موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

شروع انتخاب رشته دکتری ۹۸ از ۳۱ فروردین

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

انتخاب رشته داوطلبان آزمون دکتری 98 از روز شنبه 31 فروردین ماه آغاز خواهد شد.

به گزارش پی اچ دی تست، بنا بر اعلام سازمان سنجش، کارنامه نتایج اولیه آزمون مذکور امروز (سه‌شنبه 98/01/27) بر روی پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان به نشانی www.sanjesh.org قابل مشاهده بوده و داوطلبان با استفاده از شماره داوطلبی یا شماره پرونده و همچنین مشخصات شناسنامه‌ای داوطلب (نام‌خانوادگی و نام، شماره شناسنامه و تاریخ تولد) به کارنامه نتایج اولیه آزمون خود دسترسی خواهند داشت.

آن‌دسته از داوطلبانی که براساس مندرجات کارنامه اولیه مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی گردیده‌اند، می‌بایست از روز شنبه مورخ 98/01/31 تا روز سه‌شنبه مورخ 98/02/03 نسبت به ثبت کدرشته‌محل‌های انتخابی خود (حداکثر 50 کدرشته محل درصورت وجود) با توجه به رشته امتحانی که در آن آزمون داده‌اند، در پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان اقدام نمایند. به این‌دسته از داوطلبان توصیه می‌شود؛ ابتدا نسبت به مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی و اطلاعیه‌های مرتبط با آن اقدام نموده، سپس کدرشته‌محل‌های مورد علاقه خود را، از کدرشته‌محل‌های مربوط به رشته امتحانی انتخاب و اولویت‌ها را به ترتیب علاقه، مرتب نموده و پس از آن نسبت به ثبت انتخابهای خود اقدام نمایند. (دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی این آزمون از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان از عصر روز چهارشنبه مورخ 98/01/28 در اختیار داوطلبان مجاز به انتخاب رشته قرار خواهد گرفت).

ثبت‌نام
باخبرم کن!

100 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ساحل آرام
اردیبهشت ۵, ۱۳۹۸ ۱۱:۰۲ ب٫ظ

دوستان با تراز۲۳۰۰ورتبه۳۷۰ از ۴۸۹مجاز دوره روزانه دررشته برنامه ریزی درسی. به نظر شما امکان دعوت به مصاحبه در دوره روزانه هست؟

مهسا
اردیبهشت ۸, ۱۳۹۸ ۱۱:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  ساحل آرام

سلام
برای دانشگاه سراسری شانستون خیلی زیاد نیست. اما چون ممکنه پردیس ها تراز پایینی اعلام کنند، حتما انتخاب رشته کنید بر اساس علاقه.
شانس اصلی تون برای دانشگاه آزاد و در واحدهای شهرستان هست.

آقوی دوکتور
فروردین ۳۱, ۱۳۹۸ ۲:۳۲ ب٫ظ

دوستان بنظرتون اساتید و دانشگاهی که میریم مصاحبه، به اولویت های ما دسترسی دارن؟؟ یعنی میدونن ما علاوه بر اون دانشگاه خودشون دیگه کدوم دانشگاه ها و چ اولویت هایی زدیم؟؟ یا که نه فقط سنجش میدونه و دانشگاه ها دسترسی و اطلاعی از اولویت ها ندارن؟؟؟
خیلی ضروریه برام ممنون میشم اگه کسی میدونه جوابمو بده. مرسی

فلورا
فروردین ۳۱, ۱۳۹۸ ۳:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  آقوی دوکتور

من از ی نفر پرسیدم میگف بله اساتید تو جلسه مصاحبه کاملا میدونن ک اولویت چندمتونه و میگفتن ک نباید انتخاباتون زیاد باشه

بازرگانی بازاریابی
فروردین ۳۰, ۱۳۹۸ ۹:۵۴ ب٫ظ

دوستان با تراز ۲۳۱۳ مدیریت بازرگانی و رتبه ۷۵۳ دانشگاه ازاد جایی دعوت به مصاحبه می شوم ؟

مهسا
اردیبهشت ۱, ۱۳۹۸ ۷:۳۸ ب٫ظ

سلام
برای واحدهای شهرستان ها ممکنه شانس دعوت به مصاحبه داشته باشی. برای واحدهای تهران شانستون خیلی زیاد نیست.

محمد
فروردین ۳۰, ۱۳۹۸ ۱۰:۴۲ ق٫ظ

سلام . دفتر چه انتخاب رشته دانشگاه آزاد اومده یا نه؟؟

مهسا
اردیبهشت ۱, ۱۳۹۸ ۷:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

سلام
هنوز خبری درخصوص زمان انتخاب رشته و انتشار دفترچه انتخاب رشته دکتری ۹۸ از سوی دانشگاه آزاد منتشر نشده. به محض انتشار خبر، در همین سایت و کانال تلگرامی ش به آدرس phdtest@ اطلاع رسانی خواهد شد.

