پذیرش تکمیل ظرفیت؛ نیاز به حق داوطلبان آزمون دکتری

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

در حالی دو ماه از شروع سال تحصیلی می‌گذرد که تنها خبری که از تکمیل ظرفیت کنکور دکتری منتشر شده است، اطلاعیه‌های سازمان سنجش مبنی بر عدم پذیرش در این مرحله از آزمون است. مرحله‌ای که هر ساله امید بسیاری از داوطلبان به آن است و دانشجویان زیادی از این طریق وارد دوره دکتری شده‌اند. حال با ابلاغ بخشنامه‌ای کارشناسی‌نشده و عجولانه، آرزوهای بسیاری از داوطلبان به باد رفته است. 

به گزارش پی اچ دی تست؛ اسفندماه سال 1396 معاون آموزشی وزارت علوم از ابلاغ مصوبه‌ای عجیب ظرف دو ماه خبر داد؛ مصوبه‌ای که بر مبنای آن پذیرش دانشجو در دوره تکمیل ظرفیت حذف می‌شد! مصوبه‌ای که نه توضیحی درخصوص دلایل آن ارائه شد و نه کسی اهداف آن را تشریح کرد.

این در حالی بود که هر سال پس از ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان در مقطع دکتری تعدادی ظرفیت خالی باقی می‌ماند. برخی پذیرفته‌شدگان به هر دلیلی تمایل به تحصیل در رشته‌محل قبولی خود نداشتند و برخی داوطلبان نیز همزمان در دانشگاه آزاد و سراسری قبول می‌شدند و با انتخاب یک محل قبولی، ظرفیت محل قبولی دیگر خالی می‌ماند. علاوه بر این، برخی دانشگاه‌ها نیز با گذشت زمان موفق به اخذ مجوز رشته و یا باز کردن ظرفیت جدید می‌شدند و تکمیل ظرفیت فرصتی برای دانشگاه‌ها برای پر کردن ظرفیت خالی و نیز شانس دوباره‌ای برای داوطلبانی بود که موفق به پذیرش در مقطع دکتری تخصصی در مرحله اصلی نشده بودند.

با گذشت دو ماه از زمانی که معاون وزارت علوم درخصوص ابلاغ مصوبه عدم تکمیل ظرفیت خبر داده بود، دیگر صحبتی در این خصوص مطرح نشد و حذف پذیرش تکمیل ظرفیت برای داوطلبان چندان جدی به نظر نیامد تا این که حدود شش ماه بعد، در شهریورماه 1397، این بار مشاور سازمان سنجش آموزش کشور، حسین توکلی، خبر داد که براساس قانون جدید سنجش و پذیرش دانشجو، در آزمون‌های مختلف تکمیل ظرفیت برگزار نمی‌شود. اما این خبر با جمله‌ای که از مشاور سازمان سنجش نقل شد، هنوز جای امیدواری برای برگزاری تکمیل ظرفیت را برای داوطلبان دکتری باقی گذاشت. چرا که مشاور سازمان سنجش گفته بود:

اگر ظرفیت دانشگاه‌ها پر نشود، امکان دارد که رؤسای دانشگاه‌ها به وزارت علوم درخواست دهند که فرصت تکمیل ظرفیت درنظر گرفته شود، اگر تصمیم وزارت علوم در این باره تغییر کند متعاقباً اعلام خواهیم کرد.

اما در نهایت اواخر مهر ماه اعلام شد که مرحله تکمیل ظرفیت برای کنکور دکتری در سال 97 اجرا نمی‌شود و آب پاکی روی دستان داوطلبان دکتری 97 ریخته شد.

در این میان بازار شایعات نیز داغ شده بود و برخی داوطلبان از ثبت‌نام غیررسمی داوطلبان ذخیره در مقطع دکتری دانشگاه آزاد برای پر کردن ظرفیت خالی‌مانده این دانشگاه سخن می‌گفتند. 

