شود که زنان هیچ‌گونه نقش رسمی در فعالیت‌های ارتش روم ندارند.
مشخصه که گزینه ۳ درست هست.

این توضیح رو هم ببینید:
https://phdtest.ir/1393/12/%d8%af%d8%a7%d9%86%d9%84%d9%88%d8%af-%d8%b3%d9%88%d8%a7%d9%84%d8%a7%d8%aa-%d8%b2%d8%a8%d8%a7%d9%86-%d8%af%da%a9%d8%aa%d8%b1%db%8c-%d8%b9%d9%84%d9%88%d9%85-%d9%be%d8%a7%db%8c%d9%87-94-95/comment-page-1/#comment-337192

من
اسفند ۲۰, ۱۳۹۳ ۱۲:۳۵ ب٫ظ

با سلام
اولا ارتش رم (پایتخت ایتالیا) در حال حاضر وجود دارد.
دوما اساسا بعد از to فعل به صورت مصدر ساده میاید بنابراین به کار بردن have had نادرست است.

محسن
اسفند ۲۰, ۱۳۹۳ ۳:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  من

سلام
Roman army برای اشاره به ارتش روم یا رُم (ضبط فارسی متفاوته اما مَحکی هر دو یکیه) به کار میره. Roman army رو در ویکی پدیا ببینید.

ثانبا، فعل infinitive که بعد از to به کار میره، فقط یک فرم نداره

passive infinitive:
They expect their baby to be born in November

Progressive infinitives:
they seemed to be quarreling a lot

Perfect infinitive:
We hope to have finished the building works by the end of March

در سوال ۱۳۱، Perfect infinitive داریم.

——-

در مورد be thought to have + pp
به این مثالها دقت کنید

He was thought to have boarded the plane in New York

up to 300 people were thought to have died

As many as 10,000 civilians are thought to have fled the area

من
اسفند ۲۰, ۱۳۹۳ ۵:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  محسن

حتی در صورت صحت این مطالب نیز استفاده از فعل have اشتباه نیست زیرا اگر آن را به عنوان مصدر در نظر بگیریم ترجمه جمله به این صورت بیان میشود:

“نداشتن” نقش رسمی زنان در ارتش روم، تصور می شود.

محسن
اسفند ۲۰, ۱۳۹۳ ۷:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  من

با احترام، این ترجمه هیچ جوری از اون جمله انگلیسی در نمیاد.

استفاده از فعل have اشتباه نیست از نظر گرامری و معنی جمله هم با have اینطوری میشه:
“چنین تصور می‌شود که زنان هیچ‌گونه نقش رسمی در فعالیت‌های ارتش روم ندارند.”

اما گزینه ۳ “مناسب تر” هست:
“چنین تصور می‌شود که زنان هیچ‌گونه نقش رسمی در فعالیت‌های ارتش روم نداشته اند.”

من
اسفند ۲۰, ۱۳۹۳ ۸:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  من

حتی اگر فرض بگیریم ترجمه من اشتباه است، در صورتی که Roman army را نه به عنوان اسم خاص بلکه به عنوان اسم عام به معنی ارتش شهر رم (کنونی) در نظر بگیریم، هر دو گزینه به یک اندازه صحیح است، کمااینکه اکثریت داوطلبان از خاص بودن عبارت Roman army اطلاعی ندارند و هدف طراح سوال باید محک زدن دانش زبان داوطلبان باشد نه اطلاعات عمومی آنها.

محسن
اسفند ۲۰, ۱۳۹۳ ۸:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  من

من هم این نکته رو قبول دارم که پاسخ به این سوال نیاز به اطلاعات زمینه ای داره و اینکه اگر از نظر گرامری صرف نگاه کنیم هر دو گزینه درسته.

