طرح نمایندگان مجلس برای پرداخت پژوهشانه به دانشجویان دکتری

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم گفت: نمایندگان مجلس در راستای حمایت از دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی، طی طرحی پیشنهاد دادند که یک کمک پژوهشانه و بلاعوض به دانشجویان پرداخت شود.

ذوالفقار یزدان مهر رئیس صندوق رفاه دانشجویان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص وام‌های دکتری و پژوهشی گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های وزارت علوم کیفی سازی آموزش عالی است چرا که دولت هم نگاه ویژه‌ای به این موضوع دارد.

یزدان مهر تصریح کرد: باید به دانشجویان مقطع ارشد و دکتری باید در بحث وام توجه بیشتری شود، متاسفانه بسیاری از دانشجویان مقطع دکتری ما با مشکلات مالی زیادی روبه‌رو هستند. به همین دلیل در این زمینه ما نگاه ویژه‌ای به این دانشجویان داریم و قرار است تا پایان سال جاری 166 میلیارد تومان به دانشجویان دکتری پرداخت می‌کنیم، این وام توسط بانک یا صندوق پرداخت می‌شود.

یزدان مهر گفت: باتوجه به مشکلات دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی، نمایندگان مجلس در راستای حمایت از این دانشجویان تحصیلات تکمیلی پیشنهاداتی مطرح کرده‌اند، این کار بسیار ارزشمند است  و امیدواریم محقق شود. طی این طرح نمایندگان مجلس پیشنهاد دادند که در کنار وام صندوق رفاه، یک کمک پژوهشانه و بلاعوض به دانشجویان دکتری پرداخت شود.

وی بیان کرد: این طرح در صحن علنی مجلس مطرح شده است و امیدواریم به تصویب نمایندگان برسد زیرا به این وسیله گام موثری برای ارتقای بحث پژوهش و حل مشکلات دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی برداشته می‌شود.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

9 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نیلو
اسفند ۲۴, ۱۳۹۶ ۱:۵۳ ق٫ظ

سلام من دانشجوی دکتری روزانه هستم و هم اکنون ترم ۲ رو میگذرونم. متاهل و بیکار هستم و درآمدی ندارم. متاسفانه دانشگاه خوابگاه متاهلی رو به من نداد اما به دانشجوهای خارجی بورسیه به راحتی خوابگاه داد یعنی منه ایرانی از حق مسلم خودم نتونستم استفاده کنم و فدای چهار تا خارجی شدم که بورس شدن و کمک هزینه بالایی رو هم دریافت میکنن.
هر هفته شنبه میام تهران و سه شنبه برمیگردم شیراز. ماهی ۱ میلیون و ۳۰۰ هزینه رفت و آمد من هست جدای خستگی و استرس هایی در این رفت و آمد ها دارم.
وام رو هم که دو روز پیش یعنی آخر اسفند پرداخت کرده اند و از دی ماه تا آخر اسفند ماه به حساب صندوق رفاه بوده و سودش رو گرفته!!!!

آیا با این شزایط نباید پژوهانه به من و امسال من تعلق بگیره ؟

من چون مشکل مالی داشتم اینقدر درس خوندم و امتخان دادم و مصاحبه رفتم و رد شدم تا بلاخره پذیزش شدم اگر میدونستم این همه باید سختی بکشم و هزینه رفت و آمد بدم آیا اگر دانشگاه آزاد شهر خودم رو میرفتم بهتر نبود؟

چرا این همه اذیت و آزار برای کسی که مشتاق بادگیری و کسب علم هست رو فراهم میکنید؟؟؟؟

خواهش میکنم به شزایط معیشتی ما هم کمی فکر کنید

واقعا کمر خانواده ام زیر این همه بار هزینه خم شده.

Saeideh
فروردین ۱۴, ۱۳۹۷ ۳:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  نیلو

سلام
امیدوارم پژوهانه پرداخت شود اما ۹۹.۹ درصد بعید است ! به دانشجویان ورودی دکترای ۹۶ هم حتی وام صندوق رفاه رو ندادن!! واگذار کردن بانک توسعه تعاون و ضامن ببر و بیار …
این بود سرانجام یک عمر درس خوندن، تلاش و شب نخوابی، استرس و رتبه برتری و…

Atena
اسفند ۲۳, ۱۳۹۶ ۴:۲۱ ب٫ظ

سلام دوستان،
آیا به دانشجویان دکتری ماهانه حقوق هم می دهند؟

دانشجوی دکتری روزانه
اسفند ۲۰, ۱۳۹۶ ۰:۲۲ ق٫ظ

احسنت. اگه یک کار برای پیشرفت مملکت درست باشه همینه

Ali
اسفند ۱۶, ۱۳۹۶ ۶:۰۹ ب٫ظ

من از شهریور تقاضای وام ضروری ۳ تومنی را دادم که یک هفته بعد با تکمیل مدارک تو سایت ثبت شد تا امروز دائم امروز و فردا میکنند.

نیلو
اسفند ۲۴, ۱۳۹۶ ۱:۵۴ ق٫ظ
پاسخ به  Ali

من هم از شهریور تقاضا دادم اما مدام سر میدوونن!!!

erfun
اسفند ۱۵, ۱۳۹۶ ۴:۲۴ ب٫ظ

فعلا شما وام وزارت علوم رو واریز کنید

!!!!!!!
اسفند ۱۵, ۱۳۹۶ ۱:۰۲ ب٫ظ

حالا این طرح چی هست؟کسی میدونه؟

مینا
اسفند ۱۶, ۱۳۹۶ ۰:۲۸ ق٫ظ
پاسخ به  !!!!!!!

نمیدونم. اصلا جزئیاتی هم نمیگن که. همینطوری کلی حرف میزنن همیشه