موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

اعلام جزئیات ثبت نام آزمون دکتری 98 پزشکی دانشگاه آزاد

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

داشتن مدرک زبان انگلیسی برای ثبت نام داوطلبان در آزمون دکتری 1398 پزشکی آزاد الزامی است.

به گزارش پی اچ دی تست، مطابق دفترچه ثبت نام، شرایط اختصاصی برای ثبت نام رشته های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی، داروسازی و دندانپزشکی به شرح زیر است:

شرایط ثبت نام

1- دارا بودن دانشنامه کارشناسی ارشد (فوق لیسانس) مرتبط یا دکتری حرفه ای (پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، دامپزشکی و علوم آزمایشگاهی) برای رشته های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی، برای رشته های دندانپزشکی و برای رشته های داروسازی.

حد نصاب نمره زبان برای دکتری وزارت بهداشت

تذکر مهم: درصورتی که دانشجوی نیمسال آخر، به هر دلیلی، تا تاریخ 98/6/31 فارغ التحصیل نشود، پس از اعلام نتایج، قبولی وی کان لم یکن و از شرکت در آزمون سال آینده نیز محروم خواهد شد.

کلیه داوطلبان دقت نمایند که مطابق با مدرک تحصیلی (بر اساس جداول شماره 3، 5 و 10 دفترچه ثبت نام دکتری 98 وزارت بهداشت) رشته امتحانی خود را انتخاب نمایند.

تبصره: دارندگان مدارک معادل کارشناسی ارشد مجاز به شرکت در آزمون نیستند.

2- داوطلبان برای شرکت در آزمون صرفاً مجاز به انتخاب یکی از دوره های دکتری تخصصی یا پژوهشی می باشند که باید در فرم ثبت نام نسبت به انتخاب یکی از آنها اقدام نمایند.

توجه: متقاضیان دوره پژوهشی فقط مجاز به انتخاب رشته های ستاره دار طبق جداول شماره 3، و 5، و 10 می باشند.
3- دانشجویان نیمسال آخر تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری حرفه ای با ارائه گواهی مبنی بر فراغت از تحصیل تا تاریخ 98/6/31 مجاز به شرکت در آزمون هستند.

4- داوطلبان حداکثر مجاز به ثبت نام در دو مجموعه یا رشته (با رعایت مدارک مورد پذیرش آن رشته) هستند.

5- پذیرفته شدگان نهایی آزمون دکتری تخصصی Ph.D سال تحصیلی 97-98 که در دانشگاه ثبت نام نکرده اند یا انصراف داده اند، مجاز به شرکت در این آزمون نیستند. در غیر این صورت، مسئولیت عواقب بعدی بر عهده داوطلب خواهد بود. لازم به ذکر است این محرومیت شامل پذیرفته شدگان شهریه پرداز نمی شود.

6- داوطلبان می توانند قبل از شروع و یا پایان طرح تعهدات نیروی انسانی در آزمون شرکت کنند و در صورتی که در حین انجام طرح نیروی انسانی در آزمون قبول شوند، امکان ترخیص ایشان برای ادامه تحصیل فراهم می شود.

7- عدم اشتغال به تحصیل در دوره های دکتری تخصصی و پژوهشی (Ph.D) یا دستیاری تخصصی در کلیه مؤسسات آموزشی و تحقیقاتی کشور

8- دارا بودن یکی از مدارک زبان انگلیسی به شرح جدول زیر: (مدارک خارج از این لیست مورد پذیرش نیست)

حد نصاب نمره زبان برای دکتری وزارت بهداشت

توضیحات

حداقل نمره

نوع مدرک زبان



اخذ شده در خارج از کشور یا سازمان سنجش آموزش کشور
اخذ شده در خارج از کشور یا سازمان سنجش آموزش کشور

55

55

66

5.5

4.5

MHLE

MSRT

(TOEFL (iBT

(IELTS (academic

TOLIMO

 

 

لازم به ذکر است داوطلبانی که در امتحان زبان MSRT و MHLE نمره 49 الی 54 را کسب کرده باشند، در آزمون این دوره می توانند ثبت نام نمایند؛ مشروط بر این که (در صورت قبولی) تا زمان امتحان جامع موفق به کسب نمره حد نصاب 55 شوند.

در غیر این صورت قبولی آنها کان لم یکن تلقی شده و از ادامه تحصیل آنها جلوگیری می شود.

در خصوص تسری پذیرش نمرات 49الی 54 آزمون زبان MSRT و MHLE به صورت مشروط به سایر آزمون های زبان انگلیسی مورد پذیرش جهت شرکت در آزمون دکتری تخصصی رشته های علوم پزشکی، بر اساس مصوبه چهل و ششمین جلسه شورای معین شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی مورخ ،89/4/13 داوطلبانی که در آزمون های مذکور موفق به کسب حدنصاب لازم نشده اند، در صورتی که حداقل 90درصد نمرات حدنصاب را کسب کرده باشند، می توانند در آزمون دوره دکتری تخصصی (Ph.D) شرکت کنند؛ مشروط بر این که (در صورت قبولی) تا زمان آزمون جامع دوره دکتری تخصصی (Ph.D)موفق به کسب نمره حدنصاب شوند. در غیر این صورت قبولی آنها کان لم یکن تلقی شده و از ادامه تحصیل آنها جلوگیری می شود.

تبصره: برای ثبت نام در آزمون دوره دکتری پژوهشی کسب حداقل ای مندرج در جدول فوق الزامی بوده و بصورت مشروط قابل قبول نمی باشد.

تذکر مهم: مدارک زبان افرادی مورد پذیرش قرار میگیرد که تاریخ آزمون زبان آنان از تاریخ 95/11/1 (/20ژانویه/ 2017 ) تا تاریخ 97/11/30 (19/فوریه/ 2019) باشد.

گفتنی است زمان ثبت نام دکتری 98 وزارت بهداشت از 16 بهمن ماه آغاز خواهد شد.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

5 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سحر
بهمن ۱۶, ۱۳۹۷ ۱۰:۱۱ ب٫ظ

سلام
کاشکی حداقل مدرک زبان رو قبل ثبت نام نمیخواستن بعدش هم تا زمان ازمون فرصت گرفتنش بود
اینجوری خیلیا مثل من نمیتونن شرکت کنن فقط به خاطر مدرک زبان که اونم اسفند شرکت میکنم یعنی بعد ثبت نام

Masi
بهمن ۱۹, ۱۳۹۷ ۰:۲۲ ق٫ظ
پاسخ به  سحر

تا ده روز قبل ازمون فرصت ویرایش اطلاعات ثبت نام میدن و میتونید الان ثبت نام کنید و نمره حد نصاب زبان وارد کنید بعدها ویرایش کنید

شاهین
بهمن ۱۴, ۱۳۹۷ ۱۲:۰۸ ب٫ظ

سلام
خواهشا جواب بدید
یعنی اگر مدرک زبان نداشته باشیم نمی توانیم در داروسازی هسته ای شرکت کنیم؟؟؟؟؟؟

ساره
بهمن ۱۶, ۱۳۹۷ ۰:۲۷ ق٫ظ
پاسخ به  شاهین

سلام. طبق تجربه پارسال میشه یه نمره وارد کنید موقع ثبت نام. بعد تا موقع آزمون وقت دارید آزمون زبان شرکت کنید و نمره مثلا ۴۹ ام اس ار تی یا ام اچ ال ای کسب کنید ، البته قبل از خرید کارت اعتباری حتما از سامانه سنجش پزشکی سوال کنید سریع پاسخ میدم ظرف ۲۴ ساعت. موفق باشید

ساره
بهمن ۱۶, ۱۳۹۷ ۰:۲۸ ق٫ظ
پاسخ به  ساره

اصلاح میکنم، پاسخ میدهند,