تقاضای دانشگاه ها برای پذیرش مستقل دانشجوی دکتری

وزیر علوم گفت: دانشگاه‌ها متقاضی پذیرش دانشجو به طور مستقل هستند و برنامه‌ای برای حذف کنکور دکتری نداریم.

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، منصور غلامی وزیر علوم در حاشیه مراسم بازدید از حوزه امتحانی آزمون دکتری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در آزمون دکترای امسال ۵۷ درصد داوطلبان زن و ۴۳ درصد مرد هستند.

غلامی افزود: ما باید به دانشگاه‌ها اعتماد کنیم و پذیرش دانشجو حتما به صورت عادلانه است؛ ۵۰ درصد پذیرش دانشجو در مقطع دکتری در دست دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی است.

غلامی ادامه داد: دانشگاه‌ها متقاضی پذیرش دانشجو به طور مستقل هستند و برنامه‌ای برای حذف کنکور دکتری نداریم، زیرا معتقدیم سنجش و پذیرش باید به شکل عادلانه انجام شود.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

74 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فرهاد
اسفند ۹, ۱۳۹۷ ۲:۴۹ ب٫ظ

مگر الان عادلانه است؟
این گزاره که ۵۰ درصد دست دانشگاهها است ۵۰ درصد کتبی هم ازمون ، از اساس اشتباه است. براحتی با کم دادن نمره توسط دانشگاهها فرد از قبولی باز می ماند.
فرایند عادلانه این است : ازمون کتبی ۵۰ درصد و سوابق اموزشی و پژوهشی و مدارک زبان و… ۵۰ درصد که این سوابق هم توسط وزارت علوم بررسی و با بارم بندی تعریف شده، اختصاص یابد.

فاطمه
اسفند ۸, ۱۳۹۷ ۱۰:۲۱ ب٫ظ

ببخشید ما دانشگاه ازادی ها چه گناهی کردیم که هیچ دانشگاه دولتی مارو قبول نمیکنه حداقل اول پذیرش کنید معدل رو بزارید برای ترم اول هرکس معدل مورد نظر اون دانشگاه رو کسب نکرد اخراج بشه

ماه تیسا ( دانشجوی دکتری برق _ قدرت)
اسفند ۶, ۱۳۹۷ ۱۱:۴۷ ب٫ظ

از ما که گذشت ، ولی خدا کنه که ۱۰۰ درصد اختیارات رو به دانشگاه ها ندن
سال پیش من با رتبه ۵۱ سراسری هرجا دعوت شدم رفتم ، ولی کاملا جلسات مصاحبه ها فرمالیته و از قبل برنامه ریزی شده بود ، هر دانشگاهی اکثرا شاید بالای ۹۰ درصد فقط دانشجویان ک ارشد توی همون دانشگاه بودن رو تو مصاحبه قبول میکردن و به بقیه طوری نمره مصاحبه داده میشد که از دور خارج بشن
بودن بچه هایی ک پارسال تک رقمی بودن و نمره مصاحبه بهشون زیر ۱۰ داده بودن
و ففط جای تاسف داره

دوستان این روزا میگذره ، استرس نداشته باشید
براتون بهترین هارو آرزو میکنن
پارسال این موقع ها منم مثل شما بودم و الان ترم دوم دکتری هستم

موفق باشید دکتر های فردا

باغبانی
اسفند ۶, ۱۳۹۷ ۳:۱۷ ب٫ظ

دوستان کسی خبر داره سنجش کی پاسخنامه سوالات رو میراره سایت؟؟؟؟؟؟

زهرا
اسفند ۶, ۱۳۹۷ ۱۲:۵۸ ب٫ظ

من دانشجو دکتری هستم وقتی دکتری آزاد منطقه ای شد جلوی پارتی بازی گرفته شد قبول شدم خیلی درس می خواندم فایده ای نداشت هر سال با رتبه خوب مصاحبه رد می شدم خداوند خیر دنیا واخرت به رییس دانشگاه آزاد دهد مصاحبه را منطقه ای کرد جلوی پارتی بازی را گرفترییس دانشگاه آزاد ممنونم

