پذیرش دانشجوی دکتری بدون کنکور سال ۱۳۹۶ دانشگاه محقق اردبیلی

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

دانشگاه محقق اردبیلی شرایط و ضوابط پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون با استفاده از سهمیه استعدادهای درخشان را برای سال ۹۶ اعلام کرد.

به گزارش پی اچ دی تست، دانشگاه محقق اردبیلی بر اساس آیین نامه شماره ۲۱/۶۷۲۷۲ مورخ ۱۳۹۳/۴/۱۸، اصلاحیه شماره ۲۱/۲۳۷۲۰۰ مورخ ۱۳۹۳/۱۲/۱۶ و  ابلاغیه شماره ۲/۱۲۱۷۰۷ مورخ ۹۴/۶/۲۳ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و شیوه نامه اجرایی شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه محقق اردبیلی اقدام به پذیرش استعدادهای درخشان در دوره تحصیلی دکتری برای سال تحصیلی ۹۷-۹۶ در رشته های ذیل مطابق با شرایط مندرج در اطلاعیه دانشجو می پذیرد.

فهرست رشته های پذیرش دکتری بدون آزمون سال ۹۶ دانشگاه محقق اردبیلی

شرایط لازم و اولیه متقاضی:

۱٫ داشتن میانگین کل دانش آموختگی حداقل ۱۶ در دوره کارشناسی و میانگین کل دانش آموختگی ۱۷ در دوره کارشناسی ارشد بدون احتساب نمره پایان نامه

تبصره ۱: در مورد متقاضیانی که میانگین کل کارشناسی پیوسته آنها کمتر از ۱۶ و یا میانگین کل (بدون احتساب پایان‌نامه) مقطع کارشناسی ارشد آنها کمتر از ۱۷ باشد، میانگین همتراز طبق پرتال سازمان سنجش محاسبه خواهد شد. چنانچه میانگین همتراز باز هم کمتر از موارد اعلام شده باشد، قابل قبول نخواهد بود و دانشگاه هیچ گونه مسئولیتی در قبال ثبت نام این ‌دسته از متقاضیان نخواهد داشت. ضمناً امکان بازپرداخت وجه ثبت نام یا محاسبه میانگین تراز قبل از ثبت نام نیز برای دانشگاه وجود نخواهد داشت.

۲٫ متقاضیان دانش آموخته کارشناسی ارشد تا روز ۹۶/۳/۳۱ مهلت اتمام ارسال مدارک، نباید از فارغ التحصیلی آنها بیش از ۲ سال سپری شده باشد و یا حداکثر تا تاریخ ۹۶/۶/۳۱ دانش آموخته شود.

۳٫ کسب حداقل ۶۰ امتیاز از فعالیت های آموزشی و پژوهشی و مصاحبه مطابق جدول های شماره ۱، ۲، ۳ و ۴٫

تبصره ۲: کسب حداقل ۷ امتیاز از ردیف شماره ۱ بخش امتیازات پژوهشی الزامی است.

تبصره۳: نحوه امتیازدهی به داوطلبان در هر یک از ردیف های جداول ارزشیابی، طبق دستورالعمل مصوب شورای آموزشی و تحصیلات تکمیلی و آئین نامه ارتقای اعضای هیات علمی در معاونت پژوهشی دانشگاه خواهد بود.

تبصره۴: حداقل ۵۰ امتیاز آزمون زبان (یا معادل آن از سایر آزمون‌ها مطابق جدول ۴ آیین نامه دکتری) با ارائه تعهد تا قبل از آزمون جامع می تواند کسب شود. تاریخ گواهی قبولی در یکی از آزمون‌های فوق می تواند حداکثر دو سال باشد (قبل از ۹۴/۳/۳۱  نباشد).

تبصره۵: دانشجویان نیمسال آخر دوره کارشناسی ارشد، به هر دلیلی نتوانند تا ۹۶/۶/۳۱ فارغ التحصیل شوند پذیرش و قبولی ایشان کن لم یکن خواهد بود.

۴٫ تکمیل فرم تقاضانامه ثبت‌نام

۵٫ تشخیص توانایی پژوهشی متقاضی برای ورود به دوره دکتری بر عهده کمیته‌ی پذیرش دانشگاه خواهد بود.

۶٫ دانشگاه محقق اردبیلی هیچ‌گونه تعهدی برای پذیرش داوطلبان حائز شرایط اولیه و مصاحبه شده را ندارد. اتخاذ تصمیم نهائی بر عهده شورای آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه خواهد بود. همچنین ثبت نام و شروع به تحصیل پذیرفته شدگان بدون پرداخت شهریه است.

