پذیرش دکتری بدون آزمون پردیس ارس دانشگاه تهران در سال 97

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

اطلاعیه پذیرش دانشجوی دکتری بین‌ الملل پردیس ارس دانشگاه تهران برای نیمسال اول سال تحصیلی 97-98 منتشر شد.

به گزارش پی اچ دی تست، پردیس بین المللی ارس دانشگاه تهران از میان داوطلبان واجد شرایط، در مقطع دکتری تخصصی (PhD) برای نیمسال اول سال تحصیلی 98-1397 بر اساس شیوه نامه مصوب دانشگاه تهران، دانشجو می پذیرد. ضمناً ثبت نام الکترونیکی تا روز چهارشنبه مورخ ۳۱/‏۰۵/‏۹۷‬ از طریق سامانه http://admission.ut.ac.ir صورت می‌پذیرد.

شایان ذکر است کلیه داوطلبان موظفند در تاریخ های مقررفوق ثبت نام الکترونیکی نموده و پس از اقدام با در دست داشتن تائیدیه ثبت نام الکترونیکی برای انجام مصاحبه به پردیس بین المللی ارس مراجعه نماید. لازم به ذکر است در صورت عدم ثبت نام از انجام مصاحبه محروم خواهند شد.

شرایط پذیرش:

1- دارا بودن مدرک کارشناسی ارشد یا بالاتر از دانشگاه های داخل یا خارج کشور که به تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری رسیده باشد.

تبصره: متقاضیان با مدرک تحصیلى معادل کارشناسى ارشد ، مجاز به شرکت در آزمون ورودى نیستند.

2- داشتن حداقل میانگین معدل کل 14 از 20 در مقطع کارشناسی ارشد.

3- ثبت نام، شرکت در مصاحبه تخصصی (مصاحبه تخصصی با توجه به سوابق تحصیلی، علمی، پژوهشی، افتخارات علمی و فوق برنامه، … و سوالات تخصصی از رشته مورد تقاضا انجام می گیرد) و قبولی در آن.

تبصره: در صورت نیاز در بعضی از رشته ها به تشخیص گروه مربوطه آزمون کتبی برگزار می گردد.

4 – دانشجویان نیمسال آخر دوره کارشناسی ارشد یا دکتری حرفه ای در صورت فراغت از تحصیل تا تاریخ 1397/06/31 می توانند ثبت نام نمایند.

5- دارا بودن حداقل نمره زبان عمومى مطابق شرح زیر:

حد نصاب لازم زبان مطابق شرح مندرج در ستون ملاحظات جدول ذیل مى باشد. داوطلبانى که قبلا حد نصاب لازم را در یکى از آزمون هاى زیر کسب کرده اند از شرکت در آزمون زبان عمومى دانشگاه تهران معاف مى باشند. (اعتبار مدرک زبان 2 سال است).

تبصره 1: ارائه مدرک قبولى زبان عمومى برای آن دسته از داوطلبانی که قبلا نمره زبان با شرایط مندرج در جدول فوق کسب نموده اند، (به جز رشته های زبان و ادبیات انگلیسی و آموزش زبان انگلیسی) هنگام ثبت نام الزامی می باشد.

تبصره 2: ارائه مدرک زبان در هنگام ثبت نام الزامی است، در غیر این صورت به دانشجو پذیرش مشروط داده خواهد شد و دانشجو موظف به ارائه گواهی زبان عمومی (مطابق ضوابط دانشگاه) تا قبل از امتحان جامع است.

ویژگی های دوره:

  • مدرک فارغ التحصیلی مدرک رسمی پردیس بین المللی ارس دانشگاه تهران می باشد.
  • محتوای آموزش رشته ها، تعداد واحدهای هر رشته مطابق با محتوای آموزشی و تعداد واحدهای همان رشته در دانشگاه تهران خواهد بود.
  • محل تحصیل شهر جلفا واقع در منطقه آزاد ارس می باشد و حضور در کلاس ها الزامی است.
  • تحصیل در دوره دکتری بصورت تمام وقت است.
  • برنامه ریزی تشکیل کلاس ها برای تمامی روزهای هفته انجام می شود و پذیرفته شدگان ملزم به حضور در کلاس ها خواهند بود.
  • در تامین خوابگاه و تسهیلات رفاهی، بهداشتی و درمانی هماهنگی و همکاری لازم بعمل خواهد آمد.
  • دانشجویان از امکانات و تسهیلات ورزشی برخوردار خواهند شد.
  • هزینه های دوره اعم از شهریه ثابت و متغیر، شهریه دروس جبرانی، پایه و زبان انگلیسی و هزینه های اقامتی به عهده دانشجویان خواهد بود، که هزینه های فوق الذکر طبق تقویم آموزشی در هنگام ثبت نام توسط دانشجویان بایستی پرداخت شود.
  • برنامه آموزشی در پردیس بین المللی ارس مطابق تقویم آموزشی دانشگاه تهران است.
  • در صورت ضرورت برای تقویت پایه علمی و کسب موفقیت بیشتر، دروس جبرانی با هزینه دانشجویان ارائه می گردد. پذیرفته شدگان موظفند به تشخیص گروه آموزشی مربوطه در این پردیس دروس جبرانی از دروس مقطع کارشناسی ارشد با پرداخت شهریه همان مقطع انتخاب و بگذرانند.
  • انتقال یا میهمان شدن پذیرفته شدگان این پردیس به سایر پردیس ها و دانشگاه ها ممنوع می باشد.

