پیروی دانشگاه آزاد از برگزاری یکپارچه آزمون دکتری ۹۶

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصاد دانش‌بنیان دانشگاه آزاد گفت: از این که کنکور مستقل برگزار نمی‌کنیم، اصلا ناراحت نیستیم.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، رهنمای رودپشتی معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصاد دانش بنیان دانشگاه آزاد در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر واحد تهران جنوب درباره برگزاری آزمون مشترک با دانشگاه های سراسری عنوان کرد: دانشگاه آزاد از جمله دانشگاههایی است که همواره به قانون تمکین کرده و هرگز مخالف قانون عمل نکرده است.
 
وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد دارای هیات امنا است و آن هم وجاهت قانونی دارد، افزود: طبق رای دادگاه، این دانشگاه تصمیم گرفت برای برگزاری آزمون مستقل مطابق همیشه انتشار دفترچه و ثبت نام را آغاز کند و بدون شک بعد از ابطال رای این کار برای برگزاری آزمون جدا متوقف شد.
 
رهنمای رودپشتی اظهار داشت: ما از این رویداد اصلا ناراحت نیستیم و اتفاقا این ماجرای خوبی است که دیگر بهانه دست افراد مختلف نمی دهد که دانشگاه آزاد خود آزمون گرفته و خود پذیرش می کند.
 
به گفته وی، هرچند این رویداد جلوی بهانه ها و نگاه های بد به دانشگاه را می گیرد، اما باعث می شود که داوطبان جز کنکور سراسری فرصت دیگری را برای پذیرفته شدن در دانشگاه نداشته باشند.
 
معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصاد دانش بنیان گفت: دانشگاه آزاد قانون را تمکین کرده و می کند اما با این حال هر کجا نقدی باشد ارائه می کنیم.
ثبت‌نام
باخبرم کن!

52 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سعید
دی ۵, ۱۳۹۵ ۹:۲۰ ق٫ظ

سلام دوستان
میشه راهنمایی بفرمایید
من امسال واحدعلوم تحقیقات قبول شدم ترم اول رونتونستم برم مرخصی گرفتم حالا سوالم اینه ترم دوم برم یا امسال دوباره امتحان بدم شاید دولتی یا جایی با هزینه کمترقبول شملطفاراهنمایی بفرمایید

مدیریت
دی ۴, ۱۳۹۵ ۱۱:۴۴ ب٫ظ

دوستان سلام …برا یکی از دوستام پیام از سازمان سنجش اومده که اطلاعاتش را ویرایش کنه الان که رفته ویرایش کنه نوشته برو از اول ثبت نام کن…الان وقت نداره چه باید بکنه بنظرتون ؟

مرجان
دی ۲, ۱۳۹۵ ۶:۰۹ ب٫ظ

سلام جناب مطلع از نتیجه متاخرین مصاحبه چه خبر؟

رویا
دی ۲, ۱۳۹۵ ۹:۵۵ ق٫ظ

با سلام
آیا کسی از دوستان میدونه چطور میشه به فایلهای تمام متن پایان نامه های دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات چطوری میشود دسترسی داشت؟ برای کاربر مهمان فقط چند صفحه اولو میاره.

دکترای مخابرات
دی ۴, ۱۳۹۵ ۱۰:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  رویا

با سلام

فقط از داخل دانشگاه امکان دارد

افسانه
دی ۱, ۱۳۹۵ ۸:۰۲ ب٫ظ

با سلام

خوشبختانه دانشگاه آزاد فرصت مناسبی برای کارمند بوده و کمک شایانی در جهت پیشرفت علمی اقشار مختلف نموده جای تعجب است بجای تشویق و همکاری به مخالفت با آن می پردازند. اگراز نظر کیفی مورد قبولشان نیست می توانند با همکاری بیشتر به حل مشکل بپردازند.

