تصویب کمک هزینه دکتری در نقشه جامع علمی کشور

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

کمک هزینـه مصـوب دانشجویان دکتــری در نقشـه علمی کشـور، به علت نبود منابع مالــی به صورت وام پرداخت می گــردد.

دبیر شورای شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفتگو با مهر از فراهم شدن زمینه اختصاص کمک هزینه ویژه دانشجویان دکتری در قالب وام دانشجویی خبر داد.

محمد رضا مخبر دزفولی با اشاره به کمک هزینه ویژه دانشجویان دکتری گفت: در نقشه جامع علمی کشور برای دانشجویان دکتری پیش بینی هایی شده است باید برنامه ریزی شود تا دانشگاه ها کمک هزینه ای را برای دانشجویان تمام وقت دکتری که مشغول تحقیق و پژوهش هستند، اختصاص دهند.

وی ادامه داد: دانشجویانی که در سطح دکتری قرار دارند یا در شرف ازدواج بوده و یا این که متاهل هستند، نیاز دارند که پشتیبانی شوند حتی اگر در حد کمی باشد.

دبیرشورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: درحال حاضر این کار برای دانشجویان تخصصی پزشکی انجام می گیرد و دستیاران گروه پزشکی کمک هزینه دریافت می کنند که البته مقدار آن خیلی زیاد نیست، ولی در هر صورت به دانشجوی دوره دکتری فرصت می دهد تا در این دوره تمام ذهن خود را درگیر کار علمی و پژوهش کند.

وی با بیان این که در نقشه جامع علمی کشور کمک هزینه دانشجویان دکتری مصوب شده و دو سال گذشته نیز در قالب چهارچوبی ذیل نقشه جامع علمی کشور به وزارت علوم  ابلاغ شده است افزود: وزارت علوم هم قرار بود این کار را انجام دهد، اول مقرر شده بود در قالب تامین کمک هزینه ما به ازای کار تحقیقاتی که دانشجویان انجام می‌دهند این کمک هزینه تعلق گیرد اما با توجه به محدودیت هایی که وزارت علوم با آن روبرو بود درحال حاضر امکان ارایه این کمک هزینه به صورت وام فراهم شده است.

دبیرشورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: طبق گفته مسئولان وزارت علوم در این زمینه تفاهم نامه‌ای با نظام بانکی کشور به منظور دریافت وام برای تامین این اعتبار در دست امضاء است.

وی افزود: این اعتبار در قالب وام های دانشجویی با نرخ بهره کم و بازپرداخت طولانی به دانشجویان دکتری پرداخت خواهد شد.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

64 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
منتظر
تیر ۲۲, ۱۳۹۵ ۶:۴۸ ب٫ظ

یعنی دیگه از گرنت خبری نیست؟؟!!

morteza
تیر ۲۲, ۱۳۹۵ ۱۰:۲۵ ق٫ظ

مهندسی شیمی و پلیمر دانشگاه تهران نتیجه هارو اعلام کرده؟ کسی خبر داره؟

سما
تیر ۲۱, ۱۳۹۵ ۱۰:۵۶ ب٫ظ

بچه ها. دانشگاه تهران فقط میخواد زنگ بزنه و نتایج رو بگه؟
یعنی روی سایت نمیگذارن؟

ساناز
تیر ۲۲, ۱۳۹۵ ۹:۳۰ ق٫ظ
پاسخ به  سما

زنگ زده اکثر رشته ها رو

شیمیست آلی
تیر ۲۱, ۱۳۹۵ ۶:۱۳ ب٫ظ

اقا مسعود
حرفاتون غیر عادلانه است
من از دانشگاه اصفهان و یزد و رفسنجان باهام تماس گرفتن که پذیرش شدم
ولی بخاطر شرایط زندگیم و شناختی که از خودم دارم،رفسنجان رو انتخاب کردم،
حالا که من رفسنجانو انتخاب کردم نباید کمک هزینه بهم تعلق بگیره یا کمتر اون نفر ذخیره ای که جای من رفته اصفهان بهم کمک هزینه تعلق بگیره؟!؟!

و با صحبتاتون کاملا مخالفم،،درسته بعضی از دانشگاهها سلیقه ای عمل کردن ولی اگر شما عالی باشید و دانشگاه هم عادلانه انتخاب کنه،مطمئنا پذیرش میشین

مسعود
تیر ۲۱, ۱۳۹۵ ۶:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  شیمیست آلی

بله، حرف من بر مبنای اینکه بر اساس کیفیت دانشگاه کمک هزینه بدن ناعادلانه هست. اما یکی از دوستان حرف خوبی زد، مانند فاند عمل کنند. مثلا پروژه هایی تعریف بشه و بر حسب حجم کار، میزان بدیع بودن، میزان مهارت لازمه … به افراد کمک بشه.

یعنی نگاه به کیفیت دانشگاه نکنند اما کیفیت کار ملاک کمک هزینه باشه و شخصی که صرفا آمده دکتری بخوانه با کسی واقعا داره برای دکتری تلاش میکنه باید با هم فرق داشته باشن از نظر کمک هزینه.

شیمیست آلی
تیر ۲۲, ۱۳۹۵ ۰:۲۵ ق٫ظ
پاسخ به  مسعود

با این صحبتتون موافقم که بر اساس کار پژوهشی که انجام میدهیم باید کمک هزینه بدهند، واقعا بعضیا فقط نام دکتری را یدک میکشند و با رزومه بسیار ضعیفی فارغ التحصیل میشوند
البته متاسفانه اون فاند که شما میفرمایید،در ایران بنام پژوهانه شناخته شده که بازم متاسفانه چندسالی ازش خبری نیست

o.k
تیر ۲۱, ۱۳۹۵ ۶:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  شیمیست آلی

حالا ایشون یه حرفی زد
به دل نگیرید
بستگی به تراز خود دانشکده هم داره. مثلا یه دانشگاه شاید سطح۱ باشه اما ممکنه تو فلان رشته سطح و اساتید تاپی نداشته باشه.
مثلا دانشگاه داریم سطحش ۲ه اما تو فلان گرایش ۲ تا مجله علمی پژوهشی داره. خوب طبعا معیار سطح بندی کلی دانشگاهها از طرف وزارت علوم خوب هستش اما به نظر و در آینده ای نزدیک باید این سطحبندی به صورت دانشکده ای بشه.
از طرفی رشته داریم که تو کشور ۱۰ نفر و کمتر جذب داره و دانشگاه پذیرش هم بعضا سطح ۲ یا ۳ هستش!پس دانشجو چطور بخواد جذب بشه؟؟؟
در کل نظرات قابل احترام و متفاوت هستش.

shahram
تیر ۲۱, ۱۳۹۵ ۱۱:۲۱ ق٫ظ

مبلغ کمک هزینه چقدره؟ همون ششصدتومن هست یا بیشتره؟ از ترم اول شروع میشه؟

شیمیست آلی
تیر ۲۱, ۱۳۹۵ ۶:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  shahram

فکر میکنم بعد از ازمون جامع وتصویب پروپوزال، این وام رو میدهتد

خواهش
تیر ۲۱, ۱۳۹۵ ۱۰:۱۲ ق٫ظ

دوستان کسی میدونه کی نتایج مدرس میاد روی سایت؟
تو رو خدا اگه میدونین بگید که از این سردرگمی دربیایم.

Mohammad
تیر ۲۲, ۱۳۹۵ ۱:۱۴ ق٫ظ
پاسخ به  خواهش

سلام دقیقاً منم نگران این موضوع هستم.

مسعود به Phdسازه و "سلام"
تیر ۲۱, ۱۳۹۵ ۲:۳۱ ق٫ظ

هدف من این هست که یک بحثی صورت بگیره و به نتیجه ای برسم بله درست هست که وقتی ما دانشجوی تمام وقت هستیم باید بهمون کمک مالی بشه و اصلا جای تردید نداره و ارتباطی هم با محل تحصیل نداره. به نظر من باید بر اساس کیفیت کار و تلاششون به افراد کمک کرد. یعنی کسی که الان سر کار هست و وقت کمی برای پژوهش در نظر میگیره نباید به اندازه یک فردی که واقعا داره کار میکنه، بهش کمک بشه. منتهی چون اینکار رو نمیکنن و بر اساس تلاش کمک نمیکنن، میگم حداقل باید به دانشگاه های برتر تسهیلات رو بیشتر از بقیه بدن. چون غالبا این افراد وقت بیشتری برای تحقیق و پژوهش میزارن و واقعا سطح فشار و کارهایی که باید تحویل بدن بطور نسبی در مقایسه با دانشگاه های درجه ۲و۳ طبیعتا بالاتره (که البته عمومیت نداره و حالات خاص همیشه هست)و بنظرم این روشن هست. اینکه گفتم دکتری ساده هست، منظورم لزوما دکتری روزانه و یا هر دانشگاهی نبود، شما فرمودید دکتر شدن سخت هست و دکتر ها نخبه هستن. منتهی جاهایی هست که دکتری رو خیلی سرسری رد میکنن و افراد با کیفیت پایینی فارغ التحصیل میشن و چون نظارت قوی نیست حتی این افراد میتونن پایان نامه رو بخرن. پس صرفا لفظ دکتر فلانی با ارزش نیست. اینکه گفتم قبول شدم و نرفتم منظورم این بود که یک استاد دانشگاه ( که دانشگاه خودم نبود) منو میشناخت و با توجه به اینکه در حوزه مورد علاقه اش کار میکردم و امتیازات… ادامه نظر»

دانشجو دکتری
تیر ۲۱, ۱۳۹۵ ۹:۴۳ ق٫ظ

سلام

با توجه به شیوه پذیرش دکتری در دوره های جدید دیگه نمیشه گفت لزوما بچه های بهترین دانشگاه ها دارن بیشتر کار پژوهشی می کنند. آدمی رو می شناسم که تر فردوسی داره با یکی دو تا پرشنامه پایان نامه دکتری آموزش زبان رو می بنده، آدمی رو می شناسم تو حکیم داره روی یک کاره خیلی قوی کار میکنه، و هم زمان دو آدم تو الزهرا با دو عملکرد متفاوت

ما نیاز داریم به decentralization
که داره انجام میشه مثلا دکتر کریم صادقی تو گروه زبان داره کارهای زیبایی تو دانشگاه ارومیه انجام میده ولی تو بهشتی فضا هنوز رو به عقب……….

دانشجو
تیر ۲۱, ۱۳۹۵ ۱۰:۴۴ ق٫ظ

این که به یک دانشگاه بیشتر بدن به یکی کمتر صحیح نیست … به نظرم این باید مثل فاند تحصیلی در خارج باشد … یا از گرند استاد تامین بودجه شه …. از طرفی باید هزینه زندگی هم لحاظ شه به عنوان مثال هزینه زندگی تو تهران خیلی لیشتر از هزینه زندگی تو شهرستان هست … بلاخره باید دانشگاهها یکم با صنعت بیشتر ارتباط برقرار کنند که این فاند ار محل صنعت هم تامین بشه … اگه بگیم صنعت ما ضعیف هست یا پروژه نیست که کاملا اشتباهه… تنها دلیل اینکه پروژه هارو نمیبینیم واسه اینه که دانشگاههامون با صنعت ارتباطی ندارند…

مسعود
تیر ۲۱, ۱۳۹۵ ۳:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  دانشجو

اینکه می فرمایید هزینه زندگی در شهر ها لحاظ بشه هم میشه اونی که من گفتم.

اون ایده فاند عالیه. منتهی باید بقول شما واقعا مثل فاند باشه. فاند هر جایی برابر نیست.

مهندس
تیر ۲۱, ۱۳۹۵ ۱:۰۴ ق٫ظ

چقدر میدن؟ از چ ترمی میدن؟

وام وام
تیر ۲۱, ۱۳۹۵ ۱:۴۵ ق٫ظ
پاسخ به  مهندس

فک کنم ماهی ۵۰ تومن.من قبلا اینطور شنیدم

مهندس
تیر ۲۱, ۱۳۹۵ ۲:۵۹ ق٫ظ
پاسخ به  وام وام

ممنون از پاسخگویی شما

ولی فقط ۵۰ ت!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

حمید
تیر ۲۱, ۱۳۹۵ ۱۱:۲۶ ق٫ظ
پاسخ به  مهندس

بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ تومن وام کم بهره فقط به دانشجویان روزانه میدن.

مهندس
تیر ۲۱, ۱۳۹۵ ۲:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  حمید

از چ ترمی میدن این وام رو اقا حمید؟

sanaz
تیر ۲۲, ۱۳۹۵ ۰:۰۴ ق٫ظ
پاسخ به  مهندس

بعد از ازمون جامع وام رو میدن

Phdسازه
تیر ۲۰, ۱۳۹۵ ۱۱:۰۱ ب٫ظ

گویا برای تمام دوره ها هم روزانه هم شبانه و هم پردیس این وام تعلق می گیره.این اطلاعیه یکی از دانشگاهها هست که براتون کپی کردم:

ثبت نام وام دانشجویی ترم اول سال تحصیلی ۹۶-۹۵

به اطلاع کلیه دانشجویان متقاضی وام دوره های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، نیمه حضوری و پردیس (قبولی از سازمان سنجش) می رساند؛ جهت تمدید و تقاضای وام ترم اول ۹۶ – ۹۵ به قسمت پورتال دانشجویی سایت صندوق رفاه دانشجویان مراجعه و نسبت به ثبت درخواست وام خود اقدام نمایند.

لازم به توضیح است مهلت ثبت درخواست وام از تاریخ ۱۳۹۵/۰۴/۰۱ لغایت ۱۳۹۵/۰۴/۳۱ می باشد.

تذکر: دانشجویانی که برای اولین بار تقاضای وام دانشجویی دارند می توانند با همراه داشتن مدارک قید شدهبه محل جدید اداره رفاه واقع درپردیس ….. روبروی …….. مراجعه نمایند.

دکتر
تیر ۲۰, ۱۳۹۵ ۱۱:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  Phdسازه

این وام دکتری نیست، این وام ثبت نام جدا داره و اگه وام های معمول رو بگیرین اینو نمی تونین دریافت کنین، مثلا ترم گذشته اصلا اعلام نشد در لیست وام ها ی صندوق رفاه تحت عنوان دکتری ۱ و ۲ اومده

مهندس
تیر ۲۱, ۱۳۹۵ ۱:۰۲ ق٫ظ
پاسخ به  Phdسازه

گفته قبولی از سنجش، یعنی به استعدادا نمیدن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

مسعود به Phdسازه و "سلام"
تیر ۲۱, ۱۳۹۵ ۲:۳۸ ق٫ظ
پاسخ به  مهندس

استعداد هم از طریق سنجش قبولیشون تایید میشه.

مسعود
تیر ۲۰, ۱۳۹۵ ۱۰:۱۹ ب٫ظ

باید محدودش کنن به دانشگاه های ممتاز ولی در عوض چند برابر کمک کنند.

جوان
تیر ۲۰, ۱۳۹۵ ۱۰:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  مسعود

مشکل ما اینه هرکی فکرخودشه کسی که با یک سوال کمتر رفته دانشگاه درجه ۲ ممتاز نیس؟ هر کسی که توانایی ورود به دکتری رو داره ممتازه دوست عزیز

مسعود
تیر ۲۱, ۱۳۹۵ ۰:۰۸ ق٫ظ
پاسخ به  جوان

من خودم سال قبل دانشگاه درجه ۲ قبول شدم و نرفتم. این بستگی به افراد داره.
در خصوص ۱ سوال کم و زیاد که امسال مصداق نداره و امسال رزومه حرف اول میزد.
اینکه میگن هر دانشگاهی دانشجو خودش برداشته هم بنظرم صحیح نیست. من و یکی از دوستام شیراز بودیم و هر دو دانشگاه های ممتاز تهران و قبول شدیم.
در کل کسانی که میرن دانشگاه درجه ۲ هم قطعا زحمت میکشن اما خب خروجی دانشگاه ها رو مقایسه کنید به حرف من میرسید. مشکل فقط از دانشجو ها نیست بلکه بخاطر امکانات و … هست که باعث میشه دانشگاه های ممتاز احتمالا کار بهتری ارائه بدهند.