۷٫ شرط شروع به تحصیل پذیرفته شدگان مشمول این آگهی، منوط به پذیرش، ثبت نام و شروع به تحصیل قبولین دکتری تخصصی آزمون سراسری سازمان سنجش آموزش کشور در آن رشته‌ و دایر بودن دوره در رشته های مورد تقاضای داوطلبان خواهد بود و ثبت نام قطعی پس از پذیرش علمی و تایید سازمان سنجش، منوط به تائید دبیرخانه هیأت مرکزی گزینش دانشجو مستقر در سازمان سنجش آموزش کشور می‌باشد، بنابراین دانشگاه محقق اردبیلی از صدور هرگونه گواهی اشتغال به تحصیل تا دریافت این تائیدیه معذور است.

۸٫ دانشجویان دانشگاه های معتبر دولتی در سراسر کشور می توانند از این تسهیلات استفاده نمایند اما دانشجویان دانشگاه‌های غیرحضوری یا نیمه حضوری، آزاد اسلامی، علمی– کاربردی، غیردولتی – غیرانتفاعی، پردیس‌های بین‌الملل (خودگردان) و پژوهش محور مجاز به استفاده از این آیین‌نامه نیستند. در صورت ارسال مدارک از سوی آنها، مورد بررسی نشده و وجه ثبت نامی ایشان مسترد نخواهد شد.

۹٫ تغییر رشته و گرایش، انتقال موقت (مهمان) و دائم افراد پذیرفته بر اساس این آئین نامه مجاز نیست.

۱۰٫ به مقالاتی که به مرحله چاپ نرسیده اند ارسال نامه پذیرش علاوه بر صفحه اول مقاله ضروری است (حداکثر دو مقاله).

۱۱٫ به مقالات ارائه شده در کنفرانس‌ها ارسال گواهی ارائه مقاله (شفاهی یا پوستر) علاوه بر صفحه اول مقاله ضروری است.

۱۲٫ ظرفیت پذیرش برای هر رشته طبق جدول ۵ از بین دانش آموخته‌های این دانشگاه و یا از دانش آموخته‌های سایر دانشگاه‌ها صرفا برای هر رشته-گرایش یک نفر خواهد بود و در صورت کسب حد نصاب امتیازات به ترتیب امتیاز مکتسبه داوطلبین پنج نفر برای هر رشته-گرایش برای مصاحبه دعوت شده و در نهایت دو نفر هم از حائزین شرایط پذیرفته شده از تمام مراحل به عنوان ذخیره انتخاب خواهد شد. در اعلام نتایج، در صورتی که دو داوطلب امتیاز مساوی داشته باشد، اولویت با داوطلب دانشگاه محقق اردبیلی خواهد بود

شرایط اختصاصی داوطلبان:

  • داشتن مدرک کارشناسی‌ارشد مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری (دانشجویان نیمسال آخر مقطع کارشناسی ارشد به شرطی می توانند مشمول این آگهی شوند که تا تاریخ ۱۳۹۶/۰۶/۳۱ فارغ التحصیل شده باشند).
  • موفقیت در مصاحبه علمی و ارزیابی مدارک علمی، پژوهشی و سوابق تحصیلی.
  • رشته تحصیلی مورد تقاضا برای دوره دکتری بایستی با رشته تحصیلی دوره کارشناسی ارشد متقاضی مرتبط و هم گرایش باشد.

تبصره: تشخیص این ارتباط بر عهده شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه خواهد بود.

مدارک لازم:

  • تصویر تمامی صفحات شناسنامه و تصویر دو طرف کارت ملی.
  • فرم تکمیل شده تقاضانامه ثبت‌نام که لازم است تایپ و چاپ شود.
  • یک  قطعه عکس ۴×۳ تمام رخ که در سال جاری گرفته شده باشد، لازم است مشخصات داوطلب در پشت آنها درج و یکی از عکس‌ها روی فرم شماره یک الصاق گردد.
  • تصویر مدرک‌تحصیلی و یا گواهی موقت پایان تحصیلات و کارنامه تحصیلی دوره‌های کارشناسی و کارشناسی‌ارشد [داوطلبانی که آخرین نیمسال تحصیلی دوره کارشناسی‌ارشد را می‌گذرانند، موظفند نسبت به تکمیل و ارسال فرم شماره ۲ (فرم مخصوص دانشجویان سال آخر کارشناسی‌ارشد) اقدام نمایند]
  • صویر کارت معافیت یا پایان خدمت نظام وظیفه یا آماده به خدمت معتبر بدون غیبت.

تبصره: داوطلبانی که در حال انجام خدمت وظیفه هستند. با ارائه گواهی از یگان محل خدمت خود، مبنی بر اتمام خدمت وظیفه عمومی تا پایان شهریور ۱۳۹۶، می توانند ثبت نام کنند.