اما با وجود خالی ماندن ظرفیت دانشگاه‌ها از سویی و نارضایتی داوطلبان و مطرح شدن چنین شایعاتی توسط برخی از سوی دیگر، همچنان توضیحی برای عدم برگزاری تکمیل ظرفیت دکتری که مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو بود ارائه نشد. تصمیمی که به نظر نمی‌رسید به نفع دانشگاه‌ها، به‌خصوص دوره‌های شهریه‌پرداز و نیز به نفع داوطلبانی باشد که با رد شدن در مرحله اول، چشم‌انتظار مرحله تکمیل ظرفیت بودند.

این تصمیم و عدم تشریح دلایل پشت آن، آن‌قدر باورنکردنی می‌نماید که هنوز هم تعدادی از داوطلبان دکتری 97 در رابطه با عدم برگزاری تکمیل ظرفیت دچار تردید هستند و خواهان پیگیری جهت برقراری این مرحله از پذیرش در مقطع دکتری هستند.

 

نحوه اعتراض به حذف تکمیل ظرفیت دکتری 97

داوطلبان می‌توانند جهت اعتراض به عدم برگزاری تکمیل ظرفیت دکتری 97 از طریق پیام و تماس به خبرگزاری‌ها زیر و نیز مراکز پاسخگویی سازمان سنجش و مرکز آزمون دانشگاه آزاد و کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی نسبت به طرح موضوع و درخواست برگزاری تکمیل ظرفیت اقدام نمایند.

 

 آدرس ایمیل یا تماس اینترنتی
شماره تماس یا پیامک
خبرگزاری مهرInfo@mehrnews.com

۰۲۱-۴۳۰۵۱۰۰۰

خبرگزاری ایسناinfo@isna.ir۰۲۱-۶۱۹۷۲۰۰۰
خبرگزاری فارسinfo@farsnews.ir 
خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان

science@yjc.ir

پیامک: ۱۰۰۰۱۹۱۵
خبرگزاری دانشجو

info@snn.ir

۰۲۱-۸۸۳۸۱۵۲۴ | ۰۲۱-۸۸۳۸۱۵۲۱

۰۲۱-۸۸۸۲۵۰۹۱ | ۰۲۱-۸۸۸۴۶۰۸۳

مرکز پاسخگویی سازمان سنجش آموزش کشورhttp://request.sanjesh.org/noetrequest/login/ 
مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزادFAQ.AZMOON.ORG۰۲۱-۴۷۴۳
کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی 

تلفن تماس: ۳۳۴۴۰۰۶۵-۰۲۱

دورنگار: ۳۳۴۴۰۰۶۶-۰۲۱

 

ثبت‌نام
باخبرم کن!

50 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
خسته
آذر ۲, ۱۳۹۷ ۹:۴۸ ق٫ظ

داوطلبی را تصور کنید که با هزار امید و آرزو و یک سال تلاش و زحمت، رتبه تک رقمی بدست آورد و سه ماه تمام غرق شادی و امید بود، اما غافل از اینکه دانشگاهی که برای مصاحبه انتخاب کرده، تصمیمی بر جذب دانشجو ندارد و مصاحبه و… صحنه سازی بیش نیست. این داوطلب به تکمیل ظرفیت مانند فرصتی دوباره امید داشت تا این بار دانشگاههای دیگر را انتخاب کند.
واقعا متاسفم برای وزارت علوم، کاش لحظه ای خود را جای این داوطلب میگذاشتند.

