تجمع دانشجویان دکتری مقابل وزارت علوم

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

جمعی از دانشجویان روزانه دکتری دانشگاه‌های تهران صبح امروز در اعتراض به شرایط سخت دریافت وام ویژه دکتری، عدم ارائه حقوق و دغدغه‌های معیشتی مقابل وزارت علوم تجمع کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، جمعی از دانشجویان دکتری دانشگاه های روزانه تهران در اعتراض به شرایط سخت ارایه وام ویژه دکتری، دغدغه های معیشتی، عدم ارایه حقوق ماهانه به این دانشجویان، مقابل ساختمان مرکزی وزارت علوم تجمع کرده‌اند.

یکی از دانشجویان دکتری معترض در گفتگو با خبرگزاری مهر گفت: براساس قانون باید به دانشجویان دکتری حقوق ماهیانه تعلق گیرد، اما نه تنها حقوق داده نمی شود بلکه شرایط دریافت وامهایی که سال های پیش ارایه می شد، نیز سخت شده و دانشجویان نمی توانند حتی این وامها را نیز دریافت کنند.

به گفته دانشجویان معترض، این دانشجویان از ساعت ۱۱ صبح امروز چهارشنبه مقابل وزارت علوم تجمع کرده و خواستار پاسخگویی مسئولان هستند ولی تاکنون هیچ یک از مسئولان وزارت علوم برای پاسخگویی به این دانشجویان در جمع آنها حاضر نشده است.

معترضین پلاکاردهایی در دست دارند که روی آنها شعارهایی مانند، «دانشجو دکتری خود را وقف علم می کند ولی دغدغه معیشت دارد»، «دانشجو دکتری بودن همه جا شغل محسوب شده و حقوق دارد»، «ایران می مانیم اگر حداقل معیشت را برایمان فراهم کنید» و «این یک حرکت سیاسی نیست بلکه یک مطالبه دانشجویی است، پژوهش شغل من است و حقوق ماهیانه حق من است» نوشته شده است.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

64 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سوگند
خرداد ۲۹, ۱۳۹۶ ۶:۲۵ ب٫ظ

من فارغ التحصیل ارشدم و با اینکه استعداد درخشان بودم هیچ انگیزه ای برای دکترا ندارم. دانشجوی دکترا محقق ،اینده علمی این کشور باید حقوق دریافت کنه باید یه شاغل محسوب بشه نه برای چندر غاز وام این در و اون در بزنه، همه ی جای دنیا سرمایه انسانی قدرت اون کشور ولی شما سرمایه هارو فراری میدین. اگه به این سرمایه ها نیاز ندارید پس چرا پذیرش میکنید که هر روز ناامید تر بشیم.باید پاسخگو باشین

امیر
خرداد ۲۸, ۱۳۹۶ ۱۰:۰۱ ق٫ظ

من خودم کارشناسی ارشد عمران از دانشگاه دولتی دارم وقتی وضعیت برادرم را دیدم که دانشجوی دکتری فیزیک است و این همه زحمت وپژوهش انجام میده ولی ارزشی برای زحمتاش قائل نیستند قید گرفتن دکتری را زدم.

میثم
خرداد ۲۷, ۱۳۹۶ ۵:۱۱ ب٫ظ

تمامی دانشجویان اعم از روزانه و شبانه و آزاد محترم و قابل احترام می باشند و در همه این دانشگاه ها افراد نخبه و با استعداد وجود دارند ولی الان مشکل این نیست که کدوم خوبه کدوم بد، دانشجوها حق طبیعیه خودشونو می خان و برای رسیدن به اون به نظر من باید اعتراضات ادامه دار باشه والا یه بار تجمع کنیم و بعد بره برا یه سال دیگه چیزی درست نخواهد شد حتی میشه تا اصلاح شرایط دانشجویان دکتری سراسر کشور کلا از حضور در دانشگاه خودداری کنند.

سینا
خرداد ۲۷, ۱۳۹۶ ۴:۲۳ ب٫ظ

من سه نوبت مصاحبه دکترای دانشگاه تهران رفتم ولی خوشبختانه یا متاسفانه هرسه نوبت درکمال آشنا بازی رد شدم والان مشغول کار درسمت رئیس اداره هستم.