زهرا
اسفند ۶, ۱۳۹۷ ۱۲:۴۲ ب٫ظ

حذف بشه که پارتی ردارها فقط قبول بشوند چه بی عدالتی بشهچ۰۰

Anonymous
اسفند ۶, ۱۳۹۷ ۱۲:۳۸ ب٫ظ

دوستانی که طرفداری این هستند که کاملا پذیرش دانشجو مقطع دکتری ب دانشگاه ها سپرده بشه، آیا از سهمیه هایی که برای سهمیه داران در کنکور لحاظ میکنن اطلاع ندارن!!!!؟؟ پس این که یه دانشگاه هر طور خواسته دانشجو گرفته با اینکه در کنکور سهمیه وجود داره و شرایط کلیه داوطلبان در پذیرش برابر و مساوی نیست چه تفاوتی میکنه!!!؟؟
مقطع دکتری آخرین مقطع و با اعتبار ترین مقطع تحصیلی میباشد و صددرصد که باید دانشجو مقاله و کتاب و …. داشته باشه همش که درس خوندن نیست. فردی که صلاحیت دکتری داره یعنی همه مهارتی داره هم پژوهشی و مباحث تئوری. بنابراین ۵۰- ۵۰ به نظرم عادلانه هست اگرچه معتقدم که نمره ازمون هم باید کمتر باشه.
در پناه خداوند موفق باشید.

عمران
اسفند ۶, ۱۳۹۷ ۱۰:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  Anonymous

سلام. دوست عزیز ارزوی سلامتی و موفقیت دارم برای شما.
شما فکر میکنم یه موضوع مهم رو در نظر نگرفتید و اون ریشه‌ی نظرات فعلی متقاضیهاست و این مسائل که فرمودین رو همه میدونن. هیچکس با پنجاه پنجاه یا اصلا سی به هفتاد به نفع دانشکاه مخالف نیست. همه موافق حرف شمان. اینها که مخالف افتادن کار به دست دانشکاه هستن، مخالف فساد هستن. مخالف باند بازی و پارتی بازی اساتید و بی‌عدالتی هستند! وگرنه هرکس که کنکور دکترا میده، ارشد خونده و میدونه باید پژوهشگر هم باشه. مسئله فساد و بی‌عدالتی هست عزیز. امیدوارم روزی عدالت به این سرزمین برگرده که بعید میدونم حالاحالاها برگرده……
زنده باشین

بیچاره
اسفند ۶, ۱۳۹۷ ۱۰:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  Anonymous

والا ما حاضریم اونهایی که سایه پدر ندیدن و پدرهاشون شهید شدن یا جانباز بودن یا ایثارگر بودن و خلاصه خدمتی کردن سهمیه داشته باشن ولی استادا دانشجوی سفارشی خودشون یا اساتید دیگه رو ناحق بدون رزومه و با رتبه ی نجومی نگیرن واقعا فکر کردید برای اساتید رزومه و کتاب و بار علمی مهمه؟؟ضمن اینکه کسی که رتبه ی بهتری آورده حتما از لحاظ علمی مرتبه بالاتری داره نسبت به کسی که رتبه ی سه برابرش رو آورده

آرام
اسفند ۶, ۱۳۹۷ ۱۰:۱۲ ق٫ظ

سلام . دوستان . من هم سال گذشته در مصاحبه رد شدم. ولی در کارنامه نهایی سنجش فقط رتبه مصاحبه رو زده بود، از کجا متوجه بشیم چه نمره ای بهمون دادن؟

دانشجوی دکتری
اسفند ۶, ۱۳۹۷ ۱۱:۰۳ ق٫ظ
پاسخ به  آرام

توی همون کارنامه اگر نمرتون پایین تر از حد نصاب دانشگاه نداده باشن نمره مصاحبه رو هم زدن

میخک روانشناسی
اسفند ۵, ۱۳۹۷ ۵:۵۷ ب٫ظ

یه سوال داشتممممممممم دفترچه ایی رو که سازمان سنجش توی سایت برای روانشناسی برای دانلود گذاسته ترتیب گزینه هاش با اونچه که ما توی امتحان دادیم فرق داره چون من جواب هامو یادداشت کردم سر جلسه امتحان الان دیدم ترتیب اعداد فرق داره تکلیف چیه؟؟؟؟؟؟؟یه وقت نیان براساس این ترتیب تصحیح کنن چرا اینطوریه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟کمممممممک یکی جواب بده تورو خدااااااااااااا کلید براساس چه دفترچه ایی هست ؟؟؟؟؟؟؟
دفترچه رشته روانشناسی ترتیب اعدادش با اونچه که سر جلسه بود فرق داره که

روانشناسی
اسفند ۵, ۱۳۹۷ ۶:۲۷ ب٫ظ

سلام…
کد دفترچه ها شامل: A، B، C، D میباشد.
این کد دفترچه B هست.
تصحیح هر پاسخ برگ بر اساس کد دفترچه شخص میباشد.

