موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

فعال ماندن سامانه ثبت‌نام داوطلبان آزمون دکتری ۹۶ آزاد

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

با وجود لغو رأی دیوان عدالت اداری مبنی بر برگزاری آزمون مستقل دکتری دانشگاه آزاد، ثبت‌نام این دانشگاه همچنان ادامه دارد و تکلیف هزینه‌ای که داوطلبان برای ثبت‌نام پرداخت کرده‌اند مشخص نیست.

به گزارش مهر، با توجه به اینکه دیوان عدالت اداری دستور موقت برگزاری آزمون متمرکز و انتشار دفترچه آزمون تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی را لغو کرده است اما مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه پورتال ثبت نام را همچنان باز نگه داشته است.

هر داوطلب برای شرکت در آزمون دکتری دانشگاه آزاد اسلامی باید مبلغ ۱۶۰ هزار و ۶۰۰ تومان (یک میلیون و ۶۰۶ هزار ریال) پرداخت کند.

در سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اعلام شده است که مهلت ثبت نام در آزمون دکتری دانشگاه آزاد تا پایان روز شنبه ۲۷ آذر ماه است و آزمون نیز در بهمن ماه ۹۵ برگزار می شود.

این در حالی است که مهلت ثبت نام در آزمون دکتری دانشگاههای سراسری نیز تا ۳۰ آذرماه است و هنوز داوطلبان نمی دانند که تکلیف شان چیست و آیا برای پذیرش دکتری در سال ۹۶ باید در دو سایت ثبت نام کنند یا تنها در سایت سازمان سنجش ثبت نام کنند.

دیوان عدالت اداری یک روز پس از آغاز انتشار دفترچه ثبت نام آزمون دکتری نیمه متمرکز دانشگاههای سراسری توسط سازمان سنجش، دستور موقتی صادر کرد که دانشگاه آزاد می تواند به صورت مستقل آزمون های کارشناسی ارشد و دکتری را برگزار کند. اما پس از چند روز دیوان عدالت اداری همان دستور موقت را درباره برگزاری آزمون مستقل از سوی دانشگاه آزاد منتفی اعلام کرد.

دیوان عدالت اداری اعلام کرده است: «شعبه چهارم دیوان عدالت اداری دستور موقت مبنی بر عدم اجرای بند ۳ مصوبه نسبت به دانشگاه آزاد اسلامی و اجازه انتشار دفترچه آزمون برای دانشگاه مذکور صادر کرده بود بعد از حصول دلایل جدید مبنی بر عدم ضرورت ادامه دستور موقت به تاریخ ۹۵/۹/۲۲ مستنداً به ماده ۴۰ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری دستور موقت منتفی شد.»

در مقابل دفتر حقوقی دانشگاه آزاد در اطلاعیه ای اعلام کرده است: «پیگیر احقاق حقوق حقه دانشگاه آزاد اسلامی در هیات عمومی دیوان عدالت اداری هستیم و دانشگاه آزاد با مراجعه به دیوان عدالت اداری خواسته قانونی خود برای انتشار دفترچه را مطرح و تاکید کرد در صورت صدور دستور موقت یا حکم دیوان به نفع دانشگاه اقدام به انتشار دفترچه خواهد کرد و در صورت رد خواسته،‌ انتشار دفترچه از سوی دانشگاه صورت نخواهد گرفت.»

در ادامه این اطلاعیه تاکید شده است:« البته این نکته قانونی قابل توجه مخاطبان و داوطلبان ورود به تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی است که لغو دستور موقت تاثیری در رسیدگی به اصل پرونده دانشگاه ندارد.»

از سوی دیگر وزارت علوم هم تکلیف را درباره نحوه ثبت نام با وجود 2 پورتال ثبت نام به درستی مشخص نکرده است. محمد فرهادی وزیر علوم در حاشیه مراسم تجلیل از پژوهشگران یادآور شد: «در خصوص آزمون دکتری ما یک قانون داریم و طبق همان قانون عمل می کنیم. هماهنگی های لازم برای برگزاری آزمون دکتری انجام می شود و داوطلبان نگران نباشند. تکلیف برگزاری آزمون دکتری روشن شده و خواهد شد و با دانشگاه آزاد نیز هماهنگی صورت گرفته و می شود.»

وزیر علوم بدون روشن کردن جزئیات این موضوع و تعیین تکلیف دقیق داوطلبان دکتری افزود: «هماهنگی های لازم انجام می شود و به اطلاع عموم نیز تاکنون گذاشته شده و خواهد شد.»

با اینکه وزیر علوم عنوان کرده است که داوطلبان نگران نباشند اما همچنان داوطلبان میان پرداخت ۱۶۰ هزار تومان دانشگاه آزاد و ۵۵ هزار تومان دانشگاه های سراسری برای ثبت نام در آزمون دکتری ۹۶ سرگردان مانده اند.

در این میان تکلیف داوطلبانی که در آزمون دکتری دانشگاه آزاد ثبت نام کرده اند و هزینه ثبت نام را نیز پرداخت کرده اند، مشخص نیست.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

92 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
majid
آذر ۲۴, ۱۳۹۵ ۱:۳۸ ب٫ظ

من امروز چهارشنبه ثبت نام کردم برای ازاد.
مطمئنم دانشگاه ازاد برای امسال مجوز رو میگیره که مستقل برگزار کنه.
به همه اونایی که میخوان مستقل برگزار بشه هم توصیه میکنمثبت نام کنید.
اگه کلا قضیه منتفی بود لینک ثبت نام رو غیر فعال می کردن.

