موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

جزئیاتی از سامانه نظارت بر مصاحبه‌ های دکتری 97 آزاد

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی و سرپرست مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی درخصوص سامانه مصاحبه های دکتری 97 دانشگاه آزاد اسلامی توضیحاتی ارائه کردند.
به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، سال قبل از ادغام ثبت‌نام آزمون دکتری سراسری و  آزمون دکتری دانشگاه آزاد اسلامی، محدودیت دعوت به مصاحبه برای داوطلبان سراسری برداشته شد. تا قبل از سال 96 هر فرد نهایتا به سه‌ دانشگاه برای مصاحبه دعوت می‌شد اما از آن پس، داوطلبان می‌توانند سر جلسه مصاحبه همه دانشگاه‌هایی که موفق به کسب حدنصاب آنها شدند، حاضر شوند. بعد از اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری 97، اگر داوطلبی اسم خود را در لیست دعوت به مصاحبه‌شدگان آزمون دکتری 97 مشاهده کند، یعنی یک مرحله را با موفقیت پشت‌سر گذاشته است، اما موفقیت نهایی به نتیجه مصاحبه بستگی دارد که باید به‌خوبی خود را برای آن آماده کند. تا قبل از سال 96 سهم مصاحبه دوسوم و سهم کنکور دکتری یک‌سوم بود، اما مطابق دفترچه ثبت‌نام آزمون دکتری 97، امسال سهم آزمون کتبی و مصاحبه هرکدام یک‌دوم (50 درصد) است. این به آن معنی است که تاثیر مصاحبه آزمون دکتری به‌نسبت سال 95 و قبل آن کمتر شده است، البته مصاحبه همچنان از اهمیت بالایی برخوردار است چون به داوطلبان کمک می‌‌کند در انتخاب بهتر یا بالاتر خود پذیرفته شوند. فرآیند مصاحبه دکتری و چگونگی شرکت در آن به‌قدری مهم است که داوطلبان بعد از آزمون باید تمام تلاش خود را در راستای شرکت در یک جلسه مصاحبه قدرتمند به کار ببندند. کسب نمره خوب در مصاحبه آزمون دکتری حاصل دقت و برنامه‌ریزی است. در ادامه گفت‌وگوهایی با علیرضا رهایی، معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی و امیررضا شاهانی، سرپرست مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی داشتیم تا به سوالاتی که ممکن است قبل از جلسه مصاحبه استرس دانشجویان را کاهش دهد، پاسخ دهند.
علیرضا رهایی، معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی
https://iau.ac.ir/Media/Image/1396/06/04/636393355466478179.jpg

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

مصاحبه ای که از امروز آغاز شده است تا چه زمانی ادامه خواهد داشت و اساتید چطور مصاحبه را انجام خواهند داد؟

مصاحبه دکتری تقریبا به‌طور اجرایی آغاز شده و در 10 منطقه آمایشی در حال برگزاری است که در مناطق مختلف به‌طور هماهنگ تمام روند مشترک اعمال خواهد شد، یعنی به‌طور مثال در منطقه شمال‌غرب، تبریز به عنوان مرکز مصاحبه انتخاب شده است که برای آذربایجان‌های غربی و شرقی، اردبیل و زنجان به‌طور هماهنگ عمل خواهد کرد و کمیته‌های مصاحبه از همه اساتید باتجربه و کاردان تشکیل شده‌اند که مربوط به همان چند استان هستند و در همان مکان مصاحبه‌ها را انجام خواهند داد. مرکز سنجش و پذیرش هم بر روند انجام مصاحبه نظارت دارد و نتایج مصاحبه‌های نهایی نیز پس از پایان کار پردازش‌شده و پس از آن اعلام رسانه‌ای خواهد شد.

امتیازدهی‌ها به چه صورت است؟

تمام این نکات که فرد در کدام دانشگاه درس خوانده، چند مقاله داشته، سوابق تحصیلی و معدل‌های این فرد چگونه است، خروجی‌ها و تولیدات علمی، مقاله و کتاب، طرح‌های صنعتی و از این قبیل ویژگی‌ها طی فرمی که مرکز سنجش و پذیرش طراحی کرده است، سنجیده خواهد شد و همه اینها امتیازبندی‌های متفاوتی دارد.

چه سازوکاری برای اینکه دانشجویان در رشته‌های غیرمرتبط با رشته کارشناسی‌ارشد تحصیل نکنند، وجود دارد؟

در دوره دکتری فرض بر این است که روند تحصیل باید متجانس باشد و فردی که در رشته علوم‌انسانی کارشناسی دارد و در کارشناسی‌ارشد در علوم پایه مشغول تحصیل بوده و در دوره دکتری بخواهد رشته‌های فنی را تجربه کند، وجود ندارد و حتما باید ارتباط بین زمینه‌های تحصیل برقرار باشد، البته رشته‌هایی که به‌هم نزدیک هستند، قابلیت جابه‌جایی دارند اما در کلیات فرض بر ارتباط بین دوره‌های تحصیلی است؛ چراکه در دوره دکتری دیگر امکان برگزاری کلاس‌هایی برای دروس پیش‌نیاز و جبرانی وجود ندارد و مقطع دکتری باید مشابه دوره کارشناسی‌ارشد باشد.

با توجه به اینکه از اساتید مجرب و باتجریه برای انجام مصاحبه‌ها استفاده می‌شود، آیا امکان اعمال سلیقه وجود دارد؟

امسال نهایت تلاش شده است که بحث اعمال‌نظر و پذیرش سلیقه‌ای صورت نگیرد یا به حداقل برسد، لذا در انتخاب اعضای هیات‌علمی که امر مصاحبه را انجام می‌دهند تلاش شده افرادی که سابقه علمی خوبی داشته‌اند و هیچ‌گونه شبهه و شکی در روند کارشان نبوده است، انتخاب شوند و به روسای واحد و استان‌ها نیز تاکید جدی شده است که نظارت دقیق و کافی را انجام دهند. از طرفی مرکز سنجش و پذیرش هم نمایندگانی در حوزه‌های مختلف قرار داده است که بر روند مصاحبه نظارت داشته باشند و گزارش‌های تخلف را سریعا اعلام کنند که همه این روند برای عدم اعمال سلیقه در پذیرش دانشجو در دوره دکتری انجام شده است تا آنهایی که شایستگی علمی و موقعیت قرارگیری بین دانشجویان دکتری را دارند، بتوانند به‌خوبی رشد کنند.

