موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

اعلام جزئیات حذف کنکور دکتری تخصصی از سال آینده

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

مدیر کل دفتر گسترش آموزش عالی از حذف کنکور دکتری تخصصی از سال آینده و ارزیابی دانشجو توسط دانشگاه ها خبر داد.

حسین حسینی مدیر کل دفتر گسترش آموزش عالی در گفتگو با  باشگاه خبرنگاران گفت : کنکور دکتری تخصصی براساس آیین نامه‌ای که به دانشگاهها ابلاغ شد از سال آینده حذف می شود.
وی افزود: در واقع براساس این آیین نامه یک آزمون عمومی از سوی سازمان سنجش از داوطلبان گرفته می شود و یک کارنامه‌ای برای داوطلب صادر می شود ( همچون آزمونی که در همه جای دنیا از داوطلبان گرفته می شود ) سپس این کارنامه عمومی در اختیار داوطلب و دانشگاه قرار می گیرد و دانشگاه نیز براساس آزمون خاصی که خود دارد (به صورت مصاحبه و یا کتبی) می تواند پذیرش خود را انجام دهد، بنابراین دو مرحله سنجش و یک مرحله پذیرش صورت می گیرد.
حسینی گفت: در  گذشته اینطور بود که نمره داوطلب در آزمون عمومی سازمان سنجش ، بخشی از پذیرش آن دانشجو نیز محسوب می شد ، چرا که آن آزمون به صورت متمرکز بوده است ، ولی هم اکنون آزمون عمومی صرفا معرف شاخص و پذیرش دانشجو محسوب می شود و دانشگاهها براساس شاخص های مدنظر خود می توانند آزمونی به صورت جدا از دانشجویان مورد نظر خود بگیرند.
مدیر کل دفتر گسترش آموزش عالی اضافه کرد:یعنی دانشگاهها براساس این کارنامه عمومی دانشجو، آزمون ارزیابی خود را انجام می دهند ، بنابراین هدف این است که شاخص اصلی تعیین دانشجوی دوره دکتری،استاد و گروه باشد تا ارزیابی صحیحی از معلومات گذشته داوطلب در انتخاب نهایی صورت گیرد.
حسینی در خصوص احتمال افزایش تعداد دانشجویان مقطع دکتری با توجه به حذف کنکور تخصصی دکتری اظهار داشت : تعداد دانشجویان دکتری به این روش بستگی ندارد، بلکه براساس ظرفیت اعلام شده گروهها در دانشگاهها و امکانات و شاخص های اعضای هیئت علمی دانشگاهها است تا مسیر دقیقتری برای پذیرش دانشجوی دکتری شکل گیرد.
وی در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران مبنی براینکه با این روش وضع بورسیه دانشجویان چگونه خواهد شد، اظهار داشت : بحث بورسیه قاعدتا بحث جداگانه ای دارد و به سازمان امور دانشجویان برمیگردد چنانچه در گذشته فقط دانشجویان رتبه اول می توانستند بورسیه دریافت کنند و هم اکنون این امر با توجه به تغییرات به این سازمان ارتباط دارد.
حسینی در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا با این آیین نامه جدید شکل پذیرش دانشجوی دکتری در دانشگاههای آزاد و دولتی متفاوت می شود، افزود : این آیین نامه برای همه دانشگاهها است یعنی همه دانشگاهها باید براساس آزمون عمومی که برگزار می شود داوطلب را مورد ارزیابی قرار دهند ، حتی این آیین نامه برای موسسات حوزوی نیز ابلاغ شده است بنابراین این آزمون برای سال تحصیلی 95-96 عملی می شود.
مدیر کل دفتر گسترش آموزش عالی در ادامه به جذب بازار کار اشاره کرد و گفت: جذب دانشجویان و فارغ التحصیلان در بازار کار به این آیین نامه بر نمی گردد ، چرا که در این آیین نامه پذیرش دانشجو دکتری به صورت کیفی تر صورت می گیرد اما متاسفانه در کشور ما موج کاذب مدرک گرایی شکل گرفته که اصلا براساس نیاز جامعه نیست، چنانچه افراد بیش از حد به سمت و سوی تحصیلات تکمیلی و کارشناسی ارشد حرکت می کنند و این امر هم برمی گردد به اینکه در جامعه زیر ساخت های لازم برای اشتغال فراهم نیست، بنابراین این امر به آمایش آموزش عالی برمی گردد.
حسینی در پاسخ به این سوال که ملاک نمره در جذب تکمیلی این آزمون تا چه حد تاثیر دارد، اظهار داشت : آن بخش اول صرفا ارزیابی است که همچون آزمون تافل برگزار می شود تا ارزیابی دانشجو صورت گیرد و براساس نمره کسب شده داوطلب و حداقل های مورد نظر دانشگاه دانشجو در دانشگاهی که شرایط را دارا باشد، پذیرش می شود، بنابراین آزمون اول برای معرفی و ارزیابی دانشجو است و در بخش دوم اطلاعات تخصصی فرد براساس سوابق علمی و یا براساس آزمون مصاحبه و یا کتبی دانشجو مورد ارزیابی قرار می گیرد.
وی در پایان در خصوص تضمین عملی شدن این آیین نامه خاطر نشان کرد : این آیین نامه ابلاغ شده است و با عملی شدن آن پذیرش ها دقیقتر صورت می گیرد، چراکه در هیچ جای دنیا نمی آیند برای آزمون دکتری یک آزمون متمرکز برگزار کنند بلکه هر دانشگاه دانشجو را مورد ارزیابی قرار می دهد.
642 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نگار معتمدیان
خرداد ۱۷, ۱۳۹۴ ۱:۲۸ ب٫ظ

دوستان با نگرانی که چیزی حل نمیشه فعلا باید صبوری پیشه کنیم تا سازمان سنجش خودش اعلام کنه … :) من حس می کنم وزیر علوم شتابزدگی کرده و نباید همچین مصاحبه ی مبهمی رو انجام میداد… باید وقتی همه چی قطعی میشد مصاحبه میکرد..

موت احمر
خرداد ۱۷, ۱۳۹۴ ۱:۲۶ ب٫ظ

دوستان اطلاع دارید آیا امکان حذف کد رشته شهری که در مصاحبه شرکت کردیم وجود دارد یا خیر ؟

علیرضا
خرداد ۱۷, ۱۳۹۴ ۱:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  موت احمر

اگر یک هفته نگذشته به آموزش دانشگاه خبر دهید نمره تان را پایین می اورند. وگر نه. دوستم دیروز سنجش بود نمی تونست حذف کنه.

علیرضا
خرداد ۱۷, ۱۳۹۴ ۱:۰۹ ب٫ظ

سلام اول از همه بگویم که من کلا با اینکه کنکور به شکل دیگه ای باشه موافقم. ولی چند نکته مهم هست که باید در جواب بعضی از دوستان خواهان تغییر گفته بشه که کاملا غیر منطقی. این افراد خواهان بهتر شدن شرایط نیستن فقط می خواهند خودشان برند دکتری. برای اینکه کار هم اینقدر تبصره و قانون اضافه می کنند که مد نظر خودشان بشوند. ۱- چند تا سوال تستی که سواد را مشخص نمی کند. با یک ماه خوندن رتبه برتر میشه.!!!!!!!!!! اولا که شما هم یک ماه خوندی چرا شما نشدی؟ دوما مگر کارشناسی و ارشد نبود اونجا سوال تستی نبود؟ ما که اونجا رتبه خوبی نیاوردیم علاوه بر این موفقیت افرادی مثل ما با یک ماه به دست نیومده از روز اول کارشناسی تلاش کردیم حالا نتیجه اش را داریم می بینیم. (شکستمان انگیزه ای مضاعف بود برای موفقیت) ۲- دانشجو باید زبان بلد باشد. زبان خوب داشته باشد نه تخصصی خوب!!!!! اولا که تا امتحان جامع باید مدرک زبان داشت. نداشته باشی باهات تعارف ندارند اخراج می کنند. هم دیدم هم شنیدم که اخراج کردند پس نگران سطح سواد انگلیسی نباشید. شما که از رزومه و تحقیق حرف می زنید پایه اول تحقیق بلد بودن دروس تخصصی. بعد که کامل شد زبان هست که تازه اون را هم میشه داد کسی متخصص هست ترجمه کنه. می تونید برید سایت ژورنال های معتبر مثلا ناشری مثل الزویر سیستمی برای ترجمه دارد و پول می گیره انگلیسی روان در می آورد و بعد شما برای داوری می… ادامه نظر»

سحر
خرداد ۱۷, ۱۳۹۴ ۱۲:۲۵ ب٫ظ

دوستان تو روخدا پیگیری کنید دیگه گیج شدیم آخه ؟؟ تخصصی بخونیم یا نخونیم ، یعنی چی آخه چرا درست اطلاع رسانی نمیکنن !!!!!!

نگار معتمدیان
خرداد ۱۷, ۱۳۹۴ ۱:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  سحر

من فکر نکنم تخصصی رو حذف کنن .. البته نظر منه ها..:)

پریسا . ب
خرداد ۱۷, ۱۳۹۴ ۱۲:۲۵ ب٫ظ

الان دوساله که رشته من (توریسم ) قراره از زیر گروه مدیریت جدا بشه تا من هم بتونم شرکت کنم و دوساله که من فرصتامو به دلیل عدم هماهنگی دست دادم :( ..چون وزرات علوم تصویب کرده ولی سازمان سنجش توی دفترچه نمیاره… امیدوارم این اتفاق برای این قانون جدید نیوفته یا حداقل زودتر تکلیف رو مشخص کنند .

samira
خرداد ۱۷, ۱۳۹۴ ۱۲:۱۲ ب٫ظ

بچه ها من نمیدونم این روش خوبه یا بد -فقط اینو میدونم که بعضی از بچه ها میگند رزومه- اینم رزومه : پذیرش مقالات در ژورنال های ISI در کوتاهترین زمان مبلغ هم داره . عدالت سنجی با اینها درسته شما خودتون قضاوت کنید- مرسی از دوستانم

نگار معتمدیان
خرداد ۱۷, ۱۳۹۴ ۱:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  samira

بله متاسفانه این مسئله وجود داره…:-(

reza
خرداد ۱۷, ۱۳۹۴ ۱:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  samira

بله ژورنال های پولی هم وجود دارند ولی مقالات اونها هیچ ارزش و اعتباری نداره حتی تو مصاحبه ها هم مورد تمسخر اساتید قرار میگیره و هیچ نمره ای به اونها تعلق نمیگیره خود اساتید و داورها بهتر میدونن که بعضیا پول میدن و مقاله میخرن…

Ali
خرداد ۱۷, ۱۳۹۴ ۱۲:۰۸ ب٫ظ

منم با نظر حیدری موافقم. واقعا این بهترین روش هست

h-k
خرداد ۱۷, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۰ ق٫ظ

دوستان عادلانه ترین روش اینکه هم آزمون باشه و هم مصاحبه

شما نگران زبان ما نباشد//////
خرداد ۱۷, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۴ ق٫ظ

دوستانی که زبان زبان میگید …………. همه دانشجوهای دکتری تا ازمون جامع مجبورند زبان را تقویت کنند در ضمن کسی که دانشجوی دکتراست و علاقه داره و میخواد برا فرصت مطالعاتی بره باید تقویت کنه من احساس میکنم شما میخواهید دروس تخصصی نباشه و رتبه ای در کار نباشه

دکتری
خرداد ۱۷, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۹ ق٫ظ

دقیقا ما میخواییم رتبه ای در کار نباشه تا شایستگی های افراد از روی رزومه به خوبی مشخص بشه…نه با یک ماه حفظ کردن کتاب

.
خرداد ۱۷, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۷ ق٫ظ
پاسخ به  دکتری

خوب شما هم بشینید یک ماه کتاب رو حفظ کنید

مهندس شیمی
خرداد ۱۷, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۶ ق٫ظ

اصلا رتبه برای این جمعیت زیاد داوطلب و این تعداد کم پذیرش کاملا بی معنی هست…کاملا با حذف این شیوه که با رتبه ورودی میگیرن موافقم…

حیدری
خرداد ۱۷, ۱۳۹۴ ۱:۱۴ ب٫ظ

من دانشجویان دکتری میشناسم که هنوز درگیر گرفتن مدرک زبان هستند وچندین بار دانشگاه به انها تذکر داده تا زودتر مدرک زبان را تحویل دهند شما اگر در روز ازمون زبان msrt سری به این حوزه ها بزنید افرادی را خواهید که بیش از ۱۰ بار است ازمون میدهند ولی موفق نشده اند برای دانشجویان دکتری دانشگاه ازاد کسب حداقل ۶۵ msrt بود و چون کسب چنین نمره ای مشکل بود دانشگاه ازاد چاره را در ایجاد مدرک زبان خاص خود دانشگاه که فقط برای ازاد اعتبار دارد نمود ازمونی راحتر از بقیه که سوالات شنیداری ندارد اما قضییه دانشگاههای دولتی در باره زبان به قوت خود باقی است من مدرس زبان هستم چه بسادانشجویان دکتری دیده ام که حاضرند با پرداخت هزینه های میلیونی از طرق غیرمجاز به این مدرک دست یابند

شیوا خانووووم
خرداد ۱۷, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۲ ق٫ظ

سلام
بچه ها شما بشینید زبان و استعداد بخونید
هر شرایطی پیش بیاد این دوتا درس پابرجا هستند.