منتظرن امار ثبت نام بره بالا بعد با دست پر برن چونه بزنن برای برگزاری مستقل ازمون، پس دوستانی که تمایل به برگزاری مستقل دارن برن ثبت نام کنن.

hoosein
آذر ۲۴, ۱۳۹۵ ۲:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  majid

دقیقاااااااهمینه

دوستانی که دوستدارن آزمون مستقل باشه
همه ثبت نام کنن

این حق همه کسانی هستش که دوستدارن
آزمون دانشگاه آزادثبت نام کنن وآزمون به صورت مستقل
باشه

هومن
آذر ۲۴, ۱۳۹۵ ۴:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  majid

موضوع این نیست شما چی دوست دارین. موضوع قانون و رعایت اصول هستش .

موسی
آذر ۲۴, ۱۳۹۵ ۵:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  majid

اتفاقا دیگه پولتونم پس نمی دهند چون گفتند مااعلام کردیم فقط سامانه سنجش

phd
آذر ۲۴, ۱۳۹۵ ۱۲:۵۴ ب٫ظ

سرمون مشغول ثبت نام شد. تکمیل بهمن یادمون رفت!!! دوستان کسی خبر نداره؟؟؟ تکلیف متاخرین چی میشه پس؟

هنگامه
آذر ۲۴, ۱۳۹۵ ۱۲:۴۸ ب٫ظ

بنظرم دیگه این بحث ها تموم بشه بهتره دوستان برید بخونید رای وزارت تغییر نمیکنه دیگه الکی خودمون رو گول نزنیم با واقعیت باید کنار آمد دانشگاه آزاد بیشتر بفکر … تا صلاح من و شما…

دکترا
آذر ۲۴, ۱۳۹۵ ۱۲:۴۷ ب٫ظ

_دوستان بالاخره چی شد آزاد ثبت نام کنیم یا نه

مهران
آذر ۲۴, ۱۳۹۵ ۱۱:۵۸ ق٫ظ

من کارشناسی و ارشد خودم را دولتی خواندم دانشگاه علامه ،به قول یکی از اساتید آدم هر چی علمش میره بالا باید غرورش کم بشه و حرف منطقی بزنه ، خیلی از بچه های دانشگاه دولتی فکر می کنند نخبه هستند اما واقعا اینگونه نیست ، دانشگاه آزاد و دولتی هیچ تفاوتی ندارند ، درد از جای دیگری است

میثم
آذر ۲۴, ۱۳۹۵ ۲:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  مهران

دمت گرم

خسته
آذر ۲۴, ۱۳۹۵ ۱۱:۲۴ ق٫ظ

من دانشجوی دکتری دانشگاه ازاد در یک شهر کوچک هستم.در گرایش من که یک گرایش مهندسی و بسیار پرطرفداره فقط توی تکمیل ظرفیت تا رتبه ۲۲ پذیرفتند.خود من کل درصدهام ۲ و ۳ درصد و خیلی هاشم منفی بودن.دانشگاه در گرایش من فقط یک استاد داره اونم هنوز دانشجویه اونوقت دکتری اورده.باور کنید دوستان عمق فاجعه در دانشگاه ازاد بسیار عمیقه

رسول
آذر ۲۴, ۱۳۹۵ ۱۱:۴۸ ق٫ظ
پاسخ به  خسته

اصلا منطقی نیست که یک دانشجوی دکتری به یک دانشجوی دکتری درس بدهد. باید حداقل استادیار باشد و با حداقل ۳ سال سابقه تدریس.

...
آذر ۲۴, ۱۳۹۵ ۱۱:۵۲ ق٫ظ
پاسخ به  خسته

پس چرا من که در صدهام بالای ۲۰ بود جایی قبول نشدم.
منم یک رشته مهندسی پرطرفدار میخونم.

خسته
آذر ۲۴, ۱۳۹۵ ۱۲:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  ...

دوست عزیز من راست میگم.خودت میتونی از پذیرفت شدگان تکمیل ظرفیت امسال بپرسید.

دکترا حسابداری
آذر ۲۴, ۱۳۹۵ ۱:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  ...

منم حسابداری بودم درصدام خوب بود قبول نشدم

میلاد(منابع انسانی)
آذر ۲۴, ۱۳۹۵ ۱۲:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  خسته

ببخشید لطف بفرمائید رشتتون رو اعلام کنید که با توجه به پرطرفداری اون با درصد دو و سه و منفی قبول شدید اونم در مصاحبه !!!

رسول
آذر ۲۴, ۱۳۹۵ ۱۲:۲۴ ب٫ظ

به نظر نمیاد که ایشان واقعیت رو بگن و به نظر میاد کمی اغراق شده.

خسته
آذر ۲۴, ۱۳۹۵ ۱۲:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  رسول

به خدای احد و واحد راست میگم.نمره مصاحبه من ۱۲ بود.من یکی از گرایش های برق هستم.من خدمتتون عرض میکنم این واحد کوچک با یک نفر هییت علمی دانشجوی دکتری تا رتبه ۲۲ قبولی مخسوب کرده.