مریم
آبان ۲۸, ۱۳۹۷ ۱۱:۴۴ ب٫ظ

کاش دیگه از این تصمیم های بی دلیل و یه شبه نگیرن، چون خیلی به ضرر ماها شد. ما تکمیل ظرفیت رو لازم داریم

راحله
آبان ۲۸, ۱۳۹۷ ۹:۲۱ ق٫ظ

سلام یه سوال تکمیل به چه سبکی هست

بی عدالتی
آبان ۲۸, ۱۳۹۷ ۶:۴۲ ق٫ظ

سلام دوستان. بنده امسال رتبه ۳ کنکور دکتری شدم ولی با وجود ۳ نفر ظرفیت پذیرفته نشدم. بعد از پیگیری های زیاد و مراجعه به ریاست دانشگاه مسولیت این اتفاق رو سازمان سنجش معرفی کردن و بعد از مراجعه به سازمان سنجش به من گفتند که نگران نباشید تکمیل ظرفیت اعلام می شود، اما الان گفته میشه که تکمیل ظرفیت نداریم، اعتراضی هم که به صورت کتبی به وزارت علوم نوشتم هنوز در دست بررسی است. حال سایت phdtest میگه برین به نهادهای مختلف اعتراض کنید.
گوش اگر گوش تو ناله اگر ناله توست……… آنچه به جایی نرسد فریاد است.

خسته
آبان ۲۸, ۱۳۹۷ ۸:۴۹ ق٫ظ
پاسخ به  بی عدالتی

من که دیگه شرکت نمیکنم
امسال به امثال من و شما بسیار ظلم شد ولی غافلند از اینکه ما هم خدایی داریم

.....
آبان ۲۶, ۱۳۹۷ ۹:۴۶ ق٫ظ

عدم قبولی من با رتبه تک رقمی(بخاطر کسب نکردن حدنصاب در کنکور ثانویه دانشکده و حضور در مصاحبه فقط همان دانشگاه متاسفانه) چنان ضربه ای شد برام که عمرا بتونم امسال هم برای بار هفتم شرکت کنم
به دو راه نجات امیدوار بودم:
اولی رسیدگی به اعتراضم(چون بسیار غیرمنطقی و ظالمانه رتبه های تک رقمی را حتی در شبانه هم قبول نکردند)
دومی تکمیل ظرفیت
خواهش میکنم این فرصتها را از ما نگیرید

هادی
آبان ۲۷, ۱۳۹۷ ۰:۰۱ ق٫ظ
پاسخ به  .....

دوست ارجمند ازاد هزینه اش مثل شبانه تقریبا نبایست ۷ سال وقت بگذارین با این ازمونهای یر استاندارد

.....
آبان ۲۷, ۱۳۹۷ ۸:۳۲ ق٫ظ
پاسخ به  هادی

من دنبال ایده آلش بودم خیلی هم زحمت کشیدم رنبه تک رقمی آوردم مدرک زبان و چندین مقاله
می خواستم توی همون دانشگاه خودم ادامه تحصیل بدم متاسفانه آزاد هم شهر ما نداره منم شاغلم

رضا
آبان ۲۶, ۱۳۹۷ ۹:۰۰ ق٫ظ

مسولین محترم به ندای ملت پاسخ داده و لطفا تکمیل ظرفیت را همچون گذشته اجرا کنید.سپاس

بهزاد
آبان ۲۵, ۱۳۹۷ ۱۱:۲۰ ب٫ظ

سلام وقت بخیر و خدا قوت خدمت پرسنل محترم؛ در خصوص اعتراض به حذف تکمیل ظرفیت دکتری۹۷ اینجانب مراتب اعتراضم را اعلام میکنم و تقاضا دارم لطفا تکمیل ظرفیت امسال رو حذف نکنید

الهام
آبان ۲۶, ۱۳۹۷ ۱:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  بهزاد

اینجاااا نههههههه. باید به آدرسایی که داده اعتراض کنیییی ☝❎❗

هدی
آبان ۲۵, ۱۳۹۷ ۱:۳۶ ب٫ظ

تورو خدا تکمیل ظرفیت باشه من کل زندگیم وصل به همین تکمیل ظرفیته….

