آزمون EPT و اما و اگرهای دانشجویان دکتری

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

آزمون EPT، آزمون اختصاصی زبان انگلیسی دانشگاه آزاد است که برای دانشجویان دکتری برگزار می‌شود، تعدادی از دانشجویان برای کسب نمره قبولی با مشکلاتی روبرو هستند.

به گزارش خبرگزاری آنا، سپری کردن دوره دکتری با مقاطع دیگر تحصیلی کمی متفاوت است و دانشجویان در این دوره باید شاخص‌های مختلفی از توانایی‌های خود را محک بزنند تا بتوانند فارغ‌التحصیل شوند. یکی از این شاخص‌ها سنجش سطح زبان دانشجویان است. این سنجش در همه دانشگاه‌ها اعم از آزاد و دولتی به شکلی انجام می‌شود. در کشور ما برای سنجش سطح زبان انگلیسی چند آزمون نظیر MSRT، تافل، آیلتس IELTS و غیره وجود دارد. در این میان دانشگاه آزاد اسلامی آزمونی به نام EPT را در کنار سایر آزمون‌های رسمی کشور برای دانشجویان این دانشگاه در نظر گرفته است که دانشجویان در این زمینه حق انتخاب دارند؛ به این صورت که دانشجویان باید در آزمون EPT یا سایر آزمون‌ها نمره قبولی کسب کنند.

دانشجویان دوره دکتری بر اساس قانون، قبل از اینکه به مرحله آزمون جامع (آزمونی که پس از گذراندن دروس تئوری برگزار می‌شود) برسند، باید به سطح مطلوبی از زبان انگلیسی دست پیدا کنند. در این مسیر دانشجویان باید حداقل نمره برای دادن آزمون جامع دوره دکتری را کسب کنند.

دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی بر اساس ضوابط این دانشگاه می‌توانند به دو صورت در آزمون جامع شرکت کنند یا باید حداقل نمره قبولی را کسب کنند و وارد آزمون جامع شوند یا اینکه نمره مشروط (کمتر از نمره حدنصاب) را به دست آورند و در آزمون جامع شرکت کنند و در فرصتی دیگر نمره قبولی زبان را کسب کنند.

در بخشنامه دانشگاه آزاد اسلامی در این زمینه آمده است دانشجویان برای ورود به مرحله آزمون جامع دوره دکتری باید حداقل نمره ۵۰ یا نمره مشروط ۴۰ از آزمون EPT را کسب کنند. همچنین این دانشجویان می‌توانند نمره حداقلی ۶۵ و نمره مشروطی ۵۲ در آزمون تافل، نمره حداقلی ۵۲۰ و نمره مشروطی ۴۱۶ در آزمون تافل پیپر، نمره حداقل ۶۵ و مشروطی ۵۹ در آزمون NCHE و MSRT‌، نمره حداقلی ۵۲۰ و نمره مشروطی ۴۳۲ از آزمون تولیمو و نمره حداقلی ۶ و نمره مشروطی ۴/۸ از آزمون آیتلس را کسب کنند.

گله دانشجویان دوره دکتری و حدنصاب نمره EPT

تعداد زیادی از دانشجویان دانشگاه آزاد آزمون EPT را انتخاب می‌کنند و البته انتقاداتی هم به این آزمون دارند. مهمترین گله دانشجویان نمره حدنصاب این آزمون است. شریعتی یکی از دانشجویان دوره دکتری دانشگاه آزاد اسلامی در این زمینه می‌گوید: من ۵ بار نمره آزمون را ۴۹ شدم و نمر‌ه‌های دیگرم ۴۸ و ۴۷ بود، من توانستم در آزمون جامع شرکت کنم و با وجود قبولی در این آزمون هنوز نتوانستم در آزمون EPT قبول شوم.

مرتضی دانشجوی دیگری است که می‌گوید ۱۵ بار است در آزمون EPT شرکت کرده ولی هنوز نتوانسته قبول شود. وی از جمعیت ۳ هزار نفری در پشت آزمون EPT خبر می‌دهد و می‌گوید که این دانشجویان با دشواری‌های زیادی روبرو هستند.

سمیه دانشجوی دیگر دوره دکتری نیز می‌گوید بارها در این آزمون شرکت کرده‌ام نتوانسته‌ام قبول شوم و متأسفانه مجبور شده‌ام یک ترم مرخصی بگیرم تا بتوانم در آزمون EPT قبول شوم.

آزمون EPT و استانداردها

مسئله دیگر دانشجویان محتویات این آزمون است؛ تعدادی معتقدند که این آزمون استاندارد نیست. آزمون EPT شامل ۱۰۰ سؤال در سه بخش واژگان، گرامر و درک مطلب است و این آزمون نمره منفی ندارد. در این میان فرهاد به آنا می‌گوید که متونی که برای درک مطلب انتخاب می‌شود متناسب با رشته تخصصی افراد نیست به همین دلیل بسیاری از لغات ناآشناست.