خسته
آذر ۲۴, ۱۳۹۵ ۱۲:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  رسول

برادر راستگو به واحد های شهرستان های کوچیک مراجعه کنید تا متوجه عمق فاجعه بشید

هنگامه
آذر ۲۴, ۱۳۹۵ ۱:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  خسته

درست میگید حق با شماست متاسفانه با درصد های ده درصد هم قبول شدن برخی ها

مدیریت
آذر ۲۴, ۱۳۹۵ ۲:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  خسته

ما در رشته مدیریت باید در حد سراسری بخونیم تا قبول شیم ..من خودم نمره مصاحبه م ۲۷ بود و با رتبه ۱۴۵ هیچ جا قبول نشدم متاسفانه …

phd
آذر ۲۴, ۱۳۹۵ ۱۰:۵۲ ق٫ظ

با عرض معذرت، خدمت اون دوستانی که میگن دانشگاه و استاد مهم نیست،عرض میکنم که افرادی مثل میرزاخانی و نادری ها و بهرخ خوشنویسها و سمیعی ها و ….. همه از معتبرترین دانشگاههای کشور و جهان فارغ التحصیل شدند، خواهش میکنم در روشن ترین مسائل ،اینگونه مغلطه نفرمایید.البته همه جا خوب و بد هم دارد.

رضا
آذر ۲۴, ۱۳۹۵ ۱۱:۰۵ ق٫ظ
پاسخ به  phd

کاملا درست می فرمایید بعضی می خوان یه حرفی زده باشن مگه میشه سطح دانشگاه ها را یکی دانست حتی دانشگاه های دولتی هم در یک سطح نیستند.

رسول
آذر ۲۴, ۱۳۹۵ ۱۱:۵۴ ق٫ظ
پاسخ به  phd

دوست عزیز پروفسور سمیعی از دانشگاه یوهانس گوتنبرگ شهر ماینتس در کشور آلمان مدرک گرفتن. پس چرا ایشان از دانشگاه علوم پزشکی تهران مدرک نگرفتن؟

....
آذر ۲۴, ۱۳۹۵ ۲:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  phd

دوست عزیز آیا استاد شما به شما کمک واقعی کرده؟

رها دانشجوی در مرحله نوشتن تز دکتری
آذر ۲۴, ۱۳۹۵ ۱۰:۳۹ ق٫ظ

نخبه کسی است که بتواند گره ای از مشکلات کشور باز کند قبولی در دانشگاه نشانه نخبه بودن نیست ، شخصی از بهترین مدارس با کلاسهای کنکور استفاده کند بعد دانشگاه خوب قبول بشه در آنجا اساتید مادر و طراحهای کنکور ارشد استاد آنها باشندآیا این نخبه است؟ چرا پس این نخبه های شریف و تهران مشکلات کشور را حل نمی کنند ؟؟؟؟؟؟
تعریف شما از نخبه بودن غلط است

سارا صمدی
آذر ۲۴, ۱۳۹۵ ۱۱:۱۳ ق٫ظ

رها همه چیز رو سیاه و سفید نبینیم. به هر حال قبولی در دانشگاه تهران و شریف و…. اگر دردی هم دوا نکند بهتر از قبولی تو رشته های پولی و… هست! عموما کسی که از این دانشگاه ها با روزمه خوب فارغ‌التحصیل میشود از نظر علمی خیلی تواناتر از بقیه دانشگاه ها هست. بهتره واقعیت رو بپذیریم ولو اینکه تلخ باشه!

السا
آذر ۲۴, ۱۳۹۵ ۱۱:۳۴ ق٫ظ
پاسخ به  سارا صمدی

کدوم واقعیت؟؟ این واقعیت ساخته ی ذهن شماست…این طرز تفکر مربوط به سی سال پیش هست و بهتره یکم با دید باز تری دنیا رو ببینید….چرا نمیخواید به موفقیت های بچه های آزاد باور داشته باشید؟؟ مهم نیس کجا خوندی! مهم اینه که الان بعد فارغ التحصیلی داری چیکار میکنی! موفقیت ینی این.

مهدی
آذر ۲۴, ۱۳۹۵ ۱۲:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  السا

دقیقا

....
آذر ۲۴, ۱۳۹۵ ۱:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  سارا صمدی

دوست عزیز دانشگاه تهران و شریف کلا مگر چقدر پذیرش داره؟ این همه علاقمند به تحصیل باید رو باید به چه منطقی پشت در بسته دانشگاه ها گذاشت؟ شما از افرادی که در معتبرترین ارگان های کشور کار میکنند بپرسید که تفاوت فارغ التحصیلان آزاد و دولتی چیه؟ اول بازخوردی واقعی از جامعه داشته باشید و بعد این چنین نظری رو بفرمایید.