سوال مهم...
خرداد ۱۷, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۶ ق٫ظ

سلام دوستان
این شیوه خیلی خیلی هم خوب است
نیازی به اعتراض نیست
یک دانشجوی دکتری باید قدرت تحلیل و تجزیه داشته باشد باید بتواند یک مطلب را خوب توضیح و تحلیل کند…آیا با تست سواد افراد مشخص میشود؟ تست هایی که در خیلی از مواقع افراد شانس یاور آن ها بوده و توانستند رتبه ی خوبی بیاورند لطفا اجازه بدید شیوه تغیییر کند

.
خرداد ۱۷, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۰ ق٫ظ
پاسخ به  سوال مهم...

تست زدن هم مهارت میخواد کسی که نتونه تست بزنه یعنی قدرت تجزیه تحلیل رو هم نداره حداقل تو رشته من که اینطوریه حتما با زبان قدرت تجزیه و تحلیل افراد سنجیده میشه چقد عجیب متخصص زبان میخوان نه رشته کسی که نتونه حداقل ۵۰درصد سوالات تخصصی رشتشو جواب بده چطور میخواد صاحب نظر بشه و …..

حیدری
خرداد ۱۷, ۱۳۹۴ ۱۲:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  .

کسی باید باشد هم تست زدن و هم زبان هر دو متاسفانه چرا همیشه یک بعدی به قضایا نگاه میکنیم دراین طرح افرادی که در هر دو قوی باشند به مصاحبه وسایر مراحل پژوهشی هدایت میشوند در گذشته میشد ضعف زبان را با درصد عالی درس تخصصی جبران ورتبه عالی کسب کرد.بالاخره همیشه در یک جامعه آماری بزرگ افرادی یافت میشوند که در زبان ودرس تخصصی خوب باشند وبا ظرفیت ۲ یا۳ نفری هر رشته کسانی قبول میشوند که واجد هر دو درس زبان وتخصصی باشند

۱۲۳
خرداد ۱۷, ۱۳۹۴ ۹:۲۸ ق٫ظ

این قانون جدید خیلی بی انصافیه، همه چیز سلیقه ای میشه، شانس قبولی دانشجویای شهرستانی تو دانشگاه های برتر به صفر میرسه

حیدری
خرداد ۱۷, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۷ ق٫ظ
پاسخ به  ۱۲۳

متاسفانه برگزاری چندین ساله متمرکز دکتری باعث ورودی تعداد زیادی دکترا به جامعه علمی کشور شد که از خواندن یک متن یا مقاله به زبان لاتین عاجزند چه بسا کلمه نمیدانم در روز مصاحبه از دهان افراد هنگام معرفی خود وهدفشان از ادامه تحصیل دکتری به زبان انگلیسی شنیده شد زود قضاوت نکنید و جبهه گیری نفرمایید متاسفانه هرگاه موضوعی و یا طرحی که با ما منافات دارد زود داد و هوارمان به هوا میرود . به نظر من دروس تخصصی صد درصد باید مد نظر و اولین فاکتور قبولی محسوب شود و دانستن زبان روند به روز بودن علمی را ممکن میسازد پس بهتر اینکه افرادی وارد جامعه علمی کشور شوند که در تمام زمینه های قوی باشند.پس این طرح به نحو احسن مشکلی که در چند سال اخیر جامعه دانشگاهی که فقط به اتکای ضریب بالای درس تخصصی با زبان صفر به دانشگاه راه میافتند حل خواهد کرد.

تینا
خرداد ۱۷, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۹ ق٫ظ
پاسخ به  حیدری

اگه مشکل زبان هست که میتونن ضریبش را ۲ کنند یا اینکه مدرک زبان را موقع مصاحبه اجباری کنند نه موقع آزمون جامع.
مشکل طرح جدید اینه که آزمون اختصاصی دانشگاهها به نفع بچه های همونجاست و با عدالت آموزشی منافات داره. باید همه یه آزمون اختصاصی یکسان بدهند که سنجش متولی آن باشه تا حقی از کسی ضایع نشه.

ادبیات عرب
خرداد ۱۷, ۱۳۹۴ ۹:۱۶ ق٫ظ

من دانشجوی ارشد زبان و ادبیات عربی ام. بیشتر بچه هامون هم زبان انگلیسی نمیدونن یعنی اصلا به انگلیسی نیازی نداریم. چون نود و نه و نیم درصد منابع مورد استفاده ما یا به زبان عربیه یا به زبان فرانسه . حتی امسال انجمن ملی اساتید کشوریمون تصمیم گرفتن که شرط تافل رو برای مقطع دکتری ما بردارن و یه مدرک عربی در حد تافل جایگزین اون بکنند آخه عربی خودش دومین زبان زنده دنیاست. توی شورای برنامه ریزی درسی وزارت علوم هم دارن پیگیری میکنن نزدیک تصویب شدنه. اون وقت این مدل آزمون جدید چه تناسبی با رشته ما -و بقیه رشته های زبان دوم-داره اصلا؟؟؟؟؟

samira
خرداد ۱۷, ۱۳۹۴ ۹:۰۰ ق٫ظ

دوستام خوبم. آیا در صورت اجرای این روش برای امتحان جامع دیگر ارائه مدرک زبان لازم نیست؟؟؟؟

با آرزوی موفقیت همه شما.

raha
خرداد ۱۷, ۱۳۹۴ ۸:۵۸ ق٫ظ

از همه دوستان خواهش میکنم به این شرایط اعتراض کنید.نذارید دکترای سلیقه ای بشه

س.م
خرداد ۱۷, ۱۳۹۴ ۹:۳۷ ق٫ظ
پاسخ به  raha

من هم مخالف این روش هستم ولی همین الانش هم دکترا سلیقه ای هست. :-(

sahar
خرداد ۱۷, ۱۳۹۴ ۱:۳۲ ق٫ظ

به نظر من بهترین و ایده آل ترین روش همینه که دروس تخصصی حذف بشه و بر عهده خود دانشگاهها بذارن.
من یک دانشجوی ریاضی محض گرایش هندسه هستم که بالاترین ظلم به ما روا پیشه که در آزمون تخصصی فقط جبر و آنالیز هست نه هندسه و متاسفانه با متقاضیان جبر و آنالیز رقابت میکنیم و در نهایت رتبه آنها بهتر از ما میشه و آنها گرایش هندسه رو انتخاب میکنند و ما به مصاحبه دعوت نمیشویم درسته که اکثر این بچه ها رو برنمیدارن ولی بلاخره ظرفیت ها رو میگیرن. بنظر دوستان این یک بی انصافی محض نیست؟؟؟

نانوشیمی
خرداد ۱۷, ۱۳۹۴ ۱:۵۶ ق٫ظ
پاسخ به  sahar

خب عزیزم شما به مطالبه حقتون بپردازید. واین ربطی به حذف کنکور نداره. پیگیری میکردید تا کنکور درست برگزار بشه.چه ربطی داره که یه گرایش درس گرایش دیگه رو امتحان بده!!!

مهسا-رشت
خرداد ۱۷, ۱۳۹۴ ۱:۰۳ ق٫ظ

با یه تصمیم گیری، کل برنامه های آدم یه شبه نابود میشه. الان ۵ ساله میگن میخان کنکور لیسانسو بردارن، برنداشتن!!!! یه شبه کنکوره دکتری برمیدارن!!!! چه اشتباهی کردم که امسال دکتری جدی نگرفتم :(

بیوتک
خرداد ۱۷, ۱۳۹۴ ۲:۰۶ ق٫ظ
پاسخ به  مهسا-رشت

خواستند کنکور لیسانسو بردارند و بر اساس معدل پذیرش کنند
بعد امدند دیدند نزدیک ۳۰۰۰ نفر معدل ۲۰ وجود دارد و همشون بهترین رشته های دانشگاه تهرانو میخوان
بررسی کردند فک کنم نزدیک ۱۰۰۰۰ نفر معدل بالای ۱۹ وجود داشته است.
نتونستند حذف کنند

نگار معتمدیان
خرداد ۱۶, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۰ ب٫ظ

به نظر من که عادلانه نیست سالهای قبل و حتی امسال دوستان با زبان سه درصد بشن تک رقمی و انوقت ماها باید استاد زبان باشیم واسه جواب دادن …
خداکنه سازمان سنجش زیر بار نره..
:-(

دکتر بعد از این
خرداد ۱۷, ۱۳۹۴ ۰:۱۲ ق٫ظ

والا ما دیدیم با تخصصی پایین و زبان بالا دکتر شدن که این اصلا انصاف نیست

نگار معتمدیان
خرداد ۱۷, ۱۳۹۴ ۰:۲۸ ق٫ظ

بله اینم هست و الان با این ابلاغ جدید راه دقیق برای همین گروه بیشتر باز میشه…
که نه اینطوریش خوبه و نه اون مدلی که زبان رو زیر ده میزنه..

parsa
خرداد ۱۶, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۵ ب٫ظ

توی ازمون دکتری انچنان کمبود وقت معنی نداره و با میانگین ۵۰ درصد در اکثر رشته ها رتبه های فوق العاده ای بدست میاد.همه کسانی که ازمون میدن توی ازمون ارشد با درصد های بالای تستی وارد ارشد شدن مخصوصا دانشگاه های درجه ۱ .کسی که هم با درصد های تستی بالا وارد دانشگاه ارشد شده و درس های ارشدشم با بزرگترین اساتید ایران گذرونده چطوره که نمیتونه با دانشجو های درجه ۸ توی ازمون رقابت کنه اون هم واسه معرفی چند برابر ظرفیت دانشگاه ها و اگه به عنوان نفر اخر هم معرفی بشه اساتید فرهیخته با یه فوت جادویی اونا رو تبدیل به نفر اول میکنن. دوستای گلم اگه ازمون عوض بشه قول میدم که زبان و استعداد و سخت نمیگیرن چون تمام هدف از تغییر اینه که اون دانشجوهای با هوش که الان حتی مجاز به مصاحبه نمیشن بیان و به صورت کاملا منصفانه پذیرفته بشن !! الان در دانشگاه و رشته خودم حداقل ۱۰ نفرو میشناسم که توی این چند سال ازمون میدن ولی مجاز نمیشن به خاطر هوش بالا!! ولی از امسال با ازمون هوش پذیرفته میشن مقالاتشونم بد نیس یا خریدن یا با هم نوشتن یا به مرور زمان خودشون نوشتن.من امسال رتبم ومقالم خوبه احتمال زیاد قبولم .ولی واسه دوستانی که امسال ازمون دارن ناراحتم.