بسیاری از دانشجویان از تقلیل نمره سهمیه‌های ایثارگران گله دارند و می‌گویند که نمره حداقلی آنها کمتر است و باعث شده که آنها راحت‌تر این آزمون را پشت سر بگذارند. این دانشجویان می‌گویند که تعداد دانشجویان بدون سهمیه بیشتر از دانشجویان دارای سهمیه است و باید تسهیلاتی برای این دانشجویان در نظر گرفته شود.

این دانشجویان معتقدند که اگر حدنصاب نمره مانند ایثارگران شود بسیاری از آزمون EPT می‌گذرند. براساس ضوابط دانشگاه آزاد نمره حداقلی ایثارگران ۴۰ و نمره مشروطی آنها ۳۵ است.

ناگفته نماند که این اواخر معاونت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی تمهیداتی را برای دانشجویان در نظر گرفته که شامل فرصت بیشتر به دانشجویان برای ارائه مدرک زبان است. تا جایی‌ که دانشجویان فعلی دانشگاه آزاد که در آزمون جامع قبول شده‌اند اما نمره زبان ارائه نداده‌اند، می‌توانند تا پایان سال نمره زبان خود را ارائه دهند. البته بسیاری از دانشجویان اعلام می‌کنند که این فرصت چندماهه دردی از آنها دوا نمی‌کند و باید شکل آزمون EPT تغییر کنند.

ناکامی برگزاری دوره EPT

اوایل سال‌ جاری قرار بود شکل آزمون EPT تغییر کند و دوره‌های شش‌ماهه یا سه‌ماهه برای آمادگی آزمون EPT برگزار شود تا دانشجویان بتوانند مهارت‌های لازم را در این مدت کسب کنند. این دوره‌ها قرار بود اینگونه باشد که مرحله به مرحله دانشجویان در کلاس‌ها پیش روند و امتحان بدهند و بعد از قبولی در هر مرحله وارد مرحله بعدی شوند، اما اجرای این دوره همچنان در هاله‌ای از ابهام باقی مانده است.

برخی از دانشجویان می‌خواهند فرصت ارائه نمره آزمون EPT تا زمان ارائه رساله دوره دکتری در نظر گرفته شود البته برآورده‌شدن این خواسته نیاز به اصلاح آیین‌نامه دارد که باید معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی درباره آن تصمیم بگیرد.

به هر حال تعداد زیادی از دانشجویان دوره دکتری دانشگاه‌ آزاد اسلامی که به گفته خودشان پشت دیوار آزمون EPT گیر کرده‌اند می‌خواهند تمهیدی عملیاتی اندیشیده شود تا بتوانند از آن عبور کنند و فارغ‌التحصیل شوند.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

53 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
المیرا
بهمن ۱۷, ۱۴۰۱ ۵:۴۰ ب٫ظ

سلام من قبلا شنیدم استاد فاضلی نامی هست که یکی از بهترین مدرس هاست که دوره هاش بگذرونیم موفق میشیم اما اسمشو دقیقا نمیدونم کسی هست راهنمایی کنه؟. تو اینترنت زدم اسم زیاد میاد بالا به نام فاضلی نمیدونم دقیقا کدومه.

جمال موسوی
خرداد ۲۹, ۱۴۰۱ ۱۱:۰۵ ب٫ظ

والا بخدا این آزمون هیچ تاثیری بر روند کار و درس و پژوهش ما نداره،من شش بار هست که آزمون میدم و رد میشم کمترین نمره م سی و شش و بالاترین نمره م چهل و دو شده،خسته شدم بخدا

کاملیا
اسفند ۷, ۱۳۹۹ ۱۰:۴۵ ب٫ظ

سلام وقت بخیر
اگر در آزمون EPT ثبت نام کنم ولی به دلیل کرونا شرکت نکنم مشکلی ایجاد می‌شود ؟ یا می‌توانم باز ثبت نام کنم

حسین
آبان ۲۷, ۱۳۹۷ ۲:۱۳ ق٫ظ

نمره زبان ۴۵ باشد و مشروط ۳۵ باز هم مشکل حدود هزار نفر حل می شود. یک آمار کلی از نمرات دانشجویان گرفته شود کاملا آمار گویاست و مشکل عده ای زیادی حل خواهد شد امیدواریم در این زمینه تمهیداتی اندیشیده شود.