وضعیت نظام وظیفه: 

  • نداشتن منع قانونی ادامه تحصیل از لحاظ خدمت وظیفه عمومی برای داوطلبین مرد
  • دارا بودن کارت پایان خدمت نظام وظیفه، معافیت دائم و یا معافیت تحصیلی
  • تذکر: اعطای معافیت تحصیلی به مشمولینی که دارای غیبت می باشند و یا فرصت آنان به پایان رسیده است امکان پذیر نیست.

تذکرات مهم:

  • ارائه اصل مدارک تحصیلی، ریزنمرات، تعهد محضری، سفته ،چک و واریز شهریه تحصیلی، پس از اعالم نتیجه نهایی و پذیرش دانشجو الزامی می باشد.
  • چنانچه در هر مرحله از ثبت نام، مصاحبه، برگزاری امتحانات و تحصیل در دانشگاه مشخص شود که داوطلب واجد یکی از شرایط الزامی نبوده است بلافاصله از ثبت نام، شرکت در امتحان و یا ادامه تحصیل او جلوگیری به عمل آمده و طبق مقررات با وی رفتار خواهد شد.
  • در صورت قبولی، شروع به تحصیل داوطلب منوط به تائید صالحیت عمومی وی از سوی هیأت مرکزی گزینش دانشجو می باشد.
  • در صورت به حد نصاب نرسیدن تعداد پذیرفته شدگان، دانشگاه تصمیم مقتضی اتخاذ می نماید و داوطلب حق هیچ اعتراضی را ندارد. تشکیل هر یک از رشته های آموزشی منوط و متوقف به حد نصاب رسیدن کلاس ها در هرکدام از گروه های آموزشی است.
  • کسب امتیاز نمره 40 از 100 در مرحله نهایی الزامی می باشد.

سهمیه مربیان:

بر اساس قانون برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دورههای تحصیالت تکمیلی و تخصصی مصوب مورخ 1389/01/29 مجلس شورای اسلامی، ده درصد (10%) سهمیه مازاد برظرفیت (حداقل 1 نفر در هر رشته) برای مربیان رسمی قطعی و یا رسمی آزمایشی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری (بجز مربیان دانشگاه آزاد اسلامی)، به شرط کسب حداقل هشتاد درصد (80%) نمره آخرین فرد پذیرفته شده اختصاص می یابد.

سهمیه ایثارگران:

بر اساس قانون ایجاد تسهیلات برای ورود رزمندگان و جهادگران داوطلب بسیجی به دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی سه نفر و بالاتر مصوب 1368/02/18 هیأت محترم وزیران و قانون اصلاح قانون مذکور مصوب 1371/09/11 مجلس محترم شورای اسلامی سه نفر و بالاتر و همچنین با توجه به تصویب قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، افراد مشمول متقاضی استفاده از سهمیه ها و تسهیلات بیست و پنج درصد (25%) ظرفیت به رزمندگان و ایثارگران اختصاص مییابد که حد نصاب نمره علمی لازم برای رزمندگان هشتاد درصد (80%) و ایثارگران هفتاد درصد (70%) نمره آخرین فرد پذیرفته شده درسهمیه آزاد می باشد.

داوطلبان استفاده از سهمیه فوق باید گواهی استفاده از سهمیه را حسب مورد توسط بنیاد شهید ، امور ایثارگران و سایر مراجع ذیربط در هنگام مصاحبه ارائه نمایند.

5 درصد از ظرفیت پذیرش در هر کد رشته محل نیز به جانبازان زیر 25 درصد و همسر و فرزندان آنان و همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه به شرط کسب حد نصاب علمی (70 درصد نمره در هر یک از مراحل آزمون برای آخرین فرد پذیرفته شده سهمیه در گزینش آزاد ) اختصاص می یابد. خالی مانده سهمیه 25 درصدی ایثارگران ابتدا به مشمولین سهمیه 5 درصدی ایثارگران تخصیص یافته و اگر باز هم این ظرفیت خالی بماند ، باقیمانده آن به داوطلبان سهمیه آزاد اختصاص می یابد.

