موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

انتشار جزئیات برگزاری مصاحبه دکتری 97 دانشگاه یزد

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

دانشگاه یزد با انتشار اطلاعیه ای جزئیات برگزاری مرحله دوم ارزیابی تخصصی آزمون نیمه ­متمرکز دکتری تخصصی سال 97 را اعلام کرد.

به گزارش پی اچ دی تست، بنابر اعلام دانشگاه یزد، داوطلبان محترم باید فرم “مشخصات فردی” را از وبسایت دانشگاه دریافت و پس از تکمیل همراه با تصویر مدارک مندرج در بند “ب” این اطلاعیه از تاریخ 3 خرداد 1397 تا حداکثر دو روز قبل از تاریخ اعلام شده جهت انجام مصاحبه، با مراجعه به سامانه آموزشی دانشگاه یزد به آدرس http://golestan.yazd.ac.ir با مطالعه فایل راهنمای مربوط، نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.

شرکت در مصاحبه رشته های مختلف دانشگاه یزد، مشروط به ثبتنام اینترنتی میباشد .

تذکر مهم: داوطلبان محترم در روز مصاحبه باید اصل و کپی تمام مدارک و همچنین یک نسخه از پایاننامه کارشناسی ارشد (یا تصویب نامه پروپوزال برای دانشجویان سال آخر) خود را برای تشکیل پرونده به همراه داشته باشند.
داوطلبین کدرشته های مختلف باید با هماهنگی قبلی و بر اساس جدول زمانبندی ارزیابی تخصصی که لینک آن در زیر آمده است جهت انجام مصاحبه تخصصی اقدام نمایند. لازم به ذکر است نام و شماره تماس کارشناس مربوط به هر کدرشته که داوطلب باید جهت انجام مصاحبه با نامبرده هماهنگی به عمل آورد در جدول برنامه زمانبندی ذکر شده است.

 

دریافت فایل برنامه زمانبندی ارزیابی تخصصی کدرشته محلهای مختلف دارای پذیرش دانشجوی دکتری در سال تحصیلی 97 دانشگاه یزد 

 

ب) مدارک مورد نیاز هر داوطلب جهت تشکیل پرونده به شرح زیر است:
1- اصل شناسنامه و یا کارت ملی برای تطبیق مشخصات شناسنامه ای داوطلب با مشخصات اطلاعات ارسالی از سوی سازمان سنجش.
2- یک قطعه عکس پشت نویسی شده 3*4
3- تصویر و اصل مدارک (گواهی موقت) کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد به همراه ریز نمرات مربوط به هر یک از این دوره ها.
تبصره 1: آن دسته از معرفی شدگانی که فارغ التحصیل دوره کارشناسی ناپیوسته هستند علاوه بر اصل و کپی مدرک کارشناسی ناپیوسته میبایست اصل و کپی مدرک کاردانی را نیز ارائه نمایند. ضمنا معدل کارشناسی برای این دسته از داوطلبان میانگین وزنی معدلهای مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته است.
تبصره 2: برای دانشجوی سال آخر دوره کارشناسی ارشد، گواهی تایید شده دانشگاه محل تحصیل مبنی بر فارغ التحصیل شدن تا تاریخ 1397/6/31 با ذکر معدل (مطابق فرم مندرج در دفترچه راهنمای شرکت در آزمون و یا فرم مندرج در دفترچه راهنمای انتخاب رشته های تحصیلی) الزامی است.

تبصره 3: معرفی شدگانی که به دلائلی قادر به ارائه اصل مدارک مندرج در این بند نیستند، لازم است گواهی تأیید شده توسط دانشگاه یا مؤسسه آموزش عالی محل اخذ مدارک را به همراه داشته باشند.
4- فرم تکمیل شده شماره 1 “مشخصات فردی” داوطلب که در وبسایت دانشگاه یزد قرار دارد به همراه مدارک درخواستی ذکر شده در این فرم.
توجه: همراه داشتن کلیه مدارک ذکر شده، سوابق آموزشی – پژوهشی، افتخارات علمی، سوابق کاری و افتخارات حرفه ای (تکمیل شده در فرم) الزامی است و در صورت عدم ارائه، امتیازی تعلق نخواهد گرفت. جهت اطلاع داوطلبان از نحوه محاسبه امتیازات آموزشی پژوهشی به جدول امتیاز بندی سوابق آموزشی، تحصیلی و پژوهشی دکتری نیمه متمرکز سال تحصیلی 98-1397 مراجعه نمایید.
5- واریز مبلغ 000/ 650 (ششصد و پنجاه هزار( ریال ) (این مبلغ در مراحل ثبت نام و بارگذاری مستندات در سیستم گلستان باید با استفاده از کارتهای عضو شتاب به صورت الکترونیکی در وجه دانشگاه یزد پرداخت شود).
* داوطلبانی که برای مصاحبه به چند کد رشته معرفی گردیده اند بدون توجه به تعداد کد رشته ها میبایست مبلغ مربوط به تنها یک مصاحبه را پرداخت نمایند.
* قابل توجه داوطلبین محترم مبلغ مذکور غیر قابل استرداد است.