مریم
فروردین ۲۹, ۱۳۹۸ ۸:۳۲ ب٫ظ

سلام.من موقع اومدن نتایج کلید سوالا رو دیدم و بعد متوجه شدم کلید غلطه .من ی سوال درست زدم تو کتابم همونه ولی کلید ی گزینه دیگس! !وقت اعتراض به کلیدم تموم شده حالا چکار کنم؟ی سوال چقدر میتونه رتبه رو جابه جا کنه؟

لیلی
فروردین ۲۹, ۱۳۹۸ ۹:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

بستگی به تعداد شرکت کننده های رشتتون و میزان رقابت داره. اگه تعداد شرکت کننده ها زیر ۵۰۰ تاست و رقابت در رشتتون زیاد نیس. احتمالا تاثیر زیادی ندارد.

رویا
فروردین ۲۹, ۱۳۹۸ ۴:۵۵ ب٫ظ

سلام آیا برای روزانه ممکنه رتبه ی ۲۹۰ معماری و تراز ۳۹۰۰ دعوت به مصاحبه بشه؟ اگر امکانش هست بفرمایید چه دانشگاهی احتمالش هست؟ ممنونم

رویا
فروردین ۲۹, ۱۳۹۸ ۶:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  رویا

دوستان عزیز در راه خدا لطفا یکی راهنمایی کنه. :)

محمد
فروردین ۲۹, ۱۳۹۸ ۷:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  رویا

عزیز من ،برای روزانه و شبانه محاله بااین رتبه دانشگاه آزاد صددرصد به شرطی که رزومه ومخلفاتشو داشته باشی بازم توکلت به خداباشه

مهسا
فروردین ۲۹, ۱۳۹۸ ۱۰:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  رویا
علوم
فروردین ۳۰, ۱۳۹۸ ۶:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  رویا

من از رشته شما اطلاعی ندارم اما تراز شما برا هر رشته ای خیلی پایین نیست
به نظر من که احتمال دعوت به مصاحبه روزانه براتون زیاده

محمد
فروردین ۲۹, ۱۳۹۸ ۴:۱۰ ب٫ظ

آیااساتیدمصاحبه کننده حق انتخاب دانشجورو دارن توروز مصاحبه….یعنی طوری به دانشجونمره بدن که قبول شه؟

لیلی
فروردین ۲۹, ۱۳۹۸ ۴:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

تقریبا همه چیز دست اساتید مصاحبه کننده هست. برای همینه که میگن برخی از اساتید (شایدم خیلی از اساتید) اولویت رو به دانشجوهای خودشون میدن.

محمد
فروردین ۲۹, ۱۳۹۸ ۴:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  لیلی

ممنون

عادل
فروردین ۲۹, ۱۳۹۸ ۲:۰۴ ب٫ظ

سلام، رتبه ۲۴۰۰ و تراز ۹۵۳ معماری برای دانشگاه آزاد و پردیس و غیرانتفاعی دعوت به مصاحبه میشود؟

محمد
فروردین ۲۹, ۱۳۹۸ ۷:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  عادل

محاله

محمد
فروردین ۲۹, ۱۳۹۸ ۹:۰۲ ق٫ظ

سلام دوستان ..لطفاراهنمایی فرمایید. رتبه امسال من از پارسال بهتره ولی پارسال ترازم ۴۲۹۶ بوده ولی امسال شده ۳۷۵۲ این به چه معنیه ؟

sport.rm
فروردین ۲۹, ۱۳۹۸ ۱۰:۵۴ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

حتما تخصصی تون رو کمتر زدین نسبت ب پارسال

محمد
فروردین ۲۹, ۱۳۹۸ ۱۱:۱۵ ق٫ظ
پاسخ به  sport.rm

پارسال ۳۹/۲۶ وامسال ۳۹ درصد

محمد
فروردین ۲۹, ۱۳۹۸ ۱۱:۱۶ ق٫ظ
پاسخ به  sport.rm

ولی رتبم از ۵۰ پارسال شده ۴۴ تعجب میکنم چرا ترازم کمترشده

حقوق
فروردین ۲۹, ۱۳۹۸ ۱۱:۳۸ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

اول اینکه تعداد شرکت کنندگان کمتر شده. و دوم اینکه ازمون نسبت به پارسال در رشته شما سخت تر بوده. دانشگاه ها هنگام دعوت تراز ها رو میکشن پایین چون تراز همه پایین اومده

حمید
فروردین ۲۹, ۱۳۹۸ ۰:۵۸ ق٫ظ

سلام دوستان .این دفترچه ای الان اومده مربوط به دانشگاه دولتی هست .و دانشگاه ازاد هم جدا دفترچه داره؟