محسن
اسفند ۲۰, ۱۳۹۳ ۹:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  من

البته Roman army رو نمیشه به عنوان ارتش شهر روم در نظر گرفت.
Roman هیچ وقت برای اشاره به شهر Rome استفاده نمیشه و یک خاص هست مربوط به امپراطوری روم تاریخی.
راضی باش از من “من” :)

من
اسفند ۲۰, ۱۳۹۳ ۹:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  من

ولی شما اگر به دیکشنری اکسفورد ادونس مراجعه کنید متوجه خواهید شد که برای کلمه Roman سه حالت در نظر گرفته شده، حالت دوم می گوید: connected with the modern city of Rome. بنابراین Roman تنها به حالت تاریخی مربوط نمی شود.
در ضمن خدا از شما راضی باشد ما چه کاره ایم. موفق باشید

محسن
اسفند ۲۰, ۱۳۹۳ ۹:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  من

درسته

علی مکانیک
فروردین ۲۳, ۱۳۹۴ ۷:۰۹ ق٫ظ
پاسخ به  محسن

http://dictionary.cambridge.org/grammar/british-grammar/perfect-infinitive-with-to-to-have-worked

تشکر بابت توضیحات. من اشتباه زدم گویا.
جهت تکمیل صحبتاتون لینکو گذاشتم.

فرزانه
اسفند ۱۹, ۱۳۹۳ ۱۲:۲۴ ب٫ظ

سلام پاسخ تشریحی سوالات کنکور دکتری ۹۴ گروه فنی مهندسی گرامر سوال۱۳۱-پاسخ گزینه ۳ چون در اینجا هم به فعل کمکی و فعل اصلی نیاز داریم پس گزینه ۲رده گزینه ۱ و ۴ هم وجود ing در جمله نیاز نیست،چون شرایطی قبل و بعد جا خالی وجودنداره. سوال۱۳۲-پاسخ گزینه ۲ با توجه به جمله و گزینه ها متوجه می شید که ما به ی اتصال دهنده نیاز داریم تا جمله رو کامل کینم یعنی دو جمله رو به هم وصل کنیم ،پس بین گزینه ها ۳و ۴ نمیشه! و گزینه ۳ به خوبی این نقش رو ایفا می کنه(در اینجا that نقش فاعل جمله قبل خوودش رو ایجاد میکنه)و در ادامه چون با to و for شروع شده، در حالی که حروف ربطی این ها هستن:but،or،and،so از for وto برای دلیل انجام کار به کار می بریم و حروف ربطی نیستند ساختار( اسم for+) وساختار (فعل + to) I went to the store to buy a newspaper We need some money for food سوال ۱۳۳-پاسخ گزینه ۴ سوال ۱۳۴-پاسخ گزینه ۱ در این سوال هم با توجه به روی سوال ما نیاز به ی اتصال دهنده داریم تا جمله بعدی رو به قبلی ربط بدیم و گزینه ۱ که کلمه ربطی داره (that) بهترین گزینه است. سوال ۱۳۵-پاسخ گزینه ۳ در این سوال هم گزینه ۱ اشتباهه چون جمله معلومه و نیاز نیست ساختار مجهول به کار بره( p.p+am/is /are) و از جهتی جمله ما فعل داره نیازی به فعل نیست گزینه ۴ هم رده! سوال ۱۳۶-پاسخ گزینه ۱ در… ادامه نظر»

کامران
اسفند ۱۹, ۱۳۹۳ ۳:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  فرزانه

این پاسخ نامه مطمعنه؟؟؟؟؟؟؟؟یعنی من منفی زدم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

مکانیک
اسفند ۱۹, ۱۳۹۳ ۴:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  کامران

بله همه سوالارو درست جواب دادند.

فرزانه
اسفند ۱۹, ۱۳۹۳ ۶:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  کامران

سلام
بله
امیدوارم این طور نباشه و منفی نشده باشید
ولی دوست محترم درست هستن
موفق باشید

mechanic
اسفند ۱۹, ۱۳۹۳ ۷:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  فرزانه

۱۵۸ و ۱۶۰ هر دوشون میشه ۴ فرزانه خانوم
اما بقیش درست زدین

فرزانه
اسفند ۱۹, ۱۳۹۳ ۱۰:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  mechanic