سحر
آبان ۱۹, ۱۳۹۷ ۶:۴۵ ب٫ظ

سلام دوستان نمره ept من ۳۹ شده سهمیه ۲۵ درصدی جانبازان هم دارم تو بخشنامه چیزی در مورد نمره ۳۵ که اینجا گفته مشروطی برای فرزندان جانبازان هست ننوشته کسی میدونه الان من قبور هستم یانه؟

زهرا
آبان ۱۶, ۱۳۹۷ ۲:۵۸ ب٫ظ

مایه همکلاسی داریم آیلتس هفت شده ولی ept 43 شده… بعد جریان روپرسبدم چرااینجوریه؟
میگه آیلتس خب بیشتر مکالمه وحرف زدن هس ولی eptبیشترگزامرهس. یعنی طرف اینجوری بگم ازeptبیشتر ترس داشت ومیگف سختتزه.
درحالیکه من خودم ept59 شدم و البته لیسانس زبان هم داشتم بجز رشته اصلی خوذم….
Ept. اتفاقا استاندارد هس ولی برای کسیکه گرامرولغت خوبی بلدهس. موفق باشید

ابراهیم بیوتکنولوژی
آبان ۱۳, ۱۳۹۷ ۱۰:۴۵ ق٫ظ

با سلام. خدمت همه دوستان عزیز. سعی کنید فقط در ازمون تولیمو شرکت کنید. خیلی بهتر و خوبتر میشه نتیجه گرفت.من دفعه اول شدم ۴۲۰ و دفعه دوم ۴۹۰. کتاب استاد خیرابادی و کتاب سنجش و دانش و بعضی از قسمت های تافل رهنما بهترین منابع هستند. یک ماه به صورت مدون و مرتب بخونید موفق می شوید. با ارزوی موفقیت برای همه شما.

زهرا.مهندسی مالی
آبان ۱۲, ۱۳۹۷ ۱۱:۴۲ ب٫ظ

سلام دوستان
برای آزمون EPT کتابهای fast Grammer, fast vocab, fast reading رو مطالعه کنید( مولف مهرداد زنگینه وندی)
کلاسهای سعید نیک پور هم خیلی عالیه

رسولی
آبان ۱۳, ۱۳۹۷ ۸:۳۰ ق٫ظ

تشکر.

محمد
آبان ۱۲, ۱۳۹۷ ۹:۰۷ ب٫ظ

مگه کلا قرار نشد آزمون جامع رو بدیم بعدش شش ماه زمان واسه ارائه مدرک زبان داشته باشیم؟

آبدیس
آبان ۱۲, ۱۳۹۷ ۵:۵۹ ب٫ظ

سلام
والا همه ش دم از استاندارد نبودن آزمون ای پی تی میزنن،
اولا شرایط استاندارد رو کی تعیین میکنه که با اون مقایسه کردین و فهمیدین استاندارد نیست؟
دانشگاه آزاد میگه بابا قبول، استاندارد نیست، خب مجبور نیستین این آزمون رو شرکت کنید، برید آزمون msrt یا Tolimo یا….
میگن شنیداری داره سخته
بعد تازه پیشنهاد میدن که تبدیل به واحد درسی کنن بدن به خود واحدها (مثلا میخوان بچه گول بزنن که نمره بگیرن اینجوری مثل بقیه دروس پاس کرده)
اصلا میدونین چیه، شما مقطع دکتری رو با کارشناسی اشتباه گرفتین، فکر کردین فقط واحد پاس کردنه!!
بشینین ۱۰ سال زبان انگلیسی بخونین شاید نمره آوردین، وگرنه به سلامت، خداروشکر این مانع مدرک زبان هست، وگرنه هرجا پر میشد از دکتری دانشگاه آزاد
نکته بعدی آزمون جامع شونه
بابا اسمش روشه، “جامع”

یعنی موضوع و مبحث باید مشخص بشه نه منبع
اینو متوجه بشین
استادهایی که جزوه معرفی میکنن که دیگه نوبرن
راستی دقت کردین از دانشجویان دانشگاههای دولتی معترض به ارائه مدرک زبان خیلی خیلی خیلی کمترن نسبت به دانشگاه آزادیها

صابر
آبان ۱۵, ۱۳۹۷ ۷:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  آبدیس

دوست گرامی صحبت هاتون راجع به ازمون زبان کاملا قابل قبول. ولی امتحان جامع ای که عرض میکنین چه دانشگاه ازاد چه دولتی باید سر فصل ارایه بشه یا نه؟ تازه امروز تاریخ امتحان رو مشخص کردن شما امتحان جامع که میخواین بدین باید بدونین چند تا درس باید امتحان بدین یا نه؟دوره های قبل داخل دانشگاه برگزار میشد مشخص بود اما حالا به صورت استانی قراره برگزار بشه اونم نیمه اول دی ماه در عرض دو ماه شما دانشجوی نمونه دانشگاه دولتی هم باشین نمیتونین خودتون رو با منابع مطابقت بدین. پس لطفا همه چیز رو به دید خود نبینید.یا علی

حسنین
آبان ۱۹, ۱۴۰۲ ۹:۰۷ ق٫ظ
پاسخ به  صابر

سلام من ept رد شدم حالا اجازه نمیدن جامع شرکت کنم وبعد eptمجدد امتحان بدم لطفا راهنمایی میکنین چیکارکنم حتی خواهش کردم که اجازه شرکت در امتحان جامع روبدن تعهد میدم بعد eptمجددامتحان بدم

