موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

قرار گرفتن دانشگاه های دستگاه های اجرایی زیر نظر وزارت علوم

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

معاون وزیر علوم با اشاره به قانون شورای عالی اداری درباره مراکز آموزش عالی دستگاه های اجرایی گفت: بر اساس قانون این مراکز باید از دستگاه های اجرایی منفک و به وزارت علوم وابسته شوند.

دکتر مجتبی شریعتی نیاسر در گفتگو با خبرگزاری مهر درباره مصوبه شورای عالی اداری در زمینه مراکز آموزش عالی وابسته به دستگاه های اجرایی کشور گفت: از سال آینده هیچ گونه رایزنی در پذیرش دانشجوی این مراکز نقش نخواهد داشت و این مراکز حق پذیرش دانشجو ندارند.

وی درباره وضعیت جذب دانشجو درباره پژوهشگاه های وابسته به دستگاه های اجرایی نیز یادآور شد: مراکز پژوهشی وابسته به دستگاه های اجرایی هم مجاز به پذیرش دانشجو نیستند امسال به صورت بخشی و موردی کمک کردیم و از سال آینده مجاز به پذیرش دانشجو نیستند مگر اینکه شورای عالی اداری تصمیم دیگری بگیرد.

معاون آموزشی وزارت علوم گفت: این موضوع عیناً مصوبه شورای عالی اداری در سال ۹۶ است. مراکز آموزش عالی وابسته به دستگاه های اجرایی باید از دستگاه های اجرایی منفک شوند و به وزارت علوم وابسته شوند.

وی درباره تعداد ظرفیت دانشجوی مراکز آموزش عالی وابسته به دستگاه های اجرایی گفت: در مجموع ۲۲ هزار دانشجو بیشتر در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و بخشی از آن هم در مقطع دکتری این مراکز تحصیل می کنند.

شریعتی نیاسر تاکید کرد: مصوبه شورای عالی اداری قانون است و بر اساس قانون این مراکز باید از دستگاه های اجرایی منتزع و به وزارت علوم وابسته شوند. از سال آینده این اتفاق باید بیافتد و در غیر این صورت شورای عالی اداری باید تصمیم گیری کند و هر تصمیمی لازم است اتخاذ شود. وزارت علوم در این موضوع تابع قانون است و مصوبه شورای عالی اداری برای ما جاری و نافذ است.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
راض
تیر ۱۰, ۱۳۹۷ ۱۱:۵۱ ق٫ظ

بچه ها کسی مصاحبه کاشان نرفته قبلا. یا اطلاعی ندارید ک تو چ زمینه هایی کار میکنن. برا مصاحبه ش کدوم درسا رو مطالعه کنیم

مهسا
تیر ۱۰, ۱۳۹۷ ۱۲:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  راض

چه رشته ای؟