اگر دانشجویی به هر دلیلی نسبت به انجام مصاحبه‌ها اعتراض داشته باشد، آیا سازوکاری برای دریافت این شکایات وجود دارد؟

خوشبختانه کمیته‌های تخصصی برای هر رشته تشکیل شده است که یک مسئول کمیته بر آن نظارت دارد و یک جمع مصاحبه‌گر نیز وجود دارد که هر نوع اعتراض دانشجویان را از طریق کمیته‌های تخصصی بررسی و سریعا پیگیری خواهد کرد تا خدای نکرده در حق کسی اجحاف نشود.

ظرفیت پذیرش امسال چه تعداد است؟

امسال نیز مانند سال گذشته در ظرفیت تغییر خاصی صورت نگرفته است و حدود 10 تا 12 هزار دانشجوی دکتری را می‌توانیم در دانشگاه آزاد اسلامی پذیرش کنیم که براساس توانایی آنها این روند صورت خواهد پذیرفت.

اگر توصیه‌ای برای دانشجویان مصاحبه‌شونده دارید، بفرمایید.

تمامی دانشجویانی که می‌خواهند وارد دوره دکتری شوند باید دقت کنند که این مقطع تحصیلی بالاترین سطح تحصیلی کشور است، بنابراین افرادی که می‌خواهند وارد شوند باید هم آمادگی علمی داشته باشند و هم وقت و زمان کافی را برای تحصیل در این دوره لحاظ کنند. تاکید می‌کنم که دوستان علاقه‌مند این دوره تحصیلی هم سعی کنند اطلاعات علمی خودشان را به‌طور دقیق به کمیته‌های مصاحبه‌شونده ارائه کنند و هم ظرفیت خودشان را بسنجند که وضعیت علمی آنها برای دکتری‌خواندن مناسب است یا خیر.

امیررضا شاهانی، سرپرست مرکز سنجش و پذیرش

http://www.ana.ir/Media/Image/1396/06/20/636407517644662384.jpg

امتیازبندی‌های مورد استفاده در مصاحبه‌های دوره دکتری به چه صورت است؟

این امتیازبندی‌ها برای دانشجویان باآزمون و بی‌آزمون متفاوت است یعنی آنهایی که باآزمون هستند چون 50 درصد نمره را از طریق کنکور که توسط سازمان سنجش آموزش کشور برگزار شده بود کسب می‌کنند، فرم‌های مصاحبه‌شان 50 امتیازی است، اما داوطلبان بدون آزمون که از طریق آیین‌نامه استعدادهای درخشان وارد مرحله مصاحبه شده‌اند چون نمره آزمون ندارند، نمره فرم‌های مصاحبه‌هایشان از 100 امتیاز تعیین شده است که هر دو گروه به سه بخش تقسیم شده‌اند؛ بخش اول امتیاز‌های آموزشی، بخش دوم امتیازهای پژوهشی و در انتها که بخش سوم است نظر تیم مصاحبه‌کننده مورد قبول است که جمع نهایی به‌صورت کلی از این سه طریق خواهد بود.

بیشترین امتیاز مربوط به کدام بخش است؟

نظر تیم مصاحبه‌کننده بیشترین امتیاز را دارد آن‌هم برمبنای ابلاغیه‌ای است که وزارت علوم مصوب کرده و ما هم آن را اجرا می‌کنیم. در اینجا باید یادآوری کنم که هیچ تفاوتی بین دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه‌های سراسری وجود ندارد.

بنده چون روزهای گذشته در روند انجام مصاحبه دکتری دانشگاه سراسری بوده‌ام عرض می‌کنم همان چیزی که در امتیازدهی در دانشگاه آزاد اسلامی برقرار است، در دانشگاه‌های سراسری نیز وجود دارد.

چه تعداد متقاضی برای ورود به دانشگاه آزاد اسلامی وجود داشته و ظرفیت پذیرش این دانشگاه چه تعداد است؟

تعداد پذیرش مانند سال گذشته است، اما تعداد متقاضی آنهایی که چندبرابر ظرفیت اعلام کردیم و حدود 31 هزار نفر دعوت به مصاحبه شدند که 21 هزار نفر انتخاب مکان‌های مصاحبه را انجام دادند، یعنی درواقع مایل بودند که مصاحبه را انجام دهند، اما دقت کنید که این تعداد نفر واقعی است چون بعضی از داوطلبان چند مکان را برای مصاحبه انتخاب کرده‌اند که طبیعتا به همان اندازه نیز باید برای مصاحبه حضور داشته باشند، ولی به هر حال از آن آماری که اعلام کرده بودیم حدود دوسوم حضور پیدا کرده‌اند.

آیا وضعیت مقاطع تحصیلی گذشته داوطلب برای ورود به دوره دکتری سنجیده می‌شود؟

آنهایی که در کنکور شرکت می‌کنند ضابطه را خود سازمان سنجش آموزش کشور برداشته است، یعنی هر کسی در این آزمون پذیرفته شود می‌تواند در هر رشته‌ای  شرکت کند، البته اگر رشته نامتجانس باشد آن‌وقت تعدادی دروس جبرانی به تعیین گروه آموزشی باید بگذراند.