زهرا
آبان ۱۲, ۱۳۹۷ ۲:۰۶ ب٫ظ

آزمون ای پی تی آزمون سختی نیست. قطعا از آیلتس و تافل آسونتره.
به علاوه دانشجوی دکتری دانشگاه آزاد، که تو سیستم آموزشی جمهوری اسلامی ایران پرورش پیدا کرده و ترمی ۷-۸ میلیون هزینه تحصیل میکنه، نمیتونسته در طول سالهای تحصیل؛ توانمندیش رو در زمینه زبان هم بالا ببره. ای پی تی، آزمون استانداردی شاید نباشه، اما آزمون سختی هم نیست و قطعا هم سیستم آموزشی نیازمند یه سری فارغ التحصیل نیست که به زبان مرجع نمی تونن بخونند و بنویسند و ترجمه کنند و حرف بزنند.
به جای بهانه گیری، بهتره به دنبال رفع کم و کاست هاتون باشید.

زهرا
آبان ۱۲, ۱۳۹۷ ۱۲:۵۸ ب٫ظ

ببخشید کسی میدونه بهترین کلاسای امادگی برای ازمون eptکجاهستش؟

حسین
آبان ۱۲, ۱۳۹۷ ۵:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا

سلام.
من شنیدم اردبیل جهاددانشگاهیش یک استادی هست که عالی تدریس میکنه.

دانشجو دکترا...
آبان ۱۲, ۱۳۹۷ ۱۱:۴۹ ق٫ظ

چرا ام اس ار تی رو نوشته ۶۵؟ مگر ۶۰ یا ۵۰ نبوده!!!!!!!!!!!۱

بهنام
آبان ۱۲, ۱۳۹۷ ۱۰:۳۰ ق٫ظ

دوست من زبان بلد نبودی دکتری نمیخوندی کسی زور نکرده بود. امیدوارم از گرفتن مدرک های الکی با سخت شدن شرایط زبان ، جلوگیری بشود تا در جامعه با دکتر های حقیقی و کامل روبرو باشیم

رسولی
آبان ۱۲, ۱۳۹۷ ۱۰:۵۴ ق٫ظ
پاسخ به  بهنام

نمی دونم
چرا برخی دوستان حرفای بی ربط می زنند .اصلا خود شما نمره گرفتین …دانشجویین یا نه ….اگه نمره گرفتین توی این پست چکار می کنین …

با سدکردن راه دانشجویان دکتری از طریق نمره زبان نمی شود اعتباربخشی به مدرک را انجام داد.حرف دانشجو این است ازمون استاندارد شود ….موانع وسخت گیری ها کاهش یابد ….همین !!!!

مگر کسی گفته که اصلا نمی خواهد امتحان بدهد ….حرف داشجوها این است بهانه گیری نشود ….شرائط تسهیل شود …آزمون استاندارد شود تا طرف بتداند از کدام منبع مطالعه داشته باشد….

همین!!!

جمیل
آبان ۵, ۱۴۰۰ ۲:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  رسولی

سلام بهترین نظر است

رسولی
آبان ۱۲, ۱۳۹۷ ۱۱:۰۴ ق٫ظ
پاسخ به  بهنام

این حرفا منطقی نیست ….خواسته دانشجوها استاندارد کردن آزمون ای پی تی ….نه تلاش برای حذف آزمون زبان ای پی تی …
البته با سخت گیری ها نمی شود به مدرک دکتری اعتبار داد.

آبدیس
آبان ۱۲, ۱۳۹۷ ۶:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  بهنام

موافقم در

د.دکترا
آبان ۱۱, ۱۳۹۷ ۵:۱۲ ب٫ظ

سلام:
من به عنوان یک دانشجوی دکتر با کامنت ناصر و مریم کاملا مخالفم این تقصیر دانشجوی دکتری نیست که زبانش خوب نیست مقصر ساختار آموزشی است که از ابتدایی باید به همراه زبان رسمی که فارسی است در شرایط یکسان آموزش داده می شد. اما متاسفانه سهم زبان درساختن ابتدایی آموزش نبود و در ساختار راهنمایی و نظری و دانشگاه هم تا دکتری بسیار کم و ناچیز بوده است. اگر چه اصولا می بایست از اول مانند زبان رسمی با دستور زبان انگلیسی تر جمه و مکالمه فرد کاملا پخته می شد تا این که وارد دوره دکتری که می شد می تونست با زبان انگلیسی صحبت کنه. پس مشکل به ساختار آموزشی بر می گرده نه دانشگاه دولتی یا آزاد و… چه بسا که دانشجوهای دکتری دانشگاه های دولتی هم دقیقا مشکل دانشگاه آزاد را دارند. البته بماند که به گفته دانشجویان دکتری دانشگاه تهران تافل دانشگاههای دولتی مانند دانشگاه تهران ساده تر از تافل دکتری دانشگاه آزاد است. پس دقیقا جوانب مساله را بررسی کنید بعد قضاوت کنید.