نگران نباشید…

میخک روانشناسی
اسفند ۵, ۱۳۹۷ ۵:۵۴ ب٫ظ

یه سوال داشتممممممممم دفترچه ایی رو که سازمان سنجش توی روانشناسی برای دانلود گذاسته ترتیب گزینه هاش با اونچه که ما توی امتحان دادیم فرق داره چون من جواب هامو یادداشت کردم سر جلسه امتحان الان دیدم ترتیب اعداد فرق داره تکلیف چیه؟؟؟؟؟؟؟یه وقت نیان براساس این ترتیب تصحیح کنن چرا اینطوریه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟کمممممممک یکی جواب بده تورو خدااااااااااااا

منتظر بی صبر
اسفند ۵, ۱۳۹۷ ۴:۴۰ ب٫ظ

دوستان ببخشید زیادنویس شدم. آقا اصلا من شکایت دارم. چطور؟ اگر روزی ۱۰ هزار تا هم از فرمهای پاسخنامه رو بشه به خورد دستگاه عظیم کامپیوتری سنجش خوروند، نتایج باید حداکثر ۲۰ روزه بیاد بیرون دیگه. پس چرا تا دو ماه دیگه؟ پس چطوره که نتایج ام اس آر تی رو یک هفته ای میدن؟ آقا سوپرکامپیوتر کم دارن؟ خب عزیز جان چند تا بخرید. یا پزشکان مشغول بشن یه داروی صبر اختراع کنن. اینجوری که نمیشه. بعدش هم مصاحبه و … تا شهریور. بابا جونمون دراومد

منتظر بی صبر
اسفند ۵, ۱۳۹۷ ۴:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  منتظر بی صبر

ضمنا یادم رفت بگم در کنکور سراسری که حدود ۱ میلیون شرکت میکنن و اول تیر برگزار میشه هم نتایج تا وسط مرداد میاد. آقا ما شکایت داریم چون صبر نوح نداریم

زهرا
اسفند ۵, ۱۳۹۷ ۷:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  منتظر بی صبر

اولین باری که کنکور دکتری میدین؟
حرفتون درسته ولی چاره ای جز صبر کردن نداریم

سایه
اسفند ۵, ۱۳۹۷ ۹:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  منتظر بی صبر

من نظرات شما رو میخونم بیشتر استرس میگیرم:| باید بگم واسه ازمون دکترا صبر ایوب لازمه حداقل خیلیا تا شهریور نمیفهمن واقعا نتیجه نهایی چی میشه کلا پروسه سختی در پیشه …

دکتر شکوهی
اسفند ۶, ۱۳۹۷ ۱۲:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  منتظر بی صبر

حالا کجاشو دیدین؟؟برا هرمرحلش جونتون درمیاد تازه وقتی قبول میشید ودانشگاههای خاص بهتون زنگ میزنن تا میخان بگن ک قبول شدی می میری و زنده میشی هنوز اولشه ولی تمرکزت رو مصاحبه باشه من پارسال کنکور داشتم و‌مث شما بودم خودت کنترل کن

منتظر بی صبر
اسفند ۵, ۱۳۹۷ ۴:۰۴ ب٫ظ

دوستان دفترچه اومد ولی کلید نیومد. من به این نتیجه دارم میرسم که با اومدن کلید هم باز مشکل خوب حل نمیشه چون بعد محاسبه درصدهات دغدغه پیش میاد که رقبا چیکار کردن و رتبه چند میشه. پس یا باید زمان بین اسفند تا اردیبهشت کلاً منقبض بشه و نتایج یکباره معلوم بشه، یا باید دارویی برای افزایش صبر پیدا کنیم.

منتظر بی صبر
اسفند ۵, ۱۳۹۷ ۲:۲۶ ب٫ظ

دوستان میدونید مشکل کجاست؟ الان که اکثرا گوشی دستمونه انگار یه سیم کشیدن مستقیم از سنجش به گوشی ما. برای همینه که دیگه صبر نداریم چون میگن سرعتش هم سرعت نوره. خب سنجش جان زودتر اعلامیه رو بفرست بیاد دیگه عزیز برادر!

منتظر بی صبر
اسفند ۵, ۱۳۹۷ ۲:۱۹ ب٫ظ

دوستان عزیز این تکنولوژی صبرو از ماها گرفت ولی انتظارو همچنان مثل قبل نگه داشت. حالا که نمیشه تکنولوژی رو بردارن پس انتظار رو هم باید بردارن. سنجش جان کجایی؟

منتظر بی صبر
اسفند ۵, ۱۳۹۷ ۲:۰۵ ب٫ظ

پی اچ دی جان اگه ممکنه یه تماسی با سنجش بگیر ببین چرا سوالا و کلیدا نیومد.