بعضی داوطلبان گلایه‌هایی از اعمال سلیقه در دانشگاه‌های دولتی دارند. آیا در دانشگاه آزاد اسلامی روندی برای عدم این اعمال سلیقه وجود دارد؟

اعمال سلیقه را باید کمی توضیح دهیم؛ واقعیت این است اساتیدی که می‌خواهند یک دانشجو را بگیرند باید ببینند شرایط دانشجو مناسب است که آنها بتوانند با او کار کنند یا خیر، یعنی در مواقعی ممکن است دانشجو فرد بسیار خوبی باشد ولی زمینه‌ای که می‌خواهد کار کند با آن عضو هیات‌علمی که ظرفیت دارد برای پذیرش دانشجوی دکتری متفاوت است، معلوم است که استاد راهنما نمی‌تواند این فرد را پذیرش کند که این نوع اعمال سلیقه براساس ظرفیت استاد و دانشجو تعیین می‌شود چون در کنکور یک آزمون کلی گرفته می‌شود و آن فیلتری که بخواهد افراد را برای کار دقیق جدا کند، همان مصاحبه است که این هیچ اشکالی ندارد؛ اما در شرایط برابر یعنی وقتی استادی با دو دانشجو مصاحبه می‌کند اگر بین دانشجوی خودش و دانشجویی که از دانشگاه دیگری آمده باشد تفاوت بگذارد، تبعیض می‌شود و این نباید اتفاق بیفتد.

اگر موردی این‌گونه اتفاق بیفتد امکان اعتراض برای دانشجویان وجود دارد؟

امسال در دانشگاه آزاد اسلامی برای اولین‌بار یک سامانه راه‌اندازی شده است که تمام مراحل مصاحبه به‌صورت سیستمی صورت می‌گیرد و فرم کاغذی حذف شده است که این کار دو حسن بزرگ دارد؛ اول اینکه ما در تهران و سازمان مرکزی به‌راحتی می‌توانیم روند مصاحبه را ارزیابی و نظارت کنیم و دوم اینکه اگر در سال‌های گذشته ممکن بود در نظر تیم مصاحبه‌کننده کسی دخالت کند امسال همان‌جا تیم نمره را وارد می‌کنند و احتمال خطاهایی که ممکن است در ارسال فرم‌های کاغذی به مرکز سنجش در سازمان مرکزی تهران اتفاق بیفتد، کاهش پیدا می‌کند.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

67 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
محمد
تیر ۲۹, ۱۳۹۷ ۸:۵۷ ب٫ظ

با سلام و درود
جا دارد از اساتید و تیم مصاحبه کننده منطقه۸ دانشگاه آزاد کرمان ویژه سپاسگزاری کرد از احترامی که برای داوطلبان گذاشتن تو اکثرا رشته ها خصوصا برای داوطلبین رشته تاریخ و تمدن ملل اسلامی و فقه و حقوق

احسان
تیر ۲۹, ۱۳۹۷ ۳:۱۳ ب٫ظ

سلام به نظرتون گرفتن مدارک در جلسه مصاحبه به قبولی و مافقیت تیم مصاحبه با فرد ربط داره ؟ یا نه از همه دریافت میشه ؟

آسین
تیر ۲۸, ۱۳۹۷ ۸:۱۹ ق٫ظ

سلام من از مصاحبه جا موندم . ممکنه تمدید کنند ؟؟؟ رتبه م ۲۰۰ هست . خیلی ناراحتم . متاسفانه جراحی داشتم .

هانی
تیر ۲۷, ۱۳۹۷ ۱۰:۳۴ ب٫ظ

سلام
اخه بعنی چی؟!!!! اگر مدارک رو از ما نگرفتن یعنی مصاحبه قبول نشدیم ؟؟؟؟
رو چه اساسی !؟!!
من ابتدای ورودم به جلسه ی مصاحبه پرسیدم : مدارک رو تحویل بدم !
گفتن : نه لازم نیست !!!!!!!

دکتری1397
تیر ۲۷, ۱۳۹۷ ۱۱:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  هانی

اولا مگه قبولی دست مصاحبه کننده است؟ دوما اونا چه میدونند نفرات بعد شما در چه سطحی هستند که شما قبولی یاد ردی؟ سوما مدارک رو برای چی بگیرن وقتی هم اسکنش رو براشون فرستادیم هم اطلاعات ما رو دارند؟ طبق دستورالعمل خود سنجش دو تا فرم باید تحویلشون می دادیم.

امید لفوری
تیر ۲۷, ۱۳۹۷ ۸:۰۶ ب٫ظ

سلام
بنده دیروز سه شنبه اخرین نفر بودم که در مصاحبه رشته جغرافیا – برنامه ریزی شهری در دانشکده علوم انسانی مجتمع دانشگاهی ولیعصر – خ دماوند شرکت کردم و خیلی امیدوارم که پذیرفته شوم.
جا دارد از اساتید محترم مصاحبه گر که با روی خوش و فروتنی قابل وصف بنده را پذیرفتن تشکر و سپاس گزاری کنم. بهترین روز زندگیم رقم خورد. همه چیز عالی عالی بود. تشکر و سپاس فراوان از مسئولین دانشگاه ازاد که این افتخار نصیب بنده شد که بتوانم تو مقطع دکتری شرکت کنم. همه چیز عالی
با تشکر از سایت توانمند شما. خدا نگهدارتان. جانباز کوچک ایران عزیزمید

دکترای زبان
تیر ۲۷, ۱۳۹۷ ۸:۰۴ ب٫ظ

من هم مصاحبه ساری رفتم.به هیچ وجه به سوابق تدریسم که ۷ سال بود توجه نکردن و هیچ نگاهی به رزومه من ننداختن. فقط چندتا سوال از پایان نامه پرسیدن و از یکی از مقالات کنفرانسی. مقاله اکسپت isi داشتم گفتن هیچ امتیازی نداره.اخرشم فقط کپی همون مقاله کنفرانسی و مدرک ارشدم رو ازم گرفتن. دیگه چیز دیگه ای نگرفتن. بنظر منم نمرات نمیتونه منطقی داده بشه. چون توجه انچنانی ب مدارک نمیشد.