جواد
آذر ۲۴, ۱۳۹۵ ۱:۳۰ ب٫ظ

دقیقا حرفتون درسته

....
آذر ۲۴, ۱۳۹۵ ۹:۵۵ ق٫ظ

دوستان این همه مقابله و مقایسه دانشگاه ازاد و دولتی باور کنید اشتباه است. تجربه سالها درس و کار به من ثابت کرد همه چیز فقط بستگی به خود فرد دارد و اصلا مهم نیست که دانشگاه محل تحصیل کجا و حتی در چه کشوری بوده. در نهایت این مهمه که چه چیز از خودمون ارائه میکنیم و اینکه چه دستاوردی داریم.

در انتظار قبولی
آذر ۲۴, ۱۳۹۵ ۱۰:۰۱ ق٫ظ
پاسخ به  ....

دقیقا همینه که شما میفرمایید.کاملا موافقم.

محمد
آذر ۲۴, ۱۳۹۵ ۱۰:۲۳ ق٫ظ
پاسخ به  ....

اصلا اینطور نیست آیا شما نخبگان کشور را که در تهران و شریف تحصیل کرده اند با کسانی که آزاد قبول می شوند مقایسه می کنید!!!!

آوامین
آذر ۲۴, ۱۳۹۵ ۱۰:۳۴ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

بله مقایسه می کنیم چون همه ی اونهای که توی بافت سراسری هستن الزاما نخبه نیستن و اونهایی که در بافت ازاد هستن الزاما اون تصور بدی که شمادارین نیستن .

رضا
آذر ۲۴, ۱۳۹۵ ۱۱:۰۶ ق٫ظ
پاسخ به  آوامین

اکثریت منظور است نه استثنا

محمد
آذر ۲۴, ۱۳۹۵ ۱۰:۴۶ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

جالبه. اسم بنده و شما محمد هستش و کامنت های ما داره باهم قاطی میشه

رسول
آذر ۲۴, ۱۳۹۵ ۱۰:۴۸ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

زمانی که من دانشگاه آزاد در حال تحصیل بودم، درسی داشتیم به نام پردازش تصویر. استاد ما با استاد دانشگاه دولتی مشترک بود. استاد همون پروژه هایی که از ما میخواست، در دانشگاه دولتی هم از دانشجوهاش میخواست. پروژه ها باید با زبان برنامه نویسی MATLAB انجام میشد. از همین دانشگاه دولتی به من مراجعه می کردن که توی انجام پروژه ها کمکشون کنم. منم ازشون حق الزحمه خودم رو میگرفتم و براشون انجام می دادم. اینا رو گفتم که فکر نکنید هر کسی که دولتی درس میخونه قطعا بالاتر از کسی هست که آزاد درس میخونه. تنها تفاوت ما این بود که من اصلا حتی یکبار هم شانس خودم رو توی آزمون دولتی امتحان نکردم و مستقیما رفتم دانشگاه آزاد اما اونها نشستن هی کتاب حفظ کردن و تست زدن. بازار کار کاملا متفاوت هستش با تحصیلات آکادمیک. همون افراد نخبه ای رو هم که شما میفرمایید، شاید توی اطلاعات نظری و آکادمیک قوی باشن اما صرفا همشون در کارهای عملی و دنیای تجاری قوی نیستن.

....
آذر ۲۴, ۱۳۹۵ ۱۱:۴۲ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

ای کاش به جای این همه کامنت ها و قضاوت ها، به این فکر کنیم که چه راه کاری برای رشد و ارتقا می توانیم داشته باشیم. در محل کار ما دو سیستم با کار یکسان از دو رقیب المانی وجود داشت. یکبار یکی از همکاران ما پیش یک رقیب، از مشکلات سیستمهای کارخانه دیگر صحبت کرد. پاسخی که از کارشناس المانی دریافت کرد حمایت شدید از عالی بودن کار رقیبش بود. به نظر شما بهتر نیست به جای انتقاد حامی یکدیگر باشیم؟ امیدوارم که این روحیه در مردم ما نیز ایجاد شود.

رسول
آذر ۲۴, ۱۳۹۵ ۹:۴۶ ق٫ظ

من بیشتر از همه ناراحت ثبت نام بدون کنکور هستم. شاید یکی از انگیزه هام برای اینکه معدل و نمره پایان نامم بالا باشه، همین ثبت نام بدون آزمون بود که شانس زیادی توش داشتم. الان توی دفترچه سازمان سنجش فقط در صفحه ۹ بخش ج اشاره ای به آیین نامه استعدادهای درخشان کرده. رفتم آیین نامه رو پیدا کردم، میبینم در تبصره ۱ این آیین نامه این جمله نوشته شده: “دانشگاه پیام نور، آزاد اسلامی، غیردولتی-غیرانتفاعی و پردیس‌های بین‌الملل (خودگردان) مجاز به استفاده از این آیین‌نامه برای پذیرش استعداد درخشان در دوره دکتری نیستند.” خب این جمله یعنی چی؟ یعنی استعدادهای درخشان و فارغ التحصیلان ممتاز فقط در دانشگاه های دولتی هستن؟ این دفترچه هیچ توجهی به شرایط و ضوابط دانشگاه آزاد نداره و دفترچه سال گذشته خودش رو با همون ضوابط گذشته عینا تکرار کرده. اگر بنا باشه ادغامی صورت بگیره، باید حتما و حتما به شرایط دانشگاه آزاد توجه بشه. من به شخصه اصلا موافق این دفترچه نیستم چون این دفترچه طبق آیین نامه های قبلی سازمان سنجش تهیه شده و هیچ نشانه ای از آیین نامه ادغام در اون دیده نمیشه. دلیلش هم این هست که هنوز هیچ آیین نامه ای از طرف هیات وزیران در این خصوص صادر نشده و سازمان سنجش بدون داشتن آیین نامه ادغام، دفترچه ادغامی خودش رو منتشر کرده. من به شخصه از این وضعیت شکایت دارم.

