فراخوان پذیرش دکتری استعداد درخشان 97 دانشگاه صنعتی شیراز

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

اطلاعیه پذیرش بدون آزمون دانشجویان ممتاز در مقطع دکتری تخصصی نیمسال اول سال تحصیلی 97-98 در دانشگاه صنعتی شیراز منتشر شد.

به گزارش پی اچ دی تست، در جهت اجرای آیین نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره تحصیلی دکتری به شماره ۶۷۲۷۲/۲۱ مورخ ۹۳/۴/۱۸ و اصلاحیه های شماره ۲۳۷۲۰۰/۲۱ مورخ ۹۳/۴/۱۶ و شماره ۹۶۴۷۴/۲۱ مورخ ۹۴/۰۵/۲۴ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، در خصوص تسهیلات آموزشی دانشجویان ممتاز دوره کارشناسی ارشد، برای ورود به مقاطع تحصیلی بالاتر به اطلاع می­رساند، دانشگاه صنعتی شیراز جهت نیمسال اول سال تحصیلی ۹۸-۹۷ از میان داوطلبان واجد شرایط ورود به دوره دکتری تخصصی (PH.D)  بدون آزمون، مطابق جدول زیر و پس از بررسی مدارک و انجام مصاحبه، دانشجو می پذیرد. زمان ارسال مدارک از چهارشنبه مورخ ۹۷/۰۳/۲ تا دوشنبه مورخ  ۹۷/۰۳/۲۷ خواهد بود. لازم به ذکر است تاریخ مصاحبه متعاقباً از طریق وب سایت دانشگاه اعلام می­گردد.

فهرست رشته های دارای پذیرش دکتری بدون آزمون 97 دانشگاه صنعتی شیراز

شرایط ثبت نام:

الف) داشتن میانگین معدل کل ۱۶ در دوره کارشناسی و میانگین معدل کل ۱۷ در دوره کارشناسی ارشد بدون احتساب نمره پایان نامه (یا میانگین همتراز شده هر یک از دوره های مذکور طبق دستورالعمل مصوب شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی شیراز).

تبصره: دانشجویان کارشناسی ارشد که تا پایان شهریور ۱۳۹۷ فارغ التحصیل می شوند و میانگین معدل کل ۱۷ در این دوره داشته باشند در صورت داشتن سایر شرایط می توانند از تسهیلات این آیین نامه استفاده نمایند.

ب)  بیش از دو سال از تاریخ دانش آموختگی متقاضی نگذشته باشد.

پ) کسب حداقل نمره ۵۰ از آزمون زبان MCHE یا معادل آن در سایر آزمون های قبل از آزمون جامع دکتری (مطابق با آیین نامه دوره دکتری مصوب وزارت علوم)

ت) داشتن حداقل ۷ امتیاز براساس جدول امتیازات علمی

نحوه ثبت نام:

 متقاضیان از چهارشنبه مورخ ۹۷/۰۳/۲ تا دوشنبه مورخ  ۹۷/۰۳/۲۷ باید به صورت اینترنتی ثبت نام و مدارک را در سامانه بارگذاری نمایند. پس از آن سیستم غیر فعال می گردد و این مدت به هیچ وجه قابل تمدید نخواهد بود. لازم به ذکر است در زمان ثبت نام می بایست مبلغ  ۹۰۰/۰۰۰ریال (نود هزارتومان) به حساب مندرج در صفحه ثبت نام اینترنتی به عنوان هزینه ثبت نام واریز گردد. قابل توجه متقاضیان محترم، وجه پرداختی به هیچ­وجه مسترد نخواهد شد.

 مدارک لازم برای ثبت نام اینترنتی:

 تمامی مدارک زیر به جز توصیه نامه محرمانه از استاد باید با فرمتjpg اسکن شده و در یک فایلrar یا zip با نام خانوادگی متقاضی بصورت لاتین در محل های که در نظر گرفته شده است، بارگذاری گردد.

  • تصویر کارت ملی (پشت و رو)
  • تصویر شناسنامه (صفحه اول)
  • تصویر گواهی کارشناسی و کارشناسی ارشد که معدل کل داوطلب در آنها ذکر شده باشد.

تبصره۱: دانشجویان نیمسال آخر دوره کارشناسی ارشد باید گواهی اشتغال به تحصیل و نیز تأئیدیه اتمام دوره، حداکثر تا پایان شهریور ماه ۱۳۹۷ (فرم شماره ۱ مندرج در ضمیمه این اطلاعیه) را ضمیمه نمایند.

  • تکمیل و امضای فرم 2
  • تصویر کارت پایان خدمت وظیفه عمومی یا معافیت یا دفترچه آماده به خدمت معتبر و بدون غیبت که تاریخ اعزام بعد از تاریخ پذیرش داشته باشند (برای داوطلبان مرد).

تبصره ۲: داوطلبان در حال انجام خدمت وظیفه می بایست از یگان محل خدمت خود گواهی معتبر دال براتمام خدمت وظیفه عمومی یا ترخیص، حداکثر تا پایان شهریور ماه ۱۳۹۷ ارائه نمایند.

  • گواهی و مستندات سوابق آموزشی (شامل نمرات مقاطع مختلف تحصیلی و گواهی تدریس) و پژوهشی (شامل صفحه اول مقاله های کنفرانس، مجله و سایر فعالیتهای پژوهشی).
  • ارائه حداقل دو توصیه نامه از اساتید دوره کارشناسی ارشد.

تذکر ۱: لازم به ذکر است در صورتیکه متقاضی قصد ثبت نام در چند گرایش را دارد  می بایست در هر گرایش جداگانه ثبت نام نماید.

داشتن موارد زیر در پذیرش دانشجویان امتیاز محسوب می گردد:

۱- تالیف یا ترجمه کتاب مرتبط با رشته تحصیلی؛

۲- برگزیدگی در جشنواره های علمی معتبر بین المللی (خوارزمی، فارابی، رازی و ابن سینا) مرتبط با رشته درخواستی داوطلب.

۳- برگزیدگی المپیادهای علمی دانشجوئی معتبر مرتبط با رشته درخواستی داوطلب.

۴- داشتن مدرک زبان معتبر.  

تذکر ۲: به مدارک ناقص ترتیب اثر داده نمی شود.

پذیرش نهایی دانش آموختگان منوط به تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری (سازمان سنجش آموزش کشور) خواهد بود.

در روز مصاحبه داوطلب می بایست اصل تمام مدارک فوق به همراه حداقل دو عدد توصیه نامه علمی محرمانه از اساتید دوره کارشناسی ارشد (یک عدد از استاد راهنما) و همچنین مقالات پذیرفته یا چاپ شده بصورت کامل همراه با گواهی پذیرش، در قالب صحافی فنری، تهیه کرده و مشخصات فردی از قبیل نام و نام خانوادگی، نام پدر، کد ملی، رشته تحصیلی، معدل دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد، دانشگاه محل تحصیل در دو مقطع و نیز رشته انتخابی دوره دکتری را بر روی جلد نصب و به کمیته مربوطه تحویل دهد.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها