رقابت ۱۳هزار داوطلب دکتری برای ورود به دانشگاه آزاد استان مازندران در سال ۹۶

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران گفت: مصاحبه داوطلبان مجاز در این دانشگاه از چهارشنبه ۲۱ تیرماه آغاز و تا ۲۴ تیر ادامه خواهد داشت.

به گزارش پی اچ دی تست به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران، دکتر کیومرث نیازآذری در نشست مدیران گروه‌های آموزشی مقطع دکتری تخصصی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران که در واحد ساری برگزار شد اظهار کرد: مصاحبه دانشجویان مقطع دکتری تخصصی تاکنون در تهران انجام می‌شد، به‌طور معمول در دانشگاههای معتبر، مرکز یا واحد دانشگاهی از بین دانشجویان، افراد اصلح را برای مقطع دکتری انتخاب می‌کند و دانشگاه آزاد اسلامی نیز با حسن اعتماد مجموعه مدیریتی دانشگاه، این اعتبار بزرگ را به استان‌ها داده است که باید این فرصت را مغتنم شمرده و بر اعتبار دانشگاه آزاد اسلامی استان بیافزاییم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران ادامه داد: استان مازندران به لحاظ جمعیت مصاحبه شوندگان پس از استان‌های تهران و اصفهان با حدود ۱۳ هزار داوطلب در جایگاه سوم دانشگاه آزاد اسلامی در کشور قرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه اعتبار و ارزش و نمره مصاحبه هر داوطلب برای انتخاب رشته محل‌های همان استان منظور می‌شود، گفت: اگر داوطلبی قصد دارد استان‌های دیگر را نیز انتخاب کند باید در جلسه مصاحبه در آن استان براساس زمان‌بندی حضور یابد زیرا نتیجه مصاحبه در یک استان به منزله نتیجه و اعتبار مصاحبه برای کل کشور نیست.

رئیس واحد ساری با تاکید بر حضور منظم و به موقع اعضای تیم‌های مصاحبه به مدیران گروه‌های آموزشی گفت که برای انتخاب اعضای تیم مصاحبه از افراد به ترتیب با درجه علمی استاد، دانشیار و استادیار حائز شرایط بهره گیرند.

هفت واحد دانشگاه آزاد اسلامی مازندران مجری مقطع دکتری تخصصی است

نیازآذری با بیان اینکه در استان مازندران هفت واحد مجری مقطع دکتری تخصصی است، گفت: واحدهای ساری، آمل، بابل، قائمشهر، نور، چالوس و تنکابن واحدهای مجری مقطع دکتری تخصصی هستند.

وی با بیان اینکه همه مصاحبه‌ها در واحد ساری برگزار می‌شود، اظهار کرد: حدود ۴۰۰ نفر از اعضای هیات علمی از واحدهای استان در ایام مصاحبه همکاری دارند که همه امکانات رفاهی برای حضور این همکاران در نظر گرفته شده و مصاحبه به‌صورت همزمان در سه دانشکده فنی و مهندسی، علوم انسانی و علوم پزشکی واحد ساری و در قابل گروه‌های تخصصی برگزار می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران با تاکید بر انتخاب افراد تیم مصاحبه بر اساس تخصص و تجربه برای گرایش‌های مختلف در رشته‌های متجانس گفت: مسئولیت بزرگ جنبش علمی بر عهده استادان در دانشگاه نهاده شده است و استادان در این حرکت بزرگ که چرخ علمی کشور را به حرکت در می‌آورد نقش مهمی دارند که باید همه افراد بر اساس ضوابط و بدور از هرگونه اعمال سلیقه و روابط با دقت بشتر به وظایف خود پایبند باشند.

فعالیت ۱۷۰۰ عضو هیات علمی در دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران

وی ادامه داد: حدود ۱۷۰۰ عضو هیات علمی در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران در حال فعالیت هستند که بیشتر آنان مرتبه علمی استادیاری و بالاتر دارند.

دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران با تاکید بر اینکه مدیران گروه‌های آموزشی از ظرفیتهای علمی کلیه واحدهای استان نه تنها واحدهای مجری دکتری تخصصی برای تکمیل کادر علمی بهره گیرند، افزود: حتما افرادی که انتخاب می شوند مجرب و متخصص و صاحب نظر باشند.

وی درباره نحوه مصاحبه و ارزیابی داوطلبان با آزمون و بدون آزمون بر اساس فرم‌های مشخص توضیحاتی گفت: تیم مصاحبه باید دقت فراوانی در بررسی و ارزیابی داوطلبان براساس فعالیت‌های پژوهشی، فعالیت‌های فناورانه، ثبت اختراعات و ارائه مدارک زبان معتبر داشته باشد.

