موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

کم شدن صف پشت کنکور دکتری

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

آمارهای ثبت نام در آزمون های سراسری خبر از کاهش داوطلبان در آزمون های تحصیلات تکمیلی می دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در آزمون نیمه متمرکز دکتری سال ۹۸ تعداد ۱۹۶ هزار و ۴۳۷ نفر ثبت نام کردند که از این تعداد ۸۴ هزار و ۳۸۰ نفر زن و ۱۱۲ هزار و ۵۷ نفر مرد بودند. این در حالی است که تعداد ثبت نام کنندگان در آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال ۹۸ نسبت به ثبت نام کنندگان این آزمون در سال ۹۷ تعداد ۳۸ هزار و ۲۶۹ نفر کمتر است.

آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال ۹۸ برای پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی دولتی و غیر دولتی جمعه ۳ اسفند برگزار شد.

همچنین، آمار ثبت نام در آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد سال ۹۸ نشان می‌دهد که این آمار نسبت به تعداد ثبت نام کنندگان در آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد سال ۹۷ تعداد ۱۲۱ هزار و ۷۳۲ کمتر است. در آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد سال ۹۷ تعداد ۷۳۶ هزار و ۳۸۵ نفر ثبت نام کرده بودند.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

95 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رضا
فروردین ۱, ۱۳۹۸ ۱۰:۳۲ ب٫ظ

دلیل اصلیش پذیرش بیش از حد دانشجو دکتری توسط دانشگاه آزاد در شش سال گذشته است وقتی مردم می بینند طرف ، دکتری بعد کلی صرف وقت و انرژی و هزینه تحصیل بعد به علت زیاد بود فارغ التحصیلان دکتری حتی حق التدریس گیر نمیاد. و حتی یک شغل ساده پیدا نمیشه خوب خیلی طبیعیه

eng
فروردین ۱, ۱۳۹۸ ۱۱:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

کاملا درسته….تنها راه برگشت به عقب و طرح انقباضی شدید در دانشگاه پولی دز مقطع ارشد و بویژه دکتراست….

یه رفیق
اسفند ۲۹, ۱۳۹۷ ۶:۱۵ ب٫ظ

زنبیل من اندر صف و صف گشته کوته
خواهم گذر از سد صف زیرک چو روبه
محبوب من دکتر شدن اندر دژ و غل
بلبل من و دکتر شدن باغ دو صد گل

رفقا در عید امسال خوب باید آجیل و شیرینی خورد تا مغز به کار بیفته و راهی برای ورود به دژ دکتری پیدا کنه!

بنفشه
اسفند ۲۷, ۱۳۹۷ ۱۱:۱۵ ب٫ظ

به نظرم که همش جو الکیه که دکتری پارتی بازیه
من کلی از دوستامو میشناسم که دانشگاه ازادی بودن و سراسری حتی تهران قبول شدن!
یه کم به خودتون بیاید و به جای نق زدن تلاش کنید

دانشجوی فنی بهشتی
فروردین ۲, ۱۳۹۸ ۱۱:۱۶ ق٫ظ
پاسخ به  بنفشه

ببخشید ان شالله شما با این امیدی که دارید قبول شوید. شاید در چند سال گذشته این عزیزان آزادی میتوانستند در دوره روزانه قبول شوند . اما الان دیگر نمیتوان دانشجوی روزانه شد چون هزینه ای که صرف یک دانشجوی روزانه دکتری می شود اصلاً دیگر کفاف زندگی اساتید محترم را نمیدهد و بنابراین اساتید تمایل بیشتری دارند تا دانشجویان پردیس بگیرند تا هزینه بیشتری دریافت نمایند. لطفا قبل از اطهار نظر کمی تحقیق نمایید

دانشجوی فنی بهشتی
فروردین ۲, ۱۳۹۸ ۱۱:۱۸ ق٫ظ
پاسخ به  بنفشه

درضمن مقالات دیگر خیلی سختتر از قبل اکسپت می شوند با این اوضاع پذیرش در دوره روانه دکتری امری تقریبا محال است مگر در موارد خیییلی خاصو ویژه

دانشجوی فنی بهشتی
فروردین ۲, ۱۳۹۸ ۱۱:۱۸ ق٫ظ

دوره روزانه

فنی
فروردین ۲, ۱۳۹۸ ۱۱:۳۲ ق٫ظ
پاسخ به  بنفشه

شما ارشد هستید ولی دوستانتان دکتری هستند؟ ان شالله شما هم با همین طرز فکر کنکور دهید و در جلسات مصاحبه حاضر شوید و به امید قبولی در جلسات مصاحبه شرکت کنید بعد به حرفهای افراد پی خواهید برد ان شالله.

بید
اسفند ۲۶, ۱۳۹۷ ۷:۳۶ ب٫ظ

سلام دوستان…بنده کارشناسی رو دانشگاه دولتی خوندم و ارشد رو یک رشته دیگه که با رشته کارشناسیم مطابقت نداشت در دانشگاه آزاد خوندم….الان قصد شرکت در آزمون دکتری رو دارم و اینم بگم که همون رشته ای که در کارشناسی خوندم رو میخوام مجدد ادامه بدم…اما با هزینه های زیاد دانشگاه آزاد میخوام حتما مقطع دکتری رو دولتی قبول بشم…باتوجه به تجربه ای که از مصاحبه دارید یعنی بنده قطعا رد میشم؟؟

osv
اسفند ۲۶, ۱۳۹۷ ۹:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  بید

رشته ی دکتری باید در ادامه رشته ی ارشد و در راستای تزی باشه که در ارشد کار کردید . بنابراین شما نمیتونید رشته ی کارشناسی رو در دکتری ادامه بدید در حالی که ارشدتون در یک رشته ی دیگه ای بوده و تزی با موضوع مختلف داره . مگر اینکه بتونید در فیلد رشته ی کارشناسیتون مقاله ای بدید یا اینکه تزی که در ارشد دادید ارتباطی به فیلد پایان نامه یا پروژه ی کارشناسیتون داشته باشه که بتونید به اساتید اثبات کنید که شما در این حوزه کار کردید و توانایی خوندن دکتری در اون رشته ی کارشناسی رو دارید . در غیر اینصورت امکان پذیر نیست .

سعید
اسفند ۲۶, ۱۳۹۷ ۱:۱۲ ب٫ظ

سلام برهمگی..
من موندم،،،مگه نباید قبولی در آزمون فقط براساس توانمندی علمی باشه!!؟ خب کسی که رتبه تک رقمی یا دو رقمی میاره در کنکور دکتری،،قطعا توانمندی علمی بالاتری داشته از کسانی که رتبه های بالاتری آوردند..چرا با مصاحبه حق اینا رو میخورند!!بنظرمن بهترین میزان و ملاک برای تشخصیص توانایی علمی افراد ،،گرفتن امتحان علمی با سوال مشترک بین همه افراد هست…
مصاحبه راه رو برای پارتی بازی باز میکنه بیتعارف…از یه نفر یه سوال پرسیده میشه و از دیگری سوال دیگه…خب امکان نداره سوالات همه در یه سطح باشه..اینا اگه میخوان انصاف رو رعایت کنن،،باید در مرحله مصاحبه،،،مصاحبه رو حذف کنن و هر دانشگاه یه امتحان داخلی و البته زیرنظر سازمان سنجش برگزار کنه تا کاملا لایقترینها پذیرفته بشند..داشتن مقالات باید بعد از قبولی بعنوان پوئن و امتیاز لحاظ بشه..تازه اونم بعد از بررسی..
تا وقتی مصاحبه و سوال شخصی و شفاهی هست..اونم در اتاق دربسته که دیگران نیستن،،همیشه اجحاف هست..زیاد هم هست

osv
اسفند ۲۶, ۱۳۹۷ ۹:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  سعید

توانمندی علمی باید به یک نوآوری ختم بشه مثلا شما بتونید در حوزه ای که پایان نامه ی ارشد رو کار کردید یک مقاله بدید یا یک طرح عملی رو پیاده سازی کنید .