سلام
دی ۱, ۱۳۹۵ ۱:۱۲ ب٫ظ

متاسفانه دیدگاه برخی از مردم به دانشجویا ن دانشگاه ازاد منفی است و این نگرش به دلیل نمره دادن برخی استادان به دانشجو در بعصی از شهر هاست .که این اتفاق در بسیاری از دانشگاه های دولتی هم می افتد..ما در دانشگاه ازاد داشتیم که دانشجو برای چند صدم معدل الف را نیاورده

سلام
دی ۱, ۱۳۹۵ ۱۲:۳۵ ب٫ظ

با سلام.خبر تمکین دانشگاه آزاد از قانون ومستقل برگزار نشدن این آزمون خبر بسیار خوبی بود.شانس قبولی هیچ فرقی ندارد در هر صورت دانشجو باید حد نصاب قبولی را بیاورد.در غیر این صورت اگر دانشجو به راحتی دکتری قبول شود که آن مدرک به هیچ کاری نمی آید.

محمدعلی
دی ۱, ۱۳۹۵ ۱۱:۲۲ ق٫ظ

دانشگاه آزاد در زمان ثبت نام همانند سالهای گذشته تا جایی که صندلی داشته باشد دانشجوی دکتری میگیرد .برگزاری آزمون مشترک تنها کار دانشگاه آزاد را راحت کرد و در انتها هرچه که بخواهد انجام خواهد داد همانند سال ۹۳ ۹۴ ۹۵
تکمیل ظرفیتهای پی در پی و کلاسهای ۲۵ نفره ..
جالب اینجاست که وزارت علوم همیشه پدیرشهای دانشگاه آزاد را با کمی تاخیر تایید میکند سال ۹۵ همه پذیرشهای بدون مجوز را به شرط پذیرش تنها برای یک سال قبول کرد به شما قول میدهم امسال هم همه پذیرشها را قبول خواهد کرد .

جعفر جزا
آذر ۳۰, ۱۳۹۵ ۸:۳۷ ب٫ظ

سلام
به تجربه ثابت شده که اکثر تصمیمات دانشگاه آزاد روزهای چهارشنبه گرفته میشه حتما فردا در مورد عودت پولها خبری خواهد شد

مهسا
آذر ۳۰, ۱۳۹۵ ۷:۵۸ ق٫ظ

کسی از وضع پذیرش امسال ازاد خبر نداره میخوام ببینم این ادغام ما رو بیچاره میکنه یا نه ؟ تعداد پذیرش مث سالهای قبله یا نه؟ ممنون اگه کسی اطلاع دقیقی داره توضیح بده

مدبریت
آذر ۳۰, ۱۳۹۵ ۱۰:۴۶ ق٫ظ
پاسخ به  مهسا

تنها فرقی که کرده اینه که دانشگاه آزاد تو واحد های بدون مجوز نمی تونه پذیرش داشته باشه والا تفاوت چندانی ندارد.

جعفر جزا
آذر ۳۰, ۱۳۹۵ ۸:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

خانم مهسا خانم هرچه که هست به ضرر ماست و وگرنه چه دلیلی داشت ادغام بشه پر واضحه وفتی پذیرش از ۱۵/۱۶ نفر بشه ۷تا۱۰ نفر مشخصه که چی اتفاقی افتاده

علی
دی ۱, ۱۳۹۵ ۲:۳۰ ق٫ظ
پاسخ به  مهسا

فرقش اینه که باید بخونی تا قبول بشی و اگر نه قبول نمیشی البته کمی هم هوش

سلام
دی ۱, ۱۳۹۵ ۱:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

نه فرقی نکرده

زهرا
آذر ۳۰, ۱۳۹۵ ۲:۱۸ ق٫ظ

سلام
من الان دارم ثبت نام میکنم. کارت ثبت نام رو سایت نمیده. مینویسه کارت برای ثبت نام وجود ندارد. چیکار باید بکنم؟

...
آذر ۳۰, ۱۳۹۵ ۹:۳۳ ق٫ظ
پاسخ به  زهرا

الان سایت بازه

مهران
آذر ۳۰, ۱۳۹۵ ۱:۰۶ ق٫ظ

یکی از دوستان بحث رشته مالی را کرده بود ، در دانشگاههای دولتی ایران تنها کسی که مدرک مالی دارد پرفسور دستگیر می باشد و ایشون دانشگاه اصفهان هستند ، رشته مالی در دانشگاه تهران و شهید بهشتی و علامه و تربیت مدرس و … بدون استاد مربوطه دارن در رشته های مالی دانشجو می گیرند

احرار رشت
آذر ۲۹, ۱۳۹۵ ۱۰:۱۴ ب٫ظ

با سلام
کسی میدونه که ظرفیت دکتری برق قدرت دانشگاه دولتی چند نفره ممنون میشم

رسول
آذر ۳۰, ۱۳۹۵ ۱۰:۴۸ ق٫ظ
پاسخ به  احرار رشت

به دفترچه شماره ۲ پارسال مراجعه کنید. روی سایت سنجش هست.