زهره
خرداد ۲۷, ۱۳۹۶ ۳:۲۵ ب٫ظ

چرا دانشجو دکتری وزارت بهداشت حقوق میگیره ولی دانشجوی وزارت علوم نه؟ مگه دانشجوهای دکتری وزارت علوم کم زحمت می کشند، اگر صنعت به فارق التحصیلان احتیاج نداره چرا این همه دانشجو می گیرند که عمر گرانبهای جوانان چند سالی در دانشگاه بگذره مقاله بدن تا رنکینگ دانشگاه بالا بره؟!!!

سازه
خرداد ۲۷, ۱۳۹۶ ۲:۴۷ ب٫ظ

سلام دوستان،
لطفا اگه از نتایج مصاحبه صنعتی امیرکبیر و تربیت مدرس مطلع شدین به اشتراک بذارین. در ضمن در مورد روند مصاحبه دانشگاه اصفهان کسی تجربه ای داره؟
با تشکر

زهره
خرداد ۲۶, ۱۳۹۶ ۹:۵۳ ب٫ظ

دوستان عزیز الان بحث سر تبعیض بین وزارت بهداشت و وزارت علوم و نداشتن درآمد دانشجویان روزانه است و هم چنین بیکاری فارغ التحصیلان، ما دانشجویان روزانه برای گرفتن حق پایمال شده ی خودمون اعتراض می کنیم که حتی اگر به نفع خودمون نشد در آینده شرایط دانشجویان دکتری بد تر از این نشه، این جور وام دادن به دانشجو با این شرایط مسخره که هر روز هم تغییرش میدن فقط یک نوع درآمد زایی برای بانک و صندوق رفاه هست و فقط کلی بدهی برای دانشجو به یادگار میذاره، بچه های دانشگاه آزاد هم برای مشکلات خودشون اعتراض کنند به جای اینکه همش به فکر خراب کردن همدیگر باشیم بهتره که به مسائل و مشکلات خودمون بپردازیم اگر به همدیگر کمک نمی کنیم لااقل سنگ جلوی پای هم نیندازیم، بعد از فارغ التحصیلی دولتی و آزاد همگی بیکارن مگر اونایی که الان شاغل باشند

زهره
خرداد ۲۶, ۱۳۹۶ ۹:۴۴ ب٫ظ

سلام من دانشجوی دکتری دانشگاه شهرستان هستم، ما هم اعتراض کردیم تو دانشگاه خودمون، ولی رسانه ها نبودند ازمون فیلم بگیرند

محمد
خرداد ۲۶, ۱۳۹۶ ۸:۲۸ ب٫ظ

سلام به هر کسی که این متن رو میخونه .. خیلی درد داره که ۳۰ سالت باشهدانشجو دکترا باشی، تموم زندگیتو پای درس گذاشته باشی اما عایدت هیچی نشده باشه .. خیلی درد داره کسی که دیپلم داره و رفته دنبال زندگیش ببینی اوضاعش از همه لحاظ ( روحی، مالی، ازدواج، … )از تو بهتره.. خیلی درد داره ببینی حتی مملکتی که براش پژوهش کردیی برات ارزش قائل نیست برای آرزوهات برای عمرت برای فکرت و… خیلی درد داره برای تامین کوچکترین نیازهای زندگیت توانایی مالی نداشته باشی..

میثم
خرداد ۲۶, ۱۳۹۶ ۱۱:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

من ۲۷ سالمه.

دکتری تهران
خرداد ۲۷, ۱۳۹۶ ۶:۵۸ ق٫ظ
پاسخ به  میثم

من ۲۶

برق
خرداد ۲۶, ۱۳۹۶ ۷:۵۳ ب٫ظ

در جواب اعتراض دانشجوهای دانشگاه آزاد و شبانه و… پاسخی که داده میشه اینه که باید بیشتر تلاش میکردین تا روزانه قبول میشدین…
جواب اعتراض دانشجوهای روزانه چیه؟ اینه که چرا مثل بقیه دوستاتون نرفتین خارج؟ دادن این جواب برای وزارت علوم باید خیلی دردناک باشه…یعنی تنها راهی که جلوی پای دانشجویی که ۲۰ سال تلاش کرده میزاریم اینه که از کشور بره؟
البته با این وضعیت اشتغالی که بعد از فارغ التحصیلی انتظارمونو میکشه دیر یا زود هر کدوممون به این نتیجه میرسیم که یا ۲۰ سال تلاشمونو زیر پا بذاریم و از صفر یه کار دیگه شروع کنیم یا اینکه بریم و نتیجه تلاشهامونو جای دیگه ای از دنیا جستجو کنیم.