زهرا
آبان ۲۵, ۱۳۹۷ ۱۰:۴۰ ق٫ظ

خواهش میکنم تکمیل ظرفیت رو حذف نکنید قبول نشدن من خیلی زندگی شخصیم رو مختل کرده . خواهش میکنم به گوش مسئولین برسه این ظلم بزرگیست در حق ما اعمال نکنید

.....
آبان ۲۴, ۱۳۹۷ ۵:۰۲ ب٫ظ

این کار اصلا درست نیست…این حق بچه های امساله….باید به حقشون برسن…
به ما که رسید میگین تموم شد…

ناراحت
آبان ۲۴, ۱۳۹۷ ۴:۳۵ ب٫ظ

خواهش میکنم تکلیف ما را معلوم کنید. من واقعا سردر گمم.
اعلام کنید صریحا که ایا امسال تکمیل ظرفیت هست یا خیر.
با تشکر.

سرابی
آبان ۲۴, ۱۳۹۷ ۴:۲۱ ب٫ظ

دوستان شماها چکار می کنید؟
اعتراض می کنید؟
اگر اره خبر بدین ماهم کاری انجام بدیم شاید به نتیجه ای رسیدیم :(

الهام
آبان ۲۷, ۱۳۹۷ ۸:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  سرابی

همه اعتراض داریم. الان همه چی به اعتراض های بعدی داره. شما هم اعتراض بدی امکانش هست به چشم بیایم

جواد
آبان ۲۴, ۱۳۹۷ ۱:۴۵ ب٫ظ

از سال ۹۳ تا کنون دکتری آزاد بدون کنکور شده
از بس ظرفیتهای دکتری در این دانشگاه بالاست که گفتن ندارد
و خود مسولین این دانشگاه گفته اند سالی ۴۵ هزار نفر پذیرش دارند که فکر نکنم همین تعداد هم بیشتر پیدا بشوند که بخواهند برای دکتری آزاد بروند چون امسال شصت هزار بیشتر در دکتری آزاد ثبتنام کردند.

ناهید
آبان ۲۴, ۱۳۹۷ ۱۰:۰۳ ق٫ظ

سلام دوستان
من با کمیسیون آموزش مجلس تماس گرفتم؛ وقتی مشکل رو مطرح کردم چنان برخورد تند و بدی کردند که گویی با یک متهم که تقاضای تخفیف مجازات کرده صحبت می کنند. خلاصه اینکه گفتند اصلا ظرفیت خالی وجود نداره و همه پر شدن!!! شما چه کاره ای که میگی هنوز ظرفیت خالی هست؟! به هیچ وجه امسال تکمیل ظرفیت نداریم.
کاش توی همون پردیس مونده بودم و انصراف نمی دادم.

الهام
آبان ۲۴, ۱۳۹۷ ۱۲:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  ناهید

همه ما متهم هستیم. بی انصافیم. داریم به مسئولان فشار میاریم.

...
آبان ۲۴, ۱۳۹۷ ۲:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  ناهید

من مطمئنم که ظرفیت خالی هس
زیادم هس
طرفیت سراسری ۱۴۰۰۰ بود که فقط یازده هزار پذیرفته داشتن تازه یه تعدادی از شبانه ها و پردیس مثل شما ثبت نام نمیکنن که میشه چهارهزار ظرفیت خالی
مگر اینکه نقشه دیگه ای داشته باشن برای این تعداد ظرفیت بسیار زیاد

سحر
آبان ۲۳, ۱۳۹۷ ۹:۴۸ ب٫ظ

رتبه ۵۵۰ روزانه سراسری قبول شده. ۲۵۰ یک دانشگاه خوب قبول شده اونم بدون سابقه درخشان علمی، فقط چون اون استاد در دانشگاه ارشدش درس خونده بوده. رتبه ۱۲ و ۲۰ و ۴۰ هم هیچ جا قبول نشدن. این چه انصافیه؟

محسن
آبان ۲۷, ۱۳۹۷ ۷:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  سحر

این اطلاعاتی که شما میدید مطمئنا درست نیست.قبول نشدید هر کس قبول شده رو زیر سوال نبرید .خواهشا

