تلاش دانشگاه آزاد در جهت تحقق خواسته های کمیسیون آموزش

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات ، تلاش های دانشگاه آزاد اسلامی در جهت تحقق خواسته های مجلس را مفید دانسته است .

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به همکاری های دانشگاه آزاد با وزارت علوم اشاره کرد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی تا کنون تلاش کرده است که متناسب با نظرات وزارت علوم و برآورده کردن خواسته های کمیسیون آموزش مجلس حرکت کند و توانسته در این کار بزرگ ورود پیدا کند. طبق شرایطی که تا کنون وجود داشته است این شروع خوب هم بوده است و طبیعتا باید همین روند را در آینده هم ادامه دهد تا بتواند بدون مشکل این راه را ادامه دهد.

عبدالوحید فیاضی در گفتکو با ایسکانیوز به حضور معاونین دانشگاه آزاد اسلامی در کمیسیون اشاره کرد و گفت: گرچه وزیر علوم در این جلسه حضور نداشت اما مجموعا جلسه خوب و منطقی برگزار شد.

او در ادامه در باره مسائل مطروحه در این جلسه گفت: جلسه دیروز با حضور چند تن از معاونین دانشگاه آزاد اسلامی و معاونین وزارت علوم برگزار شد . در این جلسه موضوعات مربوط به رشته محل های دانشگاه آزاد که از خیلی وقت پیش بحث آن مطرح شده بود و همچنین مورد پیگیری وزارت علوم و کمیسیون اموزش مجلس قرار داشت مطرح شد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: در این جلسه اعلام شد که از مجموع ۳ هزار رشته محل های دانشگاه آزاد ۹۰۰ رشته محل، برابر استانداردهای موجود وزارت علوم عمل شده است و هیچ مشکلی نداشته است. در ارتباط با مابقی این رشته محل ها دوباره پرونده ها فرستاده شده است که رفع نقص شود و در یک فاصله کمتری به وزارت علوم اعلام شود. البته قرار بوده بر اساس ابلاغیه شورای عالی انقلاب فرهنگی تا پایان اردیبهشت این رفع نواقص در پرونده ها انجام شود که تا الان طول کشیده است.

فیاضی ادامه داد: البته این موضوع در روند کار اخلال به وجود نخواهد آورد و اگر رفع نواقص انجام گیرد قابل حل خواهد بود. اما اگر این نواقص برطرف نشود و نتوانستند به استانداردهای موجود دست پیدا کنند قاعدتا برای آن واحد ها تصمیم گیری دیگری انجام خواهد گرفت.

فیاضی به همکاری های دانشگاه آزاد با وزارت علوم اشاره کرد و ادامه داد: دانشگاه آزاد تا کنون تلاش کرده است که متناسب با نظرات وزارت علوم و برآورده کردن خواسته های کمیسیون آموزش مجلس حرکت کند و توانسته در این کار بزرگ ورود پیدا کند. طبق شرایطی که تا کنون وجود داشته است این شروع خوب هم بوده است و طبیعتا باید همین روند را در آینده هم ادامه دهد تا بتواند بدون مشکل این راه را ادامه دهد.

7 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
قبول شده دکترا مدیریت آموزشی سال۹۳
تیر ۲۴, ۱۳۹۴ ۳:۴۱ ق٫ظ

درود دوستان.طاعاتتون قبول.سال گذشته در ترم بهمن واحد خرم آباد قبول شدم.اما بخاطر اینکه خودم تنها بودم گفتند برو و ترم مهر بیا.
حال سوال من اینجاست…….
بنظر شما اگر مجوز واحد خرم آباد باطل شود تکلیف قبولی من چه میشود؟

برنامه ریزی
تیر ۲۴, ۱۳۹۴ ۲:۴۱ ق٫ظ

با سلام
پارسال ۱۰ رشته محل برای ماوجود داشت که امسال ۳ تاش مجوز گرفته.یک پیشنهاد دارم ،این امکان وجود نداره که دانشگاه هایی که مجوز ندارند و به خاطر نداشتن اساتید مجوز هم قرار نیست بگیرندرا با هم تجمیع کنند ،منظورم اینه که مثلا توی رشته من الان ۷ تا مجوز ندارند ،میشه ۳ دانشگاه رو که شرایط بهتری دارن در نظر گرفت و اساتید ۴ دانشگاه دیگررو به صورت پروازی به این ۳ دانشگاه اورد،دانشجویان هم با توجه به دوری و نزدیکی به این دانشگاه ها منتقل شوند.این پیشنهاد برای کسایی هستش که در حال حاضر مشغول به تحصیل در دانشگاه های بدون مجوز هستند.

محمد جواد
تیر ۲۳, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۰ ب٫ظ

بله یعنی همون مجوزهای قبلی مگر در صورتی که دانشگاه ازاد بتونه دانشیار جذب کنه که جذب دانشیار به راحتی نیست اصلا دانشیار جذب نشده نداریم که بخاد جذب کنه پس قاعدتافقط همین رشته های دارای مجوز باقی می مونن

ساراااااااااااا روانشناسی تربیتی
تیر ۲۳, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۵ ب٫ظ

والا من که پیام جدیدی از این خبر نگرفتم!
هیچی مشخص نشده

جواب های پژوهش محور
تیر ۲۳, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۳ ب٫ظ

آقا جواب های پژوهش محور پس کی میاد ؟ما که مردیم
از پارسال تا حالا هی می گویند میاد
ماه تیر هم تموم شد

سلامت آزاد
تیر ۲۳, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۳ ب٫ظ

خب خداروشکر مثل اینکه مشکل خاصی و جود نخواهد داشت .

علی
تیر ۲۴, ۱۳۹۴ ۲:۴۷ ق٫ظ
پاسخ به  سلامت آزاد

ببخشید کجای حرف ایشون این بود که مشکلی وجود نداره؟اگه دانشگاه ازاد طی سالیان زیادی که فعالیت می کنه نتونسته شرایط مناسبی برای دکتری ایجاد کنه با چه مکانیزمی طی یک ماه این شرایط رو برای دو هزار رشته تحصیلات تکمیلی ایجاد خواهد کرد؟