مهندس مکانیک
خرداد ۲۶, ۱۳۹۶ ۷:۱۱ ب٫ظ

درود،
با تشکر از مسئولان محترم سایت،
لطفا قید کنید که این تجمع فقط توسط دانشجویان تهران نبوده بلکه همزمان با این تجمع، در بسیاری از دانشگاههای سراسری تمان کشور تجمعی در مقابل ساختمان ریاست دانشگاهها انجام شد.

مهندس مکانیک
خرداد ۲۶, ۱۳۹۶ ۷:۰۷ ب٫ظ

درود
دوستان گویا هنوز متوجه تفاوت دانشجوی روزانه و دانشجوی دوره غیرروزانه نشدید؛ دانشجوی روزانه در ایران همانند دانشجوی خارج از کشور است که فاند میگیرد و تحصیل میکند، و دانشجویان محترم غیرروزانه همانند دانشجویان سایر کشورها هستند که با هزینه شخصی درس میخوانند. ما حق قانونی و روتین خود را میخواهیم همین. و الا تمام دانشجویان دکتری در هر دوره ای محترمند و تلاشگر.

ک
خرداد ۲۵, ۱۳۹۶ ۵:۰۸ ب٫ظ

در تمام دنیا دانشجوی دکترا شغل محسوب شده و با فاندی که میگیره با خیال راحت میتونه از صبح تا شب بره دنبال پژوهش.
ما در ایران:
* حق کار نداریم و تعهد میدهیم که در طول ۴ سال تمام وقت در اختیار دانشگاه باشیم.
* هیچ فاندی دریافت نمیکنیم و باید در سن حدود ۲۵ تا ۳۵ سالگی یا دستمان در جیب خانواده باشه (که در دنیا این مورد خیلی زشته!) و یا همزمان با تحصیل باید کار کنیم و خرج خودمونو در بیاریم (که حدود ۹۰% دانشجوهای دکترا همینکارو میکنن)
* استرس و فشار عصبی ناشی از تحصیل و کار همزمان باعث شده نه درست و حسابی و با کیفیت بالا به تحصیل و پژوهشمون برسیم و نه کارمونو با بهره وری و انجام بدیم.
هرکدوم از ما برای موندن در ایران دلیل شخصی خودشو داره ولی به شخصه با وجود اینکه شاگرد اول یکی از بهترین دانشگاه های دولتی بوده و رتبه برتر کنکور دکترا هم داشتم، از اینکه تو ایران موندم و دارم بدون هیچ امکاناتی (اعم از فاند، امکانات و تجهیزات پژوهشی در دانشگاه و روابط گسترده بین المللی) پژوهش میکنم بسیار ناراحتم و بهم سخت میگذره. همین!

مهرداد
خرداد ۲۵, ۱۳۹۶ ۳:۳۷ ب٫ظ

دانشجو دکترا باید برای تامین حداقل مخارج زندگیش، حقوق دریافت کند! ما درخواست ماهانه پول زیاد نداشتیم … درخواست حداقل حقوق رو داریم .. کارگرساده پایه حقوقی که تامین اجتماعی در نظر گرفت ماهانه حدود ۹۰۰ هزار تومنه، مسئولین حداقل به اندازه یک کارگر به دانشجو دکتری حقوق دادن انصاف است !!!

مریم
خرداد ۲۵, ۱۳۹۶ ۱۲:۳۱ ب٫ظ

اون عزیزانی که میگن دانشجو آزاد از اول میدونسته باید شهریه بده و رفته دکتری خونده.خوب بچه های دانشگاه ملی هم از اول میدونستن که دانشجوی دکتری روزانه تو ایران حقوق نمیگیره پس الان اعتراض برا چیه؟؟مشکل ما حقوق گرفتن تو دوران دانشجویی نیست مشکل ما بعد از دوران تحصیل و خانه نشین شدن با مدرک دکتری ست

S
خرداد ۲۵, ۱۳۹۶ ۱۱:۵۲ ق٫ظ

سلام
دانشجوهای دکتری باید تمام وقت جوانی خودشون رو در راه علم و دانشگاه صرف کنند آخرش هم بعد فارغ از تحصیلی بیکار و بدهکار وام دانشجویی باشند.بعد از فارغ از تحصیلی بدهی وام دانشجویی رو از کجا پیدا کنیم؟!