نیازآذری با بیان اینکه ۵۰ درصد ارزش نمره مصاحبه است ادامه داد: ۲۰ نمره بر اساس سوابق علمی و پژوهشی و ۳۰ نمره بر اساس میزان پاسخگویی و توانایی افراد در ارائه مطالب و تسلط به زبان خارجی است.

وی بر لزوم اطلاع‌رسانی شفاف، سریع و همکاری کلیه واحدهای استان با کلیه امکانات ارتباطی مختلف تاکید کرد.

 

ثبت‌نام
باخبرم کن!

67 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سمیرا -جزا
تیر ۱۰, ۱۳۹۶ ۷:۴۸ ق٫ظ

سلام آیا استان مازندران برای اسکان داوطلبان امکاناتی داره چوت من دوروز مصاحبه دارم هم با ازمون هم بدون ازمون یعنی صبح ۲۳ تیر وعصر ۲۴تیر

دکتر آینده
خرداد ۳۰, ۱۳۹۶ ۶:۴۳ ق٫ظ

سلام.

کسی میدونه چرا از واحد علی آباد کتول نامی نبرده؟
یعنی فکر میکنید رشته محل اوجا رو حذف کردن؟

فاطمه
تیر ۲, ۱۳۹۶ ۱:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر آینده

سلام احتماش زیادهست که رشته ومحل حذف شدچون منم اولین انتخاب ساری زدم وبعدبابل بودبدونه اینکه یک اطلاع رسانی کندرشته ومحل وخذف کردندبفکرداوطلب هانیستندحذف رشته ودانشگاه بایدقبل انتخاب رشته انجام بشه نه تونتایج فقط دارندبااحساس داوطلب هابازی میکند

نوح
خرداد ۲۹, ۱۳۹۶ ۱۲:۲۸ ب٫ظ

دوستان تماس گرفتم میگن شاید تا پنجشنبه بیاد..
خداروشکر کاری کردن صبر مردم رفته بالا…

رسول
خرداد ۲۹, ۱۳۹۶ ۱۲:۱۲ ب٫ظ

دانشگاه آزاد از سوم تیر ماه تا شانزدهم تیر ماه به طور سراسری در کل ایران تعطیله. میرن تعطیلات تابستانی. پس هر طور شده باید تا قبل از سوم تیر ماه، هم نتایج مصاحبه دکتری رو اعلام کنن و هم دفترچه انتخاب رشته/محل کارشناسی ارشد رو منتشر کنن.

یک نکته رو هم خدمت دوستان عرض کنم. سعی کنید مدارکی که نیاز دارید رو تا روز چهارشنبه از دانشگاه بگیرید. به عنوان مثال ریز نمرات. البته اگر مقطع ارشد رو در دانشگاه آزاد درس خوندید. چون دانشگاه که تعطیل بشه، شروع کاریش میشه هفدهم تیر ماه. از طرفی چون از هجدهم تیر ماه مصاحبه ها شروع میشه، مدارک لازم رو زودتر تهیه کنید که احیانا به مشکل نخورید.

نیک پى
خرداد ۲۹, ۱۳۹۶ ۳:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  رسول

اقا رسول این تعطیلات مربوط به کارکنان ادارى دانشگاه آزاد مثل امور شهریه ، آموزش ، امور مالى و …… مى شود که هیچ نقشى در برگزارى مصاحبه هاى دکترى نخواهند داشت. براى مصاحبه دکترى فقط ٢ نفر نگهبان جلوى در لازم هست و چند نفر انتظامات و البته اساتیدى که غالباً مدعو هستند . پس به نظر نمى رسد این مسأله خللى به برگزارى مصاحبه ها وارد کند . البته مطمین نیستم ، شاید حق با شما باشد . بعید مى دانم

رسول
خرداد ۲۹, ۱۳۹۶ ۴:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  نیک پى

پاسخ شما رو در اون یکی پست دادم.

همتی
خرداد ۲۹, ۱۳۹۶ ۱۱:۳۸ ق٫ظ

زنگ هم میزنیم سازمان تا نوبت بهمون میرسه بعد از سی نفر انتظار گوشی رو قطع میکنن. اخه خدا رو خوش میاد چند هزار نفر آدمو گذاشتید سر کار ؟؟؟

مدیریت
خرداد ۲۹, ۱۳۹۶ ۱۲:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  همتی

سلام معاون اموزشی تو خبرگزاری فارس نیوز گفت تا یکی دو روز میاد

حامد
خرداد ۲۹, ۱۳۹۶ ۱۱:۳۷ ق٫ظ

امروز نیز کذشت و خبری نشد. امیدی به این هفته نسیت.