آیدا
خرداد ۱۶, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۲ ب٫ظ

جبهه رو شما و آدم های دیگه توی همین سایت دارن میگیرن که هر روز یه چیزی میگن!خواهشا دیگه چیزی نفرمایید تا همه چی مشخص بشه.با یه حرف که نمیشه به چیزی مطمئن بود…

برنامه ریزی شهری. صادق
خرداد ۱۶, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۱ ب٫ظ

سلام
من رفتم سازمان سنجش.
گفتن وزارت علوم این تصمیم رو گرفته ولی هنوز ابلاغیه نیومده و حتی ابلاغیه بیاد سازمان سنجش باید قبول کنه.
اگه اعتراضات زیاد بشه شاید حداقل امسال رو کوتاه بیان.
خواهشن شمام برید و یا تماس بگیرید و صداتونو به گوششون برسونید

...
خرداد ۱۶, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۱ ب٫ظ

چرا زود انقد جبهه می گیرید وقتی یه تغییری میشه. مشکلی نداره که.خوبه که این شیوه پذیرش.

نگار معتمدیان
خرداد ۱۶, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  ...

الان دقیقا کجاش خوبه سه نقطه جان؟ :)
شفاف توضیح بده
:)

آرش
خرداد ۱۷, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۷ ق٫ظ

خوبه چون هیچ کجای دنیا دانشجوی دکتری رو با چند تا سوال تستی بر نمیدارن، هر کی مقاله توی مجلات خوب و معتبر چاپ کرده و معدل و زبانش خوبه قطعا استعداد هم داره دکتری بخونه ، و الی یه روش ساده تر هم هست اونم اینه که پول بدی مدرک بگیری، موفق باشید

موسی
خرداد ۱۷, ۱۳۹۴ ۸:۴۷ ق٫ظ
پاسخ به  ...

این دقیقا میشه ابزاری برای اساتیدو دانشگاهها که دانشجوهای خودشون رو قبول کنن…به نظر شما خوبه ؟؟؟؟

آیدا
خرداد ۱۶, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۶ ب٫ظ

اولا اینکه آیدا خانم میشه با یه پسوند پیام بدید.اسم شما مشابه منه و وقتی پیام می دید اشتباه میشه.ثانیا توی چند روز آینده معلوم میشه که حرف من درست بوده و کنکور دقیقا مثل سالهای قبله.من توی دانشگاه دولتی درس میخونم و از دانشگاهمونم پرسیدم و چیزی ابلاغ نشده بود.ممنون

F-روانشناسی تربیتی
خرداد ۱۶, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۳ ب٫ظ

آقا پیام میشه الان دقیق بگین چی بخونیم؟ استعداد مثل پارسال؟ زبان عمومی بخونیم یا زبان تخصصی؟

payam
خرداد ۱۷, ۱۳۹۴ ۰:۲۰ ق٫ظ

باید منتظر اعلام رسمی سازمان سنجش باشید.

متالورژ
خرداد ۱۶, ۱۳۹۴ ۸:۰۸ ب٫ظ

سلام دوستان
یه سوالی داشتم
آزمون مبانی مهندسی و مدرکش برای چی هست و آیا به درد بخور هست؟
بخصوص برای کسی که بخواد دکتری بخونه
ممنون می شم کسی اطلاعی داره بگه

ندا
خرداد ۱۶, ۱۳۹۴ ۸:۰۶ ب٫ظ

سلام
من امروز سازمان سنجش بودم. گفتن وزیر در مورد تغییر کنکور سال آینده فقط حرف زده ولی هیچ ابلاغیه ای به سازمان سنجش ارسال نشده و اینکه این تغییر انجام شه یا نه مشخص نیست. تا زمان ثبت نام برای کنکور و اومدن دفترچه هیچ چیز معلوم نیست.

مهندس شیمی
خرداد ۱۶, ۱۳۹۴ ۹:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  ندا

به دانشگاه ها ابلاغ شده و این تغییر قطعی هست

آیدا
خرداد ۱۶, ۱۳۹۴ ۹:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  ندا

صد در صد تغییر می کنه

دکتر
خرداد ۱۶, ۱۳۹۴ ۹:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  آیدا

اگه نمیخواستن تغییر بدن از الان که نمیومدن اعلام کنن واسه اسفند سال دیگه….پس تغییرات مربوط به همین امساله

کنکور
خرداد ۱۷, ۱۳۹۴ ۰:۰۵ ق٫ظ
پاسخ به  ندا

بسیار حرف غیر منطقی زدن … هر تغییری هم ایجاد شده باشه به زودی اعلام خواهد شد !! غیر ممکنه تا زمان اومدن دفترچه هیچی اعلام نکنن !

ف
خرداد ۱۷, ۱۳۹۴ ۹:۴۸ ق٫ظ
پاسخ به  کنکور

ولی دانشگاهها کاملا در جریان هستند و اساتید هم کلی از این موضوع خوشحال! البته از شیوه پذیرش .هنوز منابع بازم دقیقا مشخص نیست ظاهرا!

کنکور
خرداد ۱۶, ۱۳۹۴ ۸:۰۴ ب٫ظ

بچه ها منم الان با همین شماره تماس گرفتم . گفت خبر اصلاح میشه ، این هفته دکتر شریعتی مصاحبه خواهند داشت در اون مصاحبه اعلام میکنند . گفتم یعنی هست این خبر بالاخره یا نه ؟! گفت نه شما توجه نکنید به زودی اعلام میشه !!!!!

تینا
خرداد ۱۶, ۱۳۹۴ ۹:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  کنکور

من که زیاد خوشبین نیستم. اونا این مطلب را به دانشگاهها هم ابلاغ کردند٬ پس تغییری در کار نیست. پارسالم که سهم مصاحبه را از ۵۰ به ۷۰ رساندند کلی ادله آوردند که اساتید بر اساس رزومه نمره میدهند اما در عمل دیدیم که کلی نمره تحت عنوان فن بیان و … دستشون هست که کاملا تاثیرگزاره. تازه بعضی دانشگاه ها حوصله دیدن رزومه را هم نداشتند و با اکراه این کار را میکردند.
البته بودند دانشگاههایی با اساتیدی که همه را به یک چشم میدیدند و رزومه همه را به دقت بررسی میکردند و به دنبال دانشجوی قوی بودند٬ بدون توجه به نام دانشگاه ارشد و اینکه شما دانشجوی آنها بوددید یا نه. کیفیت مقاله ها برایشان مهم بود و نه کمیت. اما برای برخی دیگر از دانشگاهها …

آزاد
خرداد ۱۷, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۱ ق٫ظ
پاسخ به  تینا

خیر به دانشگاهها هنوز چیزی ابلاغ نشده … هیچ کدوم از دانشگاهها آئین نامه رسمی براشون نرفته

کمکککک
خرداد ۱۶, ۱۳۹۴ ۸:۰۳ ب٫ظ

دوستان عزیز سلام آیا هنوزم امکان جابجایی اولویتها هست؟! یا تموم شده دیگه اگه هست چطوریه؟

آیدا
خرداد ۱۶, ۱۳۹۴ ۷:۳۷ ب٫ظ

منم با وزارت علوم تماس گرفتم.گفتن آزمون مثل پارساله! قرار شد یه اصلاحیه برای متن بالا زده شود.برید تخصصی هم بخونید.موفق باشید

احسان
خرداد ۱۶, ۱۳۹۴ ۸:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  آیدا

دستت درد نکنه

شیوا
خرداد ۱۶, ۱۳۹۴ ۷:۲۰ ب٫ظ

بچه ها این تغییرات شامل حال دانشگاه ازاد هم می شه؟یعنی دکتری ازاد هم امسال اینجوری می خواد تغییر کنه؟

داوطلب 94
خرداد ۱۶, ۱۳۹۴ ۷:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  شیوا

البته در اطلاعیه آزاد رو هم آورده ولی فکر نمیکنم اینجوری باشه چون آزاد مرکز آزمون جدا و مستقل داره و چندین ساله با یک فرایند معمول آزمون برگزار میکنه و از همه مهمتر زیر نظر سنجش نیست.

کنکوریها
خرداد ۱۶, ۱۳۹۴ ۷:۱۳ ب٫ظ

ممنون آقا پیام از پاسختون.
راستی کلاس کنکور زبان و استعداد اگر سراغ دارید بفرمایید.
زبانو من ۴۲ زدم امسال.
بعد در مورد کتاب برای استعداد و زبان لطفا بفرمایید، چون هم کتب مختلفه و هم کلاسها.
باز هم از لطفتون سپاسگزارم

م م
خرداد ۱۶, ۱۳۹۴ ۸:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  کنکوریها

استعداد عرفانیان و مسیح خواه و وکیلی
زبان کتاب دکتر خیرآبادی

امیدوار
خرداد ۱۶, ۱۳۹۴ ۹:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  کنکوریها

سلام . من پارسال بهمن کلاس های استعداد استاد وکیلی را شرکت کردم خوب بود باید بعدش خودتون زیاد تمرین کنید . به سایت استاد مراجعه کنید برنامه برگزاری کلاس ها اونجاست.

فرهاد_شیمی الی
خرداد ۱۶, ۱۳۹۴ ۷:۰۷ ب٫ظ

سلام باین روش امکان قبولی از مصاحبه فوق العاده در حد صفر هست بخصوص برای اون دو یا سه نفری که دکتری رشتشونو در دانشگاه خودشون دارند باید مخالفت خودمو قاطعانه اعلام کنیم

محمد ژئو
خرداد ۱۶, ۱۳۹۴ ۷:۰۴ ب٫ظ

به نظر من این روش جدید خوبه به شرطی که روی یک سری اصول مشخص قانونی که از طرف دانشگاه پذیرنده و سازمان سنجش تعیین میشه باشه و دانشگاهها ملزم به رعایت اون باشن … و در ضمن داوطلب هم حق اعتراض و بررسی مجدد رزومشو ، از طریق یک مرجع صلاحیت دار معرفی شده ، داشته باشه

مهسا ایلامی
خرداد ۱۶, ۱۳۹۴ ۶:۵۸ ب٫ظ

خیلی راحت میشد تنها ضریب درس زبان رو بالاتر میبردند و امتحان به همان روش قدیمی برگزار میشد…
جالب اینجاست در بسیاری از بخشنامه های رشته های تحصیلی کارشناسی دروس زبان تخصصی رو حذف کردن.و در قسمت ارشد هم از آن بعنوان زبان پیش منظور میشود.
اگر واقعا زبان مهمه که هست بهتر است از کلاس اول ابتدایی در مدارس تدریس شود.و واحدهای زبان را در کلیه مقاطع تحصیلی بالا ببرند بشرط کیفی سازی.
با احترام
دانشجوی دکترای زبان و ادبیات انگلیسی

کنکوریها
خرداد ۱۶, ۱۳۹۴ ۶:۳۲ ب٫ظ

بچه ها کسی میتونه به من بگه که شاگرد اول بودن در دوره ارشد تاثیری در کنکور دکتری داره یا نه؟
یکی از دوستان محبت کردن گفتن نه.
آخه من در یکی از خبرهای سال ۹۱ ایسنا فکر کنم بود خواندم که:
به فارغ التحصیلان ارشد رتبه اولی، یک ظرفیت علاوه بر ظرفیت مازاد در کنکور تخصیص داده میشود و با سهمیه رتبه اولی گزینش میشوند.
ولی امسال در دفترچه کنکور دکتری همچین چیزی ننوشته بود.
خواهشمندم از دوستان خوبم من را راهنمایی و از دعای خیرتون فراموش نکنید.
تمرکزمو برای برنامه ریزی درست با آیین نامه های هر روز در حال تغییر دارم از دست میدم.

payam
خرداد ۱۶, ۱۳۹۴ ۶:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  کنکوریها

نه تاثیری نداره چون تعداد شاگرد اول ها زیاده در هر رشته. ولی شاگرد اول کنکور ارشد در هر رشته در مصاجبه امتیاز داره نه ظرفیت جدید

payam
خرداد ۱۶, ۱۳۹۴ ۶:۳۰ ب٫ظ

دوستان گرامی:

اگه آزمون GRE SUBJECT بگیرند کسانیکه زبان دکترای اخیر را زیر ۴۰ زدند شانسی برای قبولی ندارند. توصیه میکنم اگر قطعی شد این آزمون منابع آزمون را تهیه نمایید و مطالب درسی رشته خودتان را از کتب تکست مرجع مرور نمایید حتما

payam
خرداد ۱۶, ۱۳۹۴ ۶:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  payam

این آزمون شامل ۳ بخش لغات تخصصی- هوش عمومی و سوالات تخصصی به زبان انگلیسی از رشته تان به طور عمومی است.