الهام
آبان ۲۳, ۱۳۹۷ ۸:۱۹ ب٫ظ

باباااا رشته ی مدیریت پروژه و ساااااااخت فقط سالی ۳ نفر دانشجو بر میداره من با اختلاف یک نفر در مصاحبه رد شدم جالبه یک نفر هم ثبت نام نکرد و اطلاع دارم که در حال حاضر فقط ۲ نفر ثبت نام کردنننن. خدااااااااا. آخههههه چراااا. مگه چی میشه یکم ظرفیت رشته ی ما رو زیاد کنننننننن واااااای سال سومی بود که کنکور میدادم و تک رقمی میشدم. دیگه دااااااارم دیووووونههههه میشششششم

ویکتاریون
آبان ۲۴, ۱۳۹۷ ۱:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  الهام

مدیریت پروژه و ساخت دانشگاه تهران رو میگین؟ اگه اونه هر سه تاشون ثبت نام کردن. کلا چهار نفرن که یه نفر استعداد درخشانه سه تا با کنکور. فقط برای این میگم که اطلاع داشته باشین ظرفیتش خالی نمونده و یه کم اعصابتون راحت تر بشه. وگرنه خودمم می دونم با تک رقمی رد شدن چه قدر ناراحت کننده س.

...
آبان ۲۴, ۱۳۹۷ ۲:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  ویکتاریون

عمران آب تبریز که ظرفیتش خالی مونده رو چی میگین؟
منم که دانشجوی خودشون بودم با تک رقمی رد کردن
چون دوباره کنکور مصاحبه گرفتن و همه زیر حودنصاب شدن
بنظرتون اعصاب من میتونه راحت باشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟

ویکتاریون
آبان ۲۴, ۱۳۹۷ ۴:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  ...

من کاری به کس دیگه ندارم. مورد خاص ایشون رو گفتم. اینکه به اشتباه فکر کنه که یه جای خالی توی دانشگاه هست که می تونسته جای ایشون باشه ناراحت کننده تره. من دارم می گم اون یه ظرفیت خالی نمونده. راجع به تکمیل ظرفیت به طور کلی نظر ندادم.

الهام
آبان ۲۴, ۱۳۹۷ ۱۰:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  ویکتاریون

ممنون از توضیحاتت. خیلی اروم شدم. داشتم دیوونه میشدم. شما رشتتون چیه؟ چطور اطلاع دارید؟

ویکتاریون
آبان ۲۵, ۱۳۹۷ ۱:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  الهام

من روز معارفه ورودی های جدید دیدمشون و بعضی وقتا می بینم سر کلاسن. با یکیشونم روز ثبت نام صحبت کردم. اونم رتبه تک رقمی بود و توی دو مقطع قبلی هم دانشجوی دانشگاه تهران نبوده. یعنی بدون رابطه قبول شده بود. این موضوع هم چیزیه که دید آدم رو مثبت می کنه. اطلاعات بیشتری ندارم.خودم مدیریت پروژه نیستم :) بیشتر اینکه توی مصاحبه قانع بشن مهمه که درصدیش هم شانسه واقعا. من خودمم قبلا با تک رقمی و همین رزومه ی الانم رد شده بودم. ولی به هر حال خیلی ناامید نباشین. ان شاالله سال دیگه نوبت شما بشه.

الهام
آبان ۲۶, ۱۳۹۷ ۹:۱۹ ق٫ظ
پاسخ به  ویکتاریون

ممنون از توضیحات. لطفا همین نظر رو تو انجمن مدیریت پروژه در قسمت پایین صفحه ارسال کنید.

الهام
آبان ۲۴, ۱۳۹۷ ۱۰:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  ویکتاریون

لطفا در قسمت پایین صفحه روی مدیریت پروژه بزن و به داوطلب های دیگه هم این خبر رو بده. اگه اطلاعات دیگه ای هم داری لطفا بگو. ممنون.