روان شناسی من
اسفند ۵, ۱۳۹۷ ۱:۳۸ ب٫ظ

با سلام من رتبه ۶ دکتری پارسال بودم ولی با پارتی بازی تو مصاحبه حد نصاب رو ندادن در حالیکه از اساتید اونجا مسلط تر بودم کجاش عادلانه هست با من که پسر و رتبه ۶ بودم پنج دقیقه حرف میزنن با یه خانم رتبه ۹۶ چهل و پنج دقیقه.

maral
اسفند ۵, ۱۳۹۷ ۲:۵۰ ب٫ظ

خدایی راست میگن

زهرا
اسفند ۵, ۱۳۹۷ ۷:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  maral

با یک سری استاد مثلا روانشناس طرفین دیگه
روانکاوی میکنن

دانشجوی دکتری
اسفند ۶, ۱۳۹۷ ۱۱:۱۱ ق٫ظ

واقعا ربطی نداره به جنسیت شاید موضوع پژوهش براشون جذاب بوده و سعی میکردن با صحبت کردن با فرد متقاعد بشن که انتخاب درستی انجام دادن
من دکتری تربیت مدرس میخونم توصیه میکنم روی موضوع پروپوزال وقت بزارید خیلی خیلی برا دانشگاه ها مهمه از سایت دانشگاه ها هم تونید موضوعات دکتری و جهت گیری علایق پژوهش دانشگاه ها رو استخراج کنید وقت تلف نکنید به جای انتظار کشیدن مدارک تحصیلی و رزومه و پروپوزال بنویسید چون بعد از اعلام نتایج خیلی وقتی برای این کارا نیست مدرک زبان فراموش نشه امتحان ام اس ارتی بدین

اردلان
اسفند ۵, ۱۳۹۷ ۱:۰۴ ب٫ظ

به نظر بنده این کنکور ابدا نشان دهنده ی توان علمی یک دانشجو که قرار هست دکترای رشتشو بگیره نیست و نمیتونه نون بده که شخص چقدر قدرت علمی داره. به عنوان مثال بنده سازه ی دریایی می خونم و رتبه ی ۱ ارشد هم شدم در دانشگاه تبریز و کارشناسی هم در دانشگاه دولتی شیراز خوندم. بنده ۴ تا مقاله که ۲ تا isi هست دارم و یک ترجمه ی کتاب که برای دانشجوی ارشد گفته میشه که عالیه. کنکور رو هم خوب دادم. اما تمام سوالات تخصصی از مبحث سواحل بود. در حالی که بنده در مبحث offshore تبحر دارم. پس یه راه دیگه ای باید باشه که تمام جوانب سنجیده بشه . نه با ۲۰ تا سوال تستی از دروس تخصصی یکی بره با رتیه ی ۱ بشینه دانشگاه تهران و یکی با رتیه ی ۵ بره قم..اشتباه میگم؟؟اصلا نمیتونید فکر کنید چه کنیم آقا الگوبرداری کنید از یک کشور تو مایه های خودمون که موفق بوده عملکردشون….همین. خدافظ .

مورچه
اسفند ۵, ۱۳۹۷ ۱:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  اردلان

اینکه روش سوال دادن و طریقه برگزاری کنکور متناسب نیست یه بحثه جداست اون باید حل شه. اما بهترین روش و بی غل و غش ترین روشه همینه. روشی که بدون نظر انسان مشخص میکنه کی رتبش بالاتره. اصلا موافق دخالت انسان نیستم. چون در اون تبعیض حقه بازی پارتی بازی و هزارتا مساله دیگه وجود داره

مورچه
اسفند ۵, ۱۳۹۷ ۱:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  مورچه

شما میخواید برید بانک بیلان بهتون میدن میگن به این دلایل تو بدهکاری. ثابت میکنن برات از توی سیستم. انقدر وام گرفتی اونقدر قسط ندادی و … حرفی هم درش نیست. اما تو این تبعیضگاه نظام آموزشی اونقدر به مصاحبه کننده قدرت الکی دادن بدون آنکه دلیلشو ادم بدونه میتونن ردت کنن. مثلا کسی که از ۵۰ تو امتحان ۴۵ گرفته تو مصاحبه ۱۵ نمیتونسته بشه. نمیگیم اونجا هم ۴۰ میشده اما ۱۵ نمیتونسته بگیره؟ میبینینن رتبت چنده نکنه نمره بهت بدن قبول شی میان ۲ میدن که هرجور شده تو نیای. بخاطر همین مشخص نمیکنن تو باید مقاله داشته باشی مدرک زبان داشته باشی یا… که یوقت بهانه نداشته باشی بگی منکه اینارو داشتم. اون میگه من تشخیص دادم تو ۲ میشی. بهیمن راحتی