  • کپی مقالات مطابق بند ۱-۳ شرایط اولیه این آگهی ( تاریخ چاپ یا پذیرش قطعی قبل از ۱۳۹۶/۳/۳۱ ) باشد.
  • اصل و تصویر رسید بانکی مبلغ ۱/۱۳۰/۰۰۰ ریال (یک میلیون و یکصد و سی هزار ریال) به حساب شماره ۲۱۷۷۲۳۰۸۲۶۰۰۴ نزد بانک ملی شعبه مرکزی اردبیل (قابل پرداخت در تمامی شعب بانک ملی سراسر کشور) به نام درآمدهای اختصاصی دانشگاه محقق اردبیلی (وجه پرداختی به هیچ وجه مسترد نخواهد شد).

تذکرات:

  1. مدارک ارسالی داوطلبان به هیچ وجه مسترد نخواهد شد لذا فقط کپی مدارک را ارسال فرمایید.
  2. دانشجویان پذیرفته شده، مشمول تمامی قوانین و مقررات مربوط به دوره دکتری تخصصی دانشگاه محقق اردبیلی می‌باشند.
  3. متقاضیان دارای مدرک کارشناسی‌ارشد معادل نمی‌توانند در بررسی شرکت نمایند.
  4. داوطلبان شاغل هنگام مصاحبه باید موافقت اولیه ادارات، سازمان‌ها و نهادهای دولتی یا غیردولتی خود مبنی‌بر صدور مأموریت تمام وقت یا موافقت با استعفا یا مرخصی بدون قید و شرط را در صورت پذیرفته شدن ارائه دهند.
  5. نتیجه بررسی و دعوت به جلسه بعدا اعلام خواهد شد.
  6. اسامی پذیرفته شدگان نهایی از طریق وب سایت دانشگاه اعلام خواهد شد. لذا خواهشمند است از هرگونه تماس و مراجعه غیر ضروری به دفتر استعدادهای درخشان دانشگاه خودداری نمایید.
  7. لازم به ذکر است که ارائه درخواست و دعوت به مصاحبه به منزله پذیرش قطعی نمی باشد و پذیرش قطعی داوطلبان منوط به تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خواهد بود.
  8. داوطلبان با رعایت شرایط اولیه، عمومی و اختصاصی مندرج در آگهی باید فرم تکمیل شده تقاضا‌نامه و احراز شرایط و سایر مدارک درخواستی را حداکثر تا ۹۶/۳/۳۱ با پست پیشتاز به نشانی: اردبیل- انتهای خیابان دانشگاه – دانشگاه محقق اردبیلی اداره کل امور آموزشی دانشگاه – دفتر گروه استعدادهای درخشان دانشگاه، کدپستی ۱۱۳۶۷- ۵۶۱۹۹ – صندوق پستی ۱۷۹ ارسال نمایند. روی پاکت پستی نوشته شود (مربوط به بررسی پرونده استعدادهای درخشان جهت ورود به دوره دکتری سال تحصیلی ۹۷-۱۳۹۶).

ثبت‌نام
باخبرم کن!

6 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
داوطلب
خرداد ۱۴, ۱۳۹۶ ۰:۵۴ ق٫ظ

تو سایت فقط برا داوطلبهایی که آزمون دادن تاریخ مصاحبه داده.. اسامی دعوت به مصاحبه بدون آزمون دکتری نزده هنوز… کی میگن نتیجه بدون آزمون؟

بدون آزمون امیرکبیر
خرداد ۱۳, ۱۳۹۶ ۱۱:۴۰ ق٫ظ

میشه لطفا بگید خبرش کدوم قسمته؟
چون تو سایت امیرکبیر زده زمان مصاحبه ۲۲ تا ۲۴ خرداد اما این زمان فقط برای کساییه که آزمون دادن یا برای بدون آزمونی ها هم هست؟
چون نتیجه بدون آزمون که هنوز اعلام نشده

النا
خرداد ۱۳, ۱۳۹۶ ۰:۰۵ ق٫ظ

سلام, دوستان میشه لطفا راهنمایی کنین, چجور میتونم ترتیب اولویت هامو تغییر بدم؟ لطفاااااا جواب بدین

. . .
خرداد ۱۲, ۱۳۹۶ ۹:۱۷ ب٫ظ

سلام
برای ثبت اطلاعات تو سایت دانشگاه الزهرا از کدام قسمت باید اقدام کرد؟

داوطلب
خرداد ۱۲, ۱۳۹۶ ۶:۰۶ ب٫ظ

سلام
دوستان از دعوت به مصاحبه بدون آزمون دکتری امیرکبیر خبری نشد؟ کی میاد؟

متقاضی دکتری
خرداد ۱۲, ۱۳۹۶ ۱۱:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  داوطلب

خبرش توی همین سایت هست که