امید
آبان ۱۱, ۱۳۹۷ ۶:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  د.دکترا

کاملا موافقم…..

ناصر
آبان ۱۱, ۱۳۹۷ ۸:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  د.دکترا

خب دوست عزیز بنده حرفت رو قبول دارم که دلیل ضعیف بودن زبان خیلی ها ساختار اشتباه آموزش و پرورش بوده و هست. اما الان مساله چیز دیگه ای هست. شما همون اول وقتی نتونی مدرک زبان بگیری و انصراف بدی بهتره و سال ها وقتت در مقطع دکتری تلف نشه و یا اینکه بیای و چندین سال وقت و هزینه بکنی آخرش نتونی مدرک زبان بگیری و بعد اخراج بشی!؟ خب مسلما همون اول راهت رو پیدا کنی بهتره

جمیل
آبان ۵, ۱۴۰۰ ۲:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  د.دکترا

با سلام دو دانشجوی دکترا ،عالی و کامل بیان فرمودید

ناصر
آبان ۱۱, ۱۳۹۷ ۱:۴۴ ب٫ظ

به نظر بنده تا هر کی آزمون زبان قبول نشده اصلا نباید اجازه بدن وارد دوره دکتری بشه. اینجوری خود دانشجو هم سود میبره چون اگه نتونه قبول بشه تکلیفش رو از اول میدونه نه اینکه بیاد ۴ سال درس بخونه و موقع دفاع از رساله تازه ازش مدرک زبان بخوان!

رضا
آبان ۱۲, ۱۳۹۷ ۱۰:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  ناصر

وزارت بهداشت و علوم پزشکی شرط شرکت در آزمون دکترای رشته های پی اچ دی خودش را منوط به داشتن مدرک زبان تولیمو ام اس آر تی تافل ایلتیس و مدرک زبانی که خودش داره کرده…. اگر کسی مدرک زبان ندارد حق شرکت در آزمون را ندارد

مریم
آبان ۱۱, ۱۳۹۷ ۸:۵۰ ق٫ظ

به نظر من کسی که زبان بلد نیست شایستگی این رو نداره که دکتری بخونه .اول مطمن شین که زبان تون خوبه بعد دکتری شرکت کنین .لطفا.اینقدرم آبروی بچه های دانشگاه آزادو پیش بچه های ملی نبرین که ما نمیتونیم نمره زبان بیاریم

آبدیس
آبان ۱۲, ۱۳۹۷ ۶:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

آفرین

جمیل
آبان ۵, ۱۴۰۰ ۲:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

با سلام فقط با تلاش موفق میشویم متاسفانه فرصت درس خواندن کم و جو حاکم بر دانشجویان دکترای شاغل سنگین است ………..

هادی
آبان ۱۰, ۱۳۹۷ ۴:۴۹ ب٫ظ

کافی سوالات بیشتر تخصصی رشته ارائه بشه اکثر بچه ها قبول خواهند شد .

حرف دل دانشجوی دکتری حقوق-موافق تمام کمپین ها هستم
آبان ۹, ۱۳۹۷ ۳:۵۵ ب٫ظ

با سلام
دانشجوی دکتری آزاد تهران هستم و قریب به چند ساله که موفق به دفاع از رساله دکتری نشده ام. من دقیقا از سال ۹۱ که در ept نمره ۴۹ گرفتم تا کنون همش امتحان ept را دادم اما همش ۴۹ ۴۹ ۴۶ و این حول و حوش نمره گرفتم. متاسفانه هنوز نتوانستم از ۹۱ تاکنون از رساله دفاع کنم و همش شهریه ثابت پرداخت کردم و سنوات گرفتم و کلی به صندوق بدهکارم که شده ۱۹ میلیون تومان. که همش بهداری این ept بوده که این همه هزینه متقبل و هنوز دفاع نکردم. خدا کنه این شهریه ثابت که در طول این چند سال بابت تمدید رساله وام گرفتیم مورد بخشودگی قرار بگیره، خدا خیرتان بده که این کمین ها را راه می اندازید حرف دل ما را می زنید، دستتان مریزاد. دست همتون را می بوسم. انشاالله مدیریت محترم سایت پی اچ دی حرف دل این کمپین ها را به گوش مسولان رده بالای دانشگاه آزاد برسانند و هرچه زودتر به مشکلات هممون وابن کمپین ها عادلانه رسیدگی شود.