محمد
تیر ۲۷, ۱۳۹۷ ۶:۱۸ ب٫ظ

اخه چطور ممکن که مسئولین دانشگاه ازاد نمیتونن یا نمیخوان امار دقیقی و از پذیرش بدن! ۹۸۰۰ یا ۱۰تا ۱۲هزار نفر بالاخره کدومش،اختلاف یکی دو نفر نیست که بحث برانگیز نباشه. ظرفیتهای هر دانشگاه هم که در دفترچه نبود این در صورتیه که سراسری تعداد مشخص بود.اگر قرار باشه تعداد پذیرش هم مثل پارسال باشه با یه حساب سر انگشتی از هر ۳نفر یک نفر شانس قبولی داره پس چه منطقی میتونه وجود داشته باشه چند برابر ظرفیت دعوت به مصاحبه کنن و از اون طرف ظرفیتها رو هم کاهش بدن!!!!

Ali
تیر ۲۷, ۱۳۹۷ ۴:۱۶ ب٫ظ

سلام خسته نباشید دوستان ایا امکانش هست یک فرد در ٢ جا همزمان قبول بشه !؟؟؟؟؟؟؟

حسابداری
تیر ۲۷, ۱۳۹۷ ۵:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  Ali

خیر .براساس الویتی که انتخاب کردید اولین قبولی رو اعلام میکنن

@
تیر ۲۷, ۱۳۹۷ ۴:۰۱ ب٫ظ

باسلام به دوستان و مجریان سایت
تقاضای پیگیری این پیشنهاد برای دانشگاه سراسری و آزاد از سوی شما که تنها سایت جهت همراهی دانشجویان این سرزمین هستید
من مثل خیلی از داوطلبان دیگر در مصاحبه ها نتونستم شرکت نکردم علیرغم واریز پول مصاحبه و… قبولی در همه انتخاب های پولی مثل آزاد و مشترک و پردیس و… چون بچه کوچیک دارم و شاغلم
می تونند جهت راحتی در مراکز مورد اطمینان دانشگاه های مرکز استان ها جلسه ویدئو کنفرانس بگذارند
مزایای این کار :۱: جلوگیری از اعمال سلیقه اساتیدو… بدلیل ضبط و نظارت دوربین ها

۲: عدم هزینه های اضافه دانشگاه ها ۳: جلوگیری از ترافیک و مرگ و میر های ناشی از تصادفات رانندگی بدلیل حضور قیزیکی در دانشگاه
امکانش هست در دانشگاه ها
استدلال دانشگاه ها از امتناع از این کار شاید تست امکان حضور فرد و تست شخصیت او از نزدیک است که خیلی قابل اعتنا نیست .

م ح
تیر ۲۷, ۱۳۹۷ ۱:۲۳ ب٫ظ

من دانشگاه قزوین مصاحبه شدم. اخر سر اون اساتیدی که مصاحبه میکردن دیدن به همه داوطلبا نمیرسن مصاحبه بگیرن دو دسته شدن و در آن واحد از دو دانشجو مصاحبه میگرفتن. جالبه کسی که اونور من نشسته بود من میشنیدم سوالات تخصصی که ازش میپرسیدن خیلی کلی و راحت بود ولی از من سوالای خیلی سختی پرسیدن و نمیدونم عدالت چجوری میخواد اینجوری برقرار بشه

خورشید
تیر ۲۷, ۱۳۹۷ ۱۲:۵۰ ب٫ظ

با سلام ،مصاحبه من فقط پرسش شفاهی بود،یعنی کارنامه رو اصن نگاه نکردن اگر میگفتم معدلم ۲۰شده باور می‌کردند ،نه مدارک رو که با خودم بردن نگاه کردن فقط می پرسیدن،همه چیز بر مبنای اعتماد و صداقت بود،خدا کنه حق کسی ضایع نشده باشه

دکتری1397
تیر ۲۷, ۱۳۹۷ ۳:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  خورشید

امروز مصاحبه ها تموم میشه..دانشگاه ازاد بیشتر از یکماه وقت داره تا نتایج رو اعلام کنه نتایجی که گویا انلاین ثبت هم شده شما تصور می کنی در این یکماه چیکار میکنند؟ قطعا اطلاعاتی که شما دادی رو بررسی می کنند از معدل کل تا تعداد ترم ها و نمره پایان نامه …با کوچک ترین تخلفی داوطلب حذف میشه..اون داورانی که دید فقط مسئول بررسی سوابق شما هستند و به صورت یک کارشناس ارزش گذاریش می کنند تایید سوابق شما در جای دیگه انجام میشه.در ضمن نیازی به بردن مدارک نیست تمام اطلاعات تحصیلی شما به راحتی استعلام است از معدل کارشناسی تا نمرات ارشد.
اون کسانی که رزومه نسبتا خوبی داشتند از مصاحبه هم راضی بودند ولی اسمشون دور افتاده ترین دانشگاه هم در نمیاد بعدشم میگن پارتی بازی شد، همان کسانی هستند که خواسته یا ناخواسته ممکنه اطلاعات غلطی داده باشند و در فرایند استعلام و تایید از پذیرش نهایی به راحتی حذف شده باشند و هیچ وقت هم متوجه نشوند چرا قبول نشدند.مگر پیگیری کنند.