سلام سوال ۱۵۸ میشه ۴ درسته اشتباه تایپی بوده ببنید در سوال ۱۵۸ در متن نویسنده به دنبال راه حل برای کشور خاص نیست بلکه به دنبال پاسخ برای ادعاست. موقعه تایپ کردن اشتباه تایپی بوده ولی! در مورد سوال ۱۶۰ پاسخ همون گزینه ۱ ۱۶۰- سوال میگه،چرا نویسنده در پاراگراف آخر به کشور فرانشه اشاره دارد؟ اگه به طور گذرا پاراگراف آخر رو مطالعه کنید متوجه می شید گزینه ۱ درسته و گزینه ۴ نمی تونه درست باشه! آخه گزینه ۴ ۴- برای رد ادعای قبلی است ولی چنین چیزی نیست! و گزینه ۱ می خواد بگوید در مورد ناکار آمدی استراتژی آنی پارازیت های (همون آفت کش هاست رایج تأکید شده! پاراگراف آخر میگه : پرورش دهندگان زنبور کشور فرانسه و آلمان خود را بابت زیان و ضرری که از آفت کش (حشره کش ) هایی به نام نئونیکونیسد رو سرزنش می کنند-اما دولت فرانسه با این که این حشره کش رو ۱۰ سال پیش ممنوع کرد،ولی زنبور ها همچنان از بین می روند. مشکلات گسترده تر شک و ظنین های(سوء ظن) نئومن ،و با استناد به آزمون نشان می داد،مواد شیمیایی برای کشاورزی زمانی که به تنهایی استفاده شوند امن وسالم هستن (مشکلی نداره!)ولی وقتی ترکیبی استفاده شوند کشنده و مهلک می باشد. او می گفت:” کشاورزان به طور فزاینده این اسپر ها رو ترکیب می کردند. او اضافه می کند:آنها چندین علف های هرز را باقی می گذارند ، و زنبور ها را از مواد مغذی لازم وضروری که نوع متفاوت از گرده می باشد محروم… ادامه نظر»

مکانیک
اسفند ۱۹, ۱۳۹۳ ۴:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  فرزانه

دستت درد نکنه فرزانه خانم. خیلی خوب بود کارتون . استفاده کردم .

فرزانه
اسفند ۱۹, ۱۳۹۳ ۶:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  مکانیک

سلام
دوست گرامی
خواهش میکنم امیدوارم مفید بوده باشه

ممنون و موفق باشید

مهندس مکانیک خانم
اسفند ۱۹, ۱۳۹۳ ۷:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  فرزانه

سلام
ممنون از لطفتون
میبخشید شما مدرک زبان دارید؟
من کانون خوندم ولی گرامر و اینا نمیخوندم و همینطور شنیداری میزنم.
اگر بخوام زبانم رو از نظر درک مطلب یعنی نه برای امتحان برای فهم سریع مطالب و همچنین برای مکالمه بالا ببرم دیدن اخبار و فیلم کفایت میکنه؟
کلا ممنون میشم راهنماییم کنید که از نظر زبان فرد شاخصی تو رشته خودم بشم.

فرزانه
اسفند ۲۰, ۱۳۹۳ ۱۰:۱۱ ق٫ظ

سلام
من مدرک تولیمو دارم
هم باید متن بخونید ،کتاب های ریدینگ خیلی هست
مثل
active
cover to cover
کتاب داستان هایی هستن در بازار با عنوان passage که سطح بندی داره ،اونم خوبه چون بیترشون فایل صوتی دار همراه سید ی کتاب.
برای تعیین سطح خودتونم بهتره برای خرید این کتاب ها صفحه اولش رو ی نگاه اجمالی بکیند اگه ۷۰ درصد صفحه اول رو متوجه شدید اون کتاب در سطح شما هست اگه غیر اون باشه اون در سطح شما نیست
موفق باشید
ولی ی کتابی هست برای پایه با عنوان anectod اگه خواستید از اون کتاب شروع کنید داستان هاش کوتاه و داستانهای جالبی داره!خسته کننده هم نیست.
برای خوب فهمیدن مکالمه هم اول باید لیسینگ تون رو تقویت کنید خیلی بعد speaking خو د به خود با تکرار لیسینگ تقویت میشه!

مهندس مکانیک خانم
اسفند ۲۰, ۱۳۹۳ ۱۲:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  فرزانه

ممنون از لطفتون
موفق باشید

مهندس مکانیک خانم
اسفند ۱۹, ۱۳۹۳ ۸:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  فرزانه

فرزانه خانم ممنون میشم جواب بدید:
۱۳۳چرا گزینه ۱ نمیشه؟
۱۳۵ آخه اصلا گزینه ۱مجهول نیست که جواب باید the association باشه؟
۱۳۸ هم باید ۲ باشه باید تو جمله یه تعجبی چیزی نشون داده بشه در صورت گزینه ۱ باید بجای that در میانه جمله so (به معنای بنابراین)یا مثلاand یا یه چیزی مثل اینا بیاد.