گذر کرده از خوان ای پی تی
آبان ۹, ۱۳۹۷ ۷:۱۲ ب٫ظ

دوست عزیز قبولی خیلی مشکل نیست. من فقط و فقط ۵۰۴ را خوندم و گرامر در حد هیچی بلد نیستم. اما بار ۸ بالاخره نمره ۵۱ آوردم و قبول شدم و نفس راحتی کشیدم. همیشه ۳۰ الی ۴۰ تا گرامر را ۴ تا ۴ تا یا ده تا ده تا می زدم. اما نمی شدم. دفعه آخر یعنی ۸ گرامرها را سر جلسه خوندم و ۵۱ شدم. تو این ۸ بار خیلی استرس داشتم که چرا نمیارم و هر وقت کسی نظر می داد یه بار نمره آورده تازه بیشتر می شد استرسم.. الان ا/ه آزمون بدم شاید ۳۰ هم نیارم. سعی کنید مداوم و پشت سر هم امتحان بدهید هم تقویت می شوید و هم ممکمه یه دوره ش راحت تر باشه

جمیل
آبان ۵, ۱۴۰۰ ۲:۳۷ ب٫ظ

با سلام و تشکر از راهنمایی شما

امید
آبان ۹, ۱۳۹۷ ۳:۴۰ ب٫ظ

واقعا خوب شده دوست عزیز!!!!
واقعاچه خوب سلیقه ای به خرج داده و اسم زهی خیال باطل رو برای خودت انتخاب کردی!!!!
اولین بار،بدون مطالعه !!!قبولی EPT!!!!

مجید
آبان ۹, ۱۳۹۷ ۱۰:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  امید

من هم دفعه ی اول شرکت کردم و نمره ی ۸۵ گرفتم. البته دو سه سال قبل هم آیلتس گرفته بودم. اگر EPT مشکل داره واقعا چرا دانشجوها نمیرن یه آزمون دیگه بدن؟ اصلا آیلتس بدن که خیلی استاندارده.
خب معلومه تو این مورد مشکل از دانشجویه دیگه

علی
آبان ۹, ۱۳۹۷ ۱۰:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  مجید

آقا مجید یک کمی هم پایین را هم نگاه کن مسلما من که ارشد زبان دارم و دکترای دانشگاه دولتی در گرایشی از علوم تربیتی میخوانم در ept نمره کامل را خواهم آورد شما که ۸۵ آوردی زبانت خوبه ولی افراد دیگر همه که شرایط شما را ندارند‌….. سوالات ept در بخش گرامر واقعا غیر استاندارد هست . در گرامر باید مثل سوالات تافل هر ۴ شکل سوال که اولش سوالات تستی ۴گزینه ای هست باید داده بشود …. اما در ept سوالات گرامر که ۴۵ سوال از ۱۰۰ سوال آزمون هست فقط در ۲ شکل سوال طرح میشود که در شکل اول که بیشترین سوال و حدود ۳۵ سوال هست سوالات که زیر هر ۴ قسمت خط کشیده و شکل دوم که ۱۰ سوال هست شامل سوالات ۴ جمله هست که یکی از جملات از نظر گرامری غلط هست…. کل سوالات گرامر همش همینه… این سبک سوال کلی نمره را دانشجو از دست میدهد……. اگر سوالات گرامر را به هر ۴ شکل که در سوالات مثل تافل و سایر آزمون های زبان هست سوال طرح بشود من قول میدهم کسانی که ۴۰ میگیرند براحتی نمره ۵۰ بگیرند…. کلی نمره دانشجو در سوالات تکراری گرامر که زیر هر ۴ کلمه خط کشیده از بین میرود… چرا دانشگاه آزاد سبک طرح سوالات را عوض نمیکند… در یک آزمون یک متن کلوز تست از ماندلا بود و جالب این هست که در ماه مهر از همان کلوز تست ماندلا قسمت های آخر متنش می آیند و چند سوال گرامر را باز از… ادامه نظر»

مریم
آبان ۱۱, ۱۳۹۷ ۸:۴۷ ق٫ظ
پاسخ به  علی

هر کس زبان بلد نیست شایستگی این رو نداره که دکتری بخونه .این نظر منه

کمپین اجرای طرح بخشودگی بدهی تمدید رساله دانشجویان
آبان ۹, ۱۳۹۷ ۳:۰۸ ب٫ظ

کمپین اجرای طرح بخشودگی بدهی تمدید رساله دانشجویان دکتری آزاد
با سلام خدمت مدیریت محترم سایت phd
ضمن احترام به حضور مدیریت محترم سایت پی اچ دی می رساند که تعداد زیادی از دانشجویان دکتری به دلیل عدم موفقیت در ept از سال ۹۱ تا ۹۷ مرتب شهریه ثابت را پرداخت نموده و قادر به دفاع از رساله بدلیل عدم مدرک زبان نشده اند و هزینه های زیادی را بابت پرداخت شهریه تمدید رساله خویش متقبل شده اند. که اصولا می بایست در ۹۲ یا ۹۲ فارغ التحصیل می شدند. اما تمدید رساله بدلیل عدم قبولی ept باعث شده آنان در طول این چند سال سنوات گرفته و شهریه ثابت را بپردازند. خواهشمند است به مسولان اصلی و ریاست دانشگاه آزاد جناب آقای طهرانچی بفرمایید تمهیداتی برای بخشودگی بدهی صندوق رفاه این دانشجویان دکتری که فقط به خاطر ept موفق به دفاع نشده اند اندیشیده شود که به امید خدا مشکل بدهی معوقه آنان که به گفته خودشان ۱۵ تا ۲۰ میلیون شده است حل شود و بدهی تمدید رساله آنان مورد بخشودگی قرار گیرد. باتشکر از طرف جمعی از دانشجویان دکتری تهران