لیلی
فروردین ۲۹, ۱۳۹۸ ۰:۳۴ ق٫ظ

تفاوت تراز و رتبه:
رتبه ترتیب داوطلبان را نشان می دهد و مثلا اگر ۱۰۰۰ نفر در کنکور شرکت کنند نفر ۱ تا هزار را مشخص می کند اما تراز تفاوت بین داوطلبان را نیز نشان می دهد به این معنی که مثلا یک نفر با رتبه ۱ تراز ۷۲۰۰ شده و یک نفر رتبه ۲ با تراز ۷۰۰۰٫ یعنی رتبه ۱ تا ۲ فاصله ۲۰۰ درجه ای از نظر توان علمی دارند. این تفاوت چگونه مشخص می شود از طریق مقایسه شما با دیگران. به چه صورت یکی این که مثلاً در درس هایی که اکثر افراد پایین زده اند به عنوان نمونه ۳۰ درصد، اگر داوطلبی ۷۰ درصد بزند تفاوت این فرد با بقیه بسیار زیاد خواهد بود به این دلیل که توانسته درصدی بزند که سایرین نتوانسته اند. حتی در سوالات هم این اتفاق می افتد ممکن است دو داوطلب ۵۰ درصد بزنند اما تراز یکی از دیگری بیشتر باشد. چه موقع این اتفاق می افتد زمانی که داوطلب برتر به سوالاتی از آن درس پاسخ داده باشد که اکثراً نتوانسته اند پاسخ بدهند و برعکس فرد دوم به سوالاتی پاسخ داده است که همه توانسته اند پاسخ دهند (پس در شرایطی که درصدها یکی شود تراز تعیین کننده تفاوت دو نفر خواهد بود). که معمولا در کنکور دکتری به دلیل تعداد کم شرکت کنندگان درصدهای دو شخص عینا یکی نمیشود تا برای تعیین برتری رتبه ی آنها از تراز سوالات استفاده کنند.

مانا
فروردین ۲۹, ۱۳۹۸ ۱:۱۳ ق٫ظ
پاسخ به  لیلی

بینهایت سپاس از وقتیکه گذاشتید،پس بنظر کار مشکلی میاد محاسبه نتایج بااین اوصاف،چون نه تعداد شرکت کننده ها یکی دوتاست نه تعداد سوالها
اگر مقدور هست این سوال من رو هم در مورد انتخاب رشته پاسخ شفاف بدید،ایا ترتیب انتخاب رشته در قبولی تاثیر داره؟یعنی من که تراز بالایی نیاوردم اگر انتخاب های اولم دانشگاههای پایین تر باشه درصد قبولیم بیشتر هست نسبت به زمانیکه انتخابهای اولم دانشگاههای بهتر باشه؟؟یعنی با اینکار فرصت قبولی رو از دست میدم ،یا اینکه تفاوتی نیست بین این دو حالت!

لیلی
فروردین ۲۹, ۱۳۹۸ ۱۲:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  مانا

سلام. خواهش میکنم دوست عزیز.
ترتیب انتخاب رشته ممکنه، تاکید میکنم ممکنه در نظر اساتید نسبت به جذب شما تاثیر گذار باشه (چون ظاهرا اساتید مصاحبه کننده به برگه اولویت های شما در انتخاب رشته دسترسی دارند). برای مثال اینکه شما دانشگاهی رو در اولویت های اولتون زده باشید به اساتید نشون میده که شما برای جذب در اون دانشگاه مشتاق بودید و اگر از نظر توان علمی و مصاحبه شرایط رو داشته باشین شمارو به کسی که اون دانشگاه رو در انتخاب های آخرش زده ترجیح بدهند. اما به هیچ عنوان این یک موضوع ثابت شده یا قانون نیس.
پس اگر این مساله برای اساتید مهم نباشد، از نظر سازمان سنجش هم شما اولین انتخابتون که نمره قبولی بیارید پذیرفته خواهید شد، چه انتخاب یک شما باشه چه انتخاب ۳۰ شما.
امیدوارم تونسته باشم به خوبی توضیح بدم.

مانا
فروردین ۲۹, ۱۳۹۸ ۶:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  لیلی

لیل خانوم محبت کردید،یعنی میگن که مثلاً این سه دانشگاه مصاحبه قبول شدید،وهرکدوم رو که میخواهید برید میتونید به انتخاب خودتون برید فارغ از اینکه کدومشون اول تر زدید،درسته؟؟دلنشگاه آزاد هم به همین صورته؟

لیلی
فروردین ۲۹, ۱۳۹۸ ۸:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  مانا

خواهش میکنم.
نه دوست عزیز دقت کنید، اینجا هم شرایط دقیقا مثل کنکور لیسانس یا ارشد هست، هر نفر طبق اولویت هایی که انتخاب کرده گزینش میشه. اگه شما در اولویت اول خودتون قبول بشید همون رو قبول اعلام میکنند و اصلا سیستم اولویت های دیگه شمارو بررسی نخواهد کرد. به همین ترتیب اگه در اولویت اول قبول نشده باشید به سراغ اولویت بعدی شما میرن و اگه در اون قبول شده باشید به سایر اولویت هاتون کاری ندارن. برای همین در انتخاب اولویتها دقت کنید. فقط در شرایط خیلی خاص و به ندرت پیش میاد که بتونید اولویتتون رو بعد از قبولی تغییر بدید.