تینا
تیر ۲۷, ۱۳۹۷ ۶:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  دکتری1397

این چجور استدلالیه؟!!!من طبق خواسته دانشگاهها رفتم اصل ریز نمرات را از دانسگاهم گرفتم،تمام مدارک واصل مقالات چاپ شده و….همه چیز را همراهم بردم،روز مصاحبه حتی یک نگاه سرسری هم بهش نکردن!بعدا میان یکماه وقت بزارن استعلام کنن؟؟یا مثلا میشینن دونه دونه سرچ کنن ببننن کی مقاله داشته کی نداشته؟من روز مصاحبه اصل مقاله چاپ شده و ریز نمرات گذاشتم جلوی روی استاد مصاحبه گر نگاه نکرده،براش هم مهم نبوده ،حتی من وقتی دیدم نمره ای به مقاله ها ندادن تاکید کردم وجلد مجله را نشون دادم که علمی پژوهشی
اما انگار نه انگار! بعد سنجش بعدا میاد استعلام کنه؟؟نه دوست عزیز این دقیقا پارتی بازی اتفاق می افته چه شما باور کنی چه نکنی هم هیچ استعلامی درکار نیست،مگر کسی که قبول بشه ودرفرایند تحصیلش مدرکی نیاز بشه که متوجه بشن دروغ گفته،ولی برای قبولی الان هرچی روز مصاحبه بررسی شده وهرنمره ای اساتید میلشون بوده ودادن همون ملاک آینده من و شما میشه

زهرا
تیر ۲۷, ۱۳۹۷ ۳:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  خورشید

بعدآ چک میشه دیگه الکی که نمی تونی بالاتر بگی

تینا
تیر ۲۷, ۱۳۹۷ ۱۱:۳۶ ق٫ظ

اصلا نظارتی درکار نبود،اگر واقعا دم از نظارت میزنید چرا یک سامانه فعال ثبت شکایت ندارید؟چرا یک نماینده از مرکز آزمون در محل مصاحبه ها نبود؟!

زارعی
تیر ۲۷, ۱۳۹۷ ۱۱:۲۲ ق٫ظ

دوستان عزیز سلام.بنده در مصاحبه حضور داشتم و بیشتر سوالات از زبان و رشته تخصصی خودم علوم ارتباطات پرسیدن.هنوز هم پایان نامه ام رو دفاع نکردم به اساتید گفتم شهریورماه.بعد اساتید گفتن خوش آمدید .بنده سهمیه ایثارگرانهم دارم .بنظرتون پذیرفته میشم؟

شهرزاد
تیر ۲۷, ۱۳۹۷ ۱۱:۰۶ ق٫ظ

دیروز اعلام کردن ظرفیت پذیرش ۹۲۰۰ .یک بار ۹۸۰۰.الان نوشته بین ۱۰ تا ۱۲ هزار؟؟؟اگر ۲۱ هزار نفر مصاحبه هم داده باشند یعنی نصف کسانیکه مصاحبه رفتند قبولند؟؟؟؟پس من برای قبولی باید یک نفر را حذف کنم!!!!طبق این امار کسانیکه مصاحبه به نسبت خوب دادند حتما قبول میشن؟؟؟

علی اصغر
تیر ۲۷, ۱۳۹۷ ۱۰:۴۲ ق٫ظ

سلام دوستان من هنوز راه نیفتادم برم مصاحبه بنظرتون میرسم تهران جنوب؟نوبت بعدازظهر زوم کردم راستی احراز هویت و فرمها رو هنوز پرینت نگرفتم بنظرتون لازمه؟
محبت کنین زود بگین که راه بیفتم برم

حقوق جزا
تیر ۲۷, ۱۳۹۷ ۱۱:۱۶ ق٫ظ
پاسخ به  علی اصغر

اره لازمه برادر

ایمان
تیر ۲۷, ۱۳۹۷ ۱۰:۳۳ ق٫ظ

سلام.روز بخیر.دانشگاه مشهد با من سلیقه ای برخورد شد.من چیکار کنم؟ تمام مدارک کامل بود.مقاله داشتم.معدلم بالا بود.خودم مدرس دانشگاهم.اما مصاحبه کننده بهم گفت چون ارشدت مدیریت هست من اجازه نمیدم سر کلاس من که استاد علوم سیاسی هستم بیای.میگفت ارشدت با دکترا یکی نیست.در صورتی که خود دانشگاه آزاد این انتخاب رو مجاز کرده بود.بخدا به تمام سوالات تخصصشیون جواب دادم.دارم دیوونه میشم از اون روز.ایمیل که هست.تو رو خدا یکی راهنماییم کنه.

سعید
تیر ۲۷, ۱۳۹۷ ۱۲:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  ایمان

دوست عزیز خودتو ناراحت نکن برخورد با شما سلیقه ای نبوده بلکه براساس یک قانون نانوشته است.هر جایی میرفتی همین بود اولویت با اونایی است که رشته ارشدشون در حوزه علوم سیاسی است و سوابق پژوهشی مستند و تایید شده دارند سوابق مستند یعنی پایان نامه و مقاله اون فقط علمی پژوهشی با اکسپت که فقط در ژورنال های علوم سیاسی مورد تایید چاپ شده باشه.آیا شما این شرایط رو داشتی؟مصاحبه شفاهی بخشی از فرایند پذیرش دکتری است با ۲ تا سوال نمیشه صلاحیت علمی شما رو در علوم سیاسی تایید کرد.ای کاش قبلش تحقیق میکردی تا این طور ۱ سال رو از دست ندی

احدبیگی
تیر ۲۷, ۱۳۹۷ ۴:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  ایمان

نگران نباشید توکلتون ب خدا باشه. اغلب اساتید با دانشجویان دکتری حس رقابت دارند مگر در دانشگاههای سراسری و اساتید کهنه کار. بودند مواردی که برخورد خوبی در مصاحبه ندیدند اما بعلت روزمه خوب پذیرفته شدند

هانی
تیر ۲۷, ۱۳۹۷ ۱۰:۱۴ ق٫ظ

دوستان عزیز
از شما مدارک رو تحویل گرفتن ؟؟؟؟؟؟؟؟؟

هانی
تیر ۲۷, ۱۳۹۷ ۱۰:۱۳ ق٫ظ

سلام
دوستان
من مصاحبه رو انجام دادم
دانشگاه ساری .
تمام مدارک رو مرتب و منظم همراه خودم بُردم .
اما دریغ از یک نگاه .
هیچ کدام رو تحویل نگرفتن !!!!!!!!
البته قبل از مصاحبه پرسیدم :
تحویل بدم به شما؟ گفتن : خیر .