صنایع غذایی
خرداد ۱۶, ۱۳۹۴ ۶:۰۵ ب٫ظ

با سلام دوستان گرامی من از وزارت علوم سوال کردم گفتند ۲ یا سه روز دیگه دکتر شریعتی با رسانه ها مصاحبه می کنند و جزئیات دقیق رو اعلام می کنند پس لطفا تا ۳ روز صبر کنید و خودتون رو اذیت نکنید .

مهندس شیمی
خرداد ۱۶, ۱۳۹۴ ۶:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  صنایع غذایی

ممنون از اطلاع رسانی خوب و مفیدتون

صنایع غذایی
خرداد ۱۶, ۱۳۹۴ ۶:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  مهندس شیمی

خواهش می کنم دوست عزیز

m-n
خرداد ۱۶, ۱۳۹۴ ۵:۵۷ ب٫ظ

سلام- بعضی از دوستان میگفتند امروز میریم وزارت علوم تا تغییرات را بپرسیم خبری نشد؟؟؟ دوستان لطفا تلاش کنید ما که راهمون دوره – بپرسید منظور از آزمون عمومی یعنی چه -کدوم منابع- و اینکه کی برگزار میشه

کنکوریها
خرداد ۱۶, ۱۳۹۴ ۵:۴۸ ب٫ظ

سلام و ارادت
دوستان شما میدانید که رتبه های اول در دوران ارشد در بین دانشجویان هم ورودی خودشون، در کنکور دکتری شاگرد اولیشون تاثیر داره یا نه؟
ممنون از راهنماییتون

milad bastanshenas
خرداد ۱۶, ۱۳۹۴ ۶:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  کنکوریها

سلام دوست عزیز..
این مورد درمورد کنکور کارشناسی ارشد بله تاثیر داره سهمیه رتبه اولی ولی درمورد دکتری فقط بدون کنکور سهمیه داره اینی که من اطلاع دارم

نگار معتمدیان
خرداد ۱۶, ۱۳۹۴ ۵:۴۱ ب٫ظ

سحر جان پس وقتی اینطوری جواب داده یعنی تخصصی هم هست…
من فکر می کنم این طرح فقط زبان و استعداد مخالفان جدی داره به همین دلیله که هنوز نمیان دقیق اعلام کنن..
:-(

علی
خرداد ۱۶, ۱۳۹۴ ۵:۳۵ ب٫ظ

آخه دیگه دانشجویی نمی مونه که بخوان براش کنکور بگذارن. امسال از ۵۲ نفر دعوت به مصاحبه فقط ۱۰ نفر آمدن در دانشگاه دیگر ۵ نفر می خواستند که فقط ۵ نفر برای مصاحبه آمدند معلوم نیست از این ۵ نفر که صد در صد قبولن چند نفر ثبت نام کنن. اینه که دیگه آزمون نمی صرفه

عامری/
خرداد ۱۶, ۱۳۹۴ ۹:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  علی

میشه مستند بفرمایید کدوم دانشگاهها و چه رشته ای؟ ما هر بار رفتیم همه دعوت شده ها آمده بودند

payam
خرداد ۱۶, ۱۳۹۴ ۵:۲۳ ب٫ظ

بله، کاملا درسته
برای گذروندن هر مرحله کلی هزینه از داوطلب خواهند گرفت و با گرفتن امتحانای سخت داوطلب رو رد کرده و در نهایت دانشجوی خودشون رو پذیرش خواهند کرد.
که البته دعا می کنیم اینطور نباشه

نگار معتمدیان
خرداد ۱۶, ۱۳۹۴ ۷:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  payam

:-(

خواهشا راهنمایی کنید
خرداد ۱۶, ۱۳۹۴ ۵:۲۳ ب٫ظ

آزمون زبان سوالاتش مثل سالهای قبل هست؟؟یعنی شامل گرامر و درک مطلب و لغات هست؟؟ ؟یا ازمون GRE میگیرن؟

سامان
خرداد ۱۶, ۱۳۹۴ ۵:۱۲ ب٫ظ

دوستان سلام
از نظر بنده بهتر است سازمان سنجش یک نمونه از این ازمون را برای کلیه رشته ها در سایتش قرار دهد تا مشخص شود که دانشجوی متقاضی دکتری برای سال ۹۵ چطور باید اماده شود, در غیر اینصورت بلاتکلیفی مانع این می شود که اماده شود, در حالی که زبان یکی از شاخص های مهم برای گزینش اولیه میباشد لذا زمان زیادی لازم است که این ضعف خیلی از بچه ها جبران بشه, پس خواهشا همه به سازمان سنجش درخواست بدهید هرچه زودتر یک نمونه از ازمون, برای هر رشته به صورت جدا گانه روی سایتش قرار بده.
موفق و پایدار باشید

عامری/
خرداد ۱۶, ۱۳۹۴ ۹:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  سامان

ظاهرا داریم کم کم راضی می شویم به شیوه جدید نه؟

فروزان
خرداد ۱۷, ۱۳۹۴ ۰:۲۵ ق٫ظ
پاسخ به  عامری/

آقای عامری ایشالا که امسال قبول میشیم و کارمون به اینجاها نمیکشه شما مدیریت هستید نه؟ آزاد رو چه کردید؟

payam
خرداد ۱۶, ۱۳۹۴ ۳:۵۲ ب٫ظ

آزمون GRE SUBJECT چیست؟ آزمون GRE مخفف عبارت Graduate Records Examination می باشد. انواع آزمون GRE: این آزمون در دو سطح General (عمومی) و Subject(تخصصی) برگزار می‌شود که دارای ۳ قسمت درک زبانی (verbal)، کمی (quantative)و قسمت تحلیلی (analytic) است. در قسمت زبانی معمولاً متضاد و مترادف کلمات دشوار پرسیده می‌شود و در واقع فقط به میزان دایره لغات دانشجو توجه می‌شود. لغات پرسیده شده واقعا دشوار و برای اکثر دانشجویان ناآشنا می‌باشد. در قسمت کمی سوالات ریاضی نسبتا ساده‌ای پرسیده می‌شود تا توانایی‌های ابتدایی داوطلب مورد سنجش قرار گیرد. قسمت تحلیلی هم در مورد تحلیل یک موضوع بحث برانگیز می‌باشد و به صورت نوشتاری است. یعنی از داوطلب خواسته می‌شود تا در مورد موضوع مشخصی متنی بنویسد و تحلیل‌های شخصی خود را بیان کند. آزمون GRE Subject چیست ؟ آزمون GRE Subject تستی است که سطح اطلاعات شما از رشته تخصصی خود را به زبان انگلیسی می سنجد. این آزمون هم از آزمون های سازمان غیر انتفاعی ETS می باشد و به همین دلیل می توان این آزمون را آزمونی تخصصی با درجه سختی نسبتا بالا دانست. آزمون GRE Subject به شما کمک می کند نسبت به دیگر افرادی که در کسب موقعیت تحصیلی و یا شغلی با شما در حال رقابت هستند ، وجه تمایز بسیار مناسب تری داشته باشید. آزمون GRE Subject در رشته های زیر برگزار می شود: رشته بیو شیمی ، زیست شناسی سلولی مولکولی رشته زیست شناسی رشته شیمی رشته ادبیات زبان انگلیسی رشته ریاضیات رشته فیزیک رشته روان شناسی این آزمون علاوه بر… ادامه نظر»

payam
خرداد ۱۶, ۱۳۹۴ ۳:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  payam

یعنی این آزمون زبان تخصصی رشته های ۹ گانه دکترا و هوش و استعداد و همه باید به انگلیسی باشه.

سوال مهم...
خرداد ۱۶, ۱۳۹۴ ۵:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  payam

نه نه اشتباه است
توی اطلاعیه های اولیه در مورد تغییر آزمون عنوان کرده بودند که به زبان فارسی است!!

payam
خرداد ۱۶, ۱۳۹۴ ۶:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  سوال مهم...

دوست گرامی آزمون GREبه زبان انگلیسی است. ولی آزمون سنجش اگه فارسی باشه جی مت نام داره

عامری/
خرداد ۱۶, ۱۳۹۴ ۵:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  payam

من فکر می کنم مقصود مسئولان سنجش از آزمون GRE همین آزمون استعدادی است که سالهای قبل برگزار شده. از این رو تغییر محسوسی نسبت به گذشته نخواهیم داشت

مهرانا
خرداد ۱۶, ۱۳۹۴ ۳:۳۸ ب٫ظ

دوستان برای دکتری امسال باید بخونیم یا نه ازمون مثل سالهای گذشته هست یا نه ؟

مونس
خرداد ۱۶, ۱۳۹۴ ۴:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  مهرانا

چقد این سوال داره تکرار می شه
نه کنکور مثل سابق نیست
سیستم تغییر کرده
از همین امساااااااااااااال.

phd_93
خرداد ۱۶, ۱۳۹۴ ۸:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  مهرانا

تا چندروز دیگه صبر کنین ظاهرا قراره دکتر شریعتی بیان و توضیحاتی بدن پس فعلا نگران نباشید معلومه این طرح مخالفان زیادی داشته که هنوز مفادش معلوم نیست ایشاله که خیر باشه و کسایی که استحقاقشو دارن بتونن با هر طرحی که باشه موفق بشن

mohsen star sky
خرداد ۱۶, ۱۳۹۴ ۳:۱۸ ب٫ظ

ولی در کل طرح خوبی نیست
کلا تغییرات باید به مرور زمان انجام بشه و این طرز تغییرات اصلا خوب نیست

مریم
خرداد ۱۶, ۱۳۹۴ ۲:۵۰ ب٫ظ

با سلام شاید منظورشون از عبارت آزمون عمومی توی آگهی فقط زبان و استعداد نبوده منظور از کلمه ی عمومی این باشه که برای همه است و شامل دروس اختصاصی هم میشه. من که اولش اینجوری فهمیدم ولی بعدش گیج شدم. اگه توی ژنو هم اینجوری مذاکره شه وای به حال ما.

