انتخاب رشته 109 هزار داوطلب در آزمون دکتری 97

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

مشاور عالی سازمان سنجش گفت: تا امروز یکشنبه نهم اردیبهشت ماه ۹۷ از میان افراد مجاز به انتخاب رشته، تعداد ۱۰۹ هزار و ۳۶۳ داوطلب (۶۲.۹۴ درصد مجازین) نسبت به انتخاب کدرشته های خود در آزمون دکتری ۹۷ اقدام کرده اند.

حسین توکلی در گفتگو با خبرگزاری مهر افزود: آن‌دسته از داوطلبانی که براساس مندرجات کارنامه اولیه مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی شده‌اند، می توانند تا روز دهم اردیبهشت ۹۷ نسبت به ثبت کدرشته‌محل‌های انتخابی خود (حداکثر ۵۰ کدرشته محل درصورت وجود) اقدام کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش اظهار داشت: تعداد ۲۳۴ هزار و ۷۰۶ داوطلب در آزمون دکتری «Ph.D» (نیمه‌متمرکز) سال ۹۷ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی ثبت نام کردند که از این تعداد، ۱۸۷ هزار و ۸۲۱ داوطلب در جلسه آزمون حاضر بودند.

وی یادآور شد: از تعداد حاضرین در جلسه آزمون، تعداد ۱۷۳ هزار و ۷۶۳ داوطلب مجاز به انتخاب رشته شدند که از این میان تعداد ۷۳ هزار و ۶۸۰ داوطلب مجاز به انتخاب رشته کدرشته های محل های دوره روزانه و سایر دوره ها و تعداد ۱۰۰ هزار و ۸۳ داوطلب منحصرا مجاز به انتخاب کدرشته محل های غیر روزانه یا به عبارت دیگر سایر دوره ها هستند.

توکلی افزود: اصلاحات دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی آزمون دکتری ۹۷ از عصر روز شنبه ۸ اردیبهشت ماه ۹۷ از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org در اختیار داوطلبان مجاز به انتخاب رشته قرار گرفته است.

مشاور عالی سازمان سنجش گفت: با توجه اصلاحات دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون دکتری، داوطلبان مجاز به انتخاب رشته که تاکنون انتخاب رشته نکرده‌اند، می توانند تا پایان روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۹۷ نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

وی افزود: آن دسته از داوطلبانی که قبلاً نسبت به انتخاب کدرشته محل‌های تحصیلی اقدام کرده اند، می‌توانند در صورت تمایل تا ۱۰ اردیبهشت ۹۷ نسبت به مشاهده و یا ویرایش کدرشته محل‌های انتخابی خود اقدام کنند.

توکلی درباره انتخاب کدرشته های دانشگاه آزاد اسلامی گفت: داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته هستند و علاقه مند به انتخاب کدرشته واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی هستند، لازم است به سایت دانشگاه مذکور مراجعه و بر اساس اطلاعیه‌های مربوط که در سایت آن دانشگاه اطلاع‌رسانی خواهد شد، اقدام کنند.

وی گفت: اسامی معرفی‌شدگان دارای حدنصاب به منظور شرکت در مرحله دوم (مصاحبه، بررسی سوابق علمی و پژوهشی و…) همراه با برنامه زمانی مراجعه به دانشگاه های مجری در اواخر اردیبهشت ماه ۹۷ از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش منتشر خواهد شد.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

21 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ایرانی
اردیبهشت ۱۱, ۱۳۹۷ ۱۱:۵۸ ق٫ظ

سلام دوستان من برای رشته مدیریت رسانه آزاد با رتبه ۱۰ سهمیه، تهران قبول میشم؟
ضمنا رزومه چندانی ندارم جز انکه کار تقریبا مرتبطی با این رشته دارم و مقاله مستخرج از پایان نامه، به نظرتون می تونم یکی از سه واحد دانشگاه ازاد در تهران رو قبول بشم؟

مهسا
اردیبهشت ۱۴, ۱۳۹۷ ۶:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  ایرانی

سلام
بستگی به نظر اساتید مصاحبه کننده و عملکرد شما در مصاحبه داره.
اگه بتونید توانایی هاتونو در مصاحبه اثبات کنید، شانس پذیرشتون بالا میره.

ندا
اردیبهشت ۱۰, ۱۳۹۷ ۵:۲۱ ق٫ظ

با تراز ۷۶۱ دانشگاه ازاد رشته زراعت امیدی هست واسه قبولی

پیمان
اردیبهشت ۱۰, ۱۳۹۷ ۹:۱۴ ق٫ظ
پاسخ به  ندا

بله صد در صد برادانشگاه های ازاد با این تراز حتی پایین تری در تمامی رشته های کشاورزی منابع طبیعی قبول خواهی شد حتی بدونه رزومه
اگر رشته اتون هم پردیس داشته باشه احتمالا قبولیتون هم تو پردیس خودگردان خیلی زیادهستش

الکترووونیک
اردیبهشت ۱۰, ۱۳۹۷ ۰:۴۹ ق٫ظ

ایا با تراز ۲۳۵۶ مهندسی برق-الکترونیک میشه به دعوت به مصاحبه امیدوار بود؟ چه دانشگاهایی؟

مهسا
اردیبهشت ۱۴, ۱۳۹۷ ۶:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  الکترووونیک

سلام
لطفا رتبه تون رو هم بفرمایید تا بشه دقیقتر راهنمایی کرد.