سلام
تیر ۲۱, ۱۳۹۵ ۰:۳۷ ق٫ظ
پاسخ به  مسعود

سلام آقای مسعود. به نظرم دلایلتن غیر مرتبط با مسئله و غیر منطقیه. دوست عزیز موضوع این نیست که کی ممتازه کی نیست. موضوع اینه که حتی اگه در یه دانشگاه درجه سه هم داری دکتری میخونی چون مجبوری تقریبا تمام وقتتو صرف تحقیق کنی نمی تونی کار درآمد دار داشته باشی پس نیاز داری از سمت نهاد یا سازمانی که بهت گفته دانشجوی دکتری باید تمام وقت در اختیار دانشگاه باشه حداقل حمایت مالی را داشته باشی. این ربطی به موضوع نداره که شما میگی باید به دانشجویان دانشگاه های ممتاز تسهیلات بدن.

منتظر تبریز تنبل
تیر ۲۱, ۱۳۹۵ ۱۰:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  سلام

آقا مسعود اگه شما پارسال قبول شده بودین و ثبتنام نکردین.پس امسال محروم میشدین.چطور امسال هم قبول شدین.

Phdسازه
تیر ۲۱, ۱۳۹۵ ۰:۵۳ ق٫ظ
پاسخ به  مسعود

قبول شدین و نرفتین و محروم نشدین؟؟؟!!!

مکانیک
تیر ۲۱, ۱۳۹۵ ۱۰:۵۲ ق٫ظ
پاسخ به  مسعود

عجب پس اگه قبول بشی و نری محروم نمیشی!!!!!!

hgfdd
تیر ۲۱, ۱۳۹۵ ۲:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  مکانیک

واقعا…….
ایشون چطور قبول شدن و نرفتن

مسعود به Phdسازه و "سلام"
تیر ۲۱, ۱۳۹۵ ۲:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  مکانیک

من که بالا جواب دادم. اگر شما از طرف سنجش قبول بشی و نری محروم هستی. اما اگه دانشگاه بگه قبولی و شما همون موقع بگی نمیخوام و اسمت به سازمان سنجش رد نشه، مشکلی از لحاظ محرومیت ندارهو

m.j
تیر ۲۸, ۱۳۹۵ ۱:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  مسعود

به نظر من شما اطلاعاتتون در مورد دانشگاها یه خورده کمه

m.j
تیر ۲۸, ۱۳۹۵ ۱:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  جوان

افرین

Phdسازه
تیر ۲۰, ۱۳۹۵ ۱۱:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  مسعود

دقیقا منم می خواستم بگم که افتخار دکتر شدن و رسیدن به بالاترین مرتبه علمی در یک رشته چیزیه که همه دارندگان اون افتخار ممتاز هستن.حالا با کم بودن کار و بیکاری فارغ التحصیلا و خیلی مشکلات دیگه که هممون می دونیم کاری ندارم.ولی صرف داشتن پیشوند دکتر برای هر کسی افتخاره و نشون دهنده ممتاز و نخبه بودن اون شخص هست

مسعود
تیر ۲۱, ۱۳۹۵ ۰:۱۱ ق٫ظ
پاسخ به  Phdسازه

خود لفظ دکتر هیچ ارزشی نداره مادامی که گره ای از کار کشور باز نشه. این روزا دکتر شدن خیلی ساده شده.
من موافق نیستم که داشتن پیشوند دکتر برای کسی واقعا افتخار باشه. وقتی این پیشوند ارزش داره که در خور اسمش از آن شخص آثار نیک برجا بماند (کارهای علمی- ایجاد یک چیز مفید و …)

Phdسازه
تیر ۲۱, ۱۳۹۵ ۰:۳۰ ق٫ظ
پاسخ به  مسعود

ایشالا که هممون روزی اینچنین باشیم و بتونیم به درد موجودات دیگه برسیم و گرهی رو بتونیم باز کنیم که در واقع این هدف اصلی و والای انسان بودنمونه