سعید
اسفند ۵, ۱۳۹۷ ۲:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  مورچه

دقیقا همین است

محمد رضا
اسفند ۵, ۱۳۹۷ ۱:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  اردلان

سلام. متاسفانه استدلال شما کامل نیست. رشته من رشته شما یا نزدیک اون نیست. اما در دفترچه نگاه کردم دیدم در کنکور رشته شما، دروس مبانی هیدرولیک دریا و اصول طراحی سازه های دریایی از ارشد قرار بوده سوال ازشون در دکتری بیاد. اگر ، هم مبحث سواحل، و هم آف شور، هر دو داخل در این دو درس هستند، پس شما باید به هر دو مسلط میشدین و قابل قبول نیست که بگید تخصص شما آف شوره. اینکه میگید کنکور ابداً نشان توان علمی نیست، پس چرا درصدهای افراد با هم متفاوت میشه؟ ضمنا هیچ راهی برای سنجش همه جوانب علمی داوطلب، نه وجود داره، و نه اصلاً کمکی خواهد کرد. هر قدر به تعداد جوانب اضافه بشه، کنکور باز هم پیچیده تر و وقت گیر تر میشه، و باز هم همه جوانب سنجیده نمیشه. باید بالاخره از بین جوانب، انتخابی بکنن و همونو به همه اعلام کنن و سنجش هم که این کارو کرده

اردلان
اسفند ۶, ۱۳۹۷ ۴:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  محمد رضا

بله هست.تخصصم افشور هست به خاطر موضوع تز. اما کنکور رو خوب دادم. اما بحثم این نیست. در واقع دوره ی کارشناسی استادی داشتم درس مکانیک خاک، از تمام قسمت های کتاب سوالی رو مطرح می کرد . بعضا دارای پاسخ کوتاه، ۵۰ تا سوال میشد، اما از همه ی مباحث سوال بود. استادی هم داشتیم اسم نمیارم، سه تا سوال طرح می کرد، بدون میان ترم حتی،با همون سه تا باید نمره می گرفتی که البته اگر خیلی خیلی خیلی تبحر داشتی ۱۸٫۳ میشدی مثلا اگرم متوسط بودی ۱۱ یا ۹٫۸۷ میشدی اگرم متوسط به پایین بودی یه سوال حل میکردی یکیم زخمی میفتادی..که با ۱۰ پاس شدم نصف کلاسم افتادن..دیگه توضیح بیشتر نیاز نیست فک کنم..برداشت خودتون دیگه..

eng
اسفند ۶, ۱۳۹۷ ۴:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  اردلان

کاملا درسته، بهترین راه بررسی فعالیتهای پژوهشی و منجمله بررسی کیفیت مقالات توسط تیم ورکهای تخصصی که استاد برگزیده (بین ۲۰ تا ۵۰ استاد) در آن گرایش در سطح کشور هستند می باشد و سپس نتیجه براساس نمره نهایی که از مجموع نمرات این استاتید بدست می آید درنظرگرفته شود. اگر چنین سیستمی ارایه گردد بسیار بهتر از کنکور است. اما حذف کنکور و واگذاری انتخاب دانشجو به دانشگاه فاجعه است.

مریم
اسفند ۶, ۱۳۹۷ ۴:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  اردلان

میشه بفرمایید اگه کنکور نشون دهنده سواد نیست پس چی نشون دهنده سواده؟ حتما مصاحبه که کلی پارتی بازی توشه نشون دهنده سواد حساب میشه،واقعا اموزش به کجا داره میره

دانشجوی دکتری بالقوه
اسفند ۵, ۱۳۹۷ ۱۱:۳۲ ق٫ظ

جناب وزیر بهتر است به جای توجه به تقاضای دانشگاه ها قدری هم به درد دل دانشجویان توجه کنید.

محمد
اسفند ۵, ۱۳۹۷ ۱:۲۳ ب٫ظ

بنده هم کاملا موافقم که دانشگاه ها فقط دنبال منفعت خودشون در پذیرش دانشجو هستند. بنده با رتبه زیر ۱۰ رفتم دانشگاه تهران. مقاله و کتاب و مدرک زبان هم داشتم اما نه روزانه منو گرفتن و نه شبانه بلکه دانشجوی خودشون با رتبه های ۲۵ و ۴۴ و ۸۱ رو قبول کردند تازه هیچ رزومه ای هم نداشتند فقط چون شاگرد خودشون بودند قبولشون کردند. این چه عدلتی هست آقای وزیر؟ یک سال شبانه روز درس خوندم و رزومه آماده کردم اما نامردی کردن. اگر آزمون ۵۰ درصد هست و مقاله و رزومه ۲۰ درصد قاعدتا منم باید قبول بشم چون ۳۰ درصد نمره دانشگاه ها رو نگرفتم اما دانشگاه کلا داره برعکس عمل میکنه و این تخلف هست. پس کار سازمان سنجش چیه؟ آیا نظارتی لازم نیست تا کسانی که فقط پارتی دارند امتیاز بیهوده نگیرند؟ واقعا باید تاسف خورد.