شهلا
خرداد ۱۶, ۱۳۹۴ ۳:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

NO

مهندس شیمی
خرداد ۱۶, ۱۳۹۴ ۳:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

موافقم با مریم خانم

دکتر
خرداد ۱۶, ۱۳۹۴ ۲:۴۳ ب٫ظ

بچه ها مگه ارشد امتحان ندادین شما……همیشه ارشدمون بهمن ماه بودی و ما ورودی سال بعدش بودیم و کنکورمونم به اسم همون بوده….چرا الکی گیج میشید….مثلا ارشدمون بهمن ۸۹بود به اسم کنکور ۹۰امتحانذدادیم..ورودی ۹۰هم بودیم

ساناز
خرداد ۱۶, ۱۳۹۴ ۲:۰۸ ب٫ظ

دوستان تغییرات از همین کنکور امسال یعنی اسفندی که میاد اعمال میشه.
هر سال عموما پس از برگزاری کنکور، تغییراتی اعمال میشود برای سال بعد.
بنابراین، به فکر تقویت استعداد و زبان باید باشیم به جای حرص و جوش خوردن…
چون کاری نمیشود کرد

samira
خرداد ۱۶, ۱۳۹۴ ۲:۰۵ ب٫ظ

وای سرم گیج میره هرکی یه چیز میگه . دوستان کاری بکنید این زمان داره میره……………….میخوایم برای زندگیمون برنامه بریزیم . چرا هر دفعه یه چیز میگن گیج شدیم به خدااااااااااا

س.م
خرداد ۱۶, ۱۳۹۴ ۲:۰۲ ب٫ظ

به نظر من یک سوال بدهند که “کنکور ۹۴ یعنی چه و سال تحصیلی ۹۵-۹۶ به چه سالی گفته میشود؟”
این سوال کنکور امسال باشه. فکر کنم همین سوال برای سنجیدن هوش و ذکاوت و حتی زبان فارسی متقاضیان کافی باشه ;-)

شیمیست
خرداد ۱۶, ۱۳۹۴ ۲:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  س.م

سوال دومم بگن کنکور سال تحصیلی ۹۵-۹۶ کی برگزار میشه

س.م
خرداد ۱۶, ۱۳۹۴ ۴:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  شیمیست

باشه. این سوال هم تصویب شد :-)
میتونه به انگلیسی پرسیده بشه که سطح زبان انگلیسی مون هم سنجیده بشه.

داوطلب 94
خرداد ۱۶, ۱۳۹۴ ۲:۰۱ ب٫ظ

با سلام خدمت دوستان گرامی:
با سلام منابع ذیل بهترین شاخص برای آزمون GRE به نظر اینجانب میباشد:
استعداد مدرسان شریف بهتر ازبقیه هست یعنی میشه گف کاملترینه.زبان ۵۰۴ واژه و ۱۱۰۰واژه لغات ضروری تافل و کتاب خیرآبادی برای گرامرودرک مطلب مطلوب هست.

عامری/
خرداد ۱۶, ۱۳۹۴ ۳:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  داوطلب 94

استعداد مدرسان شریف اصلا به درد آزمون دکترا نمیخوره. برای آزمون ارشد مدیریت اجرایی طراحی شده

دکتر
خرداد ۱۶, ۱۳۹۴ ۴:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  عامری/

پیشنهاد شما چیه عامری جان

مریم
خرداد ۱۶, ۱۳۹۴ ۴:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  عامری/

سلام موافقم باهاتون. کتاب مسیح خواه خیلی عالی بود من هر دوتا را خوندم

مهندس شیمی-2
خرداد ۱۶, ۱۳۹۴ ۱:۵۸ ب٫ظ

نه دوست عزیز،کنکور حذف شده و توی اخبارهای گذشته گفته بودن”پذیرش دانشجوی دکتری در سال ۹۵-۹۶ بر اساس این ابلاغیه است” پس یعنی کنکوری که میبایست در اسفند امسال برگزار بشه و بر طبق آن پذیرش برای سال بعد تعیین میشد حذف شده و به صورت gre و اختیار ۱۰۰% ای دانشگاهها اپصورت میگیره…کاملا واضحه که امسال عملی میشه و بر طبق اون پذیرش سال بعدو انجام میدن…

ای تی
خرداد ۱۶, ۱۳۹۴ ۱:۴۱ ب٫ظ

اگه اینطور بود تو متن اطلاعیه میزدن حذف کنکور سال جاری نه حذف کنکور از سال آینده

شیمیست
خرداد ۱۶, ۱۳۹۴ ۱:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  ای تی

شما برو دفترچه کنکوری که اسفند ۹۳ دادیم رو نگاه کن روش نوشته آزمون دکتری ۹۴-۹۵

امیری
خرداد ۱۶, ۱۳۹۴ ۱:۳۱ ب٫ظ

خوب ملاک انخاب دانشگاه توسط دانشجو چطوره؟آیا اصلا دانشجو دخیل هست؟ یک آزمون برگزار میشه بچه ها خودشون از قبل انتخاب می کنند کجا را انتخاب کنند و ۵ تاش دعوت بشن یا نه بعد از آزمون انتخاب میکنند؟ اصلا هیچیش مشخص نیست که!!!

ای تی
خرداد ۱۶, ۱۳۹۴ ۱:۱۴ ب٫ظ

دوستان ببینید
الان تا مهر ۹۴ نیمسال دوم ۹۳-۹۴
از مهر ۹۴ تاآخر سال میشه نیمسال اول ۹۴-۹۵
از عید ۹۵ تا مهر ۹۵ میشه نیمسال دوم ۹۴-۹۵
از مهر ۹۵ تا آخر سال میشه نیمسال اول ۹۵-۹۶ و قراره که کنکور ۹۵-۹۶ حذف شه پس این واسه کنکور سال اسفند ۹۵ هست نه اسفند ۹۴

ali
خرداد ۱۶, ۱۳۹۴ ۱:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  ای تی

خیر اشتباه نکنید. کنکور اسفند ۹۴ برای سال تحصیلی ۹۵-۹۶ هست. کاملا واضحه

شیمیست
خرداد ۱۶, ۱۳۹۴ ۱:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  ای تی

اصلا عبارت کنکور ۹۵-۹۶ که شما میفرمایید اشتباهه درستش کنکور سال تحصیلی ۹۵-۹۶ هست که تو متن اطلاعیه هم گفته واسه سال تحصیلی ۹۵-۹۶ کنکور حذف میشه که آزمونش اسفند ۹۴ برگزار میشه

زهرا سادات
خرداد ۱۶, ۱۳۹۴ ۱:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  ای تی

دقیقا درست گفتید. این قانون برای کنکور اسفند ۹۵ هست. امسال یعنی اسفند ۹۴ مانند قبل برگزار میشه دوستان. دیگه این گیج شدن نداره.

ندا
خرداد ۱۶, ۱۳۹۴ ۱:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  ای تی

نیم سال که حساب نیست
کل سال تحصیلی رو مد نظر دارن که شروعش در سال ۹۵ هست و پایان سال تحصیلی در سال ۹۶ و البته برای ورود به این سال تحصیلی زمستان ۹۴ کنکور میدن

phd_93
خرداد ۱۶, ۱۳۹۴ ۲:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  ای تی

دوست عزیزمهر۹۴_۹۵ که کلاسها شروع میشه کنکورش اسفند ۹۳برگزار شد پس مهر ۹۵_۹۶میشه شروع سال تحصیلی برای قبولی های اسفند ۹۴

بهار- اقتصاد
خرداد ۱۷, ۱۳۹۴ ۸:۲۴ ق٫ظ
پاسخ به  phd_93

وای بچه ها!!!!!!! چقدر در مورد سال تحصیلی مشکل دارید. مثلا اگه کنکور دکتری به جای اسفند مثل قبل آخر فروردین بود مشکل حل میشد؟؟؟ دیگه کسی با مفهوم کنکور سال آینده و سال تحصیلی ۹۵-۹۶ مشکلی نداشت؟

ali z
خرداد ۱۶, ۱۳۹۴ ۱:۰۹ ب٫ظ

سلام دوستان.خسته نباشید.یه سوال دارم ممنون میشم راهنمایی کنید.
آزمون زبان سوالاتش مثل سالهای قبل هست؟؟یعنی شامل گرامر و درک مطلب و لغات هست؟؟ ؟یا ازمون GRE میگیرن؟

شیمیست
خرداد ۱۶, ۱۳۹۴ ۱۲:۵۷ ب٫ظ

سلام بچه ها ببینید این آزمونی که اسفند۹۳ دادیم و الان هم مصاحبه اش هست هرکی قبول بشه از اول مهر ۹۴ میره دانشگاه پس این آزمون واسه سال تحصیلی ۹۴-۹۵ بوده
آزمونی که اسفند ۹۴ برگزار بشه قبول شدگانش مهر ۹۵ میرن دانشگاه یعنی سال تحصیلی ۹۵-۹۶
پس وقتی میگه این آزمون برای سال تحصیلی ۹۵-۹۶ اعمال میشه یعنی اسفند ۹۴ کنکور مثل سابق نداریم

سحر
خرداد ۱۶, ۱۳۹۴ ۱۲:۵۴ ب٫ظ

دوستان من همین الان با وزارت علوم تماس گرفتم , اینا که میگن با آزمون پارسال هیچ فرقی نکرده !!! گفتن اشتباه اعلام شده , مثل پارسال آزمون برگزار میشه و شما درسای تخصصی رو هم بخونید , الان من گیج شدم یعنی چی الان چیکار کنیم ؟؟؟ گفتن آزمون مث پارساله فقط ممکنه تو مصاحبه علاوه بر مصاحبه یه آزمون کتبی هم گرفته بشه لطفا منو روشن کنه یکی !!!!!
۰۲۱۸۲۲۳۳۹۶۰ با این شماره حرف زدم من

نگار معتمدیان
خرداد ۱۶, ۱۳۹۴ ۱:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  سحر

.اقعا ؟؟؟؟؟
خوب می پرسیدید آزمون کی برگزار میشه؟

سحر
خرداد ۱۶, ۱۳۹۴ ۲:۴۵ ب٫ظ

والا نگار جان ۲۰ بار تاکیدا پرسیدم آخه یعنی چی , گفت شما درسای تخصصی هم بخونید مثل پارساله , یه خانم بود من شماره رو گذاشتم شما هم زنگ بزنید یا اگه تهران تشریف دارید حضوری بپرسید والا من خودم گیج شدم اصلا نپرسیدم زمانش کیه . فقط اگه یه چیز دیگه گفت به شما ,بگید که به من گفتن مث پارساله , بذار بفهمن بچه ها در ارتباطن اخبار غلط غلوط ندن

حدیث
خرداد ۱۶, ۱۳۹۴ ۳:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  سحر

من با همین شماره تماس گرفتم گفتن به ما مربوط نمیشه، باید با سنجش هماهنگ کنید!!!! سنجش هم هیچ کدوم از خط هاشون جوابگو نیستن!!!!

مهندس شیمی
خرداد ۱۶, ۱۳۹۴ ۱:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  سحر

من که میگم بهتون اما کسی قبول نمیکنه
روش برگزاری آزمون (برگزاری دوبار در سال یصورت حدنصابی) را gre میگویند….
آزمون همون آزمونه اما رتبه در کار نیست.. نمره بهتون میدن مثل آزمون تافل یا msrt یا… اگه شما حدنصاب دانشگاه مورد نظرتون را کسب کردید میرید واسه مصاحبه… خودتون میرید نه سنجش دعوتتون کنه…

ف
خرداد ۱۶, ۱۳۹۴ ۱:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  مهندس شیمی

واقعا به قول دوستمون روزهای مه آلود :). خوب لطفا یه خبر به این مهمی به صورت کامل وواضح اعلام کنین دیگه.

