موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

عدم اعتبار مدارک پذیرفته شدگان غیر مجاز دکتری

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

معاون آموزشی وزیر علوم گفت: تمام مراکز دانشگاهی کشور باید در محدوده مجاز دانشجو پذیرش کنند، اگر بدون مجوز دانشجو پذیرش کنند غیرقانونی بوده و مدرک دانشجویان مورد تایید نخواهد بود.

مجتبی شریعتی نیاسر در گفتگو با خبرگزاری مهر در خصوص اقدام غیرقانونی برخی از مراکز در پذیرش دانشجویان دکتری و کارشناسی ارشد گفت: تمام مراکز دانشگاهی کشور به صورت قانونی باید در محدوده مجاز نسبت به پذیرش دانشجو اقدام کنند.

وی ادامه داد: اگر دانشگاهی بدون مجوز نسبت به پذیرش دانشجو اقدام کند، کار غیر قانونی انجام داده و باید پاسخگو باشد.

معاون آموزشی وزیر علوم افزود: طبعا مدرک چنین افرادی مورد اعتبار و تایید نخواهد بود.

شریعتی به ساماندهی دوره‌های تحصیلی اشاره کرد و گفت: این ساماندهی از دوره دکتری شروع شده است و امیدوار هستیم پذیرش دوره‌های دکتری را ساماندهی کنیم.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر ظرفیت پذیرش دانشجویان دوره دکتری سالیانه تعداد 24 هزار نفر است و در سال نیز حدود 20 هزار دانشجوی دکتری فارغ‌التحصیل می‌شوند.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

39 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رضا
دی ۲۰, ۱۳۹۷ ۱۰:۵۱ ق٫ظ

ناصر جان مشکل تو و همه فارغ التحصیلان و دانشجویان دکتری آزاد با خود دانشگاه آزاده که سالی ۴۵ هزار به قول خود مسولین آن دانشجو دکتری پذیرش می کند. و نه تنها دکتری آزاد بدون کنکور شده بلکه در مواردی زیادی با صندلی خالی مواجه شده است.
چیزی که اطلاع ندارد چرا اضهار نظر می کنید من از بچه های پردیس کیش دانشگاه های شریف و تهران شنیده ام که سیاست این دو دانشگاه بزرگ کشور بر این است که با مزایایی برای آنها مثل تحصیل با زبان انگلیسی و فرصتهای مطالعاتی خارج از کشور و ….. حتی نخبگان را به این دو پردیس واقع در جزیره کیش جذب کنند. یعنی اعتبار آنها شاید از روزانه هم بهتر شود.

ناصر
دی ۲۰, ۱۳۹۷ ۱:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

دوست عزیز بنده شبانه دانشگاه تهران بودم و کاملا در اطلاع هستم که دانشجویان پردیس چقدر با دانشجویان روزانه و شبانه متفاوت هستند و جالبه با اینکه اکثریت جامعه هم از این تفاوت ها آگاه هستند چرا شما میخواین اصرار داشته باشید که خودتون رو باروزانه ها یا شبانه ها مقایسه کنید. البته متذکر میشم که برخی دوستان اشتباه نکنند چون دوره پردیس خودگردان با پردیسی که به عنوان دانشکده شناخته میشه متفاوته مثل پردیس مهندسی دانشگاه تهران! درضمن در باب دانشگاه آزاد بنده یکی از مخالفین صد در صدی دانشگاه آزاد هستم و معتقدم دانشگاه های آزاد و پردیس ها اعتبار علمی تمام دانشگاه های ایران رو دارن از بین بردند. دانشگاه آزاد با پذیرش بسیار زیاد خودش که داره سالی ۴۰ تا ۵۰ هزار دانشجو میگیره!

کاووس
دی ۲۱, ۱۳۹۷ ۱۲:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  ناصر

آقا ناصر.
من خودم دانشجوی پردیس دانشگاه تهران هستم و نمیدونم چرا شما سعی بر دادن اطلاعات غلط دارید.
متاسفم که گاه غرور تعادل فکری آدم رو از بین میبره.
امیدوارم حداقل در بقیه ادعاهاتون صادق باشید.
دوستان نظر ایشان اصلا درست نیست و علتش رو باید از خودش جویا شد که نگران چه هستند.
احتمالا نگران قبولیشون در سال آینده در دانشگاه حتی در پردیس هستن که احتمالا امسال قبول نشدن.
وقتی یه دانشگاه دولتی تنها ۳ نفر روزانه و سه نفر شبانه و ۲ نفر پردیس میگیره واقعا دیگه چه حرفی میمونه؟
فعلا که پردیسها تازه تاسیس هستند.
انشاالله آینده همه چیز رو معلوم خواهد کرد.
شما نگران خودتون باشید.
نمیخواد نگران پردیس باشید.

صادقی
دی ۲۳, ۱۳۹۷ ۸:۳۱ ق٫ظ
پاسخ به  کاووس

درود بر شما
من هم پردیس دانشگگاه علم و صنعت هستم و اتفاقا هم رتبه ام از بعضی بچه های روزانه بالاتره و هم معدلم تا حالا از اونا بهتره.
متاسفانه اگه دانشجوی اینجا بودم الان روزانه یا شبانه بودم.
اما این منو از ادامه راه منصرف نمیکنه.
پول رو میشه همیشه بدست آورد.
من اینجارو انتخاب کردم چون دیوار به دیوار خونمه و بسیار راحتم.
در مورد اعتبار هم دوستان اصلا توجه نکنید .
اولا در محیط که ازت فقط سابقه کار میخوان و تجربه و تخصص وگرنه بچه های آزاد اصلا نباید شاغل میشدن در حالیکه همین حالا با لیاقتی که دارن بهترین پستها رو دارن.
درباره هسئت علنی همین حالا هم چند تا از فارغ التحصیلای این دوره در حال تدریس در دانشگاههای خوب ما هستن و اصلا مشکلی ندارن.
شهریه اون هم مثل شبانه است بدون هیچ تفاوتی.
اگر مشکل مالی ندارید بدون هیچ نگرانی انتخابش کنید

صادقی
دی ۲۳, ۱۳۹۷ ۷:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  صادقی

هیات علمی

محمد
دی ۱۹, ۱۳۹۷ ۱:۲۰ ق٫ظ

با سلام بنده دانشجوی دوره دکتری هستم و عرض کنم که امسال آزاد تهران، علوم تحقیقات، تهران جنوب و تهران مرکز در اکثر رشته ها هر کدام به تعداد ۴ الی ۵ نفر دانشجو دوره دکتری پذیرفتند.
شایعه پرداز نباشیم.

گلاره به جغرافیا و برنامه ریزی شهری-دانشگاه تهران
دی ۱۶, ۱۳۹۷ ۶:۳۸ ب٫ظ

سلام
یادمه دو یا سه ماهه پیش میگفتید که قراره تا آخر آذر یه طرحی به دانشگاههای دولتی ابلاغ بشه و دوره ها رو اصلاح کنن و پردیسها و شبانه ها ادغام بشه و یه سری ها حذف بشه.
خواستم ببینم چی شد؟ خبر جدیدتری در این موضوع ندارید؟ممنون میشم که یه توضیحی بدید

ناصر
دی ۱۷, ۱۳۹۷ ۲:۰۱ ب٫ظ

سلام تو رو خدا جک نگید کی همچین قراری بوده! کجا؟ توسط کی؟ اصلا طرحش کجا و توسط چه کسی مطرح شده؟ احتمالا این طرح توسط خود … جغرافیا و برنامه ریزی شهری … مطرح شده! وگرنه پردیس کجا شبانه کجا! مثل این میمونه بگیم با یک طرحی قراره دانشگاه آزاد یک منطقه دورافتاده رو با دانشگاه صنعتی شریف ادغام بشه!

گلاره
دی ۱۷, ۱۳۹۷ ۵:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  ناصر

سلام.اولا جک چیه؟من فقط نقل قول کردم حرف ایشون رو.بعد هم مگه شبانه با پردیس چقدر فرق داره؟هر دوشون پولی هستن و تفاوتی هم در مقدار اون نیست.در رتبه های قبولی بویژه در دانشگاههای خوب هم خیلی فرق بین شبانه و پردیس نیست.
بعد دانشگاه آزاد چه ربطی به دانشگاه دولتی مثل شریف داره.اینا دو سیستم و مرجع متفاوت هستند ولی اونا
دو مقطع معتبر در دانشگاه دولتی هستند.

