پرداخت ماهیانه گرنت پژوهشی به دانشجویان دوره دکتری در سال 98

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از پرداخت ماهیانه گرنت پژوهشی به دانشجویان دوره دکتری در سال 98 خبر داد.

به گزارش خبرگزاری آنا، مسعود برومند ظهر امروز در نشست پژوهش هدفمند، فناوری ارزش‌آفرین در خدمت تولید ملی در سالن اجلاس سران اظهار کرد: از پژوهشگران دانشگاه‌ها می‌خواهم که پیشنهادهای خود را برای سیاست‌گذاری بودجه پژوهشی به معاونت پژوهشی وزارت علوم ارسال کنند.

وی افزود: قرار است که ما بودجه خاصی برای پژوهش جذب کنیم که این مبلغ با بودجه دانشگاه‌ها و بودجه پارک‌ها و صندوق نوآوری و شکوفایی تبدیل به اهرمی خواهد شد تا به طرح‌های پژوهشی بیشتر بپردازیم.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم ادامه داد: ما سعی می‌کنیم این بودجه را چهار تا پنج برابر کنیم تا از این طریق واحدهای فناور از دل طرح‌های پژوهش و فناوری شکل گیرند.

برومند همچنین از درنظر گرفته شدن 20 میلیارد تومان برای گرنت پژوهشی خبر داد و گفت: سعی می‌کنیم بودجه گرنت پژوهشی را سه تا چهار برابر کنیم. این بودجه به‌عنوان اعتبار پژوهشی برای دانشجویان دکتری و پسادکتری است که به‌صورت ماهیانه به این دانشجویان پرداخت خواهد شد.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم همچنین از دانشگاهیان خواست که با رسانه‌ها ارتباط بیشتری داشته باشند و موضوعات خود را با آنها مطرح کنند تا از این طریق سیاست‌گذاران نیز به این نتیجه برسند که منابع بیشتری را باید به پژوهش اختصاص دهند.

برومند همچنین از فعالیت‌ها در حوزه علوم انسانی انتقاد کرد و گفت: در بسیاری از کسب‌وکارهای جهان توسعه علوم انسانی بسیار فعال است، متأسفانه ما در این زمینه منفعل هستیم.

وی تأکید کرد: فعالان حوزه علوم انسانی در دانشگاه‌ها باید نتایج ملموس‌تری از پژوهش‌های خود ارائه دهند تا بتوانیم بودجه‌های مناسبی را برای این حوزه در نظر بگیریم.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم همچنین پشتیبانی‌های مالی از شرکت‌های دانش‌بنیان در سال 96 را 42 میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: امروز بسیاری از دانشگاه‌ها مراکز رشد دارند. این مراکز رشد به حمایت مالی فعال و مستمری نیاز دارند. باید مکانیزم‌های مناسبی برای حمایت از این مراکز رشد تعریف کنیم.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها