انتشار جزئیات مرحله دوم آزمون دکتری ۱۳۹۶ دانشگاه علامه

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

نحوه و زمان برگزاری مرحله دوم آزمون دکتری ۹۶ برای داوطلبان دوره‌های روزانه، پردیس و بورس اعزام به خارج دانشگاه علامه طباطبایی اعلام شد.

به گزارش پی اچ دی تست، شرایط و ضوابط ثبت نام و شرکت داوطلبان دوره های مختلف آزمون دکتری ۹۶ دانشگاه علامه طباطبایی به شرح زیر است:

نحوه پذیرش دوره روزانه – پردیس خودگردان – بورس اعزام به خارج:

پذیرش بر اساس بررسی سوابق علمی و مصاحبه است. دوره روزانه و بورس اعزام به خارج از روز شنبه ۹۶/۴/۱۰ لغایت پنج شنبه ۹۶/۴/۱۵ و دوره پردیس خودگردان از روز شنبه ۹۶/۴/۱۷ لغایت سه شنبه ۹۶/۴/۲۰ مطابق جدول زمانبندی برای هر رشته دو روز متوالی برگزار می­گردد. (به استثنای دوره بورس اعزام به خارج رشته‌های ۱- برنامه ریزی درسی پذیرش با عنوان آموزش وپرورش پیش دبستان؛ ۲- آمار پذیرش با عنوان علوم آکچواری؛ ۳- مالی پذیرش با عنوان بیمه)

نکته: عدم حضور در روزهای تعیین شده به منزله انصراف تلقی شده و در هیچ زمان دیگری مصاحبه برگزار نخواهد شد.

بنا بر اعلام معاونت آموزشی دانشگاه داوطلبان رشته آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان توجه داشته باشند آزمون آنان در دو مرحله، مرحله اول آزمون کتبی در تاریخ ۹۶/۴/۱۴ ساعت ۵ بعد از ظهر و مرحله دوم بررسی سوابق علمی و مصاحبه در دو روز متوالی ۱۴ و ۱۵ تیرماه سال جاری برگزارخواهد شد.

تذکر مهم: داوطلبان رشته آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان توجه داشته باشند می‌بایست در دو آزمون شرکت نمایند. در صورت عدم حضور در آزمون کتبی امتیاز این بخش به آنان تعلق نخواهد گرفت.

  • امتیاز بررسی سوابق علمی و مصاحبه ۵۰ است که ۲۰ امتیاز مربوط به آموزشی و پژوهشی و ۳۰ امتیاز به مصاحبه اختصاص داده شده است.

مواد درسی مورد ارزیابی در آزمون کتبی رشته آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان:

دروس مورد ارزیابیضریبملاحظات
اصول و نظریه های آموزش زبان۲
مبانی تهیه و تدوین مواد آموزشی۱.۵
آزمون سازی و نظریه‌های ارزشیابی۱.۵

شرایط اختصاصی:

  • داوطلبان پس از پذیرش نهایی و قبولی در دوره دکتری دانشگاه علامه طباطبائی، ملزم به ارائه مدرک زبان معتبر با حدنصاب نمره ۷۰% برای رشته های آموزش زبان انگلیسی، ترجمه و زبان شناسی و ۵۰% برای سایر رشته ها از MCHE یا معادل آن در سایر آزمون­‌های معتبر زیر و یا کسب حدنصاب لازم در آزمون زبان عمومی برگزار شده توسط دانشگاه علامه طباطبائی تا قبل از ارزیابی جامع دوره دکتری هستند.

MSRT (MCHE) – IELTS – TOEFL (PBT) – TOEFL (IBT) – TOEFL (CBT) – TOLIMO

زمان ثبت نام:

  • داوطلبان لازم است برای ثبت نام از تاریخ ۹۶/۳/۲۰ لغایت ۹۶/۳/۲۵ با مراجعه به سایت دانشگاه اقدام نمایند.

هزینه ثبت نام:

  • پرداخت مبلغ ۱.۰۰۰.۰۰۰ ریال  (یک میلیون ریال) بابت هزینه ثبت نام برای هر رشته که به شرح ذیل قابل پرداخت است.

توجه: با توجه به این که برای هر رشته گرایش، مصاحبه جداگانه برگزار خواهد شد، لذا ضروری است برای هر رشته گرایش مبلغ ۱.۰۰۰.۰۰۰ ریال و برای گرایش‌های بعدی همان رشته، هر گرایش مبلغ ۷۰۰.۰۰۰ ریال واریز نمایند.

تذکر مهم: رشته آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان با توجه به دومرحله‌ای بودن پذیرش می بایست مبلغ ۱.۵۰۰.۰۰۰ (یک میلیون و پانصد هزار ریال) بابت دو مرحله آزمون (کتبی وبررسی سوابق علمی و مصاحبه) پرداخت نمایند.

مدارک مورد نیاز:

داوطلبان لازم است مدارک را به ترتیبی که در ذیل نوشته شده در روز مصاحبه ارائه نمایند:

۱- فرم تکمیل شده مشخصات فردی، سوابق آموزشی و پژوهشی (فرم شماره۱) به همراه اصل مدارک درخواستی

۲- یک قطعه عکس ۴×۳ پشت نویسی شده

۳- اصل و تصویر شناسنامه و کارت ملی

۴- اصل و تصویر مدارک کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد به همراه ریز نمرات به ترتیب مقطع تحصیلی

تبصره: برای دانشجویان سال آخر دوره­ کارشناسی ارشد، گواهی تأیید شده دانشگاه محل تحصیل مبنی بر فارغ التحصیل شدن تا تاریخ ۹۶/۶/۳۱ با ذکر معدل به همراه ریز نمرات

۵- آن دسته از پذیرفته شدگان که با استفاده از سهمیه مربیان در چند برابر ظرفیت قرار گرفته­اند در صورتی می­توانند در مصاحبه شرکت نمایند که کلیه شرایط و ضوابط آیین نامه ادامه تحصیل مربیان ( ابلاغی از طرف وزارت علوم، تحقیقات فناوری) را دارا بوده و ملزم به ارائه اصل گواهی مبنی بر عضو هیأت علمی رسمی قطعی یا رسمی آزمایشی دانشگاه­های تابعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با تأیید بالاترین مقام مسئول می­باشند.

