پرداخت ۱۶۰ میلیارد وام به دانشجویان دکتری در سال ۹۶

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

مشاور وزیر علوم و رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم از پرداخت بیش از 160 میلیارد تومان وام به دانشجویان دکتری طی سال گذشته خبر داد.

مهندس ذوالفقار یزدانمهر در گفت و گو با خبرگزاری ایسنا ضمن اعلام این مطلب اظهار کرد: اعتبارات عمومی صندوق رفاه دانشجویان طی سه سال اخیر حدود 157 و اعتبارات اختصاصی نیز 171 درصد رشد داشته است. مجموع اعتبارات عمومی صندوق رفاه دانشجویان در سال‌های 89 تا 92 از مبلغ دو میلیارد و 549 میلیون ریال با رشد 157 درصدی به مبلغ 6 میلیارد 540 میلیون ریال طی سال‌های 93 تا 96 افزایش یافته است. همچنین مجموع اعتبارات اختصاصی این صندوق در سال‌های 89 تا 92 از مبلغ 4 میلیارد و 389 میلیون ریال با رشد 171 درصدی به مبلغ 11 میلیارد و 899 میلیون تومان در سال‌های 92 تا 96 افزایش یافته است.

مشاور وزیر علوم یادآور شد: سال گذشته بیش از 160 میلیارد تومان به دانشجویان دکترا وام به صورت ماهانه 700 هزار تومان پرداخت شده است و بازپرداخت آنها نیز در قالب اقساط 60 ماهه 2 سال بعد از فارغ‌التحصیلی آغاز می‌شود.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

8 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
محسن دانشجوی دکترای برنامه درسی
مرداد ۱۴, ۱۳۹۷ ۱:۳۵ ق٫ظ

آیا کسی هست وام ویژه دکتری تابستان را از بانک توسعه و تعاون گرفته باشه

محسن دانشجوی دکترای برنامه درسی
مرداد ۷, ۱۳۹۷ ۱:۲۴ ب٫ظ

دوستان پی اچ دی تست…بدون دریافت هیچ هزینه ای انجام میدهد چنان ارزشمند و در خور تشکر است که متأسفانه در جامعه علمی ما کمتر توسط مسئولین ارج گذاشته میشه… این همه روشنگری و اطلاع رسانی جای قدردانی را دارد کاری که باید روابط عمومی وزرات انجام بده…. آن قدر موسسات داریم که کلی بودجه دریافت میکنند و اسامی عریض و طویلشان در رسانه ها با بودجه های هنگفتی که میگیرند ولی بازده کاری ندارند… ممنون از شما

با سلام.
خوشحالیم که در این فرآیند همواره کنار شما عزیزان هستیم. موفقیت و سربلندی شما آرزوی ماست.
پیروز باشید.

رضا
مرداد ۷, ۱۳۹۷ ۸:۲۴ ب٫ظ

باسلام ؛

واقعا از مسوولین سایت phd test که از زمان ثبت نام آزمون دکتری تا الان که در آستانه اعلام نتایج آزمون دکتری هستیم، اطلاع رسانی سریع و کامل انجام دادند و داوطلبان را راهنمایی کردند؛ تشکر می کنم و عرض خداقوت خدمتشان دارم .

خسته نباشید…یاعلی

با سلام.
خوشحالیم که در این فرآیند همواره کنار شما عزیزان هستیم. موفقیت و سربلندی شما آرزوی ماست.
پیروز باشید.

صبا
مرداد ۸, ۱۳۹۷ ۰:۳۷ ق٫ظ

سلام سپاس از سایت خوب پی اچی دی,ان شاء الله پاینده باشید
مرسیییییییی

با سلام.
خوشحالیم که در این فرآیند همواره کنار شما عزیزان هستیم. موفقیت و سربلندی شما آرزوی ماست.
پیروز باشید.

محسن دانشجوی دکترای برنامه درسی
مرداد ۷, ۱۳۹۷ ۱۲:۵۱ ب٫ظ

صندوق رفاه به جای این که خودش وام ویژه دکترای دانشجویان ورودی ۹۶ را بدهد کل بودجه و پول را در اختیار ر بانک توسعه و تعاون گذاشته….بنا بر این بانک از منابع مالی خود به دانشجو وام نمیدهد بلکه از پولی که صندوق در اختیارش گذاشته و به جای قوانین راحت کلی سخت گیری میکند…. داشتن ۲ ضامن کارمند ….باز گرفتن حساب برای هر دو ضامن و ریختن پول به حسابشان…..و کلی موانع دیگر….. جالبه باید هر سه ماهه اسمت را صندوق به بانک باید فرستاده بشه…. حتی اگر اسمت هم به بانک رسیده باشه…باید ۳ ماه بگذره تا وام بهت بدهند… یعنی بین هر وام که میدهند باید فاصله ۳ ماهه بگذره… الان دو ماهه از تابستان گذشته ولی هنوز وام تابستان را نمیدهند تا فرجه ۳ ماهه تمام بشه…. حتی باید خودت زنگ بزنی و یهشان بگی که الان سه ماه شده.‌.. والا خودشان اصلا به حساسیت نمی ریزند حتی چند ماه بگذره…. از پولی که صندوق در اختیارش گذاشته خوب استفاده میکنه و توی حسابش با همین پول به دیگران وام های با بهرهای ۲۰ درصدی میدهند….صندوق رفاه به هر دانشجوی که از بانک وام گرفته معادل ۴ سال و حدود ۳۵ میلیون تومان در اختیار بانک گذاشته و بانک هم با این پول نهاده شده کلی وام های ۳ ساله به دیگران با سود بالا میدهد.‌.‌ بعد به دانشجو میگوید که باید ۳ ماهه بگدرد این سه ماهه راجع به وام های ۴ گانه عقب هست… وقتی هر ۴ ماهه شروع میشه باید واریز کنند… ادامه نظر»

فرشته
مرداد ۷, ۱۳۹۷ ۹:۲۳ ق٫ظ

هر روز یا توی تلویزیون یا توی اخبار میگه فلان وام رو میدیم به دکترا……بعد دانشجوی دکتری ما که باشیم خبری از وام نیست…..الان ۵ ماه داره میگذره خبری از وام ویژه دکتری نیست؟؟…

رسول-نرم‌افزار
مرداد ۷, ۱۳۹۷ ۸:۵۹ ق٫ظ

خب وقتی به افزایش مبلغ وام ها اشاره میکنن، باید به تورم سالانه هم‌اشاره کنن. به این معنی که شهریه ها هم گرون شده هر سال.

آرمین
مرداد ۷, ۱۳۹۷ ۰:۵۰ ق٫ظ

پس چرا وام ویژه دکتری امسال را واریز نمیکنن؟