مریم
خرداد ۲۵, ۱۳۹۶ ۶:۲۸ ق٫ظ

راستش منم دلم میخواست برم دانشگاه ازاد کارمو داشته باشمو زندگیمو بکنمو در کنارش درسم بخونم.ولی خب بی پولی دیگه .مجبور شدم برم روزانه.کارمو از دست دادم چون استاد محترم یه جوری کار ازم میکشید که نمیشد.زندگیمو هم که کنار گذاشتم.حالا هم میگن ظرفیت رشته ها رو بالا بردن و اینده نامعلومه.حالا حق من نیست حداقل پول غذا و لباس و کرایه ماشینمو داشته باشم؟

حسین شیمی
خرداد ۲۵, ۱۳۹۶ ۰:۲۴ ق٫ظ

از مسئولین محترم پی اچ دی تست خواهشا صدای و تقاضای دانشجوان دکترا رو به مسئولین برسانید .. دوستان عزیز هر کدومتون که با مسئولین در ارتباطین، درد ما رو برسونید بهشون .. دانشجو دکتری دولتی حقوق میخواهد..

سید محمد طاها طباطبایی
خرداد ۲۵, ۱۳۹۶ ۰:۱۶ ق٫ظ

پارسال قرار شده بود ماهی ۷۰۰ تومان که مجموعا پایان هر فصل میدادند، به دکتراها بدهند. بعد شد ۶۵۰٫٫٫ حال شده ۵۰۰! تازه فصل بهار را هم نمیریزند. یک بخشنامه جدید داده اند، دوباره فرم پر کردن ها شروع میشه. واقعا اذیت میکنند. بعد هم میگویند دانشجوی دکتری تمام وقته نباید بره سرکار. چه کنیم ما دانشجویان!!!

سعیده
خرداد ۲۵, ۱۳۹۶ ۰:۰۹ ق٫ظ

از مسئولین محترم خواهش میکنیم بفکر دانشجوان دکتری باشین..بفکر استعدادهای مملکت باشین .. جوانی که تمام زندگیش رو در راه علم گذاشته، سنش بالا رفته، انصاف نیست که برای تامین حداقل مخارج خود، به قرض کردن و وام گرفتن رجوع کند ..!!!!

محسن نانو
خرداد ۲۵, ۱۳۹۶ ۰:۰۱ ق٫ظ

از مسئولین محترم، از وزیر علوم و همکارانشون خواهش میکنیم بفکر استعدادهای جوانان ما باشند..اگر به جوان مملکت بها داده نشود . به جایی میرود که به آن بها میدهند.. دانشجو دکتری مملکت نباید دغدغه مالی داشته باشد. ما به وام احتیاج نداریم چون توان بازپرداختش را نداریم ! دانشجو دکتری حقوق میخواهد..

دکتری آزاد
خرداد ۲۴, ۱۳۹۶ ۱۰:۳۱ ب٫ظ

در پاسخ به –> “افراد نخبه ای توی اینا هست که اگر میخواستن میتونستن در دانشگاه های معتبر خارج از کشور تحصیل کنن به طور رایگان و حتی ماهانه حقوق هم بگیرن. چون وطنشون رو دوست داشتن ایران موندن”
مطمئنا همچین کسی پیدا نخواهد شد ،اگرهم پیدا شود مطمئنا دلایل دیگری دارد. چون در عمل همه می بینیم که هرکسی توانایی این را دارد که برود خارج ، فورا مقدمات را آماده می کند. مگر اینکه ببیند ماندنش در ایران برایش صرفه اقتصادی دارد. چون برای همه نخبه ها که در خارج از کشور فرش قرمز پهن نکردن و حقوق های آنچنانی که می توانند در ایران بگیرند. کمی هم واقع بین باشیم و منت الکی نزنیم

محمد
خرداد ۲۵, ۱۳۹۶ ۶:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  دکتری آزاد

ببخشید الان شما از مطرح کردن این مباحث به چه منفعتی می رسید؟
من دو مقطع کارشناسی و ارشد رو با افتخار دانشگاه آزاد بودم، الان هم دانشجوی دکترای روزانه هستم. هم در دانشگاه ازاد و هم دولتی، دانشجویان با استعداد و باهوش زیادی رو دیدم.
اصلا بحث “نخبه” نیست. هدف این هست که این رویه اصلاح بشه و تبعیضی بین دانشجویان وزارت علوم و بهداشت قائل نشوند.