مورچه
اسفند ۵, ۱۳۹۷ ۱:۵۰ ب٫ظ

آرزو دارم بالفعل شید قربان ;)

دانشجوی دکتری بالقوه
اسفند ۵, ۱۳۹۷ ۲:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  مورچه

سلامت باشید جناب یا سرکار مورچه
ان شاء الله روزیه تمام بالقوه هایی که زحمت کشیدن و خصوصا حقشون رو خوردن

.........
اسفند ۶, ۱۳۹۷ ۱۱:۰۲ ق٫ظ

منم با شما موافقم، نمیدونم دانشگاه ها به چی اعتراض دارن همین الان هم هر کسی رو دوست دارن انتخاب میکنن، فکر کنم میخوان از عذاب وجدانشون کم کنن :)

بیچاره
اسفند ۵, ۱۳۹۷ ۱۰:۲۵ ق٫ظ

عدالت دانشگاه؟؟!!!به من پارسال با رتبه ۱۸ نمره ۸ دادن و به یکی با رتبه ۱۵۰ ،۳۵ دادن حد نصاب هم ۲۵ بود این عدالته؟به تمام سوالاتشونم درست جواب دادم وضعیت مقاله هم کاملا یکسان و مشابه بود الانم کاملا دست دانشگاه هست کاملا

ندا♥️♥️♥️♥️♥️
اسفند ۵, ۱۳۹۷ ۹:۴۳ ق٫ظ

لطفا دست دانشگاهارا از پذیرش دانشجوی دکتری کوتاه کنید.چون همش پارتی بازیه و بی عدالتی

محمد رضا
اسفند ۵, ۱۳۹۷ ۹:۲۷ ق٫ظ

آقا این چه وضعیه؟ سازمان سنجش باید درست از لحظه ای که آزمون تموم میشه، سریعاً بجنبه و سوالات و کلیدها رو حداکثر تا همون شب بذاره در سایت. تا شب یادمونه چی زدیم ولی بعد از چهار یا پنج روز چی؟ اینکه میگن نمیشه و وقت میبره و این چیزها، قابل قبول نیست. ممکنه بگن حالا بعد از آزمون دونستن اینها چه فایده داره. جواب اینکه که این ادعا موقعی درست بود که تکنولوژی اینترنت درنیومده بود و همه به حق میگفتیم راهی برای اطلاع نیست و تقدیرمون روز اعلام نتیجه در روزنامه مثلا اطلاعات معلوم میشه و میرفتیم دنبال کارهامون. ولی حالا که تکنیکش هست، گفتن اینکه نمیشه یا دیگه فایده نداره، قبول کردنی نیست.

عمران
اسفند ۵, ۱۳۹۷ ۱۱:۴۵ ق٫ظ
پاسخ به  محمد رضا

سلام یه راهنمایی از طرف یک دوست شما میتونستی روی صندلی که شماره داوطلبیتو زدن تمام سولاتی که زدی رو روش بنویسی اینجوری میفهمی کدوم گزینه رو زدی و هم میفهمی چند درصد زدی

Davood
اسفند ۵, ۱۳۹۷ ۱۲:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  عمران

من مراقبم بالای سرمون بود مینوشتی تقلب حساب میکردن

محمد رضا
اسفند ۵, ۱۳۹۷ ۱۲:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  عمران

سلام بر دوست گرامی. این چیزها وقت میگیره ولو سرجمع به اندازه ۳ دقیقه و ضمنا تمرکزو ناکامل میکنه. با رقابت شدیدی که در کنکور دکتری هست، حتی ۱ درصد تمرکز کمتر هم خسارت زیاد به بار میاره. ضمنا مشکل کلید سوالها چی میشه؟ همین طور معطل کردن داوطلب تا مدت نامعلوم توسط سنجشو چی کار کنیم؟ قرار دادن سوالات و کلیدهای همه رشته ها ظرف حداکثر چند ساعت، امری کاملا عملی برای سازمان سنجشه، و تعللش حتما دلایل دیگه ای داره، که بعیده از نظر داوطلبها توجیه پذیر باشه.