برق کنترل
اسفند ۱۹, ۱۳۹۳ ۹:۴۴ ب٫ظ

۱۳۸ that میتواند حذف شود تو زبانی که این سایت گذاشته تومبحث so نوشته that میتواند حذف شود

مهندس مکانیک خانم
اسفند ۲۰, ۱۳۹۳ ۱:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  برق کنترل

اصلا کاری به حذف کردن that ندارم عرض میکنم که جمله طوری است که تعجب باید کرد یا یه جور جا خوردن. خوبso قبل از contentious این حالت رو نشون میده یعنی آن قدر ستیزه جو او را دیدم که دیگه نمیرم ببینمش.

فرزانه
اسفند ۱۹, ۱۳۹۳ ۱۰:۴۹ ب٫ظ

سلام
در مورد سوال ۱۳۳
وقتی از حروف ربط or ،and،but استفاده می کنیم که در هر دو طرف جمله عبارات همسان به کار رفته باشه!بنابراین کلماتی توسط این حروف به کار میروند به هم مرتبط باشه،و دارای ساختار گرامری یکسان باشد.شما چنین ارتباطی مشاهده می کنید
۱۳۵- اینجا مبحث ضمایر موصولی

مهندس مکانیک خانم
اسفند ۲۰, ۱۳۹۳ ۱:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  فرزانه

ممنون
در مورد سول۱۳۳:
بلهhas causedمگر این که گزینه مورد نظر به construction بر گرده.
و۱۳۵ رو هم لطف میکنید جواب رو تایپ کنید؟
آخه در توضیحات بالای صفحه گفتید گزینه اول مجهوله که آخه نیست!

تبدیل
اسفند ۲۰, ۱۳۹۳ ۳:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  فرزانه

سوال ۱۳۸ بنظر گزینه ۲ درست نمیاد ؟ و برا تاکید so contentious رو اورده اول جمله:
I found him so contentious that I ….

مهندس مکانیک خانم
اسفند ۲۰, ۱۳۹۳ ۶:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  تبدیل

من هم همین رو میگم ۲درسته

عمران سازه
اسفند ۲۱, ۱۳۹۳ ۷:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  فرزانه

۱۵۳-۴
۱۵۵-۳

عمران سازه
اسفند ۲۱, ۱۳۹۳ ۷:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  عمران سازه

به واژه های منفی در گزینه ها دقت کنید ودر صورتیکه در متن اون واژه های منفی وجود نداره.

مینا
اسفند ۱۹, ۱۳۹۳ ۱۱:۵۵ ق٫ظ

من زبانم رو خراب کردم. بچه ها کسی میدونه روز مصاحبه سازمان سنجش درصد دروس رو به دانشگاه ها میده یا فقط رتبه رو اعلام میکنند. این برام خیلی مهم هست لطفا جواب بدید.

مکانیک
اسفند ۱۹, ۱۳۹۳ ۴:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  مینا

دانشگاه درصدهارو هم داره و استادان قبل از مصاحبه همه رو دیدن.

مهدی
اسفند ۱۹, ۱۳۹۳ ۱۰:۱۹ ق٫ظ

شما عزیزانی که شرکت کردید بگید من چطور بخونم درسامونو . کدوم منابع بهتره (برای ساخت و تولید) . کسی میشه تجربشو در اختیار من بذاره

مهندس مکانیک ساخت و تولید
اسفند ۱۹, ۱۳۹۳ ۷:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  مهدی

ریاضی مدرسان شریف
شکل دهی هاسفورد
متالورژی دیتر ترجمه شهره شهیدی که البته متنش یکم به نظر من بد نوشته شده اما خوب میگن مهمه.ولی میتونید رو تویسرکانی هم حساب کنید

پلیمر
اسفند ۱۹, ۱۳۹۳ ۰:۰۴ ق٫ظ

۱۳۱. ۳ (have had)
۱۳۲. ۲ (that machines will behave in a way)
۱۳۳. ۴ (driving)
۱۳۴. ۱ (that lasts for 60 to 90 days)
۱۳۵. ۳ (that associated)
۱۳۶. ۱ (as it was by)

اینارو استادم جواب داد
مطمئنم درسته.

