موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

اعلام تسهیلات و جوایز دانشگاه ها برای داوطلبان دکتری 98

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

برخی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور برای پذیرفته شدگان آزمون دکتری 98 جوایز و تسهیلاتی را در نظر گرفته اند.

به گزارش مهر، آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال ۹۸ در دوره‌های روزانه و شبانه دانشگاه‌ها، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی، پردیس‌های خودگردان دانشگاه‌ها جمعه سوم اسفند ۹۷ در ۷ گروه و ۲۴۵ کدرشته امتحانی، ۵۸ شهرستان و ۱۰۴ حوزه امتحانی برگزار شد.

در آزمون ورودی دوره دکتری (Ph.D) نیمه متمرکز سال ۹۸ تعداد ۱۹۶ هزار و ۶۴۹ نفر ثبت نام کردند که از این تعداد ۱۶۳ هزار و ۳۲۱ داوطلب حاضر در جلسه بودند. از میان داوطلبان حاضر در جلسه تعداد ۱۵۰ هزار و ۵۳۵ نفر مجاز به انتخاب رشته شده اند که این افراد تا فردا ۸ اردیبهشت ماه ۹۸ فرصت دارند فرم انتخاب رشته خود را تکمیل کنند.

برخی از دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی برای این دوره از پذیرش دانشجوی دکتری تسهیلاتی را اعلام کرده اند.

پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی: دارای امکانات خوابگاهی و به دانشجویان رتبه ۱ تا ۱۵ بر اساس ضوابطی که متعاقباً اعلام خواهد شد بورس تحصیلی به مدت ۴ سال اعطا می‌شود.

دانشکده غیرانتفاعی اصول الدین: پذیرفته شدگان طبق مقررات از وام تحصیلی صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برخوردار می‌شوند.

دانشگاه ارومیه: به پذیرفته شدگان از شروع تحصیل به مدت ۸ نیم سال خوابگاه واگذار می‌شود.

دانشگاه اصفهان: پرداخت تسهیلات قرض الحسنه با کارمزد سالیانه چهار درصد بابت شهریه دوران تحصیلی دانشجویان پردیس، سقف تسهیلات ۱۵۰ میلیون ریال و دوره بازپرداخت آن با توجه به ترم‌های تحصیلی باقیمانده دانشجو حداکثر سه سال است.

دانشجویان پذیرفته شده در مقطع دکتری امکان استفاده از راهنمایی و مشاور مشترک با اساتید دانشگاه‌های معتبر خارجی با هماهنگی استاد راهنمای اول خود خواهند داشت. این دانشگاه پشتیبانی لازم از انجام رساله‌های تقاضا محور یا رساله‌های مرتبط با صنعت و جامعه انجام خواهد داد. دانشگاه از دانشجویانی که بتوانند به کمک استاد راهنمای خود با دانشگاه‌های معتبر خارج از کشور ارتباط برقرار کنند و این ارتباط منجر به انعقاد تفاهم نامه‌ای برای تحقیق و دفاع و صدور مدرک در هر دو دانشگاه شود حمایت خواهد کرد.

دانشگاه ایلام: به کلیه دانشجویان روزانه و نوبت دوم خوابگاه دانشجویی ارائه می‌شود امکان استفاده از فرصت تحقیقاتی خارج از کشور مطابق با قوانین دانشگاه و آئین نامه‌های وزارت علوم وجود دارد. دانشجویان تحت پوشش بیمه حوادث قرار می‌گیرند. دانشجویان دکتری روزانه از مزایای وام ویژه دکتری و گرنت پژوهشی رساله برخوردار خواهند شد.

دانشگاه بناب: به پذیرفته شدگان با رتبه قبولی کمتر از ۲۰ کمک هزینه ویژه اعطا خواهد شد.

دانشگاه بیرجند: برای همه دانشجویان دکتری، در استفاده از خدمات خوابگاهی مناسب اولویت ویژه قائل می‌شود. پذیرفته شدگان ممتاز و با رتبه‌های برتر از تسهیلات ویژه رفاهی و دانشجویی بهره مند خواهند شد.

دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان: خوابگاه برای دانشجویان روزانه در محل دانشگاه به صورت سوئیت های ۴ تخته با امکانات یخچال، آشپزخانه با کابینت و گاز برای هر سوئیت.