و الا در هیچ جای دنیا به حفظ کتب تستی توانمندی علمی گفته نمیشه !!!!

نه تنها در ایران در سایر کشور ها هم پذیرش در مقطع دکتری به همین شکله و حتی سخت تر از ایران .

.............
اسفند ۲۶, ۱۳۹۷ ۱۰:۴۰ ق٫ظ

سلام. من دانشجوی دکتری هستم(دوره روزانه). دوستان درست اشاره می کنند دکتری کاملا اعمال سلیقه است. چون براساس اهدافی خاصی گروه اموزشی دانشجو دکتری انتخاب می کنند. این اهداف می تواند صرفا نگارش مقاله یا ترجمه کتاب یا نام و نشان دانشگاه های مطرح کشور و نام استاد راهنما پایان نامه یا سفارشات خاص یا برخی اساتید سوظن دارند دانشجو دکتری بومی جایگاه شون را تهدید کنه افراد غیربومی را گزینش می کنند و…… . بسیار ساده اندیشانه و ساده لوحانه است صرفا بگویم خودمون مقصرهستم یا خدا خواسته قبول نشم. خدا هیچ وقت اهداف پلید را نمی پسنده. در این همین سایت اقای که رشته حقوق بود با توجه به رای دیوان عداات حد نصاب نمره مصاحبه دانشگاه تهران (برخی از اساتید به نام و نشان این دانشگاه می نازند) را باطل کرد . پذیرش دانشگاه تهران را بعد یک سال گرفت. اگر ساده اندیشانه فکر می کرد هیچ وقت حق شان را نمی گرفت. متاسفانه اساتید در اکثر رشته های وزارت علوم براساس هدفی خاصی دانشجو دکتری می گیرند. یک نکته بگویم که همه روی آن توافق داریم مرگ علم روی داده است و دوره دکتری هم ثمره خاصی برای زندگی فرد ندرد. کسی که قبول می شود داعیه علمی نمی تواند داشته باشد چون همانجور نوشتم براساس هدفی خاصی اساتید ان فرد را گزینش می کنند.

osv
اسفند ۲۶, ۱۳۹۷ ۲:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  .............

اساتید با کسی پدر کشتگی ندارند که بخواند الکی کسی رو ریجکت کنند !!!!

وقتی یک فارغ التحصیل ارشد غیر از مهارت تست زنی مهارت دیگه ای نداره . شما انتظار دارید برای مقطع دکتری پذیرشش کنند ؟!

اونم مقطعی که با هدف حرکت در لبه ی علم ( هر چند به میزان کم ) تاسیس شده و شما باید فقط به امر پژوهش بپردازید و در انتها از پایان نامه اتون مقاله استخراج کنید .

بنابراین این اشخاصی که میاند و ادعا می کنند که ما با رتبه ی تک رقمی یا دو رقمی در جلسه ی مصاحبه روزانه ی دانشگاه به طور مثال امیر کبیر رد شدیم دلیلش همینه که غیر از مهارت تست زنی مهارت و دستاورد دیگه ای برای ارائه به اساتید نداشتن که رد شدن !!! و الا هر کس دارای سطح دانش بالا مازاد بر درس و مقاله یا پتنت خوبی بوده پذیرش شده !!!

دانش بالا منظور این هست که اگر شما مثلا درسی با عنوان X یا Y در مقطع ارشد داشتید ، دانشتون صرفا به رفرنس و جزوه ی اون درس ختم نشه بلکه در اون حوزه حداقل ۵ تا ۶ مقاله ی به روز هم مطالعه کرده باشید یا کارهای عملی یا برنامه نویسی در اون حوزه کرده باشید . نه اینکه فقط کتاب یا جزوه رو خونده و درس رو پاس کرده باشید !!!!

یه رفیق
اسفند ۲۶, ۱۳۹۷ ۳:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  osv

در یکی از کامنت های قبلی هم این مطلبو به رفقا گفته بودم و اون هم اینکه مشکل اصلی در جذب فعلی دانشجو برای دکتری اینه که به خاطر تراکم و رقابت شدید، دانشجوی دارنده ارشد که جذب دکتری میشه، در حال حاضر عملاً مراحل دکتری خوندن یعنی مطالب پیشرفته و غور در مقالات به روز و مقاله های شخصی رو اصولاً از فبل از ورود به دکتری، گذرونده و بر اونها مسلط شده، بنابراین، عملاً دکترا داره، و چیزی که در حال وقوعه اینه که فردی که دارای مدرک ارشده ولی به دلیل تراکم‌ و رقابت شدید، عملاً به فارغ التحصیل دکتری ارتقای علمی پیدا کرده، وارد دوره دکتری میشه تا مدرک دکتری هم دریافت کنه، به عبارت دیگه، دوره های ارشد فعلی ما، همون دوره دکتری هستن ولی منجر به مدرک ارشد میشن. همینطور، دوره های دکتری ما، همون دوره های پست دکتری هستن ولی منجر به مدرک دکتری میشن. هر مقطع تحصیلات تکمیلی، به خاطر رقابت شدید، به مقطع بالاتر خودش ارتقا پیدا کرده تا اینطوری رقابت خنثی بشه در حالی که مثلا در آمریکا اینطور نیست. اونجا دانشجویی که وارد دکتری میشه، نوعاً از قبل مقاله ای نداره، بلکه فقط سوابق کارنامه ای خیلی خوب و سفارش نامه از اساتید ارشد داره. و اولین مقالاتشو در همون دوره دکتری بیرون‌ میده. اونها میدونن که دانشجو باید تحت نظارت استادی حاذق مقاله بده تا بنیان پژوهشی محکمی رو شروع کنه و تا سالیان دراز اونو بلندتر و بلندتر کنه. البته الان با رقابت خیلی شدید، اساتید ما… ادامه نظر»

osv
اسفند ۲۶, ۱۳۹۷ ۸:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  یه رفیق

به کاربر یه رفیق :

شما کامنت ها رو گویا مطالعه نمیکنید . همونطور که عرض کردم هدف از تاسیس مقطع دکتری حرکت در لبه ی علم و پرورش متخصص هست همونطور که اسم دوره ” دکتری تخصصی ” هست . یعنی شما باید در پایان این مقطع بتونید به عنوان یک متخصص نوآوری داشته باشید که این نوآوری میتونه به صورت مقاله باشه یا میتونه به صورت عملی و در قالب پروژه ی ساخت باشه و این میطلبه که اساتید افرادی رو جذب کنند در این مقطع که این قابلیت ها ( یعنی علاقه به سابمیت کردن مقاله و اکسپت گرفتن ) رو داشته باشند نه صرفا زدن ۴ تا تست و حفظیات که به درد دوره ی دکتری نمیخوره !!!! بنابراین اینکه شما میفرمایید تراکم ، دلیل اصلی بر جذب دانشجوی دکتری با داشتن مقالات معتبر هست از پایه غلط هست .