مهندسی عمران .علوم تحقیقات
آذر ۲۹, ۱۳۹۵ ۹:۳۹ ب٫ظ

سلام من حضورا هر هفته چون مرکز سنجش و پذیرش تو پارکینگ طبقاتی علوم تحقیقات هست سر میزنم هفته گذشته گفتن نیمه دوم دیماه تکمیل بهمن اعلام میشه .به نظر میاد ظرفیت خوبی داشته باشن چون برخی از واحدها که مجوز نداشتن و تو کارنامه جلو آنها خالی از پذیرش بود بهمن دانشجو بگیرند. اونها ی که میگن تکمیل نیست پس خبر ندارن که حتی بعدا از غایبین مصاحبه هم مصاحبه بعمل آمد جهت پذیرش بهمن. البته پذیرش فقط از کسانی هست که مصاحبه دعوت شدن و حضور پیدا کردن ولی در نهایت قبول نشدن.مصاحبه دگه نخواهد بود.

فرناز
آذر ۲۹, ۱۳۹۵ ۱۱:۳۳ ب٫ظ

سلام.ممنون ازاطلاعاتتون،بازم اگرخبرجدیدشدبهمون خبربدین.مرسی

دکتر حقوقدان
آذر ۲۹, ۱۳۹۵ ۱۱:۴۲ ب٫ظ

شما هنوزم دل بستید به تکمیل ظرفیت ؟! تکمیل ظرفیت ١ بارش قطعى و وظیفه دانشگاه است ( یعنى تکمیل ظرفیت مهر ) . دیگه بیشتر از اون رو نباید امید داشت . یا دانشگاه لطف مى کنه و تکمیل بهمن میزاره یا تشخیص خواهد داد که نیازى نیست . پس به فکر امسال باشید و خوب درس بخوانید تا دیگر نیازى به تکمیل ظرفیت و اتفاقات عجیب آن نداشته باشید.
و من الله توفیق

صالح
دی ۱, ۱۳۹۵ ۷:۳۲ ب٫ظ

در واقع مردودی ها نمیتونن در تکمیل بهمن ماه شرکت کنن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟جوااااااااااااااب

معمار
آذر ۳۰, ۱۳۹۵ ۷:۲۶ ب٫ظ

(گفتن نیمه دوم دیماه تکمیل بهمن اعلام میشه)
اعلام میشه منظورتون اینه که ثبتنامش نیمه دومه دیگه؟

باران
آذر ۳۰, ۱۳۹۵ ۸:۳۱ ب٫ظ

سلام بر شما خواهشا ببخشید و عذر میخام تورو خدا جدی می فرمائید.من ده نفر فاصله دارم امیدی دارم

صالح
دی ۱, ۱۳۹۵ ۷:۳۰ ب٫ظ

یعنی اونایی که مردودند تو تکمیل بهمن ماه نمیتونن شرکت کنن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟جوااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااب.

فرناز
دی ۱, ۱۳۹۵ ۱۰:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  صالح

فقط اونهایی که درمصاحبه مردودشدن

رمضانی حقوق عمومی خوراسگان
آذر ۲۹, ۱۳۹۵ ۸:۱۷ ب٫ظ

پول ما رو پس بدهید.تکلیف پول چی میشه

حمیدی
آذر ۲۹, ۱۳۹۵ ۸:۰۴ ب٫ظ

من امسال با یاری خدا تونستم وارد علوم تحقیقات بشم. با وجود اینکه ارشدم رو تو دانشگاه سراسری مرکز استان بودم ولی از سطح، کیفیت و نظم تحصیل در دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات تهران حیرت زده شدم!
به جرات می تونم بگم اکثر اساتید این واحد از نوابغ کشور هستن. واحد علوم تحقیقات افتخار نه تنها دانشگاه آزاد بلکه کشور عزیزمان ایران است.