رسول
خرداد ۲۹, ۱۳۹۶ ۱۲:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  حامد

تا چهارشنبه بعد از ظهر، قانونا میشه هفته آخر خرداد. دو روز دیگه وقت دارن.

همتی
خرداد ۲۹, ۱۳۹۶ ۱۱:۳۶ ق٫ظ

خسته شدم. این نتایج قرار نیست اعلام بشه ؟؟؟ بخدا تکلیفمون معلوم نیست نمیدونیم دعوت شدیم یا نه. آخه این چه وضعیه؟؟؟؟ هر روز دارم چک میکنم خسته شدیم دیگه. هفته ی آخر خرداد هم تموم شد پس کی دیگه میخوایید اعلام کنید ؟؟؟

وکیل پایه یک دادگستری
خرداد ۲۹, ۱۳۹۶ ۱۱:۰۸ ق٫ظ

سلام به همه ی دوستان .آقا رسول انشالله حالتون خوب باشه. بنظرتون نتایج کی اعلام میشه؟؟مرسی به امید قبولی همه دوستان

رسول
خرداد ۲۹, ۱۳۹۶ ۱۱:۲۱ ق٫ظ

سلام. آخرین شنیده ها حاکی از این هست که هفته آخر خرداد اعلام میشه. در این بین صحبت های ضد و نقیض و تا حدودی نامشخص هم وجود داره.

پوریا
خرداد ۲۹, ۱۳۹۶ ۱۰:۲۳ ق٫ظ

جالبه، وقتی که زمان مصاحبه دانشگاه سراسری اعلام شد، منم دقیقا همین برنامه رو داشتم به اضافه ی نداشتن مرخصی و مشکل زن و بچه!
اون موقع وقتی این شرح حال را نوشتم، نه تنها کسی نخندید، همه گفتن برای ما سواله که تو چه جوری می خوای پاشی از تبربز بری مشهد و شیراز و اصفهان و … درس بخونی؟
هیچ کس نپرسید با شغل و زن و بچه چطوری شدی رتبه یک رقمی ها، همه پرسیدن بگو چه جوری می خوای بری درس بخونی!
به هر حال من برای همه تون ارزوی موفقیت دارم.

دکتری
خرداد ۲۹, ۱۳۹۶ ۱۱:۳۶ ق٫ظ
پاسخ به  پوریا

پوریا جان اون مطلب کاملا مزاح و یجور انتقاد بود فقط. زحمت و شختیه کار شما هم مسلما برای کسلنی که شرایط سخت شما رو بدونند پوشیده نیست. ان شاالله که نتیجه تمام زحمت هاتون رو میبینی و بهترین نتیجه برای شما و سایر دوستان حاصل میشه.

پوریا
خرداد ۲۹, ۱۳۹۶ ۳:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  دکتری

عزیز دلمی برادر
انشاءالله که بهترین ها برای تو و همه اتفاق بیفته.

امیرحسین
خرداد ۲۹, ۱۳۹۶ ۸:۴۹ ق٫ظ

سلام به همه…
امیدوارم امروز نتایج بیاد اما حدس میزنم با تغییرات توی دانشگاه آزاد ، امسال ظرفیتها خیلی کم بشه و با این استانی شدن ، خیلیها برای مصاحبه حقشون ضایع بشه…

داوطلب دکتری96
خرداد ۲۹, ۱۳۹۶ ۸:۰۵ ق٫ظ

بجای اینکه اول نتایج بیاد بعد دانشگاه ها اعلام شرایط مصاحبه کنن برعکسه اول دانشگاه ها عجله دارن شرایط مصاحبه رو بگن. یکی نیست بگه اجازه بفرمایید اول نتیجمونو ببینیم بعد انشالا به اونم میرسیم…بخدا عجیبه

داوطلب دکتری96
خرداد ۲۹, ۱۳۹۶ ۸:۰۲ ق٫ظ

سلام به همگی. بچه ها منکه هر بار میام و میبینم هنوز نتایج اعلام نشده بخدا سردرد میگیرم. انشالا زودتر همه از چشم انتظاری در بیایم. حالا تازه وقتی هم نتیجه بیاد فکر کردن به هزینه مصاحبه و رفت و آمد و هزینه های خوده دانشگاه که آدمو بیچاره میکنه. آخه کجای دنیا درس خوندن با اینهمه اشتیاق ماها تا این حد سخته!!؟؟