و همینطور در مورد دانشگاه های آمریکایی اشتباه میکنید که گویا از نحوه ی پذیرش اطلاعاتی ندارید!!!! در حال حاضر دریافت بورس و فاند از دانشگاه های آمریکایی و اروپایی مستلزم داشتن مقالات با IF بالا هست که شما بتونید نظر استاد رو برای گرفتن پوزیشن و کار بر روی فیلد تخصصی استاد جلب کنید .

این ها نشون میده که شما نه تنها با مقطع دکتری بلکه با مقطع ارشد هم آشناییتی ندارید !!!!

یه رفیق
اسفند ۲۶, ۱۳۹۷ ۱۰:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  osv

سلام. کامنتهای متضمن جدل برای من جالب هستن و از جمله این کامنت شما رفیق گرامی. تراکم و رقابته که خیلی از داوطلبهای دکتری رو به انواع مقاله و نوآوری و متخصص پیپر، اون هم قبل ورود به دکتری تبدیل کرده. اگر رقابت و تراکم نبود، استاد جذب کننده هم میفهمید که جذب دانشجویی که عملاً همه قابلیتهای دکتر رو داره، کاری عبثه و دیگه نیازی به امتیاز دادن به پیپر و نوآوری ماقبل دکتری در حد بالا نیست

اما اگر چیزی که در مورد آمریکا میگید واقعا محقق شده باشه پس اساتید آمریکا هم به گرفتاری تراکم و رقابت شدید داوطلب ورود به دانشگاههای آمریکایی گرفتار شدن. یعنی پدیده جهانی افزایش شدید جمعیت در همه حوزه ها در حوزه علم هم جهانی شده و اونها هم مجبور شدن از بهانه هایی مثل انواع پیپر با ارجاعات بالا استفاده کنن تا تمایزی بین خیل داوطلبها بشه به وجود آورد و بعضیا رو از بین خیلیها جذب کرد. اینها هیچ کدومش دلیل بر افتخار استاد ایرانی یا آمریکایی نیست. فقط فشار تراکم و رقابت شدید در همه جای دنیا برای ورود به دکتریه که ملاکهای زایدی مثل داشتن مقاله پر ارجاعو لازم کرده و پدیده ای کاملاً جدید محسوب میشه

eng
فروردین ۱, ۱۳۹۸ ۵:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  یه رفیق

با سلام …هر فردی (بچه دبستانی تا پیرمرد) میتواند مقاله دهد…پس مقاله دادن مهم نیست بلکه کیفیت مقاله مهم است … داوطلبان دکترای در ایران مقاله بسیار قوی ندارند مگر موارد بسیار نادر ….در امریکا برای دانشگاههای خوب نیازمند مقالات بسیار خوب برای جذب در دکتراست…..ضمنا در ایران برای دانشگاه پولی سختگیری عملا وجود ندارد و حتی اکثر فارغ التحصیلان و دانشجویان دکترا در حد کارشناسی و بعضا کاردانی و حتی پایین تر سواد دارند….

دانشجوی فنی بهشتی
فروردین ۲, ۱۳۹۸ ۱۱:۰۵ ق٫ظ
پاسخ به  eng

دقیقاً موافقم. طرف سال آخر دانشجویی دکتراش هست از دانشجوی لیسانس کمتر می فهمه. من واقعا تعجب میکنم از این سطح سواد حتی در بعضی از دانشگاه های خوب تهران! که چجوری این دانشجو شده دانشجوی دکتری!

دانشجوی فنی بهشتی
فروردین ۲, ۱۳۹۸ ۱۱:۰۸ ق٫ظ

مثلاً طرف هیئت علمی شده با مدرک ارشد تو یه دانشگاه بعد به هوای افزایش حقوقش میاد دکتری میخونه بعدم اینجورین توی دانشگاه….!!!!..

.............
اسفند ۲۶, ۱۳۹۷ ۴:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  osv

تحلیل شما ساده است. محض رضای خدا که اساتید دانشجو نمی گیرند. این تحلیل که شما رتبه بالا دارید مطالعه تون به روز هست و افرادی که رتبه خوب دارند فقط تست زن هستن جالب نیست. من که دارم دوره روزانه می خوانم مشاهده کردم دانشجو باید خواسته استاد را براورده کنه. علم ابزار دست اساتید است. علم صرفا نامی ازش باقی مانده. به معنای واقعی چیزی ازش نمانده. پشت صحنه مصاحبه ها رفتارهای سخیفانه و پلیدی پنهان مانده. گفتم افرادی مانند اون آقای که حقوق خوانده از دانشگاه تهران شکایت میکنه و به حق ش میرسه از طریق دیوان عدالت بسیار کم هستند.

osv
اسفند ۲۶, ۱۳۹۷ ۸:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  .............

به کاربر ………….

منفعت طلبی و نحوه ی ارزیابی در جلسه ی مصاحبه دو مقوله ی جدا از هم هستند و ارتباطی با هم دیگه ندارند که شما اینجا دارید مطرح میکنید !!!! منفعت طلبی به دوران بعد از شروع دوره مربوط میشه ( حین تحصیل ) ولی نحوه ی ارزیابی به قبل از شروع دوره مربوط میشه ( قبل از تحصیل ) .

حالا اینکه اساتیدی هستند که از دانشجوی دکتری به نفع خودشون سوء استفاده میکنند اون یک مسئله ی دیگه ای هست که ارتباطی به بحث ما نداره !!!! بنابراین خلط مبحث صحبت نکنید !!!

.............
اسفند ۲۶, ۱۳۹۷ ۴:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  osv

اصلا بحث م پدرکشتگی نیست. بحثم در مورد منفعت طلبی و سودی است که دانشجو دکتری می تونه برای اساتیدداشته باشه. به طوری که جایگاه اساتید تهدید نشود.

میثم
اسفند ۲۶, ۱۳۹۷ ۹:۳۳ ق٫ظ

نمی دونم چرا وقتی شکست می خوریم همیشه دنبال یه نفر می گردیم که تقصیراتو بندازیم گردنش والا منم قبلا آزمون شرکت کردم رتبه خوبی داشتم با چند تا مقاله ISI و حتی مولف چند تا کتاب هم بودم ولی خوب تو مصاحبه قبول نشدم حتی دانشگاه خودم هم رفتم اساتید خیلی با من خوب بودن و کاملا از کارم راضی ولی دوستان بهتر از من بودن اونا قبول شدن دیگه دنبال بهانه نبودم که فلانی رو سپردن یا…. قرار نیست همه کتر بشن اونم با این شرایط مملکت که هیچ ارزشی برا این دوره قائل نیستن ،هیچ برنامه ای وجود نداره، در اخر دوستان می خام بگم زود قضاوت نکنین و دنبال مقصر نگردین البته این تقصیر ما نیست کلا تو ایران هیشکی حاضر نمیشه بگه من خوب نبودم همیشه میگیم کسی بهتر از ما نیست ،ممنون

صادقی
اسفند ۲۶, ۱۳۹۷ ۱۱:۳۶ ق٫ظ
پاسخ به  میثم

افرین به شما
دقیقا حرف منم همینه!
خیلی وقتا دانشگاه ازادی ها رفتن مصاحبه هیچ رزومه ای نداشتن و تو مصاحبه خوب نبودن، بعد میگن بخاطر دانشگاه ازادی بودن رد شدیم! بابا یه کم انصاف داشته باشید!

شیمی
اسفند ۲۶, ۱۳۹۷ ۳:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  صادقی

دانشگاه آزاد بودن برا بعضی از اساتید مهمه من پارسال رد شدم و هیچ اعتراضی هم ندارم ولی سلیقه اساتید خیلی تاثیر داره همونایی که دانشگاه شریف و تهران خوندن دلیل بر باهوش بودنشون نیست در مقطع ارشد شما چند ماه کلاس کنکور شرکت کن شریف قبولید ولی اینکه خلاق باشید رو نمیشه تشخیص داد جز با کار پژوهشی و ایده های خلاقانه…….

lila
اسفند ۲۶, ۱۳۹۷ ۹:۲۳ ق٫ظ

خب معلوم سطح سواد کسی خوب نباشه قبول نمیشه!

هلن
اسفند ۲۶, ۱۳۹۷ ۹:۲۱ ق٫ظ

دوستان انقدر نگید همش پارتی بازیه! دوست خود من دانشگاه ازادی بود. ولی رزومه خوبی داشت. ۳ تا ISI و ۷ تا کنفرانسی. یه ترجمه.
قشنگ هم میدونست تو دکتری میخواد روی چی کار کنه. تربیت مدرس قبول شد.
انقد چرا ناامدیدین؟

osv
اسفند ۲۶, ۱۳۹۷ ۱۲:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  هلن

دانشگاه آزاد رو فقط خود آزاد قبول میکنه برای دکتری .

تربیت مدرس و امثالهم فقط اونایی که ارشد رو روزانه خوندن قبول میکنه . تازه اون هم نه هر روزانه ای ، بلکه فقط روزانه هایی در سطح تربیت مدرس مثلا علم و صنعت ، صنعتی اصفهان ، خواجه نصیر ، تبریز ، فردوسی مشهد و … . باز هم از بین اینا فقط اونی که رزومه ی قوی تری داره رو میگیرند .

البته فراموش نشود که دانشجویان ارشدی که در این دانشگاه ها بودن و قصد خوندن دکتری رو در همون دانشگاه رو دارند برای پذیرش توی اولویت هستند که تعدادشون هم کم نیست !!!!

..........
اسفند ۲۶, ۱۳۹۷ ۳:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  osv

نظراتتون کاملا متناقض هم هستن شما که میگید اساتید پدر کشتگی ندارن با کسی
بعد هم میفرماید مهارت تست زنی که دلیل بر خلاق بودن دانشجو نیست و بعد هم میفرمایید تربیت مدرس فقط از دنشجوهای دانشگاههای درجه ۱ روزانه بر میدارن( بوسیله همین مهارت تست زنی انتخاب شدن)
پس قبول کنید که سلیقه مهمه

osv
اسفند ۲۶, ۱۳۹۷ ۴:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  ..........

به کاربر : ……….

در کامنت قبل هم به همین موضوع ” رزومه ی قوی ” اشاره شده .

اگر شما این کامنت رو کامل بخونید نوشته شده که باز هم از بین فارغ التحصیلان دانشگاه های درجه ۱ افرادی رو پذیرش میکنند که رزومه ی قوی دارند .

بنابراین تناقضی وجود نداره . کامنت ها رو لطفا کامل مطالعه کنید .

البته این کامنت بیشتر به مقوله ی فیلتر کردن دانشجو مربوط میشه نه مقوله ی ” پدر کشتگی ” ولی به هر حال من پاسخ دادم .

eng
فروردین ۱, ۱۳۹۸ ۵:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  osv

تناقض وجود داره…..خب دانشجوی ارشد تربیت مدرس و علم و صنعت و غیره مگر با تست زدن ازمون ارشد رو قبول نشدن؟…..پس کسی از هر دانشگاهی باشه و روزمه قویتر و رتبه کنکور بهتر داره باید قبول شود….مثلا کسی که در ده ژورنال اول رشته خود (نه گرایش) در سطح دنیا مقاله دارد باید پذیرفته شود….اگر صرفا دانشجوی ارشد تربیت مدرس بودن و مقاله isi ضعیف داشتن نباید برتری محسوب شود چون دانشجوی تربیت مدرس بودن تست زن بودن در مقطع ارشد….پس باید در امر پژوهش قویتر باشد ولاغیر!!!!!!!!!!!

شیمی
اسفند ۲۶, ۱۳۹۷ ۳:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  osv

اگه ارشد هم پذیرشش مثل دکتری بشه که فقط بر اساس تست زنی نباشه شاید حق به حق دار برسه نه اینکه کلاس کنکور شرکت کنی تست بزنی ارشد شریف قبول بشی بعد فک کنی نخبه هستی چه بسا یه دانشجوی دانشگاه ازاد خیلی فعال تر و خلاق تر باشه
تعداد مقالات و اختراعات دانشگاه آزاد در سطح بین المللی رو سرچ کنید هر چند خیلی از دانشحوهای دانشگاه ازاد سطح علمی قابل قبولی ندارن ولی به همه نمیشه تعمیم داد هر چند نمیتوان گفت که همه دانشجویان شریف هم نخبه و ممتاز هستن

Z.b
اسفند ۲۶, ۱۳۹۷ ۲:۵۴ ق٫ظ

دوسال پیش دانشگاه پیام نور دکتری قبول شدم با رتبه ۱۶۰. و دانشجوی برتر کشوری در مقطع ارشد بودم با معدل ۱۸. دانشجوی دانشگاه پیام نور بودم مقطع ارشد اما مصاحبه همین دانشگاه ردم کردند!

علی
اسفند ۲۶, ۱۳۹۷ ۰:۴۵ ق٫ظ

دلیلش پارتی بازیه و قبولی خود دانشجوهاشون. منی که دانشگاه آزاد خوندم وقتی دولتی تک یا دو رقنی قبول بشم و سابقه علمی خوبی هم داشته باشم، در مصاحبه فقط به علت اینکه دانشگاه آزاد خوندم، رد میکنن، دیگه انگیزه ای نمیمونه. در حالی که مصاحبه کننده باید پیش خودش بگه، این دانشجو لایق قبول شدنه چون خودشو از دانشگاه آزاد رسونده به دولتی درجه یک، پس لایق قبول شدنه. چون زحمت زیادی کشیده. متاسفانه اینطوری تحلیل نمیکنن و فقط رابطه و پارتی حرف اول رو میزنه

دوست خوب
اسفند ۲۶, ۱۳۹۷ ۹:۲۲ ق٫ظ
پاسخ به  علی

اصلنم این طور نیست.
مگه چند تا داوطلب از خود اون دانشگاه هست؟ اگه خوب باشی قبول میشی

سحر
اسفند ۲۷, ۱۳۹۷ ۴:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  علی

نه الزاما دوست عزیز..من کسانی را میشناسم که فوق اراد بودن و رزومه خوبی داشتن و دولتی خوب هم قبول شدن…شما هم ناامید نباش .قدم اول رتبه تک رقمی و دو رقمی شدن هست که معمولا دانشگاه ازادی ها نمیتون اون رتبه عالی را کسب کنند وگرنه اگر کسب کنند و رزومه عالی داشته باشند و از سایر رقبا برتر باشند اطاتید چه دلیلی برای رد اونها دارتد به نظرتون؟؟؟؟؟!!!!

سعید
اسفند ۲۵, ۱۳۹۷ ۸:۴۰ ب٫ظ

این طوری که خیلی خوبه! شانس قبولی مون زیاد میشه.

