موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

قانون جدید پایان‌نامه‌های دانشگاه آزاد از مهرماه 98

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

رئیس دانشگاه آزاد گفت: از مهر سال آینده تمامی دانشجویان موظف هستند عناوین پژوهش‌های خود را بر اساس زمینه‌های پژوهشی تدوین‌شده انتخاب کنند تا نتایج پژوهشی آنان نیازی از جامعه را پاسخ دهد.

به گزارش ایسنا، دکتر محمد مهدی طهرانچی در “دومین کنفرانس حکمرانی و سیاست‌گذاری عمومی” که امروز در مرکز همایش‌های صدا و سیما در حال برگزاری است، تربیت نیروی انسانی و ارائه دانش مستند شده، حل مسئله، تعالی فردی و اجتماعی فضای عمومی را چهار محور و وظیفه دانشگاه‌ها برشمرد و گفت: متأسفانه در کشور ما دانشگاه‌ها به صورت ناقص متولد شده‌اند چون بر محور افزایش دانش مستند شده و همچنین حل مسئله تشکیل نشده‌اند. بطوریکه وقتی دانشگاه‌ها در کشور ما متولد شد لایه استراتژی آن تشکیل نشد و با نگاه تاکتیکی و اقتباسی فعالیت خود را شروع کردند.

رئیس دانشگاه آزاد عدم وجود شورای گسترش و برنامه‌ریزی در حوزه پژوهش را یکی از خلأ‌های دانشگاه‌ها عنوان کرد و گفت: به دلیل این مشکل ما دوره‌های مختلف تحصیلی نظیر تحصیلات تکمیلی را بدون وجود لایه‌های تاکتیکی آن ایجاد کردیم و نتوانستیم نظام برنامه‌ریزی پژوهشی برای آن داشته باشیم و فقط واحدهای درسی را تعریف کردیم و بعد از آن نیز برای پایان‌نامه و دکتری لایه‌های سیاست‌گذاری ایجاد نکردیم.

طهرانچی با تاکید بر اینکه دانشگاه را باید به عنوان یک سازمان آموزشی، پژوهشی و فرهنگی تبدیل کنیم، گفت: در نظام دانشگاه آزاد بازنگری اساسی صورت گرفت به گونه‌ای که توانستیم چهل چالش کلان ملی و منطقه‌ای را بررسی و موضوعات پژوهشی پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویی را از درون این نظام تدوین شده تعریف کنیم و بر این اساس یک نظام حل مسئله در دانشگاه آزاد شکل گرفته است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: همچنین ۱۱ برنامه علمی که ۹۸ رشته نظام آموزش عالی را پوشش می‌دهد را تدوین و ۶۳۸۹ زمینه پژوهشی را احیا کردیم. به گونه‌ای که تا کنون ۱۲۰۰ استاد با مراجعه به سامانه این نظام آمادگی خود را برای انتخاب موضوعات پژوهشی انتخاب کردند. ضمن اینکه تا کنون ۱۱۸۲ پژوهشگر نیز به دانشگاه آزاد مراجعه کرده‌اند.

طهرانچی خاطرنشان کرد: از مهر سال ۹۸ تمامی دانشجویان دانشگاه آزاد موظف هستند عناوین پژوهشی رساله‌ها و پایان‌نامه‌های خود را بر اساس زمینه‌های پژوهشی تدوین شده در نظام فوق انتخاب کنند و این‌گونه نیست که پژوهشگر از بیرون این عناوین را برگزیند.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

7 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
الی
اسفند ۱۴, ۱۳۹۷ ۷:۱۶ ب٫ظ

اینکه خیلی بده… چون اولین شرط پژوهش و پایان نامه ، انتخاب موضوعیه که بهش علاقه مند باشیم… چطور میشه از بین تعدادی موضوع از قبل تعیین شده به اجبار کار علمی رو شروع کنیم که ممکنه هیچ علاقه و یا جذابیتی برامون نداشته باشه! خیلی مسخره س

محمد
بهمن ۱۵, ۱۳۹۷ ۹:۲۲ ب٫ظ

سلام.
من امتحان جامع قبول شدم. بنظر شما باید از سامانه پایش موضوع انتخاب کنم. ادرس سایت سامانه پایش ندیدم. موندم چکار کنم؟

ناصر
بهمن ۱۳, ۱۳۹۷ ۴:۵۹ ب٫ظ

درسته که انتخاب عناوین شاید حق دانشجویان کوشا و واقعی باشه اما واقعیت اینه که این کار میتونه تا اندازه زیادی از کپی کاری پایان نامه ها کم کنه که متاسفانه روز به روز مخصوصا تو مقطع ارشد داره بیشتر میشه! تا جاییکه بنده به شخصه رشته محلی رو میشناسم که هیچکدام از ورودی های ۹۳ اون در مقطع ارشد پایان نامه ها رو خودشون ننوشتند! و شاید این طرح بتونه حداقل کار کپی پایان نامه ها رو سخت تر کنه

سعید
بهمن ۱۴, ۱۳۹۷ ۱۲:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  ناصر

عزیزم کار نشد نداره.اتفاقا این طور بشه برا پایان نامه نویس ها اسون تره .

ناصر
بهمن ۱۴, ۱۳۹۷ ۹:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  سعید

آقا سعید وقتی موضوعات تکراری و مشابه نباشه پایان نامه نویس باید خودش از اول تا آخر پایان نامه رو بنویسه و نمیتونه بخشی یا کل پایان نامه رو از پایان نامه های دیگه کپی کنه کاری که الان خیلی زیاد شده در نتیجه مقدار هزینه زیادی از دانشجو طلب میکنه که اینکار میتونه انگیزه ای بشه که دانشجو رو وادار کنه خودش دست به کار بشه! از اونجا که بنده خودم در جریان چند نمونه بودم دیدم برای پایان نامه ای که موضوع تقریبا تکراری داشته یعنی فقط جامعه متفاوت داشته در رشته مدیریت مقطع ارشد از دانشجو سال پیش یک میلیون خواستن و موضوع غیرتکراری و جدید بوده که تا ۹ میلیون از دانشجو پول گرفتن!

مملی
بهمن ۱۶, ۱۳۹۷ ۱۱:۴۷ ق٫ظ
پاسخ به  ناصر

با سلام….کپی کاری و سرقت ادبی کماکان ادامه خواهد داشت بیش از ۹۰ درصد دانشگاههای پولی در هفت سال اخیر به این کار مبادرت ورزیدند و افزایش هم خواهد داشت تا به مرز نزدیک صد درصد برسد…..تنها اینکار باعث میشود تا پایان نامه نویسان درخواست پول چند برابری برای نوشتن پایان نامه را بدهند که این طرح به نفع این افراد سواستفاده گر خواهد شد و البته تعداد افراد اینکاره بیشتر میشود چون پول بیشتری به این سمت سرازیر میشود…..راه بستن سرقت ادبی این نیست….بلکه اصلاح سیستم و جذب منطقی بسیار کمتر دانشجو و حذف تفکر تحارت محور دانشگاهها در جذب دانشجو و صدور مدرک است و متعاقبا اصلاح روند کارهای پژوهشی می باشد….

صادق
بهمن ۱۶, ۱۳۹۷ ۸:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  مملی

خوب هزینه بیشتر باعث می شود خود دانشجو دنبال کار تحقیق برود