مهرداد
خرداد ۲۹, ۱۳۹۶ ۴:۵۱ ق٫ظ

من رتبه خوبی اوردم ۱۳ محل رو زدم ک مطمنن همشون دعوت به مصاحبه میشم ۱۳محل شامل ۸ استان میشه مه من برای مصاحبه فقط یکجا رو میرم نه حوصله دارم تو بیست روز از شرق به غرب بزنم از شمال به جنوب نه مرخصیشو دارم

فرهاد
خرداد ۲۹, ۱۳۹۶ ۱:۵۷ ق٫ظ

استاد در مقطع دکتری حق دارد دانشجو را ببیند و انتخاب کند ، در تمام دنیا در مقطع دکتری این رسم است ، مصاحبه متمرکز این حق را از اساتید می گرفت ، اینجوری حق به حق دار میرسه و اساتید دانشجوهای مورد نظر و هماهنگ با خودشون را انتخاب می کنند.هیچ چیز ارزان به دست نمی آید

رسول
خرداد ۲۹, ۱۳۹۶ ۱۰:۴۵ ق٫ظ
پاسخ به  فرهاد

به شرطی که آشنا بازی نشه. مصاحبه ها عادلانه باشه و بدون هیچ گونه تبعیض.

سینا
خرداد ۲۸, ۱۳۹۶ ۱۱:۳۷ ب٫ظ

واقعا که … راس میگید ارمیتا خانم منم خسته شدم بسکه چک کردم …من نمیدونم اول هفته میشه کی؟ کم کم دارم شک میکنم نکنه اول هفته میشه جمعه؟؟؟ جلل خالق یعنی من توهم زدم ؟؟؟ والا اول هفته کی میشه که اینا هی میگن و نمیاد ؟؟؟

ارمیتا
خرداد ۲۸, ۱۳۹۶ ۱۱:۳۲ ب٫ظ

مسئولین سر کارمون گذاشتن.. کسی نیست بهشون بگه دارید فوق لیسانس های مملکتو باهاشون اینطوری برخورد می کنین! هنوز جوابا نیومده…زنگم میزنن با تندی برخورد می کنن.. اینم از امارای خودشون که تبلیغ برای شهراشونه که مصاحبه می خوان برن!!! اینم از برنامه زمان بندی مصاحبه ها..

Mina
خرداد ۲۸, ۱۳۹۶ ۱۱:۰۷ ب٫ظ

پروفایل دکتری ، عالللللللی بود آخرین باری که اینطور خندیده بودم واقعا یادم نمیاد

سینا
خرداد ۲۸, ۱۳۹۶ ۱۰:۰۵ ب٫ظ

وای مردم از خنده…..!!!!!!!این دوستمون که اسمش دکتری هست عجب کامنت باحالی گذاشته خخخخخخخ خیلی باحال بود مرسییی

reza
خرداد ۲۸, ۱۳۹۶ ۸:۴۷ ب٫ظ

با سلام
بحث پذیرش بدون مجوز کدرشته های تحصیلات تکمیلی از سه سال پیش در دانشگاه آزاد مطرح شد.
بر اساس قوانین بالادستی نظام آموزشی کشور هرکدرشته در هر کدام از دانشگاه های کشور از جمله دانشگاه آزاد، مجوز کدرشته باید از شورای گسترش وزارت علوم اخذ شود که دانشگاه آزاد در سه سال گذشته پایبند به این قوانین نبود که نهایتا با تغییر ریاست این دانشگاه (که یکی از دلایل همین موضوع مجوزها بود) ریاست جدید با رویکردی متفاوت در حال حاضر در تعامل با وزارت علوم اقدام به تامین نظر وزارت علوم برای کدرشته هایی نموده است که بدون مجوز دانشجو پذیرفته اند. لذا فرایند انتخاب رشته تحصیلات تکمیلی امسال با وقفه مواجه شده است.
از شروط وزارت علوم رعایت سقف پذیرش حداکثر ۷ نفر و پذیرش صرفا بر اساس کدرشته هایی است که مجوز آن توسط شورای گسترش تایید شده و در پورتال آن قرار گرفته است.
دوستان در سال گذشته هم تعداد زیادی کدرشته در دفترچه آمده بود ولی هنگام اعلان نتایج در کارنامه بدون پذیرش (سفید) بود. ضمن آنکه امسال شرایط به طور کلی متفاوت است.
حذف تعدادی از کدرشته ها در زمان اعلان نتایج در سال براساس ارزیابی خود دانشگاه آزاد از وضعیت ضعف درهیئت علمی آن کدرشته ها بود ولیکن امسال بر اساس کدرشته های دارای مجوز قطعی است.
پس درج کدرشته ای به منزله پذیرش قطعی در آن کدرشته نیست چرا که در سال گذشته مسبوق به سابقه است.