دکتر شکوهی
آبان ۲۳, ۱۳۹۷ ۵:۱۴ ب٫ظ

با سلام خدا میدونه فقط داوطلبای کنکور چی میکشن چه جوش و شرایط بدی دارن من ب شخصه اگ امسال رد میشدم از مصاحبه به هیچ وجه قادر به خوندن مجدد نبودم و کلا زندگیم بهم میریخت اونایی ک رتبه ی تک و دو رقمی اوردن حقشون بهتریناست نه اینک با بی مهری درخولستشون اصن دیده نشه،اگ مرجعی وجود داره بیایم بهشون نامه یدیم تا اون بندگان خدایی ک با رتبه تک رقمی رد شدن به حقشون برسن

...
آبان ۲۳, ۱۳۹۷ ۶:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر شکوهی

من به عنوان یک تک رقمی مردود از شما تشکر میکنم

ناراحت
آبان ۲۳, ۱۳۹۷ ۷:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر شکوهی

من هم به نوبه خودم از شما تشکر میکنم.

دیگه شرکت نخواهم کرد اگر...!
آبان ۲۳, ۱۳۹۷ ۲:۰۲ ب٫ظ

با سلام و درود، این بهترین تاپیکی است که تا بحال شما منتشر کرده اید، بسیار سپاس.

خدیجه
آبان ۲۳, ۱۳۹۷ ۱:۵۷ ب٫ظ

لطفا پیگیر تکمیل ظرفیت باشین من سه بار پی در پی به مصاحبه سراسری دعوت شدم ولی متاسفانه هر سه بار ردم کردنند و خیلی جالب بود دانشجویانی که هنوز از ارشدشون دفاع نکردن چون دانشجوی اون دانشگاه بودن رو گرفتن و منی که چندین سال سابقه تدریس و مقالات خارجی و کارهای نظارتی داشتم رو نگرفتن این واقعا عادلانه نیست

سنا
آبان ۲۳, ۱۳۹۷ ۱۲:۴۲ ب٫ظ

باسلام لطفاً تکمیل ظرفیت رو دوباره بزارید چرا هر دقیقه یه قانونی میزارید توروخدا اینقدر اذیت نکنید من شهرستان قبول شدم ولی نرفته ام به امیدتکمیل ظرفیت وایسادم برام سخت بود برم

زهرا
آبان ۲۳, ۱۳۹۷ ۱۱:۴۰ ق٫ظ

دوستان عزیز با توجه به تجربه خودم از تکمیل ظرفیت پارسال و امید واهی و منتظر شدن تا زمستون برای نتیجه ،به نظرم رها کنید این ظرفیت یک یا دو نفری رو که حتی پارتی بازیش بیشتر از مصاحبه اولیه در تابستونه. با انتظار برای نتایج تکمیل ظرفیت شما کنکور پیش رو هم از دست می دین چون ته دلتون یه امیدی ایجاد شده. از فرصت باقیمونده استفاده کنید و همپای رقبا که مشغولن الان شما هم بخونین و بهترین نتیجه رو سال بعد بگیرین.

سپیده
آبان ۲۳, ۱۳۹۷ ۱۱:۱۹ ق٫ظ

سلام خواهشمندم یه تجدید نظری بشه و تکمیل بگیرند من با رتبه ۶ و داشتن رزومه قبول نشدم

زهرا شاهمرادی
آبان ۲۳, ۱۳۹۷ ۱۰:۵۶ ق٫ظ

سلام من تمام امیدم به این تکمیل ظرفیت بود.تو رو خدا یه تجدیدنظر کنید.خواهش میکنم

.....
آبان ۲۳, ۱۳۹۷ ۱۰:۴۹ ق٫ظ

من این نامه رو به همه شون ایمیل کردم

با سلام

احتراما مستحضرید که وزارت علوم اقدام به حذف مرحله تکمیل ظرفیت دکترای ۹۷ نموده است، در صورتیکه بخش قابل توجهی از ظرفیت دانشگاهها به دلایل زیر تکمیل نشده است:

۱- عدم کسب حدنصاب توسط هیچ یک از داوطلبان

۲- انصراف تعدادی از داوطلبان از دوره های شبانه، پردیس و آزاد بدلیل شهریه های سنگین و…

از طرفی بسیاری از داوطلبان مستعد بدلایل واهی از جمله عدم کسب حدنصاب و… از دور رقابت خارج شدند.