منم فیزیولوژی
خرداد ۱۶, ۱۳۹۴ ۱۲:۴۶ ب٫ظ

نمیدونم چرا دوستان میگن گیج میشیم ببینید
امسال سال ۹۴ یک ترم توی سال ۹۴ یک ترم توی سال ۹۵ پس سال تحصیلی امسال میشه ۹۴-۹۵ و آزمون این سال تحصیلی توی سال ۹۳ بوده
حالا سال دیگه سال ۹۵ یک ترم توی ۹۵ یک ترم توی ۹۶ پس سال تحصیلی سال دیگه میشه ۹۵-۹۶
بنابراین امتحان این سال تحصیلی توی سال ۹۴ یعنی امساله یعنی آزمون امسال فقط فقط فقط زبان و استعداد تحصیلی

معصومه
خرداد ۱۶, ۱۳۹۴ ۱۲:۴۰ ب٫ظ

گیج شدم!
آیا برای اسفند امسال این شیوه اعمال میشه یا نه سال بعد؟
هر کی یه چیز میگه:((

دوست
خرداد ۱۶, ۱۳۹۴ ۱۲:۳۱ ب٫ظ

سلام دوستان
من هنوز متوجه نشدم.. آزمون تخصصی از امسال حذف میشه یا سال آینده؟ یعنی اسفند ۹۴ آزمون تخصصی هست یا نه؟

ali
خرداد ۱۶, ۱۳۹۴ ۱۲:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  دوست

سلام خیر کنکور ۹۴ حذف شده

هادی
خرداد ۱۶, ۱۳۹۴ ۱۲:۱۷ ب٫ظ

دوستان من رتبه اول کارشناسی آزاد عمران با معدل ۱۷.۱۴ و رتبه اول ارشد با معدل ۱۸.۰۲ از دانشگاه سراسری و یک مقاله کنفرانس داخلی ممیخواستم بدونم با این شرایط. واسه دکتری بدون آزمون امیدی هست?

ali
خرداد ۱۶, ۱۳۹۴ ۱۲:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  هادی

سلام شرط لازم مقاله ای اس ای هست. مقاله کنفرانس امتیاز کمی دارد.

ریاضی کاربردی - applied math
خرداد ۱۶, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۹ ق٫ظ

خدایا! کاش امسال قبول بشم…

از این بلاتکلیفی آزمون دکتری بیرون بیام!

هر روز یه برنامه جدید…

samira
خرداد ۱۶, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۰ ق٫ظ

بچه ها من امروز حقوق اردیبهشتم دادن شاید بتونم چند کتاب باهاش بخرم چه کتابایی برای زبان و استعداد پیشنهاد میکنید

سیامک
خرداد ۱۶, ۱۳۹۴ ۱۲:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  samira

سلام.
برا استعداد:نکات کلیدی ازمون استعداد از آبادچی بهتر ازبقیه س.زبانم ۵۰۴ واژه و ۱۱۰۰واژه برا لغت و کتاب خیرآبادی برا گرامرودرک مطلب کافیه.من رتبم ۸شد امسال

دکتر۹۵
خرداد ۱۶, ۱۳۹۴ ۱۲:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  سیامک

سیامک جان خودت خوندی کتاب آبادچی رو؟چند زدی راضی بودی؟بهتر از مدرسان شریفه؟

فاطمه
خرداد ۱۶, ۱۳۹۴ ۱۲:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  سیامک

آقا سیامک لطفا بگید که زبانتون در چه حد بوده که این کتاب را خوندید؟
زبان من ضعیفه این کتابی که شما معرفی میکنید جواب میده؟؟

مهسا
خرداد ۱۶, ۱۳۹۴ ۱۲:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  samira

من برای استعداد تحصیلی کتاب مدرسان شریف رو توصیه میکنم! اگر چه که کمی قطوره، اما جامع ترین منبعی ه که دیدم! برای زبان منابع فارسی خیرابادی هست و منابع انگلیسی هم اگه میتونید دانلود کنید، لازم نیس بخرید. کتاب فارسی همین سایت هم که کتاب خوبی به عنوان پایه هستش هم که میتونید از صفحه زبان دانلود کنید.

رییسی
خرداد ۱۶, ۱۳۹۴ ۴:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  samira

خدایا یک فارغ التحصیل ارشد با حقوق ماهیانه فقط توان خریدن چند جلد کتاب را شاید داشته باشه من ای قدر الان از شنیدن خبر ناراحت شدم که اگر دکتری هم قبول نشوم هیچ وقت این قدر ناراحت نمیشدم

روزهای مه آلود
خرداد ۱۶, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۵ ق٫ظ

یعنی آزمونی که اسفند ۹۴ یعنی چند ماه دیگه برگزار میشه فقط شامل استعداد و زبان هستش؟

ali
خرداد ۱۶, ۱۳۹۴ ۱۲:۳۷ ب٫ظ

بله

محمد
خرداد ۱۶, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۳ ق٫ظ

سلام
بچه ها به نظرمی رسد این آزمون چیزی شبیه آزمون استخدام ادواری سال های قبل است .یک کارنامه می دهند به معنی این است که شما حد نصاب علمی عمومی را دارید.شاید تا چند سال اعتبار داشته باشد.سازمان سنجش در طرح سوالات تخصصی مشکل داشت.

شادی 68
خرداد ۱۶, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۸ ق٫ظ

با سلام
لطفاً یکی به ما بگه فقط زبان مد نظرشونه یا استعداد هم هست؟ آیا حد نصاب خاصی مد نظر هر دانشگاس؟ یعنی اگه کسی حد نصابش کمتر از حد دانشگاه تهران باشه ولی در زمینه های دیگه عالی باشه و استادا بشناسنش دیگه نمیتونه وارد مراحل بعدی دانشگاه تهران بشه یا نه بازم اساتید محترم هرکی رو خواستن دعوت میکنن؟؟؟؟؟؟ با تشکر

مهسا
خرداد ۱۶, ۱۳۹۴ ۱۲:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  شادی 68

فعلا که معلوم نشده، اما زبان و استعداد با هم هستش.

m-m
خرداد ۱۶, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۷ ق٫ظ

دوستان حرف زدن مشکلی رو حل نمیکنه . بگید کجا باید اعتراض کرد. من که تو دانشگاه نسبتا خوبی بودم دیدم چطوری در ۳۰ به ۷۰ سلیقه ای رفتار میشد حالا چه برسه به ۱۰۰درصد.

مخابرات-میدان
خرداد ۱۶, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۰ ق٫ظ

نتیجه این کار سازمان سنجش را با مثال از رتبه دوستم میگم
کنکور ۹۴ : تخصصی:۵۴ / زبان:سفید / استعداد:۳۰ / رتبه:۸
اگه همین فرد امسال قبول نشه در اینصورت
کنکور ۹۵ : زبان:سفید /استعداد:۳۰ رتبه: نزدیکای رتبه های آخر

امین
خرداد ۱۶, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۷ ق٫ظ

به نظر من این موضوع جای بحث داره
اولا شما برای دکتری باید مدرک زبان رو ارائه بدید
یعنی در هر صورت اگر قبول شید تا ترم دوم باید یه مدرک زبان معتبر ارائه بدید
دوما حالت های دیگه هم باید در نظر بگیرید
در آزمون قبلی فرض کنید یکی
تخصصی ۲۰ زبان ۹۰ و استعداد ۲۰ زده بود
و یکی تخصصی ۳۵ و زبان ۵۰ و استعداد ۲۰
اونوقت نفر اول به بهترین دانشگاه ها دعوت می شد و نفر دوم به دانشگاه های درجه ۲
ولی در حالت جدید هردو به دانشگاه های خوب دعوت می شوند و تنها رزومه و توانایی تخصصی شون ملاک پذیرش خواهد بود

SARA
خرداد ۱۶, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۰ ق٫ظ

سلام آقا پیام.

فرایند دعوت به مصاحبه باز هم توسط سنجش انجام میشه؟ یعنی انتخاب رشته میکنیم و سنجش ۵ محل به مصاحبه دعوت میکنه؟ و نتیجه نهایی را سنجش اعلام میکنه؟
تعیین ظرفیت به عهده کیه؟

حمید
خرداد ۱۶, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۴ ق٫ظ
پاسخ به  SARA

همه چی به عهده دانشگاه هست
سنجش فقط ازمون زبان و gre برگزار میکنه.همین.

payam
خرداد ۱۶, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۴ ق٫ظ
پاسخ به  SARA

بله فرایند دست سنجشه

شیوا خانووووم
خرداد ۱۶, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۰ ق٫ظ

بچه ها من واقعا نگرانم
الان باید چیکار کنم؟
چی بخونم؟

Anonymous
خرداد ۱۶, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۴ ق٫ظ

از سال بعد این ایین نامه اجرا میشه. امسال برو دروس تخصصی رو بخون. مث کنکو سالای قبل.

دکتری
خرداد ۱۶, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۳ ق٫ظ
پاسخ به  Anonymous

برادر من چرا اطلاعات غلط میدی….تغییرات از همین امسال لحاظ میشود…

کنکوری
خرداد ۱۶, ۱۳۹۴ ۱۲:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  دکتری

حسینی در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا با این آیین نامه جدید شکل پذیرش دانشجوی دکتری در دانشگاههای آزاد و دولتی متفاوت می شود، افزود : این آیین نامه برای همه دانشگاهها است یعنی همه دانشگاهها باید براساس آزمون عمومی که برگزار می شود داوطلب را مورد ارزیابی قرار دهند ، حتی این آیین نامه برای موسسات حوزوی نیز ابلاغ شده است بنابراین این آزمون برای سال تحصیلی ۹۵-۹۶ عملی می شود.

امیر
خرداد ۱۶, ۱۳۹۴ ۹:۲۲ ق٫ظ

با این اوضاع خیلی بد میشه
با این روش جدید هر دانشگاهی هر را که بخواد میتونه بگیره و این ظلم هست در حق همه بچه هایی که از دانشگاه مورد نظر نیستند

اناهیتا
خرداد ۱۶, ۱۳۹۴ ۹:۲۲ ق٫ظ

سلام
برای دانشگاه آزاد هم باید استعداد تحصیلی بخونیم؟

داوطلب
خرداد ۱۶, ۱۳۹۴ ۹:۰۹ ق٫ظ

سلام
لطفا بفرمایند در آزمون اولیه چه موضوعاتی مورد ارزیابی است و چه منبعی ؟؟؟؟
نوع آزمون مبهم است؟؟؟

راضیه
خرداد ۱۶, ۱۳۹۴ ۹:۰۳ ق٫ظ

سلام دوستان
من بعد از فارغ التحصیلی تو کنکور ۸۷-۸۸ شرکت کردم. آزمون دانشگاهی بود. منم کارشناسی و ارشدم شیراز بودم و دکتری هم شیراز ثبت نام کردم. کنکور تشریحی بود. آزمون خوب دادم چون استادای خودم طراح سوال بودن ولی تو مصاحبه رد شدم. اونم با چند صدم.
بعد از اون تو کنکور شرکت نکردم تا امسال. امیدوارم امسال قبول بشم.
الان معلوم نیست احتمالاً دانشگاه ها برمیگردن رو روال قبل یعنی کنکور تشریحی. داوطلبی که تا حالا برای کنکور تستی خونده حالا باید سبک عوض کنه تحلیلی بخونه و تشریحی امتحان بده (احتمالا)
البته بنظر من قاعدتا هم همینطور باید باشه. کسی که میخواد دکتری بخونه باید قدرت تجزیه و تحلیل موضوع داشته باشه.
دوستان منتظر باشید و آمادگی آزمون تشریحی دانشگاه ها را داشته باشید.