نرگس
تیر ۲۷, ۱۳۹۷ ۱۰:۵۸ ق٫ظ
پاسخ به  هانی

سلام من ساری ترم افزار مصاحبه دادم کل ندارم تحویل گرفتن بعلاوه سی دی فایل هاشو

شهرزاد
تیر ۲۷, ۱۳۹۷ ۱۱:۳۷ ق٫ظ
پاسخ به  نرگس

سلام.از تمام دواطلبین نرم افزار مدارک تحویل گرفتن؟چون از رشته من از همه تحویل نگرفتن.اما واقعا جای سواله چرا اینهمه اسکن کردند و در سی دی گذاشتند و بعد برخی ها تحویل دادند و برخی نه .یا استادها نمی دانستند که البته بعید هم نیست .یا می دانستند برخی ها رشته ها از بهترها تحویل گرفتند.واقعا تمام کارهای مصاحبه کننده گان جای سوال دارد

شهرزاد
تیر ۲۷, ۱۳۹۷ ۱۱:۰۱ ق٫ظ
پاسخ به  هانی

سلام .من رشته ام حسابداری بوده و تمام مدارک را تحویل دادم البته مصاحبه ام خوب بوده

شهرزاد
تیر ۲۷, ۱۳۹۷ ۱۱:۰۹ ق٫ظ
پاسخ به  هانی

کسانیکه ساری مصاحبه کردند میگفتند برخی ها مداراک را تحویل دادند و برخی ها خیر.البته من نمیدانم ربطی به تایید استادها برای قبولی دارد یا خیر .اما کسانیکه مصاحبه خوب داشتند مداراک را استادها گرفتند .بازهم میگویم نمی دانم .شاید سلیقه ای بود شاید هم از قصد بود .نمی دانم

مصاحبه ساری
تیر ۲۷, ۱۳۹۷ ۱۲:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  هانی

من ساری رفتم اصل تالیفات و کپی مقالات رو ازم گرفتن ولی سی دی هایی ک مدارکم رو اسکن کرده بودم خودشون گفتن نمی خوان

I s
تیر ۲۷, ۱۳۹۷ ۹:۲۴ ق٫ظ

من یک سوال داشتم از دانشگاه ازاد
من درتهران و قزوین مصاحبه رفتم میتونم بگم تهران از ۵۰ نمره حدود ۱۵ بهم داد و قزوین حدود ۵۰ زمان مصاحبه هم دوروز متوالی بود آیا توی یک‌ روز من علمم سه برابر شده یا اعمال سلیقه نقش داره به نظرتون؟نیازی به اعتراض نیست اگر این تناقض ها که به وفور هم هست رو بر رسی کنید میبینید که تو بعضی شهر ها کسایی که میخان بگیرن از قبل مشخص هستن و با دادن نمره پایین عملا کار خودشون رو میکنن

ایلیا
تیر ۲۷, ۱۳۹۷ ۹:۵۹ ق٫ظ
پاسخ به  I s

سلام نمرتونو از کجا میدونید

علی
تیر ۲۷, ۱۳۹۷ ۱۰:۵۸ ق٫ظ
پاسخ به  I s

سلام احساس میکنم شما نمره خام خود را دیده اید و نمره به گونه ای محاسبه خواهد شد که نمره خام ضرب در ۲۰۰ خواهد شد که نمره نهایی خواهد شد و با تراز جمع و بر ۲ تقسیم و رتبه نهایی میشود. و در ثانی نیز برگ اول ۲۰ نمره داشته که رو بوده و ضرب در ۲۰۰ شده و اینگونه شاید مشهود شده است که شما بیشتر به خودتان استرس راه ندهید و ان شاالله قبول خواهید شد صبر پیشه کنید و منتظر نتایج بمانید.

تینا
تیر ۲۷, ۱۳۹۷ ۱۱:۳۴ ق٫ظ
پاسخ به  I s

دقیقا شرایط من هم همینه،تهران نهایت ۱۵_۱۶نمره دادن وقزوین نزدیک به نمره کامل

صبا
تیر ۲۷, ۱۳۹۷ ۹:۱۹ ق٫ظ

در مصاحبه ازاد واقعا چیزی که برای من هم جالب بود این بود که اصلا نمره گذاری دقیق انجام نمیشد با توجه به اینکه این مدارک رو ماهیچ جایی هم بارگذاری نکردیم چطور این نمره هارو میدن فقط میپرسیدن معدلت چنده مقاله چی داری یعنی فکر میکنم نمره گذاری سوابق و تحقیقات هم دقیق انجام نشد دیگه مصاحبه که بماند

هستی
تیر ۲۶, ۱۳۹۷ ۸:۳۸ ق٫ظ

با سلام کسی اطلاع داره ک با رشته برنامه ریزی درسی دقیقا باید چه روزی دانشگاه حضور داشته باشم ۲۶یا ۲۷؟

ع.ر
تیر ۲۴, ۱۳۹۷ ۷:۲۹ ق٫ظ

پنج شنبه هزینه مصاحبه در سامانه راواریز کردم برای منطقه ۲ ساری ( ثبت نام با تاخیر ) ولی هنوز مشخص نیست چه زمان و تاریخی باید مصاحبه بروم . سامانه ساری هم جواب نمیده – لطفا توضیح دهید

کمالی
تیر ۲۴, ۱۳۹۷ ۸:۳۷ ق٫ظ
پاسخ به  ع.ر

تمام تاخیریها در کل ایران تاریخ ۲۶ و ۲۷ تیر هستش

روانشناسی
تیر ۲۳, ۱۳۹۷ ۵:۰۸ ب٫ظ

دوستان لطفا موارد تخلفی را که دیدید به سازمان گزارش کنید تا فکری به حالمون کنند

علی
تیر ۲۷, ۱۳۹۷ ۱۱:۰۱ ق٫ظ
پاسخ به  روانشناسی

کجاش تخلف نبود.اصلا طرف بلد نبود سوال بپرسه میگفت زبانت در چه حده و تمام. ۳۰ تا گواهی مقاله بهش نشون میدادی نگاش هم‌نمیکرد و نهایتا بهت از ۲۰ میداد ۳