مانا
فروردین ۲۹, ۱۳۹۸ ۹:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  لیلی

خیر رو براتون از خدای مهربونم خواستارم دوست عزیز،لطف کردید

لیلی
فروردین ۲۹, ۱۳۹۸ ۱۰:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  مانا

زنده باشید

مانا
فروردین ۲۹, ۱۳۹۸ ۱۰:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  لیلی

لیلی خانم سوال آخر هم بکنم دیگه برم،تراز پردیس خودگردان های تهران بالاتره یا پیام نور تهران؟
راستی رشته شما چیه؟

لیلی
فروردین ۲۹, ۱۳۹۸ ۱۰:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  مانا

تراز پردیس های خودگردان تهران و سایر دانشگاه های معتبر از پیام نور و آزاد بیشتره، چون مدرک پردیس مشابه مدرک همان دانشگاه است و اعتبار بیشتری نسبت به مدرک پیام نور و آزاد دارد.
رشته بنده فیزیولوژی.

مانا
فروردین ۳۰, ۱۳۹۸ ۱:۲۰ ق٫ظ
پاسخ به  لیلی

موفق و پیروز باشید،،

محمد
فروردین ۲۹, ۱۳۹۸ ۹:۰۴ ق٫ظ
پاسخ به  لیلی

رتبه من ازپارسال بهترشده ولی ترازم از ۴۲۹۶ ،امسال شده ۳۷۵۲، این به چه معنیه ؟

لیلی
فروردین ۲۹, ۱۳۹۸ ۱۱:۵۷ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

سلام. به این معنی هست که گرچه شما رتبه بهتری کسب کردید اما فاصله شما از نظر توان علمی نسبت به رقباتون (رتبه های بدتر از شما) کمتر هست. مثلا شاید سوالات راحت تر بوده و تعداد بیشتری از رقباتون نسبت به پارسال درصدهای خوبی زدن.

لیلی
فروردین ۲۹, ۱۳۹۸ ۱۲:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

و یه احتمال دیگه اینکه رتبه های برتر رشتتون درصدهاشون خیلی بالاست، در نتیجه فاصله شون با شما زیاده و تراز شما پایین اومده.

محمد
فروردین ۲۹, ۱۳۹۸ ۳:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  لیلی

ممنون دوست گرامی امکانش وجودداره که دانشگاه ها امسال ترازهارو پایین بکشن ؟

لیلی
فروردین ۲۹, ۱۳۹۸ ۴:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

اگه تراز کلی داوطلبان رشته ای پایین آمده باشه، احتمالش هست.

آقوی دوکتور
فروردین ۳۱, ۱۳۹۸ ۲:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  لیلی

اگه اینجوری باشه که تراز یه چیز بی اهمیت هستش، بنظر میاد تراز از اهمیت بیشتری برخوردار باشه نه فقط اینکه زمانی دو نفر رتبه مساوی داشتن برن سراغ تراز. اینجوری ک تراز فقط میشه تفاضل گل!!! اتفاقا اهمیتش ب اندازه گل در خانه حریف مهم هستش!!

آقوی دوکتور
فروردین ۲۸, ۱۳۹۸ ۱۱:۴۵ ب٫ظ

بعضی از دوستان میان میگن که اگه به یه سری از سوالات پاسخ داده باشی تاثیر بیشتری در تراز و رتبه داره، و بلعکس.‌ با این اوصاف یعنی یه سری از سوالات از اهمیت و در واقع ضریب بالاتری برخوردار هستن!! عجیبه والا همچین صحبت هایی!! خب بارها سنجش اعلام کرده که ضریب تخصصی ها ۴ هستش، یعنی هیچ تفاوتی در نوع سوالا و اهمیت بین اونا وجود نداره. چه راحترین سوال رو پاسخ داده باشین و چه سخت ترینش به یه میزان درصد شما بالاتر میره.

اجبار
فروردین ۲۸, ۱۳۹۸ ۱۱:۰۵ ب٫ظ

سلام دوستان،من سوالاتی رو که روز ازمون زدم رو برداشتم روی کاغذ نوشتم از نود سوال تخصصی ۳۰ تا سفید و ۳۵ صحیح و ۲۵ غلط.درصدارو چطوری حساب میکنن؟لطفاا راهنمایی کنید مرسی

آقوی دوکتور
فروردین ۲۸, ۱۳۹۸ ۱۱:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  اجبار

دوست عزیز کار از کار گذشت نتایج اعلام شد دیگه واسه حساب کتاب کردن درصد دیگه یه کم دیره!!! ولی بهرحال برای شما باتوجه ب درصدهایی که عرض کردین، حدود ۳۳ درصد میشه. موفق باشید

محمد
فروردین ۲۸, ۱۳۹۸ ۱۱:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  اجبار

سلام. ۲۵ عدد سوال غلط داری،که تقسیم بر سه میشه و تقریبا ۸عدد از سوالات صحیح که علامت زدی رو پاک میکنه.پس ۳۵ منهای ۸ میشه،و ۲۷ سوال صحیح باقی می مونه.حالا روش محاسبه درصد دروس این طور هست : چون کلا ۹۰ سوال تخصصی هست،پس ۱۰۰تقسیم بر ۹۰ میشه وبعد ضرب در ۲۸ میشه.در صد دروس تخصصی شما تقریبا ۳۰/۱۱ درصد میشه.