طیبه
خرداد ۲۴, ۱۳۹۶ ۹:۲۳ ب٫ظ

اینکه دانشجویان روزانه به حقی که قبلا بوده اعتراض دارن مانعی برای اعتراض دوستان دانشگاه آزادی نیست که اینقدر آشفته میشن!!!
اونها هم میتونن به شهریه هاشون معترض بشن. نه اینکه تا یکی برای بهتر شدن وضع موجود تلاش کرد بازی “کی مشکلاتش بیشتره” راه بندازن. اینجوری که باید کلا اعتراض به هر چیزی رو نادیده گرفت چون همیشه وضعیت بدتری هم هست.

میثم
خرداد ۲۴, ۱۳۹۶ ۸:۱۷ ب٫ظ

آقایان دانشچوی دکتری روزانه. اگر شما دانشجوی دانشگاه آزاد بودین. سر تامین شهریه منزلتون رو فروخته بودین.بدون شغل بودین و جوان بودین چکار می کردین؟

ان.
خرداد ۲۴, ۱۳۹۶ ۹:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  میثم

من دانشجوی دکتری نیستم ولی مقایسه دانشگاه دولتی با آزاد به هیج وجه درست نیست. دوست عزیز دانشجوی دانشگاه آزاد، درسته که شما ممکنه منزلتون رو برا شهریه بفروشید ولی این رو هم بگید که برای ورود به دانشگاه آزاد کوچکترین تلاشی نیاز نیست و شما اگه ده تا منزل هم بفروشید برای ورود به دانشگاه دولتی کارساز نیست.

پیرمرد پشمک موی زیرک و آدم ضایع کن
خرداد ۲۴, ۱۳۹۶ ۷:۵۷ ب٫ظ

چنان قحط سالی شد اندر وادی دکتری که دکترها فراموش کردند تحقیق و پژوهش چنان وزارت علوم بر دانشجو شد بخیل که دانشجوها درماندند در خرجشان بخشکید استعدادهای قدیم نماند استعداد، جز استعداد مقالات آبکی نبودی به جز آه دانشجوی دکترا اگر برشدی دودی از روزنی چو درویش بی ذوق دیدم دانشجو قوی مغزها سست و درمانده سخت نه در کوه سبزی نه در باغ شخ ملخ بوستان خورده دانشجو ملخ در آن حال پیش آمدم پیرمردی پشمکی از او مانده از ترمها اندکی وگرچه آزمون جامع داده بود به ظاهر خیالش آسوده بود بدو گفتم: ای پیر خنداننده خوی چه درماندگی پیشت آمد؟ بگوی بغرید بر من که عقلت کجاست؟ چو دانی و پرسی سؤالت خطاست نبینی که وام و حقوقی نمی دهند؟ یا اگر هم بخواهند دهند با هزاران اَداست نه وامی همی آید از آسمان نه جایی می رود فریاد دانشجو بدو گفتم: آخر تو را باک نیست کشد زهر جایی که تریاک نیست گر از نیستی دیگری شد هلاک تو ترمهایت نهایت رسید، چه باک؟ نگه کرد رنجیده در من فقیه نگه کردن عالم اندر سفیه که پیر ارچه بر ساحل است، ای رفیق نیاساید و دوستانش غریق من از بی حقوقی نیم روی زرد غم بی حقوقان رخم زرد کرد نخواهد که بیند پیرمرد، ریش نه بر عضو مردم، نه بر عضو خویش یکی اول از تباه شدگان عمر منم که ریشی ببینم بلرزد تنم چو بینم که دانشجوی مسکین نخورد به کام اندرم لقمه زهرست و درد یکی را به زندان بری دوستان کجا… ادامه نظر»

پیرمرد پشمک موی زیرک و آدم ضایع کن
خرداد ۲۴, ۱۳۹۶ ۸:۰۸ ب٫ظ

سعدی و پیرمرد پشمک موی، ۲۰۱۷

E.K
خرداد ۲۴, ۱۳۹۶ ۷:۵۰ ب٫ظ

اگر دانشجویان روزانه دکتری به شرایط سخت دریافت وام ویژه دکتری، عدم ارائه حقوق و دغدغه‌های معیشتی اعتراض دارند، پس دانشجویان نوبت دوم، پردیس، آزاد و پیام نور و به طور کلی غیر روزانه ها چه بگویند؟!