مینا
تیر ۲۳, ۱۳۹۷ ۳:۵۷ ب٫ظ

سلام .بعضی از دوستان اعلام کردند که دانشگاه ساری از هر کس که مدارک و سی ی را تحویل گرفت احتمال قبولیش هست و از کسی که تحویل نگرفت یعنی عملا رد شده؟عزیزانی که ساری به مصاحبه رفتند آیا شاهد چنین روندی بودند؟

ثنایی
تیر ۲۳, ۱۳۹۷ ۱۱:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  مینا

نه.اینطور نیست.از ما هم گرفتن اما هیچ خبری هم نیست

مینا
تیر ۲۴, ۱۳۹۷ ۸:۲۳ ق٫ظ
پاسخ به  ثنایی

ممنونم از پاسختون.نمیدونم چرا بعضی دوستان به خاطر اینکه خودشون رو امیدوار به قبولی کنن اندک امیدی که تو دل دیگران هست رو از بین میبرن.

آنا
تیر ۲۴, ۱۳۹۷ ۱۲:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  مینا

اره من موافقم سلیقه ای بود

نرگس
تیر ۲۷, ۱۳۹۷ ۱۱:۰۰ ق٫ظ
پاسخ به  مینا

سلام از من مدارک و سی دی گرفتن ولی از نتیجه خبری ندارم

سعید
تیر ۲۳, ۱۳۹۷ ۳:۳۹ ب٫ظ

کسی خبری از تکمیل ظرفیت امسال داره؟؟ چون قطعاًامسال هم با توجه به شرایط بد اقتصادی برخی از قبول شدگان ثبت نام نمی کنند.

لادن
تیر ۲۳, ۱۳۹۷ ۵:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  سعید

تکمیل ظرفیت نیست

جامعه شناسی فرهنگی
تیر ۲۷, ۱۳۹۷ ۴:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  سعید

امسال تکمیل ظرفیت برداشته شده خدا کنه برای سراسری رو حداقل بزارن

مصطفی
تیر ۲۳, ۱۳۹۷ ۱:۰۷ ب٫ظ

سلام چیزی که درجلسه مصاحبه برای من خیلی جالب بود این بود که استاد فقط یک نگاه سطحی به مقاله های ( علمی-پژوهشی،کنفرانسها،کتاب و…) موارد من انداختن.و هیچ توضیح و سوالی از من درمورد آنها پرسیده نشد!
حتی پوشه ای که کامل و مرتب تمام کار پژوهشی کاور زده بود را تحویل دادم این پوشه رو تا آخر ورق نزدن نگاه کنند!! من هنوز تو این فکرم وقتی تا آخر این پوشه ورق نخورده چطور که نمرات مقاله و… قرار محاسبه بشه ؟؟؟
کتاب من اصلا باز نشده !! چطور نمرات حساب میشه؟؟!!
لطفا اگر کسی میدونه من و توجیح کنه

الی
تیر ۲۳, ۱۳۹۷ ۱:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  مصطفی

هردانشگاهی یکسری اولویتهای خودشو برای انتخاب دانشجو داره. مثلا ممکنه یه دانشگاه بیشتر از رزومه، به پاسخگویی شما نسبت به سوالات تخصصی و تسلط وکنترل کردن و نحوه پاسخگوییه دانشجو‌ و قدرت ارائه دادن بیشتر از رزومه براشون مهمتر باشه اما یه دانشگاهه دیگه ممکنه رزومه ی قوی داشتن و پژوهش محوربودن براشوم بااهمیتتر باشه.

دکتری1397
تیر ۲۳, ۱۳۹۷ ۸:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  الی

خانم یه دانشکده اینجوری یه دانشکده اون جوری نداریم…همه باید طبق دستورالعمل سازمان مرکزی عمل کنند.این صحبت شما یعنی تایید سلیقه ای عمل کردن …
اگر ما می گفتیم دانشگاه علامه بر رزومه تاکید داره، دانشگاه تهران بر سوابق تحصیلی این درسته چون هرکدوم دیسیپلین خودشونو دارن (البته این مهم مشکل داره چون همه زیر نظر وزارت علوم هستند و مستقل نیستند)…اما ما با یک دانشگاه طرفیم به اسم آزاد…
یکجا پایان نامه رو خواستن یکجا نخواستن…یکجا زبان پرسیدن یکجا نه…یکجا اکسپت مقاله خواستن یکجا چاپ شده مقاله رو….یکجا …این که نشد همه باید بر اساس یک فرمت مشخص مصاحبه کنند.
من قول میدم این مکانیزم تغییر خواهد کرد…چون شفاف نیست…اما این وسط کسایی مثل ما احتمالا خواهند سوخت…

الی
تیر ۲۴, ۱۳۹۷ ۲:۰۵ ق٫ظ
پاسخ به  دکتری1397

کی گفته همه باید به یک فرمت عمل کنن؟! این حرف اصلا منطقی نیس. هردانشگاهی باتوجه به گرایش و رشته میتونه روی پژوهش محوری فوکوس کنه یا اموزش محوری. کاملا درسته که به خود دانشگاهها واگذار بشه. بعدم دانشجویی که داره اماده میشه برای دکترا خوندن باید تو همه ی زمینه ها کنترل و تسلط داشته باشه یعنی هم رزومه ی قابل قبول و هم قادر باشه سوالات تخصصی رشته ی خودشو پاسخ بده و هم قدرت فن بیان خوبی داشته باشه هم سطح زبانش در حد قابل قبول…وقتی تو این زمینه ها خوب باشه حالا هر دانشگاهی هر چی مدنظرش باشه بازم این دانشجو واهمه ای نداره چون شایستگی دکترا خوندن رو داره.