ناصر
دی ۱۷, ۱۳۹۷ ۸:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  گلاره

فرق در رتبه های قبولیش هست و اعتبارش و مدرکی که دریافت میکنید. اولا فرض کنید در یک رشته از ۱ تا ۵۰۰ در دانشگاه ها بجز آزاد قبولی داشته باشد (مثال عینی هست). مطمئنا در دانشگاهی مثل تهران بعد رتبه های ۱تا۱۰ شبانه ها نهایت تا رتبه ۳۰ قبول میشن اما پردیس ها تا همون نزدیک ۵۰۰ هم قبولی داره! بنده به شخصه کسایی رو میشناسم که حتی غیرانتفاعی هم قبول نشده اما پردیس برخی دانشگاه ها رو آورده بود! از طرفی در باب اعتبارشون نیازی نیست بنده توضیح بدم کافیه سری به جامعه بزنید در حقیقت مدرک شبانه همان روزانه هست و شما با همان دانشجوهای روزانه هستید با همان اساتید با همان امکانات و با همان اعتبار فقط با شهریه پرداختی اضافی.سوم اینکه پردیس ها در حقیقت برای جذب دانشجویان کشورهای جهان سوم اطراف تاسیس شده و شما با دانشجوهای دیگه تفاوت دارید سر یک کلاس نیستید و حتی اساتید معتبر اکثرا با این دانشجویان کلاس ندارند! کافیه یک سر به دانشگاه تهران واقع در انقلاب بزیند تا متوجه شوید. در باب مدارک هم همه میدونن که درج عنوان پردیس چقدر اعتبار این دانشگاه ها رو پایین میاره

مریم
دی ۱۸, ۱۳۹۷ ۷:۴۹ ق٫ظ
پاسخ به  ناصر

نمیخوام باهاتون بحث کنم اما در تمامی موارد کاملا در اشتباهید.
من خودم دانشجوی پردیس یکی از دانشگاههای عالی تهران در رشته فنی هستم.
اولا حداکثر رتبه قبولی پردیس در اینجا ۱۰۱ است.
ثانیا اساتید ما با روزانه هیچ تفاوتی ندارد و تمام کلاسهایمان کاملا مشترک است و از برنامه واحدی استفاده میکنیم.حتی استادهای راهنماهامون هم کاملا یکیه و هیچ صحبتی اصلا در مورد نوع ورودی کسی اصلا مطرح نیست و در خیلی از دروس حتی پردیسیا نمره های بهتری هم میگیرن.
ضمنا این جهان سوم دیگه چی بود؟
واقعا این نظرات مغرضانه و غلط رو از کجا میارید؟
درباره اعتبار مدرک هم لازم به گفتن نیست که از تمام مزایای قانونی مشابه روزانه برخوردارن.
بیخودی زحمتهای یک عده جوون جویای علم رو خراب نکنید.هر چند که اونا اهمیتی به این نظرات پوچ نمیدن.
خیلی از کسانی که پردیس میرن بخاطر جلوگیری از رفتن به دانشگاههای دور و جدا شدن از خانواده و شغل خودشونه وگرنه براحتی در دانشگاههای شهرستانها قبول میشدن.
نمونه اش خود من که حتی دانشگاه اصفهان قبول شدم اما بخاطر شرایطم اینو ترجیح دادم.

...
دی ۱۸, ۱۳۹۷ ۱۱:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  ناصر

راستش اعتبار مدرک پردیس رو نمیدونم ولی کلاس ها دقیقا همراه دانشجویان روزانه و شبانه برگزار میشه. البته این چیزی که شما منظورتونه پردیس بین الملل هست. در کل منم مخالف دانشگاههای پولکی هستم چرا که بیش از حد بازار کار اشباع شده ولی اینکه فک کنی همه دانشجوهای پردیس و آزاد و … ضعیف هستند رو قبول ندارم.

