عدم محدودیت دانشگاه پیام نور برای راه اندازی دوره دکتری

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

رئیس دانشگاه پیام نور گفت: دانشگاه پیام نور برای پذیرش و راه اندازی دوره دکتری محدودیتی ندارد.

محمد رضا زمانی در گفتگو با خبرگزاری مهر درباره محدود شدن راه اندازی دوره های دکتری دانشگاه پیام نور با توجه به ماموریت این دانشگاه گفت: دوره های دکتری دانشگاه که از قبل راه اندازی شده بود، همچنان برقرار است.

وی ادامه داد: برای راه اندازی رشته های جدید نیز بسته به پتانسیلی که هر مرکز دارد، باید تقاضای خود را به وزارت علوم ارائه دهیم.

رئیس دانشگاه پیام نور تاکید کرد: رشته هایی که داشته ایم، مشکل نداشته و محدودیتی برای پذیرش دانشجو ندارد. دانشگاه پیام نور همواره برای پذیرش دانشجو در رشته‌های جدید در هر مقطعی از جمله دکتری مجوزهای لازم را از آموزش عالی اخذ و سپس اقدام به پذیرش دانشجو می کند.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

14 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
H.k
بهمن ۷, ۱۳۹۷ ۶:۵۶ ب٫ظ

سلام.لطفا دیگه دانشگاه پیام نور خودش رو وارد این مسایل ( دکتری) نکنه تا بیشتر از این به جمعیت فارغالتحصیلان بیکار اضافه نشه. چون هدف واقعی این دانشگاهها( پیام نور و ازاد) تربیت متخصص نیست ، فقط کسب پول بیشتر و ایجاد شغل و کار برای خودشونه. اگر فقط دانشگاه دولتی رو داشته باشیم، دولت توان ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان رو داره و هم اینکه درس و دانشگاه جایگاه و معنی واقعی خودش رو پیدا میکنه.

hamid
دی ۲۸, ۱۳۹۷ ۸:۰۶ ق٫ظ

انشاالله چنان رونق اقتصادی ایجاد بشه! که دکتر این مملکت با تخصص و علمش مشکلات این جامعه رو حل کنه نه اینکه خودش مشکلی واسه جامعه باشه.
باید متأسف بود که اهداف و نقشه جامع علمی کشور براساس پول برنامه ریزی میشه، چه از طرف دانشجو (به صورت غیر مستقیم) و چه از طرف سیستم آموزشی…

مملی
بهمن ۳, ۱۳۹۷ ۱۰:۳۶ ق٫ظ
پاسخ به  hamid

وقتی صدور مدرک تبدیل به تجارت شده چه انگیزه ای برای تحصیل کرده های خوب برای خل مشکلات جامعه وجود دارد؟…..ایا تاکنون در حل مشکلات جامعه از تحصیلکرده های خوب نظر خواسته شده است؟؟؟؟؟ که میگویید سربار جامعه شده اند…..انچه سربار جامعه شده است و برای تحصیلکرده های خوب مشکل ایجاد کرده است تجارت مدرک توسط دانشگاههای پولی خصوصا ازاد در مقطع ارشد و دکتراست…….

علی
دی ۲۷, ۱۳۹۷ ۲:۵۸ ب٫ظ

انشاالله که ظرفیت ها ی آزاد و دولتی زیاد بشه تا همه قبول بشن

مملی
دی ۲۷, ۱۳۹۷ ۱۰:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  علی

اون موقع دکترا از کاردانی بسیار بسیار بی ارزشتر است…..و هیچ فرد علمی در این عرصه فعالیت خوب نخواهد داشت چون انگیزه ای برای انجام کار طاقت فرسای علمی خوب وجوذ نخواهد داشت…..

