کنترل رشته و ظرفیت پذیرش دانشجویان تحصیلات تکمیلی

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: در تحصیلات تکمیلی کنترل هایمان را شروع کردیم، طبیعتاً باید ظرفیت هایمان را با نیازهای جامعه هماهنگ کنیم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان امور دانشجویان، مراسم معارفه سرپرست دانشگاه صنعتی شیراز و تقدیر از رئیس سابق این دانشگاه با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان امور دانشجویان و تنی چند از مسولان برگزار شد.

مجتبی صدیقی در مراسم تکریم و معارفه رؤسای قدیم و جدید دانشگاه صنعتی شیراز، به شرایط آموزش عالی دانشگاه های ایران اشاره کرد و افزود: به هرحال هرم جمعیتی دانشگاهیمان تغییر کرده، صندلی های خالی در آموزش عالی داریم و به طور کلی کمیت کاهش پیدا کرده و این فرصتی کم نظیر برای ارتقاء کیفیت است.

وی گفت: ما فارغ التحصیل هایی می خواهیم که به درد جامعه بخورند، از طرفی دانشگاه های ما هم باید به سمتی بروند که علاوه بر اثرگذاری در مجامع علمی، درد کشور را بشناسند و به درمان آن کمک کنند.

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: توسعه کمی صورت گرفته که در برخی موارد بی هدف بوده، البته در خیلی جاها هم افتخار و سودمند بوده ولی الان دیگر نمی توان دانشگاه های متعدد را به نحو گذشته مدیریت کرد.

معاون وزیر علوم عنوان کرد: آمایش آموزش عالی طرح اصلی وزارتخانه در دوره کنونی وزارت علوم است و بر اساس مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی دنبال می‌شود، مأموریت گرایی و توسعه هدفمند ضرورت جدی برای دانشگاه هایمان است، وقت آن شده است همه سیستم ها و تجهیزات دانشگاهی کشور هدفمند و با هم افزایی به صورت هماهنگ پیش روند.

صدیقی با اشاره به اینکه آمایش آموزش عالی مشکلی برای هیچ کارمند، استاد و دانشجویی ایجاد نمی کند، اظهار داشت: می خواهیم از امکاناتمان بهتر استفاده کنیم، دانشگاه های پراکنده بدون هماهنگی و انسجام، امروز دیگر پذیرفتنی نیست، مقاومت هایی هست اما همه باید بدانند ما قصد حذف نداریم، هدف ما استفاده بهتر و منسجم تر از داشته هایمان است.

معاون وزیر علوم خاطرنشان کرد: در توسعه رشته ها باید دقت کنیم و در ظرفیت ها باید مراقبت کنیم، کما اینکه در تحصیلات تکمیلی کنترل هایمان را شروع کردیم، درست نیست دانشجوی دکتری ما فارغ التحصیل شود و بیکار بماند، طبیعتاً باید ظرفیت هایمان را با نیازهای جامعه هماهنگ کنیم، اگر جامعه به این تعداد فوق لیسانس و دکتری نیاز ندارد ضرورتی ندارد ما به بحران روانی جامعه دامن بزنیم و کشور را با مشکل مواجه کنیم.

وی از لزوم هماهنگی میان بخش های دولتی و غیر دولتی برای موفقیت این طرح گفت و افزود: کنترل کمیت مد نظر ما است، باید به سمت و سوی کارآتر شدن دانشجویان برویم و دانشجویانی تربیت کنیم که در کنار فراگیری معلومات تئوری، کار عملی هم بلد باشند، به گونه ای که به محض فارغ التحصیلی جذب بازار کار شوند.

صدیقی تصریح کرد: دانشگاه و آموزش عالی که بی توجه به نیازهای کشور باشد موفق نیست، به خصوص در شرایط و مشکلات کنونی کشور نیاز به دانشگاه ها و دانشجویانی داریم که بتوانند به حل مسائل و پیشبرد امورات کمک کنند.

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: دانشگاه های ما باید نیازهای جامعه را بررسی کنند، و راهکارهایی برای بهبود و ساده تر کردن وضعیت ارائه دهند، از طرفی وظیفه جلب اعتماد و روشنگری برای مردم هم می تواند توسط دانشگاه ها به مقصد برسد.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

4 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فائزه سادات
آذر ۲۱, ۱۳۹۷ ۲:۳۸ ب٫ظ

حالا کی خواست بره سر کار! دکترا می خوایم! فقط همین ! حالا چی میگن این مسئولین ؟!

مریم
آذر ۱۵, ۱۳۹۷ ۷:۱۲ ب٫ظ

سلام دوستان
یک سوال مهم
شما معدل با پایان نامه رو وارد کردین یا بدون پایان نامه؟
من از سنجش سوال کردم گفت به دانشگاه بستگی داره که دانشگاه هم گفت با پایان نامه
من هنوز مدرکم رو نگرفتم نمیدون با پایان نامه رو وارد کردن یا بدون اون رو
دوستانی که فارغ التحصیل ۹۴ به بعد هستین کدوم معدل رو وارد کردین؟

کیان
آذر ۱۵, ۱۳۹۷ ۱۰:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

تاریخ فارغ التحصیلی تاریخ روز دفاع شما استواگر اطلاع ندارید هر تاریخی رو دارید بزنید بعدا میتونید اصلاح کنید.

دادستان
آذر ۱۷, ۱۳۹۷ ۱:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

سلام عزیزم حدودی معدل با پایان نامه وارد کن …