ی. ق
اردیبهشت ۹, ۱۳۹۷ ۱۰:۵۹ ب٫ظ

ترازها رو دانشگاها پارسال خیلی پایین گزفته بودن تا حدی که تا رتبه ۹۰هم برای مصاحبه اومده بودن واین واقعیتش درس نیس حداکثر ۳تا ۴برابر بایستی دعوت کنن که هم کیفیت نصاحبه ها پایین نره وهم حق اونایی که رتبه هاشون خوبه.

نرگس
اردیبهشت ۱۰, ۱۳۹۷ ۱۰:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  ی. ق

بله من واقعا موافقم

مزگان
اردیبهشت ۱۱, ۱۳۹۷ ۸:۳۱ ق٫ظ
پاسخ به  ی. ق

یعنی توقع دارید رتبه ۹۰ هم نیادمصاحبه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

ی. ق
اردیبهشت ۹, ۱۳۹۷ ۱۰:۵۳ ب٫ظ

سلام ترازها رو اینقدر بیارید پایین تا همه شرکت کنندگان بیاند برای مصاحبه واونوقت یک حدنصاب هم خودتون بذارید تا بلکه رتبه های آخرش جذب کنید.

پردیس
اردیبهشت ۹, ۱۳۹۷ ۸:۲۸ ب٫ظ

سلام
چرا امسال دانشگاهها حداقل تراز را اعلام نکردند؟؟
ایا با تراز ١۴٠٠ مهندسی شیمی میشه به دعوت به مصاحبه امیدوار بود؟ چه دانشگاهایی؟

مهسا
اردیبهشت ۱۰, ۱۳۹۷ ۰:۱۴ ق٫ظ
پاسخ به  پردیس

سلام
احتمال داره برای شبانه های شهرستان های درجه ۲ و کوچیک دعوت بشید، مثل اراک، بوشهر، یاسوج و … دعوت به مصاحبه بشید.
برای پردیس ها هم احتمالا دعوت به مصاحبه میشید، پردیس های حتی دانشگاه های تهران مثل علم و صنعت هم شانس دارید.

علی
اردیبهشت ۱۰, ۱۳۹۷ ۱:۳۸ ق٫ظ
پاسخ به  پردیس

فقط آزاد به نظرم

علیرضا
اردیبهشت ۹, ۱۳۹۷ ۷:۱۲ ب٫ظ

با سلام.
من در کنکور دکتری امسال رتبه ۵ رو در رشته بهداشت و بیماری های آبزیان آوردم. با توجه به اینکه دانشگاه ها سه برابر ظرفیت خود را به مصاحبه دعوت میکنند و اینکه دانشگاه اهواز در دفترچه اصلاحیه انتخاب رشته سازمان سنجش ظرفیت خود را از ۶ نفر به یک نفر کاهش داده احتمال دعوت بنده به مصاحبه این دانشگاه وجود دارد یا خیر؟
سوال دیگر اینکه ترتیب انتخاب کد رشته در هنگام انتخاب در سایت سازمان سنجش مهم است یا خیر؟

مهندس
اردیبهشت ۹, ۱۳۹۷ ۸:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  علیرضا

سلام
دعوت به مصاحبهبراساس ترازی است که دانشگاه به سازمان سنجش اعلام میکنه هست و ربطی به ظرفیت کد رشته محل ندارد فرضا اگر دانشگاهی تراز ۳۰۰۰ را اعلام کنه هر کسی که نمره کلش برای ۳۰۰۰ باشه میتونه در مصاحبه شرکت کنه که امکانش هست در یک رشته تعدادی افرادی که برای ۳۰۰۰ است ۱۰۰ نفرباشه یا کمتر یعنی فرضا نا رتبه ۱۰۰ میتونه در مصاحبه شرکت نمائید. ودر رابطه با ترتیب اینکه اگر بعد از مصاحبه توانستی حدنصاب دانشگاه را بیاورید نمره مصاحبه با نمره آزمون محاسبه میسه و اون موقع ترتیب مهم میشه در اولویت بالا فبول شوید دیگه سیستم اولویت پایین را نمیخوانه.

علیرضا
اردیبهشت ۱۰, ۱۳۹۷ ۵:۰۶ ق٫ظ
پاسخ به  مهندس

خیلی ممنونم…از چه طریقی میشه فهمید حداقل تراز هر دانشگاه چه مقدار هست؟…چون ظاهرا دانشگاه ها هنوز ترازی رو اعلام نکردن.

مهندس
اردیبهشت ۱۰, ۱۳۹۷ ۱:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  علیرضا

ترازی معیار ثابتی نداره که بشه گفت از این تراز به بالا حتما به دانشگاه خاصی دعوت میشوند و در کل میشه تراز نسبی را از کارنامه دعوت به مصاحبه شوندگان که پارسال انتخاب رشته کرده اند پیدا کرد.

علیرضا
اردیبهشت ۱۱, ۱۳۹۷ ۰:۵۹ ق٫ظ
پاسخ به  مهندس

ممنونم از شما..

آرمان
اردیبهشت ۹, ۱۳۹۷ ۴:۴۳ ب٫ظ

سلام
با رتبه ۱۱۰۰ و تراز ۲۷۴۰ رشته مدیریت بازرگانی احتمال دعوت به مصاحبه کدوم دانشگاه رو میدین. ممنون

صبا
اردیبهشت ۹, ۱۳۹۷ ۶:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  آرمان

سلام میتوانید تراز دانشگاه ها تو رشتتون رو از اینترنت سرچ کنید

جغرافیا و برنامه ریزی شهری-دانشگاه تهران
اردیبهشت ۹, ۱۳۹۷ ۷:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  آرمان

با تراز حدود۲۷۰۰تا ۳۵۰۰ پردیس البرز دانشگاه تهران تا و پردیس علامه طباطبایی تهران-پردیس دانشگاه یزد-پیام نور تهران امکان دعوت به مصاحبه دارید