محمد
آذر ۲۴, ۱۳۹۵ ۱:۴۷ ق٫ظ

دوستان توجه کنید : ترجمه اصطلاح پی اچ دی در ویکی پدیا اینه : PhD) Philosophiae Doctor) دورهٔ دکتری تخصصی در علوم را گویند و در حقیقت «اعلی درجه علمی» یا مدرک نهایی در علم مورد نظر و یا «صاحب فلسفه و اجتهاد علمی در دانش موردنظر» می‌باشد. چطور ممکنه کسی با داشتن مدرک ارشد مدیریت یا هرچیز دیگه ای، بتونه دکتری هر رشته غیرمرتبط دیگه ای رو بخونه و به این درجه اجتهاد علمی برسه؟ آخه این چه نوع فیلسوفیه که دانشگاه آزاد میده بیرون؟ یکی از دلایلی که وزارت علوم جلوی دانشگاه آزاد رو گرفته همینه. به نظر بنده فقط کسانی که از رقابت میترسن، دنبال ادغام کنکور هستن. این افراد دوست دارن، دانشگاه آزاد همچنان به صورت بی رویه (اون هم در واحدهای بدون مجوز)، تعداد زیادی داشنجوی دکتری بگیره و اینها هم راحت پذیرش بشن و دکتری بگیرن. وگرنه کسانی که تا این مقطع در دانشگاه های دولتی خوندن که نمیان دکتری آزاد بخونن. پس دکتری دانشگاه آزاد برای من و امثال من هستش که تو دانشگاه غیردولتی درس خوندیم. اگه راست میگید بیاید واسه کنکور بخونیم و پژوهش انجام بدیم و با یک رزومه خوب و طبق موازین و قوانین صحیح وزارت علوم باهم رقابت کنیم و هرکی شایسته تر بود بره دانشگاه آزاد. اینکه همچنان اصرار داریم دانشگاه آزاد مستقل باشه، یعنی از رقابت میترسیم. بازم تاکید میکنم، به ندرت از بچه های دولتی، کسی میاد دکتری آزاد بخونه. پس دانشگاه آزاد در اختیار شماهایی که ارشد آزاد دارید باقی میمونه. فقط باید به… ادامه نظر»

....
آذر ۲۴, ۱۳۹۵ ۸:۵۶ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

دوست عزیز مگر در دانشگاه سراسری افراد تغییر رشته یا گرایش نمیدن؟ این مواردی که اشاره کردید نشان دهنده بی اطلاعی شماست.

رضا مالی
آذر ۲۴, ۱۳۹۵ ۹:۲۱ ق٫ظ
پاسخ به  ....

در دانشگاه های دولتی طرف یک رشته میخونه ترم دو یا سه پشیمون میشه بدون محدودیت تغییر رشته میده و جالب ادامه میده نه اینکه از اول شروع کنه، کسی رو میشناسم ریاضی خواند تا دکتری ترم سه تغییر داد به خاطر شغلش که کارمند بانک بود الان دکتری اقتصاد داره،

محمد
آذر ۲۴, ۱۳۹۵ ۱۰:۲۵ ق٫ظ
پاسخ به  ....

اتفاقا شما اطلاع کافی ندارید. مثلا برای رشته حقوق، فقط فارغ التحصیلا حقوق و فقه و مبانی حقوق می تونند شرکت کنند. درسته که خیلی از رشته های دکتری این محدودیت رو نداره، ولی منظور بنده رشته هایی مثل حقوق، تربیت بدنی، روانشانسی، جغرافیا و غیره هستش. نه اینکه مثل همکار بنده از ارشد مدیریت رفته دکتری جغرافیا دانشگاه آزاد میخونه. این یعنی تناقض. تغییر رشته در دکتری دانشگاه دولتی، اگر هم امکان پذیر باشه، فقط برای رشته های متجانس هستش.

رسول
آذر ۲۴, ۱۳۹۵ ۹:۰۲ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

اتفاقا اگه نگاهی به دفترچه سازمان سنجش بندازید می بینید که همین شرایط اونجا هم وجود داره. این محدودیت ورود با هر رشته، فقط برای بعضی از رشته ها وجود داره وگرنه برای اغلب رشته ها هیچ محدودیتی وجود نداره. مثلا در رشته کامپیوتر، هر کسی با هر رشته و گرایشی میتونه ثبت نام کنه. یعنی اگر کسی ارشد ادبیات فارسی هم داشته باشه میتونه برای دکتری کامپیوتر اقدام کنه. برای همه رشته های علوم پایه و فنی و مهندسی عبارت “تمامی رشته ها” درج شده. با این تفاسیر نظر شما در مورد واژه فیلسوف چیه؟ چون همین عینا در سازمان سنجش هم داره همین اتفاق میوفته!