shayan
اسفند ۱۹, ۱۳۹۳ ۳:۲۲ ق٫ظ
پاسخ به  پلیمر

قبل از that حروف اضافه و ، قرار نمیگیره.
چجوری میگی ۱۳۵ گزینه ۳؟

mohammad mehdi
اسفند ۱۹, ۱۳۹۳ ۱۲:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  shayan

اینجا that به عنوان ضمیره و به brain activity برمیگرده به همین خاطر نقش نهاد داره و همین گزینه درسته

امیر
اسفند ۱۹, ۱۳۹۳ ۸:۴۰ ق٫ظ
پاسخ به  پلیمر

۱۳۱ گزینه ۲ یعنی have هم میتونه جواب باشه و هیچ مشکل گرامری نداره…

xxxx
اسفند ۱۹, ۱۳۹۳ ۸:۵۲ ق٫ظ
پاسخ به  امیر

موافقم منم have زدم

کامران
اسفند ۱۹, ۱۳۹۳ ۳:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  امیر

موافقم بعد از اععال to be مصدر میاد پس گزینه ۲ درسته

pp-tee
اسفند ۱۹, ۱۳۹۳ ۶:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  امیر

منم فکر میکنم گزینه ۲ صحیحه و معنی اش هم با have کاملا درست میشه

phd
اسفند ۱۹, ۱۳۹۳ ۹:۳۷ ق٫ظ
پاسخ به  پلیمر

مطمئنید ۱۳۳ گزینه ۴ میشه؟ من ۱ زدم. درسته که برای جلوگیری از تکرار میشه از which یا that استفاده کرد و بعد با اضافه کردن ing به فعل which راحذف کرد اما بنظرم اینجا زمانش درست درنمیاد.

پلیمر
اسفند ۱۹, ۱۳۹۳ ۱۱:۲۰ ق٫ظ
پاسخ به  phd

منم اشتباه زدم. اما از استاد زبانم مطمئنم

کامران
اسفند ۱۹, ۱۳۹۳ ۱۲:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  پلیمر

بعد از فعل مجهول فعل دوم مصدر میاد چطور میگی سوال ۱ have had?

chemical engineering به محسن و میلاد
اسفند ۱۸, ۱۳۹۳ ۱۱:۵۵ ب٫ظ

سلام دوستان
بچه ها برا سوال ۱۳۷ چقدر مطمئن هستین که گزینه ۴ درسته آخه تو پیج زبان هم بچه ها این سوال رو پرسیدن ولی گفتن گزینه ۳ درسته ولی شما میگین ۴ درسته.
این سوال خیلی برام حیاتیه.
بلاخره کدوم میشه ۳ یا ۴؟؟؟؟؟

محسن
اسفند ۱۹, ۱۳۹۳ ۰:۱۳ ق٫ظ

گزینه ۳ که هیچ ارتباطی به جمله نداره و فوری رد میشه. مشخصه که هدف طراح این بوده که بین گزینه ۲ و ۴ شک کنید.
گزینه دو با توجه به ساختار so…. that ممکنه درست به نظر برسه. اما یادتون باشه در این ساختار بعد از that باید یک جمله کامل بیاد با فاعل و فعل. اگر بعد از جای خالی that they داشتیم گزینه ۲ میتونست درست باشه.

اما در حالت فعلی گزینه ۴ درسته.
جمله خیلی ساده است با توجه به ترجمه:
آنیون های چند اتمی زیادی وجود دارند که می‌توانند جای آنیون های تک اتمی را بگیرند.

chemical engineering
اسفند ۱۹, ۱۳۹۳ ۰:۳۱ ق٫ظ
پاسخ به  محسن

ممنونم آقا محسن
یعنی خوشحال باشم :) منم از رو معنی گزینه ۴ رو زدم ولی از وقتی جواب بچه ها رو تو پیج زبان دیدم افسردگی گرفتم.