توجه: از متقاضیان محترم خواهشمند است نسبت به انتخاب رشته مرتبط دقت الزم را به عمل آورند. در غیر اینصورت هر گونه عواقب بعدی متوجه شخص متقاضی خواهد بود.

شهریه دوره:

شهریه تحصیلی مقطع دکتری بدون احتساب هزینه خوابگاه ، غذا ، بیمه و …. پس از تصویب هیات امناء دانشگاه به شرح جدول زیر می باشد:

گروه شهریه
علوم انسانی و رفتاری747/816/300 ریال
سایر گروه ها913/997/700 ریال

نحوه پرداخت شهریه:

1- شهریه اعلام شده فوق بر مبنای سنوات مجاز آموزشی دوره دکتری است که بر مبنای تقسیم بندی اعلام شده از طرف پردیس در طول تحصیل اخذ خواهد شد.

2- برای نیمسال های پس از نیمسال هشتم ، برابر ضوابط اعلامی شهریه مصوب دریافت خواهد شد.

3- تذکر:

  • پرداخت شهریه پذیرفته شدگان موقع ثبت نام، طبق تقویم آموزشی دانشگاه خواهد بود.
  • مبلغ شهریه شامل هزینه های خوابگاه، ایاب و ذهاب، بیمه، تغذیه ، کتاب و… نیست.
  • پرداخت شهریه در هر نیمسال تحصیلی الزامی است، حتی اگر دانشجو در مرخصی تحصیلی باشد.
  • شهریه هر نیمسال تحصیلی برای دانشجویان ورودی هر دوره ثابت بوده و در طول دوران تحصیل دانشجو ، تغییر نخواهد کرد.
  • قابل تاکید است که پس انصراف در هر زمان شهریه واریزی به هیچ عنوان عودت نخواهد شد.

مدارک لازم برای ثبت نام اینترنتی:

1- تکمیل فرم تقاضانامه موجود در سایت
2- اسکن یک قطعه عکس 4×3 پرسنلی
توجه : داوطلبان برای ثبت نام الکترونیکی ملزم به پرداخت مبلغ نهصد هزار ریال به صورت الکترونیکی و فقط از طریق درگاه حساب بانک معرفی شده در سایت ثبت نام هستند (مبلغ پرداختی به هیچ وجه قابل استرداد نیست). شایان ذکر است شناسه پرداخت در هنگام پرداخت الکترونیکی 1130 می باشد.

جدول پیشنهادی آزمون اختصاصی کارشناسی ارشد پردیس بین المللی ارس

شرح اقدام تاریخ شروع تاریخ خاتمه
شروع ثبت نام الکترونیکی97/05/2097/05/31
برگزاری جلسات مصاحبه علمی97/06/0197/06/07
اعلام نتایج به سازمان سنجش اموزش کشور97/06/14—–

 

ثبت‌نام
باخبرم کن!

18 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
s.a
اسفند ۹, ۱۳۹۷ ۶:۴۸ ق٫ظ

سلام.چه رشته های داره،؟دکتری تاریخ اسلام هم هست؟

زهرا شاهمرادی
مهر ۱۰, ۱۳۹۷ ۴:۴۸ ب٫ظ

سلام دوستان میدونی کی جواب دعوت به مصاحبه میاد یا خبر ندارین ؟اگه کسی میدونه خبر بده .یا تلفنی دارین بزارین ،بتونیم خبر بگیریم

M
شهریور ۴, ۱۳۹۷ ۸:۵۱ ق٫ظ

شهریه اش چقدر میشه

پشت کنکوری
مرداد ۲۸, ۱۳۹۷ ۹:۳۳ ب٫ظ

سلام چه رشته هایی هست ؟ از کجا میشه دید؟

محمد
مرداد ۲۲, ۱۳۹۷ ۳:۱۳ ب٫ظ

سلام.چند سوال دارم.لطفا راهنمایی کنید.آیا پذیرش اینجا هم مثل با آزمون،حتما کارشناسی ارشدهایی رو شامل میشه که در دفترچه به عنوان مرتبط اومده؟
سوال بعدی اینکه کل شهریه مقطع دکترا یعنی میشه حدود ۷۴_۷۵ میلیون؟
کلاسهای دکترا معمولا چند روز در هفته و آیا پنجشنبه جمعه ها هست؟

جغرافیا و برنامه ریزی شهری-دانشگاه تهران
مرداد ۲۴, ۱۳۹۷ ۹:۳۷ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