ساکت.
دی ۱۹, ۱۳۹۷ ۱۲:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  ناصر

تصویب نهایی “آیین‌نامه ساماندهی پذیرش دانشجویان دکتری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی” دکتر محمدرضا آهنچیان در گفت‌وگو با ایسنا ضمن بیان این مطلب گفت: یکی از مهمترین آیین نامه‌های وزارت علوم که اخیرا به دانشگاه‌ها ابلاغ شده “آیین نامه یکپارچه سازی آموزش عالی” است که در حال حاضر به دانشگاه‌ها ابلاغ شده و این مراکز در حال اجرایی کردن آن هستند. وی در ادامه با اشاره به تصویب نهایی طرح ساماندهی پذیرش دانشجویان دکتری در کشور، گفت: در حال حاضر این آیین نامه‌ به منظور اجرا به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی ابلاغ شده و بر اساس‌آن شاخص‌ها و شرایط پذیرش دانشجویان دکتری در کشور اصلاح خواهد شد. مثلا در گذشته یک دانشگاه برای راه‌اندازی دوره دکتری ملزم به داشتن سه دوره دانش آموختگی بود که با تصویب این طرح، تعداد این دوره‌ها به ۵ دوره افزایش یافته است. دکتر آهنچیان خاطرنشان کرد: فاز اول طرح ساماندهی دوره‌های تحصیلی در وزارت علوم اجرایی شده و با تصویب طرح فوق، شرایط پذیرش دوره‌های دکتری سخت‌تر شده و دانشگاه‌هایی که بخواهند دوره های جدید دکتری راه‌اندازی کنند با محدودیت مواجه خواهند شد. وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر ظرفیت پذیرش دانشجویان دوره دکتری سالیانه تعداد ۲۴ هزار نفر است و در سال نیز حدود ۲۰ هزار دانشجوی دکتری فارغ‌التحصیل می‌شوند. مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم در پایان گفت: بر اساس تصمیم این وزارتخانه شرایط پذیرش در دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد نیز تغییر خواهد کرد و در این راستا ساماندهی آیین نامه پذیرش دانشجو در دوره ارشد… ادامه نظر»

رضا
دی ۲۰, ۱۳۹۷ ۱۰:۴۱ ق٫ظ
پاسخ به  ناصر

ناصر جان من خودم دانشجو اختلاف شبانه و پردیسها از مو سر هم کمتر است.
فقط بستگی به دانشگاه و محل دارد.
بطور مثال پردیس البرز که محل تحصیل دانشجوهای آن در خود دانشکده های اصلی دانشگاه تهران است طبیعی است که از شبانه فارابی دانشگاه تهران بهتره.
از طرفی شهریه این دو مثل هم است.
بله میشه گفت شبانه از پردیسهای دورافتاده بهتره
البته این را هم با قطعیت نمی توان گفت چونکه مثلا پردیسهای مثل کیش دانشگاه تهران علی رغم دورافتاده بودن دارای امتیازهایی است. که حتی در روزانه هم نیست.

زهرا
دی ۱۶, ۱۳۹۷ ۱۲:۴۲ ب٫ظ

چجوری هرسال ساماندهی میکنن که آزاد هنوز کارنامه ها رومنتشرنکرذه و یا بدون ازمون طی دومرحله درکلاس ما سه نفرقبول شدند. بدون ازمون مگه میشه سه نفرقبول بشن تویه کلاس؟چه خبره؟ معلوم نیس امسال چه همه گندزدن…
جداازایناامسال مردوذین ازاد دررشته های خوب وگرایش خوب فبول شدن وخود متفاضبان اصلی که نمره بالاتری داشتن سرشون کلاه رفت… ایا این عدالت هس؟

جمع کنید دوره های پولی
دی ۱۶, ۱۳۹۷ ۳:۴۶ ق٫ظ

دوره های پردیس غیر انتفاعی و پیام نور رو جمع کنید ازاد و شبانه هم محدود بشه روزانه هم کلا پذیرش گرفتن سخته ساماندهی میشن نگاهی به رتبه ها و درصدهای این دوره ها بکنید لطفا

ساکت.
دی ۱۶, ۱۳۹۷ ۱۱:۴۱ ق٫ظ

به نظر شما اگر فردی بیکار تو خونه نشسته و بخواد با هزینه خودش دکترا بگیره مشکلی هست ؟ که اونایی که خودشون دانشجو هستند( جالبه حتی اونا که دانشجوی پولی هستند ) درخواست پایین آوردن ظرفیت هارو دارند.