محسن
اسفند ۱۹, ۱۳۹۳ ۰:۳۹ ق٫ظ
پاسخ به  chemical engineering

خوشحال باش :) اما خوشحالی و افسردگیت بند یک تست نباشه.

chemical engineering
اسفند ۱۹, ۱۳۹۳ ۰:۴۴ ق٫ظ
پاسخ به  محسن

مرسی آخه زبانم با این یک تست به سمت منفی میرفت ولی حالا که درسته میشه ۲.۲۲ درصد :)
خخخخخ
فقط دعا میکنم که منفی نشه

عمران سازه
اسفند ۱۸, ۱۳۹۳ ۱۱:۵۱ ب٫ظ

۱۳۱-۳
۱۳۷-۴
۱۴۵-۳
۱۵۳-۴
۱۵۵-۳

مسعود
اسفند ۱۸, ۱۳۹۳ ۱۱:۲۸ ب٫ظ

مهندسی شیمی کسی نیست سوالات رو چک کنیم تو صفحه مهندسی شیمی

parsa تبدیل انرژی
اسفند ۱۸, ۱۳۹۳ ۱۰:۴۰ ب٫ظ

بچه های تبدیل بیاین تخصصی جواب بدین اونور!! کجایین پس

برق کنترل
اسفند ۱۸, ۱۳۹۳ ۸:۱۵ ب٫ظ

کسی از بچه های کنترل نیست؟ تخصصی هارو چک کنیم؟

محسن
اسفند ۱۸, ۱۳۹۳ ۶:۵۳ ب٫ظ

کلید آزمون زبان عمومی دکتری ۹۴ گروه فنی مهندسی :

فنی مهندسی
۱۳۱- ۳
۱۳۲- ۲
۱۳۳- ۴
۱۳۴- ۱
۱۳۵- ۳
۱۳۶- ۱
۱۳۷- ۴
۱۳۸- ۲
۱۳۹- ۳
۱۴۰- ۱
۱۴۱- ۲
۱۴۲- ۴
۱۴۳- ۱
۱۴۴- ۴
۱۴۵- ۳
۱۴۶- ۳
۱۴۷- ۱
۱۴۸- ۲
۱۴۹- ۱
۱۵۰- ۳
۱۵۱- ۲
۱۵۲- ۴
۱۵۳- ۱
۱۵۴- ۳
۱۵۵- ۳
۱۵۶- ۲
۱۵۷- ۲
۱۵۸- ۴
۱۵۹- ۱
۱۶۰- ۴

محسن برق_قدرت
اسفند ۱۸, ۱۳۹۳ ۷:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  محسن

سوال ۱۴۰ گزینه ۱ درسته یا ۴؟

محسن
اسفند ۱۸, ۱۳۹۳ ۷:۲۰ ب٫ظ

گزینه ۱ درسته
فضای جلسه دوستانه و صمیمی (cordial) بوده که طغیان خشم یکی از حضار این فضای دوستانه رو به هم میزنه.

اگر گزینه ۴ درست بود یعنی فضای جلسه خسته کننده و کسل کننده(tedious) بود، اونوقت برای اینکه negatively affected مصداق پیدا کنه، یک نفر باید مثلا جوک تعریف می کرد :)

محسن برق_قدرت
اسفند ۱۸, ۱۳۹۳ ۷:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  محسن

ممنون

انسی- الکترونیک
اسفند ۱۹, ۱۳۹۳ ۰:۱۵ ق٫ظ
پاسخ به  محسن

سوال ۱۳۸ علت غلط بودن گزینه ۱ چیه؟

محسن
اسفند ۱۹, ۱۳۹۳ ۰:۳۷ ق٫ظ

گزینه ۱ یک عدد so کم داره تا جمله درست باشه با ساختار so adj that
I found him so contentious in our first meeting that I never ever again went for a second visit

اگه بخوایم تاکید بیشتری روی contentious بودن طرف داشته باشیم، so adj رو میاریم اول جمله :

So contentious I found him in our first meeting that I never ever again went for a second visit

و بدینگونه به گزینه ۲ میرسیم

انسی- الکترونیک
اسفند ۱۹, ۱۳۹۳ ۰:۴۷ ق٫ظ

ممنون

قدرت
اسفند ۱۸, ۱۳۹۳ ۷:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  محسن

این جوابارو مطمئنین؟

محسن
اسفند ۱۸, ۱۳۹۳ ۹:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  قدرت

شما کدومو شک داری؟

برق کنترل
اسفند ۱۸, ۱۳۹۳ ۱۰:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  محسن

اینا جوابای خودتونه؟ ینی همه رو زدین؟

محسن
اسفند ۱۸, ۱۳۹۳ ۱۰:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  برق کنترل

جوابهای خودم هست ولی من داوطلب آزمون امسال نبودم.