روزانه است و تمام وقت

دکترای 97
مرداد ۲۵, ۱۳۹۷ ۴:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

سلام در این مردو مرتبط بودن هیچ شرطی عنوان نشده
در مورد شهریه بله کلش همون مبلغ که اعلام شده
در مورد برگزاری کلاسها هم یک یا دو روز در هفته ست

کنکوری 1397
مرداد ۲۲, ۱۳۹۷ ۰:۰۷ ق٫ظ

سلام، برای چه رشته هایی؟

بهزاد
مرداد ۲۲, ۱۳۹۷ ۰:۰۱ ق٫ظ

بررای افراد غیر بومی مناسب نیست اصلا

فرهاد حقوق عمومی
مرداد ۲۱, ۱۳۹۷ ۹:۳۴ ب٫ظ

سلام. یادمه یکی دو سال پیش بود سازمان سنجش مکاتبه ای انجام داده بود که تمامی پردیس ها موظفند از طریق آزمون سراسری در مقطع دکتری دانشجو جذب کنند.از طرفی با توجه به اطلاعیه پردیس کیش به نظر من تکمیل ظرفیت هم در پردیس ها و هم در دانشگاه آزاد وجود خواهد داشت.
دکتر سینا و رسول- نرم افزار اگه در این زمینه خبری دارن اطلاع رسانی کنن.

جغرافیا و برنامه ریزی شهری-دانشگاه تهران
مرداد ۲۴, ۱۳۹۷ ۹:۴۰ ق٫ظ

اون تکمیل ظرفیت در دانشگاه تهران کیش نیست .اون فقط جذب داتنشجو از طریق شیوهنامه است .چون پردیسهای بین المللی نه خودگردان.مجازند علاوه بر جذب دانشجوی خارجی و علاوه بر آزمون سراسری از طریق آزمون اختصاصی هم دانشجوجذب کنند.ربطی به تکمیل ظرفیت ندارد و ربطی به دانشگاه آزاد همندارد.این شیوه فقط مخصوص دانشگاه تهران و شریف است

محمد
مرداد ۲۱, ۱۳۹۷ ۳:۴۰ ب٫ظ

سلام بچه ها، واسه کل ترم ها اون مبلغ ۷۴ میلیون میگیرند ؟؟ فوق لیسانس مدیریت it دارم با دو تا مقاله کنفرانس داخلی بنظرتان شانسی دارم واسه قبولی ؟؟

دکترای 97
مرداد ۲۲, ۱۳۹۷ ۹:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

برای هر دو سوال پاسختون بله است البته دومی به امید خدا

نازنین
مرداد ۲۱, ۱۳۹۷ ۱۲:۱۰ ب٫ظ

سلام ، چند تا سوال داشتم لطفا راهنمایی کنید . سپاس
۱- کلاس ها چند روز در هفته هستند و احتمالا بیشتر چه روزهایی؟
۲- کلاس ها هر هفته دایر هست یا اینکه دو هفته یکبار ؟
۳- و اینکه پردیس هم مصاحبه شو سخت میگیره و ازت مدارک بیشتری میخواد و بیشتر دنبال همون ۹۰ تومن هزینه ثبت نام هستند ؟

ali
مرداد ۲۱, ۱۳۹۷ ۱:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  نازنین

صد درصد ولی پذیرششون راحت تره

صابر
مرداد ۲۱, ۱۳۹۷ ۵:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  نازنین

مقطع فوق لیسانس روزهای کلاسها معمولا آخر هفته هاس ولی وسط هفته هم بوده کلاس تشکیل بشه. هر هفته هم کلاس تشکیل میشه. متاسفانه برای جلفا پروازی وجود نداره و فاصله از تبریز حدود ۲.۵ ساعت هس. برای تبریز هم از همه جا و همیشه پرواز نیست. به عبارتی باید ساکن اونجا بشید

Ph.D
مرداد ۲۴, ۱۳۹۷ ۱:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  نازنین

سلام. من درو مورد پردیس کیش فقط درباره رشته خودم میتونم بگم که رتبه تک رقمی و دورقمی ها (هم رتبه های پایین-زیر ۴۰) و البته رزومه قوی قبول شدند. هر دوهفته یکبار کلاس داشتیم. اساتید برای همون گروه روزانه بودن.کلا هیچ فرقی با روزانه ها نداریم فقط جامون فرق داره. اینکه فکر کنید الکی نمره بدن یا هرچیزی مشابه اصلا همچین چیزی نیست. خیلی سخت گیرن.و اینو بگم که من خودم روزانه دانشگاه تهران ارشدم رو خوندم واقعا فرقی با روزانه نداره. در هردو حالت به تلاش خودتون بستگی داره.

لیدی
شهریور ۵, ۱۳۹۷ ۱۱:۲۹ ق٫ظ
پاسخ به  Ph.D

چه رشته ای هستید