رفتار حرکتی
خرداد ۲۴, ۱۳۹۶ ۸:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  E.K

دوست گرامی، کسی که این همه درس می خونه با رتبه و روزمه خوب روزانه پذیرفته میشه نباید دغدغه مالی داشته باشه! دوستانی که شبانه۸ آزاد و .. درس میخونن از همون ابتدا میدونن با چه شهریه های سنگینی روبرو میشن ، می تونن زحمت بیشتری بکشن روزانه قبول بشن!!

داوطلب
خرداد ۲۴, ۱۳۹۶ ۷:۴۷ ب٫ظ

ما هم از اینجا شما را همراهی می کنیم
به امید روزی که دانشجویان دکتری بدون دغدغه زندگی کنند و به پژوهش بپردازند

سازه
خرداد ۲۴, ۱۳۹۶ ۶:۵۷ ب٫ظ

سلام،
مدارک رو باید بصورت حضوری تحویل دانشگاه تهران میدادیم؟! ثبت نام الکترونیکی کافی نیست؟؟ امکان داره شنبه مدارک رو تحویل بگیرن یا اینکه ۹۰ تومن از دست رفت؟!!

بهاره
خرداد ۲۴, ۱۳۹۶ ۷:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  سازه

دوست عزیز چرا استرس وارد می کنی؟ مدارک رو شما روز مصاحبه باید ببرید مگه غیر از اینه؟
این جدیدترین اطلاعیه دانشگاه تهران:
https://phdtest.ir/1396/03/%D8%A7%D8%B7%D9%84%D8%A7%D8%B9%DB%8C%D9%87-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%D8%AA%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D9%85%D8%B5%D8%A7%D8%AD%D8%A8%D9%87-%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1%DB%8C-96-97/

سازه
خرداد ۲۴, ۱۳۹۶ ۷:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  بهاره

متاسفانه دانشکده عمران مدارک رو حضوری خواستن! اونم مهلتش تا دیروز بوده!!

nn
خرداد ۲۴, ۱۳۹۶ ۵:۳۴ ب٫ظ

دورود بر شما .حقوق ماهیانه حق همه دانشجوهای دکتراست

مریم
خرداد ۲۴, ۱۳۹۶ ۵:۰۵ ب٫ظ

من خودم آزاد علوم تحقیقات مخابرات میخونم یعنی پروپزالم را دفاع کردم و تمدید رساله ام ولی واقعا دانشجویان روزانه حق دارند من خودم استخدام شدم و ترجیح دادم آزاد بخونم چون از کنکور متنفر بودم. ولی داداشم شریف مخابرات میخونه فول تایم خب نباید یه حقوق بخور نمیر داشته باشه که زندگی کنه حداقل بفهمه جوانی چی بود چطور گذشت من خودم خیلی سخنی کشیدم الان هم هرچی حقوق میگیرم میدم دانشگاه ولی باز یه امید دارم که بعد این یه سال حقوق میشه مال خودم ولی بچه های روزانه چون تمام وقت دانشگاه هستند خیلی گناه دارند البته در آزاد و شبانه هم داریم که خانواده تقبل هزینه را کرده ولی دانشجو مدام عذاب وجدان داره و نمیتونه تمرکز کامل روی درس هایش داشته باشه کلا جوان ها خیلی خیلی تحت فشار و استرس هستند خدا کمک همه کنه شرایط خیلی بدی است.

بهاره
خرداد ۲۴, ۱۳۹۶ ۴:۱۸ ب٫ظ

والا اعتراضم داره
برای ما دانشگاه دولتیها همین هزینه ی زود هنگام فرم صلاحیت عمومی هم جای اعتراض داره!!!شاید قبول نشدیم چرا باید الان پول می دادیم؟؟!!