منا
خرداد ۲۸, ۱۳۹۶ ۹:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  reza

در دفترچه امسال دانشگاه آزاد بعضی از واحدها برای پذیرش در مقطع دکتری درج شده بود که من قطعا میدونم مجوز ندارند چون یه دانشیار هم ندارند.رشته روانشناسی.حتما بغیر از اون واحدی که من خبر دارم و اون رشته این مسئله برای واحدای دیگه و رشته های دیگم هست.احتمالا تاخیر بوجود آمده به خاطر همین کد رشته هاست.اتفاقا سختگیری بشه بهتره دیگه دانشجو خیالش راحت هست که دانشگاهی که درس میخونه استانداردهای لازم رو داره و بعد از این همه هزینه و وقتی که گذاشته نمیگن مدرکتون تایید نمیشه

رسول
خرداد ۲۸, ۱۳۹۶ ۱۰:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  reza

آقا رضا اون رشته محل هایی که پارسال مشکل داشت و بعد از اعلام نتایج حذف شد، دیگه امسال توی دفترچه دکتری ۹۶ نبود. مثلا در گرایش نرم افزار چنتا واحد بود که این مدلی حذف شد. واحد الکترونیکی، واحد ورامین، واحد کاشان، واحد آشتیان، واحد محلات و واحد خمین. اینکه ما دوباره این واحدهای مشکل دار پارسال رو توی دفترچه امسال ندیدیم، به منزله این هست که دانشگاه آزاد پایبند بوده به وزارت علوم. خودشون هم چندین بار گفتن که دفترچه دکتری امسال رو با هماهنگی کامل وزارت علوم چاپ کردیم.

دکتری
خرداد ۲۸, ۱۳۹۶ ۸:۴۷ ب٫ظ

خوب من ک برنامه ریزیمو کردم . روز اول تهران مصاحبمو دادم با اولین پرواز میرم مشهد واسه مصاحبه. بعد از مشهد با اولین پرواز میرم اهواز البته قطار هم هست که فقط ۳۰ ساعت طول میکشه. بعد با اولین اتوبوس میرم تبریز و بلافاصله بعدش با اولین پرواز میرم کرمان البته اون وسط یه مصاحبه هم تو واحد اصفهان میدم. بعدش سری میرم شیراز و بعد با اولین اتوبوس میرم رشت. چون باید به فکر خرجشم باشم از اونجای سفر دیگه با اسب یا شتر میرم قم واسه مصاحبه و بعدش ادامه راه رو پیاده میرم اراک که البته چون نزدیکه بیشتر از چند روز طول نمیکشه.
واقعا از حسن نظر مسئولین دانشگاه کمال تشکر را دارم. حداکثر چند میلیون ک بیشتر هزینه نمیشه. بجاش آدم مرد میشه

سارینا
خرداد ۲۸, ۱۳۹۶ ۹:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  دکتری

عالی بود:)))) بله عوضش خودساخته بار میایم الکی که نیست فکر آیندمونم هستن:)

علی
خرداد ۲۸, ۱۳۹۶ ۹:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  دکتری

خخخخخخخخخخخخخخخ
عالی بود مخصوصا قسمت شتر

معمار
خرداد ۲۸, ۱۳۹۶ ۹:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  دکتری

دقیقا،تازه ایرانگردی هم میشه

سمیرا
خرداد ۲۸, ۱۳۹۶ ۹:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  دکتری

عالییییییی بود.منم همین کار رو میکنم.

عمران سازه
خرداد ۲۸, ۱۳۹۶ ۱۰:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  دکتری

لایک باحال بوددد خخخخخ

Setareh
خرداد ۲۸, ۱۳۹۶ ۱۰:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  دکتری

پروفایل دکتری دمت گرم خیلی وقت بود خنده واقعی نداشتم .عالیییییی گفتیییی زنده باشی

ستاره
خرداد ۲۸, ۱۳۹۶ ۱۰:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  دکتری

عالیه دقیقه منم مثل شما برنامه ریزی میکنم

دکتر آینده
خرداد ۲۹, ۱۳۹۶ ۶:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  دکتری

آخه این چه وضعیه.
باید سال قل میگفتن.
حالا اگه یکی این وسط مریض شد یا اتفاقی براش افتاد چکار کنه؟بره بمیره؟

sasan
خرداد ۲۸, ۱۳۹۶ ۸:۴۴ ب٫ظ

بنده انتخاب رشته کردم برا ازاد اما هیچ وقت برا مصاحبه شرکت نمیکنم چون سال دیگه مجددا ازمون شرکت میکنم و هم پولم میمونه و هم دانشگاه دولتی قبول خواهم شد چون امسال هجوم دهه ۶۰صورت گرفته و سال بعد تب و تابش خواهد افتاد