دانشگاه تربیت مدرس: به دانشجویان دارای رتبه‌های برتر دوره روزانه در رشته‌هایی که حداقل ۳ دانشگاه دولتی در آنها پذیرش دانشجو دارند هدایا و اعتبار ویژه پژوهشی تعلق می‌گیرد.

دانشگاه تفرش: به تمامی دانشجویان مقطع دکتری تا پایان ترم هشتم خوابگاه تعلق می‌گیرد.

دانشگاه جامع امام حسین (ع): حداقل یک سوم از فارغ التحصیلان بسیجی غیر بورس این دانشگاه متناسب با نیازمندی‌های سپاه در اولویت جذب در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار
می‌گیرند.

دانشگاه دامغان: برای دانشجویان دکتری دوره روزانه ۸ نیمسال خوابگاه در نظر گرفته است. شرایط دانشگاه برای مجموعه رشته‌های دوره دکتری عالی و مطلوب است.

دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار: در ارائه خوابگاه مجردی به دانشجویان، در حد امکان مساعدت به عمل خواهد آمد.

دانشگاه زابل: علاوه بر دوره‌های روزانه امکان اسکان و ارائه خوابگاه به دانشجویان نوبت دوم (شبانه) دکتری را هم دارد.

دانشگاه سیستان و بلوچستان: به دانشجویان روزانه در طول تحصیل امکانات خوابگاهی واگذار می‌شود. رساله‌های دکتری بر اساس گروه‌های علمی مورد حمایت مالی قرار می‌گیرند. تمام دانشجویان روزانه و شبانه از امکانات ورزشی متعدد شامل سالن‌های ورزشی، استخر، زمین چمن و … بهره مند می‌شوند. دانشجویان دانشگاه از خدمات بیمه حوادث رایگان و درمانگاه شبانه روزی از قبیل ویزیت و تزریقات رایگان و دندانپزشکی ارزان برخوردار هستند.

دانشگاه شهید باهنر کرمان: دانشجویان روزانه در خوابگاه‌های دولتی اسکان داده می‌شوند. در صورت وجود ظرفیت خالی سایر دانشجویان بر اساس امتیازبندی اسکان داده می‌شوند. تمام دانشجویان به صورت رایگان تحت پوشش بیمه حوادث قرار می‌گیرند. به پذیرفته شدگان اعتبار پژوهشی پس از تصویب طرح پیشنهادی رساله، متناسب با ماهیت پژوهش تعلق
خواهد گرفت.

دانشگاه شهید بهشتی: مطابق تفاهم نامه و بر اساس ضوابط به دانشجویان پذیرش شده از طرف پژوهشکده کمک هزینه تحقیقاتی تعلق خواهد گرفت.

دانشگاه شیراز: به تمام دانشجویان دکتری روزانه غیر بومی، خوابگاه واگذار می‌شود.

دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی: امکان استفاده از فرصت تحقیقاتی خارج از کشور مطابق با قوانین دانشگاه و آئین نامه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری وجود دارد.

دانشگاه صنعتی شاهرود: به کلیه پذیرفته شدگان خوابگاه تعلق می‌گیرد.

دانشگاه صنعتی مالک اشتر: دانشجویان می‌توانند مطابق قوانین دانشگاه از فرصت تحقیقاتی داخل و خارج از کشور طبق آئین نامه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری استفاده کنند. تسهیلات ویژه متناسب با پروژه‌های مرتبط، کمک هزینه تحصیلی بلاعوض از زمان تصویب پروپزال تا پایان زمان دفاع نهایی رساله پرداخت می‌شود.

دانشگاه علامه طباطبایی: به دانشجویان رتبه اول تا سوم دوره روزانه آزمون دکتری سازمان سنجش به صورت مشروط هدایایی پرداخت می‌شود: رتبه اول مبلغ ۱۰ میلیون تومان، رتبه دوم مبلغ ۷ میلیون تومان و رتبه سوم مبلغ ۵ میلیون تومان. رتبه برتر در رشته‌هایی که حداقل در ۳ دانشگاه پذیرش دانشجو دارند، کسب شده باشد.

دانشگاه علم و صنعت ایران: برای دانشجویان دختر دوره روزانه به تعداد محدود در صورت وجود امکانات خوابگاهی، خوابگاه واگذار می‌کند.

دانشگاه علوم قضائی و خدمات اداری (دادگستری): در صورت وجود امکانات و شرایط به پذیرفته شدگان نهایی، خوابگاه مجردی واگذار می‌شود.

دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان: دانشجویان دکتری دوره روزانه از مزایای وام ویژه دکتری برخوردار خواهند شد. کلیه دانشجویان تحت پوشش بیمه حوادث دانشجویی قرار می‌گیرند. میزان گرنت پژوهشی دانشجوی دکتری ورودی ۹۸ مبلغ ۳ میلیون تومان است. به دانشجویان رتبه‌های اول تا سوم دوره روزانه تسهیلات اعطا می‌شود.

دانشگاه تمهیدات لازم را جهت استفاده دانشجویان دکتری دوره روزانه از فرصت مطالعاتی کوتاه مدت داخل / خارج کشور با توجه به شرایط و ضوابط موجود فراهم کرده است. دانشجویان دکتری دوره فرصت تحقیقاتی کوتاه مدت خارج از کشور به ازا انتشار مقاله مشترک با استاد میزبان خارج از کشور، متناسب با سطح علمی و میزان اعتبار مجله و بر اساس شیوه نامه تشویق فعالیت‌های پژوهشی مصوب شورای پژوهشی دانشگاه، مبلغ ۲۰ میلیون ریال به عنوان تشویقی دریافت خواهند کرد.

دانشگاه بین المللی امام رضا (ع): دانشجویان دختر و غیر بومی واجد شرایط می‌توانند از خوابگاه دانشجویی با هزینه شخصی استفاده کنند.

دانشگاه فردوسی مشهد: تمهیدات لازم را به منظور استفاده دانشجویان دوره‌های دکتری از فرصت مطالعاتی خارج از کشور (بورس کوتاه مدت) با توجه به شرایط و ضوابط موجود فراهم شده است.

دانشگاه کاشان: برای دانشجویان روزانه، خوابگاه به صورت محدود وجود دارد و دانشجویان واجد شرایط با پرداخت اجاره بهای تعیین شده توسط دانشگاه، می‌توانند از خوابگاه استفاده کنند.

دانشگاه لرستان: به دانشجویان مقطع دکتری تخصصی به مدت ۸ نیمسال خوابگاه واگذار می‌کند. به دانشجویان دوره پردیس خودگردان دانشگاه در صورت وجود ظرفیت خوابگاه تعلق می‌گیرد.

دانشگاه محقق اردبیلی: برای پذیرفته شدگان دوره روزانه به مدت هشت نیمسال تحصیلی خوابگاه دولتی واگذار می‌شود و برای پذیرفته شدگان دوره شبانه در صورت فراهم بودن شرایط خوابگاه خودگردان واگذار خواهد شد. پرداخت مقرری ثابت ماهیانه ۵ میلیون ریال به پذیرفته شدگان رتبه کمتر از ۱۵ درصد کل ظرفیت روزانه رشته و مقطع تعلق می‌گیرد. اولویت دادن به پذیرفتگانی که حائز رتبه‌های کمتر از ۲۵ درصد کل ظرفیت روزانه رشته و مقطع، در اعزام به دوره‌های فرصت مطالعاتی خارج از کشور از جمله امتیازات است.

دانشگاه یاسوج: واگذاری خوابگاه به دانشجویان مقطع دکتری در اولویت این دانشگاه است و به تمام دانشجویان دکتری خوابگاه تعلق می‌گیرد. دانشگاه به دانشجویان با رتبه‌های ممتاز بر اساس آئین نامه موجود در وبگاه دانشگاه تسهیلاتی از قبیل بورس تحصیلی (کمک هزینه تحصیلی)، تخفیف شهریه و بعضی خدمات رفاهی خواهد داد.

مؤسسه غیرانتفاعی علوم شناختی: بر اساس آئین نامه بورس تحصیلی خود به نفرات اول تا دهم پذیرفته شدگان در آزمون سراسری رشته‌های دکتری تخصصی علوم شناختی در سال تحصیلی ۱۳۹۸-۹۹ (بورس تحصیلی) معافیت از پرداخت شهریه اعطا می‌کند.