علی
بهمن ۴, ۱۳۹۷ ۱۱:۰۹ ق٫ظ
پاسخ به  مملی

چرا اتفاقا ، اون موقع چون همه یک جور مدرک دارن ، در شرایط برابر ، هرکی بر مبنای مهارتش ، تواناییش و کارهایی که انجام داده و میده ، مورد ارزیابی قرار میگیره
و این عدالته

ساکت.
دی ۲۷, ۱۳۹۷ ۱۲:۴۹ ب٫ظ

چند نکته را باید در نظر بگیریم:
۱) برخی از دوستان بصورت ذهنی دانشگاهها را رتبه بندی می کنندکه این کار اصلا ارزش بحث کردن ندارد.بعنوان مثال شما چگونه نتیجه میگیرید که همه دانشگاههای سراسری کشور از همه دانشگاههای آزاد بهتر و بهره ور تر هستند؟
۲) شما نمی توانید بدون تحقیق بگویید همه دانشجویان دانشگاههای سراسری از همه دانشجویان دانشگاههای آزاد و پیام نور با سواد تر هستند.
۳) وقتی یک دانشگاهی مثل پیام نور ظرفیت پذیرش ۴ نفر دانشجوی دوره دکتری رو (با لحاظ کردن الزام به داشتن کلیه شرایط) داره چرا باید ۲ نفر بگیره؟

Hadi
دی ۲۶, ۱۳۹۷ ۱۰:۴۵ ق٫ظ

معلوم نیست چه خبره
قانون میگه باید کنترل کنین ظرفیت تحصیلات تکمیلی رو.
یکی میگه نه باید زیاد کنیم، یکی میگه ما اصلا با قانون کار نداریم، هر چقدر دوس داشتیم میگیریم ، اگر لازم باشد از این هم بیشتر میگیریم.به بقیه هم توصیه میکنیم بگیرن..
واقعا که…

ریاضی
دی ۲۶, ۱۳۹۷ ۱۰:۴۴ ق٫ظ

با این کار فقط یه عده بی سواد مدرک میخرن و خودشون رو در حد بقیه دکترها میبینند متاسفم واقعا برای همچین حرکتی… بازم بقیه باید دست به کار بشن و براشون رساله بنویسن …

لیلا سادات
دی ۲۶, ۱۳۹۷ ۱۰:۲۵ ق٫ظ

دانشگاه ها مثل قارچ سمی رشد می کنند
تعدادشون کم بود،مقطع جدید هم اضافه شد!
این طرح چندین مشکل دارد
اولا این حجم پذیرش دکترب چه سود؟فکری برای خیل عظیم دکتری های بیکار کنید،اضافه کردن دکتری های دیگه پیش کش!
دوما وضع خروجی دانشگاه تهران شریف و امیرکبیر و…این هست که می بینید،خروجی دکتری پیام نور به لحاظ سواد و کارایی چه خواهد بود؟!!
اضافه کردن مقطع جدید به دانشگاه های پیام نور و علمی کاربردی و البته آزاد،خروجی انسان های فاقد کارایی،مدرک گرا و متوقع خواهد بود

مریم
دی ۲۶, ۱۳۹۷ ۱۰:۰۶ ق٫ظ

با سلام. با توجه به اینکه دانشگاهها اصرار بر پذیرش دانشجویان ارشد خود در مقطع دکترا دارند بهتر است داشگاه پیام نور رشته پژوهش هنر را هم در مقطع دکترا لحاظ کند

آریایی
دی ۲۵, ۱۳۹۷ ۷:۵۳ ق٫ظ

کاش دکتر زمانی به وضعیت مرکز تحصیلات تکمیلی تهران سر و سامانی می داد ساختمانش به هیچ عنوان در شان دکتری نیست!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

بی نشان
دی ۲۵, ۱۳۹۷ ۰:۳۵ ق٫ظ

باسلام؛امیدواریم،امسال دکترای علوم سیاسی،در دانشگاه پیام نور،ایجاد ومجوزلازم را کسب واز وزارت علوم تقاضای این رشته ارائه کند.چون این شاخه علمی در آن دانشگاه جدید ودایر است.

ساکت.
دی ۲۵, ۱۳۹۷ ۹:۳۵ ق٫ظ
پاسخ به  بی نشان

انشالله جناب سلحشور