تداوم روند پرداخت وام دانشجویان دکتری

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

یزدان مهر گفت: در حال حاضر مشکلی در پرداخت وام دکتری نداریم و با جلساتی که برگزار شد تمامی شعب بانک‌ها روند پرداخت را تسهیل کرده و درخواست‌ها در حال انجام است.

ذوالفقار یزدان مهر رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به نهادینه‌سازی به منظور ارتقای خدمات‌رسانی در حوزه‌های مختلف دانشجویی، گفت: صندوق رفاه دانشجویان در راستای تنوع بخشی به منابع و افزایش توان مالی به منظور افزایش حمایت دانشگاه‌ها و دانشجویان با شناسایی زمینه‌های جلب حمایت مالی سازمان‌ها، نهادها از قبیل بنیاد ۱۵ خرداد، بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمام امام(ره)، سازمان زیباسازی شهرداری تهران، نیکوکاران و خیران، اقداماتی چشمگیر انجام داده است که منجر به جذب مبلغ ۲۳۳ میلیارد تومان اعتبار شده است.

وی ادامه داد: صندوق رفاه دانشجویان به منظور ارتقا خدمات‌رسانی و گسترش جامعه تحت پوشش وام شهریه دانشجویان به دانشجویان با بانک قرض‌الحسنه مهر نیز هم‌افزایی انجام داده است که در سال اول اجرای این طرح صرفا پرداخت وام شهریه دانشجویان دانشگاه‌های غیردولتی به بانک واگذار شد و تصمیم گرفته شد در صورت استقبال از طرح، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی دولتی نیز به این طرح اضافه شوند.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان اضافه کرد: ظرفیت سازی پرداخت مبلغ ۳۲۰۰ میلیارد وام شهریه به دانشجویان دانشگاه‌های غیردولتی، پرداخت وام شهریه با کارمزد ۳ درصد، امکان ۴۸ ماهه برای بازپرداخت وام برای دانشجویان دوره کاردانی و کارشناسی و همچنین ۷۲ ماهه برای دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری از مهم‌ترین مفاد انعقاد تفاهم‌نامه با بانک فوق است.

 یزدان مهر در ادامه در خصوص اعتراض دانشجویان در پرداخت وام دکتری اضافه کرد: در حال حاضر مشکلی در پرداخت وام دکتری نداریم و تمامی شعب بانک ها با جلساتی که برگزار شد روند پرداخت را تسهیل کرده و درخواست ها در حال انجام است.

تاخیر پرداخت وام به دلیل دیر ارسال شدن لیست دانشجویان بوده است

وی ادامه داد: متاسفانه برخی از دانشگاه ها لیست دانشجویان را دیر ارسال کردند که همین موضوع باعث تاخیر در پرداخت وام دانشجویان شد.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان بیان کرد: اعتراض هایی که دانشجویان داشتند مربوط به دانشگاه زنجان بود که به دلیل تایید نشدن لیست دانشجویان توسط معاونت دانشجویی، تایید نهایی به بانک ارسال نشده بود که این مشکل برطرف شد و 7 آبان ماه وام دانشجویان دانشگاه زنجان پرداخت شد، در حال حاضر پرداخت ها در حال انجام است و مشکل خاصی در این زمینه نداریم.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
عرفان
آذر ۳۰, ۱۳۹۷ ۹:۳۳ ب٫ظ

چه وامی ما بچه های دانشگاه ازاد رو به کل حذف کردین از وام وزارت علوم واقعا جای تاسف داره

محمد
آذر ۲۷, ۱۳۹۷ ۱۰:۳۶ ق٫ظ

هنوز دانشگاه ما کاشان و چند دانشگاه دگه که پرداخت نکردن چرا الکی شعار میدین-هزار کاغذ و ضمانت و محضر برای چندرغاز میخوان