۶- پذیرفته شدگان مرد باید از لحاظ خدمت وظیفه عمومی با توجه به بند «مقررات وظیفه عمومی» مندرج در دفترچه راهنمای شرکت در آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال ۱۳۹۶ یکی از شرایط را دارا باشند.

توجه: علاوه بر مدارک بالا، همراه داشتن مدارک ذکر شده در فرم شماره ۱ (فرم مشخصات فردی، سوابق آموزشی وپژوهشی) الزامی است. ضمناً در صورتی که مقالات دارای نمایه معتبر (همانند ISI و SCOPUS و…..) باشد، حتماً در روز مصاحبه ارائه گردد و در صورت عدم ارائه، امتیاز تعلق نخواهد گرفت.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

12 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکترا
تیر ۱۳, ۱۳۹۶ ۷:۰۰ ب٫ظ

سلام سیمین جان ،،، به سایت مراجعه کنید … فرمش هنوز هست

سیمین
تیر ۹, ۱۳۹۶ ۸:۳۷ ب٫ظ

سلام

من برای پردیس دانشگاه علامه ثبت نام کرده بودم و کد رهگیری گرفته بودم. الان در سایتش زده کارت ورود به جلسه مصاحبه را باید در بازه ۶ تا ۸ تیر میگرفتم اما الان دیگه گذشته و نگرفتم. آیا می دانید الان چه راه حلی وجود دارد.

ممنون می شوم پاسخ دهید
با تشکر

آکمان
خرداد ۲۰, ۱۳۹۶ ۶:۲۱ ب٫ظ

دوستان یه سوال. مقالات علمی تخصصی امتیاز دارن؟

Fahimeh
خرداد ۶, ۱۳۹۶ ۲:۳۳ ق٫ظ

شماره تماس دانشگاه در صورتی که سوال داشته باشیم راجع به مصاحبه اعلام نگردن ولی دانشگاههای دیگه شماره دادن….

Fahimeh
خرداد ۶, ۱۳۹۶ ۲:۳۱ ق٫ظ

سلام رشته اموزش عالی رو ۱۹و۲۰ تیر اعلام کردن ولی در سایت سنجش تاریخ ۹خرداد زده بودن حالا کدوم درسته ؟
و کدوم روز هست بالاخره ۱۹ یا۲۰ تیر ساعت دقیق رو کجا اعلام میکنن

نسیم
خرداد ۴, ۱۳۹۶ ۳:۵۵ ب٫ظ

سلام. دوستان لطفا یک نفر جواب بده که آیا رشته های که اسمشون در ساون دوم آمده یعنی در تاریخ روز دوم که بالای جدول آمده باید حضور پیدا کنند یا روز اول هم باید برند؟

م
خرداد ۱, ۱۳۹۶ ۶:۳۳ ق٫ظ

سلام دوستان، اول از همه مدارک رو آماده کنین تا اینقدر استرس نداشته باشید و بعد هم برای مصاحبه مطالعه کنید … و کمی هم صبر کنید تا کارنامه دوم رو سایت سنجش اعلام کنه… تا سنجش کارنامه رو نده نمیشه برای مصاحبه رفت …پس اینقدر نگران نباشید … در ضمن کارنامه هم باید هفته اول خرداد منتشر شه و دیر نیست.

جزا
خرداد ۶, ۱۳۹۶ ۴:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  م

دانشگاه شهیدبهشتی در برخی رشته ها فردا مصاحبه میگیره!!!و خود سنجش اعلام کرده که تاریخ مصاحبه طبق سلیقه دانشگاهها تغییر میکنه!

نگار
اردیبهشت ۳۱, ۱۳۹۶ ۶:۲۵ ب٫ظ

اره سنجش باید اعلام کنه. البته اصفهان خودش ترازشو اعلام کرده

رها
اردیبهشت ۳۱, ۱۳۹۶ ۶:۰۴ ب٫ظ

میشه یکی بهم بگه قضیه چه جوریه؟ما الان از کجا بدونیم ترازمون به مثلا علامه میخوره یا نه دعوت به مصاحبه میشیم یا نه؟از تو سایت سنجش؟کی میاد نتیجه ها

Mary
خرداد ۱, ۱۳۹۶ ۰:۰۰ ق٫ظ
پاسخ به  رها

اره دقیقا منم سوال شما را دارم
چجوری هس
من سال اول هس ک شرکت می کنم

محمد
خرداد ۱, ۱۳۹۶ ۸:۵۳ ق٫ظ
پاسخ به  Mary

با سلام. قاعده اینه که دانشگاه ها حد نصاب رو به سنجش می دن و سنجش در هفته ی اول خرداد هم حد نصاب و هم زمان مصاحبه ها رو اعلام می کنه . بعضی از دانشگاه ها هم به طور جداگانه دارن تدریجا اعلام می کنن. همین سایت هم خبراش رو می ذاره.ولی اصل با سنجشه. با سپاس…