شادی
خرداد ۱۶, ۱۳۹۴ ۸:۳۰ ق٫ظ

فوق العاده است. لطفا عناوین آزمون مشخص گردد؟

فائزه
خرداد ۱۶, ۱۳۹۴ ۲:۵۸ ق٫ظ

به نظر بنده هم مشکلات حادی پیش رو خواهیم داشت ولی جریانه کنکورهای دکترای در کشور همیشه بی ثبات بوده اینم یه روش جدید انشاالله که موفقیت آمیز بشه….روش پژوهشی محور و استعدادی روش خوبیه چرا که من افرادی رو می شناسم که برای کنکور بشدت درس خونده و حدنصابه قبولی رو اورده ولی فارغ از اینکه استعداد لازم رو برای گذراندن مقطع دکترای داشته چراکه دید به مقطع دکترای نباید مدرک گرایی باشه کسی که دکترای تخصصی رو میگذرونه صاحب نظر در مجامع بین المللی میشه …بنابراین می بایست توانایی عملی کردنه حرف ها ، کارها و طرح هاش رو داشته باشه نه اینکه فقط بک سری مطالبی رو که خونده به صورته طوطی وار پس بده …. پس روش خوبیه امیدوارم که اعضای گروه و هیات های علمی دانشگاه ها به استعداد های افراد بدون درنظر گیری سلیقشون توجه داشته باشند…

حمید
خرداد ۱۶, ۱۳۹۴ ۸:۳۸ ق٫ظ
پاسخ به  فائزه

موافقم با نظر شما

نسترن
خرداد ۱۶, ۱۳۹۴ ۲:۲۴ ق٫ظ

ینی امسال تخصصی نخونیم….منظورشون اینه..
ولی عنوان خبر خیلی مبهمه…حذف از سال اینده!!!!!!!!!!!!!

دکتر۹۵
خرداد ۱۶, ۱۳۹۴ ۸:۵۵ ق٫ظ
پاسخ به  نسترن

پیام های پایین تر را بخوانید

باستانشناسی
خرداد ۱۶, ۱۳۹۴ ۰:۳۸ ق٫ظ

بدتر از همه اینکه بعد از ازمون عمومی هر دانشگاهی شیوه خاص و مبهمی برای پذیرش داره….نهایتا مشخص نیس که حالا مصاحبهش به صورت کتبی هست یا شفاهی….

payam
خرداد ۱۶, ۱۳۹۴ ۰:۰۳ ق٫ظ

دوستان گرامی:

کنکور اخیر که برگزار شد کنکوردکترای ۹۴ آخرین دوره کنکور دکترای سراسریه که برای سال تحصیلی ۹۴-۹۵ دانشجو میگیره. کنکور ۹۵ که در اسفند ۹۴ برگزار میشه تنها آزمون زبان و استعداد داره برای سال تحصیلی ۹۵-۹۶ لطفا این سال هارو قاطی نکنید.

دکتر سلامت
خرداد ۱۶, ۱۳۹۴ ۷:۲۶ ق٫ظ
پاسخ به  payam

ممتون اقا پیام بابت توضیحاتتون
لطفا بگین که اایا این ایین نامه برای دانشگاه ازاد هم قطعی شده؟ یعنی دانشگاه ازاد هم صد درصد برای پذیرش بعدی مرحله دکترا زبان و استعداد رو در ازمون میارن؟

payam
خرداد ۱۶, ۱۳۹۴ ۹:۴۸ ق٫ظ
پاسخ به  دکتر سلامت

معلوم نیست

ستاره
خرداد ۱۵, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۲ ب٫ظ

بالاخره این آزمون عمومی شامل چه مواردی میشه؟؟؟
فقط آزمون تافلِ یا شامل استعداد تحصیلی هم میشه؟؟؟ تکلیفِ بخش تخصصی که معلومه. خواهشاً این بخش عمومی رو که فرمودید روشن بفرمایید شامل چه مواردی میشه؟ سپاسگزارم.

سارا
خرداد ۱۵, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۳ ب٫ظ

اصلا مشخص نیست

زینتی
خرداد ۱۵, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۰ ب٫ظ

آخه پس کنکور۹۴-۹۵ چی میشه؟

س.م
خرداد ۱۵, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  زینتی

کنکور ۹۴-۹۵ همونیه که الان مصاحبه هاش داره انجام میشه :-)

بهروز
خرداد ۱۵, ۱۳۹۴ ۹:۵۳ ب٫ظ

به نظر من اون کشورهایی که آزمون gre می گیرند برای اینه که هر کی وارد اون کشور می شه باید یه اطلاعات حداقلی از زبان و … داشته باشه.
آژمون دکتری داخل ایران چه ربطی به زبان داره؟

دانشجو
خرداد ۱۵, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  بهروز

آخه بدبختی اینه که آزمون جی ار ای رو هم درست برگزار نخواهند کرد

روان شناسی
خرداد ۱۵, ۱۳۹۴ ۹:۳۰ ب٫ظ

بچه ها همه میگین اسفند امسال هم کنکو تحصصی برگزار میشه و از کنکور ۹۵-۹۶ حذف میشه

داوطلب 94
خرداد ۱۵, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  روان شناسی

نه دوست عزیز از همین امسال اجراء میشه.

طلیعه
خرداد ۱۶, ۱۳۹۴ ۰:۱۰ ق٫ظ
پاسخ به  داوطلب 94

نه از سال اینده اس گفتن سال تحصیلی ۹۵-۹۶ امسال سال تحصیلی ۹۴-۹۵ هستیم.

شیرین
خرداد ۱۵, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  روان شناسی

سلام
ببخشید یعنى امسال اسفند آزمون دکترا برگزار نمیشه؟ امسال که میشه ٩۴-٩۵

مهندس شیمی-2
خرداد ۱۵, ۱۳۹۴ ۹:۰۶ ب٫ظ

اگه دوستان یادشون باشه قبلا هم گفتن وزارت علوم یه جلسه با روسای دانشگاههای برتر کشور گرفته و تصمیم نهایی برای نحوه پذیرش در مقطع دکتری رو بررسی کردن، پس همه میدونن از کجا آب خورده و برا چی بوده این تصمیم یه شبه از کجا اومد؟؟؟ دانشگاههای معتبر دیدن خیلی از دانشجوهایی شونو که ۲ سال ارشد یا ۶ سال کارشناسی و ارشد باهاشون کار کردنو ممکنه نتونن بگیرن و شیوه برگزاری آزمون اونا رو مجبور کردن با دانشجوهای دانشگاههای شهرستان کار کنن حتی اگه به نفعشون نباشه پس بفکر راه چاره افتادن…توی خود خبر گفتن با روسای دانشگاهای برتر، پس از “ب بسم الله” تا اخرش به نفع دانشگاههای برتر خواهد بود و بس.. سراسر دنیا دارن آزمون gre میگیرن درست ولی مگه ما از اول با یه شیوه بالا اومدیم که الانم ادامه بدیم؟؟؟؟اونا همیشه با این آزمون میرفتن دکتری، کسیکه وارد کارشناسی و ارشد میشد میدونست ۲-۳ سال دیگه قراره بره توی آزمون gre پس از همون اول توی این ۳ سال با وقت و آرامش روی زبانش کار میکرد..حالا کشور ما رو ببینین که در عرض ۲ ماه تصمیم گرفته شد و بدون نظرسنجی میخان یه دفه اجراش کنن…تازه هنوزم نمیگن چ چی هستشو کی میخاد برگزار بشه فقط میگن سال بعد اینطوریه..پس اینقد نگین در سراسر دنیا بوده ما هم میخایم همون بشیم…باید اول زیر ساختا رو درست میکردن بعد این تصمیمو میگرفتن..گره کار توی پذیرش ارشد بوده و هست نه دکتری… کسیکه میخواد دکتری قبول بشه مطمئنا با انگلیسی در حد معمول آشنا… ادامه نظر»

داوطلب 94
خرداد ۱۵, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  مهندس شیمی-2

کاملا حق با شماست.عالی فرمودید.

نگار معتمدیان
خرداد ۱۵, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  مهندس شیمی-2

عالی بود.. واقعا حرفای منم همینه که شما نوشتید…
:)

ابوالفضل
خرداد ۱۶, ۱۳۹۴ ۰:۱۶ ق٫ظ
پاسخ به  مهندس شیمی-2

مهندس جان گل گفتی. من خودم دارم ارشدمو توی یه دانشگاه تاپ میخونم حتی واسه دکترا سهمیه استعداد درخشان هم دارم به اضافه نظر مساعد اساتید. اما دیگه واقعا از دیدن این بی عدالتیهای رایج توی جامعه دانشگاهیمون دارم دچار افسردگی میشم. به همین خاطر هم توی اون دانشگاه نخواهم موند چون اینطور وارد مقطع دکتری شدن برام هیچ ارزشی نداره

عمران
خرداد ۱۶, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۳ ق٫ظ
پاسخ به  ابوالفضل

شما الان اینجوری میگی اما من فکر میکنم شما هم همان دانشگاه ادامه میدید.

ابوالفضل
خرداد ۱۷, ۱۳۹۴ ۶:۰۶ ق٫ظ
پاسخ به  عمران

خیر عمران عزیز. بنده حاضرم ترک تحصیل کنم اما حق دانشجوی شایسته تر از خودم رو پایمال نکنم. چون از این کار متنفرم

محمد
خرداد ۱۶, ۱۳۹۴ ۴:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  مهندس شیمی-2

واقعا عالی بود نظرت امیدوارم روسای دانشگاه های برتر بخونن

cenotaph
خرداد ۱۵, ۱۳۹۴ ۹:۰۵ ب٫ظ

سلام دوستان.خواهشا یه طرفه به قاضی نرید.من سال پیش دانشجوی ارشد زبان بودم و انصراف دادم.امسال ارشد روانشناسی رتبه تک رقمی آوردم.ولی نه بخاطر زبان.چون از من بیشتر هم تو زبان بود.ولی دروس تخصصی را از خود بچه های روانشناسی بیشتر زدم.و از الان به فکر ازمون دکتری هستم و نوشتن مقاله.دو تامطلب است:یکی اینکه که فقط به صرف زبان نیستش که کسی قبول بشه.چون خودم هم ساکن شهرستان هستم و هیچ کلاسی هم نرفتم و تربیت معلم که سطح بالایی نداره در س خوندم.ولی تو ارشد زبان از خیلی از بچه هایی که ساکن تهران بودن و کلاس رفته بودن بهتر شدم و شبانه خوارزمی و علامه قبول شدم.مطلب دوم اینکه جدا از اینکه عادلانه باشه یا نه.واسه داوطلبان دکتری خوبیت نداره که اینقدر بترسن و ناراحت باشن.چون واقعا کاری از دست کسی بر نمیاد.وبهتر جای اعتراضی که نتیجه ای نداره.تلاش کرد.مگه قبل از سال ۹۰ شرایط همین نبود؟تو کتاب چه کسی پنیر مرا برداشته است هم به این اشاره شده که ادمهادنبال توجیه واسه اتفاقای افتاده شده هستن.ولی موشها دنبال پیداکردن پنیر تازه.و هدف تازه.
درضمن.جالبه،بعضی دوستان اعتراض دارند از بچگی کلاس زبان نرفتن چون به دلیل شرایط مادی.ولی الان از پس شبانه و ازاد برمیان!در هرحال.بهتره به جای همه ی این بحثا.تلاش کرد.نمونه اش همین پیامهاتون را به انگلیسی بنویسید.خیلی هم بهتون کمک میکنه.به عنوان کسی که ارشد زبان میخوندم میگم:خیلی از بچه های خود زبان هم زبانشون قوی نیست.پس از چیزی نترسید.