یه رفیق
اسفند ۲۵, ۱۳۹۷ ۲:۲۲ ب٫ظ

زلف تو ای دکتری سوز دل عاشقان
وصف کمان ابرویت زمزمه ناطقان

رفقا با دل سوخته و زمزمه وصف یار به سوی دکتری باید تاخت. دکتری در اصل مثل آهو باید باشه، ولی فعلاً شکار دکتری مثل شکار شیر شده، که هر چند خیلی سخته، ولی وقتی شکار شد، میتونیم با افتخار بگیم که شیر شکار کردیم!

سولی
اسفند ۲۵, ۱۳۹۷ ۲:۱۹ ب٫ظ

اینکه دانشگاها تمایل دارن که دانشجوی خودشونو بگیرن واضح هست و بعضا پارتی بازی هم میشه ولی من خودم پارسال دکتری قبول شدم دفاع هم حتی نکرده بودم مقاله isi هم نداشتم درسته پارتی بازی هست ولی دانشجوی خوبم از دست نمیدن

راضیه
اسفند ۲۵, ۱۳۹۷ ۳:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  سولی

خوب شما دفاع نکردی مقاله ای اس ای هم نداشتی چطور دانشجوی خوبی بودی پس؟ دانشجوی خوب دکترا اونیه که نتیجه تحقیقاتشو بصورت مقاله منتشر کن محقق باشه واقعا پژوهشگر باشه

یه رفیق
اسفند ۲۵, ۱۳۹۷ ۴:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  راضیه

سلام. ولی این طرز فکر یکی از مشکلاتیه که اخیراً به خاطر تراکم داوطلبا پشت کنکور دکتری به وجود اومده. اینکه یه نفر بتونه نتیجه تحقیقو منتشر کنه و محقق باشه، در اصل، نتیجه دکتر شدنه یعنی هدف از دوره دکتری همینه که فرد به این قابلیت انتشار و محقق بودن برسه و کسی که این قابلیتو داره، دیگه نیازی به طی دوره دکتری نداره. پس در واقع معلوم میشه که الان دوره های دکترای کشور ما در اصل دستاورد ذاتاً جدیدی برای فارغ التحصیل دکتری ندارن و فقط مدرکشو ارتقا میدن.‌

سولی
اسفند ۲۸, ۱۳۹۷ ۹:۱۰ ق٫ظ
پاسخ به  یه رفیق

نتیجه تحقیق خودشو منتشر کنه که حتما خوبه ولی شما انگار از وضع مقاله نویسی و داده سازی و پول دادن اسم نوشتن در مقالات بی خبرین و ۹۹درصد از کارایی که هیچ ارزشی برای منتشر شدن ندارن
و اساتید بزرگ هر رشته که در مصاحبه ها حضور دارن دانشجوی خوب رو از نحوه پاسخ به سوالات و تجزیه تحلیلش تشخیص میدن…

eng
فروردین ۱, ۱۳۹۸ ۵:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  سولی

سلام…خب اگر مقالات درجه یک در سطح دنیا داشتن اونوقت که نباید رد بشن و یکی از دانشجوهاشون که هنوز هیچ کاری انجام نداده و کیفیت کار پژوهشی اش مشخص نشده جذب کنن

راضیه
فروردین ۱۹, ۱۳۹۸ ۸:۵۸ ق٫ظ
پاسخ به  سولی

من همچین چیزی رو قبول ندارم شاید دانشگاه ازاد اونم برخی از دانشگاه های ازاد این مدلی باشن ولی دانشگاه های دولتی همچین چیزی نیست حداقل جایی که من درس خوندم کسی اینکارو نمیکنه و بخاطر پایان نامه اش و مقالاتی که منتشر میکنه واقعا زحمت میکشه من خودم شش ماه از هشت صبح تا هشت شب توی ازمایشگاه کار کردم حتی ناهارم نمیتونستم درست بخورم و شش ماه تمام هم روی پایان نامه ام وقت گذاشتم

فنی
فروردین ۲۳, ۱۳۹۸ ۱۱:۰۱ ق٫ظ
پاسخ به  راضیه

چرا عادت دارید همه چیزا رو به هم ربط میدید؟؟؟؟ ما که کلی گویی نمیکنیم ولی شما هم نباید صددرصد بگین که دانشگاه های دولتی همشون خوبه و حق بچه ها را رعایت میکنن!!؟ هیچوقت جبهه گیری نکنید.

eng
فروردین ۱, ۱۳۹۸ ۵:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  یه رفیق

سلام….جسارتا باید متن اصلاح شود: ولی این طرز فکر یکی از مشکلاتیه که اخیراً به خاطر تراکم داوطلبا پشت کنکور دکتری برای دانشگاههای دولتی درجه یک به وجود اومده و ابته تا حدودی برای دولتی شهرستانها هم بوجود امده…..اما برای دانشگاههای پولی در مقطع دکترا که مشکلی وجود ندارد و بسیار اسان است کافیه در حد کاردانی سواد داشته باشی جذب میشی….چون رقابت در ان دانشگاهها مطرح نیست….

راضیه
فروردین ۱۹, ۱۳۹۸ ۸:۵۵ ق٫ظ
پاسخ به  یه رفیق

اصل دکتر شدن اینه که بتونی تحقیق کنی و واقعا پژوهشگر باشی وگرنه چهارتا جزوه بخونی بری امتحان بدی که کمکی بهت نمیکنه وقتی یاد بگیری مقاله بنویسی و منتشر کنی و مقاله بخونی و تحقیق کنی بحث کنی و نتایج رو بهم مرتبط کنی و دنبال اختلاف بین نتایج خودت با سایر محققین بگردی و براش دلیل بیاری یعنی سواد لازم برای دکتر شدن رو داری چون یاد گرفتی تحقیق کنی پژوهش کنی من خودم میخان دکترا بخونم فقط بخاطر علاقه به کارای پژوهشیه هدفم ارتقا مدرک نیست چون بدردم نمیخوره

سولی
اسفند ۲۸, ۱۳۹۷ ۹:۰۵ ق٫ظ
پاسخ به  راضیه

من وقتی قبول شدم پایان نامم هنوز تموم نشده بود که بخوام مقالش کنم !اینکارو که قطعا میکنم درسته که isi نداشتم ولی از همون کارشناسی مقالات علمی پژوهشی و کنفرانس داشتم
و خوب بودن منو اون دانشگاه تراز اول تشخیص داد که دولتی و روزانه بدون مقاله isi و حتی پایان نامه دفاع نشده قبولم کردن

علی اکبر کریمی
اسفند ۲۵, ۱۳۹۷ ۱:۵۶ ب٫ظ

علت کم شدن تعداد دوستان شرکت کننده در چند دلیل نهفته شده از جمله این دلایل میتوان به سخت بودن سوالات کنکور و پیچیدگی و تحولات نوع سوالات ،سختگیری در زمان مصاحبه، نداشتن رزومه علمی، مشکلات خانوادگی و شخصی داوطلبین،محدودیتهای شغلی،مشکلات مالی، نبودن انگیزه و….در هر صورت مقطع دکتری بالاترین درجه علمی بوده و به همین خاطر شرایط کسب درجه علمی دکتری با وجود شرایط خاص متناسب با پیشرفت علم و منابع است .

osv
اسفند ۲۶, ۱۳۹۷ ۱:۵۱ ب٫ظ

دلیلش فقط نبود منبع درآمد و مشکلات اقتصادی برای دانشجوی دکتری هست . اگر وزارت علوم هم مثل دانشگاه های اروپایی و آمریکایی که خوندن دکتری رو شغل میدونند ، بیاد به دانشجویان دکتری ماهیانه مثلا ۲ تا ۳ میلیون تومن حقوق بده . اون موقع شما بیا ببین چطور کل کشور میرند سمت خوندن دکتری !!!!