ندا
آذر ۲۹, ۱۳۹۵ ۹:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  حمیدی

میشه بگید واس قبولی در مصاحبه علوم تحقیقات چ فاکتورهایی باید داشته باشیم ؟؟؟

سارا
آذر ۲۹, ۱۳۹۵ ۷:۵۰ ب٫ظ

سلام بچه ها .کسی ار تکمیل بهمن ۹۵ خبر داره؟

حسام
آذر ۲۹, ۱۳۹۵ ۵:۰۰ ب٫ظ

دوستان عزیزم
چرا انقدر به مقایسه دنشگاه دولتی و آزاد میپردازید؟؟ چرا انقد ارزش دانشگاه آزاد رو پایین میارید؟؟؟ خواهر بنده دکترای دانشگاه ازاد داشت و جالبه بدونید دانشکده ی هنر دانشگاه تهران در رشته ی شهرسازی در حال تدریس هستند. اونا نگاه میکنن ببینن شما چی بلد هستین، چی توو چنته دارید؟؟؟ اینکه مدرکتونو از کدوم دانشگاه گرفتین دیگه مهم نیست.رزومه قوی باید داشته باشید.

...
آذر ۲۹, ۱۳۹۵ ۶:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  حسام

واقعا احسنت، آفرین. جالب اینجاست بسیاری از فارغ التحصیلان دکترای دولتی آخرش باید هیت علمی همین دانشگاه آزاد میشند. برای کار که بد نیست، الان هی ما دانشگاه دولتی هستیم هستیم میکنند

هادی
آذر ۲۹, ۱۳۹۵ ۷:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  حسام

افرین بشما من هم دائم همین مثالها رو برا مردم میزنم و داوطلبان ….

بهار
آذر ۲۹, ۱۳۹۵ ۴:۳۸ ب٫ظ

پول ما چی میشه

رسول
آذر ۲۹, ۱۳۹۵ ۵:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  بهار

گفتن این هفته اطلاعیه میدن در خصوص عودت وجوه ثبت نام. فعلا که اطلاعیه ای ندادن.

مدیریت بهداشتی و درمانی
آذر ۲۹, ۱۳۹۵ ۳:۴۰ ب٫ظ

سلام
تکلیف ما چی هست که رشته ما تو دفترچه نیست؟

رسول
آذر ۲۹, ۱۳۹۵ ۵:۳۲ ب٫ظ

اگه توی دفترچه وزارت علوم نیست، باید برید سراغ دفترچه وزارت بهداشت.

مدیریت بهداشتی و درمانی
آذر ۳۰, ۱۳۹۵ ۸:۱۰ ق٫ظ
پاسخ به  رسول

سلام تو دفترچه وزارت بهداشت هست اولا که اونجا باید اول مدرک زبان داشته باشی تا بتونی ثبت نام کنی دوما دانشگاه آزاد مجوز این رشته را از وزارت علوم گرفته نه وزارت بهداشت

رسول
آذر ۳۰, ۱۳۹۵ ۹:۵۸ ق٫ظ

در هر صورت این همون عدم تطابقی هست که قبلا هم عرض کرده بودم. یکسری رشته گرایش ها رو دانشگاه آزاد همین الانم داره، اما توی دفترچه سازمان سنجش نیست. نتیجه چی میشه؟ اینکه اون رشته گرایش برای سال بعد ورودی نداره. این همون مشکلی هست که در اثر نبود آیین نامه ایجاد شده. از طریق سازمان سنجش و دانشگاه آزاد پیگیر بشید ببینید تکلیفتون چی میشه!

