موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

لغو شدن اعزام دانشجوی دکتری با بورس دولتی در سال 98

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل اعلام کرد: در سال 98 برای اعزام چهارساله دانشجوی دکتری به خارج کشور با بورس دولتی برنامه‌ای نداریم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، حسین سالار آملی در بخشی از برنامه «روی خط خبر» شبکه خبر که با موضوع «توسعه همکاری‌های بین دانشگاهی با دانشگاه‌های خارجی» انجام شد در خصوص برنامه‌های آموزش عالی برای اعزام دانشجو به خارج از کشور در سال ۹۸ گفت: در سال ۹۸ برای اعزام دانشجو با بورس دولتی برنامه‌ای نداریم.

وی ادامه داد: در واقع بورس طولانی مدت برای دو سال فوق لیسانس یا چهار سال دکتری به خارج کشور وجود ندارد.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل افزود: دلیل این موضوع نیز این بوده که سطح توانمندی دانشگاه‌های داخلی مناسب است. برنامه‌ریزی ما بر روی فرصت مطالعاتی ۶ تا ۹ ماهه برای دانشجوی دکتری است.

وی ادامه داد: در سال گذشته بیش از ۱۳۰۰ دانشجو در همین قالب از فرصت مطالعاتی استفاده کردند و امسال هم این روند در ابعاد گسترده‌تری ادامه خواهد داشت. از مسئولان هم می‌خواهیم به ما یاری دهند تا بتوانیم از لحاظ ارزی نیز توانمندی آن را داشته باشیم که این اهداف را به مرحله عمل برسانیم.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در پنج سال گذشته همواره تعداد مقالات مشترک ایران که به عنوان یک خروجی علمی مسلم شناخته می‌شود رو به افزایش بوده و در سال ۲۰۱۸ تعداد مقالات مشترک ما به حدود ۱۳۴۰۰ مقاله مشترک بین‌المللی رسیده است. به عبارت دیگر بین ۱۳۴۰۰ دانشمند ایرانی و خارجی تحقیقاتی انجام شده و مقالاتی به چاپ رسیده و همکاری‌هایی صورت گرفته است.

سالار آملی با تاکید بر اینکه این روند باید توسعه پیدا کند گفت: در این روند اولاً هزینه‌های تحقیقاتی به میزان ۵۰ درصد کاهش پیدا می‌کند و دوم اینکه از علم دیگران هم استفاده می‌کنیم و این برای روند توسعه علمی و کیفی کشور ما خوب است. یکی از سیاست‌های اصولی در سال ۹۸ افزایش تعداد مقالات مشترک است.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

4 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فیزیولوژیست
اردیبهشت ۲, ۱۳۹۸ ۳:۲۱ ب٫ظ

سلام دوستاان .وقت به خیر میشه راهنمایی کنید برای فرصت مطالعاتی در مقطع دکتری چطور باید اقدام کرد؟

هومن
اردیبهشت ۲, ۱۳۹۸ ۴:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  فیزیولوژیست

سلام،در ابتدا شما باید امتحان جامع رو با موفقیت پشت سرگذاشته باشید در مرحله بعد از دانشگاه خارج از کشور مورد نظر (هماهنگی استاد مد نظر)پذیرش بگیرید(استاد انتخابی شما در دانشگاهی که مدنظرتون هستش مسیر رو راهنمایی می کند تاجایی مواردی هست براساس کیفی بودن طرح پژوهشی کلیه روند با استفاده از گرنت خود استاد توسط او پیگیری میشود!)،در مواردی رزومه علمی قبلی شما هم برای بعضی از اساتید خارج از کشور برای فرصت مطالعاتی مهم است البته بیشتر چون هزینه حضور در فرصت دانشگاههای روزانه بر عهده دانشگاه است حساسیت کمتر است ولی هستند اساتیدی که طی مدت حضور شما در آنجا از گرنت خودشان هزینه مدتی که در آنجا حضور دارید رو متقبل می شوند !،برخی دانشگاهها مدرک بین المللی زبان مانند آیلتس و تافل را الزام میکنند ولی برخی دانشگاهها مانند آلمان توانایی شما از نظر انگلیسی در حد ارتباط را تأیید میکنند ولی برخی دانشگاههای داخل داشتن مدرک زبان جهت معرفی به فرصت مطالعاتی رو الزام میکنند!با این حال جهت اطلاع کامل ابتدا به معاونت دانشجویی دانشگاه محل تحصیل مراجعه کنید!

فیزیولوژیست
اردیبهشت ۷, ۱۳۹۸ ۱۰:۱۱ ق٫ظ
پاسخ به  هومن

ممنون از راهنماییتون

Ali_mlk
اردیبهشت ۲, ۱۳۹۸ ۱۲:۵۵ ب٫ظ

دستشون درد نکنه واقعا