موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

تأکید وزارت علوم بر حمایت از دانشجویان دکتری

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

وزیر علوم با اشاره به ساماندهی وضعیت دانشجویان دوره دکتری گفت: حمایت از دانشجویان دکتری مورد تاکید وزارت علوم بوده و تکالیف قانونی درباره دانشجویان دکتری زمین نمانده است.

منصور غلامی در گفت‌وگو با مهر در مورد برنامه‌های این وزارتخانه برای ساماندهی وضعیت دانشجویان دوره دکتری اظهار داشت: حمایت از دانشجویان دکتری و فراهم کردن شرایط مطلوب برای تحصیلات بهتر این دانشجویان همواره مورد تاکید وزارت علوم بوده و تکالیف قانونی درباره دانشجویان دکتری زمین نمانده است.

وی افزود: فعالیت‌های زیادی در زمینه رفاهی دانشجویان تحصیلات تکمیلی به ویژه دانشجویان دکتری صورت گرفته است که می‌توان به تأمین خوابگاه، تأمین خوابگاه متاهلی، تأمین وام ودیعه مسکن و ارائه ماهانه ۷۵۰ هزار تومان وام به دانشجویان دکتری اشاره کرد.

وزیر علوم ادامه داد: ماهانه به هر دانشجوی دکتری ۷۵۰ هزار تومان به صورت وام پرداخت می‌شود و علاوه بر آن به طور خاص وام ضروری به دانشجویان مقطع دکتری پرداخت می‌شود تا بتوانند هزینه‌های زندگی خود را تا اندازه‌ای فراهم کنند.

وی با بیان اینکه مصوبات قانونی برای حمایت از دانشجویان را انجام داده‌ایم افزود: طی یکسال گذشته با همکاری با وزارت صنعت، قرارداد فرصت مطالعاتی دانشجویان در صنعت را اجرایی کرده‌ایم که هم اکنون تعداد زیادی از دانشجویان در بخش صنعت فرصت مطالعاتی داشته و مشغول فعالیت هستند.

وی درباره سامان‌دهی آموزش عالی نیز گفت: طرح ساماندهی آموزش عالی نهایی شده است، ساماندهی آموزش عالی به معنی بازنگری در مدل اداره دانشگاه‌ها و قراردادن دانشگاه‌ها در کنار هم برای تشکیل مراکز علمی دانشگاهی بزرگ است و اجرای این برنامه به معنای انحلال، ادغام و حذف فیزیکی واحدهای کوچک‌تر نیست.

وزیر علوم درباره اینکه مشخص شده است که چه تعداد از واحدهای دانشگاهی کوچک تحت نظارت واحدهای دانشگاهی بزرگ خواهند بود گفت: هنوز تعداد دانشگاه‌هایی که تحت پوشش دانشگاه‌های بزرگ‌تر قرار می‌گیرند مشخص نیست نتیجه نهایی آن سال ۹۸ اعلام می‌شود. 

ثبت‌نام
باخبرم کن!

18 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
بهار
فروردین ۴, ۱۳۹۸ ۱:۰۷ ب٫ظ

با سلام خدمت دوستان
بنده که دانشگاه کردستان دوره روزانه هم درس میخونم سه ماه یکبار وام میدن به ازای ماهی ۶۰۰ تومن ؛ آقای وزیر عدد ۷۵۰ رو از کجا آووردن؟؟؟؟؟؟؟/ لطفا توضیح بدن اگه ۷۵۰ باید باشه چرا ۶۰۰ میدن به ما؟؟؟؟؟/ از دوستان زحمتکش پی اچ دی تست خواهش میکنم مصاحبه ای با آقای وزیر در این خصوص ترتیب دهید و علت را جویا شوید.
باتشکر

یه رفیق
اسفند ۱۹, ۱۳۹۷ ۱۱:۵۵ ب٫ظ

حمایت های وزارت علوم از دانشجوها باعث شده یه کمی بیشتر غذا بخورم و به امید وام باشم و مغز بهتر کار کنه و بنابراین طبع شعر منو برانگیخته کرده، البته اشعار کم مایه ای مثل این:
جملگی ای دوستان داخل شوید
از غم آب و غذا جمله رهید
با وزارتخانه وامش نان خرید
زین حمایتها همه گشته سعید
رفقای عزیز دقت داشته باشن که دیگه بهانه ای برای دکتر نشدن مقبول نیست، چون مشکل پولت حل شد رفیق گرامی و لذا دکتر شدن شد واجب!
و صد البته بعد از دکتر شدن باید وامو به نرخ روز بازپرداخت کنی! همچنانکه خودروها رو به نرخ روز تحویل میفروشن و نه نرخ روز عقد قرارداد!