با توجه به اینکه مرحله تکمیل ظرفیت همه ساله فرصت دوباره به این داوطلبان محسوب می شد، خواهشمندم اعتراض اینجانب را به مقامات وزارت علوم منتقل فرمایید.

با تشکر

ناراحت
آبان ۲۳, ۱۳۹۷ ۱۰:۴۵ ق٫ظ

از سایت پی اج دی خواهشمندم که صدای ما رو مسعولین برسانند.
بنده با رتبه تک رقمی مردود شدم و واقعا حقم قبولی بود. حداقل فرصت تکمیل ظرفیت را برای داوطلبین مثل بنده بگذارند چون واقعا با چه امیدی دوباره برای ازمون سال بعد بخوانم؟ دوباره تک رقمی بیاورم و رد شوم؟
خواهش میکنم این فرصت را از ما نگیرید وقتی ظرفیت خیلی از دانشگاه ها خالی مانده است.

محمودقربانی بیرگانی
آبان ۲۳, ۱۳۹۷ ۹:۱۱ ق٫ظ

بإسلام
خدا شاهده ،من خودم به عینه در روزهای مصاحبه، پارتی بازی رو به چشم دیدم.

مهرداد88
آبان ۲۳, ۱۳۹۷ ۲:۳۸ ق٫ظ

واقعا دیگه منتظر نباشیم؟

سحر
آبان ۲۳, ۱۳۹۷ ۰:۳۱ ق٫ظ

من بیشتر ناراحت اینم که چرا افرادی با بی انصافی قبول شدن، ما هم حقمون بوده قبول شیم و کلی در جلسه مصاحبه تعریف و تمجید کردن، آخرش هم هیچی به هیچی.

جواد
آبان ۲۲, ۱۳۹۷ ۲:۴۱ ب٫ظ

امسال آزاد چون از قبل اعلام شده بود تکمیلی نخواهد بود
به اندازه سه تکمیل ظرفیت پذیرش دانشجو دکتری کرده است.

محسن
آبان ۲۲, ۱۳۹۷ ۲:۳۵ ب٫ظ

کاش تصمیمشون عوض شه. من خیلی روش حساب کرده بودم. واقعا سخته بخوام دوباره بشینم بخونم واسه سال بعد.

علی
آبان ۲۲, ۱۳۹۷ ۲:۲۷ ب٫ظ

در دانشگاه دولتی در رشته ای روزانه ۴ نفر ظرفیت داشته فقط ۳ نفر گرفته اند….. شبانه بوده که اصلا نگرفتند

....
آبان ۲۲, ۱۳۹۷ ۳:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  علی

گروه آب دانشگاه تبریز با پنج نفر طرفیت فقط یک نفر شبانه گرفته
گفتن تمام سی و چند نفر شرکت کننده زیر حدنصاب شدن
حتی رتبه های تک رقمی مثل من
دوماه تمام اعتراض و نامه نگاری و… نتیجه نداد
وزارت علوم اصلا اعتراضها رو نمیخونه
منتطر تکمیل ظرفیت بودم اونم اینطور شد
بخدا آه این داوطلبا بدجور دامنشونو میگیره اگه رسیدگی نکنن

.....
آبان ۲۲, ۱۳۹۷ ۱:۳۴ ب٫ظ

یه مورد هم دانشگاههایی رو اضافه کنین که هیچکسو جذب نکردن به بهانه عدم کسب حد نصابببببببببب
مگه نگفتن بهمن ماه جذب دارن؟