محمد
آذر ۲۴, ۱۳۹۵ ۱۰:۳۴ ق٫ظ
پاسخ به  رسول

در مثال جای مناقشه نیست. منظور بنده رشته هایی مثل حقوق، تربیت بدنی، روانشانسی، جغرافیا و غیره هستش. مثلا شما نمی تونی با ارشد مدیریت بری دکتری اقتصاد بخونی. ولی تو آزاد از این محدودیت ها وجود ندارهو مهم اینکه دانشجو بیاد و بتونه شهریه سنگین رو بده. اگه شما و سایر دوستان، مثل بنده کارمند باشید می بینید که بیشتر همکاران از این حربه استفاده می کنند و برای دکتری در رشته های آسون تر ثبت نام می کنن تا بتونن مدرک بگیرن. بعد هم اسمشون میشه دکتر. میشه فیلسوف. کجای این افراد فیلسوف هستش، درحالیکه نه کارشناسی و نه ارشد اون رشته نخوندن. جای دیگه مثال زدم: همکار بنده از ارشد مدیریت رفته دکتری جغرافیا دانشگاه آزاد میخونه. این یعنی تناقض. چون میدونه ظرفیت این رشته در شهر ما بالاست و فقط صرفا برای ارتقای مدرک داره این رشته رو میخونه.

...
آذر ۲۴, ۱۳۹۵ ۹:۰۶ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

سلام .. درود بر تفسیر قشنگ شما.

عمران
آذر ۲۴, ۱۳۹۵ ۹:۵۶ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

دوست عزیز مطمین باش وضعیت علمی دانشجو های دانشگاه ازاد از دانشجوهای پردیس وپیام نور وغیرانتفایی پایین تر نیست

رضا مالی
آذر ۲۴, ۱۳۹۵ ۱۰:۳۱ ق٫ظ
پاسخ به  عمران

این نظر شماست پردیسها ظرفیتها ۲ یا سه نفر و پیام نور و غیر انتفاعی نهایت ۵ نفر است اساتید همه اساتید برجسته روزانه هستند
مثل آزاد نیست که استاد دکتری حسابداری بیاد به دانشجوی دکتری مالی درس بده و ………

محمد
آذر ۲۴, ۱۳۹۵ ۱۰:۴۱ ق٫ظ
پاسخ به  عمران

ببینید من به وضعیت علمی همه دانشگاه های آزاد جسارت نکردم. ضمن اینکه دانشگاه آزاد رو در کنار غیرانتفاعی و پیام نور قرار دادم و گفتم مثل هم هستن و در سه چهارم واحدهای این سه دانشگاه، کیفیت تحصیل پایینه. البته دانشگاه های خوب آزاد رو هم مثال زدم. مثل علوم تحقیقات و قزوین و غیره… در کامنت خودم هم اشاره کردم که از تو همین دانشگاه ها تحصیل کردم و قصد ادامه تحصیل در دانشگاه آزاد رو دارم. فقط میگم اونهایی که دنبال ادغام هستن از چی میترسن که با ادغام ممکنه از دست بدن و عزا گرفتن؟ دانشگاه آزاد تراز مد نظر خودش رو بعد از آزمون اعلام می کنه و اگر بنده و شما بتونیم اون تراز رو بیاریم، برای مصاحبه شرکت می کنیم. مطمئن باش تعداد کمی از بچه های دولتی تو مصاحبه آزاد شرکت می کنن. پس نباید مثل بعضی از دوستان، دنبال ورود راحت به دانشگاه آزاد باشیم. این افراد میدونن که رزومه خوبی ندارن و از این میترسن که ظرفیت آزاد از حالت بی رویه خارج بشه

محمد
آذر ۲۴, ۱۳۹۵ ۱۰:۲۴ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

در آزاد هر چیزی ممکنه
فقط مهم شهریه است

دکتر میشم
آذر ۲۴, ۱۳۹۵ ۰:۵۵ ق٫ظ

اصلا دیگه مستقل و ادغام شدن برام مهم نیس فقط تکلیف روشن شه ما رو از کار و درس و زندگی انداختن اینا
یا مستقل کنید یا ادغام دیگه این چه وضعیه
این دعوا هارو باید چند ماه پیش میکردن نه الان

زهره
آذر ۲۴, ۱۳۹۵ ۸:۱۱ ق٫ظ
پاسخ به  دکتر میشم

آخه این چه وضعیه تکلیف ما رو روشن کنید . سراسری که فقط دانشجوهای خودشو برمیداره پس باید اجازه بده که دانشگاه آزاد هم آزمون مستقل برگزار کنه

رها دانشجوی در مرحله نوشتن تز دکتری
آذر ۲۴, ۱۳۹۵ ۰:۳۳ ق٫ظ

من خودم دانشجوی دکتری آزادم ، به خدا بخاطر بر طرف شدن سو تفاهم لازمه اینکار بشه ، اصل مصاحبه است که دست خود دانشگاه آزاده برای شما هیچ فرقی نمی کنه