س
اسفند ۱۹, ۱۳۹۷ ۱۰:۲۴ ب٫ظ

با سلام خدمت دوستان
دوستانی که نسبت به اعطای وام های دانشجویی اعتراض دارند بگم که درسته اتتظار دارید که به جای وانم حقوق بدن هالا که خودتون شرایط کشور و دوره دکتری که میدونید اخرش بیکاریه یا حداقل امید ندارید کار پیدا کنید پس چه کاریه میرید دکتری بخونید
شما یا دکتری میخونید باید نسبت به اینده شغلی و علمی خودتون مطمن باشید اگه دکتر مملکت ندونه چی میخواهد و چه اینده ای در انتظارشه پس بهتره مدارکتون بزارید تو اب ابشو بخورید
علکی علکی دکتری میخونید حتی نمیدونید و نمیتونید پروپزال بنویسید
خخخ

یه رفیق
اسفند ۲۰, ۱۳۹۷ ۰:۰۶ ق٫ظ
پاسخ به  س

سلام به رفیق گرامی!
فقط رفقایی که رابطه ای یا واسطه ای یا حشر و نشری حسابی با کارفرماها و متولیان مشاغل دارن میتونن از قابلیت استثنایی مطمئن بودن نسبت به آینده شغلی و علمی خودشون برخوردار باشن، و جزو اون عده قلیل اشرف الاشرافهایی باشن که میدونن چی میخوان و چه آینده ای در انتظارشونه.
خوشا به حال این عده قلیل با این توانایی استثنایی و اطمینان قلبی و شرافت ذاتی!

یه رفیق
اسفند ۱۹, ۱۳۹۷ ۰:۰۲ ق٫ظ

دوش دیدم خواب وزارت علوم
وام های کلان نصیب هر محروم
فقر دانش طلب شده مرحوم
رفقا! بجنبید وارد وادی حیرت انگیز دکتری بشید که وامهای کلان و افتخار دکتر شدن در انتظار شماست!
البته به نظر من نان جوین خوردن بهتر از گرفتار شدن به پس دادن اصل وام به همراه بهره خیلی بالا!
بیچاره دانشجوی دکتری غیر روزانه که هم باید وام بگیره و باهاش شهریه بده و بعدها اصل وام و بهره اونو پس بده و همچنین وام بگیره و ازدواج کنه و بعدها اصل و بهره وام ازدواجو بده و همینطور وام بگیره برای امر معاش و بعدها اصل وام معاش و بهره اونو پس بده!
خب بالاخره افتخار دکتر شدن دارای این مصیبتها هم هست دیگه!

milad
اسفند ۱۸, ۱۳۹۷ ۹:۲۸ ب٫ظ

تو این کشور فقط برای پزشکان کار هست…فارغ التحصیلان دوره دکتری غیر پزشکی همه بیکارند، به دانشجوها و فارغ التحصیلان دکتری هیچ حقوقی نمی دهند و با علم به اینکه دانشجویان دکتری غیر پزشکی هیچ امنیت شغلی هم ندارند، وعده وام با چند ضامن می دهند که صد البته اکثرا ضامن برای دریافت وام ندارند و اندک افرادی که ضامن دارند بعد از فارغ التحصیلی شغل و درآمدی ندارند که بتوانند باز پرداخت کنند. تاسف و دیگر هیچ!!!

غیر روزانه
اسفند ۱۸, ۱۳۹۷ ۴:۳۴ ب٫ظ

وام برای غیر روزانه که بیشتر ضرورت داره!

یه رفیق
اسفند ۱۸, ۱۳۹۷ ۳:۱۸ ب٫ظ

رفقا! من انگیزم برای دانشجوی دکتری شدن دو چندان شد. حسابشو بکنید! ماهانه ۷ میلیون و پانصد هزار ریال کمک هزینه تحصیل رایگان!