دکتری
اسفند ۱۸, ۱۳۹۳ ۸:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  محسن

اینارو مطمعنین؟

رضا
اسفند ۱۸, ۱۳۹۳ ۱۰:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  محسن

من فکر می‌کنم سوال ۱۳۵ گزینه ۲ درست باشه.
and همپایه ساز دو جمله‌ به صورت زیر است:

between brain activity (which is) associated with pain form a physical cause and is associated with pain linked to your state of mind

محسن
اسفند ۱۸, ۱۳۹۳ ۱۱:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

این جمله می‌خواد تمایز بین دو نوع فعالیت مغزی مرتبط با درد رو نشون بده:
brain activity (which is) associated with pain form a physical cause

and

brain activity (which is) associated with pain linked to your state of mind

وقتی این دو قسمت در ساختار همپایگی کنار هم قرار می‌گیریند، برای پرهیز از حشو به جای brain activity در قسمت دوم، یک that قرار میگیره:
brain activity associated with pain form a physical cause and that associated with pain linked to your state of mind

محسن
اسفند ۱۸, ۱۳۹۳ ۱۱:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  محسن

from هست نه form . من از روی جمله شما کپی کردم :)

رضا
اسفند ۱۹, ۱۳۹۳ ۹:۵۳ ق٫ظ
پاسخ به  محسن

ممنون آقا محسن.
پاسختون کامل و قانع کننده بود.

سعیده
اسفند ۱۹, ۱۳۹۳ ۲:۴۰ ق٫ظ
پاسخ به  محسن

سلام بنظر من سوال ۱۳۹ گزینه ۲ درست هست

mechanic
اسفند ۱۹, ۱۳۹۳ ۴:۰۸ ق٫ظ
پاسخ به  محسن

سلام آقا محسن
میشه در مورد سوال ۱۳۱ توضیح بدید

میلاد
اسفند ۱۸, ۱۳۹۳ ۶:۰۷ ب٫ظ

۱۳۱ ۳
۱۳۲ ۲
۱۳۳ ۱
۱۳۴ ۱
۱۳۵ ۱
۱۳۶ ۱
۱۳۷ ۴
۱۳۸ ۲
۱۳۹ ۳
۱۴۰ ۴
۱۴۱ ۲
۱۴۲ ۴
۱۴۳ ۱
۱۴۴ ۴
۱۴۵ ۳
۱۴۶ ۳
۱۴۷ ۱
۱۴۸ ۲
۱۴۹ ۱
۱۵۰ ۳
۱۵۱ ۲
۱۵۲ ۲
۱۵۳ ۱
۱۵۴ ۱
۱۵۵ ۳
۱۵۶ ۲
۱۵۷ ۴
۱۵۸ ۲
۱۵۹ ۱
۱۶۰ ۱

دکتری
اسفند ۱۸, ۱۳۹۳ ۶:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  میلاد

این جوابارو از کجا اوردین؟

میلاد
اسفند ۱۸, ۱۳۹۳ ۶:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  دکتری

جوابای خودمه

پلیمر
اسفند ۱۸, ۱۳۹۳ ۷:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  میلاد

گرامر رو چقدر مطمئن هستی؟

میلاد
اسفند ۱۸, ۱۳۹۳ ۷:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  پلیمر

گرامر و لغت مطمئنم

برق-اصفهان
اسفند ۱۸, ۱۳۹۳ ۶:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  میلاد

آقا این جوابا رو مطمین هستید درسته؟!
خیلی ضروریه…

محسن برق_قدرت
اسفند ۱۸, ۱۳۹۳ ۷:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  میلاد