تینا
تیر ۲۴, ۱۳۹۷ ۹:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  الی

الی خانم درسته که اساتید باید درحدی اختیار داشته باشن ولی دقیقا درمورد مقالات باید با یک فرمت عمل کنن چون خود مرکز آزمون امتیاز هر موردی رامعلوم کرده،استادی که در تهران با من مصاحبه کرد به ۲تا مقاله اسکوپس اصلا نمره نداد!چرا؟چون اختیار کامل داشت ووقتی اسم استاد راهنمای بنده رو که از سرشناسترین اساتید رشته خودم هم هستن دید خوشش نیومد وبا اکراه گفت اسمت توی این مقاله نفر دومه درحالیکه مقاله از پایان نامه بود،ببخشید که اینطور میگم ولی این حتی اسمش سلیقه ای عمل کردن هم نیست،اسمش مغرضانه عمل کرده.حالا شما بفرمایید وقتی یک دانشگاهی اصلا معلوم نیست چی مد نظرشه تکلیف من دانشجو چیه؟بگردم ببینم کی از کی خوشش میاد؟این میشه ملاک شایستگی دکترا خوندن؟!!

الی
تیر ۲۴, ۱۳۹۷ ۱۱:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  تینا

بله متاسفانه ازین بی عدالتی ها هم بعضی جاها هم توی سراسری هم ازاد وجود داره که با سرنوشت داوطلب بازی میشه.

میلاد
تیر ۲۳, ۱۳۹۷ ۲:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  مصطفی

منم دقیقا تجربه شما رو دارم….می خوان اینجوری نشان بدهند که هیچی نیستی …اینا هیچ ارزشی نداره ما از تو بهتریم…و بعد با دو تا سوال مبهم کاملا خوردت میکنند…باید بهشون گفت واقعا شما در دوره ارشد خودتون چه رزومه ای داشتید؟ که انقدر با حسادت نسبت به افرادی که رزومه پژوهشی قوی دارند برخورد می کنید…واقعا متاسفم…و هیچ چاره ای هم جز پذیرش این روند نداریم و هیچ مرجعی هم حامی نیست…

فریبا
تیر ۲۵, ۱۳۹۷ ۱۱:۲۷ ق٫ظ
پاسخ به  میلاد

احسنت یکی از دانشگاههایی که من رفتم مصاحبه اساتید تا کتابها و مقالاتم رو دیدن گفتن چرا پول می دین برای این مقالات بی ارزش اینها امتیاز نداره در حالیکه مقالاتم همه , isi , isc بودن می گفت اکسپت آی اس آی ارزش نداره باید چاپ می شد

تینا
تیر ۲۶, ۱۳۹۷ ۳:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  فریبا

فریبا خانم اگه نخوان نمره بدن فرقی نداره چاپ هم شده باشه یه چیز دیگه میگن،مقاله های من چاپ هم شده بودن نمره ندادن.

بهار
تیر ۲۳, ۱۳۹۷ ۹:۰۰ ق٫ظ

دوستان کسی میدونه برای ثبت شکایت باید به چه سایتی مراجعه کنیم؟ در یکی از واحدهایی که من رفتم اساتید مقاله های اکسپت رو قبول نمیکردن و فقط چاپ شده میخواستن. قراربود همه جا یکسان و طبق قوانینی باشه که سازمان مرکزی تعیین کرده. اینکه اساتید یه واحد سرخود قانون بذارن برای خودشون جای شکایت داره واقعا

مخابرات
تیر ۲۳, ۱۳۹۷ ۲:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  بهار

اگر شکایتی داری منتظر ثبت اون در سایت خاصی نباش
حضوری مراجعه کن و به کمیته های مربوطه گزارش بده
سایت azmoon که صد سال یه بارم پیام ها رو چک نمیکنه
نهایتا میتونی تلفنی ازشون سوال کنی که شکایتت رو چطوری مطرح کنی

بهار
تیر ۲۵, ۱۳۹۷ ۸:۵۱ ق٫ظ
پاسخ به  مخابرات

درسته باید تلفنی ازشون بپرسم که چه میشه کرد… ممنون

میلاد
تیر ۲۳, ۱۳۹۷ ۳:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  بهار

سایت ندارد فقط پیش خدا….هیچ جا پاسخگو نیست…دیگه نمره ها رد شده رفته…از خودشون به خودشون می خوای شکایت کنی؟

Behnaz
تیر ۲۲, ۱۳۹۷ ۲:۵۷ ب٫ظ

سلام بر پی اچ دی تست عزیز
میشه لطفا به ما اطلاع رسانی کنین که تاریخ مصاحبه با تاخیر دانشگاه آزاد کی هست دقیقا؟

لادن
تیر ۲۲, ۱۳۹۷ ۶:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  Behnaz

۲۶ , ۲۷ تیر ماه

بختیاری
تیر ۲۲, ۱۳۹۷ ۱:۴۱ ب٫ظ

کاملا با شما موافقم،متاسفانه اعتماد به این ابزار سنجش که گروه های مختلف داوران با سلایق مختلف هست دشوار است ،من در دانشگاه دولتی و ازاد در هر دو مصاحبه این نقص و مشکل رو مشاهده کردم و دیگر داوطلبان هم همین نظر رو داشتند

Mina
تیر ۲۲, ۱۳۹۷ ۱۲:۰۰ ب٫ظ

متاسفانه هر چقدر هم که سعی می کنید خیلی عادلانه مصاحبه ها را جلوه بدید اما چیزی که در عمل من و بسیاری از دوستام مشاهده کردیم چیزی به غیر از این ها بود:اولا واقعا نمره مصاحبه ها هم زمان وارد سایت نمیشه دوما حداقل استادهایی که من در واحد انتخابی خودم دیدم و می شناختمشون بار اول بود که تجربه مصاحبه داشتند و اتفاقا اصلا استاد های qualified هم نبودن. سوما وقتی دو گروه مصاحبه وجود داشته باشه قطعا نظر گروه اول راجب یک دانشجو با گروه دوم متفاوت هست. چهارما قطعا اشنایی قبلی با استادان روی نمره مصاحبه تاثیر می گذاره.

ندا
تیر ۲۲, ۱۳۹۷ ۱:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  Mina

دقیقاً