اجبار
فروردین ۲۹, ۱۳۹۸ ۰:۰۳ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

ممنون اقای محمد تقریباا همین درصد رو زدن بهم

Behnosh
فروردین ۲۹, ۱۳۹۸ ۸:۳۷ ق٫ظ
پاسخ به  اجبار

عدد۳ رادرتعدادسوالات درست ضرب کن سپس منهای تعداد سوالات غلط کن ‌ودرنهایت برعدد ۲/۷ تقسیم کن .تادرصد تخصصی هات بدست بیاد

Behnosh
فروردین ۲۹, ۱۳۹۸ ۸:۴۰ ق٫ظ
پاسخ به  اجبار

برای شمامیشه ۳ضربدر۳۵ سپس منهای ۲۵ ودرنهایت کلش تقسیم بر۲/۷ که میشه تقریبا نزدیک ۳۰ درصد تخصصی باضریب۴ زدی

ندا♥️♥️♥️♥️♥️
فروردین ۲۸, ۱۳۹۸ ۱۰:۴۴ ب٫ظ

سلام
بعضی از کد رشتها جلوشون نوشته پذیرفه شده متعهد به جذب در نیروهای مسلح میباشد یعنی بورسیه؟؟
مثلا دانشگاه مالک اشتر و امام حسین

کیانا
فروردین ۲۸, ۱۳۹۸ ۱۰:۴۲ ب٫ظ

دوستان بانمره کل ۳۲،ورتبه درسهمیه ۳۵۴۸،دررشته مهندسی معماری روزانه مجازنشدم ولی سایر داشنگاه هارومجازشدم کدوم دانشگاه امکان دعوت به مصاحبه وجودداره خواهش میکنم راهنمایی کنین خیلی استرس دارم ممنون

f98
فروردین ۲۸, ۱۳۹۸ ۱۱:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  کیانا

سلام.لطفا از لینک های پایین صفحه وارد انجمن معماری بشین شاید اونجا دوستان بتونن کمکتون کنن.

محمد
فروردین ۲۹, ۱۳۹۸ ۱۰:۲۰ ق٫ظ
پاسخ به  کیانا

رتبه۳۲ شدی ونمره کلت ۳۵۴۸ شده ؟؟؟؟؟؟

کیانا
فروردین ۲۹, ۱۳۹۸ ۱۱:۲۸ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

واقعانمیدونم سازمان سنجش چطوری حساب کرده که به هرکی میگم میگه امکان نداره اعصابم خیلی خورده آخه این چه وضعشه چطوری میشه که نمره کلم ۳۲ شده باشه بعدرتبه درسهمیه ۳۵۴۸ آخه مگه همچین چیزی اصلاامکان داره حالا درکل خواهش میکنم بگین بااین شرایط به کدوم دانشگاه ها امکان داره دعوت به مصاحبه شم؟

لیلی
فروردین ۲۹, ۱۳۹۸ ۱۲:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  کیانا

دوست عزیز شما میگی نمره کلم شده ۳۲ یعنی ترازت شده ۳۲، و رتبه ات شده ۳۵۴۸! توجه کن هرچه نمره کل بیشتر باشه و رتبه کمتر یعنی شرایط شما بهتره. شما دقیقا برعکس این هستی یعنی نمره کلت خیلی پایینه و رتبه ات بالاس. و به نظر نمیاد اشتباهی توش باشه. در مورد دانشگاه ها مربوط به رشته شما اطلاعی ندارم من. دوستان معماری راهنماییتون میکنن انشالله.

کیانا
فروردین ۲۸, ۱۳۹۸ ۱۰:۱۰ ب٫ظ

دوستان بانمره کل ۳۲،ورتبه درسهمیه ۳۵۴۸،دررشته مهندسی معماری کدوم دانشگاه امکان دعوت به مصاحبه وجودداره خواهش میکنم راهنمایی کنین خیلی استرس دارم ممنون

سید
فروردین ۲۹, ۱۳۹۸ ۵:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  کیانا

به نظر زیاد خوب نیست. نمره شما ۳۲ و ترازتون ۳۵۴۸ هست .ببینید آخرین فرد مجاز رتبش چند شده. نمره ۳۲ خیلی ضعیفه

مانا
فروردین ۲۸, ۱۳۹۸ ۸:۳۵ ب٫ظ

دوستان آیا کسی اطلاع دقیق داره که چجوری باید به سوالات پاسخ بدیم و یا به کدوم سوالها باید جواب بدیم که تراز بالا بکشه؟رتبه امسال من از پارسال ۵۰۰تا بهتر شده اما ترازم تقریبا همون تراز سال قبلیست،چجوریاست؟؟؟؟

علوم
فروردین ۲۸, ۱۳۹۸ ۱۰:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  مانا

امتحان سخت بود و اکثرا بدتر امتحان دادن . منم رتبه پارسال و امسالم یکی شده اما ترازم ۱۰۰۰تا اومده پایین

مانا
فروردین ۲۸, ۱۳۹۸ ۱۱:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  علوم

از یکی از دوستان شنیدم که مثلاً اگر سوالات زبان رو بیشتر می زدید بجای استعداد ترازتون بالاتر میرفت،نمیدوتم آیا تاثیر داره که چه درس‌هایی رو بهتر بزنیم ؟؟