عمران
آبان ۹, ۱۳۹۷ ۲:۵۱ ب٫ظ

نمره لحاظ بشه کسانی ک نمره زبان دارن و اونایی ک ندارن.حداقل فارغ تحصیل بشن دانشجوها

زهی خیال باطل
آبان ۹, ۱۳۹۷ ۲:۵۰ ب٫ظ

با سلام – من بدون مطالعه و برای اولین بار سر جلسه رفتم و قبول شدم. این ازمون در مقایسه با سایر ازمونها چندان سخت نیست. دوستان سطح زبان خود را با مطالعه باید بالا ببرند. شاید بهترین راه این است که در کنکور دکترا کسانی که زیر ۵۰ درصد بزنند پذیرش نشوند. در اینصورت این همه هزینه شهریه اضافی پرداخت نمی شد و دوستان نیز دغدغه هدر رفت پول نداشتند.

غزل
آبان ۹, ۱۳۹۷ ۵:۰۹ ب٫ظ

خب منم بدون مطالعه رفتم سرجلسه ept و ۵۹ شدم. ولی msrt جالبه اونم بدون مطالعه رفتم ولی چهل شدم.
مسلما eptراحتترازبقیه ازمونهای زبان هس به نظرم.
واگه کسی قبول نمیشه این ازمون رو.. به نظرم کمی بیشترمطالعه کنه. یه زره گرامردرحددبیرستان که من ازقبل بلدبودم و لغات ۵۰۴ رو هم یک زمانی تودوره کارشناسی استادزبانمون مارومحبوربه حفظش که خمونا توذهنم بود….
اینقدرچیزمهمی نیس که دوستان سختش کردن…ان شالله خبرقبولی تون بدبد.

farhadi
آبان ۹, ۱۳۹۷ ۱:۳۳ ب٫ظ

تا جایی که خاطرم میاد سال گذشته هم کمپینی ۲۰۰۰ نفری برای اعتراض به این آزمون تشکیل شد ، کسی خبر داره که نتیجه ای هم داشته ؟ بررسی شده؟

عادل-حقوق
آبان ۹, ۱۳۹۷ ۱۲:۲۸ ب٫ظ

باسلام سوالات گرامر ۴۰ سوال است و سوالات کلوز تست هم ۱۵ سوال است که جمعا ۴۵ سوال می شود و این ۴۵ سوال کلا گرامری است. لذا پاسخ به سوالات گرامری که بسیار پیچیده است و در این وقت محدود آزمون که ۱۴۰ دقیقه است بسیار مشکل است. من ۲۰ با ر شرکت کردم نهایتا ۳۹ تا ۴۹ می شم چون هرگز وقت نکردم به سوالات گرامری و کلوزتست که کلا گرامری است پاسخ بدم. بیشتر دانشجویان دکتری مشکل گرامری دارند نه لغات و درک مطلب. اگر سوالات گرامری که دقیقا ۴۵ سوال همه با هم می شود به حداقل ممکن برسد و به جای آن بیشتر رو معنی و ترجمه تخصصی تاکید شود مشکل خیلی ها برطرف می شود. یعنی سوالات بخش لغات به ۳۵ و درک مطلب به ۳۵ سوال مانند دانشگاه تهران تنظیم کنند و گرامر و کلوز تست را باهم ۳۰ سوال کنند مشکل تا حد زیادی برطرف خواهد شد. خیلی ها از دانشجویان از سال ۹۱ و ۹۲ تاکنون به خاطر عدم کسب نمره زبان ept موفق به دفاع از رساله نشده اند و متقبل شهریه ثابت دوره دکتری و تمدید رساله دکتریشان شده اند. و ۱۵ تا ۲۰ میلیون به خاطر تمدید رساله و عدم کسب نمره زبان به دانشگاه پرداخت نموده یا این که وام از صندوق گرفته و به دانشگاه بدهکار شده اند و باید بعد از فارغ التحصیل تازه ۱۵ تا ۲۰ میلیون بابت بدهی ثبت نام تمدید رساله بدلیل عدم کسب نمره زبان و عدم ورود به دفاع دکتری… ادامه نظر»

ept
آبان ۹, ۱۳۹۷ ۱۱:۵۹ ق٫ظ

بنظر بنده گرامر بخش زیادی از نمره ept را دارا می باشد و در هر ازمون متاسفانه تکراری از ازمونهای قبل در ان دیده نمی شود و جزییات و سختگیریه زیادی در بدست امدن گزینه صحیح وجود دارد.فکر میکنم میشود با:
۱-ارایه سولات پر تکرار از ازمون های قبل
۲-سوالات اسانتر خصوصا در بخش گرامر که تکنیک های بیشتر و مهارت های شصت گانه
۳-سقف نمره کم برای فرصت ارایه مدرک تا زمان دفاع
۴-سنوات خوردن در مدرک گرفتن بخاطر اریه مدرک زبان
بهترین روش میتواند باشد.نظر شما دوستان چیست؟

