موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

اعلام نحوه پذیرش دانشجویان دکتری ۹۶

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

سهم آزمون کتبی در پذیرش نهایی داوطلبان آزمون دکتری ۹۶، پنجاه درصد و سهم مصاحبه علمی و سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری نیز پنجاه درصد خواهد بود.

به گزارش پی اچ دی تست، بنا بر اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، بر اساس قانون «سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور، پذیرش دانشجو در دوره دکتری  (Ph.D) و دستیاری رشته های گروه دامپزشکی، شامل دو مرحله است که هر یک از مراحل مطابق با شیوه نامه اجرایی آزمون انجام می گیرد:

الف) معرفی اولیه داوطلبان: مرحله اول آزمون متمرکز است که توسط سازمان انجام می شود و پس از برگزاری آزمون، کارنامه ای شامل: نمرات خام، تراز، نمره کل و …. در اختیار داوطلبان قرار خواهد گرفت که « داوطلبان مجاز به انتخاب رشته ». براساس آن اقدام به انتخاب رشته نموده و براساس کدرشته محل های انتخابی و حدنصاب نمره سنجش عمومی  (آزمون متمرکز) که با هماهنگی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی پذیرنده تعیین می شود با توجه به سهمیه داوطلب به کدرشته محل های حائز حدنصاب معرفی خواهند شد.

تبصره: براساس قانون «سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور» مصوب 18/12/94 مجلس محترم شورای اسلامی و مصوبات «شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی» سنجش و پذیرش در مقطع دکتری ناپیوسته به شرح زیر انجام می شود:

شیوه پذیرش

آزمون متمرکز

سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری

مصاحبه علمی و سنجش عملی

تهیه طرح واره

آموزشی – پژوهشی

50  درصد

20  درصد

30 درصد

لازم به ذکر است اجرای مرحله اول (آزمون متمرکز) توسط سازمان سنجش آموزش کشور و تخصیص امتیاز مربوط به سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری، مصاحبه علمی و …. توسط دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی پذیرنده دانشجو انجام خواهد شد.

ب) پذیرش نهایی داوطلبان: پذیرش نهایی از بین داوطلبان معرفی شده به دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی، براساس نتیجه سنجش عمومی (آزمون متمرکز) و نتیجه مصاحبه دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی، بررسی مدارک و یا هر روش دیگر مطابق آیین نامه های مربوط، اولویت کدرشته محل های انتخابی و ظرفیت اعلام شده و سهمیه داوطلب صورت خواهد گرفت. شایان ذکر است گزینش نهایی آزمون براساس معیارهای فوق انجام خواهد شد.

تبصره 1: نمره مصاحبه (ارزیابی سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری و مصاحبه علمی و سنجش عملی) براساس شیوه نامه ابلاغی که از سوی سازمان سنجش آموزش کشور به دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی ارسال می گردد، صورت خواهد گرفت و دانشگاه ها برای کلیه افراد معرفی شده، نمره ای مطابق با شیوه نامه مذکور تعیین و برای گزینش نهایی به سازمان سنجش ارسال می کنند.

تبصره 2: دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی می توانند با توجه به نمرات داوطلبان و نظر گروه های آموزشی، حدنصاب (مرحله دوم) برای داوطلبان را تعیین و به سازمان سنجش ارسال کنند.

تبصره 3: دانشگاه ها مجاز به برگزاری آزمون کتبی و شفاهی از داوطلبان معرفی شده برای مرحله دوم بوده و نمره آن در مقدار نمره مصاحبه علمی و سنجش عملی لحاظ می گردد.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

21 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
یاسر
خرداد ۹, ۱۳۹۷ ۱:۰۷ ق٫ظ

سلام دوستان… کسی اطلاع داره سنجش چطور نمره آزمونو برای دکتری حساب میکنه؟؟مثلا کسی رتبش ۹ باشه و ترازش ۶۲۵۰!!!!
از ۵۰ نمره سنجش چند میگیره؟؟سپاس

بهار
آذر ۲۳, ۱۳۹۵ ۹:۲۶ ق٫ظ

سلام بچه ها. اونایی که پارسال رتبه هشون خوب شد دیگه امسال رتبه هاشون ارزشی نداره؟؟؟؟؟؟؟؟؟دوباره از اول باید کنکور بدیم و رتبه بیاریم؟؟؟؟؟؟؟؟

دلسا
آذر ۲۰, ۱۳۹۵ ۹:۰۴ ب٫ظ

اقا ویاخانم ارمی دقیقا درست میگید زیاد این اتفاق میفته البته بارتبه سی سال ۹۴ موندم والان بااسترس دوچندان دارم میخونم

دلسا
آذر ۲۰, ۱۳۹۵ ۹:۰۲ ب٫ظ

تااونجاکه میدونیم عین سال ۹۴ هستش باارزوی موفقیت

میثم
آذر ۲۰, ۱۳۹۵ ۱۲:۴۹ ب٫ظ

سلام یه سوال دارم خواهش میکنم اگه کسی میدونه جواب بده. امسال مثل سال ۹۴ حداکثر به ۵ کد رشته دعوت به مصاحبه میشیم یا مثل سال ۹۵ محدودیت نداره؟