شیمی فیزیک
اسفند ۵, ۱۳۹۷ ۳:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  محمد رضا

من سال های قبل با خودم پول می بردم وروی اسکناس می نوشتم سال گذشته یکی از آقایان اساتید تا فهمید سریع دفترچه سوالات رو ازم گرفت و کمی هم باهم بحثمون شد.امسال برگه پرینت کارتم رو نصف کردم و روی نیمه سفید تمام جوابها رو نوشتم وقت زیادی هم نمی گرفت چون ردیف اول بودم و دوتا مراقب چهار چشمی همه مارو زیر نظر داشتند وتو برگه هم تذکر داده بودند یه مقدار نگران بودم اما خدارو شکربا خیال راحت جوابها رو نوشتم .

مریم
اسفند ۵, ۱۳۹۷ ۸:۵۱ ق٫ظ

کاش همین ۵٠ درصد هم از دانشگاه ها میگرفتن خود همین ۵٠ درصد یعنی نصف تلاشمون تو هواس ، اخه این چه عدالت اموزشی، چرا یه شخص باید تصمیم بگیره که من مثلا تو دانشگاهش درس بخونم یا نه ، اخه این کجای عدالت

سیبرنتیک
اسفند ۵, ۱۳۹۷ ۱۰:۰۸ ق٫ظ
پاسخ به  مریم

کاملا موافقم

علی
اسفند ۵, ۱۳۹۷ ۱۰:۵۵ ق٫ظ
پاسخ به  مریم

کاملا درست میفرمایید

مورچه
اسفند ۵, ۱۳۹۷ ۱۱:۲۶ ق٫ظ
پاسخ به  مریم

کنکور بهترین گزینه اسن. با همه کاستیهاش بهترین گزینه همینه. مثل دموکراسی که کاستی داره اما گریزی از انتخابش نیست.

حمید
اسفند ۵, ۱۳۹۷ ۱:۱۸ ق٫ظ

اللان که ۵۰ درصده پارتی بازیه وای به حالا اونوقت که بشه دست دانشگاه…سه سال پشت سر هم با رتبع دورقمی تو مصاحبه ردم کردن

عمران
اسفند ۵, ۱۳۹۷ ۰:۴۰ ق٫ظ

خدا نکنه یروز بصورت قانونی و بکل بیافته دست اساتید دانشگاه . الانشم بصورت غیرقانونی با حد نصاب رد میکنن، چه برسه به اینکه قانونی هم بشه!!!!!!!.

مورچه
اسفند ۵, ۱۳۹۷ ۰:۳۱ ق٫ظ

متاسفانه تو ایران باید همه چی سیستماتیک باشه و دست هرگونه اعمال نظر شخصی قطع بشه. حالا میخوان مقاله داشته باشی میخوان مدرک زبان داشته باشی اصلا هرچی میخوان باید گفته شه دقیق چی میخوان. مثلا بگن کسی که آزمون حد نصاب رو آورده ۳ تا مقاله معتبر داره (که عدم تقلبشم محرزه) و مدرک زبان داره و … بدون و برو برگرد قبوله. مطمئن باشه که قبوله. نه اینکه ندونی اصلا چی شد. دانشگاه محل کار شخصی یارو نیست که هرکیو بخواد راه بده و هرکیو نخواد نه.

maral
اسفند ۵, ۱۳۹۷ ۸:۴۴ ق٫ظ
پاسخ به  مورچه

کاملا موافقم

محمد
اسفند ۴, ۱۳۹۷ ۱۰:۳۹ ب٫ظ

متأسفانه در سال های اخیر دانشگاه ها کاملاً سلیقه ای و بدون در نظر گرفتن نتیجه آزمون کتبی عمل می کنن!

سازه
اسفند ۴, ۱۳۹۷ ۱۱:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

وقتی دانشگاهها اصرار بر مستقل بودن پذیرش دارن، کاملا این مفهوم رو میرسونن که هرکس خودمون بخوایم پذیرش میکنیم، و سنجش هم نباید دخالت بکنه، این ازمون هم از نظرشون کاملا بی اهمیته

محمد
اسفند ۵, ۱۳۹۷ ۲:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  سازه

متأسفانه فقط کلی وقت و هزینه ی آزمون و مصاحبه و رفت و اومد رو تباه می کنن! وقتی درست میشه که بر مصاحبه ها و پذیرش ها کاملاً نظارت بشه

علی
اسفند ۴, ۱۳۹۷ ۱۰:۳۰ ب٫ظ

اگر پذیرش دانشجو به دست دانشگاه ها باشد کسایی مث من دیگه نمی تونند ادامه تحصیل بدند چرا. چون الان دانشجوی خودشونو میگیرن. اگه بیفته دست خودشون بقال سرکوچه فردا میبینی امده برا مصاحبه و قبول میشه

مساله چیز دیگه ای است
اسفند ۴, ۱۳۹۷ ۹:۳۷ ب٫ظ

الان هم مطلق دست خود دانشگاه ها است.این آزمون فقط صورت قانونی و موجه می‌ده وگرنه انتخابهای امسال مشخص شده.من کسانی را میشناسم که از قبل خبر داشتن انتخاب نشدن.اونهایی هم که انتخاب شدن از الان میدونن.