علوم
فروردین ۲۹, ۱۳۹۸ ۲:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  مانا

من زبان رو سفید زدم اما استعداد ۴۶درصد شاید حرفشون درسته

دکترای مدیریت بازرگانی
فروردین ۲۸, ۱۳۹۸ ۸:۱۹ ب٫ظ

سلام
در رشته مدیریت بازرگانی
با تراز ۲۹۶۳ و رتبه ۳۹۲ در روزانه و شبانه و… مجاز شدم به نظرتون برای روزانه جایی دعوت به مصاحبه میشم؟مثلا دانشگاه سمنان یا رشت یا محقق اردبیلی
لطفا کسیکه هم رشته منه و تجربه داره میشه جواب منو بده؟

روانشناس
فروردین ۲۸, ۱۳۹۸ ۷:۰۴ ب٫ظ

سلام؛دوستان منم گیج شدم..در رشته روانشناسی با یازده هزار نفر شرکت کننده با رتبه ۴٠٠٠و تراز١۶٠٠،ایا امکان دعوت به مصاحبه رو دارم؟!
هر سال کنکور دکترا تغییرات بدی رو میکنه..
واقعا حق خیلی ها در ازمون ضایع میشه..
واقعا نمی دونم باید چی گفت..
افرادی که حقشونه بالا نمیان و متاسفانه افراد غیر مرتبط با رشته به راحتی در این ازمون قبول می شوند و ادامه تحصیل می دهند..
متاسفم…

نصرتی
فروردین ۲۸, ۱۳۹۸ ۶:۲۷ ب٫ظ

سلام دوستان عزیز

دقیقا بعضی رشته ها پذیرفته شده هاشون خیلی زیاد و ظرفیت پذیرش خیلی کمه . رشته مدیریت ۷۰۰۰ نفر پذیرش داره که همش ۳۰ تا دانشگاه میشه براش انتخاب کرد. اما رشته ای مثل عمران یا علوم اقتصادی ۱۰۰۰ نفر پذیرش داره و ۱۰۰ تا اینا دانشگاه ظرفیت.

دوستان رشته مدیریت باید کاری کرد. هر سال همین اتفاق میافته.
خیلی از دوستان رشته های آمار و ریاضی عذر می خوام . نباید اجازه ثبت نام سایر رشته ها در کنکور مدیریت داده بشه . بی انصافی.
ما هرچه قدر هم تلاش کنیم استعداد رو زیاد نمی تونیم بزنیم.

علوم
فروردین ۳۰, ۱۳۹۸ ۶:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  نصرتی

رشته ما که کلا ۲۶نفر پذیرش داره چی؟
۷۰۰۰نفر کمه؟؟؟؟؟

کیانا
فروردین ۲۸, ۱۳۹۸ ۵:۵۶ ب٫ظ

دوستان بانمره کل ۳۲،رتبه درسهمیه ۳۵۴۸ رشته مهندسی معماری کدوم دانشگاه ها میشه دعوت به مصاحبه شدرا۶نمایی کنیدلطفا

پریسا
فروردین ۲۸, ۱۳۹۸ ۵:۵۴ ب٫ظ

سلام دوستان این دفترچه چرااینطوریه زده ۵۰کدرشته محل رومیشه انتخاب کردبعدکلا کل اون شهرهاودانشگاه هاییکه برارشته معماری نوبت دوم گذاشته ۵تاهم نمیشه غیرانتفاعی هم که فقط یکدونه هست کل دانشگاه هاهم درتهران همشونم یایه نفرومیخواک بادونفرمن واقعانمیتونم درک کن این قضیه روهمین یه دفترچه است براسراسری یادفترچه دیگه ای هم هست لطفاجواب بدیدممنون.

لیلی
فروردین ۲۸, ۱۳۹۸ ۸:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  پریسا

رشته با رشته فرق داره دوست عزیز. شما ۵۰ کد رشته رو درصورت امکان و وجود داشتن میتونی انتخاب کنی. اگه مثلا فقط یه دانشگاه وجود داشته باشه که رشته شمارو داره. فقط یک کد رشته رو وارد میکنی. ضمن اینکه دانشگاه آزاد انتخاب رشته اش جداست. اما روزانه، شبانه (نوبت دوم)، پیام نور و غیرانتفاعی و پردیس همگی جزو این ۵۰ تا هستن.

عسل
فروردین ۲۸, ۱۳۹۸ ۵:۳۲ ب٫ظ

سلام دوستان با آروزی موفقیت
دفترچه آزاد چه تاریخی میاد؟

محمد
فروردین ۲۹, ۱۳۹۸ ۴:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  عسل

پارسال ۲۶ اردیبهشت اومد

نسیم
فروردین ۲۸, ۱۳۹۸ ۵:۰۱ ب٫ظ

سلام خسته نباشید
دوستان من امسال میکروبیولوژی رتبم ۱۸شده پارسال ۳۱ بودم مصاخبه رد شدم
الان دفترچه رو دیدم ظرفیت اومده پایین بنظرتون اصلا میصرفه ب مصاحبه برم؟

لیلی
فروردین ۲۸, ۱۳۹۸ ۸:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  نسیم

سلام دوست عزیز. منم رشته ی دیگه ای از زیست هستم. کلا ظرفیتهای زیست پایین اومده خیلی. اگر برای نوبت شبانه و پردیس مشکلی نداری اقدام کنید به نظرم شانس دارید.