دکتر میشم
آذر ۲۴, ۱۳۹۵ ۰:۵۶ ق٫ظ

موافقم اما بیشتر موافق اینم یه جواب قطعی و روشن بدن

حسابداررررری
آذر ۲۴, ۱۳۹۵ ۰:۱۴ ق٫ظ

با سلام.دوستان امکان داره ادغام ازمون و محدود شدن جذب دانشجو برای سال بعد دلیلی بشه که دانشگاه ازاد تو تکمیل ظرفیت بهمن تعداد بیشتری پذیرش کنه؟و یا اینکه اجازه بده با رتبه و نمره سال ۹۴ تو تکمیل ظرفیت بهمن شرکت کرد؟؟؟؟(با در نظر گرفتن اعتبار رتبه کسب شده تا دوسال)

محمد
آذر ۲۳, ۱۳۹۵ ۱۱:۴۷ ب٫ظ

کنکور مستقل دانشگاه آزاد حق ماست. ماهایی که آزاد خوندیم حق داریم کنکورمون مستقل باشه

20
آذر ۲۴, ۱۳۹۵ ۰:۰۵ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

کاملا موافقم ان شا اله به توافق برسن لااقل امسال مستقل باشه

علی
آذر ۲۴, ۱۳۹۵ ۰:۴۴ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

حق شما این است مطالعه بفرمایید و بعد به عنوان دکتری برسید نه مثل سه سال گذشته هر کسی بتواند بدون هیچ مطالعه ای در دکتری پذیرش شود

هنگامه
آذر ۲۴, ۱۳۹۵ ۱:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  علی

آقای علی دقیقا دانشجو باید از فیلتر سختی رد بشه نه اینکه راحت همه چی رو بدست بیاره

محمد
آذر ۲۴, ۱۳۹۵ ۰:۴۶ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

ادغام کنکور حق ماست نه مستقل بودن آن

میلاد(منابع انسانی)
آذر ۲۴, ۱۳۹۵ ۸:۱۵ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

فقط مستقل …

خسرو
آذر ۲۳, ۱۳۹۵ ۱۱:۰۰ ب٫ظ

قضیه دانشگاه آزاد سیاسی می کند مستقل بودن حق دانشگاه آزاد است همه اعلام کنند حق ما خورده می شود

مریم
آذر ۲۳, ۱۳۹۵ ۹:۳۰ ب٫ظ

این همه سال کنکور مستقل بوده ۱سال دیگه هم مستقل باشه چی میشه حالشون خوب نیست اینا

میلاد(منابع انسانی)
آذر ۲۴, ۱۳۹۵ ۸:۱۵ ق٫ظ
پاسخ به  مریم

کلا مشکل دارن اینا…

مریم
آذر ۲۳, ۱۳۹۵ ۸:۳۰ ب٫ظ

آزمون دانشگاه آزاد اگر مستقل برگزار نشه حق بزرگی از بچه هایی که تا الان آزاد درس خوندن ضایع میشه

خسرو
آذر ۲۳, ۱۳۹۵ ۷:۴۲ ب٫ظ

میزان_ وزیر علوم و ریس دانشگآه در شورایی انقلاب فرهنگی جلسه دارند به نتایج دست پیدا نکردند

پوتار
آذر ۲۳, ۱۳۹۵ ۷:۱۹ ب٫ظ

سلام مستقل برگزار میشه پس ثبت نام کنید خیالتون راحت

دکترا
آذر ۲۳, ۱۳۹۵ ۷:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  پوتار

شما از کجا مطمعنی

سعید
آذر ۲۳, ۱۳۹۵ ۸:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  پوتار

بابا چند بار بگند مستقل برگزار شدن لغو شده
چرا با خودتون رو راست نیستید
گیرم شما رفتید سرکلاس دکترا هم نشستید بعد ۴ سال مدرکتون تایید نشد اونوقت چی؟؟

میثم
آذر ۲۳, ۱۳۹۵ ۸:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  پوتار

۲۰:۳۰ رو ببینید

علی
آذر ۲۳, ۱۳۹۵ ۹:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  پوتار

خیلی خیالت راحت ادغام شده شک نکن
تو اخبار ده بار اعلام کردن

امیر حسین
آذر ۲۳, ۱۳۹۵ ۹:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  علی

نتیجه قطعی فردا یا پسفردا اعلام میشه و تصمیم نهایی رو میگیرند پس داوطلبان ازاد نامید نباشند امیدشون به خدا باشه که مستقل برگزار بشه انشالله

mehrdad
آذر ۲۳, ۱۳۹۵ ۷:۱۴ ب٫ظ

من دفترچه سنجش رو خوندم قسمت نحوه پذیرش اصلا مشخص نکردن پذیرش طی چ مراحلی است. نوشته طی مراحلی ک در اینده مشخص خواهد شد دلیلش اینه قانون ایین نامه اجرایی نداره خودشونم نمیدونن

مریم
آذر ۲۳, ۱۳۹۵ ۶:۰۸ ب٫ظ

سلام
من برای ثبت نام در آزمون مردد هستم. آخه این همه فوق گرفتم چی شد؟ آخرش حقوقم با حقوقه یه دیپلمه یکیه.فوق لیسانس میکروبیولوژی دارم توو یه ازمایشگاه خصوصی کار میکنم

میثم
آذر ۲۳, ۱۳۹۵ ۷:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

خوبه شما حقوقی دارین که در مورد افزایشش مردد باشید، ما بی شغلیم ودانشجوی دکتری

مهرداد
آذر ۲۴, ۱۳۹۵ ۱۲:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

یکی از صدمات این همه دانشجوی دکترا و ارشد گرفتن همینه. مدرک دکترای و یا ارشد شما در جامعه با دیپلم از نظر مردم هیچ فرقی نداره.و همه به یه چشم حقارت به آدم نگاه میکنن و دلشون به حال ادم میسوزه. اگر فقط آدم های شایسته میرفتن ارشد و دکترا همه منت شما رو برای کار کردن میکشیدن و حقوقتون هم متناسب مدرکتون میشد.