علی منتظر
آذر ۲۹, ۱۳۹۵ ۱۱:۲۴ ق٫ظ

در هر پستی که سایت محترم، PHDtest میذاره، کثیری از کامنتها مربوط به سوال در خصوص تکمیل ظرفیته! چه کامنت به مطلب مرتبط باشه چه نباشه!
برخی از دوستان هم فکر میکنن که سایت PHDtest جزو مسوولین وزارت علوم یا دانشگاه آزاد هستند و ازش میخوان که به قضیه تکمیل ظرفیت رسیدگی کنن!!
دوستان عزیز، سایت PHDtest فقط یک سایت اطلاع رسانی و لا غیر و هیچ دخل و تصرفی در هیچیک از مراحل تصمیم گیری مربوط به تحصیلات تکمیلی نداره.
از مسوولین محترم سایت هم درخواست میکنیم یک پست اختصاصی در خصوص تکمیل ظرفیت بذارن که دوستان کامنتهاشونو اونجا بذارن و با هم همفکری داشته باشن و بقیه ی پستها رو از مسیرش منحرف نکنن
با آرزوی موفقیت

علی
آذر ۲۹, ۱۳۹۵ ۱۱:۳۳ ق٫ظ
پاسخ به  علی منتظر

دانشگاه آزاد در تکمیلی که قبلا داشت بیش مرحله اصلی دانشجو پذیرش کرد بعید است دوباره تکمیلی باشد.

مهشید - مدیریت دولتی
آذر ۲۹, ۱۳۹۵ ۱۱:۳۸ ق٫ظ
پاسخ به  علی منتظر

ممنون از پیشنهادتون. همه صفحات نیازمند تحلیل های مربوط شما می باشند.

عارف
آذر ۲۹, ۱۳۹۵ ۱۰:۱۴ ق٫ظ

دکتر رهنما رودپشتی تنها کسی است که در ایران در مباحث مالی نظریه پردازی می کند ، ایشان از افتخارات دانشگاه آزاد است. هیچ کدام از اساتید دانشگاههای دولتی در حوزه مالی نتوانستند نظریه بدهند.

علی
آذر ۲۹, ۱۳۹۵ ۱۱:۲۲ ق٫ظ
پاسخ به  عارف

به همین خاطر در رشته مهندسی مالی دانشگاه آزاد در ۱۷ واحد
و در مجموع ۱۷۰ نفر در دکتری پذیرش داشته است و بیشتر این واحدها حتی یک دکتری مالی به عنوان استاد ندارند چه برسد به استاد تمام
این در حالی است که در دانشگاه های دولتی شامل(روزانه،شبانه، پردیسها و پیام نور) رویهم رفته ۵ نفر پذیرش داشته است که ۳ نفر روزانه و دو نفر پردیس دانشگاه تهران با چندین استاد تمام و دانشیار که هر کدام دارای دهها مقاله و کتاب و مرجع مالی در کشور هستند

محمدعلی
دی ۱, ۱۳۹۵ ۰:۰۷ ق٫ظ
پاسخ به  علی

دانشگاه آزاد بسیاری هز رشته های تحصیلی را بی هویت کرده مانند رشته معماری که میبایست کارگاه مجهز و اساتید با تجربه داشته باشد ولی متاسفانه از کمتربن امکانات برخوردار است البته بعضی از واحدهای دانشگاه آزاد مثله تهران مرکز و قزوین و علوم تحقیقات خوب هستند

مهشید - مدیریت دولتی
آذر ۲۹, ۱۳۹۵ ۱۰:۱۱ ق٫ظ

سلام دوستان. به نظرم باید تا نیمه دی ماه صبر کنیم تا خبری از تکمیل ظرفیت بشه. چون برای ترم بهمن میخوان پذیرش کنن. امیدوارم این بار از طرف دانشگاه آزاد برای ما داوطلبین ۹۵ خبر خوش بیاد.

علی
آذر ۲۹, ۱۳۹۵ ۹:۵۹ ق٫ظ

تکمیل ظرفیت ازاد دکتری ۹۵ چه خبر ؟ رشته هایی که داخل دفترچه دکتری ازاد ۹۵ بود و دانشجو نگرفت چه خبر ؟

phd
آذر ۲۹, ۱۳۹۵ ۹:۲۰ ق٫ظ

از نتیجه نهایی متاخرین هم خبری نیست؟؟؟؟

دکتری
آذر ۲۹, ۱۳۹۵ ۸:۵۵ ق٫ظ

سلام دوستان کسی دقیقا میدونه تکمیل ظرفیت دکتری بهمن ماه برگزار می شود؟من با ۴۷۴۳ تماس گرفتم گفتن معلوم نیست

صالح
دی ۱, ۱۳۹۵ ۷:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  دکتری

شااااااااااااااااااااااااااااید