ورود نکردن به موضوع دانشجویان دکتری در طرح ادغام مؤسسات غیرانتفاعی

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

مدیرکل دفتر آموزش های غیردولتی وزارت علوم گفت: به مسئله دانشجویان دکتری در ادغام مؤسسات غیردولتی ورود نمی شود.

فرزانه شمیرانی در گفت و گو با خبرگزاری ایرنا با بیان اینکه هم اکنون 303 موسسه و دانشگاه غیردولتی دارای مجوز وزارت علوم در کشور فعالیت می کنند، افزود: در بازدیدهای دوره ای اداره کل دفتر آموزش های غیردولتی وزارت علوم از موسسات و دانشگاه های غیردولتی، کیفیت این مراکز و تطابق امکانات با مجوز رشته ها مورد بررسی قرار می گیرد.

**ادغام غیرانتفاعی ها اجباری نیست

وی گفت: اگر در بازدیدهای دوره ای، شاخص کیفی موسسه ای پایین باشد پیشنهاد شرکت در ادغام غیرانتفاعی ها به آنها داده می شود. البته این موضوع اجبار نیست چرا که ادغام موسسات با یکدیگر کاملاً داوطلبانه است.

**اشتیاق غیرانتفاعی ها برای تجمیع

مدیرکل دفتر آموزش های غیردولتی وزارت علوم، ادامه داد: اگر نخستین نمونه از تجمیع غیردولتی ها بدون شکست، انجام شود، تعداد زیادی از موسسات کاملاً داوطلبانه در لیست تجمیع قرار گرفته اند؛ چرا که علاوه بر کاهش هزینه آموزش از امکانات یکدیگر استفاده می کنند و نیازی به تکرار یک اقدام در چند موسسه نیست مانند استفاده موسسات ادغام شده از یک سالن ورزشی.

**زمان تدوین آیین نامه

شمیرانی در مورد تهیه آیین نامه ادغام موسسات غیردولتی با مشارکت خودشان، اظهار کرد: بخش عمده ای از این آیین نامه توسط موسسات در حال انجام است چون منافع اقتصادی آنها و کشور با هم در این آیین نامه دیده شده است.
وی افزود: در صورتیکه مسائل حقوقی این موسسات تا پایان سال جاری برطرف و آیین نامه یاد شده نهایی شود، نظر غیرانتفاعی ها مبنی بر این نکته است پذیرش جدید دانشجو در سال 98 را بر اساس آیین نامه جدید، آغاز کنند.

**شرایط ادامه تحصیل دانشجویان در غیرانتفاعی ها

این مقام مسئول در مورد نحوه ادامه تحصیل و صدور مدرک برای دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد غیردولتی ها پس از ادغام، خاطرنشان کرد: برای دانشجویان این موسسات یک دوره گذر شش ماهه تا یکساله تعریف شده است. بر اساس این طرح، دانشجویان در دوره فعلی با اسم موسسه محل تحصیل دانش آموخته و در دوره بعد از ادغام با نام دانشگاه و موسسه جدید دانش آموخته می شوند و مدارک تحصیلی شان کاملاً معتبر است.
وی افزود: البته پیشنهاد افزایش دوره گذر به علت نسبت دانشجویان کارشناسی یا کارشناسی ارشد مطرح شده است.
شمیرانی در مورد تکلیف تعداد محدودی از دانشجویان دکتری که در غیردولتی ها تحصیل می کنند، تاکید کرد: به مسئله دانشجویان دکتری در ادغام موسسات غیردولتی ورود نمی شود.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

3 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مملی
دی ۱۷, ۱۳۹۷ ۱۰:۰۷ ب٫ظ

تمام ایت دانشکاه های پولی را جمع کنید….رشته های مهندسی را با خاک یکسان کردید……اموزش در تمام کشورها جز خط قرمز می باشد و متسفانه در ایران اموزش تبدیل به دکان بازی و تجارت شده است …..

مملی
دی ۱۷, ۱۳۹۷ ۱۰:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  مملی

تمام این دانشگاه های

رسول
دی ۱۷, ۱۳۹۷ ۱۰:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  مملی

محمد علی