مهرداد
خرداد ۲۸, ۱۳۹۶ ۷:۴۷ ب٫ظ

پرس و جو کردم من متوجه شدم دلیل اعلام نشدن نتایج سرگردانی و عدم برنامه ریزی مناسب برای برگزاری مصاحبه ها بصورت استانی هست.
و دلیل تاخیر چندباره همین هست.
بنظر من استانی کردن مصاحبه باعث تقسیم نامناسب داوطلبین میشه من شاید ۱۳جا توی هشت استان دعوت بشم توی بیست روز امکلنش هشت من هشت استان برم؟ به هیچ عنوان چون مرخصی ندارم.اگر بحث پول بود هذینه مصاحبه رو بیشتر میکردن.

فرزاد.س
خرداد ۲۸, ۱۳۹۶ ۷:۰۴ ب٫ظ

آزاد سالهاست داره کنکور برگزار میکنه و همه چیش رو نظم بود. نظمش هم بخاطر همین غیر دولتی بودنش بود. امسال که وزارت علوم دست گذاشت روش شد عین سایر ادارات و سازمان های دولتی! بی نظم و غیر پاسخگو!

موسوی
خرداد ۲۸, ۱۳۹۶ ۷:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  فرزاد.س

با سلام
چندین سال نا منظم شده
نتایج تکمیل ظرفیت بهمن ۹۴ در پاییز ۹۵ اعلام نمود بردار کجائید؟؟؟؟

سارینا
خرداد ۲۸, ۱۳۹۶ ۷:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  موسوی

تو تکمیل ظرفیت یکم بی برنامگی داشت ولی تو اعلام نتایج اولیه انقدر وضع آشفته نبود،و مهم تر از همه نوع مصاحبه و مکان مصاحبه مشخص بود ولی امسال اصلا این طوری نیست

سمیرا
خرداد ۲۸, ۱۳۹۶ ۶:۵۷ ب٫ظ

اینا مارو گیر اوردن به خدا.هر روز رییس یه واحد امار میده.چه اهمیتی داره مازندران سومین رتبه رو تو جمعیت شرکت کننده داره.جواب رو بدین بعد تحلیل کنین.بابا ما بیکار نیستیم که باید یه برنامه ریزی واسه رفت و امد و کارهامون بکنیم.دیگه این ازاد واقعا شورشو دراورده.میبینی کلاسای بچه های سراسری شروع میشه اون وقت ما هنوز نشستیم حساب میکنیم هر استان چند نفر میرن مصاحبه.

سارینا
خرداد ۲۸, ۱۳۹۶ ۶:۳۵ ب٫ظ

فکر کنم امسال دانشگاه آزاد به شدت با کمبود دانشجو مواجه بشه و مطمئنم با این فرایندی که برای اعلام نتایج پیش گرفتن و عدم برنامه ریزی خیلی ها حاضر به شرکت در مصاحبه ها نشن و یا اینکه محدود کنن به دو یا سه تا مصاحبه اونم اگه بتونن از عهده هزینه رفت و آمد هر سه تا جا بر بیان پس صد در صد تکمیل ظرفیت با ظرفیت بیشتری اعلام میشه و اونایی که توی این مرحله دعوت به مصاحبه نشن حتما برای بار دوم دعوت میشن و به نظرم احتمال قبولیشونم بالاست،چون تو این گرما و این عدم برنامه ریزی خیلی هارو منصرف میکنه مخصوصا اونایی که برای مصاحبه دانشگاه های دولای هم اقدام کردن و مجبور به جا به جایی توی چند تا شهر شدن

فرزاد.س
خرداد ۲۸, ۱۳۹۶ ۶:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  سارینا

به شخصه من خودم دوازده تا شهر زدم ولی زمانی بود که یک مصاحبه باشه. به هیچ وجه نمیتونم همه ی شهرها رو برم با این همه هزینه و گرما و مشکلات کاری.
هیچکس به فکر دانشجو نیست.