مسعود
دی ۱۶, ۱۳۹۷ ۵:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  ساکت.

بله دقیقا مشکلی هست همین تفکر که هر چیزی و میشه با پول به دست آورد مشکل داره . دکتری گرفتن در تمام دنیا یکی از طاقت فرسا ترین کارهاست و بعد از گرفتن دکتری شما صاحب فلسفه و جهان بینی منحصر بفردی در رشته ی مورد علاقتون میشید . این دوره لازمش صلاحیت علمی بالا و توسعه فردی و ذهنی و شخصیتی افراده و هر کسی به واسطه داشتن پول بیکار بودن و ….. نباید که بتونه در این دوره پا بزاره . فردی که فوق لیسانس داره و تو خونه بیکار نشسته دکتری هم بگیره تو خونه بیکار میشینه . ایراد از نداشتن تخص و تنبلی و نداشتن خلاقیت و ترس از ورود به بازار کاره وگرنه کسی که تو خونه با فوق لیسانس بیکار نشسنه و پول تحصیل دکتری رو هم داره میتونه کار آفرینی کنه با همون پول و یه شغلی برای خودش ایجاد کنه و ارزش افزوده ای برای خودش و جامعه داشته باشه . شاید کسانی که خودشون هم دانشجوی پولی هستند و میگن باید ظرفیت بیاد پایین به این درک و شعور رسیدن و بینششون بیشتر شده و فهمیدن یه صرف گزروندن دکتری ارزش افزوده ای فرد پیدا نمیکنه جز یه عنوان اجتماعی . و فهمیدن که باید با ارتقای کیفیت دوره دکتری کسانی وارد این دوره بشن که خصوصیت های ویژه ای داشته باشند . به هر حال دکتری فقط یه مدرک نیست فقط یک کاغذ نیست یک تفکر و یک فلسفه است که نمیشه با پول خریدش . و اگر بشه… ادامه نظر»

نیما
دی ۱۶, ۱۳۹۷ ۶:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  مسعود

کاملا موافقم

ساکت.
دی ۱۷, ۱۳۹۷ ۷:۵۶ ق٫ظ
پاسخ به  مسعود

حق کاملا با شماست جناب مسعود
معذرت خواهی من رو بپذیرید. واقعا مطالب خوب و کارشناسی شما من را قانع کرد. دوباره از نظر غیر کارشناسی و احساسی خودم معذرت خواهی می کنم.

مسعود
دی ۱۷, ۱۳۹۷ ۱۱:۴۷ ق٫ظ
پاسخ به  ساکت.

ساکت محترم . مطمئنم شما با این سعه صدر و نقد پذیری و قدرت اصلاح دیدگاه و پذیرفتن نظرات متفاوت بسیار انسان پر ظرفیت و پر پتانسیل و روشن فکری هستید ، باور کنید عذر خواهی لازم نبود فقط خواستم بگم که جوره دیگه ای هم میشه نگاه کرد و اگر لحظه ای باعث رنجش شما شدم منو ببخشید ، امید وارم هر جا هستید و در هر مرحله ای از زندگی خوشحال و راضی و موفق باشید .

ساکت.
دی ۱۷, ۱۳۹۷ ۱:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  ساکت.

آقای مسعود:من مدرک گرا نیستم اگر آزمون برای جذب هیات علمی و کار وجود داشته باشد بازم میگم هیچ اشکالی در گرفتن مدرک توسط هرکسی که دوست داره نمیبینم.

ساکت.
دی ۱۷, ۱۳۹۷ ۲:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  مسعود

ما چه بخواهیم چه نخواهیم هر ساله به تعداد فارغ التحصیل ها اضافه می شه و صد البته اونهایی موفق میشن که قویتر هستن.چه اشکالی داره یک نفر با مدرک حتی اصول بحث کردن رو هم بلد نباشه مثلا همین فردی که به اسم بنده عذر خواهی کرده این فرد دکترا هم داره ولی حدش همینه .من میگم این آقا یا خانم هم دکترا بگیره (البته مقررات و سختی سر جاش) بالاخره تواناییاش مشخص میشه.