مدیریت
اسفند ۴, ۱۳۹۷ ۹:۱۳ ب٫ظ

پارسال اختلاف نمره مصاحبه برای من از یک دانشگاه به دانشگاه دیگر ۲۵ نمره بود. عدالت مورد نظر دکتر همین است

علی
اسفند ۴, ۱۳۹۷ ۸:۱۳ ب٫ظ

سلام کاری ناعادلانه و بیخود می کنند من پارسال باوجود رتبه خوب در گروه ریاضی ولی با حدنصاب دانشگاه رد شدم. ولی چندین برابر رتبه من قبول شد

داوطلب
اسفند ۴, ۱۳۹۷ ۱۰:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  علی

منم پارسال با رتبه ۱۵۰ریاضی محض در مرحله مصاحبه رد شدم از ۵۰ نمره مصاحبه بهم ۳ دادند

phd.in TEFL
اسفند ۵, ۱۳۹۷ ۰:۵۲ ق٫ظ
پاسخ به  داوطلب

من رتبه ۲۲ اموزش زبان رو داشتم دانشگاه سراسری بودم ارشد. مصاحبه به من ۱۴ دادن از ۱۰۰ ازاد رتبم شد ۱۴۱

m.a
اسفند ۴, ۱۳۹۷ ۷:۵۵ ب٫ظ

من سه سال با رتبه های ۴ و ۴۰ و ۸رفتم مصاحبه که اخر با رتبه ۸یه دانشگاه سطح سه قبول شدم

علی
اسفند ۵, ۱۳۹۷ ۱۱:۰۰ ق٫ظ
پاسخ به  m.a

سلام دوست عزیز چه رشته ای بودید و کدام دانشگاه رفته بودین برا مصاحبه

m.a
اسفند ۵, ۱۳۹۷ ۲:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  علی

سلام تاریخ همه دانشگاهها رفتم

ایدا
اسفند ۴, ۱۳۹۷ ۷:۲۳ ب٫ظ

حتی محیط اموزشی و علمی رو هم ویروس دار کردند…
سر جلسه کنکور ، یکی از بچه ها که پارسال هم بود و رتبه ۸ شده بود ، اومد فقط چن تا سوال زد و بعد استعداد رو کلا از خودش زد
تعریف می کرد ک دانشگاه تهران توو مصاحبه یه سری چیزای دیگ رو برای قبولی مدنظر دارند ن ازمون

حالا واقعا نامردی ک طرف هیچی ندونه ، ولی چون پایان نامه اش خوب بوده و مقاله داده قبول شه …ولی من ک سال اولم بود هنوز مقاله ندادم با اینکه رتبه هم بیارم باز قبولم نکنن

کیمیا
اسفند ۴, ۱۳۹۷ ۶:۳۲ ب٫ظ

نباید این کار رو بکنن همینطوریشم الکی رد می کنن

کیمیا
اسفند ۴, ۱۳۹۷ ۶:۳۱ ب٫ظ

چرا اینا هر سری یک امار میدن

ندا♥️♥️♥️♥️♥️
اسفند ۴, ۱۳۹۷ ۶:۰۷ ب٫ظ

کامل باید دست سازمان سنجش باشه و دست دانشگاها در پذیرش دکترا باید کوتاه بشه

ندا♥️♥️♥️♥️♥️
اسفند ۴, ۱۳۹۷ ۵:۳۷ ب٫ظ

چرا نظر داوطلبان آزمون دکترا را نمی پرسید؟؟

ریاضی محض
اسفند ۴, ۱۳۹۷ ۵:۲۵ ب٫ظ

دانشگاه ها برای مصاحبه نمره حد نصاب می زارن اگه رتبه تک رقمی باشی زیر حد نصاب بهت نمره بدن رد میشی.

رضا
اسفند ۴, ۱۳۹۷ ۵:۲۳ ب٫ظ

نظر سنجی انجام میدید
لااقل بهش احترام بزارید
کمتر کسی هست که موافق تقاضای دانشگاه ها برای پذیرش مستقل دانشجوی دکتری باشه