Phdسازه
تیر ۲۱, ۱۳۹۵ ۰:۳۶ ق٫ظ
پاسخ به  مسعود

و البته اصلا موافق نیستم که دکتر شدن خیلی ساده شده باشه…
دلیلش هم این همه جوون که امسال و پارسال و سال بعد و همه سال پشت کنکور و پشت در اتاقهای مصاحبه منتظرین که یک بیستمشون وارد این دوره که بالاترین درجه علمی هست بشن.
صف دوستایی که پشت اتاق مصاحبه به انتظار وایستادن تا از بین هر ۱۰ تاشون که خود اون ۱۰ تا هم بچه های فرهیخته ای هستن یکیشون امکان رسیدن به درجه دکتری رو داشته باشه نشون می ده که این امکان رو بدست اوردن اصلا هم ساده و راحت نیست دوست عزیزم.

صنایع چوب وکاغذ
تیر ۲۰, ۱۳۹۵ ۸:۲۰ ب٫ظ

همه ترم ها میدن؟ یا بعد از تصویب پروپوزال؟

دکتر
تیر ۲۰, ۱۳۹۵ ۳:۳۱ ب٫ظ

ترم گذشته که این وام داده نشد.

دکتری
تیر ۲۰, ۱۳۹۵ ۳:۱۶ ب٫ظ

مقدارش چقده و چندسال بعد از فارغ التحصیلی باید پرداخت بشه؟!
اونوقت منظور از بهره بسیار کم بهره چند درصدیه؟!
اگر زیر ۴٪ باشه خوبه ولی بیشتر ازون بازم قوزه بالا قوز میشه برای دانشجوهای دکتری..
چرا باید مبلغ کم بدن؟!اصلا چرا باید درقالب وام بدن؟!برای رشته های فنی مهندسی اگه یه راهی بذارن که شرکتای خصوصی در قبال کار پژوهشی دانشجو جهت رفع مشکلات شرکتش ماهانه ۱-۲ تومن حقوق بدن خوب میشه اینطوری هم دانشجو فکرشو صرف پژوهشش میکنه هم شرکتها و کارخونه ها مشکلاتشونو به طور علمی رفع میکنن و بهره وری شون هم بالاتر میره…
خواهشا این پیشنهاد رو هم بررسی کنین مسئولین محترم.

....
تیر ۲۰, ۱۳۹۵ ۷:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  دکتری

جناب هدفشون اینه که دانشجو کار و دغدغه ای غیر از پژوهش و تمرکز روی پایان نامش نداشته باشه وگرنه هرکی میتونه بره توی دوره دانشجوییش هم کار کنه و پایان نامشو سرهم بندی کنه…در ضمن همه دانشجوهای دکتری فنی نمیخونند.

محمد
تیر ۲۰, ۱۳۹۵ ۲:۳۹ ب٫ظ

بازپرداختش چجوریه؟ بعد از یک سال از فارغ التحصیلی به صورت ۴-۵ ساله؟

علی
تیر ۲۰, ۱۳۹۵ ۱:۵۷ ب٫ظ

سلام دوستان این وام به تمامی دانشجویان دکتری تعلق می گیرد یا فقط روزانه ها؟

شبانه
تیر ۲۰, ۱۳۹۵ ۱:۵۷ ب٫ظ

به شبانه ها هم میدن؟

تهران
تیر ۲۰, ۱۳۹۵ ۲:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  شبانه

خیر. فقط روزانه

بی نام
تیر ۲۰, ۱۳۹۵ ۶:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  تهران

به استعدادهای درخشان هم این وام تعلق میگیره؟

الهام
تیر ۲۰, ۱۳۹۵ ۶:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  بی نام

استعداد درخشان هم جز روزانه ها می باشد دیگه … چه فرق داره؟

دوست
تیر ۲۰, ۱۳۹۵ ۳:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  شبانه

به روزانه ها تعلق میگیره

ترنم
تیر ۲۰, ۱۳۹۵ ۱۰:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  دوست

روزانه پولو میخواهد چیکار؟روزانه که خرجی ندارد

***
تیر ۲۱, ۱۳۹۵ ۰:۱۵ ق٫ظ
پاسخ به  ترنم

کسی هم که بی پول باشه نمیره شبانه بخونه!!!