مملی
دی ۱۷, ۱۳۹۷ ۱۰:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  مسعود

متاسفانه وزارت خانه و کمیسیون اموزش مجلس به چنین مسله مهمی بی تفاوت هستند و اموزش کشور انهم در این سطح جز بالاترین خطوط قرمز کشور باید باشد بیتفاوت هستند…..در اینده جامعه باید تحصیل کرده دچار مشکلات عدیدی خواهد شد

مریم
دی ۱۵, ۱۳۹۷ ۶:۰۳ ب٫ظ

حرف زیاد میزنن آقایون
اقدام جامع انجام بدین لطفا؟!

مملی
دی ۱۵, ۱۳۹۷ ۳:۲۸ ب٫ظ

وزارت علوم جلوی تمام دانشگاه های قانونگریز را بگیرد ….این جملات یعنی فقط افراد دانشجوی جذب شده همه ضعفهای مدیریتی شماها و قانونگریزی دانشکاه ها را باید پرداخت کنند……چرا با دانشگاه ها و رییس روسای اون دانشکاه ها برخورد قاطع نمیشود…….چرا دانشکاه های پولی بیش از بیست دانشجو جذب می کنند در صورتیکه یمی دو دانشجو برای انها هم زیادیست….نظارت هم براحتی امکانپذیر است کافیست تمامی قبول شده گان اسمشان توسط سازمان سنجش منتشر شوذ و قطعا سازمان سنجش براحتی میتواند همه اینها را برررسی کند…‌‌چرا اسامی داوطلبان دانشگاه ازاد را سازمان سنجش منتشر نمی کند؟……خودتان مقصرید

ناصر
دی ۱۵, ۱۳۹۷ ۲:۰۳ ب٫ظ

این حرف ها رو همه ساله قبل از کنکور میزنن و همه ساله هم برعکس شاهد افزایش ظرفیت مخصوصا در دوره های شهریه پرداز مثل آزاد و غیرانتفاعی و پردیس ها هستیم

جغرافیا و برنامه ریزی شهری-دانشگاه تهران
دی ۱۵, ۱۳۹۷ ۶:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  ناصر

ظرفیت دوره پردیس خودگردان به تناسب دوره روزانه افزایش می بابد.و کاملا منطقی است یعنی اگر ۲نفر روزانه پذیرش شده ۲ نفر هم پردیس یا شبانه و یا فقط شبانه و یا فقط پردیس.ولی دانشگاه آزاد پذیرش بیش از حد دارد .تا جایی که در یک رشته از همه دوره های دولتی -پیام نور و غیر انتفاعی ظرفیت بیشتری اعمال شده که اصلا منطقی نیست!!!!!!!!!!!!!!!!

مملی
دی ۱۵, ۱۳۹۷ ۷:۳۹ ب٫ظ

در رشته مهندسی دانشگاه ازاد هرکسی که در مصاحبه شرکت کند را جذب می کند

هانا
دی ۱۶, ۱۳۹۷ ۱۱:۱۴ ق٫ظ
پاسخ به  مملی

لطفا در صورتی که نسبت به موضوعی آگاهی ندارید اظهار نظر نفرمایید. سال گذشته در مصاحبه معماری دامغان حدود ۵۰۰ نفر برای مصاحبه دعوت شدند و تنها ۴ نفر پذیرفته شدند.

صبا
دی ۱۶, ۱۳۹۷ ۱۰:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  هانا

۴نفر؟؟؟؟؟؟؟
عجیبه خیلی, ازاد امسال کلاسهاس ده پونزده نفری بود والا چی بگم لابد معماری تکه!