جلال - دکتر
آذر ۲۳, ۱۳۹۵ ۵:۵۴ ب٫ظ

رشته های ارشد قابل پذیرش ونیز دروس امتحانی دانشگاه آزاد بسیار معقول تر انتخاب شده اند مثلا برای کسی که مهندسی حمل ونقل یا محیط زیست یا مدیریت ساخت از گرایش عمران ارشد داره لزومی به امتحان مکانیک جامدات نداره ولی در سراسری ازدرج شده یا کسی که یه گرایش دیگه خونده تو ارشدغیر متطقیه از کارشناسی رشته سوال دادن شاید به همین دلیل است که خیلیها تمایل به مستقل بودن دارند

داوطلب
آذر ۲۳, ۱۳۹۵ ۵:۳۷ ب٫ظ

این وسط تکلیف دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد چی میشه پس؟؟؟ نکنه اونم لغو بشه!!!

رسول
آذر ۲۳, ۱۳۹۵ ۶:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  داوطلب

سوال منم دقیقا همینه. در هیچ کجای دفترچه دکتری سازمان سنجش هیچ اشاره ای به نحوه ثبت نام بدون آزمون نشده. دفترچه سازمان سنجش تقریبا همون دفترچه پارسال هستش که در چند صفحه اون عبارت دانشگاه آزاد دیده میشه. بالاخره باید در مورد بدون آزمون هم چیزی نوشته میشد. نظر شخصی خودم این هستش که اگر بخواد آزمون ها ادغام بشه، باید حتما یک بازنگری کلی در خصوص دفترچه سازمان سنجش صورت بگیره. دفترچه سازمان سنجش مشکلات دیگه ای هم داره، مثلا سهمیه ای که برای هیات علمی در نظر گرفته، مخصوص هیات علمی دانشگاه های دولتی هست در حالی که دانشگاه آزاد هم برای هیات علمی خودش سهمیه داره. بهتر بود ابتدا همه آیین نامه ها هماهنگ میشد سپس یک دفترچه مرتب و دقیق منتشر میکردن. دانشگاه آزاد هم حق داره.

mehrdad
آذر ۲۳, ۱۳۹۵ ۷:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  داوطلب

بدون ازمون نداره دیگه نوشته دفترچه فقط دو روش پژوهشی و اموزشی هست

رسول
آذر ۲۳, ۱۳۹۵ ۷:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  mehrdad

نمیشه که، من از سال گذشته تا الان، با هدف بدون آزمون درس خوندم که معدلم و نمره پایان نامم بالا باشه. نمیشه که یهو بگن بدون آزمون لغو شده. درست نیست این کار.

ناظم
آذر ۲۳, ۱۳۹۵ ۴:۳۴ ب٫ظ

من که بالاخره ثبت نام سنجش رو انجام دادم و دیگه هم هیچ سایتی رو چک نمیکنم.رفتیم برای آمادگی کنکور اسفندماه

مریم
آذر ۲۳, ۱۳۹۵ ۳:۵۹ ب٫ظ

صدو شصت هزار تومن چیه من تا حالا سی میلیون خرج دکتری دانشگاه بی مجوز کردم اونو کی بهم بر میگردونه

سلام
آذر ۲۳, ۱۳۹۵ ۳:۵۲ ب٫ظ

ببخشید شکسپیر رو یادم رفت بنویسم
بعنی اون موقع این جدال ها بوده و ماخبر نداشتیم

سلام
آذر ۲۳, ۱۳۹۵ ۳:۴۹ ب٫ظ

ازمون ازاد یا مستقل مسئله این است

اموزش زبان انگلیسی
آذر ۲۳, ۱۳۹۵ ۳:۰۹ ب٫ظ

یعنی ذرگیرنا

ناظم
آذر ۲۳, ۱۳۹۵ ۲:۴۵ ب٫ظ

ببینید و بخوانید و از این عجایب لذت ببرید

معمار
آذر ۲۳, ۱۳۹۵ ۳:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  ناظم

والا بخدا

معمار
آذر ۲۳, ۱۳۹۵ ۳:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  معمار

من هنو شرکت نکردم

سینا
آذر ۲۳, ۱۳۹۵ ۸:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  معمار

چقدر معمار زیاده مثنکه تو این چندسال اخیر همه واحدهای دانشگاه آزاد این رشته را آورده اند با اینکه این رشته نیاز به امکانات فراوان دارد

سلام
آذر ۲۳, ۱۳۹۵ ۳:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  ناظم

ما هم سرمون گرم شده

دانشگاه ازاد
آذر ۲۳, ۱۳۹۵ ۶:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  ناظم

جلسه کدخدایی وزیر علوم وریس دانشگاه آزاد در شورایی انقلاب فرهنگی این قصه ادامه دارد…………..