فرزاد.س
خرداد ۲۴, ۱۳۹۶ ۴:۰۴ ب٫ظ

ما آزادی ها چی بگیم پس؟؟؟؟

رسول
خرداد ۲۴, ۱۳۹۶ ۳:۵۶ ب٫ظ

افراد نخبه ای توی اینا هست که اگر میخواستن میتونستن در دانشگاه های معتبر خارج از کشور تحصیل کنن به طور رایگان و حتی ماهانه حقوق هم بگیرن. چون وطنشون رو دوست داشتن ایران موندن. نباید طوری باشه که دانشجو فکر کنه اگر به خارج از کشور مهاجرت کنه وضعش بهتر میشه. باید جلوی فرار مغزها رو گرفت. ولی باید شرایط کشور رو هم درک کرد. الان ما در دورانی به سر میبریم که طبق اعلام بانک مرکزی، بانک های ما دارن برای جلوگیری از ورشکستگی تلاش میکنن. انشاء الله که چرخ اقتصاد ما به کمک همین نخبگان رونق بگیره تا دانشگاه های ما هم بتونن بورسیه قبول کنن و حقوق هم بدن. به نظرم در این شرایط کمی بی انصافی هست مطالبه حقوق برای دانشجو. همین که دارن رایگان تحصیل میکنن جای شکرش باقیه.

اقتصاااااااااااااااااااااااااااااااادددددددددددددددد
خرداد ۲۴, ۱۳۹۶ ۵:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  رسول

شرایط کشور هیچوقت بد نبوده دوست عزیز که ما بخوایم شرایط رو درک کنیم. فقط کافیه دست بی سوادان از گرفتن مقامها و پستهای دولتی و به جیب زدن بیت المال کوتاه بشه

آمنه
خرداد ۲۴, ۱۳۹۶ ۵:۵۸ ب٫ظ

احسنت درود بر شما

محمد
خرداد ۲۴, ۱۳۹۶ ۸:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  رسول

وقتی به یه فوتبالیست برای ۹ ماه شوت زدن یک میلیارد میدن. هزینه سفرهاش هم میدن. خورد و خوراکشم میدن. تو بهترین هتل هم اسکانش میدن باز راضی نیست . ببینین با اون پول به چند تا پژوهشگر میتونستن ماهی یک تومان بدن که حداقل زندگی رو داشته باشه. یعنی حداقل حقوق. هر یک بازیکن برابر با ۱۰۰ تا دانشجوی دکتری میشد. حداقل ۱۰۰ تا بازیکن یکمیلیاردی به بالا داریم. تقریبا یکسال پول به بازیکنا میشه ۱۰ هزارتا دکترا

مریم
خرداد ۲۴, ۱۳۹۶ ۳:۵۴ ب٫ظ

من که دانشجو دکتری دانشگاه آزادم چی باید بگم کار ندارم شهریه هم میدم

رسول
خرداد ۲۴, ۱۳۹۶ ۳:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

میگن تقصیر خودته. میخواستی بیشتر درس بخونی و تلاش کنی تا روزانه قبول بشی.

فرزاد.س
خرداد ۲۴, ۱۳۹۶ ۴:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  رسول

خیلی هم به بیشتر درس خوندن ربط نداره…الان من کلی نخبه ی دانشگاه آزادی میشناسم که هر جای دنیا برن براشون ارزش زیادی قائل میشن ولی چون آزادی هستن دو ساله که از مصاحبه ی دولتی رد میشن.

دانشجوی سال چهارم دکترای دانشگاه ازاد
خرداد ۲۴, ۱۳۹۶ ۴:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

سلام خب منم همین شرایط رو دارم، اگر پیشنهادی دارید برای اینکه ماهم بتونیم همینطور معترض بشیم بفرمایید اما بی نتیجه است

مریم
خرداد ۲۴, ۱۳۹۶ ۴:۵۷ ب٫ظ

من با آقا رسول موافقم تو این شرایط بد اقتصادی که دارن رایگان درس میخونن خودش خوبه دیگه اعتراض برا چیه

آمنه
خرداد ۲۴, ۱۳۹۶ ۶:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

ی خورده اطلاعاتتون رو ببرید بالا لطفا،بعد نظر بدید،این حق همه دانشجویان دکتراست ک حقوق بگیرن

مریم
خرداد ۲۴, ۱۳۹۶ ۸:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  آمنه