دانشگاه‌های غیرانتفاعی نیز تسهیلاتی از جمله تخفیف شهریه و تهیه خوابگاه به صورت خودگردان و با اخذ هزینه ارائه کرده اند.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

14 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ناشناس
آبان ۹, ۱۳۹۹ ۶:۵۰ ب٫ظ

سلام ، ببخشید ادمین محترم پی اچ دی تست یه سوال داشتم از خدمتتون ؛ آیا دانشگاه آزاد تسهیلات خاصی برای دانشجویان رتبه های برتر دکتری ندارد؟ برای رتبه ی ۱ پذیرفته شده دانشگاه آزاد چطور؟ و اینکه برای دریافت اطلاعات در این طمینه باید با کدام بخش در دانشگاه آزاد تماس گرفت؟ ممنونم از راهنماییتون

دکتر آینده
تیر ۳۱, ۱۳۹۸ ۱۲:۲۳ ب٫ظ

دانشگاه تهران جایزه به نفرات برتر کنکور دکتری نمیده؟!

داوطلب دکتری
اردیبهشت ۸, ۱۳۹۸ ۶:۴۶ ب٫ظ

دوستان مگه دانشگاه های سراسری به دانشجوهای روزانه ی دکتری کمک هزینه ی تحصیلی نمیدن؟ اینجا که فقط اسم چندتا دانشگاه هست؟

مهسا
اردیبهشت ۸, ۱۳۹۸ ۹:۱۴ ب٫ظ

سلام
خیر کمک هزینه داده نمیشه، فقط در قالب وام ویژه دکتری ماهیانه ۷۰۰هزار تومان میدن که هر سه ماه یک بار پرداخت میشه و در همه دانشگاه ها برای دوره روزانه پرداخت میشه.

محمد
اردیبهشت ۷, ۱۳۹۸ ۵:۱۹ ب٫ظ

چه آپشن های جذابی!!

داریوش
اردیبهشت ۷, ۱۳۹۸ ۹:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

این آپشن ها را بایستی قاب کرد…

مریم
اردیبهشت ۷, ۱۳۹۸ ۴:۱۳ ب٫ظ

دوستان یه دانشگاه در مقطع رورانه ۱۷ نفر برای دکتری پدیرش داره! این یعنی چی؟

dr.know
اردیبهشت ۷, ۱۳۹۸ ۷:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

یعنی آن دانشگاه در مقطع رورانه ۱۷ نفر برای دکتری پذیرش دارد

مریم
اردیبهشت ۷, ۱۳۹۸ ۹:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  dr.know

میدونم این‌ معنیو میده. چرا انقد زیاد اخه!

اکبر برق قدرت
اردیبهشت ۷, ۱۳۹۸ ۴:۰۶ ب٫ظ

باید به دانشجوهای دکتری حقوق بدن. ۵ سال از عمر و جوونی رو تو دانشگاه هدر بدیم. آخر سر سن بالا رفته و جایی هم بهت کار نمیدن.
مخصوصا برادران، اول کار گیر بیارید بعد دکتری.

.........
اردیبهشت ۷, ۱۳۹۸ ۴:۱۵ ب٫ظ

وام میدن خب

یه رفیق
اردیبهشت ۷, ۱۳۹۸ ۱۲:۳۰ ب٫ظ

رفقای گرامی، چقدر خوش شانس هستم!
یکی از دانشگاههای مطلوب من، یعنی علم و صنعت، با شرایطی، خوابگاه، اون هم فقط به دختران واگذار میکنه. انصافاً عجب جایزه ویژه ای! اون هم فقط برای خواهران!

چه کنم مادر هستی پسرم آورده؟
بخت بد معرکه ها حول سرم آورده؟
آخر اقبال کجایی به کدامین چمنی؟
در چه ملکی است که تقدیر درم آورده؟

فرشاد
اردیبهشت ۷, ۱۳۹۸ ۲:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  یه رفیق

آخه این خوابگاه های شلوغم شد تسهیلات و جایزه.؟؟؟

یه رفیق
اردیبهشت ۷, ۱۳۹۸ ۴:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  فرشاد

از اهل فامیل، در دانشگاه دولتی روزانه قبول شده در سال جاری. خوابگاهی داده بودن کاملاً بیغوله، ۸ نفر در یک اتاق کوچیک. مجبور به فرار از خوابگاه شد و رفت اجاره نشینی. در واقع، الان طوری شده که دانشگاهها به این شکل غیر مستقیم میخوان بگن دیگه حاضر به تقبل وظایف خودشون نیستن. تا معترض میشی که چرا خوابگاه نیست، میگن این هم خوابگاه عالی، برای شما که رتبه تک رقمی آوردی، به عنوان جایزه!