موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

نحوه استفاده از سهمیه مربیان در آزمون دکتری ۹۶

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

مربیان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی وابسته به وزارت علوم به شرط کسب ۸۰درصد نمره آخرین فرد پذیرفته‌شده به عنوان سهمیه مازاد بر ظرفیت در مقطع دکتری تخصصی سال تحصیلی ۹۶-۹۷ پذیرش می‌شوند.

به گزارش پی اچ دی تست، بنا بر اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، بر اساس قانون برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی و تخصصی مصوب مورخ 89/1/29 مجلس شورای اسلامی، ده درصد (10 %) سهمیه مازاد بر ظرفیت (حداقل یک نفر) برای مربیان رسمی قطعی و یا رسمی آزمایشی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، به شرط کسب حداقل هشتاد درصد (80 %) نمره آخرین فرد پذیرفته شده در گزینش آزاد، اختصاص می یابد.

مربیان رسمی قطعی و یا رسمی آزمایشی دانشگا هها و مؤسسات آموزش عالی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری که متقاضی استفاده از سهمیه مربیان می باشند، بایستی بند مربوطه را هنگام ثبت نام علامتگذاری نمایند.

مربیان رسمی قطعی و یا رسمی آزمایشی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری که متقاضی استفاده از سهمیه مربیان می باشند و بند 31 فرم تقاضانامه ثبت نام اینترنتی را علامتگذاری نموده اند، می بایست کد دانشگاه محل خدمت خود را از سایت سازمان، استخراج و در محل مربوطه درج نماید.

تبصره: سهمیه مربیان شامل اعضای هیأت علمی دانشگاه های وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی نمی باشد.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

5 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مینو
تیر ۲, ۱۳۹۷ ۱:۴۵ ب٫ظ

سلام
ببخشید در مصاحبه دکتری دانشگاهها این سهمیه را اعمال می کنند یا سازمان سنجش ؟
یعنی اگر کسی مربی باشد دانشگاهها تعداد را یک نفر بیشتر اعلام می کنند یا صرفا سازمان سنجش قبول شدگان را تعیین می کند؟

مرضیه
آذر ۱۰, ۱۳۹۶ ۱۰:۳۸ ب٫ظ

سلام،این سهمیه شامل اساتید حق التدریس دانشگاه آزاد که کد تدریس دارند نمیشود؟

اعظم عسکری
فروردین ۲۸, ۱۳۹۶ ۶:۲۸ ب٫ظ

سلام میخواستم بدونم اگه کسی سهوا گزینه مربی رو زده ومجاز به انتخاب رشته هم شده برای انتخاب رشته در دانشگاه آزاد هم مشکل پیدا میکنه؟باتوجه به محرومیتی که برای استفاده از سهمیه در صورت عوم شایستگی درنظر گرفتن اگه انتخاب رشته نکنن بازم سال بعد محروم هستن؟

احمد
بهمن ۲۷, ۱۳۹۵ ۱:۲۱ ب٫ظ

سلام خیر کسی مربی میشود که استخدام مدرسی یکی از دانشگاه ها باشد با مدرک ارشد و یا دکتری.

احسان
بهمن ۱۵, ۱۳۹۵ ۵:۳۰ ب٫ظ

سلام و خسته نباشید
عذر میخوام مربی به چه کسی اطلاق میشود؟
آیا کسی که با مدرک ارشد در پیام نور یا علمی کاربردی کد تدریس گرفته مربی محسوب میشود؟