6- تصویر کارنامه آزمون نیمه متمرکز دکتری سال 1397
7- پایان نامه کارشناسی ارشد (تصویب نامه پروپوزال برای دانشجویان سال آخر) و حتی الامکان دو توصیه نامه از استادان دوره کارشناسی ارشد.
8- حکم کارگزینی و معرفی نامه از معاون آموزشی دانشگاه محل خدمت، برای آن دسته از داوطلبان که عضو هیات علمی رسمی قطعی و یا رسمی آزمایشی دانشگاه ها هستند و بر اساس امتیاز سهمیه مربیان جهت مصاحبه دعوت شده اند.
9- ارائه مدرکی که نشانگر تایید سهمیه رزمندگان یا ایثارگران باشد، برای آن دسته از داوطلبان که بر اساس استفاده از سهمیه رزمندگان جهت مصاحبه دعوت شده اند.
10- معرفی شدگان مرد باید از لحاظ وضعیت نظام وظیفه، با توجه به بند « مقررات وظیفه عمومی » مندرج در دفترچه راهنمای شرکت در آزمون، یکی  از شرایط را دارا باشند.
تذکر: سطح و کیفیت آشنایی با زبان انگلیسی در امتیاز و پذیرش داوطلبان دوره دکتری مؤثر است. لذا درخواست میشود کلیه داوطلبان هرگونه مدرک در این خصوص را در پرونده خود درج نمایند (اختیاری).

 

ج) شرایط عمومی و اختصاصی داوطلبان:
1- احراز کلیه شرایط مندرج در دفترچه شماره 1 و 2 سازمان سنجش آموزش کشور الزامی است .
2- داوطلب باید در تمامی مراحل ارزیابی تخصصی اعلام شده(اعم از آزمون کتبی، مصاحبه و…) شرکت نماید .
تذکر مهم: در صورت احراز هرگونه مطالب خلاف واقع در مدارک ارائه شده توسط داوطلب، در هر مرحله های از پذیرش و یا تحصیل، از ادامه کار وی جلوگیری و پیگیری قانونی به عمل خواهد آمد .
لازم به ذکر است در روزهای مراجعۀ داوطلبین جهت انجام آزمون مصاحبه، امکان اسکان در خوابگاه های دانشجویی دانشگاه با پرداخت هزینه دانشجویی برای داوطلبان حتی الامکان فراهم خواهد شد. داوطلبین محترم جهت تعیین زمان دقیق مصاحبه با شماره تلفن های مندرج در سایت دانشگاه تماس حاصل نمایند.

 

د) محل برگزاری مصاحبه یا ارزیابی تخصصی:
پردیس اصلی دانشگاه یزد و محل اسکان، به نشانی: یزد – چهارراه پژوهش – پردیس اصلی دانشگاه یزد.
دانشکده هنر و معماری، به نشانی: یزد- خیابان امام خمینی، نرسیده به چهارراه امیرچقماق، کوچه سهل ابن علی.
پردیس آزادی، به نشانی: یزد – میدان آزادی – ابتدای بلوار طالقانی.

 

ه) اعلام نتایج توسط دانشگاه
پس از انجام مصاحبه تخصصی با تمامی داوطلبان و بررسی دقیق سوابق آموزشی و پژوهشی داوطلبان مذکور، نتایج بر اساس نمره آزمون سازمان سنجش آموزش کشور، سوابق آموزشی و پژوهشی ( 20 %) و نمره (% 30 مصاحبه ) محاسبه و به سازمان سنجش اعلام میگردد .

تذکر مهم: بر اساس اعلام سازمان سنجش، کلیه داوطلبانی که در کدرشته محلهای انتخابی دارای حد نصاب علمی لازم به منظور شرکت در مرحله مصاحبه و بررسی سوابق علمی و پژوهشی توسط دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی هستند، لازم است از طریق سایت سازمان سنجش از تاریخ 97/3/1 لغایت 97/3/20 برای انجام بررسی صلاحیتهای عمومی اقدام نمایند. بنابراین داوطلبانی که مرحله بررسی سوابق علمی و ارزیابی تخصصی را با موفقیت به اتمام برسانند و در ردیف پذیرفته شدگان دانشگاه قرار گیرند پذیرش نهایی و قطعی منوط به تأیید صلاحیت عمومی آنها از سوی دبیرخانه گزینش دانشجو خواهد بود.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

4 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نسیم
خرداد ۱۶, ۱۳۹۷ ۰:۵۳ ق٫ظ

دوستان نام کاربری و پسورد برای دانشگاه یزد چیه؟

لاله
خرداد ۹, ۱۳۹۷ ۱:۰۲ ب٫ظ

سلام. چرا نتایج استعداد یزد اعلام نشدن هنوز؟ و چرا بعد از قبت نام الکترونیک برای مصاحبه باآزمون گواهی ثبت نام برامون صادر نمیشه؟ آیا منتظر تائید صلاحیت عمومی هستند؟ ممنون میشم پاسخ دهید. سپاس

پارسا
خرداد ۸, ۱۳۹۷ ۸:۳۱ ق٫ظ

منم رشته سازه ام کسی خبر نداره اساتید درسای ارشد بیشتر برایشان مهمه یا لیسانس؟ چه موادری می پرسند؟

ali
خرداد ۷, ۱۳۹۷ ۶:۵۴ ب٫ظ

سلام. دوستان کسی رشته مالی هست که مصاحبه دانشگاه یزد رفته باشه؟ مصاحبه چطور بوده؟ چه سوالاتی پرسیدن و کدوم یکی از اساتید حضور داشتند؟ لطفا راهنمایی کنید.