یه رفیق
اسفند ۱۸, ۱۳۹۷ ۳:۰۹ ب٫ظ

دانشجوی دکتری، حمایتت می کنیم
وام میدیم اما بعدش اونو پسش میگیریم
دانشجوی دکتری، حمایتت میکنیم
حمایتت حمایتت حمایتت میکنیم

یه رفیق
اسفند ۱۸, ۱۳۹۷ ۳:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  یه رفیق

دانشجویان عزیز دکتری هیچ غم و دغدغه ای نداشته باشن که وزارتخونه چون کوهی استوار از اونها حمایت میکنه! رفقای دکتری، انصافاً دیگه چی میخواین و چی کم دارین؟ میخواین ازدواج کنید؟ وام ازدواج بگیر آقا جان! میخوای محتاج کار نباشی و فقط درس بخونی؟ هفت میلیون ریال در ماه به تو یاری میشه رفیق گرامی!

یه رفیق
اسفند ۱۸, ۱۳۹۷ ۳:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  یه رفیق

عذرخواهی! ۷ میلیون و پانصد هزار ریال رفقا!

یه رفیق
اسفند ۱۸, ۱۳۹۷ ۵:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  یه رفیق

البته ما دانشجوهای بالفعل و بالقوه دکتری هم از وزارتخونه حمایت میکنیم چون اصطلاحاً این وام ها قرض الحسنه نیست و باید دو چندان پس داد!
وزارت گرامی حمایتت می کنیم
با بهره وامهامون کفایتت می کنیم
حمایتت کفایتت معاونت می کنیم
حمایتت حمایتت حمایتت می کنیم

رحمانی
اسفند ۱۸, ۱۳۹۷ ۱۱:۴۳ ق٫ظ

سلام. وام ۶۰۰ هزار تومن برای صندوق رفاه و ۷۰۰ هزار برای بانک توسعه تعاون است که البته سود دارد اونم نه ۴% بلکه به ازای هر سال ۴% یعنی وام سال اول در هنگام پرداخت ۲۰% سود دارد. ۷۵۰ رو از کجا آورده نمیدونم؟؟ با در جریان نیستن یا در جریان هستن و خودشونو به اون راه زدن. وزارت بهداشت داره به همه رشته های دکتری یعتی چه کسی که بیوشیمی بالینی میحونه چه کسی که تخصص قلب ماهیانه دو میلیون حقوق میده.. گفته می شود اینها درآمد زایی دارند سوال من اینجاست که بهداشت باید در کشور مجانی باشد کما اینکه همینطور هم هست در اکثر موارد و درآمد زایی بیشتر نربوط به پزشکان متخصص بابت دیت مزدشان است… و بیمه ها هم که پرواختی هارو انجام نمیدن پس درآمدزایی دقیقاً کجاست؟

محاسبه سود وام
اسفند ۱۸, ۱۳۹۷ ۴:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  رحمانی

سلام من محاسبه سود وام رو متوجه نشدم! چطور ۲۰٪ شد؟!!!

A.k
اسفند ۱۸, ۱۳۹۷ ۱۰:۵۱ ق٫ظ

این وام فقط مختص دانشجویان مقطع روزانه است؟ دوستانی که درجریانند لطفا جواب بدن.ممنون

علی
اسفند ۱۸, ۱۳۹۷ ۱۰:۴۰ ق٫ظ

کجا ۷۵۰ میدن؟ ماهانه ۶۰۰ تومن میدن اونم به زور. هر سه ماه یک بار واریز میکنن اونم با تاخیر. ودیعه مسکن متاهلین هم میگن اول خونه بگیرید بعد وام بدیم. من اگرخیلی پول داشتم ودیعه منزل بدم که وام نمیگرفتم

محمد
اسفند ۱۸, ۱۳۹۷ ۱۰:۴۰ ق٫ظ

همون وامی که میگن هم ۷۵۰ تومن نیست. ما که ۶۰۰ تومن گرفتیم.

وام 750 تومنی!
اسفند ۱۷, ۱۳۹۷ ۱۱:۵۸ ب٫ظ

وام میدن منت هم میذارن!!!!!! باید حقوق بدن به دکترا… سنشون حداقل ۲۵ هستش دیگه… خرج ها بالاست… دوتا ضامن و… رو از کجا بیارن اخه..