وقتی درآمدی نیست و وضعیت اقتصادی هم روز به روز بدتر میشه !!! خب فارغ التحصیلان ارشد و البته کارشناسی ترجیح میدن که زودتر یا برند سمت بازار کار که بتونند درآمدی داشته باشند یا اپلای کنند برند

eng
فروردین ۱, ۱۳۹۸ ۵:۲۲ ب٫ظ

با سلام …قبولی در دانشگاه پولی در مقطع دکترا نتنها اصلا سخت نیست بلکه کافیست در سر جلسه حضور پیدا کنید

لیلی
اسفند ۲۵, ۱۳۹۷ ۱۱:۴۳ ق٫ظ

رشته ی ما (زیست جانوری- تکوین و فیزیولوژی) امسال ظرفیتش کاهش پیدا کرده به طوریکه من رفتم تحقیق کردم احتمالا هیچ دانشگاهی در تهران ورودی نمیگیره! اگه اینو میدونستم منم کنکور نمیدادم. واقعا مسخره اس

ندا♥️♥️♥️♥️♥️
اسفند ۲۵, ۱۳۹۷ ۱۰:۵۳ ق٫ظ

من با۴مقالهisiو۴ اختراع بارتبه دورقمی شیمی تجزیه ۱۰ دانشگاه رفتم مصاحبه ردم کردن چون پارتی نداشتم و انگیزما واسه دکترا از دست دادم.حتی بیشار از خود آن اساتید حالیم بود.اما باز یه فوق دیگه دارم میخونم.
عدالت کحا بود

زهرا
اسفند ۲۵, ۱۳۹۷ ۱۱:۳۶ ق٫ظ

احتمالا در مصاحبه هم با همین روحیه”بیشتر از شما حالیمه” ظاهر شدید و اساتید کاملا اینو متوجه می شن. تواضع و اشتیاق به یادگیری دو اصلی هستن که از یه جوینده علم در هر مقطعی انتظار می ره.

ندا♥️♥️♥️♥️♥️
اسفند ۲۵, ۱۳۹۷ ۱۲:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا

همچین چیزی نبوده.فقط هرچه سوال پرسیدن جواب دادم.
مشکل اینجا بود ک هر کسیا میگرفتن از قبل سفارش شده بود

ندا♥️♥️♥️♥️♥️
اسفند ۲۵, ۱۳۹۷ ۱۲:۱۳ ب٫ظ

حتی یک دانشگاه بخاطر اینکه دانشجوی سفارش شده را بگیره سطح تراز قبولی روزانه را ۱۱۰ گرفته بود

ندا♥️♥️♥️♥️♥️
اسفند ۲۵, ۱۳۹۷ ۱۲:۱۶ ب٫ظ

من با آن رزمه و رتبه۴۸قبول نشدم داشجوی خودشون با رتبه۳۲۰۰قبول شدبدون هیچ رزومه ای

سعید
اسفند ۲۵, ۱۳۹۷ ۳:۴۴ ب٫ظ

قطعا بهتر بود سپاسگزار اساتیدی باشید که کمک کردن چنین رزومه ای جمع کنید، نه اینکه ادعا کنید از اساتید بیشتر حالیمه. هر کس چنین ادعایی میکنه، باید یادش بیاد موقع دفاع ارشدش چطور دست و پاش جلوی همون اساتید میلرزه که مو رو از ماست میکشن. شما بهتره ابتدا روحیه قدرشناسی رو داشته باشید بعدا برید دکتری بگیرید. چون با این روحیه باعث میشید شاگردان آیندتون هم اینطور بشن.

ندا♥️♥️♥️♥️♥️
اسفند ۲۶, ۱۳۹۷ ۳:۲۷ ق٫ظ
پاسخ به  سعید

اساتیدپایان نامه ارشد من یک صدم کمکم نکردن

سعید
اسفند ۲۶, ۱۳۹۷ ۹:۵۰ ق٫ظ

بله شما اصلا از اول ابتدایی همه چیز رو خودتون یاد گرفتید. بقیه هیچ کاری برای شما نکردن. خودنابغه پنداری واقعا مشکل خیلی از داوطلبهاست. بهتره اینو درک کنید که همیشه شما بهترین نیستید و بهتر از شما هم هست، زیاد هم هست

عرفان
اسفند ۲۶, ۱۳۹۷ ۹:۵۹ ق٫ظ

من خودم همه چی بلدم که نمیشه شما شاگرد فردم نبوده باشید شاگرد کتاب که بودین اون کتابایی که خوندین بالاخره مولفی داشتن نمیشه که بگید کسی به من کمکی نکرد البته تو کاره پایان نامه اساتید چه کمکی میخوان بکنن ما باید خودمون جست و جو گر باشیم و اگه مشکلی بود جایی کج فهمی بود مشورت بگیریم استاد راهنما که نمیادپایان نامه رو تایپ کنه!!!موضوع پایان نامتونو کی داد بهتون شما؟

ندا♥️♥️♥️♥️♥️
فروردین ۱۷, ۱۳۹۸ ۶:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  عرفان

مقالاتی خوندم که یک روندا طی کردن اما کسی نیومد روششا اصلاح کنه اما من این کارا کردم

شیمی
اسفند ۲۶, ۱۳۹۷ ۳:۰۳ ب٫ظ

بنطرم شما که به استاد وابسته نیستید بطور مستقل کار پژوهشی تون ادامه بدین و حتما در یکی از دانشگاههای خوب دنیا بورس میشید همین کارهاتون اگر کار جدید و خلاقانه هستش و کپی نیست بفرستید برا دانشگاهای امریکا و اروپا شک نکنید قبول تون میکنن

عرفان
اسفند ۲۶, ۱۳۹۷ ۹:۵۴ ق٫ظ

کسی که رتبه تک رقمی اورده اومده مصاحبه کی سفارششو کرده ؟بیخیال دوسته خوبم دکترا خوندن همچین اش دهن سوزی نیست الان من ترم ۴ ام باور کنید جز سختی و زحمت چیزی نداره دیر یا زود هر کی بخواد دکترابخونه میخونه حرصشو نخورید درس خوندن دیگه ارزشی نداره

شیمی
اسفند ۲۵, ۱۳۹۷ ۱۲:۵۵ ب٫ظ

برا من خیلی جالبه با این رزومه رد بشین ظرفیت تجزیه نزدیک ۲۰۰ نفره ممکنه اساتید باور ندارن که خودتون ۴ تا مقاله isi کار کردین خیلی از اساتید بعد از ۱۰ سال هییت علمی ۴ نا مقاله isi ندارن. بنظرم یه مقاله isi استخراجی از پایان نامه تاثیرش بیشتر از چند تا مقاله هستش…..با ۴ تا اختراع شما نخبه هستین هیچ دانشگاهی دانشجو نخبه رو از دست نمیده

Ailin
اسفند ۲۵, ۱۳۹۷ ۱:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  شیمی

من کاملا با صحبت خانم ندا موافق هستم و تایید میکنم. بنده شخصا با رتبه تک رقمی و دو کتاب چاپ شده و بیش از ۲۰ مقاله علمی پژوهشی همراه با دو توصیه نامه از اساتید راهنما و مشاور با اعمال سلیقه اساتید مصاحبه گر در مقطع دکترا پذیرفته نشدم.