...
تیر ۲۱, ۱۳۹۵ ۱۰:۰۶ ق٫ظ
پاسخ به  ***

چه ربطی داره. تو از کجا میدونی اونیکه شبانه است حتما وضع مالیه خوبی داره؟

phd
تیر ۲۱, ۱۳۹۵ ۱۲:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  ***

وضع مالیش بد باشه چه جوری میخواد شبانه بخونه؟؟ اجباری نیست که، حتما وسعش می رسه که میره شبانه به نظرم..

شیمیست آلی
تیر ۲۱, ۱۳۹۵ ۶:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  ترنم

ببخشید،روزانه چطور کمک هزینه نمیخواد؟؟؟

وقتی تعهد حضور تمام وقت دادیم،بنظرتون با این همه کار آزمایشگاهی که ما شیمی آلی ها داریم وقت سرخاروندن نداریم،حالا نمیدونم رشته شما چجوریه؟!

بعدشم وقتی اکثر دانشجویان دکتری یا متاهلند با درشرف ازدواج،، بنظرتون من با ۲۸سال سن تا کی باید از پدرم پول بگیرم،،

تیر ۲۱, ۱۳۹۵ ۱۰:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  شیمیست آلی

کسی نگفت روزانه کمک هزینه نمیخواد گفتیم اون شبانه هم از سر دلخوشی و پول اضافه نرفته شبانه از سر ناچاری رفته…. خدا رحم کرده بین روزانه و شبانه ترازها فاصلش خیلی کمه

تیر ۲۲, ۱۳۹۵ ۶:۱۷ ق٫ظ
پاسخ به  شیمیست آلی

ضمنا دوست عزیز من که دارم شبانه تهران میخونم ترازم از اونی که روزانه رفسنجان میخونه خیلی بالاتره ولی شق القمر که نکردم

Ph.D
تیر ۲۲, ۱۳۹۵ ۱۱:۲۲ ق٫ظ
پاسخ به  شیمیست آلی

کاملا با نظرات شیمیست آلی موافقم، کسی ناچااااار نیست شبانه بخونه… مگر اینکه بتونه هزینه اش را تامین کنه

ن
تیر ۲۴, ۱۳۹۵ ۱۰:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  شیمیست آلی

شما کدوم دانشگاهی که تراز روزانش ۲۵۰۰ در ضمن هر رشته ای هم که باشی اونیکه شبانه تهران از روزانه شهرستان یه سروگردن بالاتره؟

sanaz
تیر ۲۲, ۱۳۹۵ ۰:۰۶ ق٫ظ
پاسخ به  ترنم

روزانه چجور خرجی نداره هزینه خورد و خوارک رفت امد و کتاب و مقالات اینا خرج نیست?

شیمیست آلی
تیر ۲۲, ۱۳۹۵ ۰:۳۴ ق٫ظ
پاسخ به  sanaz

خانم یا اقای ص
من پارسال برای شبانه دعوت بمصاحبه شدم، اما با شرایط کاری الان که هیچ تعهدی برای جذب وجود نداره تصمیم گرفتم یکسال پشت کنکور بمونم اما روزانه بخونم،من ناچار نبودم این همه پول بدم،،،تا لااقل تو این چهار سال دغدغه هزینه و شهریه نداشته باشم
شمام که میفرمایید اختلاف تراز روزانه و شبانه کم بود، بنظرتون تراز حدود ۲۰۰۰_۲۵۰۰روزانه و _۱۵۰۰_۱۰۰۰شبانه اختلاف کمیه!!؟!؟
حالا بر فرض که اختلاف تراز تو رشته شما کم باشه، بنظرمن ارزششو داره یکسال پشت کنکور بمونین اما روزانه بیارین

naser
تیر ۲۰, ۱۳۹۵ ۱۱:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  شبانه

شبانه ها وام بهتری دارن