اطلاعات ما بالا هست ولی شرایط امروز ما بین بدو بدتره

M
خرداد ۲۴, ۱۳۹۶ ۳:۳۹ ب٫ظ

درود

دانشجوى دانشگاه آزاد
خرداد ۲۴, ۱۳۹۶ ۲:۴۴ ب٫ظ

قابل توجه دانشجویان مقطع دکترى دانشگاه آزاد!
ما دانشجویان آزاد شهریه هم مى دهیم و اعتراضى نمى کنیم
اما دانشجویان روزانه شهریه نمى دهند و اعتراض مى کنند
درود بر دانشجویان روزانه دکترى دانشگاه تهران

آمنه
خرداد ۲۴, ۱۳۹۶ ۳:۰۶ ب٫ظ

چرا شما دانشجویان دانشگاهای پزشکی رو در نظر نمیگیرید ک ماهیانه یک میلیون تومان حقوق میگیرن؟؟؟این اجحاف در حق بقیه دانشجویان غیر پزشکی هستش.

بهاره
خرداد ۲۴, ۱۳۹۶ ۴:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  آمنه

اجحاف نیست اونا تحت وزارت بهداشت هستند و در دوران دانشجویی کار هم میکنن و طبیعیه که همچین پولی هم بگیرن!

فرزاد.س
خرداد ۲۴, ۱۳۹۶ ۴:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  بهاره

کاش برای ما فنی مهندسی ها هم در دوران دانشجویی کار بود و کار میکردیم و پول میگرفتیم. البته ما هم کار میکنیم ولی کاملا بی ربط به رشته ی تحصیلی مون.

محمد
خرداد ۲۴, ۱۳۹۶ ۶:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  بهاره

بله کار میکنن، پژوهش و تحقیقاتی هم که دانشجوی دکترا انجام میده، در همه جای دنیا کار بسیار با ارزشی تلقی میشه و بابتش حقوق قابل توجهی دریافت میکنه. اصلا همه جای دنیا، دکترا یک شغل محسوب میشه.
همونطور که وزارت بهداشت و حوزه علمیه به دانشجویان و طلاب حقوق پرداخت میکنن، دانشجویان دکترای وزارت علوم هم باید از چنین حقی برخوردار باشند

آمنه
خرداد ۲۴, ۱۳۹۶ ۶:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

آفرین بر شما آقا محمد

آمنه
خرداد ۲۴, ۱۳۹۶ ۶:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  بهاره

چ کسی گفته کار میکنن من کاملا در جریانم،حتی ب دانشجوی مجرد و متاهل حقوقی ک میگیرن ۵۰۰ تومان اختلاف داره،چرا نمیخواید واقعیتارو ببینید و قبول کنید؟؟؟؟؟؟

بهاره
خرداد ۲۴, ۱۳۹۶ ۶:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  آمنه

آمنه خانم بنده که از خودم درنمیارم رشته های پزشکی حتی در خوابگاه هایی جدا از وزارت علومی ها زندگی می کنند که خیلی وضعیت متفاوت تری نسبت به ماها دارند
وضعیت وزارت بهداشت و علوم تحقیقات اصلاً شبیه به هم نیست درآمد وزارت بهداشت خیلی بیشتر از علوم تحقیقات هست.

آمنه
خرداد ۲۴, ۱۳۹۶ ۶:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  بهاره

ی خورده تحقیق کنید بعد نظر بدید.

مسعود و دم دانشجویان دانشگاه تهران گرم!!!
خرداد ۲۴, ۱۳۹۶ ۴:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  آمنه

سلام
درود بردوستانی که ازدانشگاه تهران امروز تجمع کردن
به حق باید حقوق داشتیم!
این واقعا ظلمه
باید بازنگری بشه
دانشجویان ازاد که پول نمیگیرن هیچ پولم هم می دهند!!

علی
خرداد ۲۴, ۱۳۹۶ ۶:۲۹ ب٫ظ

آقا آینده مار تضمین بکنند ما مفتی پول نمی خواهیم فقط به اندازه کسی که با مدرک پنجم ابتدایی تو بهترین اداره است به ما ارزش بده آقا ما کار میخواهیم کاررر که ارزش از دست رفتمون تو جامعه درست بشه ما اینهمه زحمت کشیدیم از وقتمون زدیم من دانشجویه سی و پنج ساله چجوری برم مکانیکی یاد بگیرم آقا تورو حضرت عباس به داد ما برسید چرا یک دانشجویه دکتری بره بتن کار بکنه