شیمی
اسفند ۲۵, ۱۳۹۷ ۹:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  Ailin

من با یه مقاله کنفرانسی و ارشد دانشگاه آزاد فقط بخاطر پایان نامه خوب نمره مصاحبه ام ۲۹ شد و فقط بخاطر پایین بودن نمره کتبی قبول نشدم رتبه بالای ۲۰۰
اساتید به تعداد نگاه نمیکنن به کیفیت نگاه میکنن و اینکه این دانشجو کار پژوهشی انجام داده یا فقط مقاله و مطلب جمع کرده
توصیه میکنم با یک مقاله با کیفیت و مسلط به موضوع برید برا مصاحبه نه مقاله های زیادی که حتی عنوانشون هم نمیتونن بعلت زیاد بودن به خاطر بسپرید

زهرا
اسفند ۲۶, ۱۳۹۷ ۲:۳۸ ق٫ظ
پاسخ به  Ailin

خانم آیلین برای جمع کردن این رزومه یعنی دو کتاب چاپ شده و بیست مقاله علمی حداقل ده سال پژوهش و مطالعه و تحقیق و مشکلات و کاغذ بازی نشر و داوری های طولانی مقاله و … نیاز هست. عمر پژوهشی فرد هم غالبا از دوران ارشد شروع می شه. اگر این ده سال رو طی کردین که تبریک می گم و شما بیشتر از حتی یه فارغ التحصیل دکتری کار کردید. اما زمان کمتر از این و بیشتر از این که با توجه به سن شما برای اساتید قابل حدس هست پذیرفته نیست.

Ailin
اسفند ۲۹, ۱۳۹۷ ۱۱:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا

بله درست می فرمایید بنده از سال ۹۰ تاکنون به مدت ۷ سال کار پژوهشی انجام دادم. ۴ مقاله در دوران ارشد، ۸ مقاله مستخرج از پایان نامه، دو نقد کتاب بین المللی که توسط محققان آمریکایی مورد تحقیق قرار گرفته که فرضیه ای را که در یکی از مقالات عنوان کردم به نظریه تبدیل گردد. بیش از ۳۰۰ ارجاعات از مقالات در سایت researchgate و چاپ کتاب سوم در March 2019 و دیگر موارد که جای بحث دارد…

Ailin
فروردین ۱, ۱۳۹۸ ۰:۰۱ ق٫ظ
پاسخ به  زهرا

بله درست می فرمایید. بنده از سال ۹۰ تاکنون به مدت ۷ سال کار پژوهشی انجام دادم. ۴ مقاله در دوران ارشد، ۸ مقاله مستخرج از پایان نامه، دو نقد کتاب بین المللی که توسط آن فرضیه ای به نظریه تبدیل گردید. بیش از ۳۰۰ ارجاعات از مقالات و چاپ سومین کتاب که اخیرا توسط ناشر بین المللی انجام شد و دیگر موارد..

سحر
اسفند ۲۷, ۱۳۹۷ ۴:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  Ailin

۲۰ تا مقاله علمی پژوهشی؟این همه موضوع را از کجا اورید؟

eng
فروردین ۱, ۱۳۹۸ ۵:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  سحر

با سلام….مقاله علمی پژوهشی یا isi ضعیف کار چندان سختی نیست…..

eng
فروردین ۱, ۱۳۹۸ ۵:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  Ailin

با سلام اولا داشتن مقاله isi مهمه ثانیا کیفیت مقاله isi مهمتره!!!!!!!!!!!!

عرفان
اسفند ۲۶, ۱۳۹۷ ۱۰:۰۵ ق٫ظ
پاسخ به  شیمی

یعنی چی دوسته من،من دانشجوی دکترام ۴ تا مقاله ای اس ای دارم داخلی رو اصلا به حساب نمیارم و یه ثبت اختراع تو نانو فناوری دارم دو تا طرح دارم به صورت ملی چندین سابقه اجرایی و…ادعای نخبگی ندارم با این چیزا که ادم نخبه نمیشه ادم باید همیشه یاد بگیره که افتاده باشه که سعدی میگه ز خاک آفریدت خداوند پاک پس ای بنده افتادگی کن چو خاک علم رو برای خوده علم بخواید نه برای مدرکش دیر یا زود میشه مدرک رو گرفت من یک درصد فکر نمیکردم دکترا بیارم ساله۹۶ اما خدا خواست قبول شدم

eng
فروردین ۱, ۱۳۹۸ ۵:۳۰ ب٫ظ

با سلام ….در رشته شیمی همه مقاله isi دارن و بدلیل راحتی مقاله دادن در رشته شیمی تعداد مقالات افراد بسیار بالاست….. در بعضی رشته داشتن مقاله isi حتی در سطح متوسط در دنیا باعث جذب داوطب میشود….

شیمی آلی
اسفند ۲۵, ۱۳۹۷ ۱۰:۴۱ ق٫ظ

سلام.آخه وقتی رتبه های دورقمی رو رد میکنن دیگه انگیزه نمیمونه.اساتید بعضاشون وجدان ندارن مصاحبه همش پارتی بازی.منکه سه سال بود رتبم ۲رقمی میشد اماامسال انگیزموازدست دادم و دیگه شرکت نکردم.

osv
اسفند ۲۶, ۱۳۹۷ ۱:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  شیمی آلی

یه جوری میگی رتبه ی دو رقمی انگار مثلا ۱ میلیون نفر آدم شرکت میکنه توی کنکور دکتری شیمی آلی :)

تعداد شرکت کننده ها برای هر گرایش ماکزیمم ۳۰۰ نفره دیگه !!!! رتبه ی ۲ رقمی بین ۳۰۰ نفر کار شاقی نیست که بخواد نظر اساتید رو جلب کنه برای پذیرش !!! نه تنها دو رقمی تک رقمیش هم کار شاقی نیست !!!!

سعید
اسفند ۲۶, ۱۳۹۷ ۴:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  osv

رشته شما ساده س لابد جناب. یه رشته ای مثل مدیریت بازرگانی ده هزار نفر شرکت کننده داره

osv
اسفند ۲۶, ۱۳۹۷ ۹:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  سعید

به کاربر سعید

رشته ی بنده مخابرات میدان هست و فکر نمیکنم دیگه از این رشته سخت تر وجود داشته باشه !!!! البته بنده دکتری را سال ۹۴ اخذ کردم از دانشگاه علم و صنعت و در دوره ی روزانه .

ضمنا در کنکور دکتری گرایش ها تفکیک هست برای کنکور و هیچ گرایشی بالای ماکزیمم ۳۰۰ نفر داوطلب نداره که این تعداد هر سال داره کمتر و کمتر هم میشه . البته به غیر از رشته و گرایش های علوم انسانی که از ۳۰۰ بیشتر هست برای هر گرایش .

در مورد ۱۰ هزار نفر هم احتمالا شما ارشد رو با دکتری اشتباه گرفتید همینطور رشته و گرایش رو !!!!! چون هیچ گرایشی ۱۰ هزار نفر داوطلب نداره برای کنکور دکتری !!!!! ضمن اینکه کنکور دکتری به تفکیک گرایش هست نه به تفکیک رشته که در کارشناسی ارشد وجود داره !!!!!