ارمی
آذر ۲۰, ۱۳۹۵ ۹:۲۴ ق٫ظ

سلام. خواهش می کنم. ای کسانی که مسئول هستید. مصاحبه را یا حذف نموده یا غیر از استادان خودِ دانشگاه مصاحبه بگیرند. یا به گونه ای برنامه ریزی شود که مصاحبه برعهده ی سازمان سنجش باشد.سه مرتبه قبول شدم با وجود اینکه بیش از ۱۲ مقاله در کنفرانس های بین المللی و مجلات علمی – تخصصی و ترویجی و چندین کتاب دارم با این وجود بنده را حذف نمودند. من به یقین می گویم و اطمینان دارم که فقط دانشجویان خودشان را می پذیرند و عده ای هم سفارشی هستند. تحقیق نیز کردم …

linguist
آذر ۲۰, ۱۳۹۵ ۱۰:۱۳ ق٫ظ
پاسخ به  ارمی

کاملا موافقم. بنده هم دو بار حقم خورده شده…آشنابازی توی پذیرش دوره دکتری غوغا میکنه

ج
آذر ۲۰, ۱۳۹۵ ۰:۵۲ ق٫ظ

باسلام.دوستان لطف کنید راهنمایی کنید. اگر کسی مدرک کارشناسی ارشد را در مدت بیش از سه سال اخذ نماید آیا می تواند در آزمون دکتری آزاد ۹۶ شرکت نماید؟

سودا
آذر ۲۰, ۱۳۹۵ ۱۲:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  ج

بله میتونید.

کنکور دکترا
آذر ۲۰, ۱۳۹۵ ۰:۱۹ ق٫ظ

۵۰ درصد عملا یعنی هیچی.مگه اینکه نفر اول باشی اونم با اختلاف نمره خیلی زیادی با نفرات بعد.حداقل باید ۷۰ تا ۸۰ درصد باشه.

بهار
آذر ۲۰, ۱۳۹۵ ۸:۱۴ ق٫ظ
پاسخ به  کنکور دکترا

کدوم پنجاه درصد رو هیچی می گید؟

دکتر مریم حکیمی
آذر ۱۹, ۱۳۹۵ ۱۱:۵۰ ب٫ظ

سلام دوستان من پارسال قبول شدم براتون آرزوی موفقیت می کنم فقط تا می تونید یک جا برای سابقه تدریس داشته باشید مقاله علمی پژوهشی و کتاب خیلی تو مصاحبه بدرد میخوره نگران نباشید خوب بخونید و توکل کنید در ضمن هزینه بالاست تر می ۹ تومنو حساب کنید.

من
آذر ۲۰, ۱۳۹۵ ۸:۳۱ ب٫ظ

مگه روزانه شم هزینه داره؟

هادی
آذر ۱۹, ۱۳۹۵ ۵:۳۵ ب٫ظ

بطور کلی ظلم به ما علاقمندان در هر حالتی زیاد ….هم نبود استاد تخصصی گرایش …هم کنکور اشتباه بدون روائی سوالات سنجش که بجای گرایش ….مبنا را مجموعه ازمون قرار داده یعنی مثلا کسی که ارشد بالینی داره باید دروس رشته تربیتی و عمومی رو هم بخونه تا رتبه خوب بیاره که عین بی عدالتی هس و ازاد که تعدادی که نخواستن مصاحبه تهران بروند بعد باز گفتن غائبین بروند همون واحد مورد انتخابشون مصاحبه بدهند ….. یعنی ….

بهار
آذر ۱۹, ۱۳۹۵ ۴:۴۹ ب٫ظ

کنتایجه مصاحبه ى متاخرین کى اعلام مى شه ؟؟ کسى خبر داره

rahimi
آذر ۱۹, ۱۳۹۵ ۴:۴۳ ب٫ظ

این یعنی اینکه امسال دانشگاهها امتحان کتبی تخصصی نمیگیرن؟!! پارسال که برگذاری امتحان واقعا سخت و طاقت فرسا بود!

ساکت
آذر ۱۹, ۱۳۹۵ ۱:۳۸ ب٫ظ

سلام
از دوستانی که رشته های دانشگاه امام حسین ع را انتخاب ولی اعلام شده فقط نیروهای مسلح می توانند در مرحله مصاحبه شرکت کنند، آیا کسی توانسته خبر جدیدی بگیره ؟ آیا غیر شاغلین نیروهای مسلح به هیچوجه نمی توانند مصاحبه شوند؟!

بهار
آذر ۱۹, ۱۳۹۵ ۱:۳۰ ب٫ظ

منظورش این هست که دانشگاهها تراز اعلام می کنند برای اینکه به مصاحبه دعوت بشیم؟

جواد (ژئوپلیتیک)
آذر ۱۹, ۱۳۹۵ ۴:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  بهار

منظور اینه که هر دانشگاهی برای نمره مصاحبه میتونه یه حد نصابی بگذاره.مثلا دانشگاه تهران حد نصاب میگذاره که اگه نمره مصاحبه زیر فلان نمره مثلا زیر پنجاه شد اصلا نمی گیره حتی اگه رتبه یک باشی.

بهار
آذر ۱۹, ۱۳۹۵ ۶:۲۹ ب٫ظ

اخه گفته نمره مرحله اول هم با هماهنگی دانشگاه ها تعیین میشه

phd
آذر ۱۹, ۱۳۹۵ ۱:۲۹ ب٫ظ

کنکور آزاد بالاخره با سنجش یکی شد یا نه؟ مسئولین هر دو نهاد هنوز دارند حرف خودشونا میزنن. تکلیف چیست؟