الی
فروردین ۳۱, ۱۳۹۸ ۲:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  نسیم

دوست عزیز منم پارسال رتبه م مثل شما بود و میکدوبیولوژی هستم ، چنتا جا رفتم مصاحبه که هر کدوم ۲،۳نفر ظرفیت داشت اما متاسفانه شدیدا پارتی بازی بود . رفتم دانشگاه ازاد که اونم ظرفیتش ۳،۴ نفر حدودا و فرقی با دولتی نداره ظرفیتاش. الانم مشغول به تحصیل شدم دانشگاه ازاد. اما بهرحال بازم مصاحبه برین ازدست ندین هرچند که پارتی بازی بود

باران
فروردین ۲۸, ۱۳۹۸ ۳:۵۲ ب٫ظ

سلام با رتبه ۵۰۰ در شیمی الی ازاد روزانه شبانه کدومش احتمال قبولی هست؟ رزومه خوبی دارم

باران
فروردین ۲۸, ۱۳۹۸ ۳:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  باران

ترازم ۱۲۰۰ شده

Behnosh
فروردین ۲۹, ۱۳۹۸ ۸:۴۶ ق٫ظ
پاسخ به  باران

کلا رسته شیمی با هرگرایشی توتمام ایران دانشگاه داره والبته اگه برسی برای مصاحبه همشون بری قطعا تویکی از شهرها روزانه قبولی

حسین
فروردین ۲۸, ۱۳۹۸ ۱:۱۶ ب٫ظ

سلام دوستام من فیزیولوژی تربیت بدنی نمرم شد۹۳۱رتبه۶۶۵ورتبه سهمیه ۳۱ایابرای قبولی شانسی دارم هم ازاد هم دولتی

مرضیه
فروردین ۲۸, ۱۳۹۸ ۱۱:۲۵ ق٫ظ

من از دیروز تا حالا داغون شدم خیلی بد شده ترازم انتظار نداشتم! بیوتکنولوژی کسی میدونه تراز زیر هزار قبول میشه جایی یا نه

احد
فروردین ۲۸, ۱۳۹۸ ۲:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  مرضیه

با مصاحبه خوب احتنالش هست

hadis
فروردین ۲۸, ۱۳۹۸ ۱۱:۱۵ ق٫ظ

کدوم رتبه س؟کدوم تراز؟

لیلی
فروردین ۲۸, ۱۳۹۸ ۸:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  hadis

رتبه اونیه که بالاش نوشته رتبه در سهمیه، تراز هم همون نمره کل هست.

مهندسی نفت
فروردین ۲۸, ۱۳۹۸ ۱۱:۱۲ ق٫ظ

مهندسی نفت با سهمیه ایثارگری ۲۵ و نمره کل ۶۳ مجاز شدم
بنظرتون دانشگاه ازاد واحد علوم تحقیقات تهران دعوت به مصاحبه میشم؟
تو رشته ما فقط همین یه دانشگاه پذیرش داره ازاد.
دعوت به مصاحبه و قبول میشم؟

نرمین
فروردین ۲۸, ۱۳۹۸ ۱۰:۵۵ ق٫ظ

سلام دوستان من ۴۷% تخصصی استعداد ۳۰% و زبان سفید رتبه ۱۷ پژوهش هنر شدم، ۳۰ نفر روزانه دانشگاههای تهران پذیرش داره، معدام ۱۹:۳۱ بوده و رزومه ام خوبهسابقه تدریس، همایش،نمایشگاه، اثار چاپ شده تو کتاب، تالیف کتاب و ورکشاپ و …. فقط مقاله علمی پژوهشی و مدرک زبان ندارم بنظرتون قبول میشم؟

elham
فروردین ۲۸, ۱۳۹۸ ۱۰:۵۵ ق٫ظ

باسلام
امسال رتبه من ۲۵۵ در رشته میکروبیولوژی شده اما تراز من پایینه ایا دانشگاهها امسال تراز رو اعلام میکنند یا رتبه رو؟ چون از پارسال درصد دروس بهتر زدم ولی تراز همان تراز ولی رتبه پارسال ۵۰۰ بودماخرین رتبه روزانه ۱۴۴ نفر مجاز شدن آیا امکان داره شبانه دعوت به مصاحبه بشم یانه؟

هدیه
فروردین ۲۸, ۱۳۹۸ ۱۰:۵۱ ق٫ظ

سلام
اینجا کسى رشته اش ژنتیک مولکولى هست؟
و اینکه برا انتخاب رشته چه جایى قابل اعتماد که منو خوب راهنماییم کنند؟ من رتبه ام ٣٠٠ از ١٠٠٠ نفر شرکت کننده
و روزانه ام مجازم آیا امیدى به قبولى در شبانه یا پردیس مدرس هست؟