این ها همه حکایت از این داره که کسانی که در اینجا کامنت میزارند حتی مدرک کارشناسی هم ندارند !!!!

یه رفیق
اسفند ۲۷, ۱۳۹۷ ۱:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  osv

سلام. در یکی از کامنتهای قبلی هم گفتم که جدل شیوه جالبیه و شما رفیق گرامی از این شیوه خوب استفاده می کنید! از همین روش شما میشه برای شبهه دار کردن کامنتهای خودتون هم استفاده کرد. مثلاً نوشتین این ها حکایت داره که کامنت گذارها حتی کارشناسی هم ندارند. خب رفقا هم میتونن بگن: رشته شما مخابرات میدانه. شما ۹۴ دکترا گرفتین. پس شما فارغ التحصیل دبستان نظام جدید که تا کلاس ششم داره، نیستین. پس شما حتی ششم دبستان هم نگذروندین رفیق گرامی. و این ها همه حکایت از این داره که شما که اینجا کامنت میذارید، حتی مدرک دبستان هم ندارید!!

هر قدر تلاش کنید نمیتونید این‌ شبه استدلالو رد کنید.
با جدل میشه خیلی چیزها ثابت و خیلی چیزها باطل کرد!

eng
فروردین ۱, ۱۳۹۸ ۵:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  یه رفیق

طنزه!!!!!!!!!!!!

شیمی
اسفند ۲۶, ۱۳۹۷ ۵:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  osv

خب اون رشته شمابوده کلا۳۰۰نفرشرکت کننده داشته.رشته من ۱۴۰۰نفر مجاز ب انتخاب رشته شدن رتبه ۴۰۰قبول شدمن بارتبه۴۰ردشدم.

eng
فروردین ۱, ۱۳۹۸ ۵:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  شیمی

پس تعداد شرکت کننده در رشته شما نزدیک ۱۵۰۰ نفر بودن….پس انقدر زیاد نیستن

شیمی
اسفند ۲۶, ۱۳۹۷ ۵:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  osv

شیمی آلی ۱۲۰۰ نفر متقاضی داره ۲۰۰ نفر ظرفیت روزانه پی دو رقمی حقشه قبول بشه اگه رزومه قوی داشته باشه

شیمی
اسفند ۲۶, ۱۳۹۷ ۵:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  osv

وقتی اصلاع کافی ندارید لطفا نطر ندهید
شیمی آلی ۱۲۰۰ نفر متقاضی و ۲۰۰ نفر ظرفیت روزانه پس رتبه دو رقمی رتبه خوبیه برا پذیرش ۲۰۰ نفر از ۱۲۰۰ نفر

شیمی
اسفند ۲۶, ۱۳۹۷ ۵:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  osv

رتبه ۳۵۰ روزانه شیمی آلی با سلیقه اساتید قبول میشه
پس شما میگید کلا ۳۰۰ نفر شرکت کننده داره

osv
اسفند ۲۶, ۱۳۹۷ ۹:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  شیمی

به کاربر شیمی

همونطور که به کاربر سعید عرض کردم هیچ گرایشی بالای ۳۰۰ نفر ماکزیمم داوطلب نداره . غیر از رشته و گرایش های علوم انسانی !!!!

در مورد کسب رتبه ی دو رقمی از بین ۳۰۰ نفر هم چندان کار سختی نیست کسب این رتبه . مثل این میمونه که شما بر فرض در یک مدرسه که ۳۰۰ دانش آموز داره مثلا رتبه اتون شده باشه ۷۸ که چندان کار سختی نیست . و به همین جهت خیلی مد نظر اساتیدی که در جلسه ی مصاحبه حضور دارند قرار نمیگیره . و موارد دیگه مثل پژوهش و داشتن رزومه ی قوی بیشتر در معرض توجه هست برای پذیرش تا رتبه ی کنکور .

شیمی
اسفند ۲۶, ۱۳۹۷ ۱۰:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  osv

برادر خواهر من من رشته ام شیمی الی تعداد شرکت کنندگان ۱۲۰۰ نفر بود سال ۹۷
چرا مقاومت میکنین در برابر نظر دیگران
شما به قول خودتون میدان خوندین از شیمی چه اطلاعی دارین که نظر میدین چند نفر متقاضی داره یا اساتید پارتی بازی میکنن یا نه
بعد بنظرم کسی که سال ۹۴ دکتری گرفته و میاد زیر مطالب مربوط به داوطلبای دکتری مطلب مینویسه از بیکاری و….
به پژوهش و کارهای علمی تون برسید

سعید
اسفند ۲۵, ۱۳۹۷ ۱۰:۳۵ ق٫ظ

مسائل اقتصادی هم بی اثر نیست. تو این وضعیت باید بیشتر دوید تا بشه زندگی کرد.

رامین
اسفند ۲۵, ۱۳۹۷ ۱۰:۰۸ ق٫ظ

این فقط به این دلیله که دهه شصتیا دیگه دارن سنشون از کنکور دکترا میگذره. ینی دهه شصتیا جمعیتشون زیاد بود،
الان که داره کم میشه ،بخاطر اونه که دهه هفتادیا که همه تک فرزند و دو فرزند بودن، دارن میرسن به کنکور دکتری.
سال بعد از این هم کمتر خواهد شد.
بنابراین امروز، دوستانی دارن به کنکور ها میرسن که در زمان شعارِ فرزند کمتر زندگی بهتر به دنیا اومدن.
خلاص

صف
اسفند ۲۵, ۱۳۹۷ ۱:۰۲ ق٫ظ

این مساله دلیل اقتصادی دارد

بی نشان
اسفند ۲۵, ۱۳۹۷ ۰:۵۱ ق٫ظ

باسلام،وقتی مجاز انتخاب رشته ای و به مصاحبه دعوت می شی ودرانجااگه ترازت هم خوب یا نیمه خوب باشه،بازم ردت میکنن،یهویی هم قبول بشی بغیر از دوره روزانه،شهریه ها سنگین و کمرشکن.اینم باعث شده که ادم نتونه برود در ثبت نام دکترادانشگاه،ادامه تحصیل بده و سال بعدش به سبب ناامیدی ثبت نام نمی کنه و یک داوطلب اوت و سوخته می شه و کاهش داوطلب کلید میشه،تازه حامی مالی و شخصی یا فردی یانهادی و دولتی پیدانمی شه آدم چیکار کنه دراین تورم و گرانی،سپاس!

یه رفیق
اسفند ۲۴, ۱۳۹۷ ۹:۰۷ ب٫ظ

البته صف دکتری از لحاظ عددی کمتر شده، ولی متاسفانه اونقدر این صف طولانی بود که هنوز هم بعد از متواری شدن عده ای از داوطلبها، نه ابتدای صف معلومه و نه انتهای اون!

ای رفقا بجنبید درب پی اچ باز شد
صف شده کوته ولی رمز گذر راز شد

سوالی که همیشه مطرحه و پاسخگویی هم در کار نیست:
رمز ورود به دژ دکتری چیه رفقا؟

...
اسفند ۲۵, ۱۳۹۷ ۱۱:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  یه رفیق

بعضیا خیلی راحت وارد میشن بعضیا خیلی سخت واسه همین به نظرم فرمول خاصی نداره همیشه بهترینها نمیان بالا همیشه هم بدترینها بالا بیا نیستن … توکل بخدا تلاشمو در حد توانم کردم دیگه بقیش هر چی پیش اید خوش اید :)