ناصر
دی ۱۷, ۱۳۹۷ ۲:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  هانا

دوست عزیز اولا معماری جزو زیرمجموعه هنر محسوب میشه. دوما ۵۰۰ نفر برای یک رشته محل در پرشرکت ترین رشته های علوم انسانی هم اتفاق نمیافته چه برسه به بقیه رشته ها! سوما دانشگاه آزاد در شهرستان ها ۱۵ نفر پذیرش داشته و مراکز استان ها ۱۰ نفر حالا شما ۴ نفر رو از کجا آوردید! چهارم اینکه در اکثر رشته های فنی و برخی رشته های علوم پایه مسلما تعداد شرکت کنندگان بسیار بسیار پایین تر از رشته های علوم انسانی هست و این هم طبیعی هست و دلیل بر بی ارزش بودن رشته ها نیست و بیشتر به این دلیل هست که دوره دکتری به خودی خود یک دوره فرسایشی و سنگین هست و مسلما خیلی از افراد حاضر نیستن که سال ها در رشته های سنگین دانشگاهی خودشون رو به دردسر بیندازن و به همین دلیل در رشته های علوم انسانی ورودی دوره دکتری بسیار سخته. هر چند در رشته های فنی هم در دانشگاه های مرکز معمولا رقابت زیاده و قبولی به این راحتی ها نیست.

هانا
دی ۲۴, ۱۳۹۷ ۸:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  ناصر

بنده خودم یکی از اون چهار نفر هستم . کلاس ما ۴ نفر و ورودی ۹۷ فقط ۱ نفر هست .و زمان مصاحبه تعداد شرکت کننده هارو پرسیدم . مصاحبه در ۵ روز و هر روز نزدیک به ۱۰۰نفر حضور داشتند . پس لطفا نظرات غیر واقعی خودتون رو نشر ندید

مملی
دی ۱۷, ۱۳۹۷ ۱۰:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  هانا

بنده از سال نود بدلیل افزایش سرسام اور ارشد دانشگاه ازاد و افزایش سرسام اور جذب دکتر در دانشگاه ازاد از سال ۹۳ هشدارهای جدی را جهت نابود پیکیره اموزشی خصوصا در زیر مجموعه رشته ریاضی اعلام داشتم…..متاسفانه در ان زمان به هشدارها توجه نشد و بی انگیزگی بالایی در سیستم اموزشی پدید امده و متاسفانه شاهد مرگ اموزشی در زمینه مهندسی هستیم……بنده بشدت برای جامعه علمی مهندسی در مقاطع تکمیلی سالهاست بشدت نگرانم و دایما انتقاد می کنم اما متاسفانه وزارت علوم بی تفاوت است و این جای سوال بزرگیست…..البته بسیاری از افراد منفعت طلب که دنبال گرفتن مدرک بدون سختی و کسب علم در حد مناسب هستند در حال جولان هستند….امید است امسال وزارت علوم و اموزش مجلس یک خرکت انقلابی و قاطع و سختگیرانه انجام دهد انشالله….

فرنوش
دی ۱۵, ۱۳۹۷ ۱۱:۵۰ ق٫ظ

خبر مبهمه یا من متوجه نشدم نمیدونم باید ها و نباید ها رو میشه لطفا اگه کسی میدونه توضیح بده؟؟ممنون

فرنوش
دی ۱۵, ۱۳۹۷ ۱۱:۴۸ ق٫ظ

من متوجه نشدم یعنی اگه کسی ساکن اصفهان باشه بای همون شهر یا شهرهای همون استان پذیرش بشه؟؟پس توی انتخاب شهر هم باید رعایت کنه؟؟

علی
دی ۱۵, ۱۳۹۷ ۱:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  فرنوش

منظور از محدوده مجاز محدوده جغرافیایی نیست. منظور محدوده قوانین و مجوزات وزارت علوم هست. مثل اینکه امسال برخی دانشگاهها بدون اجازه وزارتخانه ظرفیت هاشون را تغییر داده بودن که باعث ایجاد مشکل بین دانشگاهها و وزارتخانه شده بود.

ابوالفضل
دی ۱۵, ۱۳۹۷ ۱:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  علی

بله
منظورشون این هستش نه محدوده جغرافیایی

مملی
دی ۱۵, ۱۳۹۷ ۳:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  علی

الیته برخی دانشگاه ها هم مجوز گرفتن دانشجو در ان رشته را نداشته و دهها دانشجو گرفتن