Behnosh
فروردین ۲۸, ۱۳۹۸ ۱۰:۲۶ ق٫ظ

باسلام دوستان گرامی من پارسال رتبه ۵۰ باتراز ۴۲۹۶ بعداز مصاحبه دانشگاه تهران رتبم شد۴ که آخرین رتبه قبولی۳ بود البته درشبانه امسال رتبم ش ۴۴ ولی ترازم ۳۷۵۲ شد به نظرتون شبانه دانشگاه تهران قبول میشم ؟

فاطمه
فروردین ۲۸, ۱۳۹۸ ۹:۲۲ ق٫ظ

سلام ببخشید رشته برق مخابرات تراز ۲۵۸۱ آیا امکان قبولی داره کجاهادعوت به مصاحبه میشم؟

سارا
فروردین ۲۷, ۱۳۹۸ ۱۱:۰۳ ب٫ظ

سلام دوستان من رتبم تو رشته حسابداری ۱۱۴ شده به نظرتون روزانه میارم؟

محمد
فروردین ۲۸, ۱۳۹۸ ۱۰:۱۷ ق٫ظ
پاسخ به  سارا

حتی دعوت هم نمیشید

وحید
فروردین ۲۸, ۱۳۹۸ ۱۱:۰۴ ق٫ظ
پاسخ به  سارا

سلام.دعوت میشید

Mohammad
فروردین ۲۷, ۱۳۹۸ ۱۰:۴۷ ب٫ظ

ادمین Phdtest لطفا جواب بده. پارسال جواب ساعت چند اومد؟. با تشکر

phd
فروردین ۲۷, ۱۳۹۸ ۱۰:۲۰ ب٫ظ

وی افزود: از تعداد ۱۶۳ هزار و ۳۲۱ داوطلب حاضر در جلسه آزمون بر اساس اطلاعات مندرج در کارنامه ۱۵۰ هزار و ۵۳۵ مجاز به انتخاب رشته شده اند. از تعداد ۱۶۳ هزار و ۳۲۱ داوطلب حاضر در جلسه آزمون ورودی دوره دکتری (Ph.D) نیمه متمرکز سال ۹۸ تعداد ۶۵ هزار و ۵۵۰ نفر زن و ۸۴ هزار و ۹۸۵ نفر مرد هستند.
//// ینی حالم از این آمارا بهم میخوره. همش هم اعلام میکنن

امید
فروردین ۲۷, ۱۳۹۸ ۱۰:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  phd

خیلی باحال بود حرف دلمون رو زدی

زهرا
فروردین ۲۷, ۱۳۹۸ ۹:۲۱ ب٫ظ

چرا تعداد آقایون از خانم ها بیشتره؟

مریم
فروردین ۲۷, ۱۳۹۸ ۱۰:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا

اقایان اول باشند خخخ چه اشکالی داره !!

Phd
فروردین ۲۷, ۱۳۹۸ ۱۰:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا

شما دخترا هم به همچی گیر میدین ها! بذارین این یه جا رو ما اول باشیم

محمد
فروردین ۲۷, ۱۳۹۸ ۷:۳۰ ب٫ظ

سلام دوستان. امیدوارم از رتبتون راضی باشید.
من یک سوال دارم. ؟
من رتبه امسالم (۵۲) بهتر از پارسال (۸۹) شده . اما تراز و نمره کل امسال (۳۷۴۵) در مقایسه با پارسال (۴۶۸۶) افت کرده و کمتر شده ! !
این به چه معنیه ؟
آیا حدنصاب دهعوت به مصاحبه ها همانند پارسال خواهد بود ؟

ناشناس
فروردین ۲۷, ۱۳۹۸ ۸:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

اگر رتبه ۵۲ پارسال دعوت به مصاحبه شده به احتمال نود درصدهم امسال دعوت میشه مگر اینکه ظرفیت پذیرش در مجوع نسبت به پارسال خیلی کاهش داشته باشه تو رشتتون

حقوق
فروردین ۲۸, ۱۳۹۸ ۱۰:۱۸ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

سلام اصلا نگران نباشید. این به معنی سختی ازمون در رشته شما بوده. دانشگاه ها هم حتما تراز رو پایین میارن. اتفاقی که پارسال در رشته ما افتاد.

هومن
فروردین ۲۸, ۱۳۹۸ ۳:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

این بخاطر تغییر تعداد شرکت کننده در رشتتون در سال ۹۶-۹۷ نسبت به ۹۷-۹۸ هستش و همچنین تفاوت درصد پاسخ دهی داوطلبین امسال نسبت به پارسال ! در نتیجه هیچ وقت نمیشه انتظار داشت رتبه پایین تر نسبت به پارسال تراز بهتری داشته باشه!البته از نظر دعوت به مصاحبه خیالتون راحت دعوت می شوید !پارسال رتبه ۳۰ کشاورزی قبول میشه در دوره روزانه که دانشجوی ترم آخر در حال دفاع هم بودند ولی بعد رتبه ۸ با رزومه قبول نشده! پس حساسیت دعوت به مصاحبه رو نداشته باشید مهم نتیجه نهایی که پذیرفته بشوید انشاا…
موفق باشید