آقا میلاد واسه گرامر از چه مراجعی استفاده کردین؟

سیستم
اسفند ۱۸, ۱۳۹۳ ۶:۰۱ ب٫ظ

تو این لینک لطفا

محسن برق_قدرت
اسفند ۱۸, ۱۳۹۳ ۵:۵۹ ب٫ظ

آقا بالاخره سوال ۱۴۰ گزینه ۱ درسته یا گزینه ۴؟

سیستم
اسفند ۱۸, ۱۳۹۳ ۵:۵۸ ب٫ظ

بچه های مخابرات سیستم میشه جوابای تخصصیتونم بذارین؟

مخابراتی
اسفند ۱۸, ۱۳۹۳ ۵:۴۶ ب٫ظ

۱۳۱)۱
۱۳۲)۲
۱۳۳)۱
۱۳۴)۱
۱۳۵)۳
۱۳۶)۱
۱۳۷)۴
۱۳۸)۲
۱۳۹)۲

۱۴۳)۱

۱۴۵)۳
۱۴۶)۳

۱۴۸)۲

۱۵۱)۲
۱۵۲)۱

۱۵۴)۱
۱۵۵)۳

۱۵۷)۲
۱۵۸)۴
۱۵۹)۱
۱۶۰)۳

سیستم
اسفند ۱۸, ۱۳۹۳ ۵:۴۲ ب٫ظ

۱۵۵ منم همینو زدم
۱۴۵ چی میشه؟

مهندسی
اسفند ۱۸, ۱۳۹۳ ۵:۳۵ ب٫ظ

۱۳۹ ۲
۱۴۰ ۴
۱۴۱ ۲
۱۴۳ ۱
۱۴۴ ۴
۱۴۵ ۳
۱۴۶ ۳
۱۴۷ ۱
۱۴۸ ۲
۱۴۹ ۱
۱۵۰ ۳

۱۵۵ ۳
دوستان اینا ۹۹ درصذ درسته

ferri
اسفند ۱۸, ۱۳۹۳ ۵:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  مهندسی

اینا شد جواب. مهندس قدرت فکر کنم دفترچش یه چیز دیگست

مهندسی
اسفند ۱۸, ۱۳۹۳ ۵:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  مهندسی

۱۳۹ ۳
اصلاح میکنم

ferri
اسفند ۱۸, ۱۳۹۳ ۵:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  مهندسی

۱۳۹ گزینه ۲ هستش قطعا

ferri
اسفند ۱۸, ۱۳۹۳ ۵:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  ferri

اقا ۳ اشتباه شد. درسته ۳

مهدی
اسفند ۱۸, ۱۳۹۳ ۶:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  مهندسی

جواباتون خوبه ولی ۱۳۹ گزینه ۳ (discrepancy) فکر کنم درست تر باشه

قدرت
اسفند ۱۸, ۱۳۹۳ ۵:۳۱ ب٫ظ

اینا گزینه هایی که من زدم

۱۳۱-۳
۱۳۲-۲
۱۳۳-۱
۱۳۴-۱
۱۳۵-۳
۱۳۷-۲
۱۳۹-۳
۱۴۰-۱
۱۴۱-۲
۱۴۲-۴
۱۴۳-۱
۱۴۴-۴
۱۴۵-۳
۱۴۶-۱
۱۴۷-۱
۱۴۹-۱
۱۵۰-۳
۱۵۳-۱
۱۵۵-۳
۱۵۶-۲
۱۵۷-۲
۱۵۸-۱
۱۵۹-۱
۱۶۰-۴
نظرتون چیه؟

ferri
اسفند ۱۸, ۱۳۹۳ ۵:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  قدرت

مهندس تو ۹۰ درصد اختلاف داریم با هم.

قدرت
اسفند ۱۸, ۱۳۹۳ ۵:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  ferri

شما اونایی که زدی رو بگو؟

مهندسی شیمی
اسفند ۱۸, ۱۳۹۳ ۶:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  قدرت

قدرت ۹۰ درصد جوابامون یکیه
۱۴۶ نظر من ۳ درسته فقط

قدرت
اسفند ۱۸, ۱۳۹۳ ۶:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  مهندسی شیمی

اره فکر کنم ۳(depletion) درست باشه

قدرت
اسفند ۱۸, ۱۳۹۳ ۴:۱۴ ب٫ظ

۱۵۴(۱) ۱۵۵(۳) ۱۴۹(۱) ۱۵۰(۳) ۱۴۴(۴)

مخابرات سیستم
اسفند ۱۸, ۱۳۹۳ ۴:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  قدرت

دو تاش با هم مشترکیم

مخابرات سیستم
اسفند ۱۸, ۱۳۹۳ ۳:۵۷ ب٫ظ

جواب من:
۱۳۱)۲
۱۵۴)۱
۱۵۵)۳

مخابرات سیستم
اسفند ۱۸, ۱۳۹۳ ۳:۵۵ ب٫ظ

سوال ۱۵۵ کدوم گزینه درسته؟