سارینا
خرداد ۲۸, ۱۳۹۶ ۷:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  فرزاد.س

بله من خودمم سی تا شهرو انتخاب کردم و همه رو به امید اینکه تهران باشه زدم و ترجیح میدم امسال قید دکتری رو بزنم و واسه سال دیگه برای سراسری بخونم به نظرم ارزشش بیشتره و دیگه برای سال بعد میدونم برنامه طبق چه روالی هست و میتونم بهتر عمل کنم

رسول
خرداد ۲۸, ۱۳۹۶ ۷:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  سارینا

خانم برنامه دکتری هیچ وقت طبق روال نبوده. کافیه از افراد قدیمی پشت کنکوری سوال کنید یا اخبار آرشیوها رو بخونید. دکتری هر سال یه فیلم سرش درومد. یکیش همین کم و زیاد کردن امتیاز آزمون و مصاحبه که طی ادوار گذشته مکررا دستخوش تغییرات شده. آزمون ۳۰ و مصاحبه ۷۰ بعدش آزمون ۵۰ و مصاحبه ۵۰٫ حتی در برگزاری آزمون دکتری هم انسجام خاصی وجود نداشته. پارسال برای هر رشته سوالات مشترک بود، امسال برای هر گرایش سوالات مختلف طرح شد. در سال ۹۰ که اصلا سوالات تخصصی مطرح نمیشده در آزمون برای گروه فنی و مهندسی. سوالات ریاضی و فیزیک میدادن به همه رشته ها! این تغییر منابع و دروس آزمون هم بماند. هیچ وقت آزمون دکتری انسجام درستی نداشته. هر سال باید شاهد تغییرات بود.

سارینا
خرداد ۲۸, ۱۳۹۶ ۷:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  رسول

خوب اگه شما این طوری میگید که درسته ولی باز به نظرم وقت و هزینه کردن برای دانشگاه دولتی و رتبه خوب برای اون آوردن ارزشش بیشتر از دانشگاه آزاده اونم با توجه به هزینه زیادی که امسال هر داوطلب برای هر مصاحبه تحمیل میشه و به گفته خودتون عدم شفاف سازی در امتیاز دهی مصاحبه باز سراسری معلوم بود چی به چیه

سینا
خرداد ۲۸, ۱۳۹۶ ۶:۲۸ ب٫ظ

خون دماغ شدیم نتایج نیامد که نیامد

اشکان
خرداد ۲۸, ۱۳۹۶ ۶:۲۵ ب٫ظ

با سلام
طبق اطلاعاتی که از یکی از اشنایان در سازمان مرکزی بطور موثق گرفتم تغییرات در نحوه برگزاری مصاحبه بصورت استانی صورت گرفته ، بدین شکل که موضوع تقصیم به ۸ منطقه لغو و مصاحبه ها در مرکز هر استان برگزار خواهد شد.ایشون گفتن قرار بود بصورت ۸ منطقه تقسیم کنن که این امر میسر نشد،البته باز گفت که شرایط طوری شده که هر ان ممکن هست تصمیم جدید گرفته بشه ولی فعلا اخرین تصمیم همین هست.در مورد اعلام نتایج هم ازشون پرسیدم گفتن نگران نباشید این تاخیر به خاطر دفاع از حقوق خود شماهاست و به شوخی بهم گفت دیکه حرف کشیدن بسه برو خودت رو واسه مصاحبه آماده کن

رسول
خرداد ۲۸, ۱۳۹۶ ۶:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  اشکان

ممنون. اما برداشت شخصی من از ۸ منطقه شدن مصاحبه ها، از همون روزی که خبر رو خوندم این بود که، ایران رو به ۸ ناحیه تقسیم کردن که مصاحبه های هر ناحیه بدون تداخل باشه. یعنی از همون ابتدا هم تصمیم بر این بود که همه ۳۱ استان مصاحبه برگزار کنن. چون در غیر این صورت حرف و حدیث های فراوانی به وجود میومد. مثلا استان کرمانشاه نماینده چند استان مجور خودش باشه از جمله و ایلام و کردستان و لرستان. برداشت من از همون ابتدا این بود که در هر یک از این ۸ ناحیه، تداخل مصاحبه پیش نیاد. یعنی مصاحبه های کرمانشاه و ایلام و سنندج و خرم آباد و همدان با هم تداخل نداشته باشن. نه اینکه کرمانشاه بشه نماینده همه این استان ها. هنوزم به نظرم این مساله مد نظر هست که استان های همجوار برای گرایش های همسان تداخل زمانی نداشته باشن.

اشکان
خرداد ۲۸, ۱۳۹۶ ۶:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  رسول

دقیقا رسول جان

رسول
خرداد ۲۸, ۱۳۹۶ ۶:۱۰ ب٫ظ

این درسته. ۲۰% سوابق آموزشی-پژوهشی هست و ۳۰% هم مصاحبه اساتید. دقیقا توی دفترچه هم همینجوری نوشته. همون طور که در بخش کامنت های خبر مصاحبه تهران هم عرض کردم، متن اون خبر اشتباه بود. اونجا به اشتباه نوشتن که ۳۰% سوابق آموزشی-پژوهشی و ۲۰% مصاحبه.

الان اینجا دکتر نیازآذری درباره “فرم های مشخص” صحبت کرده اما متاسفانه این فرم های مشخص رو دانشگاه آزاد عمومی نمیکنه و میگه محرمانه اس! حق همه داوطلبان هست که به فرم ارزشیابی مصاحبه دکتری ۹۶ دسترسی داشته باشن و بدونن این ۲۰% مصاحبه چطوری امتیازبندی شده. مقاله چند امتیاز داره، مدرک زبان چند امتیاز داره و …

ر
خرداد ۲۸, ۱۳۹۶ ۶:۰۱ ب٫ظ

نتایج انتخاب رشته محل کی میاد

ندا
خرداد ۲۸, ۱۳۹۶ ۶:۰۰ ب٫ظ

منکه از ۳۰م اردیلهش همش تو این سایت در حال انتظارم ک مسئولین… هردفعه چ خوابی ما ماها میبینند.

یلدا
خرداد ۲۸, ۱۳۹۶ ۵:۵۳ ب٫ظ

درامد زایی خوبی برای دانشگاها شد
۱۲۰*۱۳۰۰۰ =۱۵۶۰۰۰۰

رسول
خرداد ۲۸, ۱۳۹۶ ۶:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  یلدا

یک میلیارد و ۵۶۰ میلیون.
اما این نکته رو اضافه کنم که همه این ۱۳ هزار نفر در مصاحبه استان مازندران شرکت نمیکنن. مثلا یکیش خودم. چرا؟ چون خیلی ها هستن مثل من که ساری رو هم توی انتخاباشون زده بودن روز اول. با این حساب که مصاحبه ها در تهرانه. اما حالا که قراره واقعا در اون شهر حضور داشت و ۱۲۰ هزار تومان هگ هزینه کرد و بعدش هزینه های جانبی ایاب و ذهاب و اقامت هم هست، با یک حساب دو دوتا چهارتا میبینم به صرفه نیست. به خاطر همین مصاحبه استان مازندران جز اولویت هام نیست. اما دانشگاه من رو هم جز این ۱۳ هزار نفر حساب کرده. مثل من زیاد هست.

z
خرداد ۲۸, ۱۳۹۶ ۱۱:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  یلدا

من فقط یک مصاحبه و در شهر خودم میروم.

امیرعلی
خرداد ۲۹, ۱۳۹۶ ۳:۰۹ ق٫ظ
پاسخ به  z

من خیلی خوشخالم که استانی شد. خیلی بهترشد. هرکی بره تواستان خودش مصاحبه. اگرم رشته طرف نیس توشهرش. نهایتا نزدیکترین جا به خودش رومیره. واقعا از زاهدان که من خودم هستم میخاستم بیام تهران. دردسری بزرگ بود. هرکی به زعم علاقه وشرایط وهدفش بره هرجا میخاد. اتفاقا عالی شد. من فقط یه مصاحبه توشهرخودم میرم وتموم

معلم
خرداد ۲۸, ۱۳۹۶ ۵:۵۰ ب٫ظ

آمار و ارقام موجود فقط میزان علاقمندی افراد به استانها را نشان می دهد. کما اینکه بنده با تعداد ۸ انتخاب در صورت پذیرفته شدن باید در ۳ استان مصاجبه انجام دهم. یعنی من سه بار شمارش شده ام، پس عملا این ارقام متعلق به افراد به مصاحبه دعوت شده نمی باشد. تا نتایج نیاید عملا چیزی قابل پیش بینی نیست.

رسول
خرداد ۲۸, ۱۳۹۶ ۶:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  معلم

دقیقا همینطوره. من ۳۲ انتخاب داشتم متعلق به ۲۱ استان. یعنی من ۲۱ مرتبه شمرده شدم. بله از روی این اعداد نمیشه به نتیجه خاصی رسید.

طلای سرخ
خرداد ۲۸, ۱۳۹۶ ۵:۴۹ ب٫ظ

اینا دارن میپیچونند و نمیخوان به این زودی نتایج رو اعلام کنند

مهرداد
خرداد ۲۸, ۱۳۹۶ ۵:۴۲ ب٫ظ

چکاریه اخه کی وقت و مرخصی داره انقدر ک این همه شهر رو توی کمت از یک ماه بره برای مصاحبه!!!

نیک پى
خرداد ۲۸, ۱۳۹۶ ۵:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  مهرداد

دقیقاً ، باز اگر زودتر نتایج وو اعلام مى کردن یه چیزى . الان بخواهیم هم دیگه نمیتونیم برنامه ریزى کنیم و مصاحبه ها رو بریم

Mahsa
خرداد ۲۸, ۱۳۹۶ ۵:۲۶ ب٫ظ

همش که شد آمارو ارقام.ما نتایجو میخوایم