حقوق عمومی
آبان ۹, ۱۳۹۷ ۱۱:۲۴ ق٫ظ

این آزمون حداقل ممکن را تعریف کرده است و به نسبت دیگر آزمونهای مشابه ساده تر می‌باشد. دوستان اگر آزمون را استاندارد نمی‌دانند اصراری نیست می‌توانند msrt, tolimo و یا حتی آیلتس و تافل شرکت کنند.
و اینکه یک فرد با مدرک دکتری باید حداقل های زبان انگلیسی را بداند خواسته نامعقولی نیست؛ در دیگر کشورها در بسیاری از رشته ها کل دوره به زبان انگلیسی برگزار میگردد.

امید
آبان ۹, ۱۳۹۷ ۱۱:۳۱ ق٫ظ
پاسخ به  حقوق عمومی

یعنی با این توصیف کسی که ۴۰ تا ۴۰ درصد بزند حداقل ها از زبان انگلیسی را نمی داند و۵۰درصد را بزند دیگر بر انگلیسی مسلط است .. من یقین دارم کسی بالای ۵۰درصد بزند چند ماه بعد وهمان ماه بعد امتحان بدهد شاید ۳۰ یا ۴۰ بیاورد ….بعدش الان روش هایی توصیه می شود که فقط با تکنیک وبدون دانستن معنی لغات و جملات ، فقط پاسخ صحیح با تکیه ترفند ها را بدون درک درستی از زبان انگلیسی ارائه می کند که هیچ تسلطی برای زبان خارجی ایجاد نمی کند .

ept
آبان ۹, ۱۳۹۷ ۱۲:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  حقوق عمومی

msrt که برگزار میشود و حد قبولی دانشجویان دولتی۵۰میباشد کلی صف انتظار قبولی داره اونوقت دانشجوی ازاد باید نمره۶۵ بیاره که بارم نمرش معقول نیست.یا ازمون ept سخت و سطحش بالاتره یا بارم نمره درست نیست.یه هم اندیشی هم کردن مسیولین و مشروطی حذف کردن.شرایط بدتر شد

امید
آبان ۹, ۱۳۹۷ ۱۰:۵۴ ق٫ظ

من یازده بار است امتحانEPT می دهم وهنوز قبول نشدم .منابع مشخص نیست دقیقاً هربار به گونه ای نوین وکاملا جدید سئوال می آید مثل اینکه بهانه بگیرند تا کسی قبول نشود . وبه ندرت در سئوالات سال های متعدد یک سئوال مشابه واستاندارد می آید . کسی جوابگو نیست

این سیکل تا کی ادامه می یابد؟ کسی خبر ندارد.
ده ها هزار نفردانشجوی دکتری ،بلاتکلیف پشت امتحان صف کشیده اند وهربار ۴۹ ،۳۹ ،۲۱ برای آنه ها ثبت می شود .تا اعتراض می شود می گویند بروید تافل و…شرکت کنید !!!!!

حتی مهلت نمره زبان مشروط ۴۰ را تا زمان دفاع از رساله برداشتند….آن هم پس از کمپین اعتراض دانشجویان !!!!
نمی دانم این حذف نمره مشروط ،چه رابطه ای با کمپین اعتراضی داشت . کاش اعتراض نمی کردند تا نمره مشروطی باقی می ماند حداقل ….

تو رو خدا رسیدگی کنید …
.. در نظر گرفتن نمره قبولی ۴۰ یک خواسته معقول ومنطقی است ….استاندارد کردن آزمون …. و یا هر اقدام دیگری که منصفانه باشد می تواند راه برون رفت از این بحران باشد .

مجید
آبان ۹, ۱۳۹۷ ۱۱:۴۰ ق٫ظ
پاسخ به  امید

به نظر شما اگه این آزمون استاندارد نیست، چرا نمیرید آزمونهای دیگرو امتحان کنید. دانشگاه که دست دانشجوها رو برای نوع آزمون باز گذاشته. معلومه که مشکل از جای دیگست.
اگه همین حداقل ها رو هم رعایت نشه که دیگه ……..

غزل
آبان ۹, ۱۳۹۷ ۵:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  امید

دوست من بیشترمطالعه کنید واگه ازeptراضی نیستی آزمونهای دیگر زبان را امتحان کنید.

ناصر
آبان ۱۰, ۱۳۹۷ ۵:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  امید

زبان یک موضوع محدود و حفظی نیست برای کسب مهارت حداقلی مورد نیاز کارکردن و یاد گرفتن لازم هست لذا سوال تکراری و جزوه مشخص جهت آزمون بی معناست