بهروز
خرداد ۱۵, ۱۳۹۴ ۹:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  cenotaph

بابا این چه حرفیه شما می زنی؟
چه معنی میده کسی که سالها زبان خونده از منی که سه ماه زبان خوندم ضعیف تر باشه؟!

sara
خرداد ۱۵, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  cenotaph

منطقی نیست صحبتتون

max
خرداد ۱۶, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۹ ق٫ظ
پاسخ به  cenotaph

سلام دوست عزیز. شما جای خودتون نظرتونو بگین نه جای ما دکتری زبان انگلیسی.

مهندس شیمی
خرداد ۱۵, ۱۳۹۴ ۸:۲۵ ب٫ظ

این پارگراف رو با دقت بیشتر بخونید لطفا:
حسینی گفت: در گذشته اینطور بود که نمره داوطلب در آزمون عمومی سازمان سنجش ، بخشی از پذیرش آن دانشجو نیز محسوب می شد ، چرا که آن آزمون به صورت متمرکز بوده است ، ولی هم اکنون آزمون عمومی صرفا معرف شاخص و پذیرش دانشجو محسوب می شود و دانشگاهها براساس شاخص های مدنظر خود می توانند آزمونی به صورت جدا از دانشجویان مورد نظر خود بگیرند.
بچه ها آزمون عمومی همون آزمونی هست که قبلا میگرفتن و الانم میگیرن اما بصورت حد نصابی! نه رتبه..

مهدی
خرداد ۱۵, ۱۳۹۴ ۹:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  مهندس شیمی

ای بابا دوستان دیگه ای که اسمشون مهدی هست لطفا یه پیشوند یا پسوند اضافه کنن. من خیلی وقته تو این سایتم. شما نظر میدین همه فک میکنن من نظر دادم. مرسی از همکاریتون.
نکته دوم این که حرف این دوست عزیزمون هم قابل تامل هست. حتی من یه جا خوندم که آزمون GRE صرفا شامل زبان و استعداد نمیشه و کلا چند نوع مختلف آزمون GRE داریم که زبان اصلا جزیی از اون نیست و یه آزمون عمومی از تمام دروسیه که تا الان خوندیم حالا چه در حد دبیرستان چه دانشگاه

سعید
خرداد ۱۵, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  مهندس شیمی

خب منم همینو گفتم دوستان گفتند نه… فقط زبان و استعداد هست…
آخه هم سازمان سنجش قبلا ۲ بار اعلام کرده و هم اگه دوستان یادشون باشه رییس قبلی صنعتی شریف گفته بود…
خداییش موندم الان چی بخونم…
حیف که تهران نیستم وگرنه می رفتم سازمان سنجش و وزارت علوم حداقل مشخص می شد برنامه چیه…
۲ تا مشکل اساسی وجود داره:
۱- مواد امتحانی آزمون
۲- زمان برگزاری آزمون بعد (مهر یا اسفند یا هیچکدوم)

سیمین
خرداد ۱۵, ۱۳۹۴ ۸:۰۶ ب٫ظ

باعرض سلام. اگه قراره کنکورحذف بشه پس تکلیف دانشجوهاچى میشه؟اگه قراره کنکورى بگیرن پس فرقش باقبلی چیه؟ کنکورى که بخوان بگیرن شامل چى میشه ؟ باتشکر

فرنوش
خرداد ۱۵, ۱۳۹۴ ۷:۲۸ ب٫ظ

خب پس بهتره بگید دو مرحله ای شده
حذف نشده

آیدا
خرداد ۱۵, ۱۳۹۴ ۶:۵۵ ب٫ظ

منم فردا میرم وزارت علوم.ندا خانم شما هم رفتید سازمان سنجش ما رو هم در جریان بگذارید.ممنون

مهدی
خرداد ۱۵, ۱۳۹۴ ۶:۴۶ ب٫ظ

چرا انقد چونه میزنید؟!؟!؟
تو دکتری شما قراره با یه استاد کار کنی، باهاش ردیف بشی، وقتی نمیخوادت به زور نیست که
تازه اگه شما از بچه های اون دانشگاه قوی تر باشی مطمین باش میگیرنت، شک نکن
کی از آدم با انگیزه و کار درست بدش میاد آخه؟!؟!؟!؟
انقد فکر خودتونو مشغول نکنید، درستونو بخونید و یه رزومه خوب برا خودتون جمع کنید
در پناه حق

مهندس شیمی
خرداد ۱۵, ۱۳۹۴ ۷:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  مهدی

دقیقا حرف منم همینه…

ف
خرداد ۱۵, ۱۳۹۴ ۸:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  مهندس شیمی

وااای منم دقیقا موافقم.

آیلین
خرداد ۱۵, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  مهدی

سلام
مرسی آقا مهدی
تو این روزای نا امیدی حرف شما سندی بود برای باور خودمون و اینکه بدونیم ما هم میتونیم و از بقیه چیزی کم نداریم…
اول از همه خودمون باید خودمون رو باور کنیم که بقیه هم بپذیرنمون…
همگی میتونین… شک نکنین…

از طرفی ما هم از بی عدالتی میترسیم، خوب درسته و واقعا هم بوده وهست و ظاهرا خواهد بود ولی دقت کنیم بعضی بعضی جاها مسبب این بی عدالتیا ممکنه مثلا منه نوعی باشم! میدونین چرا؟ چون پارتی پیدا میکنم و بدون داشتن حد محفوظات و اطلاعات لازم میشم دانشجو دکتری که در واقع اینجا منه نوعی بودم که هم خودمو مدیون کردم و هم یجورایی اون استاد رو که تو رو دربایستی قرار گرفته…

ایشاله همه موفق باشن و به آنچه که حقشون هست برسن و راضی باشن…

مریم
خرداد ۱۵, ۱۳۹۴ ۶:۴۴ ب٫ظ

آقایون به جای اینکه کنکورو سخت ترش کنند برش میدارند؟؟؟
من دانشجوی دکتری هستم
سال گذشته قبول شدم
بعد از اینهمه استرس کنکور و مصاحبه و …..
حالا استرس امتحان جامع رو دارم که اساتید بسیار سلیقه ای با زندگی و آینده افراد بازی می کنند
دو سال درس بخونی و هزینه های نجومی پرداخت کنی و بعدش خییییییلی راحت بگن اخراج
به جای اینکه کنکورو بردارید سخت ترش کنین و امتحان جامع رو به جاش بردارید تا دانشچوی دکترا با آرامش بیشتری درس بخونه و تحقیقاتش رو انجام بده

...
خرداد ۱۵, ۱۳۹۴ ۷:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

واقعاً اخراججججججججججج؟ اینقد سخت؟کدوم دانشگاه می خونین؟ مطمئنن دانشگاه های تهران نیستین.

باستان شناس
خرداد ۱۵, ۱۳۹۴ ۸:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  ...

بله درست میگه هر کس ازمون جامع رو رد بشه فقط ی بار دگه مهلت امتحان دادن دوباره داره اگر اونک رد بشه دگه باید خداحافظی کنه با دکتری… وربطیم نداره که شما کدوم دانشگاه باسی دانشگاه تهرانم همین طوره من خودم تهران درس میخونک و رشتم اساتیدی داره که تو از مون جامع سوالی میدن که هیچ جا جوابش نیست مثلا داده بودن ی بار روح هنر اسلامی رو تحلبل کنید……

الهه
خرداد ۱۵, ۱۳۹۴ ۶:۲۹ ب٫ظ

سلام
دوستان با این چیزایی که شماها میکید بهتره من واسه سال دیگه از طریق استعداد درخشان اقدام کنم.
لطفا شماها که تجربه دارید راهنماییم کنید.
من معدلم تو کارشناسی ۱۹ بود ارشدم ۱۸.۵۰
فعلاا ی مقاله کنفرانسی دارم که برتر هم شده یه ۳ تا مقالاه هم از دایان نامه ام بیرون آوردم اما هنوز استادم موافقت نکرده تا بفرستمشون به نظرتون وضعیتم چطوریه؟
من اصلا امید ندارم خیلی از نظر روحی به هم ریختم

محمدرضا
خرداد ۱۵, ۱۳۹۴ ۷:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  الهه

سلام دوست عزیز. سوالی که ازت دارم اینه که کارشناسی و ارشدت رو در کدام دانشکاه بودی که اینقدر خوب شدی؟

دانشگاه علامه طباطبایی که سقف نمرات ۱۶ هست و ازین نمرات خبری نیست.

ف
خرداد ۱۵, ۱۳۹۴ ۸:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  الهه

سلام الهه جون. برای چی نا امیدی. رزومت که تا حالا خوب بوده. فقط دنبال مقالاتت بگیر وسعی کن حتما isi داشته باشی. باید روی رزومت کارکنی و تا جایی که میتونی قویش کنی.به فکر مدرک زبانت هم باش. ایشالا موفق میشی.فعلا این شرایط بوجود اومده دیگه باید به دنبال راه حل بود نه استرس و نا امیدی.

مهدی
خرداد ۱۵, ۱۳۹۴ ۶:۲۷ ب٫ظ

سلام
اگه خداییش بخواید نگاه کنید کارشون خیلی هم بد نیست
اولا کلا کنکور چیز خوبی نیست، حالا میگیم واسه دبیرستانیا چون زیادن و ارشدم که ماشالا زیاد شده عیب نداره، ولی واسه دکتری دیگه خیلی زشته
تو دکتری باید زبانت قوی باشه که خوب سرچ کنی و ببینی چه خبره و مغزت باید خوب کار کنه که میشه همون آزمون عمومی
اینکه با سوادت کدوم دانشگاه قبولت می کنه هم می سپرن به دانشگاه ها. واقعا خیلی خوبه
ولی فقط واسه دکتری ها، چون مثلا شما در سطح کارشناسی خیلی لازم نیست انگلیسی بلد باشی، قدرت درکتم که ماشالا با همون کنکور حسابی می سنجن.
فک نمی کنم چیز بد باشه، حداقل تیوریش که خوبه تا ببینیم عملیش چی میشه
در پناه حق

ندا
خرداد ۱۵, ۱۳۹۴ ۴:۴۴ ب٫ظ

وزارت علوم إعلام کرده آزمون برگزار نمیشه ولی تا به حال لایحه ای از سازمان سنجش اعلام نشده بنابه تایید این قانون!!!!!!!برگزار کننده آزمون سازمان سنجشه.من فردا حضورا میرم سازمان سنجش…..

صدیقه
خرداد ۱۵, ۱۳۹۴ ۴:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  ندا

ندا جون لطفا به ما هم بگید چی شد وقتی از سنجش پرسیدید.

...
خرداد ۱۵, ۱۳۹۴ ۷:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  صدیقه

استرس دارم. خداجون قربونت بشم خودت بگیر دستامونو.

حامد
خرداد ۱۵, ۱۳۹۴ ۴:۲۵ ب٫ظ

سلام
یه سوال ذهنمو مشغول کرده و اون اینه که وزارت علوم که می خواد آزمون دو بار در سال برگزار کنه به جای برگزاری آزمون gre چرا آزمون ورودی رو دو بار در سال و به صورت سالهای قبل یعنی آزمون تخصصی و زبان و استعداد برگذار نمی کنه که نه سیخ بسوزه نه کباب. بعد از کسب نمره حد نصاب ۲ سال اعتبار داشته باشه .

طلیعه
خرداد ۱۵, ۱۳۹۴ ۴:۲۲ ب٫ظ

دوستان خواهش می کنم اعتراض خودتو به سازمان سنجش اعلام کنین
این اینده ماست…..

fatmh
خرداد ۱۵, ۱۳۹۴ ۳:۴۶ ب٫ظ

یعنی بریم واقعا زبان بخونیم با این حساب. یکی راهنمایی میکنه بیشتر چه کتابایی در زمینه زبان و استعداد بخونیم. آخه این ۵۰۴ و … این کتابایی که تا حالا معرفی شده به نظرم جواب نمیده :(